Dupa Suedia, si Polonia respinge supervizarea bancara la nivel european. Actual proiect nu ne intereseaza absolut deloc

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 16 septembrie 2012, 13:13 Economie | Finanţe & Bănci

Euro
Foto: Reuters
Ministrul polonez al Finantelor, Jacek Rostowski, a respins sambata formula de supervizare bancara propusa de Comisia Europeana, scrie agentia poloneza PAP, citata de AFP.

"La ora actuala, propunerea Comisiei Europene nu ne intereseaza absolut deloc. Nu putem participa la o institutie in care nu dispunem de drept de vot, fiind insa supusi deciziilor acesteia. Nu se pune problema", a declarat Rostowski.

Proiectul Comisiei Europene prevede ca Banca Centrala Europeana sa supervizeze cele aproximativ 6.000 de banci din zona euro, suscitand dezbateri aprinse sambata intre ministrii de finante, reuniti la Cipru.

Unul dintre punctele de divergenta este legat modul in care vor conlucra cele 17 state membre ale zonei euro cu restul de zece tari membre ale Uniunii Europene si care, in virtutea proiectului actual, nu vor avea drept de vot in viitorul consiliul de supervizare al BCE.

Si ministrul suedez de Finante a formulat obiectii similare sambata, afirmand ca formula actuala a proiectului este "total inacceptabila".

Presedintele Traian Basescu a declarat recent ca Romania nu are "niciun motiv" sa fie "impotriva uniunii bancare", care "va duce la o atenta supraveghere a bancilor din zona euro si nu numai".

El a precizat ulterior ca optiunea guvernatorului BNR, Mugur Isarescu, este ca Romania sa fie in "interiorul" Uniunii Bancare.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5079 vizualizari

  • -9 (21 voturi)    
    fetele de la căpâlna (Duminică, 16 septembrie 2012, 13:28)

    Mazeta [utilizator]

    Vaaai... se pare că Băsescu și Isărescu au rămas cu poalele ridicate de li se văd toate băncile. Nimeni nu vrea să se unească cu ele.
  • -8 (18 voturi)    
    Se pare (Duminică, 16 septembrie 2012, 13:39)

    evoque [utilizator]

    ca masonul Barroso are probleme in ultima vreme cu ideile sale de a centraliza toata puterea politica si financiara. Unde naiba a disparut democratia, libertatea si drepturile omului?! Minunata lume occidentala a inceput sa sufere de sindromul centralizarii comuniste. Pe de alta parte este normal si logic din moment ce ai la conducere un mason (care in ultimul timp incalca cu nonsalanta principiile masonerie) si o merkel care vine de la scoala comunista.
    • +3 (3 voturi)    
      cui ii pasa daca e mason? (Duminică, 16 septembrie 2012, 23:45)

      nb2k [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Statele Unite functioneaza pentru ca exista un control central destul de puternic, spre deosebire de UE care e inca o adunatura de state. E si normal sa se incerce acelasi lucru in Europa - sistemul actual in care fiecare isi face de cap nu are cum sa functioneze. Supervizarea bancara era un lucru bun. Chiar citeam zilele astea un articol in care scria ca unele banci si-au mai revenit si au reluat practicile riscante de dinainte de inceperea crizei. Bancile trebuie controlate cat mai strict, ca niste dependenti de droguri in care nu se poate avea incredere. Teoriile conspirationiste gen masoni, iluminati si noua ordine mondiala sunt niste povesti invechite in care nu mai crede nimeni. Daca tu inca mai casti gura la asa ceva, citeste despre cum grupul Bilderberg l-a sustinut pe Rick Perry la alegerile din SUA si cum s-a facut de ras respectivul. Cam asta e cu conspiratiile.
  • +5 (13 voturi)    
    pai intrati dracului in "zona euro" (Duminică, 16 septembrie 2012, 14:03)

    the [utilizator]

    faceti-va moneda, poleci obraznici, euroi cu cu Koszciuszko, in loc de zlotzi,
    si nu mai asteptati pomana de la Eropa, fara nici o obligatie !
    • +2 (8 voturi)    
      Mai uita-te un pic (Duminică, 16 septembrie 2012, 15:29)

      miguelito [utilizator] i-a raspuns lui the

      pe cifrele Poloniei.
      • 0 (4 voturi)    
        domnule miguelito (Duminică, 16 septembrie 2012, 18:33)

        the [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

        nu ma intereseaza cifrele Poloniei, ci ale UE ...
        dar firea omului, n-am zis românului, e sa fie ghitza-contra ... anti-sarkozy, anti-basescu, anti-merkel, anti-UE ... io, macar, vazând ce se intampla, am de unde sa ma transform in euro-sceptic ... ce s_or face aia care sunt deja contra ?
        ah, probabil euro-mafalde ... "v-am spus eu !!!"
  • -3 (15 voturi)    
    Dictatura UE (Duminică, 16 septembrie 2012, 14:22)

    ChavaLito [utilizator]

    sunt convins 100% ca tarile care vor incerca sa il respinga si vor face asta vor fi santajate prin tot felu de metode si vor fi fortate sa accepte,la fel cum au facut si cu tratatul de la lisabona si tratatul fiscal
    • +1 (1 vot)    
      Da, (Luni, 17 septembrie 2012, 8:26)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

      Dar mi-ar placea, totusi, sa vad putina verticalitate si la ai nostrii, eventual sa vocifereze putin inainte sa cedeze in urma santajului. Ai nostrii... inghit fara sa mestece si zambesc cu gura pana la urechi dupa.
  • +10 (10 voturi)    
    ... (Duminică, 16 septembrie 2012, 15:27)

    dragos234 [utilizator]

    Daca Germania si Franta vor fi de acord, vom fi si noi de acord.
    • -1 (1 vot)    
      nu conteaza daca e de bine sau nu (Luni, 17 septembrie 2012, 3:37)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      daca aia vor noi vrem si basta. conetaza daca ne dam in cap singuri?
    • 0 (0 voturi)    
      da, dar mai intai... (Luni, 17 septembrie 2012, 9:26)

      epaminonda [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      ii vom intreba pe americani daca Germania si Franta sunt de incredere sau nu cumva au fost infectati de elemente diversioniste rusesti.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Luni, 17 septembrie 2012, 10:57)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui epaminonda

        Orice intarire a UE este vazuta prost de Rusia. Rusia prefera o uniune slaba astfel incat sa poata negocia cu fiecare tzara in parte.
        Rusofilii viseaza de ani de zile ca UE sa se destrame, iar spatiul lasat liber de UE sa fie recuperat de Rusia.
  • +14 (16 voturi)    
    Federatie (Duminică, 16 septembrie 2012, 15:36)

    envy [utilizator]

    De ce mama dracului se tem toti de o federalizare?

    Peste cateva decenii toate tarile din Europa vor fi depasite la PIB de SUA, BRICS si alte tari din estul Asiei. Separati vom fi la mana lor, niste tari inferioare care vor trebui sa se inchine la puterea lor economica. Uniti avem o sansa. Mama ei de nationalism, nu e ca si cum se renunta complet la suveranitate sau la identitatea culturala.

    Daca existau oameni ca voi in urma cu cateva secole, nu aveam tara Romania acum. Aveam Tara Romaneasca, Transilvania si Moldova in anul 2012 in continuare.
    • +4 (6 voturi)    
      ... (Duminică, 16 septembrie 2012, 17:58)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui envy

      Singura sansa pt Romania e un superstat european. Altfel, in vecinatatea Rusiei, vom ajunge ca Republica Moldova, saraci si rusificati.
    • 0 (2 voturi)    
      nationalism economic (Duminică, 16 septembrie 2012, 19:04)

      Ar3s [utilizator] i-a raspuns lui envy

      Nationalismul, nu impiedica cu nimic o Colaborare a statelor europene. Dimpotriva.
      Insa, ,,Europa", nu doreste Colaborarea. Doreste un concept cu totul diferit. Controlul!
    • 0 (4 voturi)    
      tari inferioare? (Duminică, 16 septembrie 2012, 20:23)

      T34 [utilizator] i-a raspuns lui envy

      Cred ca, de o bucata de vreme, tarile europene au ajuns sa fie mult inferioare tuturor celorlalte. Fiind cel mai batran continent, resursele s-au epuizat. Cand trebuie sa ceri altora resurse, nu poti adopta pozitii de forta fata de ei. O vreme, tarile europene au exploatat (furat) resursele coloniilor (si unele inca o mai fac, cat li se permite), insa coloniile s-au trezit si si-au obtinut independenta. Europenii le-au convins liderii sa le dea inca ceva resurse contra dreptului colonizatilor de a veni, munci si trai liber in Europa, insa nici asa n-a fost bine, fiindca ce luau pe mere dadeau pe pere: banii obtinuti de imigranti prin munca in Europa erau (si sunt) trimisi inapoi in colonii.

      Totodata, confortul si bunastarea au transformat popoarele luptatoare de odinioara, care cucerisera jumatate din lume, in popoare de inculti si puturosi asistati social, care nu vor nici sa invete, nici sa munceasca (de ce ar face-o, daca o pot face imigrantii pentru ei?).

      Singura speranta a Europei au ramas bancile si MNC-urile (multi-national company). Toate astea s-au infiintat si dezvoltat cu resursele jefuite de vestici din colonii, dupa care au inceput sa se extinda si in alte tari (ne-colonii, ca Romania, spre exemplu), pentru a putea fura si banii si resursele acestora. In conditiile astea, ce altceva decat bancile si marile corporatii (tot proprietatea bancilor si ele) le ramane europenilor de aparat? Le e usor sa le protejeze in propria lor tara si in coloniile ramase, dar de ce nu ar inventa acorduri pentru a le proteja si in celelalte tari? Asa apar aceste... chestii... :D
      • +4 (6 voturi)    
        Mda (Duminică, 16 septembrie 2012, 23:12)

        envy [utilizator] i-a raspuns lui T34

        Vezi tu, aici gresesti.

        Japonia. Nu este o tara cu colonii si nu dispune de prea multe resurse. Si totusi este pe locul 3 in lume la PIB

        Germania. Dintre toate marile puteri europen, Germania este cea care a dispus de cele mai putine si cele mai sarace colonii, si si pentru cea mai scurta perioada. Nu dispune de prea multe resurse iar economia sa nu se bazeaza pe speculatii financiare sau pe sisteme bancare. Din contra, pe munca si pe export de calitate. Si iata ca este principala forta economica europeana

        Germania este cea care doreste unificarea Europei si sa o transforme intr-o piata la fel de competitiva ca a sa (contrar opiniei publice) iar uniunea bancara este doar o fateta a federalizarii. Ea include si o uniune politica prin sporirea atributiilor Comisiei Europene, sti cine voteaza componenta comisiei? Toate tarile UE.

        Mai lasa-ne cu teoriile conspiratiei, ok?
        • -2 (2 voturi)    
          economia sa nu se bazeaza pe sisteme bancare (Luni, 17 septembrie 2012, 13:05)

          OrmenLange [utilizator] i-a raspuns lui envy

          I-auzi braul... adica toate tarile din sudul si estul Europei au avut bani din productia proprie pt a importa masiv multele si diversificatele produse ale economiei germane. Romanul, spaniolul, grecul si altii sunt atat de potenti financiar incat nu au nevoie de banci ca sa isi cumpere masini nemtesti. Apropos, daca tarile astea se supara un pic si trimit fiecare cate 30 de bombardiere sa rada uzinele auto din Germania...s-a terminat cu marea economie nemteasca.
          • +2 (2 voturi)    
            germania (Luni, 17 septembrie 2012, 13:21)

            envy [utilizator] i-a raspuns lui OrmenLange

            Nu am inteles exact ce vrei sa spui cu comentariul asta insa trebuie sa sti ca principalii importatori ai Germaniei sunt SUA, China, Rusia si altii... niciddecum Sudul Europei
        • +1 (1 vot)    
          oare? (Luni, 17 septembrie 2012, 13:39)

          T34 [utilizator] i-a raspuns lui envy

          A fi colonie nu inseamna neaparat sa fi intrat unul cu armata peste tine. Poti fi colonizat politic (Afganistanul actual, sau Irak-ul, unde americanii stabilesc liderii politici, Iran-ul de pana in 1978, unde englezii faceau politica) sau economic (Romania, care nu mai are banci proprii, ci toate sunt venite din imnport, sa dea credite si sa ceara inapoi de 3-4 ori mai mult pana la terminarea contractului). Ai avut curiozitatea sa compari dobanzile la creditare din Europa cu cele din Romania, chiar daca creditul e tot in Euro? In EU, dobanda e in jur de 6%. In Romania platesc unei banci nemtesti (BCR) o dobanda anuala efectiva de 14%. Cum altcumva decat jefuirea unei colonii economice numesti tu chestia asta?
    • +1 (1 vot)    
      E o mica - mare diferenta (Luni, 17 septembrie 2012, 8:28)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui envy

      In cele trei specificate de tine, se vorbea romaneste, cultura era diferita in nuante, dar avea aceleasi radacini. era, prin urmare, fireasca unirea. Cand vine vorba de scena actuala, insa, e CU TOTUL ALTA SITUATIE. Prin simplul fapt ca ai facut comparatia asta, ne arati ca pentru tine cultura nationala e doar o sintagma pe care o auzi la televizor.
      • 0 (0 voturi)    
        Indis (Luni, 17 septembrie 2012, 12:21)

        envy [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuDiaconescu

        Si ce daca cultura este diferita? Ai idee cate limbi si culturi diferite sunt in India? Si totusi este un stat unitar, pe cale sa devina o putere globala..
  • -7 (13 voturi)    
    Pfuuuiii... (Duminică, 16 septembrie 2012, 15:58)

    Incomod1 [anonim]

    "Presedintele Traian Basescu a declarat recent ca Romania nu are "niciun motiv" sa fie "impotriva uniunii bancare" "... Pfuuuiii.... asta-i in stare sa stea si capra, numa' sa-si pastreze scaunul...
    • 0 (6 voturi)    
      Mda (Duminică, 16 septembrie 2012, 17:37)

      envy [utilizator] i-a raspuns lui Incomod1

      Sau e pur si simplu vizionar si intelege ca o Europa Unita poate deveni una dintre cele mai puternice forte din lume?

      Presedintele Cehiei zicea ca nu vrea ca tara sa sa ajunga o provincie nesemnificativa dintr-o federatie. Probabil ca se va multumi cu statutul de tara nesemnificativa pe plan global, usor de constrans de catre noile puteri: Rusia, China, India, Brazilia, SUA, etc.
  • +8 (10 voturi)    
    Bla bla (Duminică, 16 septembrie 2012, 16:07)

    un roman [utilizator]

    Suedia si Polonia nu sunt in zona Euro, propunerea lui Barosso priveste tarile care au adoptat moneda Euro, celelalte tari din UE fiind libere sa faca ce vor.

    Si or sa binevoiasca si suedezii si polonezii cand or sa aiba nevoie de ajutor, ca de vine potopul nu sunt nici ei feriti de ploaie.
    • -2 (2 voturi)    
      dar Germania si Olanda? (Luni, 17 septembrie 2012, 4:32)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      ca nici ele nu prea sunt de acord.
      Franta e mare fan in schimb.
  • -3 (15 voturi)    
    Respect pt polonezi (Duminică, 16 septembrie 2012, 16:16)

    paraipan [utilizator]

    Isi cunosc interesul si il protejeaza in mod activ, au o conducere cu coloana vertebrala care-i protejeaza de toate mizeriile pe care guvernele marioneta aservite si vasale din alte tari ue se grabesc sa le accepte cu bratele deschise si ochii larg inchisi. Mi-ar placea sa locuiesc in Polonia.
  • +2 (4 voturi)    
    Federalismul european (Duminică, 16 septembrie 2012, 18:08)

    solar [utilizator]

    O stafie bantuie Europa!! Un bau-bau de toata frumusetea!! Dar adevarul gol, golut este ca adevarata UE va fi cea federalizata, iar restul...trageti dv concluziile!! tarile care nu sunt in zona Euro sunt libere sa faca ce vor- spune mai sus cineva!! Adevar mare graieste. Zona euro se va federaliza absolut si categoric. Cine nu se aliniaza... Back in the URSS. Doamne, ce la moda era cantecul asta odata. Si ce aplaudat si cantat era in fosta detinatoare de lagar mondial.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Duminică, 16 septembrie 2012, 18:08)

    dragos234 [utilizator]

    Sincer, mie dupa 500 de ani de Turcia si inca 50 de comunism rusessc, imi ajunge cu experimentele. Vreau Europa in orice forma sau ambalaj ar veni ea.
    • 0 (2 voturi)    
      si asta nu e tot un experiment? (Luni, 17 septembrie 2012, 3:39)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      ca nu prea e altceva.
    • 0 (2 voturi)    
      Exact (Luni, 17 septembrie 2012, 8:44)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Asta e atitudinea spre care ne-au condus. Dupa ce am trecut prin saracie, lovituri economice de tot felul, somaj, etc, suntem acum, exact ca cititorul care a comentat mai sus, gata sa inghitim orice fara sa mestecam, in orice ambalaj ar veni, si cu orice continut. Poate daca in ultima vreme am fi avut lideri cu o coloana ceva mai dreapta, daca am fi avut lideri care sa faca ceva in mod activ pentru cetatenii pe care ii reprezinta, daca ar fi coagulat cumva masele in jurul unor sperante comune de mai bine, nu in jurul unor concepte ca "basescu a incalcat constitutia, basescu tre' sa plece", sau "usl a incercat o lovitura de stat", am fi avut acum o romanie mai unita, mai greu de exploatat prin practici incorecte. "Divide et impera" functioneaza perfect insa. Toata lumea isi aliniaza atitudinea raportat la mici parti din scena reala, parti insignifiante in comparatie cu "intregul", si ne certam ca chiorii despre cine e mai chel decat celalalt. N-ar fi mai usor sa lucram impreuna pentur ceva mai bine, decat sa aruncam gogosi in oricine gandeste altfel decat noi, indobitociti de micile ecrane si canalele lor de propaganda mincinoasa?
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Luni, 17 septembrie 2012, 11:06)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuDiaconescu

        E de ajuns putina criza economica mondiala ca sa ne suparam pe UE? Asta e tot ce putem?
        Si doi, nu am nicio incredere in politicienii romani. Toti. Niste cleptocrati si niste incompetenti care nu sunt in stare sa administreze o tzara de dimensiunile Romaniei.
        Ii aleg in schimb oricand pe eurocratii de la Bruxelles.
        • +1 (1 vot)    
          dragos (Luni, 17 septembrie 2012, 12:21)

          envy [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

          Subscriu la ce zice Dragos...
  • -2 (4 voturi)    
    si eu (Duminică, 16 septembrie 2012, 23:50)

    ATP [utilizator]

    si eu resping ideea europenilor. Romania ar trebui sa inteleaga ca interesele ei economice nu sunt cele ale UE si cu atat mai putin ale zonei euro... Basescu ma dezamageste si din pacate nu am alternative...
    • +1 (1 vot)    
      ... (Luni, 17 septembrie 2012, 11:02)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui ATP

      Tocmai, ca interesele Romaniei sunt in UE.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri