"Urmare a interesului deosebit manifestat de reprezentanţii mediului de afaceri pentru schema de ajutor de minimis (...) se propune majorarea bugetului alocat schemei de la 400 milioane lei la 500 milioane lei", se arata in Nota de Fundamentare a unui proiect de lege publicat miercuri de Finante. Estimarile Finantelor prevad şi o creştere semnificativă a numărului de IMM-uri beneficiare de ajutor de minimis, la aproximativ 2.000, "ceea ce impune prelungirea termenelor de soluţionare a cererilor de acord pentru finanţare, respectiv a cererilor de plată a ajutorului de minimis aprobat, de la 30 de zile lucrătoare la 60 de zile lucrătoare", se mai arata in documentul citat. Vezi proiectul in atsament

"Prin aceste măsuri se asigură crearea condiţiilor optime pentru implementarea schemei de ajutor de minimis în mod corect, transparent, şi nediscriminatoriu pentru toţi operatorii economici interesaţi.

Totodată, în vederea asigurării resurselor bugetare necesare susţinerii realizării investiţiilor într-un interval de timp cât mai scurt, precum şi pentru asigurarea echilibrului bugetar asumat prin angajamentele cu organismele financiare internaţionale, perioada de plată a ajutorului de minimis se reduce până la 31.12.2015, cu eşalonarea corespunzătoare a creditelor bugetare necesare pentru plata ajutorului de minimis", mai spune documentul

Proiectul schemei de ajutor a fost anuntat de minsitrul Chitoiu intr-un interviu acordat HotNews.ro. "IMM nu e obligat sa vina cu cofinantare. Daca are un proiect de investitie mai mare poate aduce confinantare. Se adreseaza atat start-up urilor cat si celor cu activitati in derulare. Obiectivul este doar crearea locurilor de munca. Interesul nostrum este ca sum ape care o avem prevazuta in buget Speram sa cream peste 15.000 de locuri de munca in acest an. In momentul in care obtine grantul, el trebuie sa ne faca dovada ca a creat locuri de munca. Nu punem alte conditionalitati. O alta conditie va fi sa functioneze 3 ani de zile. Statul oricum recupereaza in anii urmatori suma acordata prin taxele si impozitele pe care firma respective le plateste", explica Daniel Chitoiu.

Perioada de derulare a schemei pentru emiterea de acorduri pentru finantare este 2013-2014, cu posibilitatea prelungirii. Plata ajutorului de minimis se efectueaza in perioada 2014-2016, in limita bugetului anual alocat schemei, se arata in Nota de Fundamentare care insoteste proiectul.

  • Prin noua schema de ajutor de minimis se introduce conditia de a crea pana la finalizarea investitiei si de a mentine pe o perioada de minimum 3 ani de la finalizarea investitiei: cinci locuri de munca, din care cel putin doua locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni, in cazul unui ajutor de minimis de pana la 100.000 euro, inclusiv;  sapte locuri de munca, din care cel putin trei locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni, in cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro pana la 200.000 euro, inclusiv;

Ajutorul de minimis se plateste dupa efectuarea cheltuielilor eligibile aprobate prin acordurile pentru finantare si verificarea la fata locului de catre reprezentantii M.F.P. a cheltuielilor eligibile efectuate de intreprinderi.

In cazul constructiilor cu scop industrial, valoarea maxima a cheltuielilor eligibile se determina pe baza unor standarde de cost in scopul evitarii decontarii unor cheltuieli supraevalute si eliminarii subiectivismului in evaluarea proiectelor de investitii.