Victor Ponta: Discutam taxa auto pana gasim o solutie

de CP     HotNews.ro
Miercuri, 9 ianuarie 2013, 13:21 Economie | Finanţe & Bănci

Premierul Victor Ponta a afirmat ca Executivul va discuta in sedinta de miercuri problema taxei auto "pana gasim o solutie". Ponta sustine ca banii incasati din aplicarea acestei taxe nu ajung la bugetul de stat, ci sunt utilizati pentru plata datoriilor.

"Azi iarasi discutam despre taxa auto pana gasim solutia. Partea cea mai proasta cu aceasta taxa auto este ca de fapt noi nu o sa incasam nici un leu pentru bugetul de stat, ca tot ce o sa incasam, o sa platim datoriile, restituim taxa incasata de domnul Boc. Deci nu facem altceva decat sa mai luam de la oameni ca sa dam la oameni ce le-a luat Guvernul trecut. Sa nu isi inchipuie cineva ca taxa auto o sa o punem la buget, ca nu o punem, din pacate, la buget", a spus Ponta.

Taxa auto va fi inlocuita cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi si poluante vor plati mai mult, iar detinatorii de vehicule noi vor plati mai putin sau chiar deloc in cazul masinilor hibride si a celor electrice, a spus saptamana trecuta premierul Victor Ponta.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6301 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    programul Rabla (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 13:38)

    paulionescu [utilizator]

    Daca e sincer ca pune taxa doar ca sa restituie banii luati de guvernul Boc, atunci Ponta ar trebui sa desfiinteze programul Rabla. Daca acest program nesustenabil continua, nu face decat sa ia bani de la toti posesorii de autoturisme ca sa dea bani doar la cei care-si cumpara o masina noua. Beneficiaza doar acestia si industria auto.
    Nu cred ca industria auto mai trebuie subventionata cu astfel de masuri protectioniste, care sunt mascate in grija pentru mediu. De parca producerea unui automobil nou sau reciclarea celui vechi nu polueaza deloc. De fapt industria auto creste in continuu preturile pentru niste automobile care sunt de o calitate din ce in ce mai proasta.
    • -3 (3 voturi)    
      xmen (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 14:33)

      Dragos83 [anonim] i-a raspuns lui paulionescu

      Industria auto poti sa o iei si ca pe o mandrie nationala. Faptul ca in Romania se construiesc masini (sau parti din masinini) e un lucru bun, suna bine la CV-ul Romaniei si al romanilor de pretutindeni. Trebuie sustinuta prin orice mijloace.
      • +3 (3 voturi)    
        ...si poporul (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 15:14)

        Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui Dragos83

        Ba nu-s deloc mandru. Si cred ca multa lume nu se simta mandra stiind ca li se scot sute/mii de euro din buzunar, prin aceste taxe, pentru a sustine industria "nationala" auto (nationala a Frantei poate).
        Ce CV zici tu acolo? Pai toate tarile europene, sau ma rog majoritatea, au bifata productia de masini (Ungaria-Audi, Bulgaria-nu stiu ce chinezarii, dar se produc acolo, Cehia-Skoda, etc).
        Piese... relax, s-ar produce si se produc piese pentru industria auto si FARA CA FRAIERII SA PLATEASCA TAXE "AUTO"! Ca de egzampl Autoliv Brasov si Draexelmeyer (TM parca).
  • +2 (2 voturi)    
    Discuta discuta (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 14:31)

    Zummm [utilizator]

    Ca pe banii nostri discuti
  • -2 (4 voturi)    
    VARIANTA DE LUAT IN CALCUL (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 14:37)

    Johanis [utilizator]

    va rog analizati varianta urmatoare:
    euro 5 - 10 lei / 100 cmc / an
    euro 4 - 20 lei
    euro 3 - 30 lei
    euro 2 - 40 lei
    euro 1 - 50 lei
    non euro - 60 lei
    taxa se va plati anual. vechimea autovehiculelor nu influenteaza taxa deoarece nu poate fi estimata perioada in care acesta urmeaza sa polueze. taxa va fi platita de catre toate autovehiculele inmatriculate sau care se inmatriculea in ro indifferent de categoria acestora, exceptie facand cele gen echipare handicap etc. statul va colecta mai multi bani percepand aceasta taxa de la intreg parcul. cuantumul taxei scade considerabil, nu se mai percepe pt urmatoriii sapte ani de functionare cum este actuala aberatie, elimina orice discriminare. ex calcul: un vw passat 1.9 tdi euro 3 (cocosat 131 cp) 2001-2005 - taxa veche 2400 euro cca 10.400 lei (platibili la inmarticulare pt urmatorii 7 ani). taxa noua 1900 cmc --- 19 x 30 lei = 570 lei noi anual. deci cca 4.000 lei pe sapte ani, insa taxa se va plati anual. propunere: non euro, euro 1 si euro 2 interzise pt inmatriculare in ro, exceptie facand cele deja inmatriculate.
    • 0 (0 voturi)    
      eventual (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 16:39)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      pe 1000 cmc .
  • +5 (5 voturi)    
    O prostie ! (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 15:18)

    CezarN [utilizator]

    Toata lumea discuta si isi da cu parerea despre cea mai buna varianta de taxa auto/de poluare/de prima inmatriculare/etc, o taxa de protectie a pietei interne, in fond, interzisa de tratatele UE.

    Insa problema care se scapa astfel din vedere este daca avem, intr-adevar, nevoie de o noua taxa? NU platim deja prea multe taxe si accize pentru masina din garaj? Poluarea se plateste de la sine: cine consuma mai multa benzina plateste o acciza mai mare la stat (in termeni nominali), simplu!

    Eu cred ca toate aceste discutii sunt doar fumigene cu scopul de a acoperi un lucru simplu: guvernul vrea sa ne blagosloveasca cu o noua taxa. E cred ca un simplu "NU SUNTEM DE ACORD!" ar fi suficient!
  • 0 (0 voturi)    
    pt.mincinosi (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 15:19)

    olar [utilizator]

    Ponta spune ca plateste datoriile lui Boc,dar taxa e din 2007, introdusa de Tariceanu,oare taxele lui Tariceanu nu le plateste ? ,doar pe ale lui Boc?Ponta si Antonescu si tot USL-ul =o adunatura de excroci ?ps. o sa ne fie dor de Boc!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Taxa anuala ar fi o aberatie si mai mare. (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 15:52)

    gv [utilizator]

    Taxa anuala ar fi o aberatie si mai mare decat taxa de inmatriculare.
    De exemplu, eu am un Logan de 6 ani cu motor Euro 3 de 1,6 l (emisii de 170 g de CO2/100 km), cu care am mers 8.000 km in 6 ani, deci cam 1.300 km pe an. Deci eu generez cu masina emisii de cca. 2.200 g de CO2 pe an.
    Unul care are o masina cu motor Euro 5 de 1,2 l (emisii de 120 g CO2/100 km) veche de 1 an, dar care merge cu masina 20.000 km pe an, genereaza cca. 24.000 g de CO2 pe an, deci de 11 ori mai multe emisii poluante.
    Impozitul anual platit de el, care polueaza de 11 ori mai mult, va fi probabil un sfert din cel platit de mine, caci masina lui e mai noua si are motor Euro 5, ceea ce genereaza situatii aberante, in care cel care polueaza de zeci de ori mai mult va plati un impozit mult mai mic.
    Singura taxa de poluare echitabila, proportionala strict cu poluarea generata de o masina, ar fi una inclusa in pretul combustibilului, fiindca poluarea generata e direct proportionala cu cantitatea de combustibil pe care o consumi.
    • +2 (2 voturi)    
      10 (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 16:21)

      vertical1 [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Nota zece pt.comentariu!
    • 0 (0 voturi)    
      Daca puneti taxa de timbru, benzina de 2 lei ! (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 20:38)

      Eno [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Intocmai cu ce a spus mai sus, e aberant sa ii pui pe cei care fac 30 mii de km in aceeasi oala cu cei care fac cu masina doar drumuri scurte, ocazionale.

      Daca ar fi sa fim corecti, am avea cu totii carduri de alimentare cu benzina, in care pentru fiecare litru alimentat, cunoscandu-se cat CO2 scoate/km si conform marcii/modelului, cati litri consuma mixt/100km, sa se adauge la pretul benzinei/motorinei 0,0X lei. DAR benzina sa fie decenta, 2,64 lei litru (care include si o acciza corecta de 24% cat este TVA-ul)

      Adica ai emisii de 175g /km (gen logan) cu 7.3 l/100km mixt, ar veni 175 * 100 / 7.3 = 2400 g CO2 emise cu acel litru de benzina.

      100 g CO2 = 0.01 lei => pretul pe litru = 2.88 lei

      Si nu poti lua vechimea unei masini ca si criteriu de poluare. O masina veche de 9 ani intretinuta f bine, cu toate schimbate la timp si condusa ocazional, 5,000-10,000 km/an, polueaza mult mai putin ca si acelasi tip de masina avand 5 ani vechime care a fost forjata cate 30,000 - 45,000 km/an, care a fost intretinuta pe principiul - cand se strica ceva, inlocuiesc cu piese second hand.
  • 0 (2 voturi)    
    ! (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 16:17)

    vertical1 [utilizator]

    Eu inca astfel de oameni la acest nivel al unei tari nu am vazut.
    Cum poti face astfel de declaratii.Tot pe asta ca "o sa dam ce s-a luat" o tineti.
    Avem un guvern nou cu sperante noi , care ar trebui sa lase demagogia deoparte si sa se concentreze pe prezent.
    Domnilor ! NU Mai putem sa traim in trecut ca ne sufocam cu totul.
    Ati venit hotarati cu planuri clare pt. salvarea tarii.(Noi romanii traim intr-o tara care mereu trebuie salvata .)
    Acum "stai sa vedem,sa analizam,sa vedem ce a facut Boc",care de fapt a fost profitorul de Tariceanu.
    Hotarati-va odata ! ca tine-ti lucrurile in loc.
    Subscriu pt.taxa propusa de "ionutd".
    Cu toate ca orice taxare, pe langa cea care se percepe deja pe asazisa Rovignieta, plus cea inclusa in benzina si etc. mi se pare aberanta.
    Noi in toata istoria noastra am platit fumul de pe cos.

    Ma repet , Hotarati-va O data !
  • 0 (0 voturi)    
    TAXA (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 19:47)

    stc.alex [utilizator]

    Buna seara!Am si eu o nelamurire,am achizitionat o masina in octombrie 2012 este deja inscrisa in romania dar inca nu am inscris o pe numele meu.. masina este anul 12 sept 2006,trebuie sa platesc taxa de poluare ?
    • 0 (0 voturi)    
      RASPUNS TAXA (Joi, 10 ianuarie 2013, 10:33)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui stc.alex

      Asa cum este actuala legislatie, daca autoturismul achizitionat de catre dvs a fost inmatriculat in Ro inainte de 31 dec 2007, adica in perioada in care ro nu era stat membru UE si pt import exista taxa vamala, DA. Autoturismul este supus taxei de mediu existente. Si asta pt ca niciodata pt acest autoturism nu a fost platita taxa de mediu. Verificati in talon data primei inmatriculari in Romania. daca aceasta este dupa 1 ian 2007 nu mai aveti nimic de plata.
  • 0 (0 voturi)    
    GREVA (Duminică, 13 ianuarie 2013, 19:42)

    markmark04 [utilizator]

    pai macar face ceva cu bani astia daca baga taxa???le bagam iar lor in buzunar...astia ar trebui impuscati.numai sa ne baga taxe atat stie dar salatiile tot asa raman.toate se scumpesc numai salarile nu cresc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi