Exclusiv Lidia Candea, directorul firmei cu cifra de afaceri de 70.000 de euro care a evaluat Cupru Min: Nu suntem o firma "de apartament". Facem evaluari de peste 10 ani. Zacamantul nu a facut obiectul evaluarii

de DP     HotNews.ro
Joi, 5 aprilie 2012, 15:30 Economie | Finanţe & Bănci

Zacamantul de cupru NU a facut obiectul evaluarii in cazul Cupru Min. Obiectul evaluarii a fost patrimoniul firmei: activele, utilajele samd. De asemenea, a mai facut obiect al evaluarii si licenta de exploatare sau autorizatia lor, daca doriti. Zacamantul apartine Statului, care ia redevente de pe urma lui. Nu avem nimic sa ne reprosam, raportul nostru a fost verificat si totul a fost ok", a declarat pentru HotNews.ro Lidia Candea, directorul firmei Evaluar din Alba Iulia, care a realizat evaluarea Cupru Min. Potrivit directorului citat, "Evaluar" se afla in piata evaluatorilor de circa zece ani, timp in care a mai lucrat pentru MECMA, fiind agreata oficial in acest sens. Compania a realizat un profit de circa 10.000 de euro in 2010, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor, la o cifra de afaceri de circa 70.000 de euro.

Compania a realizat un profit de circa 10.000 de euro in 2010, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor, la o cifra de afaceri de circa 70.000 de euro.
  • Cifra de afaceri a pietei de evaluare din Romania este estimata la circa 25 milioane de euro anual, din care evaluarile de companii reprezinta circa 10%, adica 2,5 milioane de euro. Alti 10% sunt reprezentate de evaluarile de bunuri mobile, diferenta fiind reprezentata de evaluari ale proprietatilor imobiliare.
Premierul Mihai Razvan Ungureanu a explicat de ce privatizarea Cupru Min era necesara si de ce reprezinta un succes. Concentratia foarte mica de cupru din steril, doar 0,3%, care nu poate fi exploatata decat cu ajutorul unei tehnologii moderne, durata mare de exploatare a sterilului precum si un pret triplu obtinut la licitatie fata de cel de pornire a transformat privatizarea Cupru Min intr-un real succes in viziunea premierului. Acesta a amintit "ca si un alt liberal ca el", Varujan Vosganian, a incercat de doua ori sa privatizeze compania pe o suma mult mai mica dar n-a reusit din cauza conditiilor impuse in contract. "Am dovedit pentru prima data ca putem privatiza si fara comision", a sintetizat seful Guvernului.

"Concentratia de cupru (n.r. din halda ramasa acolo, steril amestecat cu minereu de cupru, rezultata in urma exploatarii minereului de cupru) e foarte mica, 0,3%, ceea ce face ca pentru zacamantul exploatat la suprafata sa fie nevoie de o tehnologie foarte buna pentru a putea obtine profit. In comunism era o limita foarte mare de exploatare, dar se atingea putin, iar tehnologia sovietica de atunci o avem si azi. Minereul de acolo a fost trimis la combinatul de la Zlatna care intre timp a fost vandut la fier vechi. Ploile au scos la suprafata cuprul si Arieselul a fost poluat serios. Aveam nevoie de o tehnica noua care poate sa scoata acele 0,3% procente de cupru si sa asigure normele de mediu", a mai spus primul ministru.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

5599 vizualizari

  • -1 (21 voturi)    
    Cine oare cine.... (Joi, 5 aprilie 2012, 15:41)

    evoque [utilizator]

    "Director Ministerul Economiei: Evaluarea companiei Cupru Min a fost facuta de firma Evaluar din Alba Iulia/ Valoarea estimativa a metalului de la Rosia Poieni este de 13-14 mld euro din care se scad cheltuielile"
    Cine naiba si ce interese are in aceasta afacere?!!!
    mru diminueaza valorile, iar altii le cresc.
    Din afara "frenezia" primului ministru coroborata cu tacerea lui basescu, este cel putin suspecta.
    Cum naiba ca aici ne se sesizeaza nici un organ de control al statului?!! Ba nu, sau hotarat, au slobozit dosarul lui Borbely. Acu' eminentul mru a preluat si functiile acestuia, ramane de vazut daca autorizarile de mediu pentru aur si gaz o sa fie eliberate acum sau dupa ce o sa fie numita o marioneta.
    • -2 (14 voturi)    
      Re: Cine oare cine.... (Joi, 5 aprilie 2012, 16:04)

      Costin [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Teoria conspiratiei de la cineva care nu stie sa scrie "sau hotarat". Clar, e de incredere!
      • +1 (19 voturi)    
        daca (Joi, 5 aprilie 2012, 22:21)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Costin

        ai ceva de spus, atunci spune, smecheria asta pdl-ista si mai nou mru-ista de a face referiri la gramatica sau la limba romana pentru a evita discutiile este deja desueta.
        Iar daca tu crezi ca este de incredere mru, atunci este de incredere si nastase. Sa vedem cand apare matusa tamara a lui mru, pentru ca deja se vorbeste de o firma de brocheraj a lu' mru. O fi de bine, o fi de rau, cine stie !!!!!
        • 0 (8 voturi)    
          nu e nicio semecherie (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:42)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          pentru oamenii care stiu a scrie corect cineva incapabil sa stapaneasca mecanismele simple ale gramaticii nu are capacitatea intelectuala de a intelege lucruri cat de cat complexe. nu ai credibilitate cata vreme nu stii a scrie corect iar mesajul asta este pentru tine, incearca sa iti dai seama ca esti prea mic si ca nu te ajuta cunostintele si nivelul de rationament sa tragi vreo concluzie.
          • 0 (0 voturi)    
            ok.. si despre ce vorbea? (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:47)

            cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            sau e o discutie despre cum influenteaza gramatica redeventele la cupru?
            • 0 (0 voturi)    
              nu (Vineri, 6 aprilie 2012, 13:22)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

              despre cum arata gramatica nivelul de intelegere al unei persoane, nu oricine isi poate da cu parerea despre procese economice, privatizari, exploatari miniere.
              • 0 (0 voturi)    
                esti distractiv (Vineri, 6 aprilie 2012, 13:34)

                cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                Daca de exemplu tu o sa crezi ca paentru a'ti staisface tie placerea o sa stau sa corectez toate greselile pe care le fac tastand repede la un comentariu...
                Da.. ai dreptate. Nu oricine poate sa isi dea cu parerea. mai ales unul; ca tine care se leaga de o greseala ghramaticala intr'un comentariu.
                Nu ai vrea sa le spui la cei care scriu articole pe aici sa nu mai scrie nici unul pentru ca nu au stat destul sa vada daca nu cumva s'a strecurat o greseala?
                Dar din nou.. Orice e bun pentru cei ca tine ca sa nu raspunda la o intrebare, nu? Imediat o sa spui ca intrebarea nu isi are sensul pentru ca ploua afara..
                Penibil.
          • 0 (0 voturi)    
            mai sa fie (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 19:48)

            nae [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            pentru cineva care se pretinde bun la gramatica, ar trebui sa stii ca se spune "sa scrie" si nu "a scrie"; dar de, unii vor sa fie mai pretentiosi decat pot ...
        • +1 (3 voturi)    
          Nu (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:45)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui evoque

          Nu, Costin vrea sa spuna ca, inainte sa iti dai cu parerea despre lucruri care te depasesc cu mult, poate ar trebui sa inveti limba tarii care te tine in spate degeaba. Atata. Nu inteleg de ce te-ai atacat singur.
    • +4 (16 voturi)    
      mama omida (Joi, 5 aprilie 2012, 16:13)

      Io [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Daca ne spui tu cat o sa fie pretul cuprului in urmatorii cateva zeci de ani, promit sa-ti fac eu calculul.
      • 0 (12 voturi)    
        ok (Joi, 5 aprilie 2012, 22:23)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Io

        ne auzim peste cateva zeci de ani. Pana atunci apeleaza la firma din alba, poate te edifica ei sau directorul din min economiei care spunea o cu tot alta varianta fata de mru.
    • +1 (17 voturi)    
      cucoana lucreaza cu fata si cu ginerele !asta (Joi, 5 aprilie 2012, 16:54)

      Hellas [anonim] i-a raspuns lui evoque

      e toata firma de apartament -ap nr 2- si a facut numai evaluari imobiliare de doi bani ,in rest rade lumea de ea cand deschidea gura!
      o afacere de 30-50 miliarde euro -rezerva de cupru a Romanie-locul2 in Europa-a fost data pe cativa banuti plus parandaratul !in baza unui raort de evaluare facuta de o oarecare ,teapa,teapa ,teapa ....
      • 0 (16 voturi)    
        Ai halucinatii. (Joi, 5 aprilie 2012, 17:47)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Hellas

        Nu am inteles ca sa vandut zacamantul.Sa vandut firma cu instalatiile,zacamantul ramanand in proprietatea statului.
        • +2 (18 voturi)    
          cred ca nu iti dai seama ce citesti si ce auzi ! (Joi, 5 aprilie 2012, 18:23)

          Hellas [anonim] i-a raspuns lui mircea

          deci ,repet = s-a vandut zacamantul de cupru ,nu s-au dat 200 milioane euro pe fierul vechi de la rosia poeni ,indiferent ce spune oricine , specialistul in studii ebraice vorbea deja de tehnologii de extractie,de 0,3% ,etc!!!
          vrei sa iti fac si un desen?
          • +2 (16 voturi)    
            ba nu pricepi (Joi, 5 aprilie 2012, 22:02)

            michela [utilizator] i-a raspuns lui Hellas

            Tu nu pricepi decat ce-ti spune ponta! Nu s-a vandut zacamantul ci doar firma cu licenta ei de exploatare. Fa-ti desenul ala, poate te ajuta cu ceva....Daca tot nu pricepi, incearca sa cauti informatii un pic mai credibile decat declaratiile lui Ponta.
            • +3 (17 voturi)    
              si (Joi, 5 aprilie 2012, 22:17)

              evoque [utilizator] i-a raspuns lui michela

              ce faci cu licenta fara zacamant????
              Tu platesti 200 mil pentru o licenta fara zacamant sau fara sa ai acces la zacamant?
              Unde am zis eu ceva de ponta, voi sunteti obsedati de opozitie, in timp ce ai vostrii trag tun dupa tun.
              Mai lasati jocul asta cu aruncatul pisicii.
              • +1 (7 voturi)    
                cred ca... (Vineri, 6 aprilie 2012, 8:45)

                oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui evoque

                te bagi prea mult in seama.....mai du-te si fa curat in apartament ca vin sarbatorile, mergi la cumparaturi,,, ....mergi si pe la biserica, sa-ti curatesti mintea aia bolnava......etc.


                daca ne-am lua dupa tine cred ca ar treb, sa fie o sinucidere ib lant...ca la sectanti.
              • 0 (6 voturi)    
                cifre sau maskirovka? (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:01)

                aritmos [anonim] i-a raspuns lui evoque

                daca acolo sunt X mld cupru, la o concentrait de 0,03%, calculeaza SINGUR cate tone de minereu trebuie extrase (daca ajunge la multe sute de milioane de tone te apropii de adevar). Ca sa transporti minereu macar pana la Bors iti trebui (la 10 tone per vagon) cate sute de mii de vagoane, pe care trebuie sa le incarci. Cati ani iti trebuie pt asta (daca ajungi la vreo jumatate de secol te apropii de real). Liceanta de exploatare e pana in 2019 si nu a inceput. Obligatiile de mediu PANA la incepere vor dura X luni. Deci cat minereu se poate extrage? si unde se va duce acesta? vezi ca logica si aritmetica bat maskirovka (dar numai la cei ce nu gandesc cu mintea (?) lui Gadea si Felix+Ponta).
            • 0 (6 voturi)    
              Au vandut firma cu licenta ei de exploatare. (Vineri, 6 aprilie 2012, 6:40)

              .... [utilizator] i-a raspuns lui michela

              Deci, asa dupa creierasul tau, cam pentru ce are licenta de exploatare Cuprumin? Nu cumva pentru exploatarea zacamantului din care firma care va cumpara afacerea de la acesti intermediari (in spatele carora sunt aproape sigur ca sunt securisti de-ai nostri) va lua 96% si statul 4% din valoarea cuprului exploatat?
              Vad ca folositi orice argument, oricat de penibil, pentru a justifica o hotie.
              • -1 (5 voturi)    
                amice (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:46)

                gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ....

                suma de 200 de milioane este FABULOASA pt o afacere care era moarta. Cuprumin era falimentar. compara asta cu pretul luat pe petrom, o firma prospera + valoarea resurselor vandute odata cu el, PENTRU TOTDEAUNA (nu ca in cazul cuprumin, pana in 2019). Nu inteleg, ati vrea sa vina vreo firma care sa accepte preluarea datoriilor, obligatii de mediu si sa dea si statului majoritatea ? Firmele vor sa faca bani, nu iti vine nimeni daca ceri lucruri comuniste, tu sa iei tot iar ala care munceste sa ramana cu praful de pe toba
                • 0 (2 voturi)    
                  te intrebi de ce era moarta? (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:20)

                  nenea [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                  si nastase a vandut totul pe motiv ca ""era moarta"". asta cu moarta nu mai tine, cum nu mai tine cu matusa.
                  • +1 (1 vot)    
                    de ce era moarta (Vineri, 6 aprilie 2012, 11:22)

                    gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui nenea

                    pt ca nu a fost condusa corect, o fi fost capusata etc. oricum, de asta nu e vinovat actualul guvern iar daca vrei sa tragi pe cineva de urechi du-te inapoi la guvernarile psd.
                    indiferent de cine este vinovatul pt falimentarea companiei asta e situatia in care ne aflam acum, afacerea e moarta. ce se putea face? guvernul a luat 200 de mil de euro fabulosi in conditiile date.
          • 0 (12 voturi)    
            legat de .. cupru si nu numai (Joi, 5 aprilie 2012, 23:43)

            alchimist [anonim] i-a raspuns lui Hellas

            austriecii de la Raifaisen - au spus ca din studiile geologice efectuate din satelit de unii investitori exista minereu de cca 30-35 mld euro.
            Pentru ca nu e vorba de steril cum sustine PMinistru ci de faptul ca in vremea de comunism s-a trecut la decopertarea zonei - care este cea mai scumpa etape iar zacamantul a ajuns la maturitatea de exploatare.
            Este posibil ca interese obscure de tip ebraic sa fie la mijloc .. totusi.
            • +2 (6 voturi)    
              ai vazut tu.... (Vineri, 6 aprilie 2012, 8:48)

              oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui alchimist

              cu ochii tai ,zona decopertata si zacamantul plutind pe ape.....stii ceva sigur, sau e doar o abureala.ca sa nu mai avem industrie.
            • +1 (5 voturi)    
              cate tone???? (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:07)

              curios [anonim] i-a raspuns lui alchimist

              cate tone de minereu trebuie sa extragi? unde le duci? cum? Cand incepi (ca obligatiile de mediu trebuie indeplinite inainte)? cat poti extrage pana in 2019? Restul sunt minciuni Felix+Ponta si imbecilitati de presa!
    • 0 (12 voturi)    
      punctul pe i (Joi, 5 aprilie 2012, 19:17)

      bihor [anonim] i-a raspuns lui evoque

      corect, asta este; sarcina data unui evaluator de 2 bani imobiliare cu cifra de afaceri de bucatarie la 2 blocuri, sa coafeze cifrele pentru a scoate o valoare de vinzare mult mai mare decit referinta lui Vosganian adica ceva linga zero. De ce nu facem ca ungurii sau bulgarii un parteneriat public privat pentru retehnologizare la cel mai mare zacamint de cupru din Europa? Domnul MeReU Putinel vorbeste bine, corect gramatical si ocolind subiectul. Ceata SIE este evidenta. Chestia cu "fara comision" este chiar hazlie.
    • +3 (11 voturi)    
      Stiu ca stii, (Joi, 5 aprilie 2012, 20:52)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Zacamintul de la Rosia Poieni nu a fost vindut impreuna cu Cupru Min. De ce trebuie sa incerci sa prostesti lumea?
      Cred ca poti sa faci o comparatie intre vinzarea Petrom impreuna cu rezerva de petrol si gaze si vinzarea Cupru Min impreuna cu licenta de exploatare a zacamintului.
      • +1 (13 voturi)    
        Chiar crezi (Joi, 5 aprilie 2012, 22:13)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ty

        ca cineva plateste 200 mil pentru un morman de fier vechi, cladiri darapanate si datorii la stat.
        Zacamantul este esenta, deci...........
        • +3 (7 voturi)    
          iti placea varianta lui Varujan nu? (Vineri, 6 aprilie 2012, 8:37)

          Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          aia de 18 mil! de ce sa dea cineva 200 de mil? Hai zi drept care-i problema si cum se poate discredita MRU.
        • +1 (7 voturi)    
          ai dovezi.... (Vineri, 6 aprilie 2012, 8:53)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          sau vb. goale....imaginatie negativista?????

          spune concret, in baza evaluarii efect, de firma....si a contractului citit de tine, rezulta, ca.....
      • 0 (4 voturi)    
        si care este diferenta? (Vineri, 6 aprilie 2012, 7:48)

        EU [anonim] i-a raspuns lui ty

        la petrom nu se platesc redevente???
        Conform legii toate zacaminele sunt ale statului.
        NU se vand! Dar se concesioneaza dreptul de scoatere a lor.
        La petrom sondarile erau facute, trebuie doar pompat petrolul...
        Aici totul este pregatit (decopertat, creata infrastructura, etc.) trebuie doar escavat minereul.
        Care este diferenta??? A costat mai mult aici ce s-a facut pana acum.
        Nu inearca nimeni sa te prosteasca, nu are sens, si aici munca este facuta deja de atii...
  • +4 (12 voturi)    
    Varujan (Joi, 5 aprilie 2012, 16:00)

    Isidor_b [utilizator]

    Varujan probabil ca cerut, prin contract, ceva si pentru Romania. A propos, nu cumva re si el ceva studii armenesti pe la vreo Universitate? MRU nu a pus nicio conditie, ca atare s-a vandut la prima strigare. De ce sa pui ceva conditii pentru Romania? Exista master asemanatoare celor dela Oxford in Romania?
  • +1 (15 voturi)    
    expertii lu' peste prajit !! (Joi, 5 aprilie 2012, 19:10)

    costica [anonim]

    La asa firmulita de 2 parale, asa evaluare, asa vanzare, asa incasare pe zacamantul care anual din exploatare reprezinta 1/3 din necesarul de Cu al Europei pe 1 an !!!
    Privaztizam, de ce nu ?!
    De ce DA ??!!!!!!!!!!!
    Adica, CU CE ne alegem ?!
    Cu pagauba, mai rau ca la Petrom!
    Si ce l-au mai boscorodit PDListii cu Basescu si Boc in frunte pe Nastase ca a dat Petrom pe 3 bani jumate!!
    Astia dau valori comparabile pe 2 bani!!
    "Reforma" companiilor de stat continua, maine poimaine le vor da pe 1 Euro, ca si-asa fac gauri la stat din cauza managementului portocaliu dezastruos !!
    Numai ca nu le dau p-alea falimentare gen CFR si CFR Marfa, le dau p-astea cu resurse!!
    • +1 (7 voturi)    
      iar n-ai instructor de partid? (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:12)

      aritmos [anonim] i-a raspuns lui costica

      dar unul care sa se si priceapa la ceva? cu 200 mil. s-au cumparat sediul, utilajele si licenta. Ca sa inceapa exploatarea trebui INTAI facute cheltuielile de mediu (va dura cam un an). Apoi incepi si extragi minereu!!!!! de la prima tona incolo se plateste redeventa! minereul -sunt sute de milioane de tone- nu poate pleca peste granita, caci nu exista o asytfel de capacitate de transport in RO si a existat vreodata.
      Iar privatizare pe un euro a facut toto Nastase la Galati. Asa ca nu mai scoate carnetul rosu de partid in fata ca nu-ti sta bine nici cu vecinii.
      • -2 (4 voturi)    
        vom fi sclavi in Romania (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:49)

        deceneus [utilizator] i-a raspuns lui aritmos

        intrebat de redeventa, ungureanu a tacut ca pestele .... de altfel in afara de lectii de lingvistica nu prea a impresionat cu nimic.... oare sunt asa multi fraieri care se lasa imbroboditi de exprimarea pretioasa, dar goala de continut a acestui tradator?

        e trist ce se intampla in Romania acum .... datorita nepasarii noastre copiii nostri vor fi sclavi!
        • +2 (2 voturi)    
          da, foarte trist... (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:37)

          doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

          lasa ca vin Pontacu si Antonescu manevrati cu grija de Felix&Vantu si vor privatiza totul numai si numai in interesul poporului...(cum s-a intamplat si pana in 2007 nu-i asa ?)
  • +7 (15 voturi)    
    Pentru toti carcotasii (Vineri, 6 aprilie 2012, 2:33)

    cristina [anonim]

    1. Cei care s-au legat de persoana D-nei Lidia Candea sunt niste evaluatori concurenti care o sa crape intr-o buna zi de invidie ca nu o sa ajunga niciodata la nivelul dansei de competenta. La licitatia pentru evaluarea Cuprumin au avut curajul sa se prezinte doar doua firme, fiind o provocare fara precedent in Romania evaluarea unui combinat minier in scopul privatizarii. Evident deci cine crapa de ciuda in momentul asta si baga comentarii de genul "cucoana lucreaza evaluari cu fiica-sa si ginerele". Cucoana asta, incompetentilor, cand era directoare la FPS, a privatizat in cel mai cinstit mod companiile Albalact, Jidvei, Transavia , adica unele din cele mai productive firme romanesti de pe piata la ora actuala. 2. Cand ma gandesc ca Gabriel Resources e tot o firma "de apartament" (da, dar un apartament in Canada, nu-i asa??!!!) si e pe cale sa puna mana pe cel mai mare zacamant de aur al Europei si toata presa TACE , (inclusiv voi!!!) si mananca frimiturile aruncate de aceasta firma infiintata tocmai in scopul acestui tun, mi se face greata de toti "oamenii de presa" din tara asta. Sper ca de data asta sa imi publicati comentariul, celelalte le-ati facut disparute.
    • +1 (3 voturi)    
      e ok (Vineri, 6 aprilie 2012, 11:05)

      benicio [utilizator] i-a raspuns lui cristina

      E firesc sa-ti aperi mama, dar totusi la o asemenea privatizare putea si statul asta sa angajeze un Big 4 pentru evaluare. Iar aia cu FPS-ul nu convinge. Numirile erau la fel ca si acum politice (probabil via Comitetul de Stat al Planificarii), iar privatizarile probabil s-au facut in interesul cumparatorului. Zic probabil fiindca nu cunosc speta din cazul de fata. Nu neg faptul ca toate cele 3 societati au ajuns un model de business, asta ca sa fim cat mai corecti.
  • 0 (6 voturi)    
    Manipularea redeventei. (Vineri, 6 aprilie 2012, 7:29)

    dan [anonim]

    Contractul se va incheia la VECHEA REDEVENTA.
    Nu la cea noua marita de BOC.
    Asta e tun de miliarde de euro.
    • +1 (3 voturi)    
      redeventa nu a fost marita, doar s-a anuntat asa (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:58)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui dan

      tocmai s-a anuntat zilele trecute ca acea redeventa marita la 8 % doar s-a anuntat insa nu s-a materializat in legen din cauze "administrative"... tzeapa din nou!

      pentru informare:

      http://www.jurnalul.ro/economia/ordonanta-guvern-majorare-redeventa-minereuri-emil-boc-608613.htm#
  • +1 (3 voturi)    
    cifra de afaceri (Vineri, 6 aprilie 2012, 7:57)

    MirceaA [utilizator]

    cifra de afaceri nu este relevanta. Importanta este calitatea si profesionalismul persoanelor. De ex., daca un mare specialist isi deschide o firma nou-nouta, cifra de afaceri este zero si este firma de apartament, ca un om de stiinta nu are nevoie de hale industriale ca sa faca studii.
  • +2 (4 voturi)    
    fiti ba seriosi cu evaluarile astea (Vineri, 6 aprilie 2012, 8:30)

    gimini [utilizator]

    Intr-o afacere de genul asta evaluarea nu se face "pe bune". Cineva a stabilit un pret-tinta de la bun inceput si firma de evaluare a zis saru'mana sa puna stampila si sa ia si ea un ban.
  • 0 (2 voturi)    
    da ce de specialisti avem... (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:34)

    laura strimbeanu [anonim]

    s-au strans toti aici si au comentat care mai de care despre o situatie de altfel probabil foarte uzuala de 20 de ani incoace (cate s-au mai vandut pe vremea guvernelor Nastase si Tariceanu!).
    Cine a zis ca nu avem specialisti in tara? Sa vina aici. Toti unu si unu!
  • 0 (4 voturi)    
    Hoti...hotii!...... (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:54)

    TED [anonim]

    Sigur ca o firma cu cifra de afaceri de 70000 euro nu e de apartament....e de taraba...asa ca ce sa mai discutam...si se vor auditori....HA...HA..ha.......
    Pe de alta parte gasca de hoti a lui T.Basescu in frunte cu utecistul-securist prim ministru sigur ca vinde tot sa mai ia si ei ceva comisioane....nu conteaza ca falimenteaza Romania...ei nu sunt romani,sunt Hoti...
    E...NEMERNICILOR!....mai e putin...si va spun sigur ca o sa dati si socoteala....Hotilor!....
    • +1 (7 voturi)    
      Ai dat in balbaiala? (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:15)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui TED

      Stiu, nu ne vindem tara...acum...ii asteptam pe Bombonel si PSD sa mai vanda ei ce-a mai ramas. Cu spaga aferenta, ca la Petrom!
  • +1 (3 voturi)    
    Teapa! (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:12)

    droid04 [anonim]

    Romanul s-a nascut poet. Si cu gandul numai la cum sa dea tepe si tunuri. De aia cand vede un tun il recunoaste instantaneu.

    Am vazut atatea tunuri in ultimii 20 de ani ca deja stim cum se fac. Toti ne-au dat teapa : si PSD si PNT si PNL si PDL. Nu mai vorbesc de UDMR.

    Acum nu are rost sa ne ascundem dupa deget: "licitatia" aia putea fi facuta asa cum a fost facuta, sau putea fi facuta ca la carte, cum ar fi trebuit.

    Si daca vreti sa stiti cum ar fi trebuit facuta, analizati cum au facut polonezii.
  • 0 (2 voturi)    
    Parere (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:45)

    catalin_mattei [utilizator]

    Nu putem sti daca acesti evaluatori sunt sau nu seriosi. Iau de buna ideea lor ca au facut o evaluare ca la carte.. problema insa este la statul roman ( prin reprezentantii acesteia) care alege pt privatizari importante ( cel putin mediatic) evaluatori asupra corora pot plana anume suspiciuni ( indreptatite sau nu).. era mult mai curat ca evaluarea sa se faca de firme de audit de tipul celor Big4 care au o notorietate de firme serioase. La acest moment este normal sa fie suspiciuni asupra unor interese oculte in aceasta privatizare .. este in spiritul vremii cum s-ar spune!
  • 0 (0 voturi)    
    cupru (Vineri, 6 aprilie 2012, 11:36)

    nicolae [anonim]

    D-le Prim ministru, dupapparerea mea in aceasta situatie cineva ar trebui sa puna banii, si sa plece acasa.Am inteles din ce a spus evaluatorul ca zacamantul nu a fost inclus in pret. Pai in aceasta situatie, negociati cu ei sa plateasca si asta, sau sa-si ia activele si sa plece.
    Va doresc o zi linistita.
  • -1 (1 vot)    
    soros (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:01)

    hjhf [anonim]

    gata s-a facut pachetul ,cuprumin,petrom,rosia montana ,gazele de sist,hidroelectrica,smurdul vine si el o sa vedeti, si vom mai vedea...
  • +1 (1 vot)    
    dar ce firma e (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:42)

    apartamentul2 [anonim]

    este ridicol ca sa alegi pentru evaluarea unei firme de exploatare miniera o firmulita cu 4 angajati si cifra de afaceri de 70.000 euro. Sigur ca in mintea junei Candea nu e firma de apartament. Ce au mai evaluat junii astia ??? Sunt geologi, economisti, sau numai pedelisti ?????
  • +1 (1 vot)    
    hmm redevente (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:50)

    cosminrs [utilizator]

    Redeventa la cuprul asta e de 4 %
    La Sterling era de 13,5%..
    De ce nu mai se fac plangeri penale si nu urla nimeni ca se dau minereurile romaniei aproape pe gratis.
    SI revine la intrebarea mea obsedanta.
    Copii si nepotii nostri nu o sa mai aiba nevoie de nici un minereu? E stabilit deja pe ce planete o sa merga sa excaveze? Chiar nu o sa mai avem nevoie de nimic mai incolo si e bine sa terminam totul cat mai repede?
  • -1 (1 vot)    
    Cat de prosti puteti fi. (Vineri, 6 aprilie 2012, 15:06)

    abur [anonim]

    Problema resurselor incepe sa fie presanta cam peste tot in lume. Cu siguranta ca se produce mai mult decat e necesar, luat per ansamblul planetei. Din pacate la noi in tara nu se produce cat e necesar pentru romani, de aceea suntem si saraci. Acum vine firma asta care cumpara ce cumpara si va da bani statului din ce rezulta din exploatare. Adica Romania incepe sa prinda bani din ce produc altii cu investitia lor si deja are bagata in pusculita 200 milioane de dolari/euro caci a realizat vanzarea. Aceasta vanzare e anuntata, e transparenta si putea participa oricine era curios sa stie ce se intampla la Rosia-Poieni. In acelasi timp este clar ca nu e vandut zacamantul in sine si aprobabrea de exploatare e pana in 2019, timp ABSOLUT INSUFICIENT pentru orice conglomerat de firme sa termine resursele aflate in subsol (cine mai poate comenta pe ideea "furatului" e ABSOLUT imbecil:))). Deci se realizeaza aceasta afacere pe bani putin consumati de Romania, insa romanasilor tot nu le convine. ROmanasii nostri destepti si frumosi vor ca sa stea acasa la TV si sa urmareasca canalele de stiri de prostit lumea si in acelasi timp sa le intre niste domni serviabili in casa care sa le aduca mancare, bani si eventual o maseuza thailandeza pentru relaxare. Mentalitate de tampit, lenes, oligofren: ne fura tara, bhaaaaa! Nu, bhaaaa, nu ti-o fura, dar daca matale nu esti capabil sa o muncesti in folos propriu macar lasa pe altii sa-ti dea bani pentru privilegiul de a ti-o munci ei, imbecilule!!! Hai noroc si sper sa mai vad si alte privatizari de felul acesta deoarece majoritatea care s-au realizat panaa cum chiar au fost in deficitul tarii, implicit al cetateanului. SPOR la munca
  • 0 (0 voturi)    
    Gata s-a demonstrat (Vineri, 6 aprilie 2012, 15:55)

    Cetateanul [anonim]

    Cei mai capabili oameni, se gasesc in firme cu birouri si sedii cat mai pompoase. Nu conteaza ca angajatii sunt ydyoti, pentru ca mediul de lucru le va suplini neuronii lipsa. Ai sediul intr-un apartament si iti merge mintea brici, neuronii vor pleca pe fereastra, deci nu esti bun. Si la cat s-a furat si cat se fura de cei cu gulere albe in tara noastra, CupruMin e apa de ploaie. Lasa ca romanasul nostru viteaz, chibiteaza la televizor si sta acasa cand trebuie sa voteze. Astia de acum ar trebui sa plateasca drepturi de autor neamurilor lui Brucan, ca doar el le-a spus ca tara are 20 de milioane de stupid people.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri