Metro AG, gigantul german din zona distributiei este in discutii cu mai multi candidati - Auchan in primul rand - pentru vanzarea diviziei Real din Europa de Est, scrie presa franceza, citand surse apropiate discutiilor. Pretul probabil la care achizitia ar putea fi facuta este de 900 de milioane de euro, din care 200-300 milioane ar reprezenta contravaloarea proprietatilor imobiliare si 500-600 milioane de euro pentru activitatea operationala.

Metro, care ar urma sa isi concentreze businessul exclusiv asupra afacerii sale en-gros si electronice de consum, intentioneaza sa vanda atat Real cat si lantul de magazine Kaufhof. Niciuna dintre companii nu a dorit sa comenteze informatiile aparute.

Retailerul si-a publicat recent rezultatele trimestriale, profitul afisat scazand la mai putin de jumatate.

Metro opereaza o retea de 32 magazine, avand 5.615 angajati in Romania. Vanzarile Metro din 2011 au scazut usor cu 0,8 % la 66,7 miliarde Euro, iar in moneda locala, doar cu 0,2 %. In special, criza datoriilor suverane, rata de somaj ridicata si programele de austeritate din multe tari europene au determinat o retinere in cumparare din partea consumatorilor. METRO Cash & Carry Romania este parte integranta a METRO Cash & Carry International si a fost lansata oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase. Distributia nationala a magazinelor METRO Romania este urmatoarea: 5 centre in Bucuresti, cate 2 centre in Brasov, Constanta, Timisoara si Pitesti si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures, Arad, Deva, Braila, Satu Mare, Piatra Neamt, Buzau, Targoviste si Turda.