O eroare de sistem informatic i-a lasat cu conturile goale pe cei care au platit la POS-urile Raiffeisen. Vezi reactia bancii

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 9 octombrie 2012, 17:17 Economie | Finanţe & Bănci

Cateva sute de romani care au dorit sa isi faca cumparaturile cu cardul s-au trezit in ultimele zile ca tranzactia le e procesata si de cate trei ori, multi dintre ei ramanand nu numai fara bani in cont, dar si cu descoperit de cont pentru care au de platit dobanzi penalizatoare. Banca spune ca vina apartine providerului si ca deja au inceput operatiunile de restituire a banilor, acolo unde e cazul. "Au fost afectate doar cardurile VISA ale altor banci cu care s-au facut tranzactii prin POS-urile Raiffeisen", spun oficialii institutiei de credit. Deocamdata nu exista o evaluare finala a numarului pagubitilor si nici a sumelor incasate incorect de la clienti.

UPDATE: "Din cauza unor probleme tehnice ale procesatorului de carduri al bancii, Euronet, tranzactiile efectuate cu carduri VISA emise de alte banci, la POS-urile si ATM-urile Raiffeisen Bank in data de 5 octombrie au fost debitate repetat din conturile detinatorilor de carduri.

Euronet si Raiffeisen Bank au depus toate eforturile pentru a corecta erorile si toate tranzactiile de reglare vor fi incheiate in cursul zilei de astazi. Banii vor ajunge la bancile emitente de carduri cel tarziu in cursul zilei de maine",
au declarat reprezentantii Raiffeisen Bank pentru HotNews.ro.






"Am card BRD si toate operatiunile de la POS Reiffeisen (eu de la Cora) din 5-6 octombrie au fost triplate. Nu stiu daca problema afecteaza doar BRD sau si alte banci. BRD au refuzat sa imi completeze formularul "refuz de plata" ca cica stiu de problema. Mii de carduri sunt afectate, sunt oameni cu contul pe minus care platesc dobanda penalizatoare desi nu e greseala lor. Cred ca numai BRD are aceasta problema deoarece pe extrasul din atm "ultimele 10 operatiuni" este corect cu o singura operatiune. Pot da si documente scanate daca doriti. Multumesc", spune unul dintre pagubiti intr-un mesaj pe adresa HotNews.ro.

Alex Mihaileanu, proprietarul blogului Subiectiv.ro, se numara si el printre cei afectati: "Vineri, am achitat rata la apartament. BCR n-are POS-uri, aşa că am cumpărat euro cu cardul ING de la Raiffeisen. Mi-am plătit rata, mi-am văzut de treabă. În seara asta, intru într-un magazin să cumpăr ceva de mîncare. Dau să plătesc cu cardul şi POS-ul emană o eroare de toată frumuseţea: “Fonduri insuficiente.” Iubesc momentele astea, mă fac să mă simt cel mai împlinit om din lume. Spre norocul meu, aveam 50 de lei în portofel. Ce s-a întîmplat? Spectaculoasele protocoale de transfer ale Raiffeisein, gîndite de cine ştie ce minte luminată cu lampa pe gaz, au hotărît că, deşi am băgat o singură dată PIN-ul, trebuie să-mi debiteze cardul de trei ori. Nu doar că am rămas fără un chior pe card, dar, potrivit extrasului din pagina de internet banking, sînt dator cu 2.170 de lei către ING, deşi n-am nici overdraft, nici card de credit la ei. Pur şi simplu, sînt dator", scrie Alex (continuarea pe blogul Subiectiv.ro)

"Buna ziua, Cel putin 5000 de tranzactii cu cardul la POS-uri din tara au fost taxate dublu in data de 5 Octombrie 2012. Vinovatul ? Banca Raiffeisen si sistemul lor. Peste 5000 pentru ca acelea au fost doar cele cunoscute de mine, in urma unor telefoane la centrul Banca Transilvania (unde am eu cardul).



Ce inseamna asta ? Daca ai facut cumparaturi de 350 lei, te trezeai a doua zi ca nu mai ai in cont 700 lei! iar acei 350 lei fiind furati practic, fraudulos direct din contul tau. Cei de la banca transilvania mi-au spus ca pana la sfarsitul saptamanii curente imi vor reintra in cont banii debitati eronat. O zi buna, C.A.", ne scrie un alt cititor, care a cerut sa-i fie protejate datele personale.

"Noi am apelat ca orice banca la un furnizor de asemenea servicii. Problemele au fost doar la cardurile VISA ale altor banci. La noi de la departamentul Comercial nu a plecat decat o singura data suma, nu au existat dublari. Dar din cate stiu deja au inceput, acolo unde era cazul, rambursarea sumelor catre cei pagibiti", spun oficialii bancii pentru HotNews.ro.

Daca ai avut si tu asemenea probleme, scrie-ne folosind formularul de contact


Citeste mai multe despre   











30643 vizualizari
  • +19 (21 voturi)    
    asta ca sa ne dam seama... (Marţi, 9 octombrie 2012, 17:21)

    eek [utilizator]

    ...cam cat de usor se pot goli toate conturile unei populatii....
    haos instant!
    • +14 (14 voturi)    
      :)) (Marţi, 9 octombrie 2012, 17:38)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui eek

      O noua arma:

      DELETE FROM Account
      COMMIT :))
      • +10 (10 voturi)    
        Truncate (Marţi, 9 octombrie 2012, 21:13)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Mai bine un truncate, şi nu mai dai niciun commit, şi la revedere tuturor conturilor. Belea!

        În plus, ador răspunsurile de genul "nu e de la noi". Aşa se scot mai toţi prin România, nu-şi dau seama (sau nu vor să priceapă) că pe client îl doare la başcheţi care din terţele părţi cu care are banca contract a dat-o în bară. Clientul ştie că a fost ţepuit şi banca trebuie să îşi asume vina, să remedieze problema şi apoi să se răfuiască intern cu cine ştie ce subcontractor. Dar deh, la noi aruncarea mâţei moarte e sport naţional.
        • +6 (6 voturi)    
          corect (Miercuri, 10 octombrie 2012, 8:19)

          oh [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

          Mie mi-au disparut din cont pe reteta asta 171,5 ron. AM facut plangere la politie, parchet si anpc. Nu ma duc eu sa pierd timpul la banci ca sa imi recuperez banii. Faptul ca au fost doua oeratiuni neautorizate de mine prin PIN atrage raspunderea penala a celor vinovati. Ce atatea discutii? Doar nu dansam menuet sa ne invartim unul in jurul altuia. si ca sa fie completa figura le-am trimis sesizarea si celor de la BCR- cei cu care am contractul de cont curent . ei m-au invitat sa ma duc pe la ei la orice sucursala/filiala, dar cum nu m-au chemat si cand mi-au luat banii din cont.. asa nu ma duc nici acum. Or sa mearga ei la parchet. Si cu asta basta.
          • 0 (2 voturi)    
            ai citit cu atentie contractul cu banca? (Miercuri, 10 octombrie 2012, 12:03)

            Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui oh

            Foarte bine ai facut!

            Insa tu ai citit cu atentie contractul cu banca?
            Eu marturisesc ca nu!
            Dar asa face pariu ca undeva scrie cu litere mici ca, in astfel de cazuri, nu isi asuma nicio raspundere ...
        • 0 (0 voturi)    
          Mai invata! (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:01)

          BEDE [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

          Nu poti da truncatea pe o tabela care este implicata la un moment dat intr-un numar de tranzactii, asa cum ar fi in general tabela de conturi. Si, in plus, in mod normal, daca e o baza de date relationala adevarata, atunci catre tabela de conturi ar fi N foreign keys.
          Oricum, Raiffeisen sunt o banca DKK.
          Varza d.p.d.v. informatica.
          Si nu numai ei.
          Dintre bancile mari, BCR e un piculetz mai bine. Ca si BRD is praf d.p.d.v. informatica.
          • 0 (0 voturi)    
            Doamne fereşte (Joi, 11 octombrie 2012, 12:16)

            war4peace [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

            Eu glumeam, omule. Mai relaxează-te, că ajută.
        • 0 (0 voturi)    
          Pisica moarta si legea (Miercuri, 10 octombrie 2012, 12:01)

          Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

          Si mai rau!
          din punct de vedere legal, cum pot eu sa ma rafuiesc cu providerul!?
          Sa zicem ca eu am fost la hypermarket Cora, am platit cu cardul ING la POS-ul Raifaissen si vad ca mi-a debitat de trei ori suma.
          Ce baza legala am sa dau in judecata pe Vodafone, Equant sau 2K, cu care nu am niciun fel de contract sau intelegere?! Sau trebuie sa angajez detectiv particular sa gaseasca pe Dorel-ul care a taiat din greseala cablul de la server sau de la releul GSM?
    • 0 (0 voturi)    
      ce sa faci daca iti este clonat cardul (Duminică, 10 februarie 2013, 15:13)

      Rukash [utilizator] i-a raspuns lui eek

      https://colectionaruldesuflete.wordpress.com/2013/02/08/ce-sa-faci-dati-iti-este-clonat-cardul/
  • +12 (18 voturi)    
    ar trebui amendata banca cu 10% din profit (Marţi, 9 octombrie 2012, 17:35)

    artistul [utilizator]

    sa se invete minte incat sa nu se mai joace cu banii nostri....
    • -3 (13 voturi)    
      Da da, ar trebui sa-ti dea tine 10% din profit (Marţi, 9 octombrie 2012, 21:40)

      EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui artistul

      Erori se mai intampla in orice sistem informatic. S-a identificat, s-a informat, se va remedia.
      Ce atata drama?
      • +6 (6 voturi)    
        ce atat drama? (Miercuri, 10 octombrie 2012, 8:22)

        oh [utilizator] i-a raspuns lui EQUANT

        nene tie ti se pare normal sa iti ia bani din cont fara sa autorizezi tranzactia prin PIN? Pai mie mi se pare ca e o mare problema, ca am token de tampit, doar ca sa cred eu ca sunt cu banii in siguranta, dar atata timp cat a fost posibila triplarea sumei initiale de plata pot sa ma gandesc ca asta e o grava deficienta de securitate care pune in pericol banii mei. Asta e problema. Nu crezi?
        • -1 (5 voturi)    
          Tranzactia ai autorizat-o, Einstein! (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:16)

          EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui oh

          Doar ai bagat PIN-ul cand ai platit, nu? Problema consta in faptul ca, aceeasi tranzactie, autorizata de tine, a fost executata de mai multe ori.

          Asa popor de oameni disperati n-am mai vazut. Tineti-va banii la ciorap atunci, daca nu vreti sa patiti asa. O sa va dea si banii inapoi, ho!

          Se mai intampla erori.
          • +1 (1 vot)    
            bai nene... (Miercuri, 10 octombrie 2012, 19:09)

            oh [utilizator] i-a raspuns lui EQUANT

            eu am autorizat o singura tranzactie nu trei. Ai pric?eput
      • 0 (2 voturi)    
        Cum adica "ce atata drama?" (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:09)

        Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui EQUANT

        Daca eu am nevoie de banii aia MAINE si banca are probleme pentru ca "erori se mai intampla in orice sistem informatic" si nu pot efectua plati? Ma aleg cu penalizari. Pe alea cine le plateste? Tu? Banca?
        • +1 (1 vot)    
          Banca (Miercuri, 10 octombrie 2012, 17:15)

          EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

          Daca e chiar atat de drastica situatia in cazul tau (cu toate ca, probabil, ai facut o plata de cateva zeci de lei si acum te dai de ceasul mortii aici) ai intotdeauna posibilitatea de a-ti recupera prejudiciul in instanta.

          Da banca in judecata, castiga, cere despagubiri. Succes!

          Sunt complet de acord cu tine, banii sunt ai tai si nu este permis sa dispara asa, dar nu e ca si cum s-ar intampla in fiecare zi asa. A fost o greseala. Tu la serviciu nu gresesti niciodata?

          Astia care va plangeti atata, ar fi interesant sa spuneti si ce suma vi s-a retras triplat de v-a adus chiar asa, la sapa de lemn :)
          • +1 (1 vot)    
            mie 250 RON (Joi, 11 octombrie 2012, 14:18)

            _oxigen [utilizator] i-a raspuns lui EQUANT

            si am aflat luni dimineata cand m-am dus sa ii scot.
            Trebuia sa ii dau cumnatei pentru operatie medicala.

            Inca nu i-am primit...
  • +13 (13 voturi)    
    Eroare (Marţi, 9 octombrie 2012, 17:35)

    Brezel [utilizator]

    Eu am card la raiffeisen si am patit acelasi lucru, vara trecuta cu cei de la Alpha Bank (pos-ul era de la Alpha bank). Ghinionul meu a fost ca era o plata imensa, de 3000 ron, am ramas fara bani timp de aproape o saptamana. Cei de la Alpha nici n-au catadicsit sa se agite, desi am sunat la ei de mai multe ori.
    • +8 (8 voturi)    
      Suna foarte cunoscut (Marţi, 9 octombrie 2012, 18:21)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Brezel

      din fericire erorile acestea se rezolvam, din nefericire timpul si stresul nu il recuperam.

      Ciudat insa titlul Hotnews: ..."Guvernul vrea plati online, nu cash, insa nu are infrastructura informatica pregatita"

      ?? Asta se poate intampla si in Anglia sau Grecia sau aiurea. Nu zic ca cei din guvern ar cunoaste macar ce termenul de infrastructura, insa ma tem ca cel care a scris titlul articolului nu a citit si articolul.

      Acum o luna trebuia sa fac o plata in Portugalia (neaparat!) dar in toata tara era imposibil sa faci o transfer POS cu card international. Nu am auzim nimeni injurand guvernul. Hai sa le luam pe rand baieti ca altfel nu mai are sens sa criticam, daca o facem numai din inertie.
      • 0 (2 voturi)    
        Mda (Miercuri, 10 octombrie 2012, 8:51)

        chris2011 [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Victore, extrapolezi de la subiect aiurea.
        1. In alte parti nu dureaza o saptamana sa iti dea banii inapoi (in cazul in care se intampla, dar nu am prea auzit de cazuri din astea pe "dincolo"). Iar daca te trezesti din vina bancii ca nu mai ai nici un ban pe card timp de o saptamana este nasol. Cum a fost cazul din articol cu fonduri insuficiente. Iti pare normal sa nu mananci o saptamana pentru ca ineptii din banci nu au nici o grija pentru client? O saptamana? Lucrezi intr-o banca cumva? Ma intreb,
        2. Nu este deloc ciudat titlul hotnews referitor la guvern. Guvernul nu poate starpi nici macar propriile hotii dar vrea sa o starpeasca pe a populatiei? In Romania fura mai mult statul decat privatul, asta este clar. Ce vor ei este o tampenie, o solutie de dorel. Ca idee, eu intotdeauna platesc cu cardul pentru orice (chiar si 10-15 lei platesc cu cardul), asa m-am obisnuit, este mai comod. Dar nu imi pare normal sa limiteze platile cash deloc. Spre exemplu, asta vara am cumparat niste materiale de constructii (nu prea mult, de vreo 8000 de lei) si a trebuit sa platesc cash (ca persoana fizica) pentru ca nu aveau POS la firma. Nu a fost o problema dar nu gasesc normal sa caut doar firme care au POS doar pentru ca statul vrea sa isi mascheze imcompetenta. Oricum, solutii se vor gasi si pentru asta, suntem in Romania totusi, sa fim seriosi.
        3. Nu vad nici o legatura intre guvern si plata la POS cu card international si nici cu reglementarea stupida pe care vrea statul sa o introduca sau cu eroarea informatica a bancii. Poate poti detalia cum ai ajuns la asa paralela. Eu nu prea vad (eventual daca fac un efort de imaginatie demn de desene animate).
  • +11 (13 voturi)    
    In mod normal tranzactiile alea nu trec (Marţi, 9 octombrie 2012, 17:49)

    bogdan192 [utilizator]

    Procesatorul de plati si banca au vina egala. In mod normal o tranzactie cu aceeasi suma catre acelasi beneficiar facuta la interval de cateva secunde nu trece.
    • 0 (0 voturi)    
      Platile s-au facut in zile succesive (Miercuri, 10 octombrie 2012, 9:44)

      _oxigen [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      Au reluat sambata, duminica si luni tranzactiile
    • 0 (0 voturi)    
      nene... (Miercuri, 10 octombrie 2012, 10:33)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      ..pai uite ca la mine au trecut doua tranzactii catre acelasi beneficiar la aceeasi ora, in aceeasi secunda, fiecare cu nr ei de referinta si aceeasi suma, la interval de o ora si 55 de minute de la tranzactia principala dublata. Asta e nasol, nu? Si nu mai zic ca cele doua operatiuni simultane au fost facute la un automat de bilete cfr din gara de nord si au aceeasi valoare cu contravaloarea platita pe bilet. Sa fie asta o noua forma de subventionare a CFR-ului?
    • +1 (1 vot)    
      asa este! (Miercuri, 10 octombrie 2012, 12:09)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      In decembrie mi-am facut cadou de Craciun un aparat de 2200 lei, cumparat online. Mi-a dat eroare, am mai facut plata o data! In realitate, suma fusese deja debitata, asa ca am ramas fara 44 de milioane!
      Insa si magazinul online, si banca, s-au sesizat ca este o plat dubla. Este drept ca a durat mai bine de o sapataman pina sa imi reintre banii in cont, dar mentionez ca BANCA m-a suat a doua zi ca sa ma intreb de tranzactie, care li s-a paut suspecta.
      Deci, UNELE banci au departament care detecteaza si verifica astfel de "plati cu aceeasi suma, efectuate de 2 sau 3 ori la interval mic de timp".
  • +10 (12 voturi)    
    Mda (Marţi, 9 octombrie 2012, 17:54)

    electron [utilizator]

    In astfel de cazuri grave amenda ar trebui sa fie semnificativa, Pe urma se poata banca judeca cu providerul pana nu mai poate. Dar la noi o sa se treaca cu vederea si noi sa fim sanatosi. Sau o amenda minuscule de genul 5000 lei sau 50000 lei, un mizilic pentru o banca
  • +4 (6 voturi)    
    de aceea (Marţi, 9 octombrie 2012, 18:00)

    vasile223 [utilizator]

    de aceea unii au 2 conturi deschise la aceeasi banca
    1 cont in care intra salariul si care nu are card atasat
    al 2 lea cont in care se pune o suma derizorie (cateva sute de lei) si care are un card atasat, si cu acest card se poate plati pe oriunde, se poate folosi la bancomate, la plati online
    si mai trebuie un online banking cu care sa se trimita bani dintr-un cont in altul
    • +2 (4 voturi)    
      asa, si ? (Marţi, 9 octombrie 2012, 21:20)

      e_boda [utilizator] i-a raspuns lui vasile223

      N-ai inteles ca indiferent daca ai bani in cont sau, tot erai debitat de 3 ori cu aceeasi suma ? Asa mi s-a intamplat mie. Nu aveam bani in cont si totusi "si-au tras" sumele...
      • -1 (3 voturi)    
        Explicatie: (Miercuri, 10 octombrie 2012, 8:24)

        Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui e_boda

        Cont 1 (fara card) ai 500 RON
        Cont 2 (cu card atasat) 50 RON
        Cand platesti cu cardul 30 RON iti ia banii din cont2. Daca se proceseaza de 2 ori aceeasi suma (2x30 = 60 RON) a 2-a tranzactie este anulata pentru fonduri insuficiente.
        Din Cont1 in Cont2 nu poti transfera banii decat:
        - ordine de plata (la ghiseele bancii)
        - internet banking (sau cum vrei sa-i spui)
        - automatele din bancile emitente (nu de la alte banci)
        Deci banii tai sunt bine merci in Cont 1 si posibilitatile de a-i pierde sunt mult mai mici.
        In alta ordine de idei, stiu ca-i publicitate, dar la BT o plata inregistrata eronat de catre sistem mi s-a anulat in cateva ore - desi e drept ca a fost nevoie de o deplasare la ghiseu, si cu o multime de scuze din partea functionarei (desi nu era vine ei, dar reprezenta Banca in relatia cu mine).
        • +1 (1 vot)    
          Gresit (Miercuri, 10 octombrie 2012, 9:45)

          _oxigen [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

          Tranzactia NU este anulata pentru fonduri insuficiente, intri pe credit si platesti dobanda penalizatoare si comisioane extra
        • 0 (0 voturi)    
          n-ai inteles nimic (Miercuri, 10 octombrie 2012, 10:06)

          e_boda [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

          A doua tranzactie NU SE ANULEAZA PENTRU FONDURI INSUFICIENTE. Banca te pune "pe debit", nu respinge tranzactia. Asa ca te trezesti si cu dobanzi penalizatoare. Citeste tot articolul, sunt explicatii foarte clare.
      • 0 (0 voturi)    
        insa (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:00)

        vasile223 [utilizator] i-a raspuns lui e_boda

        da, treci pe minus cu contul asociat cardului, dar nu risti sa ramai fara cash pentru ca grosul banilor il ai pe alt cont. sume mai mari de X mii de lei pe alt cont sau in depozite bancare, iar pe card lasat lunar bani doar cat stii ca ai maxim nevoie de cheltuiala. m-am decis sa scriu ideea pentru ca eu asta fac, pentru ca am pait si eu si nu vreau sa mai am toti banii expusi.
  • +2 (2 voturi)    
    BCR-Auchan (Marţi, 9 octombrie 2012, 18:09)

    Carra [utilizator]

    Am card la BCR, am plătit la Auchan vineri iar astăzi m-am trezit cu banii luaţi de trei ori.

    Cei de la Call Center BCR mi-au spus că până mâine ar trebui să se repare greşeala şi să am soldul corect, dacă nu, să mă duc la orice unitate BCR să completez un formular de refuz de plată.
    • +1 (1 vot)    
      citind articolul am verificat si eu pe ebanking . (Miercuri, 10 octombrie 2012, 7:04)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui Carra

      ... si la mine s-a repetat faza asta in data de 8 octombrie. Am cumparat un bilet de la automatul de bilete din gGara de nord la 21.37 . La ora 22.05 eram in tren , iar la 12 noaptea imi apar doua tranzactii similare , pe aceeasi suma la acelasi automat din Gara de Nord . Astept sa se faca ora 8-9 sa pot suna la BCR sa le cer lamuriri despre cum e posibil acest lucru.
    • +1 (1 vot)    
      foarte bine si frumos, dar (Miercuri, 10 octombrie 2012, 12:14)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui Carra

      - daca era o suma mare, cum spunea cineva de 3.000 de lei, cine plateste penalizarile de overdraft, daca ai intrat pe descoperire de cont?!
      - cine te plateste pentru timpul pierdut? Nu este vorba de cele 10 minute propriu-zise, ci de tot programul implicat!
      Eu sunt la servici de la 9 la 18, iar in oras ajung dupa ora 19, deci trebuie sa imi iaua liber ca sa ajung la ghiseul bancii sa discut sau sa completez formularul!
  • +18 (22 voturi)    
    Sfarsitul cash-ului - inceputul sclaviei (Marţi, 9 octombrie 2012, 18:14)

    Constantin_ [utilizator]

    De ce nu sunt de acord cu disparitia cash-ului si folosirea exclusiva a cardurilor/cipurilor:
    - bancile vor putea stabili ce comisioane vor dori
    - statul va putea stabili ce taxe va dori si va lua bani din cont pentru taxele pe care le datoram
    - se va sti in permanenta ce cumparaturi/vanzari sau transferuri facem
    - va da posibilitatea hackerilor sa goleasca conturi.
    - in cazul unei furtuni geomagnetice provocata de o furtuna solara mare, retelele electrice, de comunicatii si satelitii vor fi distruse, dupa care nimeni nu va putea dispune de banii lui si se va declansa haosul
    - in cazul unei pene majore de curent oamenii nu isi vor putea accesa conturile
    - este un pas intermediar spre implementarea unui singur card, sau a unui cip in mana fara de care nu se va putea cumpara/vinde (trai) pe aceasta planeta (controlul absolut)

    Sfarsitul cash-ului inseamna inceputul sclaviei.
    Cum spunea altcineva: "o modalitate de ingradire a libertatii si de control a individului, prin dependenta de carduri, cipuri, sub motivatia combaterii evaziunii".
    Intotdeauna o astfel de masura periculoasa vine cu argumente bune: combaterea evaziunii, sau in cazul cipurilor implantate, vei sti unde este copilul tau in permanenta ca sa stai linistit, etc.
    Este doar o poleiala frumoasa care ascunde o otrava.
    • -2 (10 voturi)    
      Vorbesti prostii (Marţi, 9 octombrie 2012, 20:46)

      Archaeocyathus [utilizator] i-a raspuns lui Constantin_

      in tarile avansate tehnologic si civilizate se utilizeaza in proportie de 99% cardurile, in special cele de credit. Din debit se platesc in special facturile si cardurile de credit. Banii se misca mai repede, nu umbli cu change in buzunar sau cu tufa de bani peste tot. Hai mai usurel cu teoria conspiratiei.
      Nu e atat de usor sa iti fie golit un cont, dar tre sa fii la o banca serioasa nu la camatarii din Romania.
    • 0 (14 voturi)    
      CONSTANTIN, EXAGEREZI ! (Marţi, 9 octombrie 2012, 20:57)

      marchi [utilizator] i-a raspuns lui Constantin_

      Acum suntem in epoca liberei circulatii. Tu nu ai fost pana acum in afara granitelor Romaniei ? Mergi in una din tarile civilizate din vest si te vei convinge ca sustii niste aberatii. Acolo toate platile se fac cu cardul, in foarte mica masura oamenii folosesc cash-ul.O sa te miri cand vei afla ca unii nici nu au vazut bancnote de 500 de euro. Viitorul este al cardurilor, tu esti un om al trecutului care nu te poti adapta la prezent, asa ca nu mai exagera.Drumul nostru este catre civilizatie si nu poate fi barat de conservatori ca tine.Exagerarile tale nu ajuta la nimic.
  • +6 (8 voturi)    
    angst (Marţi, 9 octombrie 2012, 18:22)

    andreiu [utilizator]

    Nu e nici o greseala: a cumparat 3 salamuri !
    • 0 (2 voturi)    
      :))) (Marţi, 9 octombrie 2012, 23:13)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

      Foame mare :))) Se moare de foame in RO.
    • 0 (0 voturi)    
      haz de necaz (Miercuri, 10 octombrie 2012, 20:33)

      yonk [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

      bravo.umor bun romanesc!
  • +2 (4 voturi)    
    Reglare automata (Marţi, 9 octombrie 2012, 19:05)

    Dr. Fly [utilizator]

    Am avut si eu o problema cu plata unei facturi si am primit raspuns ca se va regla automat in ziua gresit notata, caci sistemul este asa gandit. Problema era ca data respectiva era 1 septembrie 2299. Iar suma de plata era calculata ca neplata (penalizare) pe 300 de ani.
  • +1 (5 voturi)    
    Am patit-o si eu (Marţi, 9 octombrie 2012, 21:38)

    EQUANT [utilizator]

    cu o suma mica, din fericire. Retragerea banilor din cont a fost triplata.

    Asta e, se mai intampla. Apreciez promptitudinea cu care s-a identificat eroarea si cu care am fost informat (eu, unul, nici macar n-am observat) si astept inapoierea banilor.
  • +4 (6 voturi)    
    Hahahaha! (Marţi, 9 octombrie 2012, 22:40)

    Alin_N [utilizator]

    Oameni buni, renuntati la carduri! Ca sa va folositi proprii bani ingrasati bancile. Si daca deveniti persona non grata din motive mai mult sau mai putin intemeiate imediat vi se blocheaza conturile.
    Nu luati imprumut de la banci, nu dati bani bancilor. Feriti-va de banci, rezultatul muncii voastre vi-l folositi voi. Nu va trebuie un intermediar. Suficient ca ne intermediaza statul tot si dintr-un produs minim 50% il ia statul. De ce daca eu si Ghita avem o tranzactie de efectuat sa castige banca si de la mine si de la Ghita?
    • +2 (10 voturi)    
      3 exemple (Miercuri, 10 octombrie 2012, 1:02)

      Dr. Fly [utilizator] i-a raspuns lui Alin_N

      1. Il cunosti pe Ghita? Daca dai peste un Ghita care iti da in cap stiind ca ai bani la tine? Siguranta (mai mare decat a chash-ului) e motivul 1.

      2. Mergi cu caramida de bani peste tot? Daca ai un accident si trebuie sa platesti o spitalizare? Volumul e motivul 2.

      3. Exemplul meu. La un restaurant chelnerita mi-a varsat bere in laptop. Restaurantul avea asigurare, insa pana sa vad banii inapoi au trecut 5 luni. In acest timp ce as fi facut fara laptop? Daca nu puteam lucra si deci puteam fi dat afara? Card de credit: am luat laptop si per total am castigat mai mult decat as fi putut pierde. Motivul 3.

      4. Bonus: Dezastrul. Daca ai cash in casa si iti e inundata? Daca iti ia apa cardul nu e mare branza, ca ceri altul. Bani cui ii ceri?
      • 0 (0 voturi)    
        Frica este pentru prescolari. (Miercuri, 10 octombrie 2012, 8:21)

        Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Fly

        Asigurarile, bancile, cardurile exista doar pentru ca exploateaza frica. Sunt ca o cobe care spune "te impiedici, te impiedici". Nu-ti construi casa in lunca, nu-ti pune micul dejun pe laptop, daca Ghita ar putea sa-ti dea in cap vino si tu cu Nita si cu Nila dupa tine si efectueaza tranzactia la piata, nu pe o strada intunecata din Ferentari. Gandeste sau platesti 10% din venituri bancii nesimitite, sau cobitorilor profesioniste de la asigurari. M-am saturat de societatea care propovaduieste non gandirea. Mergi cu laptopul la plaja il bagi in apa pentru ca oricum ai asigurare. Atitudinea asta absurda este incurajata de cobitori si la sfarsit oricum te duc cu zaharelul, vezi atatea procese referitoare la asigurarile auto.Deci: mai multa gandire, responsabilitate, bun-simt, si mai putini vlajgani buni de sapa imbracati la costum care sa vanda asigurari.
        • 0 (0 voturi)    
          Si Nita si Nila (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:12)

          Dr. Fly [utilizator] i-a raspuns lui Un_Oarecare

          Vor veni cu mine de fiecare data cand am de platit ceva? Gratis? Bai dar ieftin isi vand astia timpul sau au prea mult.
          • 0 (0 voturi)    
            Vor veni. (Miercuri, 10 octombrie 2012, 13:00)

            Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Fly

            Pentru ca tu nu faci afaceri cu dubiosi in valoare de 20.000Euro zi de zi. Cand iti iei o pereche de sosete poti sa te lipsesti de Nila si de Nita.
            Si apropos de timp, daca eu voiam sa iau avionul sa particip la un eveniment fericit sau nu din familie cum mai puteam sa iau bilet fara bani daca banca a dat erori "regretabile si rezolvabile intr-o SAPTAMANA"?
      • +4 (4 voturi)    
        "Daca ai cash in casa si iti e inundata" (Miercuri, 10 octombrie 2012, 8:40)

        Lanista [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Fly

        se numeste spalarea banilor... dar mai nou o sa hie spalarea cardurilor gad demit :)
    • +1 (1 vot)    
      Fail (Miercuri, 10 octombrie 2012, 8:51)

      EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui Alin_N

      La platile cu cardul la comercianti nu se percepe comision.
      • 0 (0 voturi)    
        gresit (Miercuri, 10 octombrie 2012, 9:48)

        _oxigen [utilizator] i-a raspuns lui EQUANT

        ca intri pe sold negativ si iei dobanda penalizatoare pe perioada cat esti pe minus
        • 0 (2 voturi)    
          Se va restitui. (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:19)

          EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui _oxigen

          Cat o fi dobanda aia pt 2-3 zile pt negativ? 1 leu, 2?
          Geez. O sa-i primiti inapoi.
      • +1 (1 vot)    
        nu e comisionat cel care plătește (Miercuri, 10 octombrie 2012, 10:59)

        Grigore Ureche [utilizator] i-a raspuns lui EQUANT

        Nu se percepe comision de la cel care plătește însă e comisionat (și încă foarte tare) comerciantul, asta duce la creșterea prețurilor și, până la urmă, tot clientul suportă.
      • -1 (1 vot)    
        Parazitul e tot parazit. (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:39)

        Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui EQUANT

        Daca ar fi adevarat, desi nu este exact, exista alte cheltuieli pe care oricum le platesti, un exemplu ti l-a dat oxigen, mai sunt alte cheltuieli, dar daca ar fi adevarat ce-ai spus este OK sa existe un parazit care-l paraziteaza doar pe Ghita, nu-i asa? De ce sa nu moara capra lui Ghita. Mai ales daca Ghita ne este vecin, nu?
        Si daca zic eu ca equant mi se pare cam suspect si-i blochez cardurile doi ani, si dupa doi ani se demonstreaza ca de fapt s-a culcat cu nevasta sefului bancii, sau ca nu era vinovat, este ok sa detina altcineva puterea de a-ti folosi proprii bani?
        Spalare pe creier, conformare, sclavizare si secatuirea puterilor si resurselor , asta inseamna bancile. Iar argumentul : in Occident toti fac asa nu este bun nici de folosit pe post de hartie igienica. Cand era boom-ul imobiliar acelasi argument era folosit. Ganditi voi cu creierul vostru si lasati argumentele auzite sa va transforme in relee care doar imprastie idei impotriva voastra insiva!
        • +1 (1 vot)    
          N-am inteles chiar nimic din aberatiile alea (Miercuri, 10 octombrie 2012, 17:18)

          EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui Un_Oarecare

          Daca nu esti multumit de serviciile oferite de banci, atunci de ce mai tii conturi deschise la ele si nu folosesti banii cash?

          V-ati OTV-izat toti? Cred ca vine Armageddonul acum, ca au gresit astia de la Reiffeisen :))
  • +1 (1 vot)    
    Calmati-va (Miercuri, 10 octombrie 2012, 9:34)

    Alex S [utilizator]

    Erori se intampla, acele sisteme sunt facute de oameni si oamenii fac greseli. Eu sunt programator si lucrez cu tranzactii POS si va spun ca la fel ca orice soft, si un POS poate avea un bug sau o exceptie. Eu consider ca am un avantaj ca tin banii pe card pt ca pot face plati online, primesc o mica dobanda, nu stau sa socotesc monede la supermarket etc.
    • +1 (1 vot)    
      Da in alte tzari se intampla? (Miercuri, 10 octombrie 2012, 9:50)

      _oxigen [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Stii cazuri concrete? Nu vorbim de acte voite (furt de date, hackeri, clonare) ci de erori reale ale sitemelor
      Presupun ca in alte tari nu se mai poarta foxpro...
      • 0 (2 voturi)    
        Iar teoria conspiratiei (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:20)

        EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui _oxigen

        doar la noi se intampla, in alte tari e totul roz. Wake up people! Nu va mai uitati atata la tembelizor ca ati luat-o pe aratura.
  • +2 (2 voturi)    
    Consultare sold card BRD: 2.3 RON. Administrare co (Miercuri, 10 octombrie 2012, 9:47)

    _oxigen [utilizator]

    (si mai si platesti dobanda penalizatoare)
    • +1 (1 vot)    
      s-a taiat poanta... (Miercuri, 10 octombrie 2012, 9:58)

      _oxigen [utilizator] i-a raspuns lui _oxigen

      Consultare sold card BRD: 2.3 RON. Administrare cont curent: 3.7 RON. Surpriza ca nu mai ai bani pe card: NEPRETUITA!
      • 0 (2 voturi)    
        LoL (Miercuri, 10 octombrie 2012, 17:21)

        EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui _oxigen

        Daca stai cu 3 lei in cont, e mai bine pt tine sa-l inchizi complet. Mai platesti si comision pt contul ala, de pomana.
  • 0 (2 voturi)    
    Cardul de DEBIT nu e asigurat!!! (Miercuri, 10 octombrie 2012, 10:09)

    _oxigen [utilizator]

    Cardul de debit nu e asigurat, in caz ca apare o plata falsa se face un "Refuz de Plata" si dupa vreo 30 de zile sau mai mult primesti banii - daca ii mai primesti vreodata, la mila bancii.

    Un card de credit este asigurat, la orice plata refuzata banca are obligatia sa inapoieze banii in cont IMEDIAT (maxim 24 ore) si apoi este treaba bancii sa investigheze si sa sanctioneze.
    Chiar daca costa mai mult - eu il folosesc la cumparaturi.

    O colega a patit sa ii fie golit din Brazilia cardul pe care economisise vreo 10000 lei - probabila fost clonat la benzinarie - si a durat cateva luni de zile sa primeasca banii - a trebuit sa dovedeasca ca nu a calatorit in Brazilia, bine ca acolo trebuie viza, ca in UE nu trebuie si practic nu poti dovedi ca nu ai fost cu buletinul.

    Poate acum intelegeti DE CE in lumea civilizata NU se folosesc cardurile de debit...
    • +1 (1 vot)    
      înțeleg (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:05)

      Grigore Ureche [utilizator] i-a raspuns lui _oxigen

      Păi "regula" asta e tot o jmenozeală de-a ăstora cu cardurile... că pe ei îi interesează ca lumea să aibă numai carduri de credit, să fie omul încurajat să cheltuiască și, după aia, să plătească dobânzile de neam prost.
      Ai intrat pe credit 1000 de parai timp de 3 zile, păi gata, îți iau comision de trei ori mai mult decât toată dobânda contului tău timp de un an, s-au scos.
      • 0 (0 voturi)    
        Da, riscul e mare (Miercuri, 10 octombrie 2012, 12:15)

        _oxigen [utilizator] i-a raspuns lui Grigore Ureche

        Dar toate cardurile de credit au perioada de gratie minim 15 zile.
        E adevarat, riscul sa intri pe credit e mare, tentatiile sunt mari, daca POTI sa te abtii sa nu intri pe credit insa merita.
        Eu primesc leafa pe cardul de debit (care sta acasa incuiat) si platesc cu cardul de credit, la sfarsitul lunii mut banii si acopar creditul, din dobanda la debit mai scad din costurile cu 2 carduri. Iar daca ramane ceva imediat facut depozit ca de acolo nu poate fi retras direct.
        A fost singura cale ca sa am banii in oarecare siguranta...
  • 0 (0 voturi)    
    RB (Miercuri, 10 octombrie 2012, 10:22)

    acinigrev [utilizator]

    eu am patit-o cu raiffaisen acum cateva saptamani. am vrut sa platesc cu cardul raiffeisen (Maestro, nu Visa) cumparaturile si primeam raspuns "tranzactie esuata". am vrut sa scot banii de la bancomat pt a acihta cumparaturile respective si am primit mesajul "tranzactie nereusita"
    am sunat la banca si mi-au spus ca sunt probleme cu sistemul de carduri.
    m-am uitat pe cont on-line si supriza, "tranzactiile esuate" erau toate procesate, asa incat am pltit de 3 ori pt o singura operatine de cumparare . totul s-a rezolvat in final insa cu telefoane platite de mine si fara nici o scuza din partea bancilor ....
    super tara, super legislatie super totul. sa traim bine!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Reparatia trebuie sa fie completa (Miercuri, 10 octombrie 2012, 10:45)

    _oxigen [utilizator]

    Corect ar fi sa repare complet problema, sa se readuca la situatia initiala, banca sa informeze clientii cand returneaza banii, pe sumele luate din cont sa calculeze dobanda aferenta perioadei pana ii returneaza ca si cum banii ar fi ramas in cont, in nici un caz sa nu perceapa dobanzi si comisioane de la cei care au ajuns pe sold negativ din aceasta eroare, samd…

    Ca sa nu mai zic ca ar trebui aplicat tratamentul echitabil, pentru ca luni nu au eliberat banii clientilor cand au vrut sa ii scoata banca (VISA) SA PLATEASCA EXACT LA FEL in taxe si penalizari ca atunci cand clientul intarzie plata unui credit cu 5 zile…

    Problema esentiala nu e ca s-a petrecut o eroare, problema este ca oamenii nu pot dispune de banii lor, ce poate fi explicat persoanelor care pot sa moara de foame pana vineri sau luni pentru ca nu au cu ce sa mai cumpere mancare???


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică