Mugur Isarescu: O parte din titlurile de stat romanesti aflate in posesia strainilor au fost vandute. E vorba de cateva miliarde de lei. O detensionare a situatiei politice interne ne-ar ajuta foarte mult

de DP     HotNews.ro
Joi, 2 august 2012, 15:34 Economie | Finanţe & Bănci


Mugur Isarescu
Foto: Agerpres
"Vorbim de o suprapunere a unor evenimente globale si din Europa, cu tensiunile interne. Aceasta suprapunere a generat iesiri de capital. Iesirea se manifesta pe mai multe canale: o parte din titlurile de stat romanesti aflate in posesia nerezidentilor a fost vandute. Miscarea a aviut proportii pentru economia Romaniei- cateva miliarde de lei- influenteaza piata valutara si cotatiile leului.Nu se mai reinnoiesc la scadenta liniile de credit ale bancilor comerciale. Observam o inclinatie mai scazuta pentru a le reinnoi, sub diverse motivatii", a explicat joi Mugur Isarescu decizia BNR privind mentinerea dobanzii cheie a BNR
  HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratiile Guvernatorului

Cele mai importante declaratii facute de Mugur Isarescu, joi, 2 august:
  • Mentinerea angajamentelor facute in fata FMI, CE si BM este cruciala
  • Vom continua sa monitorizam evolutiile interne 
  • Vorbim de o suprapunere a unor evenimente globale si din Europa, cu tensiunile interne. Aceasta suprapunere a generat iesiri de capital. Ele se manifesta pe mai multe canale: o parte din titlurile de stat romanesti aflate in posesia nerezidentilor a fost vandute. Miscarea a aviut proportii pentru economia Romaniei- cateva miliarde de lei- influenteaza piata valutara si cotatiile leului
  • Nu se mai reinnoiesc la scadenta liniile de credit ale bancilor comerciale. Observam o inclinatie mai scazuta pentru a le reinnoi, sub diverse motivatii
  • Asta aduce probleme in finantarea deficitului de cont curent
  • Iesirile de capital nu sunt contrabalansate de intrari de fonduri europene, ci au fost contrabalansate de BNR
  • Nu intrevedem o calmare a situatiei europene. Situatiile se vor pastra la fel. Probabilitatea este mare ca tensiunile sa continue
  • O detensionare a situatiei politice interne ne-ar ajuta foarte mult
  • Situatia din agricultura sustine o prognoza partial diminuata privind cresterea economica
  • Rezerva BNR e formata din rezervele minime obligatorii in valuta ale bancilor comerciale, care nu au obligatia sa tina o anumita suma in fiecare zi. Pot tine timp de 5 zile 100 de milioane si apoi alte 7 zile cate un miliard. Nu orice scadere a rezervei inseamna interventie a BNR pe piata valutara
  • Rezerva valutara a unei tari se stabileste nu in cifre absolute ci in cifre relative- de pilda legat de lunile de import. Optim e intre 4-6 luni. Noi avem echivalentul a 8 luni. Spatiu de manevra al BNR mai exista, prin urmare.
  • Interventiile noastre pot fi considerate fie vanzare de valuta- regland lichiditatile in lei, fie nici nu trebuie sa intervenim. O banca centrala are si alte tehnici de a influenta cursul. Daca le punem pe toate la socoteala, avem ceva spatiu de manevra, nu suntm intr-un colt. Dar trebuie sa administram acest spatiu cu intelepciune si flexibilitate
  • In conditii de volatilitate cursul trebuie sa isi faca datoria, de aceea pastram un curs flotant. BNR nu comenteaza nivelul de curs si nu certifica nivelul de interventie. Cursul de schimb si-a facut datoria in mare masura pana acum.
  • Rezerva este la nivel adecvat si avem maimult decat o simpla speranta ca lucrurile se vor clarifica in plan intern. Suntem in acord cu FMI si cu CE si negocierile vor fi duse la bun sfarsit.
    In plus, stiti o regula: rezerva este tinuta nu ca sa o folosesti, ci ca sa o demonstrezi. Ca sa descurajezi operatiuni speculative. Faptul ca ea e disponibila in conturile noastre aflate la FMi este un lucru care merita notat
  • Fructificarea eficienta a rezervei este tot mai dificila. Sunt conturi ale BNR unde fructificarea este zero sau dobanda este chiar negativa. Populatia ar fi bine sa stie
  • Cursul a devenit un fel de indicator bursier. Daca se apreciaza e bine, daca se depreciaza e rau. Cursul si-a facut datoria pentru ca ne-a dat posibilitatea pentru ca ne-a permis sa mentinem o anumita stabilitate



Cele mai importante declaratii ale Guvernatorului din cadrul briefingului anterior de presa:

  • Există o lipsă structurală de lichiditate. În consecinţă, se creează condiţiile ca noi la BNR să gândim o posibilă reducere a rezervelor minime obligatorii la lei. Daca o vom face, va fi in pasi extrem de mici si pentru a nu starni apetitul speculativ al unora
  • Tensiunile de pe plan extern in relatiile dintre banci, faptul ca si-au pastrat limite de expunere foarte prudente, toate acestea s-au reflectat si asupra cresterii numarului de banci si asupra  accesului la resursele BNR. Lucrurile s-au imbunatatit. In mod normal, bancile cu exces de lichiditate isi gaseau clienti care aveau deficit.
  • Bancile care au venit cu exces de lichiditate la facilitatea de depozit a BNR s-a diminuat iar volumele au fost tot mai mici. Numarul bancilor care au apelat la licitatiile BNR la 5,25% au crescut, la fel si volumele.  
  • In ultimele 6 saptamani au fost in mod evident scaderi de expunere pe Romania. Acest deleveraging a afectat clar Romania. Asta e si bine si rau, pentru ca daca vrei sa iti scada datoria, trebuie sa admiti sa iti scada si creditul
  • Piata functioneaza bine, cursul dovedind o relativa stabilitate
  • Daca ne-am fi uitat numai la inflatie, ar fi existat maja de reducere a dobanzii. Dar trebuie sa ne uitam si la stabilitatea financiara, la stabilitatea preturilor samd.
  • Rata de politica monetara este adecvata pentru nivelul actual, iar presiunile asupra leuluii sunt determinate in principal de mediul extern. Nu poti cu o singura rata de dobanda sa tintesti si obiective externe si interne
  • Bancile romanesti cu capital strain au dezvoltat o dependenta exagerata. Cand am invitat bancile cu capital strain sa gandeasca mai bine creditul in valuta, acesta parea foarte atractiv-luau banii de la bancile mama cu 5% si ii dadeau romanilor cu 8-9-10%.
  • Prima chestiune care arata o fractura pe pietele monetare in privinta dobanzilor la euro confirma aceasta dependenta  exagerata. Aceasta vulnerabilitate a bancilor mama, care acum trebuie sa se capitalizeze, acum se razbuna
  • Cand bancile au declansat pe plan intern o batalie pe resursele limitate in valute, am rugat pe cei de la Directia Supraveghere sa ia banca cu banca si sa le intrebe unde cred dansele ca isi vor plasa banii astfel incat sa asigure plata acelor dobanzi ridicate


Citeste mai multe despre   








9644 vizualizari

  • -22 (28 voturi)    
    damn (Joi, 2 august 2012, 15:53)

    Mazeta [utilizator]

    Afaceriștii români și străini deplâng instabilitatea politică din România. De câteva luni nu mai știu cui și câtă șpagă să dea.
    • +14 (18 voturi)    
      ce bine era .. (Joi, 2 august 2012, 16:20)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...pe vremea lui Nastase. Se stia exact unde trebuie sa ajunga spagile.
    • +9 (13 voturi)    
      zise un plavan... (Joi, 2 august 2012, 16:21)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      platit cu 50 lei pe zi sa debiteze prostii pe net...
      cum ai reusit sa scapi de la balamuc?
      • +7 (9 voturi)    
        Mazeta nu traieste in Romania, (Joi, 2 august 2012, 19:00)

        FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        E doar un comunist nostalgig care traieste in Franta......
        • -2 (2 voturi)    
          Bine, da' nu se exclud una pe alta! (Vineri, 3 august 2012, 8:41)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui FLORIO

          Experienta profesionala il recomanda pe de-a-ntregul pt. a posta la comanda, si in momentul de fata internetul face teleworking-ul foarte convenabil. In plus, chiar daca Franta nu-i Germania sau Anglia, tot cred ca nu prea-s multe job-uri pe-acolo pe masura calificarii lui.
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Joi, 2 august 2012, 16:46)

      Mr.C [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Tu ai probleme...grave...te sfatuiesc sa cauti ajutor profesionist.
  • +7 (9 voturi)    
    vezi sa nu (Joi, 2 august 2012, 16:34)

    ggna [utilizator]

    se linisteasca. Pana nu-l demit, nu se lasa. Crezi ca intereseaza pe cineva tara asta?
    • -3 (3 voturi)    
      mai sa fie ! ...... (Vineri, 3 august 2012, 10:57)

      unavailableentry1300615439641 [utilizator] i-a raspuns lui ggna

      Mai, nea' !

      Mai sa fie ! ......
      Cam toata lumea asta de pe la noi, stie cum guvernatoru' jongleaza cu moneda nationala, asa "cum vrea muischii lui" !
      Numai el stie pe cele facute si nefacute(nevazute !) in legatura cu rata(ROBOR, EURIBOR, LIBOR, ...... - BOR) precum si in ceea ce priveste cursul de schimb AL AMARATULUI NOSTRU DE " LEU" !(care, intr-adevar a fost candva un "leu" cu adevarat !).
      Ca , momentan, se fac presiuni , mai ales externe cat si interne(vezi cazul AmCham, cea cu impunerea modificarii Codului Muncii in Codul explatarii eficiente a muncii depuse de catre sclavii indigeni !), este normal ca nea' guvernatoru' sa induca teama, panica, prin manipulari pe care le stapaneste la perfectie conform pregatirii si gradului(nu neaparat miltar etc. !).
      DIXIT.
  • -6 (14 voturi)    
    eheee... (Joi, 2 august 2012, 16:45)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Sincer, domnu' Isarescu, eu cred ca numai revenirea lui Traian Basescu, bun tovaras de tinerete, v-ar ajuta mult, mult de tot... Ce sa gindim acum, ca pina pe 12 septembrie o sa se faca euroiul de 5 lei?
    • +4 (4 voturi)    
      Absolut de acord cu tine (Vineri, 3 august 2012, 8:43)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      Cata vreme a fost Basescu presedinte nesuspendat ilegal, nu s-au schimbat legile de azi pe maine, doar pt. ca asa ii convenea unuia sau altuia.
  • -2 (14 voturi)    
    Bai, eu vreau dictatura! Dar sa fie a lui Isarescu (Joi, 2 august 2012, 16:54)

    Metec [utilizator]

    Asta e singurul om din fruntea unei institutii majore, care stie ce are de facut si e patriot. Restul, niste lichele, jigodii si paiate! Marionete ale rechinilor din economie. Il vreau pe Isarescu dictator, restul la Canalul Dunare - Chisinau! :-))
  • +13 (15 voturi)    
    Politica in locul economiei! (Joi, 2 august 2012, 17:03)

    marvio [utilizator]

    Ce a facut dl. Ponta mai intai cand a aflat in ce stare grava se afla economia nationala? Tocmai intors de la mare, organizeaza astazi o teleconferinta cu prefectii, sa actualizeze listele electorale, pentru a le trimite CCR pana la 12.09, cand se reia sedinta pentru a decide validarea sau invalidarea referendumului.

    Cu alte cuvinte, inca o dovada ca pentru primul-ministru al Romaniei este mai importanta politica, decat economia.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu pricepi, ... (Vineri, 3 august 2012, 8:47)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      ... pt. el nu politica e importanta, ci comanda politica. El nu e de capul lui, ce se intampla acuma e o chestie sustinuta de greii PSD, care stau in spate. Crezi ca avea Ponta din buzunar banii ca sa finanteze propaganda anti-Basescu de dinainte de referndum? Sau crezi ca afisele si pliantele si stickerele ce inca le vezi peste tot (apropos, daca le-au lipit peste tot, si unde nu era voie, nu era civilizat sa le si curete?) s-au tiparit singure? Tu nu-ti dai seama ce groaza tre' sa fi intrat in toti cei care s-au imbogatit la vremea guvernelor Nastase furand statul, cand Nastase a fost condamnat definitiv? La asta se rezuma de fapt tot ce face USL: scaparea puscariabililor si deturnarea cursului justitiei. De-aia au si asa o sustinere in parlament - acolo s-au ascuns foarte multi dintre cei care ar trebui sa ajunga la puscarie.
  • +8 (10 voturi)    
    curs valutar (Joi, 2 august 2012, 17:20)

    Sy [utilizator]

    La jumatate de ora dupa anumtul CCR , leul a inceput sa scada....Pana in 12septembrie,leul o sa fie un biet mielusel.
    • -3 (9 voturi)    
      exact.... (Joi, 2 august 2012, 17:25)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui Sy

      Pariaza pe tendinta asta de curs si te poti umple de bani!
      Avantaje: nu mai trebuie sa muncesti. Doar pariaza. Acum! Da, toti banii. Nu ezita!
      Dezavantaje: (pentru mine) niciunul!
      • +2 (4 voturi)    
        Da ma, da' ... (Vineri, 3 august 2012, 8:48)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui minus

        ...bani de pariuri poate aveti voi, astia de i-ati furat. Io muncesc pt. bani, si nu-mi vine sa joc poker cu ei, mai ales pe mana PSD-ului.
  • +10 (12 voturi)    
    Scenariul in care cred (Joi, 2 august 2012, 18:47)

    Igriculescu [utilizator]

    Leul va cadea incet si sigur.
    BNR, desi incearca un mesaj de calmare a pietelor, este speriata. Stie ca vine valul speculantilor si ca rezerva valutara se pierde in fiecare luna, uite luna trecuta au cheltuit 900 de milioane de euro.Si nu au rezolvat nimic.
    Exista un mix de factori negativi, agravanti : seceta, criza politica uriasa, retragerea liniilor de creditare de catre bancile din UE.
    La bile albe, nu vad nimic incurajator. Faptul ca simte nevoia sa spuna ca BNR nu poate fi pusa la colt e un fel de 'curaj gaina, ca te tai'.
    Lovitura finala ne-o vor da cei din UE, care se vor simti tradati de clasa politica romanesca si ne vor retrage sprijinul financiar.
    Crede cineva ca cel mai lovit va fi Basescu ?
    Va spun eu, cei mai afectati vor fi cei cu venituri mici, va fi un val de crestere a saraciei, tara se va prabusi sub greutatea protestelor si a diperarii provocata de foame si inechitate. Basescu este doar exponentul celor care isi doresc o tara normala, Voiculescu e imaginea viitorului sinistru al tarii asteia nenorocite.
    • +4 (6 voturi)    
      Pai asta este o predictie? (Joi, 2 august 2012, 21:33)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui Igriculescu

      Doar ultimul paragraf.
      Restul "scenariului" este cruda realitate.
    • +3 (5 voturi)    
      Foarte de acord, doar ca ... (Vineri, 3 august 2012, 8:57)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Igriculescu

      ... eu cred ca caderea leului nu va fi lenta. Pana in 12 sep BNR poate tine leul sus, prin scaderea resurselor valutare, ca presiunea inca nu e atat de mare, dar dupa o eventuala validare leul se va prabusi.

      In plus, daca referendumul era validat acuma, cred ca leul s-ar fi stabilizat in poate o luna la 6-7 lei/euro, dar daca validarea are loc abia in septembrie, frica mea e ca leul va cadea mai mult, la poate 8 lei/eur pana-n decembrie.

      In rest, ce sa zic? Finantarea de la UE e deja pe gheata. Cu asa guvern, m-as mira ca FMI, BCE, BERD sau alte institutii financiare internationale sa aprobe noi imprumuturi, sau sa onoreze acorduri deja incheiate. Poate capata insa Ponta ceva de la rusi - tocmai a aparut o stire zilele trecute ca o alta tara a solicitat Rusiei un imprumut masiv. Problema cu rusii e ca la pachet cu banii vin de obicei si ingerinte politice, economice si ... de alta natura.

      Pt. cei care muncesc si fac ceva util, nu va fi chiar asa de groaznica situatia ca pt. pensionari si bugetari. Scaderea leului va determina ieftinirea fortei de munca, si ne vom trezi iar cu firme care cauta mana de lucru ieftina. Dar si-aici e un clenci: PSD cam are obiceiul sa taie gaina care face oua, si firmele alea vor pleca mai repede decat au venit daca se schimba regimul de impozitare/taxare.
  • +4 (6 voturi)    
    pe cand.... (Joi, 2 august 2012, 19:21)

    minus [utilizator]

    un referendum de demitere a Guvernatorului?
    "Demite-l!" Scapa de el!
    Nu a tinut cursul cum doream noi. Sa dea banii inapoi!

    La cata minte avem, poate va fi urmatorul circ al celor cu mai putina intelegere, asmutiti de democratii fara numar care trudesc pentru popor....
  • +5 (9 voturi)    
    Prea târziu, domnule guvernator! (Vineri, 3 august 2012, 4:14)

    marius v [utilizator]

    Mesajul dumneavoastră ori n-a ajuns până la Curtea Constituțională, ori n-a interesat pe nimeni, pentru că ați fost prea criptic pentru o instituție a cărei principală răspundere este să nu ia nicio decizie.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu poti sa acuzi CCR, dupa parerea mea (Vineri, 3 august 2012, 9:03)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui marius v

      CCR nu poate lua decizii pe criterii politice. Daca ei au ajuns la concluzia ca validarea referendumului depinde de actualizarea listelor, chiar daca vine sfarsitul lumii tot trebuiau sa ceara actualizarea listelor, si sa dea un termen rezonabil pt. treaba asta. Daca ar lua decizii pe criterii politice, n-ar fi cu nimic mai buni decat USL - ar incalca in fapt legea in numele dreptatii. Adica curat murdar.

      Pe de alta parte, daca dupa actualizarea listelor CCR face constatarea ca au votat si morti la referendum, singura decizie corecta mi se pare invalidarea referendumului pe motive de frauda electoral, nu pe motive de cvorum. Dupa parerea mea, motivatia ar fi cam asa: mai putin oricum de jumatate din populatia cu drept de vot a votat pt. demitere, iar fraude electorale in mod cert au existat. Facand abstractie de constitutie, mai putin de jumatate din populatia tarii vrea sa-l demita pe Basescu, deci nu exista suficienta sustinere pt. demitere. Luand in considerare constitutia, referendumul fiind fraudat, oricare ar fi fost rezultatul, chiar si in conditiile indeplinirii cvorumului, validarea ar insemna in fapt validarea unei ilegalitati.
      • +2 (2 voturi)    
        Îți respect părerea, dar... (Vineri, 3 august 2012, 14:19)

        marius v [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        - Nu CCR a ajuns la concluzia asta de capul ei, ci la presiunea USL. Când i s-a dat termen de 24 ore să se pronunțe, s-a executat. Deci se poate.

        - Dacă nu mă înșel, pe aceleași liste au avut loc niște alegeri locale. Insinuezi că realitatea politico-administrativă ar fi deformată tocmai din cauza acelor liste? Sau că se vor reevalua rezultatele alegerilor locale după noile liste?

        - Ție ți se pare corectă invalidarea referendumului dacă se va constata o fraudare masivă, numai că, să ne amintim punctul de vedere al doamnei Aspazia Cojocaru, referendumul ar putea fi ANULAT, ceea ce-i un pic alt lucru. Asta ar presupune repetarea lui, după niște reguli care, așa cum ne-am obișnuit, pot fi schimbate în timpul jocului.
        • 0 (0 voturi)    
          CCR, spre deosebire de procuratura, ... (Sâmbătă, 4 august 2012, 11:09)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui marius v

          ... din cate stiu eu nu se poate autosesiza (desi s-ar putea sa gresesc aici). Asa ca n-are cum sa emita o sentinta oficiala despre ceva ce nu e reclamat, de un grup parlamentar sau de alta institutie indrituita. De-aia io nu vad cum CCR s-ar fi putut pronunta asupra alegerilor parlamentare din 2009, sau la alegerile locale de anul asta.

          Nu cred ca atunci cand CCR a avut termen 24h pentru pronuntare ar fi dat o decizie in 24h daca ar fi considerat ca nu poate da o decizie corecta in acest interval de timp.

          Referitor la actualul referendum, in momentul in care USL a facut o plangere, CCR n-are alta varianta decat sa urmareasca plangerea respectiva. Sunt de acord cu doua chestii: prelungirea crizei politice nu e de loc benefica pentru Romania, ba chiar e catastrofala, si de vina pt. situatie e USL. CCR insa nu poate avea initiativa de a contra brutal actiunile USL, ci trebuie sa aplice legea, orice consecinte ar avea aceasta, chiar si atunci cand aplicarea legii cere timp.

          Daca se va constata o fraudare masiva, suficient de mare incat sa influenteze rezultatele, nu doar din punct de vedere al cvorum-ului, eu ma astept ca CCR sa invalideze referendumul. Parerea mea insa e ca nu se va constata nici o asemena fraudare (desi procuratura, acuma ca a intrat pe fir, va constata in mod cert fraude, si probabil va incepe urmarirea penala impotriva unui numar de primari si membri in comisii electorale), si nici numarul de alegatori de pe liste nu va fi schimbat semnificativ. Adica referendumul va fi invalidat, doar ca cu o intarziere semnificativa si cu un cost mare pt. Romania.
      • +2 (2 voturi)    
        CCR (Sâmbătă, 4 august 2012, 0:00)

        marvio [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        La primul comunicat CCR de ieri, si eu am gandit la fel. Numai ca astazi am tras concluzia ca sunt un idealist.

        Verdictul CCR trebuia sa se dea ieri, bazat pe datele clare venite de la MAI (18,3 mil votanti) si rezultatele de la BEC. Tinand cont- in plus - de urgenta cauzei dar si de istoria acestui referendum, care nu era straina deloc Curtii.

        Si am mai aflat ieri ca judecatorii CCR nu sunt chiar inocenti din pdv politic. Ei sunt numiti de principalele partide.

        Dar, intr-adevar, CCR este suverana! Trebuie sa asteptam decizia ei, si sa o respectam.
        Nu ca Ponta, cand a plecat la Bruxelles, nesocotind Curtea!
  • +1 (7 voturi)    
    un exemplu de cum infloreste economia subterana (Vineri, 3 august 2012, 8:24)

    uica_john [utilizator]

    Ma aflam in Romania i(n trecere) zilele trecute. Ma duc la un bancomat din Romania cu cardul de Societe Generale de Franta( card in Euro). Aveam nevoie de ceva cash in lei si am zis sa scot de pe cardul in euro niste lei. Bag cardul in bancomat (la Raiffeisen parca) si sunt intrebat daca accept un curs de schimb de 4,2 lei pentru un EURO( in timp ce la casele de schimb un EURO era platit cu minim 4.53 lei). Normal ca am refuzat! Am scos cardul ,l-am pus la loc in portmoneu si am scos 300 de euro cash pe care i-am schimbat peste drum la casa de schimb. Fara chitanta fara nimic. Spuneau niste prieteni ca la sume mai mari (peste 10.000 de euro) poti negocia cursul de schimb. Banca m-ar fi tras in piept cu aproape 10%. Asta ca sa se vada cum isi fac bancile regulile dupa cum vor ele. D-nule Isarescu de ce nu impuneti o lege ca cursul de schimb la bancomate sa nu difere cu mai mult de 5% fata de cursul valutar oficial ???? E loc de profit si asa. Va mai mirati de ce tot mai putini bani se ruleaza prin banci si toti mai multi cei din strainatate isi ruleaza banii cash prin Romania. Cat de curand nu o sa mai trimita stranierii mai nimic spre casa. In cele din urma tot mai putini se vor rmai intoarce in Romania altfel decat ca sa-si vada rudele si sa constate ce bine au facut ca au plecat din tara . Nu e vorba aici de pacaliciului Antonescu si a lui "minte tot" Ponta. E vorba de chestii care sunt eterne in Romania de peste 22 de ani si care nu vrea nimeni sa le puna odat ala punct. O tara avanseaza cu pasi mici in timp dar facuti mereu. Romania face prea putini pasi si sincer eu cred ca lipseste vointa de a schimba ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Piata e libera, ... (Sâmbătă, 4 august 2012, 11:17)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

      ... si cine se lasa tras in piept o face pe barba lui. Nu ti-a bagat nimeni mana in buzunar.

      Ce propui matale e dupa parerea mea suprareglementare. Pe principiul ca statul e responsabil pt. orice putem ajunge la situatia din China.

      Probleme de genul asta se rezolva prin concurenta, nu prin suprareglementare. Concurenta in domeniul bancar insa nu poate aparea cata vreme economia e in pioneze.
  • +2 (2 voturi)    
    Vocea ratiunii (Vineri, 3 august 2012, 23:52)

    marvio [utilizator]

    Mai intereseaza pe cineva vocea ratiunii? Acum suntem in plina cafteala politica, puci electoral!

    Daca stam sa rationam prea mult acum, in decembrie vom alerga dupa carti in limba rusa!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version