RATB, te pup. (O poveste cu oameni binevoitori, inteligenti care merita avansati)

de DP     HotNews.ro
Vineri, 15 iunie 2012, 15:14 Economie | Finanţe & Bănci

Mi-am luat card RATB pe care mi-am pus pe el ambele abonamente, de metrou si de autobuz. Dupa o saptamana, validarea se facea cu oarecare greutate. Cardul trebuia frecat cu forta de cititorul de card, dar in final agregatul generos ma lasa sa trec. (Corul: Doamneee, cata generozitateeee….). Ieri dupa amiaza insa, la metrou la Universitate, oricat am frecat cardul de agregat, tot degeaba. Cu plasticul in mana merg la casa. Acolo dau peste Politetea si Bunul Simt in persoana. Femeia imi spune sec ca e problema mea ca nu merge cardul, ca nu ea mi-a emis cardul defect ci “aia de la suprafata”. Vreau sa trec? Sa fac bine sa imi cumpar cartela! De unde sa stiu eu ca aveti pe card ce spuneti?, zice Politetea. Daca aveti altceva pe card? Ma uit la ea, ii spun in gluma ca mai am doua kilograme de banane pe card, dar ca renunt la ele. Femeia se uita usor mirata la mine. (Corul: Doamneee, ce privire aveaaaaa….), scrie Dan Popa pe blogul Hymerion.ro


Doamna, zic eu redevenind serios,  sunt cu atat mai putin vinovat ca mi s-a dat un card defect. Geaba. Femeia imi inchide pur si simplu ferestruica in nas. Cumpar pana la urma o cartela, apoi un card de autobuz de doua calatorii, si-mi zic ca asta e, o sa schimb maine cardul cu unul care sa functioneze.
(Corul: Doamneee, ce seara plina de aventuri….)
Dimineata, la ghiseul RATB, ii explic doamnei (alta desigur) ce si cum. Doamna imi spune sec ca nu e vina ei, dar ca asta e viata, pot sa arunc cardul si sa-mi fac unul nou ca astuia i s-a demagnetizat cipul. Si ca sa ma  convinga, imi arata cu degetul un punct pe card si zice luminata la fata: ”Vedeti? E demagnetizat!”. Ma uitam la plastic si-mi ziceam ce bine e sa ai puteri sa vezi cu ochiul liber ce e demagnetizat in lumea asta si ce  nu. Ii spun doamnei ca nu mi se pare normal sa arunct un card pe care bagasem aproape 100 de lei numai din vina RATB. Tipa e miscata, se vede asta in ochii ei. Se uita bland la mine, priveste in jur, se apleaca si zice incet. “Noi suntem mici slujbasi, domnu`! Nu putem noi sa…” si lasa loc ca sa completez eu cu ce cred ca nu pot ei. Doamna, ii zic iar,  n-are treaba pozitia Dv in companie faptul ca mi-ati vandut un card defect. Faceti bine si schimbati-mi-l.
(Corul: Daaaa, daaaa, Schimbati-i carduuuuul….)
Degeaba. Femeia e mai rau ca agregatul care citeste cartele. Nu vrea si pace. Vorbeste agramat, imi spune sa sun la Reclamatii “daca nu-mi convine” si imi inchide ferestruica.
Drept pentru care nu poci decat sa zic: RATB, esti campionul meu. Te pup. Pupa-m-ai si tu…
(Corul: Da,daaa…Pupa-l-ai ...)

Comenteaza pe blogul Hymerion.ro



Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

12578 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    in acelasi timp, intr-o lume paralela (Vineri, 15 iunie 2012, 15:23)

    lol [anonim]

    in bruxelles. prietenei mele i se defecteaza cardul STIB (RATB-ul local) in fata portilor de acces. se duce la primul ghiseu, preda cardul, lucratorul STIB il ia, nu intreaba nimic, apasa 3 butoane pe tastatura, ii da unul nou. gratis, merci beaucoup/dankuwel papa!
    • -13 (15 voturi)    
      corect, dar... (Vineri, 15 iunie 2012, 15:51)

      lol [anonim] i-a raspuns lui lol

      daca nu putea sa ii dea cardul nou pe loc, in Bruxelles credeti ca ar fi lasat-o sa treaca gratis? ma indoiesc.
    • +15 (17 voturi)    
      In olanda (Vineri, 15 iunie 2012, 16:19)

      vasilica [anonim] i-a raspuns lui lol

      In olanda daca esti prost si uiti sa dai cu cardul la coborarea din autobuz, ti se taxeaza automat 4 euro, maximul calatoriei. cand iti dai seama ca ai fost prost, dai un telefon sau completezi o fitzuica si in cateva zile, diferenta de bani, fie ea si 10 centi ti se returneaza in cont. Deh, romania nu are timp de maruntisuri pentru muritorii de rand.
    • 0 (6 voturi)    
      sa nu exageram (Vineri, 15 iunie 2012, 16:23)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui lol

      am dat 12 euro pe o cartela in Bruxelles la un automat, nu am primit nimic, am facut reclamatie si mi s-a spus ca nu e nicio pb cu aparatul respectiv, e doar imaginatia mea. asa ca sa nu exageram cu STIBul. nu-s nici astia corectitudinea de pe Pamant. Si mai stiu cazuri cu calatorii pe card care nu au fost recuperate. Poate la Customer Care sunt mai ok, dar altfel.
  • +6 (6 voturi)    
    card (Vineri, 15 iunie 2012, 15:28)

    Vlad [anonim]

    nu zic ca nu e defect, dar nu mai frecati cardurile de cititoare :)
    • 0 (0 voturi)    
      card (Luni, 18 iunie 2012, 21:36)

      vista [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Ai reptate ..e penibil sa tot frecati cardul...frecati si voi altceva si drept multumire ca v-a inzestrat statul Reformat de Base cu aceste moderne tehnologii mai skoateti si voi un ban in plus si platiti de 2-3 ori pentru acelasi serviciu ca doar nu o fi foc??Ce nu aveti bani???Ia de le Baasesecu!!
  • +9 (9 voturi)    
    Ai scăpat ieftin. (Vineri, 15 iunie 2012, 15:29)

    vlad alexandru [utilizator]

    Cel puţin nu ai interacţionat cu de-alde "vandami", "brusuilişi" si "staloni", aceşti Cerberi ai metroului bucureştean, care se aciuează pe lângă turnicheţi şi te uimesc cu bunăvoinţa şi înţelepciunea sfaturilor lor. Probabil erau la vot.
  • -1 (15 voturi)    
    pe care este (Vineri, 15 iunie 2012, 15:41)

    Vlad [anonim]

    "Vorbeste agramat, imi spune sa sun la Reclamatii “daca nu-mi convine” si imi inchide ferestruica."

    "Mi-am luat card RATB pe care mi-am pus pe el ambele abonamente"

    Esti sigur ca ea era cea care vorbea agramat?
  • +6 (12 voturi)    
    nu pot decat sa-i compatimesc (Vineri, 15 iunie 2012, 15:41)

    ad [anonim]

    pe cei care locuiesc in Bucuresti si mai au o urma de bun simt in ei, pentru ca majoritatea bucurestenilor au devenit de mult o specie de evitat. am trait si eu un an in experimentul asta urban dar mi-a ajuns. acum fiind chiar in alta tara, pot sa spun ca si aici se demagnetizeaza cardurile de transport dar, spre deosebire de ce se intampla la RATB, aici sunt inlocuite gratuit si fara prea multe comentarii.
    Iar cea mai mare prostie la RATB, de care mi-am data sema de-abia cand am ajuns in strainatate, e faptul ca trebuie sa cumperi un bilet pentru fiecare mijloc de transport folosit. Deci daca in drumul tau trebuie sa schimbi 10 mijloace de transport, trebuie sa cumperi zece bilete, chiar daca pe unele linii vei merge poate doar o statie. Ei, spre deosebire...., in lumea civilizata un bilet cumparat iti permite sa faci transfer pe orice mijloc de transport timp de o ora.
    Asa ca, bucuresteni, nu va mai lasati fraieriti si revendicati-va drepturile
    • -9 (11 voturi)    
      Chiar asa ? (Vineri, 15 iunie 2012, 16:01)

      Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui ad

      Pe ORICE mijloc de transport ?
      Si banuiesc ca-i si ieftin biletul, nu?
      • +8 (8 voturi)    
        da, (Vineri, 15 iunie 2012, 17:12)

        ad [anonim] i-a raspuns lui Berzelius

        pe ORICE mijloc de "transport in comun", metrou inclusiv. iar biletul e 2 euro, un pret echitabil raportat la puterea de cumparare
      • +9 (9 voturi)    
        Da, orice (Vineri, 15 iunie 2012, 18:03)

        Ionut P. [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

        De acasă din Backnang până în Stuttgart (33km), cu acelaşi bilet am călătorit cu:
        1. autobuz până în gara Backnang
        2. tren până în Stuttgart
        3. tramvai până la amicul meu
      • 0 (0 voturi)    
        chiar asa! (Duminică, 17 iunie 2012, 1:04)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

        Functioneaza in Franta, Italia, Belgia, Austria - probabil si in alte tari civilizate, insa nu l-am incercat eu pt. ca, exceptand distantele mari sau criza de timp, prefer sa merg pe jos ori cu bicicleta.
    • -2 (10 voturi)    
      ... (Vineri, 15 iunie 2012, 16:05)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui ad

      Ai uitat sa mentionezi cat platesti pe abonament. Am vaga senzatie ca abonamentul saptamanal costa mai mult decat cel lunar de la RATB. Si nu, nu veni cu scuza clasica, "la salariul lor"... Autobuzele sunt aceleasi, trenurile de metrou sunt aceleasi (daca nu mai noi in Bucuresti), benzina e aceeasi (daca nu se consuma mai mult in Bucuresti), dar de platit ei platesc 1 Euro pe calatorie, noi 20 de centi. Ne-am obisnuit din comunism sa avem totul pe gratis, parcare gratuita, transport ieftin, autostrazi fara taxa. Cand o sa invatam ca nimic nu e pe gratis, o sa avem si calitate. Pana atunci mai avem de invatat.
      • +4 (6 voturi)    
        aplicand acelasi algoritm (Vineri, 15 iunie 2012, 17:18)

        ad [anonim] i-a raspuns lui anonim

        eu cu 2 euro pe un bilet pot sa circul pe 10 linii timp de o ora, bucuresteanul ca sa mearga pe zece linii trebuie sa plateasca 1,3 RON x 10 = 13 RON, adica cam 3 euro. de-abia acum poti sa iei in calcul si diferenta de salarizare
        • +4 (4 voturi)    
          ... (Vineri, 15 iunie 2012, 17:58)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui ad

          Sau cu 8 euro iti cumperi abonament pe toate liniile si mergi fara griji toata luna. Cu 12 euro iti iei si pe metrou si suprafata tot o luna. Sau poti sa-ti iei abonament de o zi prin SMS cu 2 euro.
          Asta nu inseamna ca nu este o tampenie faptul ca nu avem abonamente comune subteran-suprafata, dar aici cauzele sunt altele care au legatura cu coruptia si inocmpetenta.
      • +3 (3 voturi)    
        asta nu-i o scuza (Vineri, 15 iunie 2012, 17:29)

        Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Nu fac apologia gratuitatii!
        Faptul ca tu platesti 20 eurocenti/calatorie iar altul 2 euro (intr-o tara civilizata!) nu justifica atitudinea transportatorului in astfel de situatii.
        Corect e ca, in cazul deteriorarii suportului (din anumite cauze - imputabile sau nu posesorului) transportatorul sa dea posibilitatea inlocuirii acestuia (contra unui eventual cost minim) cu posibilitatea recuperarii creditului incarcat pe el. In anumite tari asa se procedeaza. Ti-ai pierdut/deteriorat suportul pe care ai abonamentul (poate fi card magnetic sau cu cip RFID), ti se inlocuieste contra unei sume minime, iar pe noul suport ti se reface situatia initiala. Daca tu consideri ca vina nu-ti apartine poti cere rambursarea taxei de inlocuire (dar nu prea merita efortul pentru timpul pierdut). Plus ca toate aceste conditii sunt aduse la cunostinta clientilor dinainte, impreuna cu prevederile si regulile de pastrare.
        Iar dialogurile de mai sus (intre client si personalul de la ghiseu) nu sunt demne de o tara cu pretentii de a fi "civilizata".
        • 0 (4 voturi)    
          ... (Vineri, 15 iunie 2012, 18:02)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Berzelius

          Cardul se inlocuieste fara probleme, costa o suma modica cam un euro, iar creditul se pastreaza. Dialogul este cel care este. Ceea ce nu intelegi tu e ca in cazul de fata domnul nu avea dreptate, cardul nu era emis de Metrorex, nu aveau cum sa verifice si evident nu puteau sa-l creada pe cuvant. Pentru ca suntem in Romania pur si simplu e mai usor sa faci scandal decat sa te gandesti inainte ce ar trebui sa fac ca sa rezolv problema, adica sa se adreseze unui ghiseu RATB.
      • +2 (2 voturi)    
        ieftin domnle (Vineri, 15 iunie 2012, 17:38)

        Alexu [anonim] i-a raspuns lui anonim

        De ce te opresti aici cu comparatia ?
        Afara nu exista trasee de 2 km ca in Bucuresti ( stiu 4 tresee de-aste ) , acolo autobuzele sunt curate ( deci le spala ) , graficul este respectat intr-o masura mult mai mare . Nu au triplul numarului normal de autobuze ( uita-te la capat de linie si o sa vezi cate 6-10 autobuze care asteapta ) , iar salariile acolo ( pentru acei soferi sunt de cel putin 4 ori mai mari . Faptul ca platim 20 centi iar primaria mai da 30 centi ( fiindca e subventionat la greu RATB ) nu justifica de ce sunt solutii proaste :
        carduri luate de la uti pe care le platesti la greu
        sisteme de cumparare prin SMS cu 25 % mai scumpe decat normal
        Imposibilitatea reclamarii serviciilor proaste , sau a penalizarii RATB ...
        Si lista continua, ... dar pentru unul pe care l-a facut mamica sa cu comunistii ( toti ) inteleg de ce comenteaza asa . Neamuri proaste de ITB-isti .....
        • 0 (4 voturi)    
          ... (Vineri, 15 iunie 2012, 18:10)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Alexu

          Iar vorbesti in necunostinta de cauza. Autobuzele sunt curate, cel putin la prima ora. Ca mai tarziu taranul arunca tot ce are in plus in autobuz asta e partea a doua.
          Parcul auto nu e supradimensionat, din contra. Faptul ca ajung la capat cate 2-3 masini odata e din cauza traseelor lungi si foarte aglomerata. Cand ai 3-4 intersectii mari de traversat e imposibil sa pastrezi distanta intre autobuze. Aici e vina primariei ca nu creaza benzi dedicate pentru transport in comun.
          Cat priveste reclamatiile ai tot dreptul sa le faci, ti se rezolva daca ai dreptate, ti se dau si banii inapoi daca dovedesti nu era vina ta. Trebuie doar sa depasesti instinctul primar de a tipa la toata lumea.
          Cat despre coruptie si banii cheltuiti aiurea inclusiv in RATB, te intreb doar un lucru. Cu cine ai votat?
  • -3 (9 voturi)    
    aaa (Vineri, 15 iunie 2012, 15:43)

    alex [anonim]

    eu cred ca acest articol este o inventie.
    • +3 (3 voturi)    
      mda (Vineri, 15 iunie 2012, 15:55)

      lol [anonim] i-a raspuns lui alex

      dincolo de impresiile personale despre bunul simt al femeii de la ghiseu, ea actionat corect facandu-si treaba cu onestitate. Solutia de bun simt nu era sa ii lase pe cei la care nu le merge cardul sa treaca gratis ci sa le vanda un bilet pe care acestia mai apoi pot sa il deconteze in locul in care li s-a emis cardul, eventual sa ceara daune suplimentare in instanta.
    • +2 (2 voturi)    
      card (Vineri, 15 iunie 2012, 15:59)

      m [anonim] i-a raspuns lui alex

      eu cred ca dumneavoastra nu mergeti cu ratbul. am avut multe surprize neplacute cu ratb. si nu am abonament.
  • +1 (3 voturi)    
    :))))))))))) (Vineri, 15 iunie 2012, 15:59)

    BB [anonim]

    Eu n-am mai auzit pana acum de CIP demagnetizat. tare asta :))))))))))))))))))))
    Banda magnetica demagnetizata, da, CIP ....
    • -1 (5 voturi)    
      ... (Vineri, 15 iunie 2012, 16:34)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui BB

      Ce te face sa crezi ca o angajata de la ghiseu ar trebui sa stie diferenta intre cip si banda magnetica?
      Femeia i-a spus ca nu ei au emis cardul, ca nu are cum sa verifice ca spune adevarul, si - logic - ca nu poate sa-l creada pe cuvant ca are abonament. Adica si-a facut datoria.
  • +2 (2 voturi)    
    Tot degeaba.. (Vineri, 15 iunie 2012, 16:01)

    Mihai [anonim]

    Pana la primul comentariu al articolui am sperat sa chiar existe la un ghiseu RATB acel angajat "supracalificat" despre care se vorbeste in titlu, iar povestea sa se termine cu "Au trait fericiti pana la adanci batraneti" dar asta se intampla doar in basme, nu? :|
  • +3 (3 voturi)    
    sau.... (Vineri, 15 iunie 2012, 16:10)

    Vlad [anonim]

    Sau...pastrezi chitanta emisa la cumpararea abonamentului pana cand acesta expira pentru evitarea oricarei neplaceri.

    Afara de asta, cardul acela functioneaza (cel putin cazul meu) si tinut in portofel, astfel ca nu il frec de aparat.
  • +2 (2 voturi)    
    .// (Vineri, 15 iunie 2012, 16:30)

    incredibil [anonim]

    nu-mi vine sa cred aceste comentarii...lumea e de acord sa fii pacalit, ba dimpotriva, e normal sa fii pacalit, doar la noi totul e ieftin....asta e mentalitatea noastra, de asta ne fura toate guvernele, ca doar toti fura, ne multumim cu acest raspuns in loc sa ii tragem la raspundere pe toti!!! de la mic la mare...ratb-ul ar trebui sa isi informeze angajatii despre procedura in astfel de cazuri(bineinteles in favoarea clientului) iar pe de alta parte politicienii sunt "angajatii" nostri, care trebuie sa raspunda pentru orice lucru facut in numele populatiei....suntem vai de capul nostru, dar daca mentalitatea e cea descrisa de majoritatea in comentariile astea, nu mai trebuie sa ne mire nimic
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 18 iunie 2012, 10:28)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui incredibil

      V-ati obisnuit cu mentalitatea asta de victima pe care toti incearca sa o traga in teapa. Ai intrat vreodata pe site sa vezi cum se face o reclamatie? Sau ai citit afisele de la chioscuri? Ai incercat vreodata sa faci o reclamatie? Eu mi-am uitat abonamentul acasa, am facut o cerere si s-a anulat amenda imediat. Fara discutii, fara certuri, fara niciun fel de probleme.
  • +1 (5 voturi)    
    mdea... (Vineri, 15 iunie 2012, 16:31)

    eroan [anonim]

    Am citit prima fraza din articol si-am renuntat instant.

    "Mi-am luat card RATB pe care mi-am pus pe el ambele abonamente"

    Olandezul Van Ghelie ar fi mandru.
  • +3 (3 voturi)    
    e grele (Vineri, 15 iunie 2012, 17:15)

    of doamne [anonim]

    apai de asta e bine sa pastrezi chitantele
  • +5 (5 voturi)    
    contra-experienta (Vineri, 15 iunie 2012, 17:16)

    gaga-mic [anonim]

    sunt unul din proletarii care circula vesnic cu mijloacele de transport in comun din Bucuresti si am observat ca uneori cititoarele de carduri nu functioneaza; totusi, cand s-a intamplat sa nu pot intra in statia de metrou persoana de la ghiseu a fost suficient de amabila sa creada nedumerirea mea - i-am explicat ca am platit abonament - si mi-a permis accesul.
    inca una - cand am cumparat cardul de calator am primit foarte multe indicatii de utilizare a acestuia; functionarul de la ghiseu parea foarte incantat ca poate sa explice un asemenea lucru interesant.
    concluzia - progresul vine greu, angajatii companiei de transporturi se educa incet - poate nu-i invata nimeni cum sa faca, poate ii invata prea putin; simt ca am putea sa imbunatatim lucrurile fiind la randul nostru clienti cooperanti.....
  • +3 (3 voturi)    
    Of (Vineri, 15 iunie 2012, 20:32)

    Pop [anonim]

    Eu am facut prostia sa imi cumpar abonament on-line, de pe site-ul RATB, am primit imediat confirmarea platii pe e-mail, inclusiv chitanta in format PDF...exact in ziua repectiva vine controlul, doamne intre doua varste. Eu stateam linistit, stiam ca am platit corect, dau cardul...surpriza...cica nu e titlul de calatorie incarcat...ma dau jos cucoanele, imi fac proces verbal de amenda, eu semnez cu obiectii...ele imi zic ca daca nu imi place, sa le fac proces la tribunal, obraznicie de itebist. Fac o petitie scrisa la serv.comercial, peste 2 luni vine raspuns...cica desi plata se face online, validarea trebuie facuta offline si tot asa, explicatii pe o pagina intreaga. Adica am platit juma de milion abonamentul degeaba si am luat si amenda...
    Alta faza este aia cu chitanta...daca cumva ai uitat cardul acasa, dar ai chitanta, vei lua amenda, ca cica nu e numele tau pe chitanta...e doar al casierei.
    O noua gaselnita e plata cu sms...
    Un sistem electronic facut special ca sa iei amenzi.
    • -2 (2 voturi)    
      Vax albina (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 12:38)

      rcb [anonim] i-a raspuns lui Pop

      Eu am fost prins fara bilet. Tot de doua cucoane. Le-am dat buletinul, au facut proces verbal, mi l-au dat, si au mers mai departe.

      Mare branza.

      Si da, confirmarea platii e una... dar inregistrarea se face la 24 de ore de la prima validare, pentru ca tu intr-adevar ai platit, dar nu ti-ai bagat cardul in vreo masinarie sa stie si cardul.

      Data viitoare, fa-ti cu o zi inainte. Ai toate informatiile pe site-ul lor.
    • -2 (2 voturi)    
      Dar prostia.. (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 15:53)

      aki [anonim] i-a raspuns lui Pop

      .. sa citesti din ce zi e valabil titlul de calatorie incarcat?
      Daca incarci astazi un titlu el e valabil incepand de la cel putin 24 de ore pana la 48 de ore; dupa 24 de oire, te duci la validator si cand validezi primesti un mesaj de confirmare a incarcarii titlului pe card si perioada de valabilitate(daca incarci abonament), sau valoarea acestuia(daca incarci un numar de calatorii)
      Adica, l-ai incarcat azi, nu e valabil azi(abonamentul); ca sa fie valabil azi ceva pe acel card, iti trebuie un portofle electronic: portofelul electronic se incarca in ce zi vrei tu si e valabil din acea zi in care il incarci

      Toti patiti multe äventuri"pentruca nu cititi nimic, asteptati sa va pice.. mai cititi si voi instructiunile de folosire si o sa va luminati..
  • +2 (2 voturi)    
    hmm (Vineri, 15 iunie 2012, 21:42)

    anonim [anonim]

    Deobicei nu merge bine daca-l freci de cititor, e calibrat sa mearga daca-l tii la o mica distanta.
  • +2 (2 voturi)    
    Carduri demagnetizate (Vineri, 15 iunie 2012, 22:48)

    Razvan_M [utilizator]

    Bai fratilor, am si io o nelamurire: ce aveau cartelele obisnuite de metrou sau abonamentele de carton ale ratb de au fost inlocuite?
    • +4 (4 voturi)    
      Of (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 2:21)

      Kiki [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      Cu sistemul clasic nu mai putea grupul UTI sa isi umfle buzunarele la greu pe banii tai.
      • +2 (2 voturi)    
        poate (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 17:10)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui Kiki

        Pe de alta parte nu pot sa nu constat ca exista un interes legitim al unei companii de transport in a studia obiceiurile de calatorie ale utilizatorilor (frecventa, ora, etc) in scopul de a optimiza flota.
        Bineinteles, asta nu schimba ce ai spus de UTI.
        • 0 (0 voturi)    
          obiceiuri de calatorie (Duminică, 17 iunie 2012, 3:48)

          disposableCitizen [utilizator] i-a raspuns lui hollow

          In Berlin astfel de studii se fac prin sondaje cu chestionare si participare optionala (e dreptul tau sa nu fi urmarit electronic de o firma oarecare, pe unde calatoresti); am fost eu insumi intrebat acolo de doua ori (din care odata noaptea pe la 11).

          Ca acuratete, studiul cu chestionare are avantajul ca prinde atat statia de urcare, cat si de coborare. In plus, am fost intrebat direct de unde pana unde doream sa ajung, si ce mijloace am schimbat.

          La cardurile RATB cu validare, astfel de informatii sunt aproape imposibil de obtinut. Calatorii cu abonament nu valideaza aproape niciodata, iar la cei ocazionali nu ai cum sa vezi care era statia de coborare.

          As aminti ca in Berlin se merge cu bilete din hartie, emise de niste automate. Cu un bilet poti schimba oricate mijloace de transport pana la destinatie. In mod ciudat (dar logic, daca stai sa te gandesti), la ei nu exista bariere la metrou, insa nenea sofer pretinde sa-i arati biletul cand urci in autobuz. In metrou si tramvai vin controlori "undercover", in civil - inclusiv, odata, un baiat cu cercel in ureche si tunsoare noncomformista.

          Prin sistemul de tichetare al VBB (Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg) acelasi tip de tarif inscris pe aceleasi bilete se aplica pentru TOT transportul public din Berlin si Brandenburg. Taxarea e pe zone, pentru distante mari platesti mai mult. Visez ca prin 2100 si ceva sa aiba si Bucuresti - Ilfov ceva similar.
    • +1 (1 vot)    
      mie imi convine (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 21:40)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      Mie nu imi placeau de loc, si sunt f multumit de noul sistem.

      De multe ori stateam sa indrept vechile cartele de metrou - si uneori dura 2-3 citiri pana "sa le ia".
      Plus ca la RATB la un moment dar am avut neplacuta surpriza sa constat ca aveam un bilet expirat (se schimbase valoarea si eu nu mai mersesem de vreo 6 luni cu RATB). Bineinteles, asta la un control.

      Cartelele noi au multe avantaje - mie imi convine ca pot sa pun 10 RON pe portofelul electronic - pt cazul in care uit sa imi fac abonament. Sau pt biletul unei rude venite in vizita din provincie.
      Nu se strica asa usor.
      Am un singur document de transport si pt metrou si pt RATB (acum folosesc ambele retele).
      Daca pierd cardul, imi pot recupera soldul (da, se poate).

      Mie mi se pare un progres. Dar ca pt orice inseamna progres, apar si nemultumiti.

      Ca or fi fost si interese, nu spun nu, doar baietii de la UTI au prins o gramada de contracte.... ar fi interesant de comparat costurile vechiului sistem cu cel nou.
  • +1 (1 vot)    
    carduri... (Vineri, 15 iunie 2012, 23:56)

    Radu [anonim]

    Astept biletul simplu prin SMS valabil 1 ora pe toate mijloacele (ca in Alba Iulia). Deocamdata in Buc. prin SMS nu exista decat 'abonamentul' pe o zi.

    Nu mi s-a defectat portofelul electronic dar nici nu sunt prost sa bag 100 de lei pe el.

    Si inca ceva: cu toate ca zilnic folosesc transportul in comun, n-am mai vazut controlor din noiembrie. Privirile calatorilor dupa urcare (in loc sa foloseasca vreun card) imi spun multe, banuiesc ca 50-75% merge pe gratis.

    (Mea culpa: si eu mai chiulesc.)
  • +2 (2 voturi)    
    tot ratb (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 0:00)

    melania [anonim]

    tot ratb ..
    Am pus pe card 6 calatorii. Consum o calatorie, trebuia sa mai ramana 5 nu? (nu trecusem cardul decat o data pe langa aparat) Dupa 3zile incerc a doua calatorie... "nu mai sunt calatorii" => fac blatul.Cer explicatii unde l-am incarcat... raspunsul "ii mint".Incarc inca 4calatorii, consum 2, iar a treia oara "nu mai sunt calatorii" => din nou vin ca floricica fara validare. Oare m-ar fi crezut controlorul daca venea?
    In concluzie... sunt niste nenorociti care cara numai pensionari moca...si pe noi ne fura cat de mult posibil.
    • +2 (2 voturi)    
      cand validezi... (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 15:58)

      aki [anonim] i-a raspuns lui melania

      .. cardul incarcat cu un numar de calatorii, apropie cardul doar odata de validator si nu il tine acolo pana te plictisesti ca iti ia toate calatoriile; inainte de a valida poti sa iti consulti cardul: apesi butonul 1 s vezi cate calatorii ai pe card...
  • -5 (5 voturi)    
    Baliverne (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 11:11)

    olimpiu [anonim]

    Autorul abereaza ca un cioban din varful muntelui care nu a auzit de tehnologie. Cardul ala are un cont in sistemul RATB unde sunt alocati banii depusi de tine, asemeni contului bancar. Daca pierzi cardul de salariu sau il deteriorezi pierzi banii din cont ?
    Cine dracu lasa toti involuatii sa scrie aberatii pe aici?
    Culmea ca sunt si creduli care inghit balivernele astuia....
  • 0 (2 voturi)    
    Cardul Activ... (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 15:49)

    aki [anonim]

    ... cea mai mare problema pentru oamenii "prea ocupati"ca sa mai si gandeasca: prea ocupati sa critice si sa carcoteasca.

    folosesc card Activ de vreo 4-ani de zile(de cand a aparut prima data); l-am inlocuit o singura data pentruca am pierdut cardul vechi; a durat mai mult sa fie inlocuit, o saptamana, dar a fost inlocuit. In tot acest interval(4 ani) am incarcat cardul al ghiseele speciale iar de 1 an si jumatate il incarc online.
    Nu am avut niciodata probleme cu validarea lui: singurele dati - cand nu functionau validatoarele in autobuz.
    Ca sa intri la metrou, nu e nevoie sal "freci " cardul de validator, ci doar sa il apropii de validator: din experienta mea, nu pe zona indicata(cerc mare negru), ci undeva in partea dreapta sus a acestei zone de validare.. La fel ca sa validezi cardul in RATB.. nu puneti cardul pe cercul negru, senzorul e undeva mai sus spre dreapta spre butonul 2.. Ca sa inteltegeti ca nu e vorba de un card sau altul, eu imi validez cardul prin 2 straturi de piele de portofel -> nu e nevoie sa "freci" cardul..
    Inlocuirea cardului dureaza mai mult, deoarece se face nominal si trebuie reinnoite baze de date(a validatoarelor, a abonatilor etc). : acum, RATB e posibil sa aiba un sistem mai incet de update al bazelor de date, dar asta nu trebuie sa te transforme intr-un om plin de mistouri si fara niciun pic de rationament, nici nu iti da dreptul sa te iei de toti angajatii unei regii, pentruca nu au bun simt - e suficient sa ii reclami.
    • 0 (0 voturi)    
      esti tu norocos (Duminică, 17 iunie 2012, 4:19)

      disposableCitizen [utilizator] i-a raspuns lui aki

      Aki, vad ca esti un apologet inrait al RATB. Faptul ca tie iti merge cardul nu inseamna ca altii sunt prosti.

      Mie de exemplu nu mi-a mers niciodata "din portofel", cum vad ca unii aveti norocul. De la inceput (nu mai stiu acum cati ani, am luat de cand au aparut), din prima zi, nu mi-a mers decat scos din portofel si tinut foarte aproape de aparat, exact cum descrii tu langa senzor, de multe ori doar la a doua sau a treia sau a patra validare. De fapt, din cauza asta nici nu mai validez cand circul cu abonament.

      E drept ca n-am avut niciodata probleme cu numarul de calatorii sau valabilitatea abonamentelor.

      Oricum, faptul ca nu mi se poate schimba sau remagnetiza cardul gratis ma intristeaza, fiindca nu imi merge din vina tehnicii lor (voastre?), nu din vina mea.

      Daca voi faceti un sistem prost, lent, uneori imprecis, greu de utilizat si cu reguli obscure (gen "validare offline" dupa 24 de ore, etc), nu utilizatorii sunt "fara ... rationament", ci arhitectii sistemului nu-si fac bine treaba. Daca se poate, incercati sa faceti un produs la care sa nu fie nevoie sa citim 2-3 pagini de instructiuni intortocheate. Luati ca exemplu alte lucruri care "merg pur si simplu". Cum ar fi, biletul de hartie.

      Eu nu ma iau de angajatii regiei pentru ca nu e frumos, si nici nu reclam pentru ca e zadarnic, doar tac si sufar in liniste (ma rog, cu exceptia acestui comentariu), ca alte cateva milioane de romani cinstiti si masochisti.
  • 0 (0 voturi)    
    Clasic. Fa reclamatie!! (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 21:27)

    Gigel [anonim]

    "Doamna" respectiva avea dreptate: reclamatie.
    Si pentru card, si pentru individa. Pentru ca nu si-a facut treaba. Simplu.

    Si stiu din experienta, eu mi-am pierdut cartela si am avut parte de cu totul alta atitudine: o doamna politicoasa, care mi-a blocat vechiul card si a verificat daca se poate recupera ce aveam pe el (nu mai stiu din ce motiv nu se putea).

    Cat despre cea de la metrou, acolo lipsa de bun-simt e la nivel de organizatie. Ei nu sunt in stare nici macar sa incarce cartela electronica care se poate folosi si pe RATB ... (nici nu vreau sa comentez cine si de ce are avea interesul asta).

    De ce spun ca nu si-a facut treaba tipa de la RATB - citat de pe site-ul RATB (https://online.ratb.ro/info/faq.aspx):

    Ce se intampla cu cardurile blocate?
    Un card blocat nu mai poate fi utilizat pentru plata calatoriilor efectuate, fiind respins de validatoare. Functia de blocare este utila pentru a preveni consumarea soldului dvs. in cazul pierderii sau furtului cardului de transport. Deasemenea, cardurile blocate pot fi inlocuite, cu pastrarea soldului, prin operatiunea de translatare pe care o puteti solicita la punctele de vanzare RATB.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi