100 mld euro vor fi sterse din datoria externa a Greciei, intr-o operatiune financiara fara precedent in istorie

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 14 februarie 2012, 13:02 Economie | Finanţe & Bănci

Grecia se pregateste sa stearga peste 100 din datoria sa externa in valoare de 350 de miliarde de euro, in cadrul unei operatiuni de restructurare voluntara fara precedent in istoria financiara, relateaza AFP.

Recordul era detinut pana in prezent de Argentina, a carei datorie atingea 82 de miliarde de dolari (73 miliarde euro la cursul epocii) atunci cand a intrat in incetare de plati, in ianuarie 2002.

In cazul Greciei, nu este vorba de o incetare de plati, ci de un montaj complex, consimtit de creditorii publici si privati.

La ce suma vor renunta creditorii privati?

In total, bancile, asiguratorii, fondurile de investitii si fondurile de pensii vor pierde intre 100 si 200 de miliarde de euro din datoria greceasca pe care o detin. Concret, ele vor primi, in schimbul obligatiunilor de stat pe care le detin, titluri a caror valoare va fi mai mica de jumatate. Va fi vorba, pentru 15% din valoarea initiala, de obligatiuni emise de Fondul de stabilitate european (FESF) si pentru 35% de obligatiuni grecesti pe 30 de ani, restul de 50% fiind pierdute.

De ce creditorii privati vor pierde mai mult de 100 de miliarde din datoria la care renunta?

Noile obligatiuni care sunt propuse creditorilor privati vor ajunge la scadenta in 30 de ani, respectiv mai mult decat toate titlurile pe care le detin in prezent.

Faptul de a imobiliza bani mai mult timp decat se prevazuse initial va avea un cost pentru creditori, ceea ce se va traduce in conturi ca pierdere.

Intre altele, rata dobanzii pentru noile obligatiuni nu va fi decat de circa 3,5%, sensibil mai mica decat cea actuala. Acest randament mai putin interesant induce si el o pierdere pentru creditorii privati.

In total, pierderea va fi de circa 70% din valoarea contabila a obligatiunilor grecesti detinute de creditorii privati.

Ce se va intampla cu creditorii privati care nu isi vor preschimba obligatiunile?

Teoretic, preschimbarea este bazata pe voluntariat. Creditorii care vor alege sa nu-si preschimbe obligatiunile ar trebui sa incaseze contravaloarea lor in conditiile care existau inaintea schimbului. Dar, in realitate, soarta lor este extrem de nesigura si risca, adoptand aceasta postura, sa piarda totul.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

8054 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    ma clar, daca se poate? (Marţi, 14 februarie 2012, 13:09)

    androidul cu sobolani [anonim]

    ma asteptam la o detaliere a intregii chestiuni grecesti privind stergerea datoriilor, nu la un articol atat de sintetic, avand in vedere ca povestea e chiar interesanta. sau era destinat RSS-ului?
    • +2 (2 voturi)    
      o poza care vorbeste de la sine (Marţi, 14 februarie 2012, 13:33)

      zizin [utilizator] i-a raspuns lui androidul cu sobolani

      http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-78582-4.html

      Evangelos Venizelos (Grecia) cu Christine Lagarde (FMI) in prim plan, iar ministrul de Finante al Germaniei Wolfgang Schaeuble (in carucior cu rotile), in planul doi.

      Precious! ;)
      • -1 (3 voturi)    
        Si cum schimbam si mentalitatea grecilor? (Marţi, 14 februarie 2012, 13:48)

        Schimbam obligatiuni cu altele [anonim] i-a raspuns lui zizin

        Vor ramane grecii cu o datorie publica la creditorii privati de 250 miliarde.

        La care se adauga o datorie la creditorii publici (state, FMI/UE) de 120 miliarde, pentru ca deja s-au imprumutat acum 2 ani.

        La care se adauga inca o suma de 130 miliarde pe care tocmai a negociat-o guvernul grec, angajandu-se la masuri de tip Boc (scaderea salariului minim cu 22%, dat afara 150.000 bugetari, etc.).

        Grecia va avea oricum o datorie externa uriasa, de sute de miliarde, de circa 150%PIB, din care jumate la state si jumate la privati.

        insa daca nu se schimba si mentalitatea grecilor de asistati sociali si fraudatori la plata impozitelor (pana si fostul ministru de finante si-a fraudat ministerul..), situatia nu se modifica pe fond, doar ca datoriile au fost rostogolite sa fie platite de o generatie de greci mai cinstita.
  • +8 (12 voturi)    
    m-am suit pe un chibrit si am ajuns la infinit (Marţi, 14 februarie 2012, 13:12)

    Mazeta [utilizator]

    Milioane, catralioane, miliarde, triliarde. In curand nu vom mai avea numerale pentru a exprima toate cifrele astea fara nici o acoperire si a caror singura menire este de a speria lumea.
    • 0 (2 voturi)    
      Mazeto (Marţi, 14 februarie 2012, 13:34)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ti-ai luat primele plusuri din viata ta :) Felicitari! LOOL
    • +3 (5 voturi)    
      E simplu: cheltui doar banii castigati de tine (Marţi, 14 februarie 2012, 14:01)

      Lectie pt greci si altii ca ei [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Castigi pe luna 500 euro, cheltui doar 500 euro. Poti lua credit doar daca prezinti garantii reale. Cetatenii "ninja" (no incom, no job or assets} nu au drept la credit (in clar, fara "credit cu buletinul").

      Daca nu-ti ajung banii pt ca e prea scumpa viata, ia-ti alt job, ia-ti inca unul, cultiva-ti gradina, fa troc de bunuri si servicii cu prietenii, renunta la tigari si bautura, etc.

      Voteaza cu partidele care au dovedit ca gospodaresc tara mai bine, cu prudenta, altfel (daca votezi cu partide care-ti promit dublarea salariului de maine) tu, copiii tai si tara ta veti ajunge in sclavie la banci straine si alte state de la care guvernul demagog a imprumutat ca sa-ti dea tie pomana electorala !

      Nu cred ca grecii vor face asa ceva, nu au facut-o niciodata in istoria lor moderna, vor prefera sa fenteze in continuare fiscul national si sa dea foc la cladiri de patrimoniu.

      Grecului de pe strada nu-i convine sa constate ca economia tarii sale e de fapt mult mai slaba decat credea si nu poate plati decat 50% din salariile si pensiile actuale. Lui i s-a spus ca e cel mai tare din Balcani, inca din copilarie, i se va sterge foarte greu aceasta idee sovina si xenofoba, va prefera sa injure germanii sau chiar pe cei care i-au dat bani sa traiasca bine, culmea ingratitudinii..

      Peste cativa ani Grecia va fi in aceeasi situatie, de dependenta totala de acorduri cu FMI si UE.
      • +1 (1 vot)    
        vorba veche (Marţi, 14 februarie 2012, 14:08)

        Vuck [utilizator] i-a raspuns lui Lectie pt greci si altii ca ei

        Grecia a falimentat de 5 ori in ultimii 200 de ani asa ca treaba se pare ca merge.
        In definitiv prost nu e cine cere(credite) ci ala care da (si pe urma nu mai primeste nimic)
      • -1 (1 vot)    
        pot sa votez cu partidul care a mintit (Marţi, 14 februarie 2012, 14:08)

        marius [anonim] i-a raspuns lui Lectie pt greci si altii ca ei

        ca sa ajunga la putere, dupa care s-a transformat in salvatorul tarii??

        este gresit moralmente?
  • +6 (6 voturi)    
    ?? (Marţi, 14 februarie 2012, 13:20)

    e28liza1213701296029 [utilizator]

    bine ca ne am chinuit si ne chinuim noi.Noua nici cei care ne datoreaza bani nu ne dau (tari arabe,Germania..) Noi cu masuri de austeritate de f mult timp altii cu stergerea datoriilor.Unde o fi dreptatea pe pamantul asta?
    • -3 (9 voturi)    
      Romania e condusa de hoti (Marţi, 14 februarie 2012, 13:32)

      adriana [anonim] i-a raspuns lui e28liza1213701296029

      intrebati-i pe cei care ne-au vandut tara unde este dreptatea. la ei in buzunar cel mai probabil. grecii fac si alegeri anticipate, au salvat si tara si oamenii de la saracie. Romania e ingropata in datorii pana la a o suta generatie si hotii conduc in continuare. dar se lauda ca au ajutat Romania.
      • -1 (1 vot)    
        Hai ca n-ai treaba ! (Marţi, 14 februarie 2012, 14:25)

        Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui adriana

        Stii cat are o generatie ? Cam 20-30 de ani. Deci 100 de generatii inseamna 2000 - 3000 de ani ! Cam la asta duce prostia pe care o debitezi. In acelasi spirit voteaza cu USL, ca sa vezi ce bine e !
        • 0 (0 voturi)    
          bre.... (Marţi, 14 februarie 2012, 14:57)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

          ...si matale......a vb. asa la necaz si suparare,oricum stim toti ca nu o ducem bine...nu cred ca are vreo legatura cu usl....astia ne-n groapa de tot.
      • 0 (0 voturi)    
        hotia.... (Marţi, 14 februarie 2012, 14:52)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui adriana

        din 1990 incoace???,atunci ai dreptate.
  • +1 (5 voturi)    
    bravo (Marţi, 14 februarie 2012, 13:22)

    hoha [anonim]

    Lumea virtuala a banilor nu poate dicta impotriva lumii reale a oamenilor care nu accepta ca vitele orice le este servit.
    • 0 (4 voturi)    
      da (Marţi, 14 februarie 2012, 13:34)

      am [anonim] i-a raspuns lui hoha

      dar grecii au papat banii..........se pare ca in 1934 au procedat la fel.........concluzia este ca nu este bine sa imprumuti grecului , ca ai sanse foarte mari sa nu mai vezi banii inapoi. Doar grecu poate sa te imprumute.............nu si invers. Bravo lor daca le merge.
      • +1 (1 vot)    
        Economia grecilor (Marţi, 14 februarie 2012, 13:44)

        cicci [anonim] i-a raspuns lui am

        Acum, ca li s-au sters 100 mld din datorii vom fi informati ca economia grecilor este cea mai fiabila si mai stabila din UE. Pe noi sigur ne-au lasat in urma!!!

        Una peste alta, sa imprumuti unui muribund bani implica riscuri!!
      • 0 (0 voturi)    
        greci (Marţi, 14 februarie 2012, 15:54)

        e28liza1213701296029 [utilizator] i-a raspuns lui am

        ei pot sa ne imprumute (banci) si cu ce dobanzi......
  • +1 (5 voturi)    
    Grecia va da faliment indiferent (Marţi, 14 februarie 2012, 13:24)

    Vizitiul [utilizator]

    Indiferent de ajutoare, pe motiv ca au ajuns aici din lene iar lenea si mentalitatea nu se schimba de la o zi la alta.
    • +1 (3 voturi)    
      A-i lucrat acolo ca sa spui ce ai vazut cu ochii ? (Marţi, 14 februarie 2012, 13:36)

      raspuns [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Daca a-ti fi lucrat acolo nu s-ti fi spus acelas lucru.
      Se constata co propaganda concertata.
      Intrebati-va cine are de cistigat.
      Astfel se constata ca ne bucuram de moartea caprei grecilor in loc sa fi avut si noi capra noastra.
      In curind ar putea sa moara gaina noastra si aceasta daca nu avem bibilica.
    • 0 (0 voturi)    
      nu cred... (Marţi, 14 februarie 2012, 15:07)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      grecii au asa mare experienta in domeniul falimentelor.......inca de la caderea imperiului bizantin,au trait mereu prin tot feluri de tertipuri pe seama popoarelor crestine,in special cele de rit ortodox,gaditiva numai la nr. mare de mosii din principatele romane care isi trimiteau, an de an ,veniturile in grecia.

      acum au gasit alte"manastiri" pe la nemti,francezi,etc.....
  • +3 (3 voturi)    
    N-am inteles mai nimic (Marţi, 14 februarie 2012, 13:29)

    Neica [anonim]

    100 de miliarde vor si sterse. Apoi mai jos in subtitlu, Grecia isi sterge singura 100 de miliarde. Mai jos intrebarea: :"De ce creditorii privati vor pierde mai mult de 100 de miliarde din datoria la care renunta"?
    Ce va sa zica inseamna asta, ca din text nu am inteles nimic. Creditorii Greciei renunta benevol la 100 de miliarde? Care de fapt sint chiar mai multe? sau statul Grec decide ca nu le mai returneaza banii?
    • +2 (2 voturi)    
      de fapt... (Marţi, 14 februarie 2012, 13:55)

      androidul cu sobolani [anonim] i-a raspuns lui Neica

      de fapt grecia a fost imprumutata cu o anumita suma, la o anumita dobanda si pe o anumita perioada de timp. echivalent unui credit personale pe care l-ati putea lua si d-voastra. creditorii, pana la urma, au conventi asupra faptului ca nu vor aplica greciei dobanda initiala, foarte mare, ci o vor reduce semnificativ, iar perioada de timp a creditului a fost prelungita. asadar, creditorii nu pierd nimic, vor fi chiar pe profit. pana aici mi-e clar. robin hood ar zice ca s-a procedat corect. eu nu stiu, asteptam o explicatie mai clara de la autorul articolului. cert e ca politicienii greci, sustinand un cerc vicios de vreo 30 de ani, au generat toata povestea asta. macar acolo s-a pus la punct o infrastructura deosebita, o administratie functionala. ei sutn ca o firma mare, care a intrat in faliment datorita unui management defectuos. daca ne incumetam sa facem comparatia cu romania, probabil ca noi suntem un magazin de cartier, fara management profesionsit, care a ramas fara marfa, fara clienti, fara geamuri si usi.
  • -1 (3 voturi)    
    Grecia (Marţi, 14 februarie 2012, 13:40)

    moucha [anonim]

    Pacat ca Grecia nu are macar o data granita comuna cu Rusia, sa vada si grecii macar o data cum isi recupereaza rusii banii pe care "urmeaza sa ii imprumute"...
  • 0 (6 voturi)    
    Greseli urate (Marţi, 14 februarie 2012, 13:50)

    Vlad-I [utilizator]

    Grecii au o mentalitate paguboasa, si la asa gandire ghiciti ce ideologie putea alege acest popor ? socialismul, conspiratia, traiul pe imprumut (daca se poate). In realitate si-au votat politicieni care sa le spuna cea ce ei vroiau sa auda: pensii, drepturi, salarii grase.
  • +1 (1 vot)    
    sistem economic abracadabrant (Marţi, 14 februarie 2012, 13:54)

    bunul simt [anonim]

    poftim??? de ce doar 100 miliarde? de ce nu 112? de ce doar grecilor? ce, noi suntem mai prosti? :)))

    toate tarile sunt datoare vad. cui? unii ar fi tentati sa spuna china! nu-i asa. vedeti cat la suta din datoria US este catre china (sub 10%). concluzia e clara: exista multa masa monetara VIRTUALA neacoperita in bunuri si servicii pe care economia mondiala le produce.

    e daca vreti un mic caritas, din care din cand in cand unii pierd si altii castiga. pierd neinitiatii care baga banii in instrumente financiare pe care nu le inteleg. castiga cei care creeaza aceste instrumente si care marcheaza profiturile inainte sa pica magareata. apoi, acesti "winneri" cumpara HARD ASSETS la preturi de nimic. intr-un final asta e idea. unii sa detina cat mai mult. e clar ca actualul caritas se va prabusi pentru ca e timpul. vanzoleala asta cu grecia si altele e sa se amane cat mai mult deznodamantul, pentru ca "winerii" sa aiba timp sa lichideze instrumentele financiare (care nu au valoare intrinseca) si sa cumpere si sa detina cat mai multe hard assets si sa fie in pozitie de start pentru noul inceput. pentru ca o vom lua de la capat, stati relaxati. jocul asta se repeta de cateva sute de ani. vedeti in acest sens si ciclurile economice ale lui kondratief.

    din pacate aceste inselatorii nu se pot face decat cu largul concurs al guvernelor de peste tot. relaxare dobanzi, controale, reglementari, in perioada de boom a inselatoriei. apoi preluarea datoriilor bancilor private, fonduri de investitii, asiguratori, etc. acum gaura e in curtea statelor. e probabil ultima reduta de amanare a deznodamantului, pentru ca statele nu au cui pasa aceasta magareata decat contribuabilului. insa nu prea merge asa, deoarece scade nivelul de trai, creste nemultumirea, incep miscarile sociale si ne trezim in anarhie. deci va fi o tranzitie cumva de la falimentele statelor spre o perioada de crestere unde toti intram iar in hora.

    bagati banii in chestii care au valoare intrinseca! vine finalul!
    • +1 (1 vot)    
      issa (Marţi, 14 februarie 2012, 14:26)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui bunul simt

      La categoria complici ai uitat sa amintesti explicit de bancile centrale (guvernatori minune...)
  • +3 (3 voturi)    
    Nimic nu este intimplator (Marţi, 14 februarie 2012, 14:02)

    observatie [anonim]

    Timp de 34 de ani Grecia a fost debuseu pentru gunoiurile industriale vindute la calitatea I de producatori occidentali care umflau preturi siungeau politicienii de la putere.
    Cu banii contribuabililor greci s-au cumparat societati de telefonie din Balcani, s-au dezvoltat banci si s-au efectuat investiii s-au cumparat avoiane, vapoare, armament pentru a lucra Germania,
    Cind grecii nu au mai putut plati li s-au pus conditii de scalvie.
    Acum nu mai exista grecia ca stat independent.
    Banii din imprumutiri sunt depusi in cont in care greciii nu au voie sa dea oridine de plata.
    Prin lege grecii au amanetat averile statului care sunt garantie in caz de neplata.
    Deja multi greci au salariile scazute cu 45-50% iar scaderea salariului minim pe economie are ca rezutlat pierderea de peste trei salarii pe an pe linga alte opriri din salariu prin taxe si impozite aditionale si asa numite fonduri de solidaritate sociala.
    Practic se experimenteaza distrugerea unui stat si reteta s-ar putea aplica si in alte cazuri.
  • +4 (4 voturi)    
    nu este corect (Marţi, 14 februarie 2012, 14:05)

    ia cucu [utilizator]

    Publicul in general crede ca bancile vor pierde 100 de miliarde. NU este corect. Bancile imprumuta bani care nu exista, in sensul ca nu au echivalent real in bunuri sau servicii.

    Din cei 100 euro pe care ii depun eu in cont, banca creeaza 10.000 euro, pe care ii imprumuta.

    Asa functioneaza sistemul bancar fractionar, unde exista o limita, de aprox 1% de rezerve minime, impusa de BCE.
    • 0 (0 voturi)    
      din pacate... (Marţi, 14 februarie 2012, 14:19)

      me [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

      ai dreptate...
    • +1 (1 vot)    
      fractional-reserve banking system (Marţi, 14 februarie 2012, 15:39)

      zizin [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      yep!
      cu alte cuvinte:
      - confetti ...
      - fiat money ...
      - schemă ponzi ...
      - băncile (din 1990 încoace) = un soi de "caritas" mai spilcuit
  • +1 (1 vot)    
    Simplu (Marţi, 14 februarie 2012, 14:32)

    tic [anonim]

    De fapt, statul grec face o nationalizare a unei parti din datoriile pe care le-a acumulat de-a lungul timpului, prin imprumuturi luate de pe piata, ca urmare a vanzarii obligatiunilor de stat emise.
    Este cam asa: eu stat imprumut de la tine baca 1000 de euro si-ti dau in schimb o hartie in care se scrie ca scadenta imprumutului este peste 15 ani si ca eu stat iti dau atunci banii inapoi cu o dobanda de 6% pe an.
    Intre timp, eu stat te chem pe tine banca si-ti cer sa-mi dai hartia inapoi ca sa ti-o schimb cu alta unde scrie ca suma pe care ti-o datorez este doar de 500 de euro (in loc de 1000), scadenta va fi peste 30 de ani (in loc de 15), iar dobanda va fi de 3,5% (in loc de 6%).
    Daca tu banca nu accepti, s-ar putea sa nu mai primesti nimic inapoi, pentru ca eu stat voi declara hartia initiala (cea cu 1000 de euro) ca fiind fara valoare pe piata (eu stat n-o mai recunosc).

    Dupa mine, asta se numeste nationalizare!
  • 0 (0 voturi)    
    qed. (Joi, 16 februarie 2012, 2:28)

    Demigod [utilizator]

    QED. Ceea ce era de demonstrat.

    Banul nu exista, e doar o forma de masura si control, avand in vedere anumiti indici.
    Stergem 100 miliarde de la greci, dar o plateste restul uniunii EU... dar nu pentru o suma integrala, ci ca un fel de concept al onoarei. Asistam la un fenomen mininat! Politica Evului Mediu se intalneste cu capitalismul mileniului 3...

    Cata vreme grecia nu are/ofera "collateral" in jocul asta, ne batem joc de noi insine. Riscam sa devenim de-a dreptul "umanitari"! Si sa luam o ALTA teapa de la poporul elen.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri