Blejnar, ANAF: Facem controale amanuntite in Vami pe comertul cu produsele din cel mai ridicat grad de risc. Am confiscat pana acum 6 TIR-uri. Vezi cum se face concret evaziunea fiscala la cereale

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 24 februarie 2012, 12:37 Economie | Finanţe & Bănci

Sorin Blejnar (foto arhiva)
Foto: Agerpres
"​Folosim o aplicatie, TransControl, in care sunt incluse toate companiile care fac comert intracomunitar. Se fac verificari amanuntite, iar acest lucru prelungeste timpul de asteptare. Mergem pe comertul cu grupe de produse din grupele de risc cel mai ridicat. Le stiti si dumneavoastra- legume, fructe, cereale etc.", a declarat vineri pentru HotNews.ro presedintele ANAF Sorin Blejnar. Reamintim ca premierul Mihai Razvan Ungureanu a solicitat zilele trecute ca in termen de 60 de zile, combaterea evaziunii fiscale in zonele alcool si produse vegetale sa aduca venituri la buget de cel putin 1,5% din PIB.
  • Evaziunea din zona cerealelor este printre cel mai dificil de stopat. Cum se procedeaza concret?
Incepand cu 1 iunie 2011 in Romania a fost introdusa taxarea inversa la cereale, adica toate cerealele ce se comercializeaza pe teritorul Romaniei se vor vinde fara Tva, nu se mai aplica Tva-ul la vanzarea cerealelor, aceasta lege fiind aplicata pe o perioada de 2 ani incepand cu 1 iunie 2011 si terminand cu 31 mai 2013. Rolul acestei legi a fost acela de a combate evaziunea fiscala, stiindu-se ca o mare parte din evaziunea fiscala din Romania se face in cereale. O lege foarte buna daca nu se intamplau urmatoarele: Odata cu aplicarea acestei legi a aparut o noua problema. Exista state in care TVA este mai mare decat in Romania (se zicem ca exemplu, Ungaria), iar comerciantii de cereale acolo au ajuns la concluzia ca e mai profitabil sa cumpere cereale din Romania fara Tva si sa le vanda in tara lor cu Tva. Respectivii comercianti iau cerealele din Romania si le vand acolo fara sa achite in tara lor TVA, fiind pasibili de evaziune. In acest fel reusesc sa detina monopolul in comertul de cereale in Romania, deoarece ei "mancand" Tva-ul isi pot permite sa dea un pret mai mare decat comerciantii romani in piata, iar comerciantii romani sunt scosi din joc neputand sa concureze cu ei.
  • Mic manual al evazionistului fiscal
In perioada 1 iunie - 31 dec 2011 modul de operare era urmatorul: Firma straina , sa spunem ca ar fi din Ungaria, ca exemplu, venea sa cumpere cereale din Romania de la persoane fizice si juridice impreuna cu o firma terta, din Slovacia de pilda. La intocmirea actelor pe marfa ei foloseau firma slovaca. Intocmeau toate actele pe marfa pe firma slovaca pentru a putea trece granita fara probleme, adica in momentul cand camionul cu cereale ajungea in vama si se vedea ca marfa este destinata sa ajunga in Slovacia nu se realiza un control amanuntit asupra actelor deoarece se considera ca transportul se afla in tranzit si un control amanuntit se va realiza in momentul parasirii Ungariei catre Slovacia." Insa acest transport nu mai parasea Ungaria, marfa descarcandu-se in Ungaria si toate actele realizate pe firma slovaca fiind distruse, odata marfa descarcata se folosea o alta firma maghiara care trecea marfa in circuit. Practic marfa aparea ca fiind de productie maghiara si se vindea la o alta firma maghiara, fiind preferate societati de renume", explica un jucator de pe piata cerealelor.

Bineinteles, adauga sursa citata,  marfa se vindea cu + TVA, se incasa contravaloarea marfii cu tot cu Tva iar TVA-ul nu ajungea mai departe la statul maghiar. Se folosea firma slovaca deoarece folosindu-se o firma maghiara atunci autoritatile vamale ar fi realizat un control amanuntit asupra actelor si ar fi vazut ca acea firma e cu probleme, ea neavand darile platite la stat. Legat de acest mod de operare autoritatile maghiare au luat cateva masuri facand cateva arestari ale unor administratori si complici in noiembrie 2011 vedeti in editia din 26 noiembrie 2011 a ziarului blikk.hu, dar degeaba.
  • Fiscalizarea agriculturii ar fi o solutie?
Incepand cu anul 2012 au aparut firmele romanesti care cumpara marfa de la persoane fizice pe baza de borderou de achizitie si fac exportul catre firmele maghiare. Aceste firme romanesti sunt de fapt tot ale celor care administreaza firma maghiara. Tin sa mentionez ca pretul trecut pe borderoul de achizitie nu este cel real, in realitate pretul cu care se vinde marfa de catre producatorul roman persoana fizica fiind mult mai mare, se trece un pret mai mic pentru a nu iesi la iveala evaziunea. Va dau un exemplu: In Ungaria porumbul este 700 lei/to + Tva , adica 868 lei cu tot cu TVA, iar la noi producatorul roman vinde porumbul cu 750 de lei/to. Asta ar insemna ca firma romana sa treaca pe borderou 750 de lei/to pretul de achizitie de la producator, isi mai pune si el adaos 20 de lei/to ar insemna ca da porumbul la firma maghiara cu 770 lei/to ceea ce ar fi hilar, adica firma maghiara cumpara din Romania porumb cu 770 lei/to si il vinde in Ungaria cu 700 lei/to in conditiile in care pe langa aia 770 de lei mai are si costul de transport. Atunci fac in felul urmator, se inteleg cu producatorul roman la 750 lei/to si trec pe borderou ca a luat porumbul cu 600 lei/to in acest fel evaziunea este acoperita.

Normal ar fi ca in momentul in care producatorul roman merge la APIA sa isi declare suprafata si cu ce este insamantata sa primeasca de la APIA un borderou inseriat si el sa fie cel care da borderoul la firma la vanzarea cerealelor (un fel de factura). Toti cei care sunt inregistrati la APIA au minim un cont deschis la banca, cont in care trebuie sa primeasca subventia, in acel cont ar trebui sa primeasca si banii cand vand marfa pe borderou pentru a se vedea clar ce suma a incasat iar la sfarsit de an sa vina la APIA cu cotorul de la caietul de borderouri sa il depuna pentru a se vedea exact ce productie a avut si la ce bani a dat. Numai fiscalizand producatorul persoana fizica se poate elimina definitiv evaziunea din agricultura. "Tot vad la televizor ca exporturile Romaniei in agricultura au crescut, pai de aia au crescut", mai spune sursa citata.
  • Pe scurt,...
Problema cea mare e ca toate aceste cereale se vor intoarce inapoi in Romania si culmea la un pret de 780-800 de lei pe tona. Cum e posibil?
1) Firma A din Ungaria (de exemplu) semneaza un contract cu firma B din aceeasi tara pe 1000 de to de porumb cu livrare la Mako la pretul de 710 lei +Tva.
2) Reprezentantii firmei A pleaca in Romania sa cumpere porumb
3) Cumpara porumbul din Romania si il vinde in Ungaria catre firma B in baza contractului
4) Incaseaza Tva-ul din vanzare, dar nu il vireaza la statul maghiar
5) Firma B stie ca in Romania procesatorii, fnc-urile nu pot cumpara pe intern, ei trebuind sa plateasca undeva la 900 lei/to daca ar vrea sa primeasca marfa de la o firma romaneasca, asa incat vin cu urmatoarea oferta
6) Firma B ofera firmei romanesti porumb la 800 lei/to dus pana in fata portii
7) Firma B  avand de castigat, a cumparat porumbul cu 710 lei si il vinde cu 800 de lei, scadem transportul 50 de lei ai ramane un profit de 40 lei/to.
Statul (maghiar, in acest exemplu) pierde de doua ori, odata ca firma maghiara ce a incasat Tva-ul de la firma B nu l-a virat la stat si a doua oara pentru ca firma B, care efectueaza un export va cere ramburs de Tva, pe care statul maghiar il va plati.

In acest lant evazionist pot fi puse mai multe firme pentru a ingreuna ancheta autoritatilor, marfa trecand prin mai multe firme.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

11481 vizualizari

  • -2 (28 voturi)    
    wow (Vineri, 24 februarie 2012, 12:55)

    kin3zu78 [utilizator]

    dupa ce ati blocat mii de camioane la toate pct de intrare/iesire din tara , dupa ce toata marfa ce pleacaa/vine in/din romania are intarziere de cel putin 24-36 ore la livrare , dupa ce au ajuns cozile la PCTF sa aiba si 30 km ati reusit marea realizare de a confisca 6 camioane ?!!!! Mie mi-ar fi fost rusine sa ies cu asa rezultate in presa. Ce vina au transportatorii ? Ei doar transporta marfa , de ce nu puneti sigiliu la intrare in tara si acesta sa se rupa la locul descarcarii in prezenta GF sau a Vamei ? E mai frumos sa stam ca boii in cozi de zeci de km, am stat de miercuri orele 20 la intrarea in tara si am intrat joi la orele 18 la vama Ruse-Giurgiu. Vin alegerile stimabililor o sa ne aducem aminte de voi , desi imi doresc din toata inima sa ne trezim din aceasta stare de letargie mai repede si sa venim cu otii sa va tragem in teapa pe cei ce ne-ati furat in ultimii 21 de ani ! Romania = Zona crepusculara , aici totul este posibil !
    • +10 (20 voturi)    
      Ungaria-tara capusa (Vineri, 24 februarie 2012, 13:24)

      Godju Emanoil [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Romania trebuie sa fiscalizeze toate sectoarele economice care produc si aduc venituri persoanelor fizice si juridice.

      Ca e vorba de agricultura (frauda de miliarde de euro/an) sau de meditatiile private date de profesori (fraude de sute de milioane lei/an).

      Europa e formata nu dintr-o uniunea functionala, ci din 27 de bucati de teritorii acuplate destul de stangace, teritorii in care fiecare isi face mica lui politica si mafie.

      Daca Romania incearca sa introduca corectitudine in circulatia comerciala a cerealelor, uite ca apare infractorul ungur care isi tepuieste propriul stat (il fraudeaza de TVA) si ajunge o capusa pe sistemul romanesc.

      E de apreciat ce se face in Romania in ultimii 2 ani, nicio guvernare de pana acum nu a indraznit sa combata atat de persistent mafiile si coruptia functionarilor.

      Am ajuns sa vedem primari de Cluj si procurori bagati in arest, sa vedem un fost prim-ministru condamnat la puscarie cu executare, sute de vamesi si politisti arestati, dosare penale pt zeci de directori si subsecretari sau secretari de stat.

      Astfel de controale sunt binevenite, nu turistii sunt controlati ci persoanele juridice care fac comert intra-comunitar, "latrinele" securistului Voiculescu, seful real al PNL, incercand sa provoace scandal cu obisnuitele minciuni prostesti pentru care primesc amenzi si li se taie emisia.

      Evaziunea trebuie considerata un act de crima si pedepsele ar fi util sa fie mai descurajatoare, pentru ca e un furt indirect din banul public, din banii care in mod normal folosesc tuturor romanilor, inclusiv latrailor si postacilor asmutiti sa arunce cu noroi si dejectii in orice se face bun in Romania.

      Tara noastra e pe un drum bun, cu performante macroeconomice superioare majoritatii statelor membre ale UE, e mai bine pregatita sa faca fata unor crize, chiar si pronosticurile Comisiei UE arata ca Romania va fi in 2012 printre tarile cu crestere PIB.
      • +7 (7 voturi)    
        De acord cu tine (Vineri, 24 februarie 2012, 13:53)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Godju Emanoil

        Dar drumul este foarte greu. Cati din cei din jurul nostru de exemplu au minimul de spirit civic incat sa ceara un bon fiscal in magazin?

        Cati au atata minte incat daca cineva se uita la tomberoanele lui Voiculescu, sa-i spuna ca greseste ca ar putea sa produca si el ceva in Romania, sa ia o carte care sa-l invete sa faca ceva concret si apoi sa faca si el nu sa stea sa fie indobitocit. Economia nu creste daca fiecare din noi nu produce si multi refuza sa plateasca taxe pentru ca ei sunt mai smecheri.
        • +7 (9 voturi)    
          ... (Vineri, 24 februarie 2012, 14:34)

          minunat [anonim] i-a raspuns lui mircea

          sigur punem lupul paznic la stana, ala care fura benzina/motorina cu trenul ii controleaza pe aia care fura leustean cu tirul
          • +2 (8 voturi)    
            Reactie de mafiot. (Vineri, 24 februarie 2012, 15:18)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui minunat

            Hai sa-i lasam in pace ca fura toti.Asta rezulta din comentul tau.M-am saturat de presupuneri si de acuzatii ,atunci cand apare un control mai exigent,hai sa intimidam oamenii acuzandu-i ca fura.Toti care fura la puscarie,iar tu daca ai dovezi,mrergi la procuratura.Asa si eu pot spune despre tine ca furi cu avionul si faci contrabanda.
          • +1 (3 voturi)    
            pai (Vineri, 24 februarie 2012, 15:29)

            Tudor Bugetar [anonim] i-a raspuns lui minunat

            iti spun un secret: un tir cu leostean e mult mai scump decat o cisterna de benzina.
        • 0 (4 voturi)    
          eu (Vineri, 24 februarie 2012, 15:38)

          eu [anonim] i-a raspuns lui mircea

          eu ma straduiesc sa platesc cu card-ul de oricate ori pot. macar am garantia ca tranzactia este inregistrata undeva.
      • +4 (4 voturi)    
        cred (Vineri, 24 februarie 2012, 19:46)

        kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui Godju Emanoil

        ca ai pierdut esentialul pe drum la ce am scris, eu am camionul meu , eu il conduc , in loc sa produc 2-3 curse intr-o luna nu mai pot face decat 1 si jumaatte, eu tai facturi si incasez prin banca la 15-30 sau 45 zile, de ce EU care sunt corect trebuie sa mi se puna bete in roate in afacere ca sa stopeze ei contrabanda si frauda ? Nu exista alte solutii ? Eu doar car marfa , mi se dau acte la incarcare, factura, cmr etc mai departe o duc la beneficiar si o descarc iar aceste imi comnfirma pe cmr ca a primit marfa, eu ma duc si dai factura. Deci de ce eu sunt cel care sta blocat in vami cand se putea face aceste controale direct la sediul.depozitul celor care fac frauda ! Si sa nu imi spui ca nu se cunsoc acele firme ! Este imposibil. In schimb eu am pierderi, penalizari de intrziere etc, si asa statul asta nu stie decat sa bage mana in buzunar dar sa iti dea ceva stimulente pauza.
      • +2 (2 voturi)    
        Mai multe controlale in toate domeniile (Vineri, 24 februarie 2012, 23:52)

        Cicci [anonim] i-a raspuns lui Godju Emanoil

        Ai dreptate, nu e singurul domeniu cu probleme! Despre masinile SH importate din Germania se spund ca sunt mai ieftine decat in Germania. Tot ghidusiei cu tva-ul se datoreaza. Pana nu inchid vreo cativa evazionisti, nu avem sanse sa scapam de ei.

        Dar la cum merge justitia in Romania, ar fi culmea sa faci zdup pentru evaziune, cand si la omoruri se mai da cu suspendare!!!
      • 0 (0 voturi)    
        interesant (Luni, 27 februarie 2012, 13:03)

        dimi [anonim] i-a raspuns lui Godju Emanoil

        dar ce facem cu frauda fiscala...acolo se toaca bani la greu...asta e solutia...frauda fiscala...tot ce e contract cu statul,mafia jafului mina in mina cu functionarii....tot buticarii vor fi cei persecutati de evaziune,un slogan fals pt. a face controlorii mii de abuzuri grosolane in teren
  • +8 (8 voturi)    
    Simplu ca buna ziua (Vineri, 24 februarie 2012, 12:59)

    exo [anonim]

    lucruri stiute de mult timp
    • +4 (4 voturi)    
      Tva-ul in alte tari din UE (Vineri, 24 februarie 2012, 14:40)

      tnt [anonim] i-a raspuns lui exo

      Ar fi si mai simplu daca am avea si noi TVA-ul la alimente din Italia (4 %) , Spania (4%) ,Germania (7 %) si Franta (10% )
      Noi fiind latini ar trebui sa mergem ca celelate tari latine. Pentru ca 4% tot e ceva fata de 0 . Banii in agricultura se castiga greu asa ca e mai rentabil sa faci puscarie decat sa dai TVA la stat 24 %. Propunerea fostului inistru Tabara nu era rea , dar ca orice lucru bun a fost abandonat. Sa nu credeti ca firmele care fac evaziune mare nu sunt protejate de garda si nu au sustinere politica. TVA-ul mare e facut pt ca piata sa fie controlata de cativa cu influenta care importa 80% din tot ce intra in Romania.. Daca ar fi Tva-ul 4 % afacerea nu ar mai fi buna pentru smecheri si concurenta ar fi mai mare iar producatorii romani ar putea sa-si vanda si ei marfa cu TVA intr-un mod organizat si rentabil. Sunt multe de spus dar f putini sunt dispusi sa asculte.
      • +2 (2 voturi)    
        ai citit! ai si inteles? (Vineri, 24 februarie 2012, 17:18)

        curios [anonim] i-a raspuns lui tnt

        A. merge smenul la 24% la RO si 27% la HU. Merge si mai bine smenul la 5% in RO si 27% la HU! Iar daca TU vrei sa schimbi legea maghiara esti invitatul meu (dar pe blogurile LOR). B. ce au cerealele cu alimentele? Daca Italia vinde paine cu 4% TVA crezi ca nu importa grau din XXX cu 18% TVA? ce are ... cu stampila primariei? C. vezi si ce zice -unul care se pricepe si nu e postac rosu- dl.Minea, privitor la TVA (carnea NU E ALIMENT ci doar materie prima).
  • -4 (10 voturi)    
    de ce, acum? (Vineri, 24 februarie 2012, 13:06)

    oare [anonim]

    si pana acum ce au facut? din pacate, ca toate in romanica sunt heirupiste.. :)
    • +16 (18 voturi)    
      carcotasul (Vineri, 24 februarie 2012, 13:23)

      vali2 [utilizator] i-a raspuns lui oare

      Daca nu se face: De ce nu se face nimic?? Numai la noi nu e face nimic.. bla bla bla

      Daca se face ceva: da pana acum ce ati facut? sunteti constienti de cate pierderi au fost? Bla bla bla

      Si spiritul constructiv unde e??
      E f bine ca s-a inceput, e un pas inainte.

      Mai lasati carcotelile ieftine si incercati sa faceti si voi ceva constructiv.
      Sa vedeti ce puteti imbunatatii in propria gradina, incepand de la cele mai mici chestii.

      Daca toti ar face asta, s-ar vedea in timp o imbunatatire la nivel social, care mai departe s-ar propaga iar rezultatul ar fi excelent (ex: germania de o data: fiecare om incearca sa fie perfectionist rezultand intr-o masa de oameni perfectionisti)
      • -1 (7 voturi)    
        calm down (Vineri, 24 februarie 2012, 13:34)

        oare [anonim] i-a raspuns lui vali2

        vad frustrarea din tine. din pacate daca nu ai inteles modul ironic ori nu ai citit de la stanga la dreapta... pe care l-am exprimat atunci ai o problema.
        sunt complet de acord cu ceea ce se face in momentul asta. ma intrebam de ce astfel de actiuni nu se fac la nivel de organizatie, adica e la ordinea zilei, ci numai la ordinul premierului. cand premierul nu mai comanda, toata lumea se retrage la loc in viziuni lui...?
        o organizatie trebuie sa functioneze in permanenta, nu numai cand cineva ii spune.
        incearca sa te mai relaxezi, nu generaliza, nu e bine pentru sanatatea ta.
        • -4 (4 voturi)    
          ordin: statzi putzin si nu furati! (Vineri, 24 februarie 2012, 14:41)

          holderlin [anonim] i-a raspuns lui oare

          ordinul "premierului" e: stati putin si nu furatzi! sa treaca hopu', sa s'aleaga iar gashka lu' Udrea si Videanu, Igash si Berceanu, si dupa'aia hai cu toti, voinicii mei, sa furam iar, ca niste lei!
          de aceea istitutiile nu sunt lasate sa se structureze anti frauda, sa fie blege si impotente: ca politrucul care tine ciolanu' sa poata ciordi dupa plac! d'aia!
      • +10 (10 voturi)    
        ceva constructiv (Vineri, 24 februarie 2012, 13:42)

        masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui vali2

        cereti bonul cand cumparati ceva
        • +4 (4 voturi)    
          ... (Vineri, 24 februarie 2012, 14:47)

          ... [anonim] i-a raspuns lui masteryodda

          eu nu inteleg ce e cu voi oameni buni cu disperarea asta cu bonul, in ce orase traiti? Eu locuiesc in Iasi si primesc bon fara sa il cer pentru 95% din ceea ce cumpar. Ocazional mai trebuie sa cer bonul dar asta se intampla rar. INTOTDEAUNA primesc bonul la hypermarket sau la magazinele din mall-uri sau de pe strazile comerciale, la frizerie sau la pizzerie/restaurant/terasa, asta inseamna 80% din cumparaturile pe care le fac intr-o luna. INTOTDEAUNA am primit factura+bon+certificat de garantie pentru electronice sau piesele de masina. Primesc bon stampilat fara sa il cer la 4 din 5 benzinarii pe de unde pun combustibil mai des. La una din ele se mai face vanzatoarea ca uita mai ales noaptea dar daca l-am cerut nu m-a refuzat niciodata. Mai am un nonstop de cartier unde primesc mereu bon fara sa il cer ziua dar daca ma duc noaptea dupa 10 se intampla sa nu bata in casa dar nu am fost refuzat cand am cerut bonul, nici macar nu s-a uitat urat la mine. Intotdeauna primesc bon la magazinul de covrigi de la colt. In trei sferturi din cazuri primesc bon atunci cand imi cumpar reviste sau ziare. Evident nu primesc bon la piata sau la talciocul de vechituri. Nu primesc bon daca ii dau 10 lei la amaratului aluia inghetat de la vulcanizare ca sa-mi verifice o presiune la roti. Dar cat inseamna asta? 5% din ce cheltui intr-o luna? Din cauza asta e rau in Ro? Sau pentru ca din aia 95%taxe pe care primesc bon se fura ca-n codru?
          • -3 (3 voturi)    
            Ai luato pe aratura. (Vineri, 24 februarie 2012, 15:25)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui ...

            Minti si nu stiu de ce ai interes sa minti.Poate tu ,care cumperi din marile magazine,primesti bonul.Acolo evaziunea nu se face la bonuri.Au ei metode mai sofisticate ,care vor iesi la iveala cu ocazia controalelor actuale.Masurile luate acum ,sunt urmarea unei supravegheri atente si indelungate a zonelor.Treptat se va auzi de evaziunea din toate zonele,mai ales evaziunea facuta cu voie de la inspectori.
            • +3 (3 voturi)    
              vai de capul tau! (Vineri, 24 februarie 2012, 20:24)

              omo [anonim] i-a raspuns lui mircea

              Mai nesimtitule, cum poti sa afirmi despre un om, care a scris un comentariu de bun-simt, ca minte! Ce a scris el este adevarat si procentul de 95% bon de casa, cu exceptiile enumerate si de el, este un procent real.
              Dar da Domnul si scapam de lepre ca voi, nesimtitilor!
          • +2 (2 voturi)    
            nu (Vineri, 24 februarie 2012, 15:40)

            nu [anonim] i-a raspuns lui ...

            nu confunda nici dumneata magazinele din orasul dumitale cu cele din restul tarii.

            in Dolj (stiu ce vorbesc), foarte putine sunt magazinele care dau bon fiscal.

            ia autobuzul de la Craiova pana la Calafat si, pe parcurs, fa cumparaturi.
          • +1 (1 vot)    
            calcul simplu (Vineri, 24 februarie 2012, 17:23)

            aritmos [anonim] i-a raspuns lui ...

            daca 10 mil.romani cumpara de 10 ron/zi fara bon fiscal, numai la TVA vorbim de OPT MILIARDE ron pe an. Fara bon fiscal: la butic, la bar/cafenea/restaurant, la frizer, coafor, la service-auto, la florareasa, la vulcanizare, la nea Fane zugravul,la nea Costica instalatorul, la nea Nelu electricianul, la nashul pe CFR etc. Ajunge sa ai o medie de 10 ron pe zi adunand toate firimiturile si vezi unde ajungi. Daca NOI, TOTI cerem bon si ei vor cere de la furnizor si apar banii pe tot lantul. Buicul care vinde fara bon, nu are cifra de afaceri si nu poate plati salariati decat la negru si iata o alta evaziune fiscala. N-am pus la socoteala si impozitul pe profitul de mai sus.
            • 0 (0 voturi)    
              daca... (Duminică, 26 februarie 2012, 0:58)

              Xu [anonim] i-a raspuns lui aritmos

              Luand procentul dat de antevorbitorul tau (5%), pentru cei 10 RON fara bon fiscal, cineva ar trebui sa cheltuie 200 RON. Pe zi. 6.000 RON pe luna.

              Apai nu stiu despre ce Elvetia vorbim aici dar cheltuieli in medie de 6.000 Ron pe luna nu o sa avem prea curand (sa speram ca nu ne ajuta inflatia cel putin).
          • +1 (1 vot)    
            Cateva domenii de evaziune - le stiti cu tot (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 1:52)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui ...

            Deci - evaziunea din ultima saptamana:

            1) florile de la tigani
            2) tot ce-nseamna concerte in cluburi, piese de teatru in cluburi - nu ti se emite nici un fel de bilet sau o alta forma de document justificativ - evaziune curata.
            3) in orice carciuma, daca ai primit un bon nefiscal (chiar asa scrie pe el - ''bon nefiscal''), e evaziune
            4) centre de paine de prin piete, magazinele de prin piete (in genul magazinului de cartier), tot ce-nseamna vanzare de fructe / legume in piete - constituie o inima a fenomenului evazionist care pulseaza sanatoasa ;)

            Ia ridicati voi la nivelul intregii tari metehnele astea. Ia ganditi-va cate flori s-or fi vandut in Romania de Valentin si de Dragobete fara bon fiscal. Ia ganditi-va cate concerte or fi fost in aceleasi zile in toate cluburile si barurile din tara, tot fara bon fiscal. Eu zic ca depaseste cu mult cerealele si alcoolul.

            De ce se plang ca nu pot supravietui fara sa faca evaziune? Pai, sa revina la statutul de angajat, ca mine, caruia i se opresc darile la sursa, si sa lase afacerea, atunci, nu?
          • 0 (0 voturi)    
            probabil (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 19:21)

            coor [utilizator] i-a raspuns lui ...

            boala de a nu da bon e mai prezenta in Bucuresti decat in tara !
  • +1 (5 voturi)    
    probleme si solutii (Vineri, 24 februarie 2012, 13:19)

    Demigod [utilizator]

    "iar comerciantii de cereale acolo au ajuns la concluzia ca e mai profitabil sa cumpere cereale din Romania fara Tva si sa le vanda in tara lor cu Tva."

    Pai de ce sa cumparam DIN ungaria, cat timp avem la noi in tara? Sa dai o lege care sa interzica EXPORTUL DE CEREALE atata vreme cat in tara este deficit.
    Astfel se consuma doar intern, nu tepuieste nimeni statul, iar surplusul va fi adus din exterior.
    Foarte simplu.
    • 0 (2 voturi)    
      sa nu uiti! (Vineri, 24 februarie 2012, 17:25)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui Demigod

      ca prin legea aia sa iesi si din UE (calci regula pietei unice). Si tot prin aia sa pui si sarma ghimpata la granita ca sa nu cumpere sarbii ceva de la tine.
      • +2 (2 voturi)    
        detalii. (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 4:30)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui naiv

        Am dat o idee generala.
        Se poate regulamenta ca cei ce vor sa beneficieze de scutirea respectiva de TVA, sa livreze marfurile doar in tara. Cine le trimite mai departe, NU beneficiaza.

        Solutii sunt daca e putin cap si putina munca; si evident bunavointa necesara. Uite ca avem o groaza de taxe auto ne-europene, si n-a iesit nimeni din UE.
      • +1 (1 vot)    
        si in plus... (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 4:32)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui naiv

        Nici o tara nu e obligata sa exporte o chestie, atata vreme cat exista o cerere pe piata interna. Defapt nu e obligate s-o exporte DELOC.

        Sa vadem daca li se mai merita ungurilor sa ne trimita cereale, la pretul lor cinstit si fara artificii de evaziune, daca noi tot produsul il desfacem la noi, si nu il exportam!
        • -1 (1 vot)    
          deci comert de stat? (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 13:00)

          naiv [anonim] i-a raspuns lui Demigod

          nu ai VOIE sa opresti o firma sa exporte unde vrea si ce vrea! Au adoptat bravii nostri o lege care interzice exportul de gaze din productia interna: SUNTEM DEJA IN INFRINGMENT!!!!!!!!
  • +2 (6 voturi)    
    pe tutarul asta... (Vineri, 24 februarie 2012, 13:43)

    teo [anonim]

    nu il ancheta DNA-ul? Si-a adus acum brusc aminte de evaziunea din zona cerealelor, care este "GREU DE CONTROLAT"?
  • -5 (7 voturi)    
    Serios ? (Vineri, 24 februarie 2012, 13:51)

    Cristinel [anonim]

    Domnule premier nu faceti nimic altceva decat sa afundati PDL-ul tot mai mult si asta e un lucru foarte bun. Macar acum, pe ultima suta de metri sa vada si romanii ce au votat de 2 ori (ca sa nu mai punem la calcul si referendumul din 2006) si nu care cumva sa faca prostia sa le mai ofere inca un mandat.
    E clar pentru toata lumea ca astfel de infractiuni se fac de cand sunt granitele insa in momentul de fata demonstrati inca o data, dupa scandaul din primavara anului trecut, ca acest guvern nu a fost capabil sa stopeze evaziunea fiscala si contrabanda la granitele Romaniei.
    Rusine PDL-ului, ne-ati rapit 10 ani din viata !!!
    • +7 (7 voturi)    
      daca citeai articolul... (Vineri, 24 februarie 2012, 14:03)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui Cristinel

      ... cu atentie filozof te faceai. Nici macar nu este vorba de romani in speta aici ci de unguri si cum frausdeaza ei statul lor... Ura e pe primul plan, glagore nu ne trebuie !..
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Vineri, 24 februarie 2012, 14:19)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Cristinel

      Evaziune si contrabanda exista peste tot in lumea asta, visezi daca speri la o zi cand va fi stopata in Romania. Si nu inteleg care e vina PDL-ului, ca sub guvernarea lui s-au facut pentru prima oara arestari masive in vami?!?
      Iar rezultate in urma actiunilor de anul trecut exista, dar nu reprezinta subiecte de senzatie pentru analize la televizor...
      • 0 (2 voturi)    
        Cati din (Vineri, 24 februarie 2012, 14:50)

        sobolanu [utilizator] i-a raspuns lui Aph

        cei "arestati masiv" sunt dupa gratii ?
  • +6 (6 voturi)    
    Nu inteleg... (Vineri, 24 februarie 2012, 13:58)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    ... ce legatura are articolul cu noi, romanii? Unde facem noi eveziunea ca nu inteleg?
    Exista declaratia 390 - VIES prin care se verifica clientul intracomunitar. De regula aceste incasari nu se pot face cash ci numai prin banca. Deci poate fi urmarit traseul cerealelor si al banilor. Si nu vad unde-i evazionistu' roman? Nu trebuie sa vindem si/sau sa exportam? De ce ne-ar freca pe noi cum NU declara unguru'? Ciudat articol!
    • 0 (0 voturi)    
      Poate asa intelegi (Marţi, 28 februarie 2012, 16:13)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

      Ce e asa de greu de inteles? Ungurul creste pretul artificial la cereale deoarece mananca tva-ul si implicit procesatorii romanii, adica cei care cumpara cereale pentru ferme, fnc-uri, mori sunt obligati sa dea un pret mai mare pe achizitii din moment ce ungurul face pretul pe piata romaneasca. Dand un pret mai mare pe cereale ei nu au incontro si vand produsul finit: painea, laptele, carnea la un pret mai mare. Iar in final tot romanul de rand are de pierdut, da mai multi bani pe produse. Castiga din acest joc firma maghiara si producatorul roman de cereale.
  • 0 (4 voturi)    
    Blejnar si evaziunea (Vineri, 24 februarie 2012, 14:12)

    evoque [utilizator]

    Este ceva de genul Cancerul a descoperit celulele canceroase.
    Pana acum, de cand, este la anaf monser Blejnar,unde sau dus banii din evaziune?
    Cum cred oamenii astia ca prostesc romanii cu minciuni sfruntate?!!!!
  • +7 (9 voturi)    
    pentru ce tara lucreaza Dnul Blejnar (Vineri, 24 februarie 2012, 14:15)

    Sorin [anonim]

    explicatia Dnului Blejnar este corecta privind la evaziunea la cereale. Doar ca, evaziunea nu este in Romania ci in Ungaria.
    Se intampla acelasi lucru si in Romania cu produse tip FMCG aduse din tari UE inclusiv Ungaria (flori olandeze, carne de pui ungureasca, oua poloneze, etc.).
    Cum dnul Blejnar este angajat al statului roman m-ar fi bucurat nu sa nu aloce resursele ANAF impotriva evaziunii din Ungaria (adica la iesirea produselor din Romania) ci, impotriva evaziunii din Romania (adica la intrarea produselor).
    As dori sa stiu daca cele 6 tiruri confiscate ieseau din tara sau intrau in tara, si as mai dori sa stiu cat s-a recuperat din TVA-ul aferent importurilor din Ungaria. Multumesc
    • +2 (2 voturi)    
      Pe Blejnar il intereseaza evaziunea din Ungaria? (Vineri, 24 februarie 2012, 17:25)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Pai stai nene putin. Chiar asa. Tu pentru cine lucrezi pana la urma? Pentru Romania sau pentru Ungaria. E vina celui care nu se protejeaza. Vezi-ti omule de gradina ta si pe urma ocupate de altii. Va rog sa ii spuna cineva chiar e sub limita penibilului cu explicatia lui. E orb. Nu vede ca prejudiciul nu este adus Romaniei.
  • -1 (1 vot)    
    efecte secundre (Vineri, 24 februarie 2012, 21:37)

    george [anonim]

    un articol care demonstreaza ca ungurii sunt hoti genereaza certuri intre romani
  • 0 (0 voturi)    
    cata ipocrizie! (Vineri, 24 februarie 2012, 22:32)

    hmm [anonim]

    la fiecare schimbare de guvern apare si individul asta sa ne povesteasca ce multe (6) tiruri au fost confiscate. Bai, tu ne crezi prosti pe toti? Asa ati facut si cu tigarile de se pot cumpara in piata cate vrei, la orice ora din zi. Macar nu ne mai sfidati... fireati ai dra.... de ordinari.
  • 0 (0 voturi)    
    Altceva (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 2:10)

    nimeni [anonim]

    Eu cred ca e ceva ciudat, cum am mai scris.
    S-a dat ordinul ala cu evaziunea cu +1,5% in 60 de zile si dupa parerea mea exista 2 posibilitati:
    1.Au facut actiunea asta la ordin ca sa dea bine la tv si sa ne mai impresioneze inca odata cu prostiile lor de luat ochii.
    2.Sefii din ANAF au facut asta ca sa para ca fac ceva in cel mai pur stil romanesc, implementat bine in partid: sef nou, limbi multe.

    In orice caz, aceasta actiune pare una de pescuire in caz ca prind ceva si au gasit asta de care sa se agate, ca sa nu iasa prost si sa nu se strice nici filierele de contrabanda bine organizate si conduse chiar de ei, ca doar nu se imbogatesc din salariu.
    Ieri erau "tiruri intregi" azi sunt 6 tiruri. Poate nu e nici unul sau poate asta e raportul normal de retineri la frontiera pentru cercetari in 2-3 zile normale de activitate la vama. Poate astia sunt aia obisnuiti care incearca cate o smecherie si nu dau spaga, iar acum iata, ajung in presa, ca sa para limba lunga si prostul impresionat.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo Beljnar. Nu te atinge de alcool si petrol (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 6:20)

    Dekor [anonim]

    Bravo Blejnar. Insa iti dau cateva sfaturi, gratuit. daca vrei sa nu servesti cafeau la Anti Coruptie, sa nu te atingi de mafia din petrol, alcool si port! In rest liber la controlat TIR-urile cu varza, flori si cartofi!
    • 0 (0 voturi)    
      ai bre... (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 20:59)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Dekor

      uitasi de tigari...
  • 0 (0 voturi)    
    Firme evazioniste legume fructe (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 21:05)

    Mihai [anonim]

    A se vedea Alfredo fresh si Foods, Fresh plaza, Algida, Yuksek, Pomario, Akparom si lista poate continua.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce fata de Mitica are acest individ !!!!! (Duminică, 26 februarie 2012, 10:34)

    Robert [anonim]

    ...fara alte comentarii...
  • 0 (0 voturi)    
    evaziune ? (Duminică, 26 februarie 2012, 10:56)

    Marcelo [anonim]

    Din articol eu inteleg ca evaziunea la cereale se petrece in Ungaria ?
    Nea Blejnar asta este ungur ?
    Oricum agricultura din RO nu este facuta de producatorii individuali, trebuie cautat tot la anaf buba ! Dar cine are interes sa-si taie sponsorizarrea ?
  • 0 (0 voturi)    
    Tulai (Duminică, 26 februarie 2012, 15:22)

    Claudiu [anonim]

    Mai sa fie, dar pana acum de ce nu controlai nimic, te-a apucat harnicia ? Chiar vrei sa te cred ca faci pe robin hood deodata ? HOTILOR!
  • 0 (0 voturi)    
    evaziunea (Luni, 27 februarie 2012, 13:08)

    gimi [anonim]

    Ce penibili au devenit astia cu evaziunea lor,asa incurajeaza abuzurile grosolane la buticuri da 2 parale,alooooo tovarasi sa trecem la treaba si sa vedem FRAUDA FISCALA ,normal ca aci e la familia in joc deci nu facem nimic


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă