Despre cum creste "din pix" PIB/cap de locuitor cu 600 de euro. Alte consecinte macroeconomice ale rezultatelor Recensamantului. Ce spun Croitoru, Daianu s.a.

de Dan Popa     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:24 Economie | Finanţe & Bănci

Luam cifrele INS. Pe primele 9 luni din anul trecut, Produsul Intern Brut a fost de 388651,4 milioane lei preţuri curente. La cursul mediu din anul trecut, asta insemna circa 92536,0476 mil euro. Raportat la cifra oficiala a populatiei, reveneau cam 4268,26 euro/cap de locuitor. Cu noile date privind populatia, valoarea PIB/capita urca la 4870 euro. O diferenta de 600 de euro. La fel, datoria publica/capita nu mai ramane la 4750 eur ci urca la 5130 euro. Tot mica ramane, comparativ cu alte tari, dar e la un alt nivel. Trebuie oare re-evaluate statisticile macro avand la dispozitie noile date de la Statistica?

  • Lucian Croitoru, BNR: va fi afectat și potențialul de creștere economică
Lucian Croitoru in studioul HotNews
Foto: Hotnews
In măsura în care  populația scade iar restul indicatorilor raman constanti, aceasta scadere poate afecta populația ocupată, ca număr, ca structură pe vârste. Deci va afecta și potențialul de creștere economică. Se știe că productivitatea maximă a unei persoane se atinge într-o anumit perioadă vieții, depinzând și de profesie. În plus, caeteris paribus, scăderea populației se reflectă în volumul cererii agregate.
 
Dar, atenție, scăderea nu a avut loc peste noapte. Toate efectele asupra potențialului s-au materializat deja. Potențialul real nu este afectat de faptul că noi am aflat că a scăzut populația, deoarece efectele scăderii asupra potențialului erau deja manifeste. În urma apariției noilor date se vor modifica, probabil, estimările anterioare privind pib-ul potențial, probabil prin scădere. Adică se va face o apropiere între PIB potențial de facto și cel estimat. Dar PIBul potențial real efectiv nu se schimbă în urma apariției datelor.
 
Ceea ce s-ar putea schimba este rata de ocupare (populația ocupată/populație) sau rata șomajului (număr de șomeri/populație activă), dacă și populația ocupată și populația activă au scăzut la rândul lor.
 
Trebuie, de asemenea, analizate și sursele scăderii populației. Migrația permanentă, natalitatea, mortalitatea au implicați diferite în ceea ce privește viitorul.    

  • Daniel Daianu: am asista la o imbunatatire a ratei de participare pe piata muncii
Nu trebuie sa fie cineva economist pentru a intelege schimbarea datelor per capita. Cifrele s-ar schimba si in ce priveste relatia
Daniel Daianu
Foto: AGERPRES
intre populatia ocupata (oficial si neoficial/cea din economia subterana) si restul populatiei din Romania.  Adica, am asista la o imbunatatire a ratei de participare pe piata muncii.

As adauga aici ca la noi este multa populatie ce opereaza in economia subterana, care invalideaza in masura semnificativa relatia (pe care o deplangem toti) intre populatia activa si cea neocupata (potrivit statisticii oficiale). Cat priveste nivelul PIB-ului in anii de "depopulare" (plecare masiva de forta de munca), numerosi dintre cei plecat au trimis bani celor ramasi acasa, adica au sustinut cererea agregata interna, deci si locuri de munca. Un necaz este insa ca au plecat si dintre cei mai performanti cetateni, ceea ce a erodat capitalul uman.

Este notabil ca aceasta scadere dramatica a populatiei a avut loc intr- perioada de crestere economica (pana in 2009), care ar putea sa surprinda daca stabilim o relatie stricta intre populatie (stocul ei activ) si PIB. Pe de alta parte, remiterile lor de bani, asa cum am subliniat, au sustinut bine cererea agregata ani buni (au fost ani in care au intrat 6-7 miliarede euro remiteri). In ultimii ani insa situatia s-a schimbat, nu mai intra bani ca altadata.

Cat priveste PIB-ul potential aici conteaza interjocul intre factori care amelioreaza capitalul uman vs. factori care il deterioreaza. Cat priveste capitalul fizic si stocul de tehnologii, depinde de impactul crizei. Acolo unde se criza obliga la retsructurare pozitiva (noi tehnologii) efectul este bun; acolo unde este numai supravietuire, fara investitii, viitorul nu este bun.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

9248 vizualizari

  • -8 (18 voturi)    
    Despre cum creste "din pix" PIB (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:39)

    MadMax [anonim]

    Atuncea nu cumva creste si rata somajului "din pix"?
    • +10 (12 voturi)    
      ne pacaleam singuri inainte.... (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:51)

      artistul000 [utilizator] i-a raspuns lui MadMax

      acum macar datele sunt mai aproape de realitate
      • +6 (10 voturi)    
        Ai vrea tu .. Corect era din creion si radiera (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 18:28)

        ogi [anonim] i-a raspuns lui artistul000

        Romania are doua sisteme proaste ,neperformante care ne guverneaza si din acest motiv sintem aici .
        1 Sistemul Juridic
        2 Sistemul contabil

        Doua aberatii care ne tin in loc . Din creion si radiera astia fac ce vor .Si nu inteleg de ce nu se publica bilantul lunar/trimestrial .Astea sint veniturile/ costuri.
        Guvernul are un sac - BUGET - cu mai multe buzunare inauntru reprezentind ordonatorii de credit ce se alimenteaza de la buget.
        In sacul ala intra ce vrea si se distribuie cit se vrea , unde se vrea , din creion si radiera..
        Guvernantii din toate partidele luau RADIERA, mai nou tasta DELETE si actionau pina iesea rezulatul dorit .
        Sint ferm convins ca habar nu au EXACT ce costuri si ce venituri au exact .Ei bijbie.
        Acum 4 ani Tariceanu anunta bum economic .Saracu era bolnav rau .Cresterea venea din banii trimisi de muncitorii de afara .
        S-a vazut mai tirziu ce crestere mare a fost si acum noi platim PROSTIA LUI .
        • +5 (7 voturi)    
          Problema economiei este ca suntem captivi (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 22:14)

          dan [anonim] i-a raspuns lui ogi

          Hypermarketurile straine au eliminat magazinele romanesti din orase si 95% din ce vand ele sunt produse straine.

          Practic producatorii romani nu mai au unde sa-si vanda marfa, iar consumatorii romani cumpara cu nonsalanta numai lucruri importate desi poate si ei lucreaza in fabrici romanesti si ar fi mai bine platiti daca marfa romaneasca s-ar cumpara.

          Romania, trezeste-te si cumpara produse romanesti!!
          • 0 (2 voturi)    
            hehehe (Duminică, 5 februarie 2012, 11:25)

            adyQ [utilizator] i-a raspuns lui dan

            asta este adevarata problema a romanilor, ca nimeni nu cumpara produse romanesti, daca ii zici la unu sa ia produse romanesti iti raspunde ca mai bine nu cumpara, cam asta este prostia se plateste si cam asta fac 80% din romani, eu unu cat am stat in tara preferam produse romanesti indiferent despre ce era vorba, incomparabila mai buna calitate fata de produse turcesti, chinezesti si altele de genu
          • -1 (1 vot)    
            Stiu perfect problema (Duminică, 5 februarie 2012, 12:31)

            ogi [anonim] i-a raspuns lui dan

            Dar avem o clasa politica de cacao . In Germania in hypermarketuri spre ex nu sint acceptate decit produse in Germania
            Cumparatorul cumpara cea ce e pe raft .
            PRODUCATORII ROMANI sint refuzati daca vor sa vinda in exterior .In schimb toate produsele fabricate in UE sau alte tari sint promovate cu tupeu la noi .
            An de an taxele percepute de hypermarketuri cresc cu 3- 5% .In acest moment taxele lor variaza intre 35 si 50% .
            Faceti un calcul si vedeti care e pretul corect al unui produc alimentar spre ex . La aceste TAXE producatorii romani nu mai cistiga nimic
            Oricum producatorii romani in FMGC sint pe butuci .
      • -1 (3 voturi)    
        analiza (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 21:58)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui artistul000

        Oamenii, in majoritatea ocaziilor, actioneaza diferit, in diferite procente, intre moral si imoral. Vreo 5 % actioneaza moral in peste 90 % dintre situatii. In societatea actuala, capitalista, imorala, lacoma si egoista, ei se sufoca. Cam 40 % dintre oameni actioneaza moral in peste 60 % din cazuri. In capitalism, ei supravietuiesc prin activarea celor 40 de procente de imoralitate. 45 % sunt imorali in proportie de peste 60 %. Ei vietuiesc in armonie cu sistemul capitalist. Restul de 10 % actioneaza in majoritatea covarsitoare a cazurilor, peste 90 % in mod necinstit, neetic. Ei sunt politicienii democrati si capitalistii globalisti si autohtoni verosi si ei conduc societatea. Este evident ca procentul imoralilor este mai mare decat cel al cinstitilor, de aceea in democratia liberala vor avea mereu castig de cauza. Daca s-ar schimba modelul, cursul societatii, tot rationamentul s-ar inversa. De la sine insa, in democratie , nu se poate, ba chiar societatea se reproduce in forme din ce in ce mai imorale. Atunci inseamna ca este nevoie de un declic. Care este el ?
      • 0 (0 voturi)    
        real (Duminică, 5 februarie 2012, 11:22)

        mara [anonim] i-a raspuns lui artistul000

        dacasi acum 10 ani , rezulatatele ar fi fost reale........acum nu ar mai fi fost asa o scadere. dar pe vremea aceea eram sub conducere comunista
    • +4 (8 voturi)    
      expresia nu e cea mai fericita (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:08)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui MadMax

      Expresia nu e cea mai fericita, pentru ca nu e vorba de o crestere "din pix" ci e vorba de niste cresteri absolut reale. Din pacate da, si rata somajului va trebui recalculata (probabil in loc de 7% se va duce pe la 11%) dar Daianu are dreptate, partea buna e ca vor creste si datele privind participarea la piata muncii.
      • 0 (2 voturi)    
        in schimb (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 21:21)

        demaGOGU [anonim] i-a raspuns lui gimini

        rata de ocupare creste foarte mult consfiintand o realitate cf careia este foarte greu sa mai gasesti (si nu de asi de ieri) brate de munca in Romania

        in plus, daca tinem cont(si nu putem sa nu!) de munca la negru, se poate afirma ca , practic nu exista somaj in Ro dincolo de o rata natural de 3-4%!
        • 0 (0 voturi)    
          niciun schimb pozitiv (Duminică, 5 februarie 2012, 12:42)

          kllaus [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

          Iata ce se intampla cand se exprima toti habarnistii, ca la fotbal.
          Cetatene, daca in tara au mai ramas doar tinerii fara experienta, si cei de varsta a 2-a care asteapta sa iasa la pensie nu rezulta ca avem o rata de ocupare buna.
          In plus, somajul de peste 700.000 persoane raportat la un numar al populatiei active revizuit in scadere cu aproape 2.000.000 duce intr-adevar la o crestere a acestuia la cca. 11-12% .
          Vestea buna nu este ca lucram mai multi din cei care am mai ramas ci ca economia a pierdut multe locuri de munca productive, in economia privata. In acelasi timp creste enorm numarul bugetarilor, raportat la populatia activa. Asta desi in ultimii ani s-au facut externalizari cu duiumul. In mare, vestea e foarte proasta, totul este ca aceste date sa nu fie interpretate de neprofesionisti ca tine.
  • +1 (9 voturi)    
    din greseala in greseala (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:43)

    suzana [anonim]

    spre victoria finala ...pai daca rezultatul recensamantului nu este sigur..si pe buna dreptate..avand in vederea pregatirea proasta a recenzorilor..domnii economisti de mai sus vorbesc degeaba..si fac analize/ccorelatii....fara rost..nefiind reale
    Mai intai trebuie verificat/analizat daca recensamantul reflecta realitatea..sa se gaseasca alte metode de control...de la evidenta populatiei...poate ???
    • +2 (12 voturi)    
      pregatirea proasta a recenzorilor. (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 18:24)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui suzana

      campaniile iresponsabile de genul "NU DESCHIDETI USA RECENZORILOR", "NU DATI CNP-UL", NU DOI DATE REALE SAMD , le cunoasteti ff bine!
      acum nu este momentul sa plangeti socitatea medievala in care vrea sa ne duca o parte a lumii politice!
      • 0 (2 voturi)    
        E CLAR CA AVETI DREPTATE (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 21:27)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui dan63

        Vi s-au dat deja 3 minusuri.
  • +10 (10 voturi)    
    Pierderea e prin migratie prea mare (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 13:01)

    Relansarea natalitatii [anonim]

    Romanii din diaspora au trimis in tara zeci de miliarde de euro (uneori cate 6-7 miliarde/an, cum spune si Daianu), ceea ce a contribuit la dezvoltarea Romaniei si la crearea unor locuri de munca in constructii, comert, servicii, productia de bunuri de uz casnic, etc.

    Statistic va creste probabil somajul, dar va creste si productivitatea calculata pe fiecare activ roman !

    La fel, creste PIB-ul/loc., cu 12%, spre 5.000 euro si asta e o veste buna si pentru statisticile unde asa ceva poate conta.

    Croitoru are dreptate, conteaza sa stabilim atent ce factori au dus la scaderea populatiei stabile, mortalitatea sau migratia, nu e totuna.

    Daca e migratia (si asa pare sa fie), trebuie diminuata tendinta, apoi stopata (sau redusa la cifre nesemnificative) si apoi inversata, pentru a readuce in economia nationala cat mai multi dintre romanii care nu-si mai gasesc locul in societatile europene vestice aflate in criza.

    Sa nu uitam ca din tara au plecat mai ales oameni harnici si curajosi, care nu s-au temut sa ia viata de la 0 prin alte parti, in timp ce betivii si puturosii satului sunt tot la noi la crasma..

    La fel, nu ne putem permite sa pierdem anual mii de intelectuali, de tineri cu pregatire universitara de calitate, care pleaca la studii si nu se mai intorc pentru ca n-au salarii suficient de mari sau nu sunt sustinuti cu conditii logistice.

    Romania inca are o natalitate buna comparativ cu alte state UE, intre 180-200.000 copii se nasc in fiecare an la noi, dar avem si o mortalitate importanta, de 200-250.000/an, in fiecare an populatia Romaniei scade cu cateva zeci de mii.
    • +1 (5 voturi)    
      mortalitatea e o consecinta a tranzitiei (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:12)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui Relansarea natalitatii

      Sa stii ca mortalitatea din pacate va mai continua sa fie ridicata pentru ca e o consecinta a tranzitiei. Multi s-au bucurat ca pot iesi la pensie la 55-56 de ani, dar nu s-au gandit ca vor avea o pensie de mizerie, care nu le va permite sa-si plateasca o ingrijire medicala adecvata. Mortalitatea ridicata e in special in randul categoriilor batrane, la noi speranta de viata e mai mica decat in Europa tocmai pentru ca batranii nu-si permit sa mearga la doctor. Dar, repet: in mare masura e vina lor ca s-au bucurat cand le dadea Iliescu si CDR-ul pensie.
      • +3 (3 voturi)    
        RELANSAREA (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 20:38)

        GEORGE [anonim] i-a raspuns lui gimini

        multi dintre cei ce au iesit la pensie la virste in jur de 50 de ani au facut asta din lipsa de orizonturi de pe piata muncii: dupa 20-30 de ani de munca in aceaeasi fabrica aceasta s-a inchis si ei nu erau pregatiti s-o ia de la ZERO
      • +1 (1 vot)    
        Hmmm (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 20:58)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui gimini

        Mda, daca oamenii ar fi muncit pana la 65 de ani crezi ca erau mai sanatosi?
        Ar fi avut atata castig (de unde ?!... ca salariile sunt aproape de pensii) incat sa-si intretina sanatate in conditiile muncii?
        Tu chiar nu pricepi nimic?
        PS.Nu CINEVA =le da= pensie ci sunt banii lor care au fost retinuti de acest stat!
        Doar li se returneaza o mica parte ...fara dobanda.
        • +1 (1 vot)    
          Banii (Duminică, 5 februarie 2012, 10:48)

          Jar [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

          aia retinuti de stat au fost dati,tot atunci,pensionarilor.Acum,pensiile sunt platite din ce se colecteaza si...nu prea ajung.
          Sunt mecanisme simple(...),dar nu stiu ce au(sau ce n-au) romanii de nu le inteleg.
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte frumos.. (Miercuri, 8 februarie 2012, 22:30)

      fillip [anonim] i-a raspuns lui Relansarea natalitatii

      ... dar cum sa faci asta, cand tara asta este cea mai "darapanata" dintre toate care exista in "Ioropa"? Cand noi avem cea mai corupta functionarime, politie, sistem juridic, medical etc. ? Cine sa vina in Romania, la preturi de Olanda si salarii de Africa ?
  • +4 (4 voturi)    
    datoria / cap de locuitor, va ^ (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 13:43)

    inesist [anonim]

    dar va creste si mult laudata cifra a datoriei / cap de locuitor la: 100 mld /19 mil= 5263 € !
  • +3 (7 voturi)    
    popa (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 14:05)

    Vladimir-CorneliuNicolici1309098270957 [anonim]

    Ce legatura are PIB-ul pe "primele 3 luni din 2011", cu media cursului pe 2011, si cu PIB-ul Romaniei pe cap de locuitor?

    Hai sa facem calculul cum trebuie, nu ca popa:

    PIB Romania 2010: 513,6 miliarde RON
    Crestere economica, conform FMI, 2,5%.

    Rezulta PIB 2011: 526,4 miliarde RON

    Populatia Romaniei 19,042 milioane locuitori. Asa ca PIB-ul pe cap de locuitor in 2011 este 27644 RON/cap locuitor.

    Cursul mediu EUR pe 2011 a fost 4,2379 RON/EUR.

    Asta inseamna un PIB de 6523 EUR / cap locuitor.

    Comparand cu cifra lui popa, de 4870 EUR / cap locuitor, eu zic ca popa bate campii, ca de obicei.

    BTW, popa, ca sa nu te mai chinui sa vezi unde ai gresit, aia 388651 milioane de lei, nu sunt nici pe primele trei luni din 2011, cum aberezi in articol, nici pe tot 2011, cum ai calculat. Sunt pe primele trei trimestre din 2011.

    Deci daca tot ai chef de extrapolare pe tot anul de la cele trei trimestre, trebuie sa inmultesti cu 4/3, rezulta 4870 * 4 / 3, adica 6493 EUR/capita. Nu-i asa ca seamana mult mai bine cu 6523 EUR/capita?

    Nota 2, treci la loc. Sau altfel spus lasaneee lasaneeee. Cu tot cu familia Ionescu.
    • +3 (3 voturi)    
      PIB (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 14:42)

      capita [anonim] i-a raspuns lui Vladimir-CorneliuNicolici1309098270957

      1. In PIB intra si productia facuta in Romania, exportata si incasata de companiile multinationale care isi transfera TOT PROFITUL FARA SA PLATEASCA STATULUI ROMAN NIMIC? Are importanta in statisticile Romaniei asa ceva ?
      2. Recensamantul nu are nimic a face cu realitatea : personal stiu cateva blocuri in jurul meu care nu a fost vizitate de recenzori. Cifrele sunt din burta. 3. Natalitatea la noi este dezastru : mai kica decat in occident (care erau in urma noatra). Mortalitatea infantila : locul I in Europa.
    • +2 (4 voturi)    
      total gresit, revezi datele (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:57)

      miticul [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vladimir-CorneliuNicolici1309098270957

      Aici ai datele legate de PIB: http://www.insse.ro/cms/files/statistici/comunicate/pib/a11/pib_trimIIIr2011.pdf E linkuit si in text
      Nu din 2010 inmultite cu o crestere economica estimata, ci datele oficiale confirmate
      Asa incat, cu tot respectul, fac " contestatie" la nota primita
      :)
      O duminica frumoasa, in rest
      • 0 (2 voturi)    
        nu chiar total gresit (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 18:32)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui miticul

        Diferenta dintre 'primele 3 luni din 2011' - asa cum apare in text - si 'primele 3 trimestre' ramane. Din comunicatul INS:
        Produsul Intern Brut estimat pentru trimestrul III 2011 a fost de 154933,2 milioane lei preţuri
        curente
        respectiv
        Produsul Intern Brut estimat pentru perioada 1.I-30.IX 2011 a fost de 388651,4 milioane lei
        preţuri curente
        Deci, intr-adevar, pentru a avea o estimare pentru tot anul 2011, datele trebuie inmultite cu 4/3.
        Nu imi dau seama ce relevanta ar putea avea un indicator de genul PIB per capita per 3 semestre dintr-un an.
    • +3 (5 voturi)    
      necorelare intre date (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 19:20)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Vladimir-CorneliuNicolici1309098270957

      Din prima parte a articolului mi-a sarit in ochi faptul ca datoria/cap de locuitor este mai mare decat PIB/cap de locuitor. Era clar ca nu folosea date corecte.

      Dar ce sa ne asteptam de la Popa? De cele mai multe ori vorbeste (scrie) din burta. Presupun ca e platit pe cate articolele publica Nu inteleg de ce ii mai preia hotnews aberatiile. Sunt curios ce pregatire are acest individ.

      Cand vad ca un articol semnat de Popa, desi titlul pare interesant, trec mai departe. De ce? Pentru ca m-am lamurit de calitatea acestora. Acum am intrat pentru a vedea ce comentarii mai fac cititorii. Ma bucur cand vad ca mai sunt oameni care nu inghit fara sa gandeasca orice se spune.
      • +1 (1 vot)    
        SUBSCRIU SUBSCRIU (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 21:31)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui mihai

        subscriu.
  • -1 (1 vot)    
    teoretic (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:01)

    vinny [anonim]

    se pare ca rasare soarele si in Romania, practic inghet de frig!
    • 0 (0 voturi)    
      da (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 18:44)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui vinny

      Soarele extinctiei.
  • 0 (0 voturi)    
    ne-ar interesa cat s-a cheltuit in plus (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 18:52)

    unne [anonim]

    pe sufletele moarte ale lui cicikov, sau cat au varat in buzunarii primarii si neamurile lor care au burdusit primariile.
  • +1 (3 voturi)    
    Consecintele tradarii Iliescu-Roman-Brucan (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 19:39)

    Costica [anonim]

    In fien am ajuns dupa mai bine de 20 de ani sa vedem consecintele planului tradatorilor IliescuKGB-Roman-Brucan.
  • +2 (2 voturi)    
    DAR PIB-UL LOR CAT ESTE ! (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 19:48)

    politicos [anonim]

    Dar PIB-UL / CAP DE POLITICIAN din Romania nu este cumva cel mai mare din lume ?
    • +1 (3 voturi)    
      Datorie publica/PIB (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 22:22)

      marian [anonim] i-a raspuns lui politicos

      Oare nimeni nu a vazut ca s-a trecut cu datoria publica / PIB de 100%, mai exact 105,3%? Costica scrie ca e planul lui Ilici. Nu baiete, mai sunt si securistii lu' base. In 2004 datoria publica nu trecea de 20 mld euro. A trebuit sa vina base cu tari ca sa creasca peste 30 mld euro, pentru ca dupa 2008 base cu boc sa bata toate recordurile la imprumuturi. Daca macar s-ar vedea mare lucru facut cu atata purcoi de bani.
      • 0 (0 voturi)    
        pib (Duminică, 5 februarie 2012, 11:19)

        mara [anonim] i-a raspuns lui marian

        i-au luat acasa.stii, banii la guvern sunt inchisi intr-o camera si de acolo are boc cheia. deschide usa cand vrea si ia cate-un pumn de bani:)))))))))))
      • 0 (0 voturi)    
        Confunzi rau (Duminică, 5 februarie 2012, 13:09)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui marian

        Incurci datoria publica cu datoria externa. Datoria publica e undeva la 38% din PIB, cea externa (adica ce au imprumutat de afara statul, firmele, cetatenii) la vreo 67% din PIB. In ambele cazuri, sunt printre cele mai scazute rate din Europa.
  • 0 (0 voturi)    
    Datorie interna 30%+100 miliarde euro!!!! (Duminică, 5 februarie 2012, 8:38)

    ticu florin [anonim]

    Alte tari au datorii putin mai mari( ex Ungaria) insa au drumuri,autostrazi,orase moderne,nivel de trai mult mai ridicat.Basescu uita de sa ne spuna ce s-a facut cu datoria mica??pe care o avem...pentru ca nu are ce...toti banii au fost deturnati si devalizati de clientela politica .NU s-a facut NIMIC asa cum se vede in viata zilnica a romanilor....insa,gresesc,ceva s-a finalizat,desavirsirea STATULUI MAFIOT!
  • 0 (0 voturi)    
    arunca un prost o piatra... (Duminică, 5 februarie 2012, 10:40)

    mary [anonim]

    Recensamantul a fost facut prost.

    La mine in zona, sector 1, onor sa imi traiasca Primar Chiliman, recensarea nu s-a prea facut.

    In bloc recenzorul nu s-a prezentat si atunci cand a fost sesizata echipa de recenzare au trimis 2 tineri care au mers unde a indicat administratorul, adica la prietenii lui: 3 babe si un mos.

    Cand i-am spus administratotului ca avea obligatia sa sprijine recenzorii si sa indice care erau apartamentele nelocuite si care sunt locuite si sa dea cel putin cateva date minimale despre cei care ocupa locuintele mi-a spus ca nu avea nici o obligatie. Iata prostia la patrat - mosul este un comunism inversunat si cum spuneam are gasca lui in bloc. Restul - sa ii ia dracu' - nu conteaza...

    Sa mai povestesc cum o sefa de la o unitate de recenzare spunea sus si tare ca copiii nu se recenzeaza??? Cand am intrebat-o unde a citit, ca nu gasesc asa ceva, a sunat la Primarie si a vorbit cu amicul ei care i-a confirmat. Ulterior, dupa o saptamana de recenzare, a spus ca trebuiesc recenzati si copiii sub 18 ani....Prostia la patrat - asa se cheama recensamantul facut in sectorul 1.

    Datele recenzate sunt superficiale.

    Cea mai rapida verificare se poate face prin comparatie intre persoanele recensate si cele care exista in baza de data a Politiei.

    Erorirle maxime sunt in Capitala - cum spuneam din nerecenzare, sau din recenzarea proasta.

    Cineva trebuie sa plateasca pentru prostiile care vor iesi la iveala...

    Proasta organizare la nivelul primariei,prietenii intre ei s-au adunat, in prostia lor, fara responsabilizare, fara minima intelegere a datelor colectate si a modului de a le gestiona!

    Succes mai departe - dar datele recensamantului nu reflecta integral realitatea!
  • 0 (0 voturi)    
    Esec (Luni, 6 februarie 2012, 11:03)

    simona [anonim]

    Sunt foarte sceptica in legatura cu corectitudinea datelor recensamantului. Locuiesc in "buricul" capitalei, in spatele Guvernului si pe la noi nu a trecut nimeni cu recensamantul. Recunosc ca nici nu am intrat pe site-ul lor sa completez formularul dar imi inchipui ca in situatia noastra sunt destul de multe persoane ... Asa ca nu sunt deloc reale datele


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri