Avem 84.185 de kilometri de drumuri din care doar 500 de kilometri de autostrada. Vezi cate marfuri si pasageri le tranziteaza si cum stam fata de alte tari din zona

de DP     HotNews.ro
Vineri, 26 aprilie 2013, 10:13 Economie | Finanţe & Bănci

La finele anului trecut, drumurile publice din Romania totalizau 84.185 km, din care 16.887 km (circa 20%) erau drumuri nationale, 35.380 km (42,0%) drumuri judetene si 31.918 km (37,9%), drumuri comunale, se arata intr-o nota remisa vineri de Institutul National de Statistica. Din pacate, Romania continua sa fie pe ultimele locuri in regiune din punct de vedere al densitatii drumurilor, ca sa nu mai vorbim de lipsa autostrazilor. Chiar si Guvernatorul Mugur Isarescu a abordat aceasta problema in repetate randuri. "Fara investitii in autostrazi, exporturile Dacia vor forma un lung sir de TIR-uri de la uzina pana la Nadlac", a rememorat guvernatorul BNR Mugur Isarescu avertismentul unui oficial al Renault, pentru a sublinia importanta dezvoltarii infrastructurii.
Vezi in text ce cantitati de marfuri si cati pasageri se transporta pe soselele din Romania

  • "Spuneam in 2004, la Cluj, ca tara noastra va trebui sa aloce sume substantiale pentru proiecte de infrastructura care sa ne apropie de standardele UE. Sa nu fim in stare dupa zece ani sa construim autostrada de la Nadlac la Marea Neagra, cand aceasta este o traiectorie europeana? Europa a ajuns la Marea Neagra. Pai a ajuns la Marea Neagra numai asa, pe harta, fara un sistem de transport bine pus la punct?", s-a intrebat guvernatorul BNR.

Potrivit INS, din punctul de vedere al tipului de acoperamant, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat: 27.665 km (32,8%) drumuri modernizate (in proportie de 89,4% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu), 22.208 km (26,4%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 34.312 km (40,8%) drumuri pietruite si de pamant.
  • In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 46,5% din lungimea drumurilor modernizate si 52,0% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.
  • Din totalul drumurilor nationale, 6263 km (37,1%) erau drumuri europene, 550 km (cu 57,1% mai mult decat in anul 2011, respectiv 200 km) insumau autostrazile, 255 km (1,5%) reprezinta drumuri cu 3 benzi de circulatie si 1552 km (9,2%) drumuri cu 4 benzi de circulatie.
  
Drumurile judetene, erau, in proportie de 45,1%, drumuri cu imbracaminti usoare rutiere, iar drumurile comunale, erau in proportie de 47,4% drumuri pietruite.
La 31.XII.2012 liniile de cale ferata de folosinta publica, in exploatare insumau 10.777 km, din care 10.639 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament ingust si 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg.
 Densitatea liniilor la 1000 km2 teritoriu a fost de 45,2 la mie.

In graficul urmator vedeti cum sunt transportate marfurile in Romania, pe tipuri de transport si categorii de marfuri (click pe imagine pentru a fi marita)



Densitatile cele mai mari s-au inregistrat, in ordine, in regiunea Bucuresti-Ilfov (153,2 la mie), regiunea Vest (59,1la mie), regiunile Nord Vest si Sud Est (48,8 la mie).
La sfarsitul anului 2012, lungimea liniilor de cale ferata in exploatare electrificate era de  4020 km reprezentand 37,3% din reteaua de cale ferata in exploatare.  


  • Potrivit unei analize a Ministerului Transporturilor, prognoza traficului rutier pentru anul 2015 arata ca vor circula mai mult de 16.000 vehicule fizice/24 ore pe drumurile publice din zonele aferente marilor orase, ducand la aparitia de blocaje si intarzieri in traficul rutier de marfa si pasageri.




In transportul rutier de marfuri, marfurile transportate in cont propriu au reprezentat 65,0% din total, iar contra plata 35,0%. In ceea ce priveste transportul de marfuri pe destinatii, 89,9% din total s-a inregistrat in transportul national si numai 10,1% in transportul international (inclusiv tranzitul).

In transportul rutier international de marfuri, 95,1% din totalul marfurilor descarcate au provenit din State Membre ale UE, in timp ce tot 95,1% din totalul marfurilor incarcate au avut ca destinatie State Membre UE. Cele mai mari cantitati de marfuri au provenit din Germania (26,6%), Italia (21,7%) si Ungaria (11,7%), iar in ceea ce priveste volumul marfurilor incarcate, 28,7% au avut ca destinatie Germania, 21,9% Italia si 10,1% Ungaria.




Din totalul marfurilor transportate pe rute internationale, care reprezinta 2909,0 mii tone, tranzitul a detinut 35,6%, marfurile incarcate 33,8%, iar marfurile descarcate 30,6%
Potrivit INS, drumurile publice sunt definite ca fiind cai de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajate pentru traficul pietonal si rutier, deschise circulatiei publice.
Drumurile nationale asigura legatura capitalei tarii cu municipiile-resedinte de judet, legaturile intre acestea, precum si cu tarile vecine. Drumurile judetene si comunale asigura legaturile intre municipiile-resedinta de judet si resedintele de comune, municipii, orase si alte obiective importante, intre comune si satele din judet, precum si legatura intre municipii, orase, comune si sate intre ele.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4984 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    drumuri expres (Vineri, 26 aprilie 2013, 10:46)

    ala_ [utilizator]

    nu este nevoie neaparat de autostrazi....
    daca este trafic mult, atunci da. dar altfel, de ce nu se fac drumuri expres? Mult mai ieftine, si se pot face mult mai rapid. Seamana cu autostrazile, doar ca nu trebuie sa faci atatea poduri si pasaje...Pui limita de 110 km/h, 3 benzi (cate doua cand pe-o parte, cand pe ceaallata - unde se pot face depasiri, parapeti si cel mai important...nu trec prin localitati. Panta maxima, curba maxima....se pot face a.i. sa fie la aceleasi standarde ca pentru autostrazi, si in timp, daca conditiile de trafic o cer si sunt bani acestea se pot transforma mai tarziu in autostrazi.
    In final nu ne intereseaza sa facem colectie de autostrazi ca niste tablouri, ci sa circulam bine...
    Bucata aia de la Gilau este pustie. Si la fel vor fi multe alte bucati, mai ales daca se introduc taxe in plus....
    • +3 (5 voturi)    
      Hmpf (Vineri, 26 aprilie 2013, 11:45)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      Ce usor putem gasi scuze pentru altii si acceptam ceva inferior.

      Autostrazile sunt un fleac. De ce nu renunta (ei, de sus) la spaga de 50% sau mai mare per km si fac autostrazile cu niste sume de bani comparabile cu ale altor tari?

      Parca China a facut intr-un an vreo 10 000 km de autostrada si cand cineva vorbeste de China, o zice cu semnificatie de prost si ineficient.

      Pai daca "proata" China a facut atata, ce? In Romania muntii si dealurile sunt mai complicate ca in alte parti ale lumii?

      Zau, pentru cresterea TVA-ului, scaderea salariilor si lipsa oricarei hotarari cu efect pozitiv facuta de toti care au manage-uit tara asta, orice popor normal ar fi facut rastignirile sa para niste picnicuri - din alesi.
    • +4 (6 voturi)    
      nu tine (Vineri, 26 aprilie 2013, 12:18)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      primul sfat dat de celelalte tari care au facut investitii in avans in acest domeniu este sa faci direct autostrada deoarece costurile sunt aproape similare dar cu beneficii mai multe de partea autostrazii.
    • +1 (1 vot)    
      mda (Vineri, 26 aprilie 2013, 15:34)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      da.. e libera autostrada la Gilau, pentru ca pe acolo treci in viteza foarte repede... ca apoi sa stai in blocaje pe DN-uri
  • 0 (0 voturi)    
    Ce-i trebuie chelului? Tichie de margaritare. (Duminică, 28 aprilie 2013, 8:41)

    Eu the first [utilizator]

    Suntem saraci. Nu stim sa ne gestionam resursele, si coruptia ne omoara. Dar in loc sa investim intr-un mijloc de transport ieftin, anume in calea ferata, noi ne batem capul cu autostrazile, in conditiile in care transportul auto e depasit la cost doar de cel aerian.

    State mai cu scaun la cap decat noi, care au si autostrazi, tot muta marfa mai mult cu trenul decat cu masina. Majoritatea navetistilor nemti merg la lucru cu trenul. In afara camioanelor din Europa de est, pe autostrazile germane vezi in majoritate autoturisme si camioane mici care fac doar transport local. Noi n-avem banii nemtilor, sa mergem 100 km zilnic pe autostrada cu masina la lucru - asta ar insemna minim 200 EUR lunar doar pe transport. Da' vrem musai autostrazi ...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri