VIDEO Isarescu: Vorbim de lipsa capitalului romanesc. Pai credeti ca capitalul romanesc e floare la ureche? Ca sta pe usa si vine cineva sa-l ia? Capital inseamna munca si economisire!

de DP     HotNews.ro
Joi, 18 iulie 2013, 10:25 Economie | Finanţe & Bănci

"Viitorul ne va astepta cu modificari ale politicilor macroeconomice, iar drumul catre o Europa lipsita de fargilitati nu a fost parcurs integral. Nu stim daca suntem la mijlocul drumului sau la sfarsitul lui", a spus Guvernatorul BNR Mugur Isarescu, in deschiderea unei conferinte despre mecanismele de supraveghere bancara din Europa.
HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratiile Guvernatorului. Vezi in text inregistrarea video a discursului Guvernatorului



  • Premierul Italiei spunea ca e dificil de explicat publicului ca economia merge bine, dar costul finantarilor e mai mare decat al altor state.
  • Ne aflam la inceputul unui nou ciclu economic
  • Volatilitatea pietelor exista. In lipsa unei uniuni bancare, eventuale noi nevoi de capitalizare sunt considerate datorii potentiale in sarcina Statelor
  • In urma cu 10 ani auzeam ca stabilitatea preturilor nu e suficienta pentru a asigura stabilitatea financiara si ca traim intr-o iluzie. 
  • S-a uitat ca aceasta combinatie de inflatie scazuta si crestere economica nu era doar rezultatul unor politici monetare ci a unor particularitati: intrarea pe piata a Chinei cu forta de munca ieftina si preturi joase
  • Cu ce  instrument pot veni bancile centrale ca sa atinga doua obiective?
  • Modelul supravegherii din partea bancilor centrale nu este universal. Este insa clar acum ca se reitereaza conditia stabilitatii financiare ca o preconditie pentru crearea de locuri de munca si crestere economica
  • Dupa o perioada de dereglementare a urmat una de re-reglementare
  • Creditul in valuta este si bun si rau. Scapa controlului BNR si daca maresti dobanda la leu il stimulezi de fapt. Se apreciaza si mai mult cursul de schimb si iti cresc si riscurile
  • Daca va aduceti aminte atunci am fost atat de ne-ortodocsi incat am introdus  tot felul de rapoarte intre lei si valuta pe credit
  • Actiunile noastre au dat rezultate
  • In 2010 am fost chiar rugati de BCE sa facem un raport despre experienta noastra, exact despre ceea ce urmeaza sa se construiasca acum intr-o maniera mult mai echilibrata
  • Politicile microprudentiale-cele adresate bancilor- au fost intarite si sunt in continuare intarite
  • Pe zi ce trece s-au dovedit ca nu sunt suficiente. Nici nu poti sa transformi o banca  intr-o institutie prea birocratica. Fiscul devine un copil fata de o banca...asa ca de la masuri microprudentiale am preferat sa trecem la masuri macroprudentiale
  • Si eu pana acum cativa ani spuneam ca masurile anticiclice sunt treaba Guvernului, pentru a contracara tendinta naturala a sectorului privat de a exagera
  • Povestea din Spania ne-a invatat ca nu e suficient. Acolo politica fiscala a fost anti-ciclica si uitati in ce necazuri au ajuns
  • Reducerea amplitudinii ciclului financiar bancar prin masuri de alta natura decat cele fiscale- tampoane de capital, de risc s.a. - a devenit aproape o paradigma
  • Nu se mai actioneaza numai prin canalul de capital ci si asupra ofertei de credite
  • Incercam sa gestionam riscuri, nu sa ghicim, ca atunci ne transformam in altceva. Incercam sa le gestionam astfel incat sa nu stopam inovatia dar in acelasi timp sa nu se genereze crize majore. 
  • Cat de vinovate au fost bancile ca au dat credite in 2006-2008, cata vreme veniturile salariale s-au dublat? S-au dat credite in sectoare care apoi au disparut-constructiile. Doar nu era sa se construiasca la infinit in Romania. Pai banca, uitandu-se la salariul lui X, putea sa se gandeasca ca acele cresteri salariale nu sunt reliste, chiar daca erau legale
  • Publicul uita uneori ca atunci cand isi depune banii la banca si vrea si o dobanda la ei, bancherii trebuie sa ii investeasca in asa fel incat sa ii asigure si lui plata dobanzii, dar si cheltuielile de functionare ale bancii. Ca trebuie mentinut un echilibru atent al lichiditatii si asta in permanenta
  • Unii cred ca banii lor depusi la banca sunt pusi intr-un soi de Tezaur, pastrati undeva la rece fara sa se gandeasca ca ei trebuie investiti
  • Daca te-ai dus la o dobanda de 5-6% in euro sau dolar, nu credeti Dv Deponentule ca v-ati asumat un risc cata vreme dobanzile in lume sunt de 1-2%?
  • Criza a arata ca avem nevoie de mecanisme care sa permita iesirea ordonata din piata a institutiilor neviabile sau a celor too big to fail
  • Daca iti pui banii intr-o banca total asigurata, dobanda mai mare de 1-2% nici ca poti sa ai! Iar 100.000 de euro/banca/persoana nu mi se pare deloc o suma mica, nu stim cum vi se pare Dumneavoastra
  • Prin natura sa, sectorul bancar este mai expus decat alte sectoare unor evenimente sistemice
  • Din fericire, in Romania nu avem banci foarte mari pentru a falimenta, comparativ cu cele internationale. Unele sunt mari comparativ cu economia romaneasca.
  • Intensitatea informationala atrage reactii disproportionate si nejustificate ale deponentilor si ale celorlalti creditori. Toate acestea vor degenera in cercuri vicioase ale riscului de credit
  • Vorbeam de reactii nejustificate...dupa ce se intampla, absout totul insa pare justificat
  • A veni si a spune acum ca nu o sa mai avem riscuri in viitor, asa cum mai aud si in dezbateri, "cum de nu s-a ghicit criza sau amplitudinea ei?", inseamna a fi nerealist.
  • Nu putem sa transformam pe nimeni, nicio institutie si nicio persoana sa zicem asa, intr-un fel de Dumnezeu, sa faca previziuni clare. Nu asa a lucrat si nu asa cred eu ca va lucra umanitatea, cel putin cat pot eu sa vad.
  • De asemenea, trebuie evitate masuri care pot conduce la schimbari bruste in situatia financiara a debitorilor si in disciplina creditarii. Aceasta deoarece sensibilitatea ridicata a fluxului de credite la impulsuri ale venitului mediu induce oscilatii puternice ale cererii de credite, iar evolutia impulsului creditului contribuie la amplificarea ciclitatii economice
  • Daca vrei sa salvezi o banca mare de la faiment, cu bani de la buget ai niste costuri enorme. Si apoi, cum vine chestia asta?  Adica sa plateasca contribuabilului...vedeti, la ce probleme de atac la democratie ajungi. Sa plateasca contribuabilului, iar actionarii si cei care, precum deponentii de la Bank of Cyprus care s-au dus la dobanzi de 5-6% si cu sume mari, depasind orice rationament al rentabilitatii capitalului...
  • Am avut acest caz micut (Bank of Cyprus n.r.), in aceasta primavara, care a afectat 0,7% din sistemul bancar. Nu era o banca romaneasca, era o banca straina. Depozitele care ar fi fost afectate de acel haircut...nu stiu daca erau 100 persoane. Ati vazut cat taraboi s-a facut numai mediatic. A iesit unul, a iesit altul: Domnule de ce nu ne supravegheaza Banca Centrala? Explica-i: Stai domnule, esti banca straina. De ce nu este asigurat la Fondul de Garantare a Depozitelor din Romania si este tocmai in Cipru? Pai, dar cand te-ai dus acolo nu ai semnat un document? Chiar am solicitat sa ne arate ce s-a pus in practica. E vorba de Hotararea noastra ca fiecare deponent sa stie unde isi depune banii. S-a semnat, dar stiti, am uitat. Fie vorba intre noi, daca te-ai dus la o dobanda 5-6% in euro sau dolari nu credeti dumneavoastra, deponentule, ca v-ati asumat un risc, cand dobanzile in lume sunt de maximum 1%? Vreti sa va recuperati in intregime banii fara sa tremurati deloc, dand vina pe domnul Cinteza ca nu s-a ocupat de dumneavoastra?
  • Noi, ca sa o spun acum foarte clar, n-am purtat grija celor 100 de deponenti foarte tare. Dar ne-a fost frica de panica bancara, de contagiune. O contagiune poate porni de la un lucru extrem de mic. Iar panica este irationala.
  • Lipsa falimentelor bancare nu garanteaza stabilitatea financiara
  • 80% crestere a creditarii nu aveau cum sa nu aduca si credite neperformante
  • Mi-am stilizat de vreo trei ori acest discurs ca sa nu fie un limbaj pasaresc. Mai jos de atat nu il puteam cobori. Facem si un efort de mediatizare prin asta
  • Faptul ca am citit acest text este si un strigat de asistenta ca sa nu zic de ajutor catre media care trebuie sa inteleaga ca e nevoie si de un efort din partea ei daca vrem sa intelegem ce se intampla in aceasta lume.
  • Am 42 de ani de experienta in lumea financiar-bancara. Cand merg la Consiliul European de risc sistemic primesc cate un dosar de cateva sute de pagini care trebuie citite, intr-un limbaj mult prea complicat.
  • Va fac o marturisire: de multe ori aproape ca adorm pe ele, pe acele pagini, de cat de obositor e
  • A sosit momentul sa intelegem fara a mai incalzi o ciorba invechita  ca de exemplu notiunea de criza are mai multe fete: criza economica, financiara, morala samd. Daca folosim pentru orice cuvantul criza, n-o sa se mai inteleaga nimic.
  • Va spun cu toata responsabilitatea: Romania a evitat o criza financiar-bancara si acest lucru nu este de ne-spus. Unii cred ca o criza financiara este asa...o floare la ureche...dar va spun ca o asemenea criza e devastatoare si cu efecte pe generatii
  • Probabil ca stiti ca dupa falimentul Lehman, cand s-a pus in discutie falimentul unei mari societti de asigurari, cineva a spus o singura fraza: Daca respectiva societate intra in dificultati, maine niciun avion nu va mai decola! Si va dati seama ce ar fi insemnat pentru economia SUA o paralizie a societatii americane!
  • O criza financiar bancara este apoi costisitoare. Cand vorbim de notiuni  gen too big to fail, vorbim despre volume intregi scrise pe aceasta tema
  • Inclusiv eu am supraevaluat masiv si dureros pentru mine capacitatea administrativa a  Romaniei de a absorbi niste bani gratis.
  • Nu vreau sa va par ridicol, dar ma intreb cum de nu am reusit sa absorbim niste bani gratis cata vreme avem atata nevoie de ei!
  • Vorbim de lipsa capitalului romanesc. Pai credeti ca capitalul romanesc e floare la ureche? Ca sta pe usa si vine cineva sa-l ia? Pai capital inseamna munca si inseamna economisire! Dar avem aceste fonduri europene care ar putea sa ne ajute, dar nu suntem in stare sa le luam!


Citeste mai multe despre   










9021 vizualizari

  • -1 (25 voturi)    
    oh, da (Joi, 18 iulie 2013, 10:57)

    Mazeta [utilizator]

    Observ că pe guvernatorul BNR au început să-l cam enerveze deponenții români. Se rățoiește la ei ca la adevărații autori ai crizei. Arde-i, Mugure, nu te lăsa!
    • +3 (21 voturi)    
      banii (Joi, 18 iulie 2013, 11:50)

      dece [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Domnul guvernator ne explica cum ar trebui sa investim banii si sa nu-i tinem in banci...
      Problema e ca cei care au bani nu au nevoie de sfaturile Mafaldei...restul au nevoie de bani, nu de sfaturi naturiste!
    • +7 (17 voturi)    
      Se enerveaza de lipsa de capital Ro (Joi, 18 iulie 2013, 13:08)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ca a fost la Bancorex,BCR,Banca Agricola,BRD,CEC ala era capitalul romanesc.Plus conturile lui ceusescu pe care le pazea securitatea si ca sa nu le fure cineva la revolutie le-a luat ei sa aiba grija de bani.Din patriotism si dragoste de tara.Ca aveau juramant depus.
      Isarescu: Vorbim de lipsa capitalului romanesc. .... Ca sta pe usa si vine cineva sa-l ia? Nu sta pe usa ,tocmai a iesit pe usa, pe usa Bancorex &Co
      Capital inseamna munca si economisire! capital=munca+economisire?! Dupa sfatul asta se mai ridica Romania in veci.Daca nu sunt banci care sa finanteze afaceri care sa genereze profit care sa devina capital propriu nu se ajunge nicaieri.
      Romanii se duc la banci austriece si franceze,grecesti sau turcesti si cer credite ca sa faca afaceri si productie care sa intre apoi in competitie cu produsele austriece,franceze,grecesti sau turcesti de pe piata?Ai haz Guvi.Afla ca nu te finateaza in veci astia impotriva propriului popor.Ca sunt patrioti astia.Ei se finanteaza numai pe ei.Impotriva noastra.Cine a furat bancile romanesti si capitalul de acolo?si unde este acest capital acum.De ce nu lucreaza si in economia RO ? Ca sta la soare in Monaco si rade de prostovani.
      • +2 (4 voturi)    
        Exact asta am scris si eu! (Joi, 18 iulie 2013, 23:07)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

        exact Bancorex, Banca Internationala a "Religiilor" CUM S-A ADMIS O ASTFEL DE DENUMIRE? - si CARITAS... si FNI ales special pentru consonanta adormitoare de ratiune cu FMI . Unde -a fost vocea d-lui Isarescu? La un "banchet" la BNR un fost chelner, probabil, ajuns "bancher" la BNR ne dadea lectii cum sa tinem vinul. Foarte rafinati au ajuns tovarasii pe banii nostril!
    • +1 (1 vot)    
      deponentii depun (Vineri, 19 iulie 2013, 0:33)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      pentru ca bnr tine o dobanda de referinta de cinci procente, in timp ce in tzari ca germania, sua, sunt in jur de un procent.
      bancile americane dau dobanzi de o sutime pana la o jumatate de procent la conturile de savings/economii si in jur de 1-2 procente la depozite la termen.
      dobanzile la imprumuturi pentru case, trec un pic peste 4 procente.
      in schimb, fondurile mutuale sunt de success.
      deci, cetateanul este fraier daca tine banii in deposit, si nu'i investeste, fie in imobiliare, fie in fonduri de investitii.
      mai ales ca la case sunt preturi foarte joase.
      la noi, investitii inseamna fni sau caritas :)
      cat de investirea intr'o afacere mica, de familie, daca n'ai banii tai, greu sa faci rost de la o banca, si cand ii obtii, conditiile sunt inrobitoare.

      in schimb, asteptam investitori de miliarde, in kazahstan si china.
      penibil.

      ca capitalu' e lucru mare. :))
    • +1 (1 vot)    
      Nimeni nu a bagat de seama ? (Vineri, 19 iulie 2013, 13:42)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      D-lui Isarescu I-A IESIT UN PORUMBEL DIN GURA!!! Dobanzile internationale la valuta=1%. Bancile dau in general valuta cu cca. 8%. Daca ele iau valuta de pe piata internationala la 2%, castigul net este 6%!!!! In perioada cu buletinul era caritas bancar curat, acu' tre' sa traga din greu ptr procentele alea, plus ca nu mai au clienti!!!
  • +3 (13 voturi)    
    Domnule GUVERNATOR (Joi, 18 iulie 2013, 12:29)

    loony [utilizator]

    D-le Mugur ISARESCU, va rog frumos, renuntati la abordarea politicilor macroeconomice si priviti la politicile microeconomice, deoarece, macro se compune din zeci, sute, mii de micro. Adica, luati-o invers, puneti-va in situatia clientului ori clientilor bancari din Romania spre bancheri si atunci o sa descoperiti ca politicile macroeconomice, financiare, bancare si sociale nu este totuna cu situatia microeconomica, financiara, bancara si sociala a clientilor bancari din Romania. Degeaba salvam sisteme bancare daca nu salvam clientul bancar din Romania. Favorurile de care beneficiaza bancile creaza presiuni abuzive asupra clientilor bancari din Romania, care si asa sunt vlaguiti si pauberizati de criza provocata de sistemul bancar. Recapacitarea clientilor bancari in a-si achita ratele la banci pentru creditele neperformante ar trebui sa fie politica bancara, prioritara, care sa stea la baza in aceste vremuri, adica bancile sa devina colaboratorul, aliatul corect si cinstit pentru clientul bancar din Romania. O colaborare obiectiva si corecta ar aduce mult mai multe beneficii, atat clientilor bancari din Romania cat si sistemului bancar din Romania.
    • -3 (7 voturi)    
      din pacate (Joi, 18 iulie 2013, 14:07)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui loony

      Din pacate un guvernator de banca nationala lucreaza doar cu politici macro-economice.

      Ar fi bine sa se inteleaga lucrul acesta.

      In functie de politicile macro ale mastodontului BNR si mastodontului Guvern (Min Finante etc), fiecare isi asterne cum poate. Micro-economic vorbind. Optimizarea micro-economica se face la nivel de "agent economic"- pers fizica, PFA, SRL, SA samd.
    • +5 (5 voturi)    
      ce a spus mai de mult.... (Joi, 18 iulie 2013, 15:20)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui loony

      A rugat bancile sa mai relaxeze putintel creditele astfel incat clientul sa poata beneficia de banutii de la banca. Chiar a spus ca o banca poate face bani din credite mici si multe....

      Numai ca fiecare banca face ce vrea ea.

      Sefa de la FMI a mai s[us ca intelegerea Viena 2.0 nu a mers la fel de bine ca si Viena 1.0 - ceea ce inseamnca ca oricat s-ar stradui BNR tot bancile fac piata in RO. Presiunea asupra banilor in Ro este mare - nu este usor sa fii in aceasta piata - numai stiinta ii mai poate salva pe bancheri si cei care vor credite de la Banca...Dar fara deschiderea bancherilor din piata, in ciuda tuturor semnalelor de la BNR sau FMI, vom muri incet si sigur...

      Capitalul autohton nu se face din aer =- are dreptate Isarescu - mai multa munca, mai multa economisire daca aveti banuti, mai multa chibzuinta...

      In concluzie nu cred ca problema este la BNR ci mai degraba in piata...La cei care dau banii si cei care ar vrea sa ia banii...

      Din pacate am evoluat prea putin si prea incet!
      Cést la vie!
      • 0 (0 voturi)    
        Munca intr-o tara furata? (Joi, 18 iulie 2013, 23:10)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        mai intii tara inapoi, securistii si interlopii care formeaza gasca gantereasca sa dea banii cistigati ILICIT ILEGAL si p'orma sa spuna don Isarescu ex cathedra ce avem de facut!
    • 0 (0 voturi)    
      Loony , please good thinking, bad gramma (Joi, 18 iulie 2013, 23:09)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui loony

      tics!!! "pauperizati", "politicile ....sint". Marfa buna - gindirea buna cere si ambalaj bun :)!
  • +3 (15 voturi)    
    cred (Joi, 18 iulie 2013, 13:15)

    un [utilizator]

    Am inceput sa cred tot mai mult in anarhie.

    Istericalele lui Isarescu ma lasa rece din moment ce noi, oamenii care muncim, platim si o sa platim in continuare comisioanele grase a guvernatorului.
    Si criza tot noi am provocat-o cu faptul ca am lasat niste banci sa ne fure banii economisiti.
    • -3 (5 voturi)    
      pai (Joi, 18 iulie 2013, 22:35)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui un

      muta-te ma in coreea de nord ca acolo muncesti si nu platesti nici un comision gras la guvernator. Si acum spune-mi si mei, ma, ce banca ti-a furat tie banii economisiti.
      • +1 (3 voturi)    
        Tataica, fa o cercetare in afara (Vineri, 19 iulie 2013, 4:11)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        O sa vezi marea diferenta. Nicaieri in lume nu mai sunt atatea comisioane ca in Romania. Te jupoaie si daca tii bani in banca, nicidecum sa te mai si imprumuti.
        • 0 (0 voturi)    
          bati campii (Vineri, 19 iulie 2013, 18:27)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          De ce nu prezinti tu rezultatele "cercetarii" tale, bai postacule ? Poate din cauza ca n-ai facut nicio cercetare si doar bati campii pe aici ?

          In US ai dobanzi mult mai mici la depozitele standard (gen sub 0.1%), dobanzi comparabile la bani imprumutati pe CC si comisioane mult mai mari la transferuri, asta ca sa-ti dau doar 3 exemple.
  • +11 (11 voturi)    
    Pai, dupa douazeci de ani de formare a (Joi, 18 iulie 2013, 13:17)

    dbdb [utilizator]

    capitalului romanesc, el pleaca din tara, ca asta e smeckeria! Mai ales ala facut la negru, din capusarea statului si furtul banilor publici, adica ai nostri, aia din buzunar, luati cu anasana prin taxe si impozite si praduiti de "alesi". Ca noii 'capitalisti" - ma refer la aia de stat si de partid - nu stiu sa faca cu adevarat nimic si nici nu si-au propus niciodata sa faca nimic, doar sa-si ia partea si s-o manance linistiti ei si familiile lor. Halal!
  • +11 (11 voturi)    
    capitalul romanesc, zace....... (Joi, 18 iulie 2013, 13:29)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    prin tot felul de ins., precum, cipru,virgine, cayman,,,etc,,,,,raiuri fiscale,unde nu intreaba nimeni cum s-au castigat -pardon, furat-acesti bani.....acolo mana justitiei nu prea ajunge.
  • +4 (14 voturi)    
    munca si economisire (Joi, 18 iulie 2013, 14:00)

    jackalphonse [utilizator]

    1. unde sa mai muncesti?
    2. se munceste destul de mult, pentru ca s-au dat cate 5 oameni afara si ceilalti 2 ramasi fac si treaba colegilor.
    3. ce sa mai economisim? salariile sunt minuscule pe o piata cu preturi europene.
    Dle Isarescu, stati de prea mult in fotoliul acela ca sa mai fiti credibil (tot atat de mult cat un dictator dintr-o tara bananiera). ati facut lobby (a se citi trafic de influenta) intens pentru nerespectarea drepturilor clientilor (demolarea ordonantei 50 si legii 193) si acum vorbiti de economisire. nici nu prea ma mai obosesc sa va citesc declaratiile pentru ca nu au valoare. intentiile dumneavoastra sunt clare (vezi interactiunile acestui om cu factorii externi bancari). incercati sa spuneti ca ati facut greseli, omitand sa spuneti ca stiati bine ce faceti si ati urmarit profitul (de multe ori personal).
    • +2 (4 voturi)    
      ei, intotdeauna exista solutii/alternative... (Joi, 18 iulie 2013, 15:22)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Da, in parte aveti dreptate.

      Dar nici ca vrea romanasul sa faca ceva corect si cinstit sa isi spoereasca banutii...

      Este la fel de adevarat ca printre rechinii cei mari si flamazi este greu de rezistat - dar cel putim merita incercat si mai apoi de disperat!

      Un optimist!
      • +1 (1 vot)    
        educatia incepe de sus in jos:) (Joi, 18 iulie 2013, 20:58)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        este ca si cum as iesi in larg cu o barcuta in speranta ca voi obliga valurile sa fie mai mici.
        aveti dreptate in ce spuneti, suntem predispusi la ""nazdravanii"", insa, asta se intampla datorita junglei care este la noi (si acest motiv este istoric; aici a fost intotdeauna jungla).
        ati vazut cat de cinstit joaca ""baietii mari"" in conditiile unei competitii cinstite (microbi inexistenti in marfa rivalului, tiganii sunt murdari numai la ei acasa, nu si la noi etc.
    • +1 (5 voturi)    
      Exact, s-a dat bine cu toate guvernarile (Joi, 18 iulie 2013, 23:13)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      adica, cum s-ar spune, o... dar dvs. ati zis mai bine, exact ca un dictator intr-o amarita de tara bananiera, facuta de niste stramosi adunati din desperadosii a 'nspe natiuni, si nu cu o natiune care a dus ceva razboaie ale crestinatatii.
    • +2 (6 voturi)    
      despe economisirea timpului (Joi, 18 iulie 2013, 23:49)

      Nickson [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Sint de acord - citirea integrala a articolului e o pierdere de timp. Unul care mereu a aparat alte interese decat ale noastre, acum ne invata intr-un mod total arogant cum trebuie sa muncim ca sa agonisim niste bani. Mai bine si-ar da straduinta ca BNR sa devina intr-adevar o banca nationala.
  • +6 (14 voturi)    
    isarescu e foarte despept cand tace (Joi, 18 iulie 2013, 15:37)

    sorin3 [utilizator]

    ultima idee din lista :"capital inseamna munca si inseamna economisire"
    oricit ar munci un roman cu sal mediu nu o sa economiseasca niciodata suficient capital incat sa conteze.

    Cei care adunca capital in Romania sint in cea mai mare parte politicieni corupti si hoti/excroci.
    Si asta pentru ca economia Romaneasca nu e de piata si nu e libera. Daca reuseste cineva sa demonstreze ca Romania are o economie de piata... Daca ar fi economie de piata, atunci piata ar dicta pretul autostrazilor, sau al invatamintului, sau al serviciilor medicale, sau al unui bilet de tren, sau al gigacaloriei, sau al gazului, sau al kwh.
  • 0 (4 voturi)    
    Si acesta e guvernatorul BNR? (Joi, 18 iulie 2013, 23:39)

    Nickson [utilizator]

    Acest Isaresca chiar ne rade in fata! Din numele nostru el ia credite de miliarde in dolari, care din 2008 incoace se tiparesc fara nicio acoperire, ii schimba in lei, pe care apoi ii acorda drept imprumut cu dobanda bancilor romanesti. As fi foarte curios sa aflu unde in aceasta schema este "munca si economisirea"? Sau aceste notiuni sunt rezervate doar pentru noi, romanii?
    Si alta nedumerire este legata de rolul BNR - de ce acesta institutie accepta benevol rolul unui simplu exchange, poate un pic mai mare ca celelalte? De ce BNR nu joaca rolul de creditor de ultima instanta, asa cum prin definitie se cuvine unei banci nationale? Atunci si creditul extern nu va mai fi atat de important pentru noi.
  • -2 (2 voturi)    
    Daca mai era nevoie, ... (Vineri, 19 iulie 2013, 13:43)

    Eu the first [utilizator]

    ... majoritatea comentariilor la acest articol imi confirma ceea ce stiam deja: populatia Romaniei sta extrem de prost la capitolul educatie. Majoritatea romanilor nu sunt in stare sa puna cap la cap doua idei, si ceea ce numesc ei rationament e de fapt repetarea unor idei fixe. Avem si noi un profesionist intr-o institutie esentiala a statului, care mai si face efortul de a comunica cu noi pe limba noastra, si o face si coerent, inteligibil, si atitudinea generala in mod cert nu e una de apreciere, tocmai din cauza incapacitatii de a-i urmari argumentatia.
    • 0 (0 voturi)    
      Si care sint acele idei? (Vineri, 19 iulie 2013, 23:35)

      Nickson [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

      Sint foarte curios sa aflu care sint cele doua idei pe care trebuie sa le punem noi, cei fara educatie, cap la cap?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi