Despre Becali s-a scris copios in ultimele 24 de ore si exista si motiv: nu in fiecare zi este arestat in Romania un om de afaceri, patron de club de fotbal, fost europarlamentar si sef de partid. Vezi aici cine a fost Gigi Becali. Cum au reflectat presa si social media aceste evenimente?

Datele sunt furnizate cu sprijinul MediaIQ. Si avem asa:

In ultimele 24 de ore s-au scris 527 de articole in presa despre Becali. 17,5% dintre ele erau cu tenta negativa, 12,11% aveau tenta de a-l compatimi pe patronul Stelei, iar restul erau neutre. Din punct de vedere al continutului emotional al articolelor, cele negative predomina.

Cele 527 de texte au aparut in media "clasica", inclusiv agregatoarele de stiri. Pe Facebook au mai existat 1.095 de postari, unde Gigi Becali a fost mentionat in peste 16% din ele, generand peste 12.000 de like-uri, 5.800 de comentarii si un numar de 1751 de share-uri!

Colegii din presa locala au preluat imediat informatiile, astfel incat ei conduc detasat ca numar, desi tendinta este de crestere a informatiilor despre Becali pe segmentul ziarelor nationale. Televiziunile au abordat si ele subiectul Becali, dar cu mai putin aplomb iar tendinta este de "subtiere". n grafcul de mai sus televiziunile sunt reprezentate cu culoarea galbena. Radiourile au fost ca si inexistente, pozitionarea lor fata de subiect fiind minima- o informatie scurta strecurata in buletinele de stiri de seara, potrivit analizei MediaIQ.

Doar segmentul presei scrise cu caracter generalist pare sa speculeze in continuare acest subiect.

Au existat si comunicate oficiale pe aceasta tema, dar foarte putine. Online-ul a facut insa legea.

Pe subiectul Becali s-a scrie mai mult decat se scrie pe economie, finante, Bnr samd. Aveti mai jos ilustrarea acestui fenomen. Si in final, mai spunem ca nu zona de sport a "confiscat"stirile cu Becali, ci cea referitoare la Justitie. La ora redactarii acestui text, postarile pe Facebook legate de Gigi Becali urcasera la peste 9.000.

Majoritatea in defavoarea finantatorului.

Material realizat cu sprijinul MediaIQ