Un plan de afaceri bun nu inseamna nimic fara un plan de marketing bun. Este valabil pentru orice tip de companie, mare sau mica. Necesitatea unui plan de marketing bun devine si mai stringenta atunci cand compania este mica. Antreprenorii au simtit asta pe pielea lor, atunci cand costurile promovarii nu au fost depasite de rezultate. Timp, energie si bani irosite. Solutia: marketing, si in special promovare, in on-line.

Pachete Tranzactionale de la BancpostFoto: Bancpost

O mana de ajutor vine de la Bancpost, care in colaborare cu ICAP Romania (Google AdWords Premier Partner pentru IMM-uri), a lansat un proiect prin care 100 de mici intreprinzatori care isi deschid contul si tranzactioneaza cu banca primesc consultanta gratuita in vederea promovarii afacerii proprii prin intermediul Google Adwords. Sprijinul bancii este pe doua planuri. Pe primul plan sunt pachetele tranzactionale (detalii pe www.atelieredeafaceri.ro), ansambluri de produse si servicii care ajuta la administrarea banilor micilor intreprinzatori la costuri reduse. Pe al doilea plan sunt cupoanele gratuite de promovare Google Ad Words in valoare de 275 Euro. Cupoanele cuprind consultanta in crearea conceptului si implementarea campaniei de publicitate pentru micii intreprinzatori, propuneri de cuvinte cheie si anunturi, click-uri pe sistemul Google, monitorizare pe durata a 30 de zile a evolutiei campaniei si ajustarea acesteia in vederea atingerii obiectivelor in materie de numar de clickuri, numar de afisari si click-through-rate.

In 2011, Bancpost a lansat un set de trei pachete tranzactionale pentru administrarea banilor afacerii micilor intreprinzatori. Peste 7500 de mici intreprinzatori au ales unul dintre aceste pachete. Oferta comerciala a fost optimizata intre timp si astazi, banca pune la dispozitia micilor intreprinzatori solutii flexibile pentru administrarea fluxurilor de numerar cu un rol eficient in controlul costurilor. Detalii sunt oferite prin intermediul site-ului www.atelieredeafaceri.ro.

Ana Cernat, Director Executiv Divizia Intreprinderi Mici si PFA Bancpost, motiveaza decizia bancii de a investi nu doar in dezvoltarea de produse bancare dar si in sustinerea clientilor sai prin programe de marketing si promovare on-line: "Pentru Bancpost relationarea cu clientii este extrem de importanta si de aceea credem ca felul in care proiectam produsele si serviciile noastre, dar si modul in care le completam cu servicii de tipul Google AdWords, contribuie semnificativ la implementarea acestei strategii".

Consultanta furnizata micilor intreprinzatori este furnizata de un jucator cu experienta pe piata. ICAP Romania este parte din ICAP Group, organizatie acreditata de catre Banca Central Europeana in calitate de Sursa de Instrumente de Evaluare Risc in cadrul Eurosystem Credit Assessment Framework (Iulie 2009) si certificata drept Institutie Externa de Evaluare a Riscului (External Credit Assessment Institution). ICAP Romania implementeaza campanii Google AdWords pe piata romaneasca incepand din luna ianuarie 2011 si este prima companie care a obtinut statutul de Google AdWords Premier Partener pentru IMM-uri in ianuarie 2012. Alexandra Predeanu, Director General Adjunct al ICAP Romania este de parere ca "implicarea bancilor in dezvoltarea afacerii clientilor nu numai prin intermediul produselor si serviciilor specifice denota in primul rand angajament pentru afacerea clientilor. Marketingul este extrem de important, mai ales in aceasta perioada dificila, cand resursele pe care o companie le poate aloca acestei activitati sunt la un nivel extrem de scazut".

Goldbach Audience