Peste 80% din romani iau in calcul schimbarea bancii cu care colaboreaza. Care sunt nemultumirile acestora?

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:31 Economie | Finanţe & Bănci

Peste 80% dintre romani iau in calcul sa se mute la alta banca in urmatoarele sase luni, mult peste media globala, de 51%, cei mai multi clienti fiind nemultumiti in privinta increderii, sigurantei si relatiei cu banca, potrivit raportului World Retail Banking Report 2013 publicat de Capgemini. Raportul releva ca 16,2% dintre clientii romani ai bancilor de retail sunt hotarati sa schimbe banca cu care colaboreaza in urmatoarele sase luni si 67,4% nu sunt siguri daca vor ramane la aceeasi banca, in timp ce la nivel global procentajele se situeaza la 10%, respectiv 41%, potrivit sutudiului companiei Capgemini, care furnizeaza consultanta manageriala, IT si servicii de outsourcing, citat de Mediafax.

Raportul World Retail Banking 2013 se bazeaza pe datele colectate de la 18.000 de clienti din 35 de tari si masoara cei mai importanti factori cu privire la canale, tranzactii si produse bancare.

In Romania, clientii au nemultumiri legate de incredere si siguranta (doar 23% dintre respondenti fiind satisfacuti), relatia cu banca (35% satisfacuti), cunoasterea nevoilor si preferintelor de catre institutiile de credit (38% multumiti), oferirea mai multor canale de distributie (40% satisfacuti) si distribuirea produselor pe canale potrivite (41% satisfacuti).
 Clientii bancari romani sunt nesiguri si ingrijorati de evolutia sectorului bancar, desi depozitele de pana la 100.000 de euro sunt garantate, considera directorul de vanzari al Capgemini Romania, Kevin von Gamm.

Potrivit unui studiu al Bancii Mondiale, doar 1 din 8 romani are incredere in banci.

Pe de alta parte, la nivel global circa jumatate dintre clienti nu sunt multumiti de banci in privinta urmatoarelor aspecte: cunoasterea nevoilor si preferintelor clientilor (37% satisfacuti), distrubuirea produselor pe canale potrivite (43% satisfacuti), incredere si siguranta (51% satisfacuti), relatia si intimitatea cu clientii (43% satisfacuti) si oferirea mai multor canale de distributie (44% satisfacuti).

"S-a remarcat faptul ca experientele bancare pozitive ale clientilor se coreleaza cu increderea in banci si cu perceptia ca bancile le inteleg nevoile. In situatia in care la nivel global jumatete din clientii de retail nu sunt loiali bancilor, este clar ca acestea trebuie sa imbunatateasca relatiile cu clientii. Bancile trebuie sa urmareasca diferentierea si sa obtina loialitatea clientilor si in alte moduri", se mai spune in comunicat.

Institutiile de credit din Romania sunt concentrate mai mult pe problema profitabilitatii scazute, desi calitatea serviciilor este un factor important pentru retentia clientilor. Restructurarea sectorului bancar, in scopul de a imbunatati profitabilitatea, ar putea afecta relatia dintre client si banca intrucat unii clienti si-ar putea pierde persoana de contact din banca sau sucursala pe care o vizitau.

Serviciile mobile reprezinta viitorul bancilor de retail, potrivit lui von Gamm, care precizeaza ca pana la finalul acestui an vor fi mai multe dispozitive mobile decat oameni, fiind estimate 10 miliarde de dispozitive mobile, respectiv o medie de 1,4 dispozitive mobile pe cap de locuitor.

Clientii tineri au asteptari mai mari de la serviciile de mobile banking, plata facturilor, transferuri rapide, alerte, balanta contului si aplicatii mobile.

In Romania, telefonia mobila inteligenta (smart phones) a inregistrat o crestere a ponderii in totalul pietei de telefoane, de la 5% in 2010 la peste 20% in 2013.

Prezenta in Romania din 2001, Capgemini are peste 50 de consultanti si 85 de dezvoltatori IT. In 2009, compania a deschis un centru de outsourcing in Iasi, cu 250 de angajati in prezent. Firma de consultanta activeaza in 44 de tari, cu circa 125.000 de salariati.













Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

4155 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Sa schimbe pe cine cu cine? (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:57)

    bigbrother [utilizator]

    Problemele semnalate sunt la nivelul tuturor bancilor, cu mici variatii la nivel de sucursale legate de pregatirea si interesul angajatilor, nu de serviciile oferite, care sunt oricum proaste peste tot si ne zac cu dobanzi uriase cum numai in tarile sarace vezi.

    Deci, sondajul ar fi trebuit sa inceapa cu asa ceva: care este motivul REAL pentru care va duceti la o banca?
    • 0 (0 voturi)    
      motivul REAL (Joi, 25 aprilie 2013, 7:45)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      sunt costurile mari si increngaturile de conditii si comisioane si preturi care sunt dificil de estimat,
      si contractele in care bancile au modificat (a se citi CRESCUT) orice fara sa ceara si acceptul clientului.
  • 0 (0 voturi)    
    Sursa (Miercuri, 24 aprilie 2013, 17:12)

    gabitzux [utilizator]

    Domnule Popa,
    Unde ati gasit datele referitoare la Romania? M-am uitat si eu pe raportul celor de la Capgemini si nu sunt specificate nicaieri informatii referitoare la Romania.
    Sunt doar informatii generale, iar Romania nu apare pe nicaieri.
    Va multumesc
  • +2 (2 voturi)    
    80% ar schimba-o ... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 17:13)

    Dani.El [utilizator]

    ... iar ceilalti 20% isi dau seama ca ar fi degeaba - daca nu sunt magariile de la banca la care ai renuntat sunt altele, asa ca totul este inutil.

    Mai bine s-ar schimba sistemul bancar.
  • +1 (1 vot)    
    Vestea buna (Miercuri, 24 aprilie 2013, 17:30)

    un dac [utilizator]

    e ca o sa isi schimbe banca.
    Veste proasta e ca o vor schimba cu alta.
    ca-n bancul cu sosetele.
  • +1 (1 vot)    
    bancile (Miercuri, 24 aprilie 2013, 17:46)

    Ar3s [utilizator]

    pot fi schimbate cu usurinta. Actionarii, ba!
  • +1 (1 vot)    
    Cu ce sa o schimbe?! (Joi, 25 aprilie 2013, 8:36)

    SoulRider [utilizator]

    Poate cu o pereche de ciorapi groși, de lână, în care să încapă bietele lor economii. Cu dobânzile ridicole oferite de bănci, inflamația permanentă, impozitarea veniturilor din dobânzi, comisioanele aberante percepute, ar fi același lucru, ba chiar mai bine în varianta cu ciorapii!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi