Intr-un studiu realizat la comanda BCR in primavara acestui an pe segmentul microintreprinderi se arata ca produsele cu cel mai mare potential raman cele de finantare: peste 73% dintre respondeti intentioneaza sa acceseze un credit in 2012. Totusi, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intentia de a deschide un depozit in 2012 (cea mai mare crestere a intentiei de cumparare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intentionand sa deschida depozite in 2012.

  • Scad termenele de plata si creditul comercial, microintreprinderile revin la creditul bancar; asteptarile lor de la banci: promptitudine, comisioane mai mici, personal calificat si sfaturi de specialitate.
  • Creste importanta promovarii microintreprinderilor in mediul on-line, in special pe platformele de tranzactionare tip piata; peste 50% dintre microintreprinderile inrolate pe www.bcrclubantreprenori.ro intra pe platforma de cel putin 3-4 ori pe luna.
  • Recomandarile BCR pentru microintreprinderi: promovarea afacerii, training permanent si mare atentie la necesarul de lichiditate al firmei.

Potrivit studiului, 98% dintre micile afaceri din Romania au un cont curent in banca, 85% efectueaza plati, 32% au depozite si 63% au contractat un credit. 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observa o crestere generala a utilizarii de produse bancare, cu accent insa pe zona de depozite si internet banking.

In studiu se mai arata ca scad termenele de plata si, in consecinta, insemnatatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finantare a afacerii; antreprenorii se asteapta din partea bancilor la produse si servicii de calitate pentru o gama larga de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat si consultanta de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidenta necesitatea promovarii, a oportunitatilor de business, a consultantei si a trainingurilor.