"Exista o reticenta fata de ideea ca se poate face electronic banking, adica sa dai un credit fara sa te uiti in ochiul clientului. Comunicarea directa cu clientul este foarte importanta. Inainte nu exista Facebook si erai obligat sa te uiti in ochii clientului atunci cand iti cerea un credit. E o ampla discutie si in prezent asta. Se spune ca una din cauzele crizei financiare este aceasta dedublare- intre client si bancher au intervenit o sumedenie de forme intermediare induse de tehnologia moderna care nu asigura acea alchimie pe care o ai atunci cand il privesti pe client in ochi. Locul increderii a fost luat de indicatori- lichiditate, solvabilitate samd. Pana la urma acel contact direct cu clientul este esential", a declarat marti Mugur Isarescu la un seminar organizat la sediul BNR.

Mugur Isarescu, guvernatorul BNRFoto: Agerpres

Guvernatorul Bancii Nationale, Mugur Isarescu, a povestit joi ca, in 1936, cand in Romania existau peste 140 de banci, "supravegherea bancara" se facea cu "privirea".

"Nicu Cinteza de la aceea vreme (cel care se ocupa azi la BNR de supravegherea bancara) privea de la balcon daca banca de vis-a-vis trage oblonul sau daca ii mai trece cineva pragul si de aici tragea concluzia cum se desfasoara activitatea bancara", spunea la un alt seminar guvernatorul BNR.

Potrivit lui Isarescu, supraveghetorul sef numara inclusiv persoanele care intrau in banci si daca constata ca numarul lor se imputineaza, se ducea sa vada care e cauza. "Nu doar la noi se facea treaba aceasta, ci si la alte banci centrale din Europa", a spus Isarescu.