Recensamantul populatiei, rezultate definitive: Populatia stabila a Romaniei este de 20.121.641 persoane, cu un milion mai mare decat o aratau rezultatele preliminare / Alti cel putin 727.000 de romani sunt plecati in strainatate / Avem 245.400 persoane analfabete

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 4 iulie 2013, 10:01 Economie | Finanţe & Bănci



Populatia stabila a Romaniei era de 20.121.641 persoane la 20 octombrie 2011, arata rezultatele finale ale recensamantului, cu un milion mai mult decat aratau rezultatele preliminare din august 2012. Numarul persoanelor plecate in strainatate pentru o perioada de cel putin un an, dar care nu fac parte din populatia stabila, este de 727,5 mii si nu cuprinde decat o parte a numarului de emigranti externi. Sub-inregistrarea semnificativa a fost cauzata de faptul ca, la momentul critic al recensamantului, mare parte dintre aceste persoane erau plecate cu intreaga familie in strainatate si nici nu au existat alte persoane (in tara) care sa declare informatiile solicitate despre acestia, a transmis INS. Dupa Recensamant, INS va recalcula o serie de indicatori: valoarea PIB/locuitor, indicatorii specifici pietei fortei de munca, noile rate de scolarizare, indicatori specifici statisticilor de calitate a vietii - veniturile si cheltuielile populatiei, indicatorii riscului de saracie.


Dupa Recensamant, INS va recalcula o serie de indicatori: valoarea PIB/locuitor, indicatorii specifici pietei fortei de munca, noile rate de scolarizare, indicatori specifici statisticilor de calitate a vietii - veniturile si cheltuielile populatiei, indicatorii riscului de saracie.
  • Cele mai populate judete: Iasi, Prahova si Cluj. La polul opus, Mehedinti, Ialomita si Giurgiu
Primele 6 judete, cu exceptia Municipiului Bucuresti (1,883 milioane), ca numar de populatie stabila sunt Iasi (772.300), Prahova (762.900), Cluj (691.100), Constanta (684.100), Timis (683.500) si Dolj (660.500 persoane).

Covasna (210.200), Tulcea (213.100), Salaj (224.400), Mehedinti (265.400), Ialomita (274.100) si Giurgiu (281.400) sunt judetele cu cel mai mic numar de persoane ce fac parte din populatia stabila.
  • Avem 54% oraseni. Ponderea populatiei stabile din orase a crescut cu 1,3 puncte procentuale
In municipii si orase traiesc 10.859.000 persoane, reprezentand 54,0% din totalul populatiei stabile. Fata de situatia de la penultimul recensamant, ponderea populatiei stabile din mediul urban a crescut cu 1,3 puncte procentuale in detrimentul mediului rural.

  • Structura populatiei pe grupe de varsta. Copii: 15,9% Tinerii-12,3%
La 20 octombrie 2011, copiii (0-14 ani) detin o pondere de 15,9% in totalul populatiei stabile, populatia tanara (15 - 24 ani) reprezinta un procentaj de 12,3%, persoanele mature (25 - 64 ani) formeaza majoritatea (55,7%), iar persoanele in varsta de 65 ani si peste reprezinta 16,1% din total. Persoanele in varsta de 85 ani si peste detin o pondere de 1,3% in totalul populatiei stabile.

  • Structura etnica si confesionala a populatiei stabile a Romaniei
La recensamantul din 20 octombrie 2011, inregistrarea etniei, limbii materne si a religiei s-a facut pe baza liberei declaratii a persoanelor recenzate. Pentru persoanele care nu au vrut sa declare aceste trei caracteristici, precum si pentru persoanele pentru care informatiile au fost colectate indirect din surse administrative, informatia nu este disponibila pentru aceste 3 caracteristici.

Ca urmare, structurile prezentate in continuare pentru cele 3 caracteristici etno-culturale sunt calculate in functie de numarul total de persoane care si-au declarat etnia, limba materna si respectiv religia si nu in functie de numarul total al populatiei stabile.

Informatia privind etnia a fost disponibila pentru 18.884.800 persoane (din totalul celor 20.121.600 persoane). S-au declarat romani 16.792.900 persoane (88,9%).

Populatia de etnie maghiara inregistrata la recensamant a fost de 1.227.600 persoane (6,5%), iar numarul celor care s-au declarat romi a fost de 621.600 persoane (3,3%). Grupurile etnice pentru care s-a inregistrat un numar de persoane de peste 20.000 sunt: ucraineni (50.900), germani (36.000), turci (27.700), rusi - lipoveni (23.500) si tatari (20.300).
  • Fata de recensamantul din anul 2002 s-a inregistrat o crestere a ponderii populatiei de etnie roma (de la 2,5% la 3,3%) si o descrestere a ponderii populatiei de etnie germana (de la 0,28% la 0,20%).
Potrivit liberei declaratii a celor 18.891.600 persoane care au declarat limba materna, structura populatiei dupa limba materna se prezinta astfel: pentru 90,9% limba romana reprezinta prima limba vorbita in mod obisnuit in familie in perioada copilariei, iar in cazul a 6,7% dintre persoane limba maghiara reprezinta limba materna; limba romani a reprezentat limba materna pentru 1,3%, iar limba ucraineana pentru 0,3% din totalul populatiei stabile pentru care aceasta informatie a fost disponibila. Limbile turca, tatara sau rusa reprezinta (fiecare) limba materna pentru o persoana din 1000 care fac parte din populatia stabila. Alta limba materna decat cele prezentate mai sus a fost declarata de catre 0,5% din populatia stabila.

Structura confesionala
a fost declarata de 18.861.900 persoane din totalul populatiei stabile si arata ca 86,5% dintre persoanele care au declarat religia sunt de religie ortodoxa; 4,6% s-au declarat de religie romano-catolica, 3,2% de religie reformata, iar 1,9% penticostala. Ponderi intre 0,4% - 0,8% au inregistrat urmatoarele religii: greco-catolica (0,8%), baptista (0,6%) si adventista de ziua a saptea (0,4%). Persoanele de alta religie decat cele prezentate mai sus reprezinta 1,8% din total. S-au declarat "fara religie" sau atei un procent de 0,2% din totalul populatiei.

  • Structura populatiei stabile pe stari civile
Aproape jumatate din populatia stabila  sunt persoane care au starea civila legala de casatorit(a). Sunt casatoriti 4.818.400 barbati si 4.868.800 femei. Doua persoane din 5 nu au fost niciodata casatorite, persoanele vaduve reprezinta o zecime din totalul populatiei stabile, iar persoanele divortate detin o pondere de 4,2%. In uniune consensuala au declarat ca traiesc 745.500 persoane.

  • Structura dupa nivelul de instruire absolvit
Din totalul populatiei stabile de 10 ani si peste, 44,2% au nivel scazut de educatie (primar, gimnazial sau fara scoala absolvita), 41,4% nivel mediu (posticeal, liceal, profesional sau tehnic de maistri) si 14,4% nivel superior. La 20 octombrie 2011 erau 245.400 persoane analfabete.


Persoane plecate pe perioada indelungata in strainatate


Numarul persoanelor plecate in strainatate pentru o perioada de cel putin un an, dar care nu fac parte din populatia stabila, este de 727,5 mii si, evident, nu cuprinde decat o parte a numarului de emigranti externi. Sub-inregistrarea semnificativa a fost cauzata de faptul ca, la momentul critic al recensamantului, mare parte dintre aceste persoane erau plecate cu intreaga familie in strainatate si nici nu au existat alte persoane (in tara) care sa declare informatiile solicitate despre acestia.

  • Populatia din statisticile curente totaliza 21.354.396 de persoane la 1 iulie 2011. Dupa recensamantul precedent, din 2002, populatia Romaniei a fost de 21.680.974 persoane.

  • Dupa Recensamant, INS va recalcula populatia stabila a tarii in perioada 2002-2011, migratia externa, ratele de natalitate si mortalitate, produsul intern brut pe locuitor, indicatorii specifici pietei fortei de munca, indicatori specifici statisticilor de sanatate, indicatori specifici de educatie, ma refer la ratele de scolarizare, indicatori specifici statisticilor de servicii sociale - rata de infractionalitate - indicatori specifici statisticilor de calitate a vietii - veniturile si cheltuielile populatiei, indicatorii riscului de saracie.

  • Populatia stabila a Romaniei include: cetatenii romani, straini sau fara cetatenie cu domiciliul in Romania care, la momentul recensamantului, se aflau pe teritoriul tarii (persoane prezente) sau erau temporar absenti, fiind plecati in strainatate pentru o perioada mai mica de 12 luni; cetatenii romani, straini sau fara cetatenie veniti pentru o perioada de cel putin 12 luni sau cu intentia de a ramane o perioada de cel putin 12 luni (la lucru, in cautarea unui loc de munca, la studii, in interes de afaceri etc.) care aveau doar resedinta in Romania; cetatenii romani plecati in strainatate in cadrul misiunilor diplomatice sau militare, oficiilor consulare si al reprezentantelor comerciale romanesti din strainatate.

  • Conform definitiei internationale, nu au fost cuprinsi in populatia stabila a tarii: cetatenii romani, straini sau fara cetatenie cu domiciliul in Romania plecati in strainatate pentru o perioada de cel putin 12 luni sau cu intentia de a ramane in strainatate o perioada de cel putin 12 luni : la lucru, in cautarea unui loc de munca, la studii, in interes de afaceri etc. (persoane plecate pe perioada indelungata); cetatenii straini sau fara cetatenie veniti in Romania pentru o perioada mai mica de 12 luni (persoane temporar prezente). rezultatele definitive de anul viitor au efecte multiple in toate sectoarele politicilor publice din Romania.



Nota redactiei:



Indiferent de rezultatele finale ale recensamintului, rezultatele nu au nici o relevanta legala in privinta stabilirii cvorumului de la referendum ul din 2012 sau de la referendumuri viitoare. Numarul romanilor cu drept de vot este stabilit de Autoritatea Electorala Permanenta pe baza datelor de la Directia de evidenta a populatiei din Ministerul de Interne, si el cuprinde atit romanii cu drept de vot aflati in tara (adica ceea ce a comunicat INS, prin rezultatele de la referendum), cit si romanii cu drept de vot aflati in strainatate (din care INS a putut sa cuprinda in recensamint doar 727.500, fara a avea instrumente legale sa-i contorizeze pe toti cetatenii romani plecati in strainatate). Dan Gherghut, vicepresedinte INS, a declarat joi ca "datele de la recensamint nu pot fi folosite in nici un caz pentru organizarea unui referendum".



Citeste mai multe despre   







  


36219 vizualizari
  • +21 (25 voturi)    
    ?! (Joi, 4 iulie 2013, 10:08)

    dandra [utilizator]

    doar 1.2% dintre romani sunt analfabeti? pai eu zic ca stam bine:)
    cu siguranta este o eroare....:)
    • -1 (25 voturi)    
      comparand cu SUA (Joi, 4 iulie 2013, 10:14)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      cea mai bogata si puternica tara - 14& dintre americani nu stiu sa citeasca;)
      • +4 (10 voturi)    
        Corecta observatie (Joi, 4 iulie 2013, 11:53)

        Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui dandra

        Fix din cauza pe care o precizezi mai sus, noi o ducem mai bine decat ei. Cata mandrie!
        • -2 (20 voturi)    
          cea mai bogata tara din lume (Joi, 4 iulie 2013, 12:42)

          floralex [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

          e Qatar, nu SUA. SUA e pe locul 7. SUA e pe primul loc doar la putere armata, dupa orice alt criteriu sta mai prost decat alte tari. Numai americanii spalati pe creier cred ca tara loc e numarul 1 la toate.
          • +8 (14 voturi)    
            Posibil (Joi, 4 iulie 2013, 13:15)

            Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui floralex

            Ideea era ca nu vad Romania in topul celor 7 tari si nu inteleg cu ce ne mandrim.
            • +6 (10 voturi)    
              Banuiesc ca cu cainii vagabonzi de pe strazi (Joi, 4 iulie 2013, 13:31)

              mcris [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

              La asta suntem in top 7! Vezi pe wikipedia la Street_dog
          • 0 (4 voturi)    
            Hey, buddy... (Joi, 4 iulie 2013, 19:42)

            John M. [utilizator] i-a raspuns lui floralex

            In cazul ca iese cacarau prez, unde te refugiezi? The good, old US of A or Qatar?!
            • +1 (1 vot)    
              realitatea (Vineri, 5 iulie 2013, 8:53)

              ravi [utilizator] i-a raspuns lui John M.

              Cacarau a ramas presedinte desi 7,4 milioane de romani au votat sa plece.
      • +7 (11 voturi)    
        Comparand PIB (Joi, 4 iulie 2013, 12:29)

        Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui dandra

        Se pare ca e mai bine la ei. Noi suntem alfabetizati si saraci sau cum a spus Brancusi prosti si saraci, desi stim sa citim si sa scriem (agramat e drept - a se vedea chiar ministrul educatiei nationale)
        • +4 (8 voturi)    
          - (Joi, 4 iulie 2013, 12:54)

          koder [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_1

          "...si mai saraci si mai prosti."
    • +25 (29 voturi)    
      ... (Joi, 4 iulie 2013, 10:21)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Indicatorii statistici nu fac diferenţa între analfabeţi (cei care nu ştiu să scrie şi să citească) şi analfabeţi funcţionali (scriu şi citesc prost, au un vocabular limitat, se exprimă greu etc)
      • +13 (19 voturi)    
        Sa mai zica UE ca rromii nostri (Joi, 4 iulie 2013, 10:36)

        HotDog [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        nu sunt educati!! Tara culta ca Romania mai rar pe mapamond!
        • +9 (19 voturi)    
          Cite CNP-uri valide exista?Asta e nr. locuitori! (Joi, 4 iulie 2013, 10:53)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

          Nr. de CNP-uri valide din bazele de date ale politiei =~ cu precizie de 99.99% numarul de locuitori ai Romaniei.

          Recensamintul a numarat doar ce a gasit acasa.
          • +9 (13 voturi)    
            Politicienii n-au nevoie de numarul (Joi, 4 iulie 2013, 11:16)

            HotDog [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            exact al romanilor !! Pe ei ii intereseaza cate voturi se pot fura si cum se pot maslui statisticile!!

            Faptul ca USL a schimbat directorul de la INS odata ce a preluat puterea spune clar ca INS este un instrument politic!

            Apropos calculatorul meu a dat suma procentelor pe grupe de varsta 101.3%. Calculatorul d-voastra ce suma da???
          • +2 (10 voturi)    
            s-avem pardon... (Joi, 4 iulie 2013, 11:36)

            MihaiN2 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Locuitor=persoana care locuieste intr-un anumit loc.
            CNP-ul il primesti la nastere si il ai pana iti ajunge certificatul de deces la Evidenta Populatiei.
            Ma indoiesc ca vara-mea din Italia sau varul meu din Franta mai pot fi considerati locuitori ai Romaniei.
            In schimb, multe persoane ce nu acte de identitate din motive mai mult sau mai putin "culturale" sunt locuitori ai Romaniei...

            Cifra aia de peste 20 de milioane e la fel de realista ca nr. de "rromi" sau de atei...
            • -9 (21 voturi)    
              cvorumul a fost atins, base demis (Joi, 4 iulie 2013, 11:56)

              diebase [utilizator] i-a raspuns lui MihaiN2

              8.1 mil cvorum
              8.4 mil prezenta
              base pleaca !!!!!!!!
              • +10 (16 voturi)    
                Indiferent daca pleca sau ramanea Basescu (Joi, 4 iulie 2013, 12:30)

                HotDog [utilizator] i-a raspuns lui diebase

                politicienii nostri raman lafel de mediocri!!

                Nu din cauza lui Basescu politica in Ro este damboviteana ci vice-versa!!
              • 0 (2 voturi)    
                Basescu ramane (Joi, 4 iulie 2013, 15:21)

                luciaS [utilizator] i-a raspuns lui diebase

                o serie de persoane (multe) care lociuesc in Romania nu au fost luate in considerare (cunosc cazuri concrete) deci concluzia ta este total gresita
          • +2 (6 voturi)    
            Nu e chiar asa (Joi, 4 iulie 2013, 12:31)

            Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Pe langa marja de eroare a cnp-urilor de peste 1 % (recunoscuta de politie - duplicate, cnp ne-retras de la morti/disparuti/plecati) se mai adauga multe de a caror soarta nu se mai stie nimic si mai ales populatia ce nu are cnp
    • +1 (1 vot)    
      Cred că (Joi, 4 iulie 2013, 20:10)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      au trecut cifra din coloana care se referea la persoanele care nu au cont pe facebook.
  • +12 (24 voturi)    
    recensamantul populatiei... (Joi, 4 iulie 2013, 10:15)

    father nicky [utilizator]

    ...o "realizare" tipic romaneasca facuta pe genunchi! E din seria: "Leag-o cu sarma ca merge si-asa!"
    • +14 (24 voturi)    
      boicotata de ? (Joi, 4 iulie 2013, 10:49)

      titiacs [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      daca ii mai adaugam pe uslaso-antenistii veseli care nu au dorit sa fie numarati !( remember ? -aproximativ 1 milion ) se pune intrebarea daca nu ar trebui ca "neshte" cetateni sa traga " decit " apa dupa ei : papuselu-sova ; neuronasul-stingher-ghise ; felix-turnatoru & compania de zgomote latrina 1,2,3 ; ponthausen-burationo-copy si in general toata shleahta de kakarai ( citi or fi cu vii si mortii lu' dragnea si zgomot-zgonea ) ? daca ii adugam pe ceilalti romani din strainatate vreo 3 milioane ( cu forme legale doar vreo 1,8 milioane ) toti cu drept de vot , nu-i asa ca cvorumul la referndumul de acum 1 an era de 6,5 milioane ( conform papuselului-sova ) ? nu-i asa ca "boborul " ( si nu parlamentarii puscariabili pdl + camarilla rosie a lu' felix-turnatoru ) au vrut jos base ? revolutia borfasilor a infrint ! desi : " nu avem puterea deplina pina nu punem mina pe justitie " ! traiaska si infloreaska kakarismul ! viitor maro tara noastra are !
    • +9 (17 voturi)    
      adevarat (Joi, 4 iulie 2013, 11:37)

      scarlett79 [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      Nu stiu ce recensamant au facut astia, ca la noi n-au fost, nici unde efectiv locuiam, nici unde aveam domiciliul in . Nici la parintii mei n-au fost, nici la fratele meu. Sintem toti oraseni, noi stam in Bucuresti, ai mei stau in Bicaz. Deci sa scrie ce-o vrea, dar acest recensamant e o mare fictiune pe care s-au cheltuit o gramada de bani. Cei care au primit bani nu si-au facut treaba. Asa ca nu stiu pe cine au numarat, dar la cifra aia trebuie sa mai adauge 11 persoane, toata familia noastra.
  • +24 (34 voturi)    
    Unde este Ponta? (Joi, 4 iulie 2013, 10:19)

    Nasty69 [utilizator]

    Romania este unicat in lume, are un prim-ministru care nu apare in cadrul recensamantului! Ponta a declarat in 2011 ca nu participa la recensamant si i-a indemnat pe romani sa nu participe nici ei (nu va "vindeti" CNP-ul etc), si multi au pus botul, inclusiv multi sefi USL. Poate invoca Ponta vreodata acest recensamant pentru un eventual referendum sau orice alceva? ;-))
    • +7 (17 voturi)    
      Grav (Joi, 4 iulie 2013, 11:39)

      scarlett79 [utilizator] i-a raspuns lui Nasty69

      Ce a facut el la acel moment, fiind ales al poporului este foarte grav. Un recensamant nu este un sondaj de opinie. Ca cetatean al unui stat, trebuie sa dai dovada de spirit civic si sa participi la recensamant, mai mult sa indemni lumea sa o faca. Asta e Romania, in care un prim-ministru in trecut a cerut populatiei sa nu respecte legile unui stat.
  •    
  • 0 (4 voturi)    
    errata: (Joi, 4 iulie 2013, 10:33)

    v. ragtan [utilizator]

    Articolul zice:

    Cele mai populate judete: Iasi, Prahova si Cluj. La polul opus, Mehedinti, Ialomita si Giurgiu.

    Primele 6 judete, cu exceptia Municipiului Bucuresti (1,883 milioane), ca numar de populatie stabila sunt Iasi (772.300), Prahova (762.900), Cluj (691.100), Constanta (684.100), Timis (683.500) si Dolj (660.500 persoane).

    Covasna (210.200), Tulcea (213.100), Salaj (224.400), Mehedinti (265.400), Ialomita (274.100) si Giurgiu (281.400) sunt judetele cu cel mai mic numar de persoane ce fac parte din populatia stabila.

    Adica judetele cu cel mai mic numar de persoane sunt Mehedinti, Ialomita si Giurgiu daca preferam sa ignoram Covasna, Tulcea si Salaj.
    • +4 (8 voturi)    
      E normal sa le ignoram (Joi, 4 iulie 2013, 13:05)

      cybergeist [utilizator] i-a raspuns lui v. ragtan

      Judetul Salaj e un mit, conform tnr.ro el nu exista; Covasna or fi carat-o in rucsaci maghiarii pana la Budapesta; iar Tulcea e doar o anexa a Marii Negre
    • -1 (1 vot)    
      E normal ca MH... (Joi, 4 iulie 2013, 16:16)

      patrick_higher [utilizator] i-a raspuns lui v. ragtan

      ... să fie printre cele slab populate: aproape toți sunt în Timiș, cu cățel, cu purcel. În parcările orașelor timișene, mașinile lor sunt mai multe decât cele de TM. Mă întreb unde plătesc impozite...
  • +15 (19 voturi)    
    Diferenta... (Joi, 4 iulie 2013, 11:15)

    Runa [utilizator]

    "Sunt casatoriti 4.818.400 barbati si 4.868.800 femei". Cele 50400 de femei excedentare cu cine sunt casatorite?
    • +13 (17 voturi)    
      eh ash! (Joi, 4 iulie 2013, 11:24)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui Runa

      cu straini pentru ca barbatii romani "e porci"!
    • +5 (9 voturi)    
      evident (Joi, 4 iulie 2013, 11:39)

      MihaiN2 [utilizator] i-a raspuns lui Runa

      arabi, turci, greci, italieni, chinezi...
      fara cetatenie, evident.
    • +2 (6 voturi)    
      Poate (Joi, 4 iulie 2013, 13:15)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui Runa

      Intre ele? :)))
    • +3 (7 voturi)    
      Variante: (Joi, 4 iulie 2013, 16:18)

      patrick_higher [utilizator] i-a raspuns lui Runa

      1. Între ele.
      2. Cu alegătorii din Teleorman.
  • -17 (37 voturi)    
    Cum ar fi aratat rezultatele pentru demiterea.... (Joi, 4 iulie 2013, 11:17)

    ana11 [utilizator]

    Cum ar fi aratat rezultatele pentru demiterea lui Basescu pe baza acestui referendum?Cea mai mare ipocrizie posibila->Sa faci referendum pentru demiterea presedintelui; Sa ai un Prag de 50% prezenta la vot dintr-un numar mult mai mare de alegatori de cat cel real;Sa se prezinte 49% din populatie la vot; 8 milioane de Romani sa voteze demiterea presedintelui(desi el a fost ales cu 5 mil);Curtea Constitutionala sa zica ca nu e valid fix cu o pondere de 6 la 3(Vezi santajata Aspazia Cojocaru).Cei trei judecatori care au validat referendumul inseamna ca au o problema);Basescu sa redevina presedinte chiar daca democratia adica populatia nu il mai doreste(Dar 6 judecatori vor)
    SI ACUM CULMEA PENIBILULUI:Presedintele demis sa urle in gura mare ca un referendum facut de el pentru a axa campania prezidentiala pe el , va aduceti aminte "Ardei pe cei 300" si poza lu Basescu nu e respectat.Orice om cu un pic de minte stie ca referendumul din 2009 a fost o manevra de imagine si mobilizare a oamenilor la vot pro Basescu.Daca am face un referendum pentru reducerea numarului de parlamentari la 10 ?Punem pariu ca ar trece referendumul?Si daca ar trece sunt curios ce ar zice Comisia Europeana si CCR-ul mai e respectata democratia si statul de drept in Romania?Sau daca am face un referendum pentru desfintarea parlamentului?Punem pariu ca ar fi validat?Aceeasi intrebare ce ar zice Comisia Europeana si CCR-ul mai e respectata democratia si statul de drept in Romania?DECI CINE E PENIBILUL?
    PS:Daca comentariul meu este postat vreau sa vad toti sustinatorii lui basescu activi:) doar sunt la datorie nu:)?
    • +8 (18 voturi)    
      hai sa vezi cum e penibilul (Joi, 4 iulie 2013, 11:33)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui ana11

      USA i-a spus lui Ponta clar sa nu mai faca figura de acum un an. Acum tu cazi fix in penibilul promovat de antena 3, adica automat cei care nu-l sufera pe Basescu sunt votanti USL ceea ce este FALS.
      • -1 (5 voturi)    
        Nu m-am referit deloc la voturile/votantii USL. (Joi, 4 iulie 2013, 11:49)

        ana11 [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        Am comentat doar legat de referendumuri.Sunt de acord ca votantii USL sunt in jur de 5 mil.
      • -1 (9 voturi)    
        Nu imi mai sunt postate comentariile:) (Joi, 4 iulie 2013, 11:58)

        ana11 [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        de ce?
    • +8 (12 voturi)    
      intrebare (Joi, 4 iulie 2013, 11:46)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui ana11

      Ce articol din Constitutie a incalat Basescu?
      • +1 (1 vot)    
        realitatea (Vineri, 5 iulie 2013, 8:44)

        ravi [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

        Toate.
        • 0 (0 voturi)    
          ?????????!!!!!!!!!!! (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 7:20)

          ctman [utilizator] i-a raspuns lui ravi

          ca idee, ai citit vreun articol di constitutie?
    • +6 (14 voturi)    
      comentariul tau (Joi, 4 iulie 2013, 11:58)

      verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui ana11

      a fost postat si o buna parte din "postaci" inca fac eforturi sa-l desparta in idei principale , pentru ca de fapt nu reprezinta altceva decat o culegere de obsesii si convingeri imprumutate de la Gadea din tarla.
    • +9 (17 voturi)    
      hai sa vedem (Joi, 4 iulie 2013, 12:12)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui ana11

      in primul rand nu au fost 49% prezenti, ci 46%.
      nu au fost 8 mil la vot, ci 7,4 mil.
      eu stiu ca uselistilor-comunisti le place sa ridice mereu "productia la hectar" dar daca tot vrei sa demonstrezi ceva, hai sa nu exageram, ok?
      eu cred ca Aspazia a fost santajata sa voteze pt demitere, nu invers. si la cum au sarit latrinele la ea in acea perioada, in loc s-o apere daca era santajata invers, imi da mie dreptate, nu tie :)
      judecatorii de la CCR nu au spus ca-l vor pe base, ci ca nu s-au indeplinit criteriile legale. legea nu trebuie incalcata nici daca au fost 7,4 mil de votanti. au fost multi, este adevarat, dar nu suficient. asta ca sa nu mai vorbim de vot multiplu si procente de prezenta in localitati "turistice" de 500%.
      iar ce incerci tu sa faci cu referendumul din 2009 este o manipulare. Daca base propunea un referendum pt reducerea numarului de parlamentari la 10 radeau si curcile de el. nu-l lasau nici cei de la CE nici SUA nici sustinatorii lui. a face comparatie cu un exemplu total improbabil nu aduce valoare de adevar la ceea ce incerci tu sa transmiti.
      si inca ceva, la referendumul din 2009 nu a fost isteria de anul trecut de la demitere, televiziunile in proportie de 80% erau impotriva referendumului si totusi au fost peste 50%. la referendumul de anul trecut toata lumea vorbea sa-l dea jos pe base, televiziunile vuiau, marketingul s-a reinventat si cu toate acestea nu au ajuns pana la 50% desi dragnea a prelungit votul cu ince 3 ore!!!.
      roamnii nu au fost interesati sa-l dea jos pe base. este simplu. daca ne uitam la cati membrii de partid are psd+pnl+pc ai sa ramai surprins cati romani neinregimentati politic au fost la vot.
      deci lasati-o dracu cu demiterea presedintelui ca ne-ati facut de ras si nici macar nu ati stiut cum s-o faceti. niste comunisti care nu accepta si alte pareri.
      • -6 (20 voturi)    
        Nea sucaa (Joi, 4 iulie 2013, 12:33)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        Adica cum n-a fost ajuns pragul de 50%,pai rezultatele recensamantului tocmai asta au aratat,ca s-a ajuns lqa acel prag,deci Base este demis,traiasca democratia!!!
        • 0 (4 voturi)    
          stimate xrogo! (Joi, 4 iulie 2013, 13:21)

          HotDog [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          Astia sunt romanii care traiau in Romania in 2011!! Referendumul a fost facut in 2012!!

          Recensamantul este un soi de" lost of time" din acest punct de vedere!!

          Cui credeti d-voastra ca-i mai foloseste cati romani erau pe teritoriul patriei in 2011??
        • +4 (8 voturi)    
          nenea (Joi, 4 iulie 2013, 13:25)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          recensamantul populatiei nu are legatura cu cartile de identitate valide existente.
          Ca exemplu, ponta al tau nu s-a lasat recenzat (a declarat-o singur la tv) si a si instigat populatiei sa nu primeasca persoanele venite cu recensamantul, dar a votat la referendumul pt demitere.
          si ca el au fost tare multi. cum vine asta? ii taiem votul de la referendum in acest caz? si tuturor in aceasta situatie?
          in alta ordine de idei, persoanele care erau peste hotare in acel moment, dar au carte de identitate si dreptul de a vota nu sunt inclusi in acest recensamant.
          recensamantul nu se face ca sa stim cati voteaza la referendum sau alegeri. recensamantul se face sa vezi cati analfabeti ai, cate proprietati exista, cate familii exista, etc. are cu totul alt scop. nu confundati merele cu perele. eu stiu ca latrinele unui turnator asta va baga in cap, dar sunteti majori presupun si puteti gandi si cu neuronii vostri. nu va mai lasati influentati de altii.
      • -3 (7 voturi)    
        lol (Joi, 4 iulie 2013, 14:36)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        ce bati campii ...

        apropo .. 500% ??? altu mai jos scrie 200 % ...
        o sa urmeze careva cu 1500% ..
        ce va place minciuna ....

        ps. repeta cu voce tare : 7.4 milioane .(ai dreptate , romanii nu il vor jos pe basescu ... lol) ;)
        • +6 (10 voturi)    
          ce neinformat esti (Joi, 4 iulie 2013, 16:06)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          asa rapid am gasit:
          În comuna Lepşa din judeţul Vrancea, condus de baronul PSD Marian Oprişan, prezenţa la vot a ajuns la 250%. Potrivit Biroului Electoral Judeţean, pe listele permanente au votat 347 de persoane, în timp ce pe listele suplimentare au votat aproape 870 de turişti. :))))
          • 0 (0 voturi)    
            statistica analfabetilor (Vineri, 5 iulie 2013, 14:06)

            cainelesalbatic [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

            Iau act de simfonia neclaritatilor Dvs.,dar va redau mai jos un extras din materialul care a fost plasat pe Facebook anul trecut cand am aflat decizia CCR si sa vedeti cum acum se confirma totul:
            ." Afirmati textual ca "din totalul de 18.292.464 de persoane înscrise în listele electorale permanente..." si daca la acest numar adaugam tinerii sub 18 ani,ce reprezinta,conform Institutului National de Statistica, 3.726.898 (numai in tara),,chiar gasiti pe cineva care sa creada ca populatia Romaniei este de 22.019.359 locuitori? Si ca sa nu moara unii de fraieri,va rog sa notati numarul efectiv al populatiei la 29 iulie 2012 :20.254.866 locuitori.Daca din aceasta cifra scadem tinerii sub 18 ani(recunoscuti ca fiind 18,3% chiar prin Decizia Curtii), ne ramane o populatie totala posibila de vot de 16.527.968 locuitori.Si aici sunt inclusi si decedatii neoperati in liste,condamnatii,cei imposibil de identificat din cauza lipsei actelor de identitate;inclusiv cei plecati in strainatate.
            De ce va incepeti propaganda prin A MINTI ?.De ce n-ati recunoscut acest numar al populatiei la referendumul din vara? Atunci ati urlat si trambitat pe toate canalele ca „numai in tara sunt 18.292.464 de persoane inscrise in listele permanenta”plus 3.726.898 tineri sub 18 ani ,ceea ce insemneaza 22.019.359 locuitori(sursa C.C.R.) Si ca sa nu moara unii de fraieri,va rog sa notati numarul efectiv al populatiei la 29 iulie 2012 :20.254.866 locuitori.Daca din aceasta cifra scadem tinerii sub 18 ani(recunoscuti ca fiind 18,3% chiar prin Decizia Curtii), ne ramane o populatie totala posibila de vot de 16.527.968 locuitori.Si aici sunt inclusi si decedatii neoperati in liste,condamnatii,cei imposibil de identificat din cauza lipsei actelor de identitate;inclusiv cei plecati in strainatate (sursa : I.N.S). Atentie: orice doctrina bazata pe minciuna este arma care va va distruge!
            aug.2012
  •    
  • +10 (20 voturi)    
    acum inteleg (Joi, 4 iulie 2013, 11:19)

    pewpew [utilizator]

    Acum inteleg de ce pentru "Revolutia borfasilor" referendumul e o asa mare problema.

    Succes cu pragul de 30%

    :)
    • -3 (7 voturi)    
      A fost (Joi, 4 iulie 2013, 12:34)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui pewpew

      problema,acu nu mai e..
  • +2 (16 voturi)    
    Să ne amintim... (Joi, 4 iulie 2013, 11:33)

    Ioana Munteanu [utilizator]

    ...de scandalul din vara trecută... Erau înnebuniţi USL-aşii să coboare numărul românilor... Ce mai ziceţi, tărtăcuţelor, acum?
    • -3 (21 voturi)    
      Draga Ioana (Joi, 4 iulie 2013, 12:03)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Ioana Munteanu

      Stai cam prost cu aritmetica,daca scazi din totalul populatiei copii si tinerii sub 18 ani iese un numar de romani care asigura trecerea referendumului,deci scumpul tau presedinte este demis de drept.
      • +5 (15 voturi)    
        Mai ales daca numaram ca Dragnea (Joi, 4 iulie 2013, 12:33)

        Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Mortii, vii de cate 7 ori (ca doar de asta sunt vii sa voteze vioi de mai multe ori), demitem si pe Obama
      • +4 (8 voturi)    
        sefu (Joi, 4 iulie 2013, 13:29)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        daca-l tai pe ponta ca nu a fost recenzat, si ceilalti in aceiasi situatie, crezi ca o sa mai treceti de 46% cat a fost anul trecut?
        poate-mi explici cum a avut drept de vot ponta la demiterea presedintelui daca nu s-a lasat recenzat?
        ca observ ca va legati de asta.
      • +5 (9 voturi)    
        cifre si legi (Joi, 4 iulie 2013, 17:41)

        Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Mea culpa pentru faptul de a fi uitat că, la referendum, totalul oficial al populaţiei era socotit a fi mai mare... Cu toate acestea, ştiţi bine că numărul românilor vînturat de propaganda USL-istă era mult, mult mai mic decît cel pe care cu surprindere îl aflăm astăzi. Asta ca să nu mai vorbim de bizareria unei cifre atît de mici a celor din diaspora, de fraudele dragniste etc. Oricum, lucrul cel mai important, pe care îl tot uitaţi este următorul: nu are importanţă numărul total real al românilor, ci acela al celor înscrişi în listele electorale valabile la momentul respectiv. Cu o minimă educaţie civică şi constituţională, acesta era singurul argument valabil atunci şi acesta e singurul argument valabil în orice moment. Cît despre "scumpul meu preşedinte", da, văd şi acum de ce era "scump" pentru cei mai mulţi care au boicotat referendumul USL-ist: pentru că era o pavăză (cît de firavă) în calea tăvălugului oligarhiei PSD-isto-PNL-iste corupte, care vrea să se înstăpînească pe vecie în ţara asta, sfidînd dorinţa unei minorităţi luminate de a urma calea reformelor de inspiraţie occidentală. De aia! Altminteri, nu era scump defel, dar n-aţi priceput nici atunci, nu veţi pricepe în veci... Dormiţi liniştiţi în ţara asta îndrăgostită de propria-i înapoiere!
      • +1 (5 voturi)    
        xrogo... (Joi, 4 iulie 2013, 21:00)

        pewpew [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Draga xrogo,

        Ai inghitit una din dezinformarile lui Ponta si ai dat dovada ca nu gandesti si nu esti nici informat.
        Uite cum se calculeaza pragul :

        Populatia stabilita de referendum (NU INCLUDE si romanii care sunt in strainatate)

        In concluzie :

        20 mil (populatia stabila cu drept de vot)
        PLUS
        4 mil (cetatenii CU drept de vot din strainatate)
        MINUS
        circa 5 mil (cei fara drept de vot)

        Rezultatul este pe la 19 milioane iar 50% inseamna NOUA MILIOANE.

        Mergi si spune-i lui ponta ca 7,4 milioane insemana 50% din 19.
  • +6 (12 voturi)    
    Cei care (Joi, 4 iulie 2013, 11:43)

    Gabi M [utilizator]

    au declarat la TV ca n u se vor lasa recenzati si ne indemnau si pe noi sa facem la fel(Ponta,Ghise,AntEnescu si latraii de la A3) au fost sau nu recenzati?
    • +4 (8 voturi)    
      nu (Joi, 4 iulie 2013, 13:30)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      deci comform logicii fanilor uselisti de pe aici nici nu avea dreptul sa participe la votul de demitere :))))
      au votat ilegal. inca o ilegalitate facuta de acesti borfasi :))))
  •    
  • +9 (15 voturi)    
    :| (Joi, 4 iulie 2013, 12:16)

    Constantin89 [utilizator]

    doar 0.2% atei. asta spune multe despre progresul nostru ca societate, o sa fim mult timp de acum incolo inapoiati.
    ma asteptam macar 1 % sa fie atei.posibil sa fie o manarie a BOR treaba asta
  • 0 (8 voturi)    
    False probleme... (Joi, 4 iulie 2013, 12:31)

    contele_de_saint_simon [utilizator]

    Una din ipocriziile legate de recensamant este conectarea lui cu ideea de prag electoral, indiferent de ce vot este vorba (revizuirea Constitutiei, demiterea presedintelui etc.). Prin pozitia sa inconseventa fata de prag din 2007 si 2012, Basescu a aratat ca e o miza falsa. Oportunismul a primat insa si primeaza ori de cate ori acest prag e coborat sau ridicat.

    Ne intrebam insa care este valorile de democratie care ar trebui sa guverneze absolut si fara exceptie votarile?

    Daca luam in calcul valoarea "echitate", pragul, oricare ar fi el, o incalca. Nu poti alege un presedinte "la liber", indiferent de cati vin la vot si sa-l demiti conditionat. Daca luam in calcul valoarea "dreptate" (in acceptiune etica, nu juridica), nu poti avea un presedinte ales de 4,6 milioane de romani din 18, dar imposibil de demis de 7,4 milioane de romani din aceiasi 18.

    Si discutia poate continua, dar ceea ce constatam este ca, macar in afacerea prezidentiala, ne aflam intr-o contradictie de valori, de oricare parte a baricadei ai fi. Doar fanatismul te poate impiedica sa nu vezi contradictia. Ceea ce, desi de tolerat, se cheama, totusi, obtuzitate.

    Reciprocitatea si precedentul istoric ar putea solutiona acest tip de contradictii. In SUA, avem modelul acestei paradigme. Basescu nu-si poate asuma asa ceva pentru ca e prea temator de situatia sa (incredere populara, post-mandat etc.); ponta nu o face pentru ca e dominat de pragmatismul care-l domina in atingerea obiectivelor sale (despre care inca nu putem afirma cu toata gura ca vor avea impact pozitiv sau negativ in tara)...

    Asadar, dupa coruptia iliesciana, labilitatea constantinesciana si mitocania basesciana, gasim si noi oameni de stat?!
  • +5 (9 voturi)    
    +18 (Joi, 4 iulie 2013, 12:31)

    M.aura [utilizator]

    De ce nu apare in articol numarul cetatenilor romani cu drept de vot? E un indicator foarte important.
    • +2 (2 voturi)    
      apare prin alte parti . (Joi, 4 iulie 2013, 12:51)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      .
      • +1 (3 voturi)    
        Informatia selectiva (Joi, 4 iulie 2013, 13:35)

        M.aura [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        A ajuns ceva obisnuit in presa noastra. Daca inainte un jurnalist profesionist isi lua informatiile din 3 surse, acum indicat e ca opinia publica sa se informeze din cel putin 3 surse mass-media. :)
  • -3 (13 voturi)    
    Băsescu a fost demis Constituțional (Joi, 4 iulie 2013, 12:51)

    Protos [utilizator]

    INS a anunțat numărul populației majore (cu drept de vot) din România: 16.269.839. Băsescu a fost demis Constituțional in 2012.
    • -2 (14 voturi)    
      si ce daca ? (Joi, 4 iulie 2013, 13:02)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Protos

      ti se pare ca e o persoana cu onoare ?
      un om cu barbatie ?

      eu zic ca nu ... deci nu o sa vezi nici o demisie de onoare ..sau alt gest de integritate .

      poate daca iese lumea in strada ... dar lumea deja nu mai are chef de nimic legat de politica ... in ritmul asat nici 10% prag pt cvorul nu o sa fie suficient de mic ...
      • +1 (5 voturi)    
        Oare de ce nu mai are lumea chef de politica? (Joi, 4 iulie 2013, 13:23)

        CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Nu cumva pentru ca o duce prost si ca tot ce au promis uslasii s-a dezumflat ca un balon?
        Cum va mai bateati inainte cu pumnii in piept ca ce bine o sa fie ca uslul.
        Iata: ca de obicei ei isi trag spuza pe turta lor si fura de nu pot duce si voi... Taceti malc ca de, i-ati ales.
      • +1 (5 voturi)    
        de ce constitutional ? (Joi, 4 iulie 2013, 14:01)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Conform recensamantului suntem 20 de milioane si nu 16 milioane ? :) Daca nu stiai, conform constitutiei, simpla detinere a cetateniei si varsta de 18 ani inseamna drep de vot deci apare la numar(nu zice sa fie exclus ala la munca in Spania sau Germania de mai mult de 6 luni):

        ARTICOLUL 36
        (1) Cetăţenii au drept de vot de la vârsta de 18 ani, împliniţi până în ziua alegerilor inclusiv.

        (2) Nu au drept de vot debilii sau alienaţii mintal, puşi sub interdicţie, şi nici persoanele condamnate, prin hotărâre judecătorească definitivă, la pierderea drepturilor electorale.

        Iar idea cu fraudarea acelui referendum(zeci de localitati cu prezenta peste 100%) in multe locuri nu seamana decat cu o posibila lovitura de stat(demiterea cuiva legitim prin frauda).
        • -3 (7 voturi)    
          vezi ca te contrazici singur ... (Joi, 4 iulie 2013, 14:32)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          20 mil suntem toti . (si cu cei pana in 18 ani) .

          votanti sunt cei de peste 18 ani ( art.36) .

          iar cu fraudarea ... schimba palca .. ca nu merge ...
          • -1 (1 vot)    
            explica dupa calculul tau (Joi, 4 iulie 2013, 16:35)

            jescu [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            Cum trecea referendumul care sa indeplineasca articolul 36 din constitute ?
    • +3 (7 voturi)    
      Nu v-a trecut inca? (Joi, 4 iulie 2013, 13:19)

      Musculin [utilizator] i-a raspuns lui Protos

      Ati uitat sa-i luati in calcul pe cetatenii romani cu domiciliul in strainatate, care se afla pe listele electorale permanente si au drept de vot, la fel ca cetatenii romani cu domiciliul stabil in Romania.

      Cvorumul nu a fost atins, referendumul nelegitim din lunga vara fierbinte a anului 2012 a fost declarat invalid, obisnuiti-va cu ideea - ca Ponta s-a obisnuit deja, numai Crin si Voiculescu nu pot sa doarma noaptea din cauza asta!

      Pardon, Crin poate dormi si ziua, nici macar Basescu nu-l poate impiedica!
    • +1 (3 voturi)    
      Romania nu s-a intepenit in 2011!!! (Joi, 4 iulie 2013, 13:29)

      HotDog [utilizator] i-a raspuns lui Protos

      NU UITATI rezultatele recensamantului sunt un "cliseu" despre cum arata Romania pe la sfarsitul lui 2011!
      Amanarea publicarii rezultatelor aprox 2 ani faca ca datele obtinute sa fie aproape inutilizabile !
    • +3 (9 voturi)    
      HA, ha! (Joi, 4 iulie 2013, 13:52)

      Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui Protos

      INS nu conteaza, ci Autoritatea electorala, care are la ultimele alegeri cu peste 2 milioane de votanti in plus.
      S-a furat enorm la Referendum, deci nu mai tipati atita ca a fost demis. AU votat si mortii... AMintiti-va de sate cu prezente de 200%...
      Daca cifra ce o da INS ar fi luata in calcul de Autoritatea electorala atunci respectind legea electorala Parlamentul ar depasi un pic faimoasa cifra de 300. (232 deputati+116 senatori = 348 alesi). In aceeasi masura s-ar diminua si numarul alesilor locali si judeteni. Pai ce sunt prosti sa recunoasca?
      SI cum apare o diferenta asa de mare intre rezultatele preliinare si cele finale? De unde au mai scos 1 milion?
  • +2 (4 voturi)    
    Alt lucru caraghios.... (Joi, 4 iulie 2013, 15:23)

    minus [utilizator]

    Adica "la momentul critic al recensamantului, mare parte dintre aceste persoane erau plecate cu intreaga familie in strainatate si nici nu au existat alte persoane (in tara) care sa declare informatiile solicitate despre acestia,"

    Pai atunci pe ce cheltuim banii daca nu putem spune nici cati cetateni din Romania mai pot ofta, acasa si/sau in alta parte?
  • +2 (4 voturi)    
    Dar de cati... (Joi, 4 iulie 2013, 19:46)

    John M. [utilizator]

    idioti sunt nu se zice nimic?! Sau s-a inceput cu numaratul de sus si pana ajunge la noi mai e...
  • +1 (3 voturi)    
    cum vine asta cu Bucurestiul? (Joi, 4 iulie 2013, 21:42)

    AlexRmF [utilizator]

    citez: "Municipiului Bucuresti (1,883 milioane)" - probabil cei cu acte in oras.... eu din 5 oameni pe care ii cunosc, 4 stiu sa fie din alta parte, dar nu din Bucuresti... as fi curios sa aflu un numar total al locuitorilor Bucurestiului pentru a realiza cam cat de aglomerat e orasul.... daca astia in datele oficiale spun 1,883 mil. nu ma mira de ce nu investeste primaria in infrastructura (locuinte, drumuri, retele de apa etc.) - probabil cu numerele astea isi spun ca stam bine si nu mai trebuie sa investeasca nimic. iar partea cu analfabetismul e buna... i-au pus sa jure pe Biblie cand au intrebat? sau poate i-au pus sa citeasca un text simplu din ziar? si daca nici romanii nu mint... clar avem niste date concludente.
  • +1 (1 vot)    
    Citiţi pànă la capăt (Vineri, 5 iulie 2013, 9:30)

    Soundflor [utilizator]

    In comunicatul INS-ului se face precizarea:,,Conform definitiei internationale, nu au fost cuprinsi in populatia stabila a tarii: cetatenii romani, straini sau fara cetatenie cu domiciliul in Romania plecati in strainatate pentru o perioada de cel putin 12 luni sau cu intentia de a ramane in strainatate o perioada de cel putin 12 luni : la lucru, in cautarea unui loc de munca, la studii, in interes de afaceri etc. (persoane plecate pe perioada indelungata); cetatenii straini sau fara cetatenie veniti in Romania pentru o perioada mai mica de 12 luni (persoane temporar prezente). rezultatele definitive de anul viitor au efecte multiple in toate sectoarele politicilor publice din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    cred ca pierdem esenta recensamantului... (Vineri, 5 iulie 2013, 15:02)

    ..13 [utilizator]

    Nu totul este politica.

    Datele statistice se vor duce la Bruxelles si vor deforma si mai tare irealitatea romaneasca...

    Vom parea mai bogati cand de fapt ramanem la fel sau mai rau...


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi