Ernst&Young European Attractiveness Survey 2012: Romania este a 6-a cea mai atractiva tara europeana pentru investitii straine

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 20 iunie 2012, 13:44 Economie | Finanţe & Bănci

Romania este a 6-a cea mai atractiva tara europeana pentru investitii in urmatorii trei ani, conform celor 840 de lideri de business chestionati de Ernst & Young in cadrul raportului 2012 European Attractiveness Survey, lansat miercuri. Executivii din intreaga lume considera ca Romania este mai atractiva decat Cehia, Turcia, Elvetia, Olanda, Italia, Spania sau Suedia. "Romania are avantajul unei rate de crestere a PIB-ului promitatoare in comparatie cu media europeana si al unui capital uman valoros. Vedem tot mai multi investitori atrasi de sectorul energiei regenerabile. Mai multe privatizari sunt planificate in perioada urmatoare, incurajand investitorii din intreaga lume sa priveasca spre tara noastra. Este esential sa stimulam aceasta evolutie pozitiva prin strategii economice adecvate", spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, Ernst & Young Romania.

Studiul Ernst & Young European Attractiveness Survey are la baza o metodologie ce cuprinde doua analize: cea a realitatii concrete a numarului de proiecte de investitii straine (FDI) realizate in 2011, pe de o parte, si cea soft, a perceptiei privind atractivitatea tarilor europene pentru FDI, pe de alta parte.

Prima analiza se face cu ajutorul informatiilor din baza de date European Investment Monitor a Ernst & Young si include doar proiectele de investitii straine care au avut ca rezultat active noi si/sau noi locuri de munca in anul 2011. Sunt excluse investitiile de portofoliu si fuziunile si achizitiile, luandu-se in considerare doar investitiile efective in industrii producatoare si servicii, realizate de companiile straine in Europa.

In cea de-a doua analiza, atractivitatea unei locatii privind investitiile straine este definita printr-un mix intre imaginea sa, increderea investitorilor si perceptia privind capacitatea unei tari de a oferi beneficii competitive pentru FDI. Pentru aceasta parte, cercetarea a fost realizata de CSA Institute in perioada februarie si martie 2012, prin interviuri telefonice aplicate unui esantion reprezentativ de 840 de factori de decizie din companii din intreaga lume.

FDI si crearea de locuri de munca in Europa in 2011

In ciuda fragilitatii economiei din zona Euro, fluxul de investitii spre Europa a continuat sa creasca in 2011, numarul de proiecte fiind considerabil mai mare decat inainte de criza, conform raportului anual European Attractiveness Survey dezvoltat de Ernst & Young. In Europa, numarul proiectelor de investitii a crescut cu 2%, de la 3.757 in 2010, la 3.906 in 2011. 

Desi evolutia numarului de proiecte a fost modesta, in fapt, valoarea medie a acestora a fost semnificativ mai mare, iar numarul de locuri de munca generate de investitiile straine directe a crescut cu 15%. SUA continua sa fie cel mai mare investitor in Europa, dezvoltand 1.028 de proiecte, care reprezinta 26% din numarul total. Numarul proiectelor de investitii dezvoltate de SUA a crescut astfel cu 6% in 2011, ajungand la cel mai inalt nivel inregistrat de studiul Ernst & Young in ultimii 10 ani.

In privinta perceptiilor, investitorii sunt destul de increzatori in capacitatea Europei de a depasi dificultatile complexe si multiple cu care se confrunta. Europa demonstreaza un nivel ridicat, chiar surprinzator de atractivitate. Sondajul Ernst & Young a relevat faptul ca investitorii considera Europa de Vest cea mai atractiva destinatie pentru investitii straine directe (FDI), dupa China, in timp ce Europa Centrala si de Est se claseaza a treia. Investitorii raman increzatori in evolutia Europei: 81% sunt de parere ca Europa va depasi problemele economice actuale.

Aceste rezultate demonstreaza faptul ca stagnarea cresterii, nivelul ridicat al datoriei suverane si sistemul politic fragmentat  nu sunt obstacole insurmontabile in calea proiectelor de investitii, nici chiar in aceste timpuri dificile la nivelul economiei globale. Pentru multi investitori, aceasta incertitudine a devenit de fapt un mediu obisnuit de operare.

Industriile castigatoare in 2011

Economiile din Europa Centrala si de Est conduc in privinta investitiilor in industriile prelucratoare. Romania, Serbia, Slovacia si Cehia au atras 53% din locurile de munca nou create in industria automobilelor. Aceste tari au atras proiecte mari pentru ca detin avantaje competitive de cost si sunt parteneri comerciali ai Germaniei, unde se afla clienti industriali de referinta.

Serviciile profesionale si productia de software raman sectoarele care au primit cele mai multe investitii straine directe in Europa, cu o crestere de 19%, respectiv 15% in 2011. Impreuna, aceste doua sectoare au atras 28% din totalul proiectelor dezvoltate anul trecut, generand peste 16,000 de noi locuri de munca. Numarul proiectelor de investitii straine directe a crescut de asemenea si in industria producatoare de automobile, care a creat numarul cel mai mare de noi locuri de munca - respectiv 37.790. Sectoarele care au inregistrat cel mai mare declin in 2011 au fost serviciile de intermediere financiara, care au scazut cu 16%, si electronicele, care au scazut cu 8%.

Privind catre viitor

Fragilitatea economiei din zona Euro a determinat investitorii sa fie mai ezitanti decat de obicei in ceea ce priveste provocarile cu care se confrunta aceasta regiune. Doar 26% din liderii de business intervievati, din intreaga lume, au planuri de extindere a operatiunilor in Europa in 2013, in scadere cu 7%, fata de 33% care planificau sa investeasca in 2011. Cu toate acestea, peste un sfert din executivi au luat in vizor posibile achizitii - un semn ca multe active din economiile europene vor deveni disponibile, pe masura ce vanzatorii devin mai realisti privind perspectivele de recuperare ale anumitor afaceri, dar si privind evaluarile acestor active. Avand in vedere ca multe companii pastreaza lichiditati importante, fuziunile si achizitiile ar putea fi un complement puternic al investitiilor de tip greenfield in 2013 si in anii urmatori.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1744 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    de bine (Miercuri, 20 iunie 2012, 13:47)

    edu.alex [utilizator]

    in sfarsit auzim si noi ceva de bine de Romania, deci se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    pai cum... (Miercuri, 20 iunie 2012, 14:09)

    El_Dudeinio [utilizator]

    nu zicea un anumit ministru din guvernul fantoma ca investitorii straini nici nu or auzit de romania?LOL..eu cred ca acel ministru pentrece prea mult timp la Focsani...pe la Oprisan...
  • 0 (0 voturi)    
    bun articol (Miercuri, 20 iunie 2012, 16:10)

    mary_ [utilizator]

    Profesional - bravo!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri