Am aflat numarul bugetarilor. La inceputul lunii martie, Statul avea 1.189.861 angajati. Isarescu: In 1990 Statul functiona cu circa 800.000 de bugetari cu tot cu cei din Comitetul Central. Vezi cum sta Romania comparativ cu alte tari din acest punct de vedere

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 1 aprilie 2013, 7:56 Economie | Finanţe & Bănci

La inceputul lunii martie, in sectorul public erau ocupate 1.189.861 posturi in sectorul bugetar, potrivit unor date obtinute de HotNews.ro. O analiza a evolutiei acestui indicator arata ca in perioada mai 2012-august 2012, tendinta a fost de reducere a lui, in vreme ce din august, numarul posturilor ocupate in sectorul bugetar a re-inceput sa creasca, ajungand in martie la nivelul din iulie 2012. Daca numarul bugetarilor s-ar reduce in medie cu 15%, ar insemna ca circa 180.000 de posturi sa se elibereze.
Vezi in text unde a crescut numarul bugetarilor, de unde ar putea avea loc cele mai multe concedieri si cum sta Romania comparativ cu alte tari la acest capitol.

 "Se vor lua masuri pentru reducerea la nivelul aparatului central al institutiilor publice cu 15% a numarului de personal, pe medie, si a cheltuielilor cu bunurile si serviciile", a spus ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu. Intrebat daca acest lucru inseamna ca vor fi efectuate restructurari, ministrul a raspuns afirmativ.
Vezi mai jos graficul reprezentand evolutia numarului de posturi ocupate in sectorul bugetar, defalcat pe tipuri de institutii bugetare (dati click pe imagine pentru a o mari pana la dimensiunea dorita):





In acest moment ministerele lucreaza la o analiza a propriei activitati, in urma careia va rezulta daca e nevoie sa disponibilizez personal sau dimpotriva, are nevoie de personal pentru a-si imbunatati eficienta si calitatea muncii. In scenariul in care reducerea medie de 15% s-ar aplica uniform in tot sectorul bugetar, cele mai multe disponibilizari ar avea loc in administratia publica locala, nu cea centrala, iar cel mai vizat sector in cadrul administratiei locale ar fi vizat de invatamantul preuniversitar, unde numarul posturilor ocupate a crescut in perioada decembrie 2012-martie 2013.

Mai jos aveti numarul reprezentand 15% din personalul bugetar, adica media posturilor care ar trebui eliberate din sistem (dati click pe imagine pentru a o mari pana la dimensiunea dorita):





"Discutia vizand numarul de bugetari e foarte complexa: sunt putini sau sunt multi? Dupa toate ajustarile facute- am redus numarul cu 15%- depinde cum ii numaram. Daca ne uitam ca procent in total populatie, de pilda numarul de bugetari la mia de locuitori, am putea concluiziona in mod eronat ca sunt prea putini bugetari", a afirmat luni Ionut Dumitru, seful Consiliului Fiscal si economistul sef al Raiffeisen Bank, la o conferinta desfasurata la BNR.
Mai jos aveti pozitia Romaniei in context european, ca numar de bugetari raportati la numarul total de contribuabili (dati click pe imagine pentru a o mari pana la dimensiunea dorita):






"Trebuie sa ne uitam la ponderea numarului de bugetari in total numar contribuabili, suntem in topul tarilor europene, alaturi de Danemarca, Norvegia si Finlanda. Desi s-au facut concedieri, desi au mai plecat oameni din sistem, au ramas inca prea multi, raportat la numarul de contribuabili", a mai spus Dumitru, adaugand ca Romania se confrunta si cu o evaziune foarte ridicata, cu peste doua milioane de romani muncind la negru.

  • In privinta salariatilor din domeniul public, chiar si Guvernatorul BNR a transmis un semnal public cat se poate de clar in cadrul unei conferinte: "In 1990 Statul functiona cu circa 800.000 de bugetari cu tot cu cei din Comitetul Central. Dupa 20 de ani avem 1,2 milioane si ne intrebam unde este problema", a spus Isarescu. Perfect adevarat.

Mai jos aveti sub forma de tabel datele din primul grafic:



Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
29713 vizualizari
  • +27 (31 voturi)    
    ... (Luni, 1 aprilie 2013, 9:14)

    pendejo [utilizator]

    "In 1990 Statul functiona cu circa 800.000 de bugetari cu tot cu cei din Comitetul Central. Dupa 20 de ani avem 1,2 milioane si ne intrebam unde este problema"

    In 1990 nu exista informatizarea de astazi-cu alte cuvinte masina de scris si posta rapida/fax/telex ar fi trebuit inlocuite cu software-ul si internetul.
    Judecand dupa numarul de salariati pare ca nu e asa.
    N-am inteles niciodata de ce mai cer unii dischete la anaf ,cand majoritatea calculatoarelor nici nu mai au floppy.

    Ar trebui redus cu 50% si sa ramina 600.000 de toti.Iar trendul sa fie spre descrestere nu invers.
    • +13 (17 voturi)    
      mda (Luni, 1 aprilie 2013, 11:07)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui pendejo

      Nr de 1.2milioane actual nu include inca 350.000 angajati din firmele de stat (capital integral sau majoritar de stat): regii autonome, companii nationale, etc.

      Si legat de 1990, atunci nr angajatilor statului era de 800.000 bugetari plus 6-7 milioane de salariati in firmele de stat (aproape toate firmele erau de stat).
    • +6 (6 voturi)    
      in plus (Luni, 1 aprilie 2013, 11:20)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui pendejo

      in 1990 toata economia era de stat, iar ministerele conduceau TOT. Companiile de stat au [cam] disparut, personalul din ministere a scazut, dar nr. de bugetari a crescut. Daca angajezi 1/1 cum sa maresti salarii la angajati [Dragnea se jura ca ramane la acelasi buget de salarii]????
    • +9 (9 voturi)    
      naivule... (Luni, 1 aprilie 2013, 11:28)

      rozbo [utilizator] i-a raspuns lui pendejo

      pai cum crezi tu draga ultramarin ca ar arata un ghiseu de institutie publica fara personal suficient?un functionar sa citeasca, unul sa scrie, altul sa taie chitanta, altul sa incaseze bane si altul care sa-ti spuna ca nu stai unde trebuie si-ti mai trebuie niste acte? sistem informational? esti culmea!!! pai ala este pentru solliteire, angry birds, faceb, mail, chat, muzica, filme online, etc. nu este permis prin contract de munca sa utilizezi aceste sisteme in scopul pentru care au fost achizitionate - diminuarea si eficientizarea muncii, cresterea rentabilitatii financiare a sectorului public. !!! am dreptate sa spun ca esti putin cam prea naiv?
    • +5 (5 voturi)    
      Teoretic da! (Luni, 1 aprilie 2013, 11:40)

      Geo6101 [utilizator] i-a raspuns lui pendejo

      Practic, daca vrei un sistem functional performant in sanatate si invatamant, numericul ar trebui mentinut! De asemenea, in MAI! Din pacate, astea sunt zonele in care se reduce numericul, in timp ce se mareste in administratie si aici amintesc de numarul mare de ministri, parlamentari - 588, intentia de regionalizare care va duce cu siguranta la o crestere a numericului din administratie etc.
  • -10 (30 voturi)    
    De fapt in '90 erau mult mai multi bugetari. (Luni, 1 aprilie 2013, 9:24)

    gv [utilizator]

    Toti au preluat gogoasa asta cu cei 800.000 de bugetari din 1990.
    De fapt, cei 800.000 de bugetari din 1990 nu includeau invatamantul, unde lucrau peste 500.000 de oameni, deci in total erau peste 1,3 milioane de bugetari, fata de 1,18 milioane in prezent.
    • +9 (13 voturi)    
      Taticu, (Luni, 1 aprilie 2013, 10:53)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui gv

      atunci nu existau computere pe fiecara masa, nu existau programe, ....
      La ce este nevoie de atata forta de munca?
      Acum un computer dotat cu ceea ce este necesat poate inlocui cel putin 5 oameni.
      De ce au nevoie de 1,2 milioane lenesi?!
      A,... ca sa ii voteze...
      Mersi!
    • +18 (18 voturi)    
      Gresit (Luni, 1 aprilie 2013, 11:20)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui gv

      La ora actuala in Romania sunt cam 5,2 mil de salariati, dintre care 2,3 mil in sectorul de stat si 2,9 mil in sectorul privat.
      - Cei 2,9 mil. din sectorul privat ii includ si pe cei care muncesc la negru, fara carte de munca.
      - Cei 2,3 mil de bugetari lucreaza in administratia de stat sau locala (parlament, guvern, justitie, primarii, consilii locale, administratii financiare, politie, armata, sanatate, invatamant, etc), si cei care lucreaza in companiile de stat (posta, sectorul energetic, minier, transporturi feroviare si aeriene, extractiv, in industria de aparare sau medicala, in industria petoliera si chimica,forestiera, ferme agricole de stat, fabrici cu capital de stat, etc).

      Evident, Isarescu a comparat doar numarul de angajati din administratila de stat si locala, care inainte de '89 numara cam 800000 de angajati iar acum a ajuns la 1,2 mil.

      Nici n-avea cum sa faca altfel din moment ce in 1989 numarul de angajati in armata si politie era de 1,6 mil (acum sunt 160000 in armata si 80000 in politie), angajatii din invatamant erau 600000 (acum sunt 380000), angajatii din sanatate erau 600000 iar acum sunt 400000, etc.
      Mentionez ca in 1989 numarul total de salariati era de peste 10 mil si ca acum cel putin 3 mil de romani lucreaza in afara tarii.

      Isarescu are dreptate !
      • +7 (7 voturi)    
        comentariu f bun! (Luni, 1 aprilie 2013, 11:57)

        dece [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

        Ai dreptate, suntem mult mai putini ramasi in tara...si mult mai putini direct productivi...
        Din cei 2,9 milioane de angajati la privat, cat poti sa storci sa hranesti restul de cca.16 milioane de romani ramasi in tara, bugetari, pensionari, elevi si handicapati?!
        Ar mai fi inca cca. 2,9 milioane de romani care lucreaza afara, dar ei platesc taxe si impozite in tarile de adoptie...in tara trimitand cash, pt nevoile rudelor directe...asa zisii bani care se reintroduc in economia gri sau neagra!
        • +8 (8 voturi)    
          Inca cateva cifre (Luni, 1 aprilie 2013, 13:15)

          ticbis [utilizator] i-a raspuns lui dece

          In 1989, la o populatie de 22,5 mil. de locuitori, in Romania erau:
          - 10,5 mil de angajati in sectoarele de servicii, industrie, agricultura (cooperatori), administratie de stat si locala, armata, politie, sanatate, invatanant, cercetare, turism, etc. Acum sunt doar 5,2 mil in total, privati plus bugetari.
          - Atunci erau 3,5 mil de pensionari, acum sunt 5,5 mil (in conditiile in care atunci varsta de pensionare era de 53 de ani pentru femei si 58 de ani pentru barbati, iar acum este de 65 de ani pentru toti).
          - Erau cam 4,5 mil de copii prescolari si tineri in scoala (gradinite, scoala primara, liceu, facultate);
          - Erau alte 4 mil de persoane care se incadrau in categoriile: casnice (mai ales marea majoritate a femeilor din mediul rural), mici mestesugari (cizmari, croitori, blanari, ceasornicari, etc) sau cu alte profesii liberale (artisti plastici, olari, pictori, scriitori, poeti, sculptori, decoratori, actori, muzicieni, etc.);

          Deci cam asta era structura societatii de atunci; cam 60% din populatie producea efectiv pentru intretinerea celorlati 40%.

          Acum, la o populatie de 20 mil de locuitori, muncesc doar 5,2 mil de oameni (privat plus bugetar). Asta inseamna ca doar 25% dintre cetateni muncesc pentru intretinerea celorlalti 75%.
          Asta fara ca sa mai socotesc cati dintre acestia produc in mod real si cati sunt platiti din bugetul de stat!
    • +1 (1 vot)    
      de la 5 la 15 (Marţi, 2 aprilie 2013, 8:52)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui gv

      la o primarie comunala saraca din Arges erau 5 functionari in 89 iar acum sunt vre-o 15 din care lucreaza vre-o 4-5, ceilalti mimeaza si casca.
  • -9 (25 voturi)    
    Minciuni (Luni, 1 aprilie 2013, 9:44)

    taticutu [utilizator]

    Cifrele de astazi cred ca sunt reale,dar sa minti ca pana in 1989 au fost DOAR 800.000 de bugetari,nu e o gogoasa mare ci o minciuna sfruntata,spusa de un om, chipurile responsabil.
    Hai sa le detaliem ,prin formele de organizare de atuncea : Partidul : comitet central cu tot aparatul,comitete judetene cu tot aparatul, primariile-organe de partid si de stat, aparatul central UTC ,precum si cele judetene,aparate centrale ale diferitelor organizatii,gen FDUS, pionieri,femei ,etc, ministere,care nu erau putine,CSP,tot un fel de minister,etc,etc.
    Cred ca am acoperit cel putin 85% din fostii bugetari. Am uitat militia,securitatea...
    Noi care am vietuit in acei ani si eram unii chiar implicati in viata politico-economica de atunci,nu cred ca aveam senzatia ca sunt numai 800000 de bugetari... pe capul tarii...
    • +11 (17 voturi)    
      senzatia (Luni, 1 aprilie 2013, 10:11)

      cetatean.ro [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      Eu nu pot sa inteleg cum poti avea sau nu senzatia numarului de bugetari? Te rog sa-mi spui cum e senzatia cand numarul de bugetari este de 800.000 si cum e cand numarul e 1.200.000. Sunt tare curios.
      • -2 (10 voturi)    
        Hmmm (Luni, 1 aprilie 2013, 11:11)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui cetatean.ro

        In 89-90 toti erau bugetari....in 90 inca nu incepusera dusponibilizarile deci erau multe milioane de bugetari.
  • +13 (15 voturi)    
    Comparam mere cu pere (Luni, 1 aprilie 2013, 10:05)

    Dr.I [utilizator]

    In 1990 nu exista, de exemplu, directii de asistenta sociala. Nu existau asistenti maternali profesionisti si asistenti personali profesionisti. Copiii traiau in orfelinate si nu are rost sa aduc aminte cum, legati de paturi.
    In 1990 nu aveam prefecturi!
    In 1990 nu aveam cateva mii de comune (primarii) infintate de Adrian Nastase in 2004 cu aparat propriu si o gramada de consilieri locali care incaseaza indemnizatie de sedinta.
    In 1990 nu aveam aproape 700 de parlamentari cu apara birocratic pentru fiecare.
    In 1990 NU se preconiza infiintare regiunilor ca structura administrativ teritoriala, cu o gramada de noi posturi bugetare.
    Altele!
  • +15 (17 voturi)    
    Vad ca nimeni nu observa ca.. (Luni, 1 aprilie 2013, 10:08)

    justin puscasu [utilizator]

    daca vrei sa reduci numarul birocratilor, trebuie sa incepi prin a reduce birocratia; sa renunti la o parte din hartiile inutile, dar obligatorii, sa abandonezi prezumptia ca toti romanii sunt infractori, care trebuie in orice situatie sa-si dovedeasca cu mii de acte buna credinta....
    In ultimii ani, am tot asistat la discutii despre necesitatea reducerii aparatului birocratic, dar n-am vazut nici macar o umbra de intentie de a reduce muntele de hartii pe care acesta trebuie sa-l mestece.
    Vorba unui comentator, "sunt atat de multi idioti in tara asta, incat ar trebui decretata starea de urgenta!".
  • +7 (15 voturi)    
    nu sunt multi ... (Luni, 1 aprilie 2013, 10:37)

    zboing [utilizator]

    dar sunt total ineficienti.
    • +5 (5 voturi)    
      si una si alta... (Luni, 1 aprilie 2013, 12:04)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui zboing

      caz:
      In ianuarie primesc de la ANAF o scrisoare cu o regularizare de 4 lei (mai scumpa expedierea). O platesc pe 25 februarie. 2 saptamani mai tarziu primesc o regularizare..SOMATIE cu titlul executoriu...de...15 Lei. O platesc pe 28 martie. Vadit iritat ii intreb ce este cu aceste regularizari ca mi-am platit impozitul pe proprietate pana la 31 martie. Functionara imi explica cu un zambet ironic atot-stiutor ca nu este pentru impozitul pe proprietate si pe venit. Intreb "ce venit?" (un contract de inchiriere din 2007!!! platit atunci!!! De ce sunt eu somat si amenintat pentru greselile lor, 6 ani mai tarziu?!?!?!) si imi spune cu calculatorul in fata sa ma duc la biroul 16 sa o mai ard si pe acolo!!!. Imi spune ca de fapt am 176 de lei de platit, dar ei imi trimit regularizari cu taraita ca sa vin cat mai des sa le dau de lucru (nu aveam bani la mine). Dupa ce scrie ceva acolo in computer ma trimite cu drag la ghiseul 5 sa platesc acolo!!!!. Adicatelea dragi platitori de taxe...daca te duci la Carrefour la casa cu cosul tau de merinde, o tanti scaneaza ce ai in cos, dupa care te trimite la alta casa sa platesti acolo, nu la ea!PENIBIL!!!

      Idioti!!!
  • +7 (7 voturi)    
    Solutia este informatizarea (Luni, 1 aprilie 2013, 10:51)

    bigbrother [utilizator]

    Si doar acolo unde fie nu este posibil acest lucru (desi nu prea vad cum, internet exista peste tot iar o solutie in cloud ar rezolva aproape toate scenariile posibile) sa fie lasat nr minim de personal. Sincer, nu trebuie reinventata roata, e suficient sa vedem ce au facut altii. Si mai ales, sa ne aducem aminte ca fiecare avem si altceva de facut decat sa umblam in stanga si dreapta ca sa rezolvam ceva la institutiile statului.

    Sunt curios daca acele locuri de munca chiar vor disparea si cu ce vor fi inlocuite. Asta pentru ca intai trebuie umblat la procedurile de lucru prin simplificarea lor la maxim, a.i sa nu mai fie nevoie de oameni pentru a plimba o hartie intre birouri.

    Revenind pe partea sociala, sunt curios care va fi raspunsul bugetarilor..vor iesi in strada? Isi vor da seama in ultimul ceas ca USL au promis multe, dar sunt nevoiti sa faca exact ce ar fi facut si ceilalti, din simplu motiv ca asta e singura solutie?
  • -5 (11 voturi)    
    eh (Luni, 1 aprilie 2013, 11:12)

    Mazeta [utilizator]

    Ce treabă are Isărescu cu numărul de bugetari? Să ne zică mai bine câte datorii avea România în 1990 și câte are acum.
    • +1 (7 voturi)    
      e mai usor sa vorbesti de treaba altuia... (Luni, 1 aprilie 2013, 11:39)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      comic, nu? de ordonanta 50 si legea 193 care protejeaza clientii nu vorbeste.
      nu cred ce spune. pana in 1989 totul era de stat. de atunci pana 1990 nu se facusera disponibilizari si numarul angajatilor la stat era imens. sunt de acord sa scada numarul bugetarilor, dar sa scoti niste cifre pompieristice din pozitia lui, mi se pare ca este o iresponsabilitate.
      in timp ce numarul medicilor si a cadrelor didactice a scuzut, probabil a crescut sectorul administrativ. daca sanatate si invatamant nu ai, ma intreb ce fel de dezvoltare se vrea.
  • +6 (8 voturi)    
    Raspunsul e foarte simplu, dle Isarescu (Luni, 1 aprilie 2013, 11:32)

    Metec [utilizator]

    In 1989, numarul bugetarilor era mic, dar cel al angajatilor la stat, in industrie, era urias. Daca industria de stat s-a dus pe copca, forta de munca dislocata a trebuit sa gaseasca alte debusee. Majoritatea a ingrosat randurile pensionarilor si somerilor. Altii au intrat intr-un sistem privat dubios, cu patroni care platesc la negru etc. Dar generatiile urmatoare n-au mai gasit debuseu in economie, puternic subtiata, ci in sistemul bugetar nepotist si corupt, politizat si sub-finantat. Asa se explica supradimensionarea sistemului bugetar, care adaposteste o categorie numeroasa de oameni tentati de o viata usoara, in care muncesti putin si castigi pe masura. Exista, desigur, numerosi bugetari care muncesc de placere in sistem, dar majoritatea sunt acolo de nevoie. Este aproape singurul debuseu viabil al fortei de munca, in afara de corporatiile multinationale, care atrag de obicei "crema". Situatia e evident nefireasca si ar trebui sa atraga atentia clasei ocarmuitoare, care nu face mai nimic pentru stimularea economiei private, mai ales a IMM-urilor.
  • +2 (2 voturi)    
    Grafic fals linistitor. (Luni, 1 aprilie 2013, 12:00)

    Spirt [utilizator]

    In raport cu numarul de contribuabili, desi numarul de bugetari este mare, situatia ar putea parea OK, ideea ce ar ramane ar fi ca situatia este critica, dar rezolvabila, pana si danezii sunt ca noi, nu poate sa se intample ceva foarte rau, foarte curand. Iata insa alte probleme la situatia prezentata acolo:
    1.Dintre acesti contribuabili, jumatate sunt taranii care lucreaza pamantul. Acestia nu sunt contribuabili in adevaratul sens, dar sunt trecuti acolo ca sa nu dea catastrofic la someri, deci din 20% deja am ajuns ca avem real 40% bugetari.
    2.Raportul contribuabili - populatie totala este destul de dereglat, in sensul ca in restul tarilor din grafic sunt in jur de 50%contribuabili din populatie, pe cand la noi aceasta cifra este cam 30%.
    Datorita acestor aspecte putem sa ne asteptam oricand la faliment de tip Cipru.
  • +1 (7 voturi)    
    Total aiurea (Luni, 1 aprilie 2013, 12:45)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Adica daca scade nr de angajati din economie trebuie redus si nr de politisti doctori sau profesori doar ca sa fie un anumit procent? Ce legatura are? Si cand creste nr de angajati trebuie crescut si nr de politisti si etc? Total aiurea. Plus institutiile care nu existau pe vremea aia gen ANAF ANI DNA etc. Si cu informatizarea ca vad ca sunt multi inteligenti pe aici, ce, calculatoare merg singure? Nu trebuie operatori plus o armata de ITisti? Iar Isarescu mai bine n-ar spune cati angajati sunt la BNR ul lui si ce lucreaza ei pe acolo. Ca eu am vazut in tara ce sedii impozante au, ca sa nu mai vorbesc de Bucuresti.
  • -3 (7 voturi)    
    sa dam afara... (Luni, 1 aprilie 2013, 13:54)

    fdaniel [utilizator]

    As vrea sa dam afara numai DOI din cei 1.189.861

    primul si ultimul UNU din 1.189.861
  • +1 (3 voturi)    
    sunt 1,20 mil de bugetari pentru că (Luni, 1 aprilie 2013, 23:57)

    visio [utilizator]

    avem 22 mil. de proști care vor să își plătească impozitul la ghișeu; numai în cazul multinaționalelor adevărate (BAT, etc) există varianta PC; altfel, foarte mulți își cumpără smartphone să trimită sms-uri sau să facă poze la coada pisicii...
    sunt cozi la caseriile Renelului, la Postă oamenii își plătesc factura de telefon mobil, proștii dela casele de pensii nu știu să calculeze o pensie corectă (vă aduceți aminte de scandalul pensiilor de anul trecut), la Fisc o proastă îți scrie datele de pe CI, iar alta îți dă chitanță, etc....și asta se întâmplă pentru că avem o populație slab culturalizată și foarte mulți au wc-ul în grădină chiar dacă locuiesc la bloc; evident că la o așa populație, avem cei mai potriviți politicieni; proști are fiecare națiune, însă procentul face diferența; când ai 21% PPDD, 15 pdl, 36% usl...nivelul de trai, adică banul din buzunar, este logic...serios acum, chiar vreți să trăiți bine cu atâția proști? bieții bugetari se simt ostracizați și pe bună dreptate;
    nu vreau să îmi iau minusuri degeaba, așa că vă spun clar: sunt un mic patron și computeriza totul în regim de urgență, dacă aș putea; totul cu semnătură electronică, răspunedere penală masivă dela omul de rând până la politician; apropo, orice politician care nu își respectă angajamenntele electorale trebuie băgat în pușcărie pe viață; este un escroc și trebuie să fie pildă pentru toată lumea; te angajezi că rezolvi o treabă, o rezolvi; altfel, ești pa...
  • +1 (1 vot)    
    Afara! (Marţi, 2 aprilie 2013, 12:26)

    Buzdy [utilizator]

    Anul trecut am fost la Taxe si Impozite Sector 2, erau deschise 2 din vreo 12 ghisee si era coada la fiecare; undeva in interiorul biroului erau 6doamne si 2 domni care stateau la cafea si radeau.
    Cam asta-i treaba, tregeti si dvs concluzii.
  • 0 (0 voturi)    
    numarul bugetarilor (Marţi, 2 aprilie 2013, 23:59)

    voi [utilizator]

    1) nr. bugetarilor trebuie raportat la populatia tarii deoarece ei deservesc pe. nu numai pe cei din salariatii din sectorul privat- de ex. profesori, politisti, medici, etc.:
    2) salariatii din companiile de stat, evident, trebuie exclusi, ei desfasurand activitati economice ca si salariatii din sectorul privat si nu activitati administrative ori de servicii publice.
    3) chiar si asa, din tabelul prezentat, nu rezulta ca avem prea multi bugetari iar daca Danemarca are proportional mai multi, nu se poate spiune ca e codasa , ci dimpotriva!
    4) in concluzie, un articol care nu porneste de la date statistice concludente, care trage concluzii gresite.
    5) nr. de profesori de ex. ( bugetari) nu scade daca cresc nr de calculatoare, nu e determinat de nr. de salariati din sectorul privat ci de nr. de copii de varsta scolara.
    4) birocratia se poate reduce numai daca se simplifica legislatia. S-a simplificat ? Nu. Deci nu putem reduce nr. bugetarilor din administratia publica.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version