O companie 100% romaneasca a "electrificat" Metroul din Atena

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 4 aprilie 2012, 12:55 Economie | Finanţe & Bănci

Compania romaneasca Emon Electric a proiectat, executat, livrat si pus in functiune sistemul electric de tractiune pentru proiectul de extindere a Liniei 2 de Metrou din capitala Greciei, Atena (Anthoupoli - Peristeri / Attiko Metro Athena). Mircea Solomon, CEO Emon Electric, a anuntat ca lucrarea a trecut cu succes testele oficiale de punere in functiune, se arata intr-un comunicat al companiei.

Proiectul realizat de Emon Electric, unul din principalii furnizori de servicii si produse in domeniul electro-energetic din Romania, a trecut de curand cu succes testele de punere in functiune ale extinderiii Liniei 2 Anthoupoli - Peristeri in cadrul proiectului Attiko Metro Athena. Proiectul, in valoare de 3,2 milioane euro, a demarat in 2008, odata cu semnarea contractului cu compania privata Terna Energy, care apartine de grupul elen GEK iar beneficiarul final al lucrarii este compania de stat Attiko Metro. Extensia L2 a Metroului din Atena va creste capacitatea de transport a retelei, deservind o zona foarte aglomerata a capitalei, traficata de aproximativ 1 milion de oameni.

Emon Electric a realizat un proiect de tipul Turn Key: proiectarea, executia, livrarea si punerea in functiune a unui sistem electric de tractiune, compus din 4 substatii electrice subterane – 2 tractiune si 2 de distributie – totalizand 16 MVA ( mega volti amperi). Substatiile de tractiune se numesc Anthoupoli si Persiteri. Sistemul electric de tractiune realizat, este o creatie "State Of The Art " din punctul de vedere al solutiei alese si al tehnologiei utilizate. Tehnologia sistemului electric de tractiune a fost confirmata prin teste-tip in Laboratoarele de Inalta tensiune IPH Berlin, Germania.

Cele 4 statii au fost proiectate sa functioneze redundant, complet automatizat si controlate de la distanta prin sistem SCADA, pe platforma SIEMENS. Experienta si calificarea inalta a specialistilor firmei, stransa colaborare dintre parteneri, precum si managementul modern au dus la rezolvarea imediata a tuturor dificultatilor aparute pe parcursul proiectului care nu au fost putine.

Mircea Solomon, CEO Emon Electric: "Activitatea pe piata elena a devenit o constanta a afacerii noastre. Sunt mandru de colegii mei impreuna cu care am reusit si de data aceasta sa ducem la bun sfarsit un proiect 100% romanesc executat in capitala unui stat U.E., proiect cu care orice companie de profil din lume s-ar mandri. Le multumesc si pe aceasta cale pentru tot efortul depus cu mult entuziasm."

Alte lucrari Emon Electric:
  • Tramvaiul din Atena: Prima lucrare Emon Electric in Grecia a fost efectuata in anii 2003-2004 pentru Jocurile Olimpice, prilej cu care a fost introdus pentru prima data tramvaiul in Atena. Atunci intreprinderea romaneasca a construit Sistemul Electric de Tractiune TRAM Athena GRECIA in valoare de aproximativ 6 milioane de Euro.
  • Tariverde: Unul din cele mai cunoscute proiecte la nivel international al companiei Emon este realizarea statiei electrice de transformare 400/110 kV – 3x250 MVA  de la Tariverde. In doar 2 ani de la obtinerea contractului, Emon Electric a reusit sa construiasca, la cele mai inalte standare, o statie care asigura transportul energiei electrice furnizate de cele 5 parcuri de centrale eoliene din localitatile Fantanele si Cogealac. In prezent statia de transformare de la Tariverde asigura racordarea la sistemul Energetic National a unei puteri instalate de peste 600 MW.
  • Petrom Brazi – centrala electrica pe gaze: Emon a realizat impreuna cu partenerul sau Toshiba, una din cele mai performante statii de generare de electricitate din Romania, in localitatea Brazi. Statia de transformare este o extindere a centralei pe gaze Petrom 900 MV. Centrala cu cele doua turbine este cel mai mare proiect privat Greenfield de generare de electricitate din Romania, care contribuie la reducerea emisiilor si stimularea cresterii ponderii energiei regenerabile in mixul de productie.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3370 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Pubilicitate (Miercuri, 4 aprilie 2012, 13:27)

    Rasmus [utilizator]

    dupa cate stiu, Emon a facut parte dintr-un consortiu pentru lucrarea din Grecia iar la Brazi nu stiu sa fi facut ceva la turbine si generatoare, asa cum fin sugereaza articolul. By the way, poate 900 MW
  • +3 (5 voturi)    
    Adică (Miercuri, 4 aprilie 2012, 13:45)

    revelare [anonim]

    ..de tipul Turn Key..
    ....pe româneşte „la cheie”...
    Dar să ne dăm dăştepţi....
  • +2 (4 voturi)    
    comisionul (Miercuri, 4 aprilie 2012, 14:05)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    la greci ca sa primeasca lucrarea cit o fi fost?
  • +3 (3 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 4 aprilie 2012, 14:57)

    swolf [utilizator]

    Excelenta stire, ma bucur sa vad ca o firma romaneasca reuseste un proiect atat de important!
  • +3 (3 voturi)    
    Aspect (Miercuri, 4 aprilie 2012, 15:07)

    moshu [anonim]

    Poate ar fi mai bine sa fim mandri de ei, decat sa presupunem ca se dau mari (stiu engleza) sau ca au luat grecii spaga de la ei. Bravo lor!

    Asta este la noi: daca cineva nu face, se cheama ca este prost (oricum am fi stiut noi sa facem mai bine), daca cineva face, se cheama ca "cine stie ce spaga a platit" sau pur si simplu ca exagereaza.

    In alta ordine de idei, stimati antescriitori, de ce credeti oare ca Emon Electric nu ia de la noi comenzi pe care le iau cei de la Bombardier, Alstom etc.? Poate Bombardier & co sunt mai ieftini, sau din contra chiar mai generosi...
    Sau poate a platit Siemens diferenta ca sa poata plasa un sistem SCADA pe care la ora actuala il prefera cel mult hackerii...
  • +3 (3 voturi)    
    Emon (Miercuri, 4 aprilie 2012, 15:51)

    grigs1981 [utilizator]

    Aceasta firma a executat lucrari si pentru RATB si le-au realizat conform proiectului si la timp.Din pacate de regula castiga altii licitatiile.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi