Restructurarea BRD se lasa cu amenintari si interpelari ale sindicalistilor. Vezi si  o istorie a grevelor din sistemul bancar romanesc

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 31 octombrie 2012, 9:40 Economie | Finanţe & Bănci

Scandalurile din lumea financiara nu sunt foarte dese si mai ales sunt tinute in mare discretie. Rareori transpira inafara tensiunile care exista in interiorul bancilor. A fost un caz la Raiffeisen, au mai fost cateva "scurgeri" de prin BCR, asta daca ne referim la bancile mari. Acum e randul celor de la BRD, scrie Dan Popa pe blogul Hymerion.ro

Sindicatul din banca s-a adresat proaspatului Director General, caruia i-au adresat cateva intrebari, nemultumiti de modul opac in care are loc reorganizarea activitatii interne. Stimate domnule Director General, avind in vedere prevederile Art. 30, alin. 3 din Legea 62/2011 a Dialogului social, consideram neindeplinita obligatia Patronatului BRD-Groupe Societe Generale de a informa Sindicatul cu privire la hotaririle Consiliului de Administratie (CA) sau ale Comitetului de Directie (CD) in probleme de interes profesional, economic si social.

  1. In consecinta, va solicitam sa ne comunicati daca in perioada 01.01.2012-19.10.2012 au avut loc sedinte ale CA sau CD in care s-au luat hotariri cu impact asupra locurilor de munca ale salariatilor Bancii.




Daca DA, va solicitam sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari:

1.1.    In ce baza au fost luate aceste hotariri, in conditiile in care Sindicatul nu a fost informat despre niciun alt proiect in afara de transferul Serviciului Banca de la grupuri catre CRSC-uri?

1.2.    Care sunt proiectele BRD-Groupe Societe Generale de reorganizare/externalizare a unor servicii/activitati   (informatica, gestiune numerar, recuperare credite neperformante si orice alte activitati de F/O, M/O, B/O) si in ce stadiu se afla aceste proiecte (in studiu/in derulare/finalizat)?

1.3.    Care este numarul de salariati impactati de aceste proiecte si care sunt solutiile oferite acestor salariati? Citi dintre ei vor ramine in continuare in Banca (chiar si pe alte functii) si citi isi vor pierde calitatea de salariat BRD-Groupe Societe Generale?

1.4.    Care este eficienta organizatorica si functionala ulterioara implementarii acestor hotariri?



In conditiile restringerii de personal, vor putea aceste masuri sa asigure cel putin mentinerea calitatii serviciilor oferite clientilor Bancii, avind in vedere faptul ca Proiectul Ambition 2015 care are ca axa centrala ᅡSatisfactia clientuluiᅡ?

1.5.    Care este eficienta economica a acestor masuri? Pentru fiecare proiect in parte: care sunt costurile de implementare si care este economia obtinuta in urma implementarii?

2.   Pentru a avea o imagine completa a evolutiei  locurilor de munca in BRD-Groupe Societe Generale in anul 2012 va solicitam sa ne furnizati urmatoarele informatii:  Numarul de posturi ocupate cu CDI desfiintate in perioada 01.01.2012-30.09.2012, pe luni calendaristice, pentru personalul de  executie si pentru personalul de conducere; Numarul de posturi infiintate si situatia actuala a ocuparii lor, cu CDD sau  CDI, pentru personalul de  executie si pentru personalul de conducere; Numarul de posturi ce urmeaza a fi desfiintate in perioada 01.10.2012-31.12.2012, pentru personalul de  executie si pentru personalul de conducere.





In urma informatiilor primite de la colegii din CRSC-uri va solicitam  sa ne comunicati ce criterii au stat la baza impartirii personalului cu functia anterioara ᅡAnalist produse PFᅡ in doua functii: ᅡAnalist crediteᅡ si ᅡOperator B/Oᅡ.

Speta noua care ne-a parvenit printr-un mesaj electronic transmis de un sef de serviciu DRU in data de 23.10.2012: "Conform deciziei Comitetului de Directie va incepe reorganizarea activitatii de recuperare a creditelor neperformante (RCN), in principal prin separarea activitatii B/O de F/O, prin optimizarea acestor activitati si prin centralizarea activitatii de B/O la nivelul CRSC-urilor existente". Solicitam sa ni se transmita:  Data la care Comitetul de Directie a hotarit restructurarea acestei activitati; Solutiile ce vor fi propuse salariatilor care nu-si vor mai gasi locul in viitoarea structura RCN; Numarul celor care vor fi disponibilizati in urma acestei actiuni de reorganizare.


 

E drept, adevarul e undeva la mijloc. In mediul bancar local exista o lipsa acuta de bancheri adevarati, multi fiind adusi dinafara sistemului in perioada expansiunii bancare exponentiale. De cealalta parte, patronatele trebuie sa gaseasca o cale normala si transparenta de a restructura institutia de credit. Pentru ca o greva la o fabrica de confectii este infinit mai putin periculoasa decat una din mediul bancar. Odata pierduta increderea intr-o banca, lucrurile devin extrem de periculoase pentru o economie. Cu atat mai mult, sefii bancilor romanesti trebuie sa isi trateze angajatii poate cu mai mult tact si transparenta.

Citeste si comenteaza pe blogul Hymerion.ro

Vezi aici un istoric al grevelor din sistemul bancar romanesc





Citeste mai multe despre   










10456 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Sistemul bancar romanesc...... (Miercuri, 31 octombrie 2012, 11:50)

    Animotos [utilizator]

    este jalnic . Bancile au venit sa faca profituri GRASE in Romanica, nu pentru altceva. Salariatii BRD , mai ales cei din FRONT sunt chiar Mizerabili platiti , raportat la volumul de munca si conditiile de lucru .........este bataie de joc la adresa acestor angajati BRD !!
    • +1 (1 vot)    
      Curios (Joi, 1 noiembrie 2012, 7:50)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui Animotos

      Cam care sunt conditiile de lucru?
  • +1 (3 voturi)    
    BRD=varza (Miercuri, 31 octombrie 2012, 12:09)

    Mykyduta [utilizator]

    eu sunt unul din clientii nemultumiti total ai BRD si in curand voi lua si masuri in acest sens (imi inchid toate conturile la ei).

    in cea ce priveste managementul lor... oamanii aia traiesc pe alta lume n-au nici o legatura cu subiectul

    angajatii din agentii: personal cu salariu de mizerie si mediocrii din punct de vedere profesional.

    serviciul de call center BRD: egal cu 0, sunt acolo niste oameni care respira aer desi vobesc ca niste robotei. total ineficient si nu te pot ajuta cu nimic in cazul in care chiar ai nevoie

    serviciile BRD la nivel general: putine si de proasta calitate pentru nivelul la care ei pretind ca sunt. Internet banking cu efect intarziat, comisioane la tot pasul, birocratie la cel mai inalt nivel, cresteri de taxe si comisioane la intervale regulate de timp...

    bancile mici ofera acum mult mai multe avantaje si pe undeva este de inteles din moment ce nu au in spate atata personal mediocru si atatea agentii neprofitabile.
    la noi in Romania o sa mai aiba BRD clienti o perioada pana se trezesc si ultimii prosti (clienti) la realitate sa compare ofertele si sa nu mai ia in calcul reclama mincinoasa (pe care tot clientii o platesc prin comisioane) pe care BRD o face.
    • +1 (3 voturi)    
      de acord (Miercuri, 31 octombrie 2012, 14:00)

      Nicu32 [utilizator] i-a raspuns lui Mykyduta

      de acord cu Mykyduta, tocmai le-am trimis un mail celor de la BRD ca renunt la ei dupa ce mi-au trimis un mail ca maresc unele comisioane cu peste 50%,total neprofesinisti,rulez multi bani in conturile lor dar vreau sa ma orientez catre o banca mai mica,am conturile la BRD de aproape 10 ani,intr-adevar clientii incep sa se prinda de ce fac cei de la BRD
  • +2 (2 voturi)    
    la banca transilvania e la fel (Miercuri, 31 octombrie 2012, 12:29)

    eugeniu2001 [utilizator]

    sunt un client care de caomisioane si ceredite de cc 2000 euro/luna si 24.000/an

    am credite acceptate si neonorate

    cei din conducere sunt jalnici si la sucursale si la bancile de cartier


    TOT SISTEMUL E PUTRED
  • 0 (0 voturi)    
    Credit cu buletinul (Joi, 1 noiembrie 2012, 7:57)

    feisbuk [utilizator]

    Deprofesionalizarea s-a accentuat in perioada de aur 2008-2009, cand se dadeau credite pe banda rulanta, iar bancle au gandit ca sucursalele si agentiile trebuie sa depaseasca numarul tutungeriilor.

    De exemplu, intr-o anumita intersectie (nu central, ci spre periferie), dintr-un anumit oras, sunt vreo sase sucursale de banci si doar doua locuri de unde poti sa iti cumperi lapte.

    Daca ar avea mintea sa ramana cu o singura agentie/sucursala pe oras semnificativ, sa pastreze oamenii capabili, atati cati or fi ei, sa optimizeze si dezvolte e-banking-ul, nu ar mai fi injurati asa. In afara de babele care isi verifica personal si saptamanal extrasul de contul, oamenii civilizati folosesc calculatorul.

    Caci despre reducerea taxelor si comisioanelor, nici vorba. Din asta traiesc. Iar cum spunea cineva mai sus, bancile au venit in Romania sa isi cosmetizeze indicatorii la nivel de grup, nu sa le mearga mai prost sau sa ne faca vreun favor.
    • 0 (0 voturi)    
      nu toti folosesc calculatorul (Joi, 1 noiembrie 2012, 10:05)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

      daca dai o tura prin agentiile bancare, o sa gasesti o gramada de oameni care isi platesc facturile la ei. majoritatea pensionari.
      practic, agentiile s-au transformat in caseri pentru furnizorii de serviciu.
      ca este sau nu eficient acest lucru, e alta poveste.
  • 0 (0 voturi)    
    angajatii BRD (Joi, 1 noiembrie 2012, 10:45)

    Mykyduta [utilizator]

    stiti cine e cel mai eficient om din agentiile BRD?
    e ala de la firma de securitate.
    ala cunoaste bine procedurile, organizeaza cozile conform normelor europene, stie foarte bine cum functioneaza robotelul pentru incasat bani din facturi, da sfaturi oricui are nevoie (obiective).
    jos palaria pentru ei.

    dar ce dracu cauta acolo pitipoancele alea sictirite de la ghisee sau de la consultanta credite. in afara de vestimntatia de dorobaniti si de papucii cu toc inalt de o juma' de metru si decolteu generos ce dracu le-a recomandat sa ajunga in pozitiile alea?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi