Grecii, cei mai lenesi sau cei mai harnici europeni? - analiza BBC

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 26 februarie 2012, 11:58 Economie | Finanţe & Bănci

Criza din Zona Euro a starnit dispute in familia europeana, iar Grecia este adeseori aratata cu degetul. S-au intins grecii mai mult decat le-a permis plapuma? Sunt grecii lenesi? La aceasta ultima intrebare, statisticile dau un raspuns surprinzator, noteaza BBC News.

Grecia este supusa acum la o noua cura de austeritate, dupa acordul care i-a permis stergerea unei datorii de 130 miliarde euro, pentru a putea evita falimentul.

Dar statisticile sugereaza ca Grecia nu a ajuns aici din cauza lenei. Daca se ia in calcul numarul de ore muncite intr-un an, grecii par foarte harnici.

Cifrele Organizatiei pentru Cooperare Economica si Dezvoltare (OECD)
arata ca, in medie, un grec munceste anual 2.017 ore, mai mult decat orice alta tara europeana membra a organizatiei.

Intre statele membre ale OECD, Grecia ocupa locul trei din acest punct de vedere, dupa Coreea de Sud si Chile.

Pe de alta parte, numarul de ore lucrate in medie, anual, de un angajat din Germania este de doar 1.408. Germania ocupa locul 33 dintre cele 34 de state aflate pe lista OECD.

Doar o singura tara europeana membra afiseaza mai putine ore lucrate anual, si aceasta este Olanda, cu 1.377 ore.

In medie, un angajat grec lucreaza cu 40% mai mult decat germanul mediu.

Exista insa doua mari explicatii pentru care cele doua tari afiseaza cifre atat de diferite.

Pascal Marianna, expert statistician in piata muncii la OECD, explica: "Piata muncii din Grecia este formata dintr-un numar mare de persoane fizice autorizate, respectiv fermieri si oameni care au magazine, si care lucreaza un numar mare de ore".

Persoanele fizice autorizate au tendinta de a munci un numar mai mare de ore decat cele angajate cu contract de munca.

Al doilea motiv este dat de muncitorii part-time.

"In Germania, proportia angajatilor care lucreaza cu norma redusa este destul de mare, aproximativ unul din patru", spune el.

Si, cum cifrele anuale iau in calcul toti angajatii, angajatii part-time reduc sensibil media generala in Germania, in conditiile in care, in Grecia, aceasta proportie este mult inferioara.

Astel, in conditiile in care cele doua piete ale muncii sunt diferite structural, este greu de facut o comparatie.

Dar, daca se scot din statistici angajatii part-time si persoanele fizice autorizate, ramanand doar angajatii cu norma intreaga, grecii tot muncesc cu 10% mai multe ore decat germanii.

Aceasta din cauza ca germanii isi iau mai multe concedii, cocedii medicale si concedii de maternitate, in medie cu patru saptamani mai mult decat grecii.

Un alt indicator: doar 60% din populatia apta de munca are o slujba in Grecia, comparativ cu 72% in Germania.

Ai putea crede, privind aceste cifre, ca daca se ia in calcul numarul mediu de ore lucrate de toata populatia apta de munca, Germania ar ocupa primul loc. Dar nu, Grecia depaseste si aici Germania.

Atunci, de ce are Grecia nevoie sa fie salvata de la faliment si nu Germania, se intreaba BBC?

Intrebarea pare complicata, dar raspunsul vine dintr-un calcul simplu: produsul intern brut al fiecarei tari impartit la numarul de muncitori.

Aici, angajatul mediu din Germania este mult mai productiv decat cel din Grecia. Germania se claseaza pe locul opt in topul muncitorilor cu cea mai mare productivitate in randul OECD, in timp ce Grecia ocupa locul 24.

Expertul OECD afirma ca acest lucru se intampla deoarece Germania are un sector de productie foarte eficient.

Si, chiar daca o mica proportie din populatia germana lucreaza in agricultura, si aici nemtii sunt mai eficienti, detinand o mai buna dotare tehnologica.

Pascal Marianna trage si un semnal de alarma in privinta datelor detinute de OECD: acestea sunt colectate de autoritatile nationale de statistica, fiecare cu propriile metode de colectare si compilare a datelor.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

17449 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Cred ca lipseste ceva... (Duminică, 26 februarie 2012, 12:23)

    eu [anonim]

    ....dincolo de diferentele structurale explicate destul bine de articol si anume....furtul intrucat, atata timp cat acesta exista si ponderea lui este semnificativa, statisticile sunt puternic influentate (contin erori substantiale) si atunci toata analiza e, din pacate, irelevanta pentru ca nu ai cum sa stii daca nemtii (la care furtul e semnificativ mai redus decat la greci sau la noi) sunt mai eficienti atata timp cat din eficienta grecilor lipseste "produsul" care este furat!
    • +1 (5 voturi)    
      Ce spui matale? (Luni, 27 februarie 2012, 9:13)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Ca persoanele fizice se fura singure?

      Ai dreptate, neamtu' nu pleaca de la lucru cu buzunarele pline cu suruburi. In schimb, daca se trezeste dimineata, afara ploua si-i curge nasu', imediat baga o zi de concediu medical. Sau daca s-a invatat prost, sta in somaj sase luni, lucreaza o luna, si iar intra in somaj sase luni. Acu' zi si mie, asta nu ti se pare furt?

      Sa pui in discutie veridicitatea analizei pe care se bazeaza articolul mi se pare cel putin aiurea, cata vreme analiza nu e facuta de un organism partinic - OECD nu e nici greceasca nici germana, si dac-ar fi facut analiza pe criterii politice, ar fi existat toate motivele ca Grecia sa iasa prost si Germania bine.

      De-aia io-s foarte de acord cu faptul ca problemele Greciei sunt generate de productivitatea mult diferita. Da' cre' ca acolo tre' sapat, pt. ca dupa parerea mea productivitatea semnificativ mai slaba a Greciei, chiar daca are la baza o tehnologizare mai slaba, e cel putin partial cauzata si de chestii politice - de ex. grecii nici sa stea in limba n-or sa reuseasca sa vanda servicii turistice la acelasi pret ca Olanda, chiar daca dupa parerea mea oferta lor e de departe mai faina, si nici nu vor reusi vreodata sa exporte produse industriale pe o piata dominata de Germania la aceleasi preturi.
      • +2 (2 voturi)    
        spun ca.... (Luni, 27 februarie 2012, 11:52)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        daca tii un picior in apa firebinte si unul in apa rece ca gheata, desi temperatura medie (statistica) e ok in realitate nu e DELOC asa! Cat despre organismele respective......eu spun doar ca nu au luat in calcul unul dintre principiile de baza ale statisticii asa ca as aprecia daca te-ai abtine cand nu stapanesti un subiect nu de alta dar statisticieni "profesionisti" avem peste tot......d'aia rezultatul real e, in cel mai bun caz, exact pe dos decat statisticile domniilor lor (de cele mai multe ori nu are nicio legatura directa cu realitatea si crede-ma, e perfect explicabil avand in vedere cum se fac "analizele" astea)!
      • +2 (2 voturi)    
        Chestiuni simple, de bun simt (Luni, 27 februarie 2012, 12:34)

        Fara Grecia in UE [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        Nu e nevoie de demonstratii savante si avalansa de statistici pentru a intelege ce se intampla.

        1. Muncitorul german e mult mai productiv decat cel grec
        2. Milioane de germani lucreaza part-time (deci mai putine ore/muncitor)
        3. Coruptia in Germania este semnificativ mai mica decat in Grecia
        4. Salariile si pensiile din Germania sunt in acord cu puterea economiei tarii, in timp ce salariile din Grecia nu au nici o legatura cu economia reala, in special cele minime si cele din sectorul public
        5. Germanii accepta sa-si plateasca impozitele si taxele, in timp ce grecii isi fraudeaza propriul stat.
  • -10 (18 voturi)    
    Dincolo (Duminică, 26 februarie 2012, 12:34)

    evoque [utilizator]

    de numarul de ore lucrate sau pib, datoria grecia a fost formata pe coruptia politicienilor care au luat imprumuturi in numele statului.
    Latrai portocalii care urlau pe aici ca grecii sunt lenesi sa se gandeasca mai bine inainte de a scrie dupa dictare.
    Aceiasi portocalii spun despre romani ca sunt lenesi. O sa vedem factura "lenii" in momentul in care vor fi descoperite cifrele reale pentru imprumuturile facute de portocalii si atunci un lucru va fi clar: nici basescu si nici bod si nici unul din varful pdl nu va plati 1 euro, totul va fi platit de lenesii si viermii din tara asta.
    • +3 (5 voturi)    
      N-ai multe idei.... (Luni, 27 februarie 2012, 9:16)

      Damocles [anonim] i-a raspuns lui evoque

      ....ci doar una si fixa. Asculta mai postac USL-ist, mnu te-ai plictisit sa bati campii si sa-ti iei minusuri aproape la orice comentariu? Daca ai o discromatie si portocaliul iti face rau, de ce nu te tratezi mai omule?! Bea multa citronada, ca lamaia decoloreaza si o sa ai o alta perspectiva cromatica!
    • +7 (7 voturi)    
      Sa faci plici? (Luni, 27 februarie 2012, 10:00)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      "in privinta datelor detinute de OECD: acestea sunt colectate de autoritatile nationale de statistica, fiecare cu propriile metode de colectare si compilare a datelor " vrei sa-ti desenez? Asa au intrat si in criza, au tot mintit pana au ramas lefteri si nimeni nu a vrut sa le mai dea.
      Iar daca in orele de munca sunt incluse si pauzele de masa si cafea rezulta ca grecii muncesc fix ....
      Compari mere cu pere, este vb. de mentalitate si tocmai asta demonstreaza analiza, desi grecii teoretic muncesc mai mult ei produc mai putin, mai pe scurt sunt ineficienti => lene(marea majoritate nu toti).
      Daca munceau cu 20-30% mai mult decat nemtii, ghici cine pe cine imprumuta acum?

      Un african, tocmai recunoscut ca azilant in Germania, se plimba mandru pe strazile noului sau oras, la orele pranzului. El se adreseaza primului intalnit, spunandu-i:

      "Multumesc, draga germanule, va multumesc ca m-ati primit in tara voastra minunata, ca mi-ati oferit ajutor, adapost si asigurare medicala." Cel caruia i se adresase raspunde: "Va inselati, eu sunt albanez."

      Omul merge mai departe si se adreseaza unei alte persoane : "Multumesc pentru ca m-ati primit in asa o tara frumoasa ca Germania ! "Acesta ii raspunde: “Eu nu sunt neamt, eu sunt grec...”

      Mai intalneste o persoana si spune din nou: “Multumesc pentru minunata Germanie !”. Cel interpelat ridica din umeri si zice. “Eu nu sunt german, sunt roman.”

      Apoi vede el o femeie ceva mai varstnica si o intreaba. “Sunteti nemtoaica ?” “Nu”, zice femaia, “sunt italianca.” Nedumerit, o intreaba: “Dar unde sunt, femeie, toti nemtii astia ?” Femeia se uita la ceas si spune: “Probabil, la munca...”

      Cam asta este crudul adevar.
  • -10 (14 voturi)    
    Deutschland uber alles! (Duminică, 26 februarie 2012, 12:36)

    Radu [anonim]

    Nu-s grecii lenesi, sunt nemtii hoti .
    Un popor mai xenofob si arogant ca germanul nu exista.
    • +4 (4 voturi)    
      Oare ? (Luni, 27 februarie 2012, 8:45)

      Petronius. [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Inseamna ca nu ai fost in Franta ... :-(
    • +4 (4 voturi)    
      Gresesti, ... (Luni, 27 februarie 2012, 9:18)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      ... i-ai uitat pe olandezi.

      In plus, studii din anii pre-criza puneau pe primul loc la xenofobism si sovinism in Europa Ungaria si Grecia. Asa ca chiar daca nici io n-am o parere nemaipomenita despre nemti (dupa ce i-am cunoscut la ei acasa - nemtii din Romania sunt cu totul alta mancare de peste, spun asta pt. ca am crescut intre ei), e totusi deplasat sa-i pui pe primul loc la xenofobism.

      Smecheria e ca daca la unguri si greci xenofobismul e un fenomen cu radacini puternice in istorie, greu de eradicat, la nemti sau olandezi e de factura recenta, cauzat de valurile de imigranti saraci, slab pregatiti profesional si in mare masura lipsiti de educatie, veniti din Europa de Est, care insa fiind foarte muncitori au facut competitia pe piata muncii mai dificila pt. nemti, si datorita particularitatilor de exprimare si manifestare specifice altor culturi, mai putin rezervate, mai energice si in nici un caz in ton cu spiritul retinut si ponderat al nemtilor, i-au alienat pe nemti si in plan social.
  • +2 (10 voturi)    
    productivitate (Duminică, 26 februarie 2012, 12:46)

    Lollipop [anonim]

    "angajatul mediu din Germania este mult mai productiv decat cel din Grecia"

    Acest citat este foarte interesant. Vedeti de exemplu firmele nemtesti de la noi. Oamenii lucreaza in 2-3 schimburi, inclusiv simbata si duminica. Productia nici in perioada 2008-2011 nu a stagnat, insa majoritatea muncitorilor sunt platiti cu salariul minim pe economie. Bineinteles produsele sunt exportate in Germania, unde se mai pune peste ele un adaos comercial imens, fara niciun cost de fabricatie. Toate companiile nemtesti intra in acelasi tipar: la sclavi mai nimic, amenintari ca pleaca, daca legile vor fi mai stricte si 2-3 lingai habarnisti romani administratori de firma ori resurse umane, ca ei sa nu se murdareasca pe mina. Daca produsele firmelor din estul Europei s-ar vinde direct din fabrica la preturile din vest ar veni si pe la noi bunastarea. Pina atunci la munca sclavilor, ca daca nu sunt zece la poarta, care asteapta sa va ia locul.
    • +2 (2 voturi)    
      VINA.... (Luni, 27 februarie 2012, 11:10)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Lollipop

      e a statului roman (a parlamemtului in primul rand )ca nu-l intereseaza soarta omului de rand, dupa ce sunt alesi si ajung in parlament ii intereseaza numai propiile afaceri......poate si noi suntem de vina, ca nu stim sa-i taxam cand vin alegerile,dam vot superficial,ne lasam amagiti de lucruri marunte,

      cred ca va mai dura ceva timp,pana cand omul de rand va fi cu mai mult discernamant.
  • +12 (12 voturi)    
    ore lucrate? (Duminică, 26 februarie 2012, 12:50)

    obi [anonim]

    Comparam mere cu pere!Sper ca nu intentionat se confunda orele petrecute la serviciu cu munca efectiva.Nu se spune nimic despre faptul ca in Grecia cine plateste impozit este dispretuit de toata lumea si e considerat fraier.
  • +9 (9 voturi)    
    explicatia (Duminică, 26 februarie 2012, 13:01)

    Vlad-I [utilizator]

    Grecii nu ar fi avut nici o problema daca populatia nu ar fi primit salarii si pensii peste puterea lor economica. In plus nu poti compara coruptia din Grecia cu cea din Germania. Eficienta in munca este alt factor.
  • +10 (10 voturi)    
    POVESTEA ESTE VECHE DE ZECI DE ANI (Duminică, 26 februarie 2012, 13:05)

    pointless man [utilizator]

    (daca nu secole). Istoric se incepe de la aceeasi munca dura si penibila a primitivilor, dupa care urmeaza contributia materiei cenusii. Egiptul, Mesopotamia, China si India maximizeaza productia alimentara prin organizare la nivel de grupuri mari de oameni (cum nu se mai fusesera cunoscute inainte). Prin asigurarea unui minim confort alimentar infloresc arta si alte activitati spirituale. De aici sarim la epoca industriala - cine a organizat mai bine productia (de multe-multe alte lucruri decit mincarea) SI inovatia a progresat incredibil de repede (sec. XIX Anglia, Germania, America - Franta taraie-briu). Ceilalti ori i-au imitat, ori s-au invirtit in cercul aceleorasi smecherii de taraba. Vezi-i pe turci care au jefuit suprafete uriase din care s-au ales cu niste palate la Constantinopol. Vezi Japonia care aproape ca nu are resurse naturale dar asigura un nivel de trai ridicat pentru 120 de milioane de oameni pe o suprafata un pic mai mare decit Romania.

    Nu e suficient sa muncesti ca boul - trebuie sa devii MACAR maimutza. Si sa posezi o buna doza de onestitate. Altfel degeaba ii minti pe ceilalti - pina la urma te minti pe tine insusi.
  • +7 (7 voturi)    
    3.0 (Duminică, 26 februarie 2012, 13:21)

    Spring Burn Hills [anonim]

    E clar ca romaniei, greciei, sudului europei in general ii trebuie o noua revolutie industriala.O revolutie industriala 2.0.
  • +5 (7 voturi)    
    analiza ?? (Duminică, 26 februarie 2012, 13:25)

    VasilePodasca1330120335557 [anonim]

    Un articol scris intrun mod alambicat al carui rezumat de bun simt ar putea fi,in cateva cuvinte,urmatorul:

    - Nu conteaza munca ci conteaza REZULTATUL muncii,adica productivitatea.

    Am vazut nenumarate situatii si in Romania unde, prin societati comerciale si institutii ale statului,se plimba trei hartii sau doua tevi,ca sa se creeze impresia unei munci asidue, iar valoarea creata e zero barat.
    Daca-i intrebi pe acesti oameni ei spun ca muncesc mult si din greu !
  • -8 (12 voturi)    
    ntz ntz (Duminică, 26 februarie 2012, 13:26)

    Mazeta [utilizator]

    Grecii traiau mai mult, mai sanatos si mai fericit decat toti ceilalti europeni. Acest lucru nu mai poate fi ingaduit, fiindca pot da un prost exemplu. Ati inteles voi gresit. Oamenii trebuie sa produca. Sclavii trebuie sa fie eficienti, nu fericiti.
    • +5 (7 voturi)    
      pai (Luni, 27 februarie 2012, 1:01)

      pai [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      pai asta era si problema. ca traiau ca niste paraziti, pe spinarea noastra, a celorlalti (da, inclusiv a romanilor, caci investitii de care altfel am fi beneficiat noi, mergeau in grecia ca sa ii sature pe hulpavii aia).

      ce nu intelegi dumneata este ca tocmai asta se restabileste. corectitudinea retributiei muncii.

      daca vreis a traiesti ca un parazit, foarte bine. fa-o. pe spinarea dumitale. adica traind in tina (nu in tihna, atentie...).
      • +2 (4 voturi)    
        Cre' ca problema e mai complexa de-atat (Luni, 27 februarie 2012, 9:23)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui pai

        Personal sunt convins ca majoritatea populatiei grecesti nu e de blamat pt. actuala situatie prin prisma comportamentului lor in plan economic. Oamenii de rand au facut ce au putut - au muncit.

        Au avut insa si ei noroc de o clasa politica mai ceva ca a noastra, care s-a complacut in a amana la nesfarsit reforme si masuri de modernizare a statului, in paralel mascand totul prin raportari false.

        Chestie care ar trebui sa ne invete minte pe toti de-o chestie: nu te poti delimita de propriii politicieni, ca popor. Oricine nu se duce la vot, sau nu se informeaza, sau voteaza pe criterii irationale, contribuie la avansarea statului in care traieste spre o stare similara cu starea actuala a Greciei.
        • 0 (0 voturi)    
          Sa traiesti foarte bine fara sa faci nimic (Luni, 27 februarie 2012, 11:24)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

          pentru ceilalti este mult mai mult decat rational, este chiar esenta umanitatii: egoismul.
  • +7 (7 voturi)    
    Eficientza (Duminică, 26 februarie 2012, 13:58)

    Trader [anonim]

    Nu numarul de ore lucrate conteaza ci eficientza, productivitatea muncii...Greci nu sunt lenesi, sunt hotzi si evazionisti, sunt in mentalitatzi similar tziganilor din Romania...Ascund banii, pacalesc si inseala cum respira...
  • +3 (3 voturi)    
    O merge la englezi (Duminică, 26 februarie 2012, 14:21)

    sile [anonim]

    In Romania, tara lui "unul cu sapa, zece cu mapa", nu cred ca impresioneaza pe cineva faptul ca grecii raporteaza mai multe ore lucrate ca nemtii. Oricum, necazurile lor sunt cauzate de faptul ca nu _produc_; ma refer aici la productia care se reflecta in taxele platite.
  • +4 (4 voturi)    
    taxe (Duminică, 26 februarie 2012, 14:27)

    satelitu [anonim]

    uitati un aspect extrem de important: evaziunea fiscala! grecii au un adevarat cult in a nu plati taxe. oare in statistica stimabilului nu este inclusa si economia neagra?
  • +5 (5 voturi)    
    Punctul pe i (Duminică, 26 februarie 2012, 14:48)

    cobra [anonim]

    ...angajatul mediu din Germania este mult mai productiv decat cel din Grecia.
    Asta este explicaţia.
  • +3 (5 voturi)    
    Sunt corecte datele pe care se face comparatie? (Duminică, 26 februarie 2012, 15:10)

    bogdan [anonim]

    Grecia este o tara corupta, unde munca la negru si fraudarea statului sunt vazute ca virtuti de majoritatea.

    Ce incredere prezinta datele colectate si prezentate de functionarii acestei tari?

    Inainte de 1989, nu se raportau si la noi productii record si cifre aberante care aratau ca avem o economie fenomenala si muncitori superproductivi?
    • -2 (4 voturi)    
      `nainte de `89 (Luni, 27 februarie 2012, 2:28)

      neomul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      păi chiar aveam producții record. Și cât ține de economia de care vorbești, tu știi cât din datoria externă a fost plătit pe timpu` lu` Ceașcă?
      • 0 (2 voturi)    
        asta (Luni, 27 februarie 2012, 8:58)

        asta [anonim] i-a raspuns lui neomul

        asta e adevarul, anume ca aveam productii (si exporturi) record de minciuni.

        iar structura exporturilor noastre spunea totul despre economia comunista: importam avioane si exportam capsuni.

        tara bananiera, cum s-ar zice. ma rog, capsuniera.
        • +2 (2 voturi)    
          HABARNAI.... (Luni, 27 februarie 2012, 11:26)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui asta

          se vede ca vorbesti in necunostinta de cauza,nu vreau sa par un aparator al trecutului socialist,dar sa stii ca aveam industrie.

          numai la faur,fost 23. august. se produceau,locomotive, motoare diesel, generatoare, utillaje, petrochimice, metalurgice,fabrici de ciment, prese de vulcanizat.etc........iar acum se depoziteaza marfuri aduse din import.-asta da productivitate.
          • -1 (1 vot)    
            si (Luni, 27 februarie 2012, 11:46)

            si [anonim] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

            si? ne costa mai mult sa le producem decat incasam pe ele.

            dar, deh, fudulia se plateste.

            eram o tara falimentara si muream de foame. dar ne mandream ca producem locomotive.

            cu ce costuri? si, oare, chiar aia aveam nevoie sa producem?

            noi nu eram in stare sa producem mancarea pentru o natiune, dar ne fuduleam.

            de asta am incercat sa platim avionul BAC englezilor cu... capsuni?
  • +5 (5 voturi)    
    Grecii sunt cei mai harnici (Duminică, 26 februarie 2012, 15:32)

    V.R. [utilizator]

    Siesta de dupa-masa este inclusa in orele de munca.
  • +5 (5 voturi)    
    e (Duminică, 26 februarie 2012, 15:56)

    e [anonim]

    e foarte buna asta. de cand statul degeaba (chiar daca e la locul de "munca") se numeste harnicie?

    nu va mai imbatati cu cuvinte si pretentii.
  • +3 (3 voturi)    
    ce sa spun... (Duminică, 26 februarie 2012, 16:37)

    danzigk [utilizator]

    ultima fraza face toti banii !!! adica dupa un kilogram de comparatii, de fapt, datorita unor factori locali, nu putem compara mere cu pere.
  • -4 (4 voturi)    
    :) (Duminică, 26 februarie 2012, 17:28)

    anon [anonim]

    Să auzim acum ce altă explicație vor găsi atotștiutorii pentru criza în care se află Grecia, mai ales acum că nu mai pot arunca după voie cu afirmații ignorante de genul ”Păi da, dom'le, grecii ăștia sunt codașii Europei când vine vorba de hărnicie. Nici nu-i de mirare că sunt în criză!”.
    • +5 (5 voturi)    
      pai (Luni, 27 februarie 2012, 1:03)

      pai [anonim] i-a raspuns lui anon

      pai e foarte simplu. sunt niste "harnici" cand vine vorba de lenevit, chiar daca fac asta la locul de munca.

      sa iti rezum: grecii sunt harnici la leneveala si lenesi la harnicie.

      priceput?

      a dormita la serviciu 12 ore nu inseamna a munci. mergi su dumneata pe ogor si dormi 12 ore zilnic, apoi mira-te de ce nu se ara singur.
  • +5 (5 voturi)    
    muncesc mult si prost (Duminică, 26 februarie 2012, 17:33)

    aliodor [anonim]

    productivitatea e cheia nu numaraul orelor muncite.
    ce produse grecesti de succes cunoasteti?
    vreo marca pe care se bate lumea?

    grecii se fac ca muncesc, problema este ca sunt platiti cu euro adevarati.

    Trebuie platiti in drahme pentru ca zicala romaneasca ("noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc") sa se aplice si grecilor, daca tot vor sindicate, revolutie de stanga si alte figuri comuniste...
  • +4 (4 voturi)    
    Lenea... (Duminică, 26 februarie 2012, 18:02)

    Comentator [anonim]

    Numai cine-i de rea credinta nu intelege dar merita repetat: nu e cate ore PETRECI la serviciu ci cate ore MUNCESTI la serviciu!
  • +5 (5 voturi)    
    O "mica" nelamurire... (Duminică, 26 februarie 2012, 18:27)

    Cadillac [utilizator]

    S-a scapat din calcul factorul EFICIENTA !!!

    Iar daca "pravalia" respectiva este proprietate guvernamentala, atunci...

    Faptul ca Gigel ponteaza 8 ore,

    inseamna ca a muncit...........................................3.
  • +4 (4 voturi)    
    grec, harnic...clar antonime! (Duminică, 26 februarie 2012, 18:33)

    gabi [anonim]

    Posibil sa fie adevarat rezultatul studiului...numai ca...este o diferenta mare intre nr de ore petrecute la locul de munca, si munca efectiva in acele ore...Ei se duc 10 ore pe zi la munca...dar in prima ora isi beau cafeaua, in a doua incep sa-si pregateasca locul de munca, in a 3-a chiar reusesc sa-si dea seama ce urmeaza sa faca, in a 4-a deja incep sa se intrebe ce vor manca la pranz...ca deh...vine pauza in curand..si tot asa..dupa pauza de pranz o iau de la inceput...cafeaua, pregatirea locului de munca..si pana sa-si dea seama...s-a terminat ziua...si satui de"munca" se pornesc spre case...Traiesc printre ei de foarte multi ani si pot sa spun ca sunt orice altceva dar nu muncitori, harnici...
  • +3 (3 voturi)    
    Date false... (Duminică, 26 februarie 2012, 18:37)

    Costica [anonim]

    ...pentru ca ceea ce uita voit cei ce au facut comparatiile este faptul ca structura economiilor celor doua tari este complett diferita si modul in care se munceste in Grecia nu are nimic a face cu cel din Germania. Cand la nemti jumatate vor munci la stat la plimbat hartii, atunci sa se faca "studii"...
  • +5 (5 voturi)    
    interesante statistici (Duminică, 26 februarie 2012, 20:10)

    gigel123 [utilizator]

    ...mai ales cele legate de topurile pentru tarile cu cele mai multe ore lucrate si tarile cel mai putin productive.

    Ce mi se pare interesant e ca 9 din 10 tari din topul cu cele mai multe ore lucrate se regasesc in top-10 al tarilor cu cea mai mica productivitate :)

    Cat priveste statisticile referitoare la greci as fi foarte atent cu orice fel de cifre furnizate de catre partea elena: in fond e specialitatea lor sa cosmetizeze statisticile (sa minta).

    PS: oricat de mult (sau putin) s-ar munci e oarecum irelevant atata vreme cat ponderea fortei de munca (excluzandu-i pe cei la negru) e relativ mica (prin comparatie cu totalul populatiei)... si mai ales daca se mai si fenteaza plata taxelor si impozitelor (iar grecii is campioni la capitolul asta)
  • +9 (9 voturi)    
    Dezbaterea BBC World (Duminică, 26 februarie 2012, 22:29)

    PoneiulTroian [utilizator]

    Am urmarit aseara live dezbaterea de pe BBC World mediata de Zeinab Badawi (Intelligence Squared) cu privire la parerile pro/si contra la ideea unui default al Greciei, si sunt absolut surprins ca televiziunile romane si mass-media nu gasesc de cuviinta sa re-transmita aceste dezbateri, atat de bine intentionate si complet explicative. Dar deh, noi avem Antenele sa ne lamureasca...
  • +5 (5 voturi)    
    despre greci (Luni, 27 februarie 2012, 7:53)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Am vizitat Grecia inca de acum 16-17 ani,stand cam o luna pe acolo,avand,deci timp relativ suficient pentru a-i studia.Pot sa afirm ca,in comparatie cu ceilalti europeni sunt cei mai puturosi si,in plus,mai au si o mare doza de smecherie fata de clienti (ma refer aici la restaurante si unitati de cazare turisti!!).Nu am
    inteles niciodata cum de aceasta tara cu mentalitati atat de comuniste a putut fi admisa
    cam fara conditii in U.E.!!
    • -4 (4 voturi)    
      nu e vina lor... (Luni, 27 februarie 2012, 10:02)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui acasa1284285656193

      Nu e vina lor ca vara e prea cald. Nici tu n-ai avea chef de lucru de traiai acolo.
      • +1 (1 vot)    
        replica (Luni, 27 februarie 2012, 10:51)

        acasa1284285656193 [utilizator] i-a raspuns lui Demigod

        Si in Turcia este la fel de cald,dar acolo munca incepe din zori,pe racoare,nu seara ca in Grecia!!
        In plus,pe peretii caselor din Turcia nu am vazut sloganuri comuniste asa cum am vazut in Grecia.Fudulia grecilor de azi nu are nicio justificare deoarece ei nu sunt aceiasi greci din antichitate,sunt niste corcituri cu ifose.Intamplarea face sa fi avut o bunica grecoaica,de la care sa fi invatat ceva greceste;am fost socat intr-un autobuz aglomerat ca la noi,sa aud doua cucoane plangandu-se una alteia ca nu mai au loc de straini...,uitand ca grecii traiesc numai din
        turism,carausie pe mare si ceva agricultura.In rest,sa auzim numai de bine.
        • +1 (1 vot)    
          daca (Luni, 27 februarie 2012, 11:47)

          daca [anonim] i-a raspuns lui acasa1284285656193

          daca ar fi fost aceeasi greci ca in vechime, nu ar fi ajuns hotii, mincinosii si lenesii europei. si ai lumii.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu stiu daca mai era nevoie (Luni, 27 februarie 2012, 8:21)

    sile231 [utilizator]

    Dar s-a dovedit ca statisticile nu reflecta esenta realitatii. Ore multe lucrate nu inseamna si multa munca nici munca de calitate. Mai ales cind avem de-a face cu birocrati care fxx vremea si scaunele prin birouri. Si cum foarte bine observa alt comentator cind avem de-a face cu furtul din banii publici si evaziunea fiscala.Bineinteles nu pot fi incriminati grecii in general ci persoane concrete care au savirsit fapte concrete. Iar deciziile trebuiesc luate de justitie.Interpretarile din articol mi se par cel putin infantile. O zi buna !
  • +1 (1 vot)    
    ore munca ?? (Luni, 27 februarie 2012, 9:05)

    scortosul [anonim]

    Acum cu orele mnca si rromanii stau foarte bin. Intrebarea e cat se munceste in alea 8 ore , adica cate ore bem cafele cate ore fumam, cate ore vorbim la mobil, cate ore........ cate ore din cele 8 muncm efectiv. Mai e o problema cu calitatea muncii cu calkiatea si cmpetivitatea produselor. De la Ceausescu fie neiertat am nvatat ca numa un pic si-i depasim pe cei din vest , dar nu a spus la ce-i depasim, sigur nu la calitatae, cometivitate...... Nu conteaza cate ore iti etreci la locul de munca , conteaza ce produci acolo. In rest gargara. Punctual grecii ... ca la greci ... puori gata tot timpul sa traga pe na si sa iasa la bataie pe strazi, vesnic ocupati prin cafenele si berarii, someri milionari in euro......
  • +1 (1 vot)    
    Statisticile (Luni, 27 februarie 2012, 10:19)

    goodfellow [anonim]

    ...sant doar niste cifre care pot reprezenta cel mult un trend ( ca si sondajele de opinie ) si sant subiective - depind de seriozitatea/profesionalismul celor ce le fac...Proba statisticilor este realitatea - de ex. conform studiului , grecii sant extrem de harnici dar asta nu explica halul in care au ajuns ; mai degraba ar trebui sa masuram invers , adica situatia REALA in care au ajuns arata ca acestia sant , de fapt, lenesi , si inseamna ca e o mare eroare modul in care au fost prelucrate cifrele din statistici...
    In general , e important CE FACI , si mai putin important ce zici, ce scrii, chiar si ce gandesti... Odata ce ai FACUT-O LATA , e f greu sa schimbi impresia, si oricum costa timp...Aviz politicienilor...
    • -1 (1 vot)    
      Eu pun comunicarea pe primul loc. (Luni, 27 februarie 2012, 11:06)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui goodfellow

      Doar prin comunicare, fara sa ridici un bat, poti muta muntii din loc.
  • +2 (2 voturi)    
    vrajeala (Luni, 27 februarie 2012, 10:45)

    guru [anonim]

    toata lumea se da aiurea cu pararea , Grecia este unde este pentru ca evaziunea fiscala este la ea acasa , ori unde te duci vezi ,, canci ,, bon fiscal ,toata lumea baga banii in buzunar , asa ca ......
  • +1 (1 vot)    
    grecii sint harnici (Luni, 27 februarie 2012, 11:13)

    NL [anonim]

    Grecii sint cei mai harnici europeni: ei au reusit primii sa-si dea cu stingu' in dreptu' si sa intre in criza.
  • +1 (1 vot)    
    Aberatii (Luni, 27 februarie 2012, 11:17)

    Dyogene [anonim]

    Ce treaba are cantitatea de munca? Ce relevanta are acest indicator numit ore-munca, daca e izolat de celalalt, produsul intern brut? Oamenii de la BBC nu au auzit probabil de CMZ (cooperativa munca in zadar). Si nici nu l-au citit pe Max Weber.
  • +1 (1 vot)    
    explicatia data de (Luni, 27 februarie 2012, 11:28)

    visio [anonim]

    mariana pascal, afirmatia aceea de "1 din 4 este mult", este dureroasa; in cazul greciei, 1/4 conteaza foarte putin indiferent de numarul productivilor; ca si in cazul chinei: degeaba munceste 1/4 din chinezi pentru ca nu pot intretine restul membrilor societatii; in cazul tarilor mici vorbim de valoarea produsului final; valoare care trebuie sa fie mai mare indiferent de productivitate; oricum, liderii europeni au aratat inca odasta ca nu au cojones in fata americanilor; iar din acest punct de vedere, UE trebuie sa se desfiinteze; ideea SUE, mi s-a parut atractiva din punct de vedere comercial, insa evolutia politica si economica a ultimei perioade arata clar ca europenii nu sunt suficient de maturi; ori, intr-o organizatie dezbinata nu are rost sa intri pentru ca e sortita de la bun inceput esecului; de ce spun despre europeni? pentru ca ar fi fost foarte simplu ca, creantele greciei in sua sa fie trecute in conturile UE si problema era rezolvata pana acum; facand un exercitiu de imaginatie, sa vedem ce se intampla daca se printeaza bani fara acoperire economica; inflatia nu va fi o problema, preturile nu vor fi o problema...o perioada de timp, sa zicem 30 ani maxim desi cred ca sunt optimist; dupa aceasta perioada, trebuie sa apara un razboi sau ceva revolutii sa reaseze valorile; atunci vom vedea sacalii, gen soros, care vor cumpara la pret de nimic Romania sau grecia, sau bulgaria, sau franta; evident ca romanul este obisnuit sa schimbe stapanul chiar pentru o pereche de gumari; ce vor face atunci tari precum rusia? vor primi amuzate la spasmele romanasilor; facand un pic de politica, mi-l imaginez pe ponta dand bani pensionarilor iar acestia facand cumparaturi la carefur; atat psd cat si pdl s-au imprumutat pt pensii; deci nu e vreo diferenta intre aceste partide; cand banul e scump, tu ponta, te imprumuti sa dai iluzia unui trai mai bun....cred ca trebuie sa fim foarte atenti pe cine alegem la urmatoarele electorale; alttfel, va fi valea plangerii....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version