Grecia, "salvata" inca o data. De fapt, salvate au fost bancile

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 21 februarie 2012, 9:14 Economie | Finanţe & Bănci

La masa negocierilor s-au asezat pe rand. Oficialii greci, in frunte cu premierul Papademos si ministrul de Finante Venizelos, apoi reprezentantii Troikai si in cap de masa, reprezentantii creditorilor privati. Adica cei ai bancilor, reprezentati de Josef Ackermann, CEO Deutsche Bank. Dupa 11 ore de discutii, "salvarea" a fost batuta in cuie. Greciei i se vor da bani ca sa-i poata restitui apoi bancilor si Troikai. Se cheama ca grecii au fost salvati.
Urmeaza tigara de dupa. Si trecerea la strategia viitorului plan de salvare a Greciei. Pentru ca in curand va fi nevoie de el.

Cand o banca imprumuta o persoana fizica sau o companie, iar cel imprumutat nu restituie imprumutul, este executat silit si inclus pe o lista neagra, fiind evitat de orice institutie financiara. Cand imprumutatul este o tara, lucrurile stau exact pe dos. Se fac eforturi pentru a-i imprumuta si mai mult, daca sa poate la dobanzi si mai mari, iar la scadenta refaci operatiunea. Pe masura ce se sufoca si mai tare, ii vinzi tot mai scump punga de aer.

Citeste aici Comunicatul Eurogrupului legat de actualul plan de salvare a Greciei

Pietele reactioneaza favorabil la asemenea operatii "gura la gura" Cursul euro a urcat in primele zece minute de la 1,3185 dolari la 1,3266 dolari. Tensiunea din strazile Atenei, aparent scade. Vin banii, cum sa nu te bucuri? E un succes al Guvernului, care a "convins" creditorii....

Dar ceea ce acum cateva luni parea de neconceput, acum apare tot mai evident: se cere instituirea unei tutele straine asupra Finantelor elene. Primul care a venit cu "oferta" a fost ministrul olandez al Finantelor. Jan Kees de Jager, in mijlocul negocierilor. Propunerea lui a produs fiori pe spatele lui Venizelos. "Cand vezi derapajele  banilor publici, este probabil necesar acest lucru", a pus ministrul olandez cartile pe masa. Oricum, a mai continuat de Jager, ar fi mult mai bine daca Troika si-ar stabili un cartier general la Atena, nu sa vina din cand in cand sa verifice conturile natiunii. "Noi trebuie să ne asiguram că fiecare promisiune va fi împlinită in detaliu", a insistat ministrul olandez.

Citeste si Grecia se pregateste sa stearga peste 100 miliarde euro din datoria sa externa. Cum se "sterg" banii si cine castiga de pe urma operatiunii?

De Jager n-a vorbit aiurea. A continuat o idee lansata in week-end de unul dintre cei mai respectati ministri din Europa, ministrul german de finanţe Wolfgang Schäuble. El a cerut in mod direct grecilor - mai exact lui Papademos si Venizelos sa li se permita germanilor sa isi trimita cativa colegi pentru a-i "ajuta" la consolidarea administratiei fiscale elene. Propunerea lui Schauble a fost taxata drept o insulta la adresa suveranitatii nationale de catre cotidianul elen Kathimerini. Ziarul citează, de asemenea si alţi oficiali germani care au "sfătuit Grecia sa accepte un ajutor european pentru a construi o administraţie publică eficientă."

Drept e ca Finantele grecesti sunt in pana de bani. Anul trecut s-a colectat la buget cu un miliard de euro mai putin decat convenisera in acord. Anul acesta, tinta de 2 miliarde pare la randul ei compromisa.

  • Scurt remember: Grecia nu avea ce cauta in zona Euro. A intrat, sa-i fie de bine. A fost lasata sa ajunga la marginea prapastiei, iar acum i se vinde cate un capat de franghie pe foarte multi bani. Pe masura ce aluneca tot mai jos, pretul franghiei creste. In mod normal, Grecia ar trebui lasata sa iasa din Eurogrup. Partea proasta e ca bancile care au imprumutat-o si continua sa o imprumute, ar pierde  foarte multi bani.

Potrivit cifrelor publicate luni de către Banca Centrală a Greciei, prabusirea economiei  în recesiune continua cu o viteza ingrijoratoare. Se estimeaza o scadere de 7% in 2012. Rata şomajului atinge 20,9% din forţa de muncă, iar in randul tinerilor de sub 25 de ani, cifrele sunt duble. In capitala, aproximativ 20.000 de oameni si-au pierdut casele în cursul anului trecut. Numarul apelurilor la centrele de consiliere anti-suicid s-au dublat. Doar turismul a crescut cu 9,45% in 2011 fata de 2010, dar nu e clar daca a crescut in mod real sau doar au mai iesit la lumina din economia informala.

Citeste si Istoria crestineasca a falimentelor Greciei


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

8161 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    TOTUL PENTRU BANCI (Marţi, 21 februarie 2012, 9:31)

    evoque [utilizator]

    Nu a fost nici un plan de salvare a greciei.
    Ce am trait si ce vom mai trai, face parte din planul de consolidare a puterii financiare.
    Grupurile de interese financiar au descoperit vaca de muls europeana. Rasa pura si virgina modelata pe sistemul american prin grija stralucita a obedientilor politici europeni.
    Este mai comod si mai sigur sa imprumuti guverne.
    Acum au siguranta (prin noul tratat, de care face atata caz si baselu,) ca vaca europeana o sa umple galetile bancherilor.
    Cetatenii europei vor plati, pana cand o sa vedem care o sa mai traim.
    • +10 (14 voturi)    
      Bancile conduc lumea (Marţi, 21 februarie 2012, 10:16)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Bancile au puterea in toata lumea, politicienii sunt doar marionetele sistemului financiar
      • +5 (9 voturi)    
        ei na ! (Marţi, 21 februarie 2012, 11:01)

        andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Bancile au putere pentru ca le-o dam noi.
        Ne ducem sa ne rugam de niste bani si apoi strigam ca au putere asupra noastra.
        Banii sunt cei care au putere asupra noastra si bancile au bani.
        • +3 (7 voturi)    
          fara banci... (Marţi, 21 februarie 2012, 11:46)

          me [anonim] i-a raspuns lui andreiu

          nu ar exista bani...
          bancile tiparesc si banii, tin valoarea in aur a banilor (ma rog particica care a mai ramas)
          nu cred ca li se poate lua puterea atat de usor din pacate...
        • +3 (3 voturi)    
          De unde au bancile bani? (Marţi, 21 februarie 2012, 11:47)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

          Au venit cu ei de acasa? De ce bancile au bani si oricare cetatean nu are?
          Dincolo de stupezenia acestor intrebari de elev de clasa intai se ascunde de fapt un cerc vicios.
          Eu nu am apelat niciodata la banca pentru bani, insa tara in care traiesc, da. Si eu prin impozite si taxe platesc acele imprumuturi, crezi ca este corect din acest punct de vedere?
          Daca bancile au bani nu inseamna ca trebuie sa aiba si putere asupra mea, atata timp cat eu nu apelez la banii lor.
          O sa spui ca tara imprumuta bani ca sa faca drumuri si nu stiu ce investitii, corect, dar sa luam cazul romaniei, cati bani a imprumutat romania si ce ofera ca eu sa platesc din taxe si impozite confortul pe care il asigura? Mare parte din bani sau dus in buzunarele guvernantilor, de facut nu sa facut mai nimic iar eu platesc. De ce?
          Nu ar trebui ca acest cerc vicios creat de banci si politicieni sa fie rupt?
          • 0 (2 voturi)    
            ... (Marţi, 21 februarie 2012, 12:33)

            Marcu [anonim] i-a raspuns lui evoque

            Nu esti tu de vina. Sunt de vina conationalii tai care au votat cu Iliescu&Co in Mai '90 in proportie de peste 80%.
            • 0 (0 voturi)    
              POLITICA POLITICA (Marţi, 21 februarie 2012, 13:09)

              evoque [utilizator] i-a raspuns lui Marcu

              si cu cine ar fi trebuit sa voteze ai nostri conationali?
              Pentru ca din '90 incoace am avut la conducere toate variantele si au fost din ce in ce mai proaste. Acum au mai ramas tiganii si DD-ul. Exceptand monarhia care in acest moment este o utopie la fel ca cea cu tiganii sau DD.
              Deci? Cine era lozul castigator al romaniei?
              • +1 (1 vot)    
                ... (Marţi, 21 februarie 2012, 14:13)

                Marcu [anonim] i-a raspuns lui evoque

                Coposu si Campeanu au fost variantele in '9o. Un liberal si un taranist. E greu de spus cum arata Romania acum daca in '90 castiga alegerile Coposu, sa spunem...
                • +1 (3 voturi)    
                  VREMURI APUSE (Marţi, 21 februarie 2012, 15:12)

                  evoque [utilizator] i-a raspuns lui Marcu

                  Viitorul este important.
                  Ce facem pentru viitor, aceasta este intrebarea?
                  • +1 (1 vot)    
                    ... (Marţi, 21 februarie 2012, 15:56)

                    Marcu [anonim] i-a raspuns lui evoque

                    De acord. Insa este important sa acceptam greselile trecutului si sa invatam din ele. Altfel in viitor vom repeta greselile trecutului.
                    • 0 (2 voturi)    
                      SI ACUM (Marţi, 21 februarie 2012, 16:27)

                      evoque [utilizator] i-a raspuns lui Marcu

                      in situatia in care pntcd intra in alianta cu pdl si altii in asa zisa miscare populara, semnifica ca ar trebui sa votam cu ei?!!
          • +2 (2 voturi)    
            rupe-l ! (Marţi, 21 februarie 2012, 12:44)

            Vuck [utilizator] i-a raspuns lui evoque

            Da, rupe acest cerc vicios, nu mai vota politicienii care s-au devedit corupti, indiferent de partid !
            Numai vota partidele care au printre ei politicieni corupti.
            • +1 (1 vot)    
              ... (Marţi, 21 februarie 2012, 13:07)

              Marcu [anonim] i-a raspuns lui Vuck

              Da exemple de partide care nu au politicieni corupti. Si te rog sa ne spui si cum ai verificat care sunt corupti si care nu.

              Multumesc!
            • 0 (0 voturi)    
              de acord (Marţi, 21 februarie 2012, 13:11)

              evoque [utilizator] i-a raspuns lui Vuck

              insa, care este varianta buna?
          • +1 (1 vot)    
            asa (Marţi, 21 februarie 2012, 16:58)

            alina [anonim] i-a raspuns lui evoque

            uite aici un film care iti explica pe scurt de ce bancile "au bani" si ce sunt banii.

            http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8

            asa ca poti tu sa votezi si cu Jezus ca tot asa ar decurge lucrurile .
            • 0 (0 voturi)    
              Consider ca (Marţi, 21 februarie 2012, 18:20)

              evoque [utilizator] i-a raspuns lui alina

              Zeitgeist este mult mai realist sau mai dur.
              Intrebarea mea era retorica si facea parte din raspunsul pentru (me) la replica acestuia de mai sus.
          • +1 (1 vot)    
            propun.... (Marţi, 21 februarie 2012, 18:19)

            oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui evoque

            dupa toate divagatiile pe care le-ai facut mai sus, sa ne intoarcem la comunism.....asta vrei cu adevarat si nu o spui,sau ce sa facem...??ca sa rezolvam problema ,bani, banci, politicieni,etc....cred ca in final o sa spui, sa votam usl.

            hai mai lasa-ne ca ne plictisesti cu atatea comentarii, fara cap si fara coada.
            ti-e profesor iliescu?
            • -1 (1 vot)    
              CREIER de MODROGAN (Marţi, 21 februarie 2012, 19:58)

              evoque [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

              gel-ule nu esti obligat sa citesti, cum nu esti obligat sa intelegi.
              Observ la voi cei care sustineti cele 18% procente din sondaje un nivel de inteligenta echivalent cu pozitionarea portocalie in sondajele de opinie.
              Pe voi munca va elibereaza sio daca cineva gandeste reactionati exact precum comunistii. Deviza "noi muncim nu gandim" exprimata chiar de noua mascota mru, va caracterizeaza din plin. Atentie este preluata impreuna cu "moarte intelectualilor" si a fost des folosita prin Piata Universitati in '90.
              ISTORIA NU IARTA.
    • +4 (4 voturi)    
      e normal... (Marţi, 21 februarie 2012, 10:48)

      me [anonim] i-a raspuns lui evoque

      bancile si marile corporatii (vezi problemele lui GM care a luat miliarde de la poporu american, acu e pe primu loc din noi si nu da un sfant inapoi) conduc lumea

      tot timpul cei ce conduc traiesc pe spinarea celor condusi

      din pacate, cu globalizarea esta parca e mai rau ...
      nu sta numai parlamentu romaniei pe spinarea ta... sta si UE, grecia... chiar si sua daca stai sa te gandesti de unde a pornit criza...
    • +1 (3 voturi)    
      daca (Marţi, 21 februarie 2012, 11:00)

      daca [anonim] i-a raspuns lui evoque

      daca dumneata uiti, bancile nu au bani, decat foarte putini.

      in rest, este vorba de BANII NOSTRI.

      salariile noastre, depozitele noastre, pensiile noastre.

      bancile sunt la fel de reprezentative pentru cetateni precum sunt si statele, poate chiar mai mult.

      pentru ca bancile, ca si companiile, sunt asociatii *liber-consimtite si voluntare* de oameni.

      statul te cam face al lui cu japca, fie ca-ti convine, fie ca nu.
      • +3 (3 voturi)    
        rudyard kipling (Marţi, 21 februarie 2012, 11:26)

        cicio [anonim] i-a raspuns lui daca

        Banii nostri si restul fum(nu uita de leverage).
        Din leverage ne fac...:)
      • -1 (1 vot)    
        lol (Marţi, 21 februarie 2012, 11:47)

        me [anonim] i-a raspuns lui daca

        banii nostrii sunt tipariti de banci...
        care bantile tin rezerve de aur ca sa acopere valoarea banilor care tii dau tie (cat acopera e alta discutie)...
        deci banii tai sunt ai bancii
  • +4 (6 voturi)    
    da (Marţi, 21 februarie 2012, 10:30)

    Gabriel [anonim]

    Aseara, la B 1, Ionel Blanculescu a descris cu mult curaj situatia reala. Bineinteles, propagandistii de serviciu, gen Pipidi, dupa perplexitatea initiala, au inceput sa nu-l mai lase sa vorbeasca...insa Turcescu a spus totusi un mare adevar : "ce legatura are capitalismul cu moralitatea " ? Incepe tavalugul adevarului !
    • 0 (0 voturi)    
      blanc (Marţi, 21 februarie 2012, 12:18)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      Blanculescu nu este ala care face lobby in favoarea RMGC?
  • +10 (10 voturi)    
    bancile au vorbit (Marţi, 21 februarie 2012, 10:34)

    cicio [anonim]

    Imperativul este de a mentine muribundul in viata...trebuie sa-si plateasca datoriile.
  • +1 (7 voturi)    
    MAI EXISTA STATE? (Marţi, 21 februarie 2012, 10:36)

    evoque [utilizator]

    sau statele mai au suveranitate?
    "...se cere instituirea unei tutele straine asupra Finantelor elene"
    Daca acest "experiment" reuseste, cate din tarile lumii mai pot sustine ca sunt independente?
    Pana acum omenirea a cunoscut dominarea statelor de catre alte state prin forta coroborata cu tradarea politicienilor. Acum dominarea se face pe cai financiare dar tot cu ajutorul politicienilor.
    Si in ce mod pervers se face acest lucru, daca foamea de putere a bancherilor nu se va opri sau dorintele de de dominatie nu vor fi estompate, cel putin europa va deveni un butoi cu pulbere.
    Cat tupeu ai sa ceri unei tari sa isi puna finantele in mainile tale.
    Indivizii astia sunt mai rai decat camatarii, insa tot ei urla ca te salveaza.
    • +3 (3 voturi)    
      si (Marţi, 21 februarie 2012, 13:24)

      si [anonim] i-a raspuns lui evoque

      si statele americane (Texas, California etc.) exista si, totusi, suveranitatea lor este limitata de un guvern federal, adica de reprezentanti ai altor state.

      Obama vine din Hawaii si, totusi, isi exercita suveranitatea asupra Californiei.
    • -1 (1 vot)    
      Statul ? (Miercuri, 22 februarie 2012, 9:21)

      Costika [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Ce e statul? Cine m-a intrebat daca vreau sa fiu cetatean roman? Cine m-a intrebat daca vreau sa platesc atatea taxe pentru smecheri si prosti?
      Eu prefer globalizarea inclusiv politica , eventual sa dispara politicienii. Treaba e ca corporatiile si-ar face propriile armate ca sa controleze zonele de resurse si de desfacere. Asta e de fapt miza si de aceea avem si acum actuala organizare politico-militara sub titulatura pompoasa de state...Bancile n-or sa dispara NICIODATA pentru ca nu toti oamenii traiesc de azi pe maine, de exemplu romanii au in conturi peste 10 miliarde de euro. Vroiati sa stea cu ei la saltea? Nu toti fac afaceri si nu toti investesc toti banii in afaceri.
  • -3 (7 voturi)    
    Conu Leonida in fata cu reactiunea (Marţi, 21 februarie 2012, 11:29)

    teoria compotului [anonim]

    -da, bancile sunt de vina ca un stat suveran s-a imprumutat mult peste limitele rezonabile si dupa aia si-a machiat conturile ca sa dea bine
    - tot ele sunt de vina ca in Grecia nu plateste nimeni impozit
    - daca Grecia ar da faliment pe bune cele mai mari pierderi ar fii incasate de celelate guverne si de BCE, nu de bancile private
    - parca ar fi scris de Dan Diaconescu articolul
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Marţi, 21 februarie 2012, 11:48)

      me [anonim] i-a raspuns lui teoria compotului

      bancile ar pierde...
      cum adica celelalte guverne? nu a venit merkel sa imprumute bani greciei... ci banca germaniei...
    • +4 (4 voturi)    
      complot?! (Marţi, 21 februarie 2012, 11:54)

      andi [anonim] i-a raspuns lui teoria compotului

      uitaţi că băncile şi-au tras cu frenezie miliarde de euro (poate trilioane cumulat de-a lungul ultimilor ani în City, NY, Frankfurt) din bonusuri şi comisioane, tocmai în cei ~10 ani care au precedat criza, marcaţi de bula imobiliară, a creditului uşor şi a împrumuturilor suverane.

      Dacă tot acuzăm simplii români, greci sau irlandezi c-au fost lacomi şi inconştienţi, ce să mai zici de bancheri şi traderi care din imprumuturi, securitizari, swaps, pariuri pe falimentul tocmai celor pe care ii finanţează etc. au profitat şi încă o fac de pe urma contribuabililor?!?
  • +3 (5 voturi)    
    Pentru ca tot vorbim de banci (Marţi, 21 februarie 2012, 11:41)

    george [anonim]

    La varsta de 25 de ani, sa zicem, un tanar isi termina studiile (inclusiv facultate, masterat); in 5 ani, deci la 30 de ani, se insoara (daca nu chiar mai devreme!). Daca vrea sa-si ia un apartament fara imprumut bancar, in conditii normale inseamna sa stranga vreo 30 de ani leu pe leu pentru un apartament de 50000 euro.
    Asta e problema: n-ai cum sa nu apelezi la banci, nici ca persoana fizica, nici ca persoana juridica!
    Si atunci, devii sclavul lor! Cam asta suntem aproape toti...
    • 0 (0 voturi)    
      Vorbesti despre mine (Marţi, 21 februarie 2012, 12:24)

      Romeo [anonim] i-a raspuns lui george

      Am si 2 copii. Ce e mai bine sa fac ? sa platesc bancilor de 2 ori si jumatate sau sa ies in strada si sa sper ca o sa salveze statul banca si eu sa nu mai platesc. Pff.
      Oricum sunt sanatos.
      Grecii ar trebui lasati acasa ... dar pacat ca nu se poate
  • +1 (3 voturi)    
    N-au fost salvate numai bancile. (Marţi, 21 februarie 2012, 12:27)

    sile231 [utilizator]

    Un eventual faliment ar fi afectat sever si populatia. . Dar asa se dau unii destepti. O zi buna !
    • +2 (2 voturi)    
      un (Marţi, 21 februarie 2012, 13:25)

      un [anonim] i-a raspuns lui sile231

      un foarte pertinent comentariu. ambele sale idei.
  • +2 (2 voturi)    
    Inca nu e salvat nimic!!! Nici macar bancile !! (Marţi, 21 februarie 2012, 13:07)

    Marcel [anonim]

    Eu nu am citit nimic despre acordul PSI la greci. Nimeni nu zice nimic de o intelegere cu creditorii privati. Ei au hotarat haircut-ul de 53%, dar cu cine l-au agreat? Sa nu uitam ca IIF nu reprezinta decat o parte din investitorii privati si nicidecum 75% ca sa aiba o intelegere. Asta inseamna ca Grecia va trebuie sa apeleze la CAC (collective action clause), iar daca se intampla asta vom avea parte de un trigger de CDS-uri pe 20 martie. Toate agentiile de rating vor declara default in cazul in care vom avea CAC.
  • +2 (2 voturi)    
    sinteza la patrat (Marţi, 21 februarie 2012, 13:36)

    Ciprian [anonim]

    Titlul este excelent (chiar sunt surprins...).
  • 0 (2 voturi)    
    Avand in vedere... (Miercuri, 22 februarie 2012, 9:13)

    Costica [anonim]

    ca noi ne ducem la banci si nu invers, ca toate afacerile din lume se fac cu banii bancii (capitalul privat nu este implicat direct suficient de mult ca importanta), cand orice functioneaza cu aceti bani ai bancii care sunt ai tuturor( inclusiv banii mei de pensie sunt acolo), mi se pare cam aiurea sa le atacati ca institutii. Niciunul din carcotasi nu au alt sistem de finantare a economiei si doar ca sa atacam sistemul de dragul atacului, nu e deloc bine. La ce v-ar ajuta caderea bancilor? Aveti idee? Nu vorbesc de aia multi cu acces la net care habar nu au pe ce lume traiesc , ci cu autorul, care imi da impresia ca ar avea solutii...Actuala criza vine din parteneriatul politicieni- finantisti care au lasat piata nereglementata stiind prea bine riscurile dar si faptul ca unii se vor supra-imbogati. Asa ca mai bine vrobiti despre necesitatea reglementarii, nu a desfiintarii bancilor, asa cum cred ante-postitorii mei ! Tineti minte ce va spun: fara banci o sa traiti mai prost decat coreenii din nord!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă