Philippe Lhotte, BRD-GSG: Banca a inregistrat 322 milioane de lei pierdere in 2012. Vom re-evalua reteaua, numarul de personal va mai scadea. "Costul" fraudelor anchetate de DIICOT, 180 mil euro

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 13 februarie 2013, 11:55 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
BRD-Societe Generale, a doua banca de pe piata locala dupa active a inregistrat in 2012 o pierdere  de 322 milioane de lei, tintind insa ca pana la sfarsitul acestui an sa revina pe profit. Pentru asta, executivii BRD re-evalueaza reteaua de unitati prin prisma rentablitatii pe termen lung, isi orienteaza creditarea catre sectoarele care dezvolta exporturi si va reduce din personal (chiar daca intr-un ritm mai lent decat a facut-o in 2012). "Vor fi mai mult plecari naturale", a explicat miercuri Philippe Lhotte, Presedintele - Director General al BRD cu ocazia conferintei de prezentare a rezultatelor bancii.  Lhotte a estimat la 180 milioane de euro costul asupra bancii al fraudelor anchetate de DIICOT. "In mare parte banii sunt provizionati", spune PDG-ul BRD. Vezi in atasament prezentarea facuta de Philippe Lhotte.

Despre reteaua  de unitati a bancii:
"Avem peste 900 de agentii in Romania care nu reprezinta o povara pentru noi, ci dimpotriva un rezultat remarcabil. Rata de bancarizare in Romania ramane inca scazuta- circa 60% si in urmatorii 15 ani va ajunge in timp la aproape 100%. Nu trebuie sa distrugem aceasta retea care este un punct forte al nostru. Probabil ca unele agentii nu trebuiau deschise, acum le re-evaluam prin prisma rentabilitatii pe termen lung. Faptul ca la sfarsitul lui decembrie am inchis 17 agentii si am deschis alte 4 confirma ca re-evaluam permanent aceasta situatie. Unde vedem o nisa de piata profitabila nu ezitam sa deschidem agentii, daca acest lucru este profitabil", spune Philippe Lhotte.

Despre creditele neperformante
:
Intr-adevar, nivelul acestora este la 21,3% si difera foarte mult pe piata persoanelor fizice si juridice. La persoanele fizice avem 7,8% credite neperformante iar la juridice de 33,6% si o acoperire de 51% cu provizioane.  (N.red: Unul din trei credite acordate companiilor a fost asadar neperformant!)

Despre fraudele anchetate de DIICOT
Expunerea mediatica a fost destul de nedreapta. Banca a fost victima acestor fraude care au fost descoperite de controlul intern si de o inspectie de la Societe Generale. Sa descifrezi schemele de frauda nu e usor. Am colaborat cu DIICOT, ne-am constituit parti civile in dosarele deschise de DIICOT. Sunt dezamagit sa vad ca BRD a fost expus in felul in care a fost expusa in media, atata vreme cat noi suntem cei prejudiciati. Costul asupra bancii al acestor fraude e dificil de evaluat, el depinde de valoarea garantiilor, dar pe baza ultimelor re-evaluari, costul este de 180 milioane euro din care o parte au fost deja provizionati.

Comunicatul bancii:
"De-a lungul intregului an 2012, banca a actionat in conditiile unui mediu economic inca dificil, caracterizat de un nivel scazut de incredere care a afectat consumul, o cerere externa slaba care a impiedicat cresterea exporturilor si o performanta slaba a sectorului agricol, cu o recolta sub medie. Dificultatile economice s-au reflectat in activitatea sectorului bancar printr-o reducere de 0,1%(*) a volumului creditelor brute. Creditele acordate clientelei de persoane fizice au scazut cu 1,5%(*), din cauza declinului cu 6,2%(*) al volumului creditelor de consum. In acelasi timp, companiile si-au limitat investitiile, inducand un impact negativ in cererea de credit.
Activitatea de creditare a bancii a fost sustinuta in 2012 in principal de creditele imobiliare, precum si de finantarea marilor clienti corporativi. Creditele acordate persoanelor fizice au crescut cu 2,4%(*) la sfarsitul anului 2012, sub influenta productiei robuste de credite imobiliare in cadrul programului "Prima Casa".
Rezultate, pe scurt:
  • Volumul creditelor, in crestere cu 2,5% fata de 31 decembrie 2011;
  • \u0001 Depozite mai mari cu 4,1% decat la finalul anului 2011;
  •  Venit Net Bancar de 2.912 milioane lei;
  • \u0001Cheltuieli operationale de 1.353 milioane lei, in scadere cu 2,4% fata de sfarsitul anului 2011
  •  Rezultat net de - 332 milioane RON, afectat de cresterea costului net al riscului (1.938 milioaneRON, in crestere cu 61,6% in comparatie cu anul 2011
Creditele pentru companii au crescut cu 2,5% fata de 2011, evolutie determinata de activitatea mai intensa de finantare a marilor clienti corporativi. Pe segmentul companiilor, au fost preferate finantarile in lei, soldul acestora inregistrand o crestere de 6,0%(*) fata de anul 2011. In consecinta, cotele de piata ale bancii au crescut cu 0,6 puncte procentuale pe piata clientilor persoane fizice si cu 0,2% pe piata clientilor companii. Anul 2012 este caracterizat de asemenea si de cresterea dinamica a depozitelor clientelei (+4,1%(*)), cu o reorientare catre scadentele mai lungi. Tot anul trecut, banca si-a diversificat sursele de finantare si si-a imbunatatit semnificativ raportul Credite/Depozite de la 103,6% la 98,7% (-4,9 puncte).
Venitul net bancar a scazut cu 6,1% in comparatie cu 2011, influentat in special de declinul marjei nete de dobanda, determinata de evolutia adversa a ratelor dobanzilor si de efectele structurale.

In acest context, BRD s-a concentrat pe imbunatatirea eficientei operationale si a redus cheltuielile generale cu 2,4%. Raportul cost/venit a ramas in anul 2012 in mod semnificativ sub nivelul de 50%, la 46,5%.
Costul net al riscului a crescut cu 61,6% fata de anul 2011, pana la 1,938 miliarde lei, din cauza deteriorarii mediului macroeconomic si a implementarii, incepand cu cel de-al doilea trimestru al anului trecut, a unei metodologii mai prudente de evaluare a garantiilor.
Nivelul costului riscului a afectat rezultatul net, care s-a situat la -332 milioane lei.

BRD - Groupe Societe Generale avea, la sfarsitul anului 2012, peste 2,3 milioane de clienti. La aceeasi data, banca avea peste 2,2 milioane de carduri valide si opera o retea de peste 1.500 ATM-uri si aproximativ 21.000 POS-uri. Volumul total al activelor bancii se ridica, la sfarsitul anului 2012, la 47,924 miliarde lei.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2881 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    bun manager :) (Miercuri, 13 februarie 2013, 14:23)

    miss sloane [utilizator]

    are pierdere 332 mil lei in conditiile in care tepele au fost de 792 mil lei (180 mil euro) si gaseste de cuviinta sa concedieze oameni
  • +1 (1 vot)    
    plec de la ei (Miercuri, 13 februarie 2013, 14:55)

    andimi [utilizator]

    sper ca cei de la BRD vor citi comentariul meu. Sunt client al lor de vreo 9 ani, am mai multe conturi. Cind insa am vazut ca taxeaza tot ce misca, ca comisioanele au crescut in octombrie, ca mi-au bagat pe git tot felul de pachete, pentru care ca sa le reziliez tot eu tre sa platesc ca fraierul, ca daca vrei sa trimiti bani intr-un cont din afara te tepuiesc la propriu cu de la 30 de euro in sus, atunci ADIO si nu am cuvinte.
  • 0 (0 voturi)    
    BRD-GSG (Miercuri, 13 februarie 2013, 20:18)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Colaborez de multi ani cu BRD-SMCC.Este o banca foarte puternica, cu personal foarte bine pregatit, cu formare profesionala continua, in pas cu aceste timpuri foarte dificile.Orice atac mediatic nu face decat sa dauneze imaginii bancii.Toti au probleme dificile, amplificarea acestora dauneaza oricarei institutii.Exista servicii specializate care filtreaza colaborarea cu institutii nerentabile si cu risc, pot aparea inevitabil si situatii anormale, insa o banca de asemenea calibru are capacitatea de a trece peste asemenea inconveniente.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri