82% dintre companii intentioneaza sa foloseasca diverse forme de recompense a angajatilor la sfarsitul acestui an, se arata intr-un studiu realizat de PayOut Payroll & Outsourcing si Zucchetti Romania. Si in 2012, la fel ca si in anii trecuti una dintre cele mai importante beneficii acordate angajatilor la sfarsit de an este reprezentata de prime, bugetul alocat acestora inregistrand o usoara crestere comparativ cu anul trecut, de 3,8%. Valoarea medie a unei prime de Craciun va fi in acest an de aproximativ 610 lei brut. Din companiile intervievate aproximativ 15% intentioneaza sa acorde al 13-lea salariu, in crestere fata de doar 13% din companii in anul precedent.

Tichetele cadou continua sa ramana modalitatea preferata de recompensare a salariatilor la sfarsit de an, peste jumatate din companiile participante la studiu intentionand sa acorde angajatilor acest tip de bonuri valorice.

Pe langa tichetele cadou aproximativ un sfert din numarul total al companiilor participante la studiu vor oferi cadouri pentru copii, cadouri constanta in bani, tichete cadou sau in produse. Cadourile acordate copiilor de Craciun sunt un beneficiu neimpozabil atata timp cat nu depasesc valoarea de 150 lei/angajat.

Petrecerea de sfarsit de an sau organizarea unui team-building ramane printre cele mai populare forme de motivare a angajatilor, acest gen de eveniment fiind mai raspandit in randul companiilor prestatoare de servicii.

Produsele proprii raman si ele in topul beneficiilor acordate la sfarsit de an, cum era si de asteptat indeosebi companiile cu activitati productive folosesc acest mijloc de recompensare a salariatilor.

Participantii la studiu:

- 132 companii nationale si multinationale;

- Numarul total de angajati al companiilor partipante: peste 15 000

- Domeniile de activitate in care firmele participante la acest studiu activeaza sunt: Productie 47%, Servicii 29%, Constructii 7%, Comert 4%, Agricultura 2%, Alt domeniu de activitate 11%,