Ministrul Finantelor din Marea Britanie George Osborne va reduce taxa pentru companii cu 2 puncte procentuale, la 24%, incepand din aprilie 2012, mai mult cu un punct procentual decat anuntase initial. Nivelul acestei taxe va scadea la 23% in 2013 si la 22% in 2014, fiind astfel mult mai scazuta decat taxele similare din SUA (cu 18% mai mare), Japonia (cu 16% mai mare), Franta (cu 12% mai mare) sau Germania (cu 8% mai mare). Cota maxima de impozitare de 50%, aplicata veniturilor mai mari de 150.000 lire sterline (peste 180.000 euro) va fi redusa la 45% incepand cu aprilie 2013. Osborne mai tinteste dublarea valoarii exporturilor, anuntand masuri de creditare acordate exportatorilor, prin intermediul programelor coordonate de UK Export Finance si UK Trade & Investment (UKTI).

Economia UK va inregistra o crestere pozitiva in T1 2012, evitand astfel o recesiune tehnica, se arata intr-un comunicat al Ambasadei Marii Britanii, remis HotNews.ro. In 2012, PIB-ul este prognozat ca va creste cu 0,8%, urmand ca in anii urmatori cresterile sa fie de peste 2% anual.

  • Potrivit  datelor Oficiului pentru Responsabilitate Bugetara (Office for Budget Responsability - OBR), principalele riscuri pentru economia Marii Britanii tin de situatia din zona Euro si posibile cresteri ale pretului petrolului.

Reducerea la 45% a impozitului veniturilor mai mari de 150.000 lire, considerat "cel mai ridicat" din tarile dezvoltate, "a afectat economia britanica si i-a limitat competivitatea", fara sa aduca "aproape nimic" la bugetul statului, potrivit ministrului.

Masura va mai fi insotita si de o crestere a pragului de impozitare, de la 8.100 la 9.205 lire sterline pe an, care ii va avantaja pe cei cu salarii mici.

Osborne mai are in vedere privatizarea unui segment din infrastructura rutiera, pagubele produse de ambuteiajele de pe soselele Marii Britanii ridicandu-se la 8,4 mld. euro) pe an, potrivit guvernului britanic.

Vezi aici cum arata Bugetul Regatului Unit al Marii Britanii

Sistemul rutier din Marea Britanie- soselele si autostrazile- ar putea fi date in exploatare sectorului privat prin contracte de leasing pe termen lung, schimband astfel radical modelul de finantare de pana acum, format din fondurile suverane de investitii si a celor de pensii, a anuntat luni premierul britanic David Cameron, citat de Financial Times. "Avem nevoie de abordari inovatoare pentru finantarea drumurilor noastre - pentru a spori investitiile in vederea reducerii congestionarii", a spus Cameron. El a reafirmat promisiunea guvernului de a nu introduce taxe de trecere pe drumurile existente, idee lansata in 2007 de premierul de atunci, Tony Blair. Companiile private implicate in schema de finantare a retelei rutiere gandita de David Cameron ar putea primi bani din acciza anuala pentru vehicule care aduce anual 6 mld. lire (7,2 mld. euro) la bugetul de stat.

Economia Marii Britanii s-a contractat peste asteptari in ultimul trimestru al anului trecut, fiind afectata de criza din zona euro si de masurile de austeritate. Datele Biroului national de statistica arata ca Produsul Intern Brut a scazut cu 0,2% in ultimele trei luni din 2011. Declinul s-a datorat diminuarii activitatii in industria prelucratoare si sectorul constructiilor.

Citeste in atasament un document trimis de Andreea Paul, consilierul premierului Mihai Razvan Ungureanu, care include masurile de reforma luate in Romania.