Numarul reclamatiilor privind disparitia de bani din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul Pitestiului a ajuns la zece, dupa ce miercuri alte doua persoane au depus plangeri, surse judiciare afirmand ca suma totala disparuta in toate cele zece cazuri depaseste 1,5 milioane de euro.

Potrivit reprezentantilor Politiei Arges, alte doua sesizari privind disparitia de bani din cutiile de valori de la BCR au fost inregistrate miercuri, iar politistii au mers din nou la sediul unitatii bancare situate in centrul municipiului Pitesti pentru a incepe cercetarile si in aceste cazuri, relateaza Mediafax.

"Avem in acest moment inca doua cazuri, dupa ce astazi (miercuri-n.r.) au fost depuse doua noi reclamatii. In total sunt zece cazuri in acest moment, iar ancheta este in desfasurare si este posibil sa mai avem sesizari, in conditiile in care clientii bancii isi verifica si astazi cutiile de valori", a declarat purtatorul de cuvant al Politiei Arges, comisar sef Danut Dinu.

El nu a precizat despre ce sume este vorba in cazul ultimelor doua reclamatii, spunand doar ca "sunt sume mari de bani, in valuta".

Conform anchetatorilor, la sucursala BCR din centrul Pitestiului sunt 300 de cutii de valori, dintre care 105 sunt inchiriate, iar 37 dintre acestea nu fusesera verificate, pana miercuri, de catre clienti.

Potrivit unor surse judiciare, suma totala disparuta in toate cele zece cazuri depaseste un milion si jumatate de euro.

Prima reclamatie privind disparitia de bijuteri si bani dintr-o cutie de valori de la a sucursala BCR din centrul Pitestiului a fost depusa vineri, cand o familie a reclamat ca din cutia de valori i-au fost furati 130.000 de dolari si 49.000 de lei, precum si bijuterii din aur si un ceas vechi de o suta de ani.

Luni, la Politia Arges au fost depuse alte trei reclamatii privind disparitia de bani din cutii de valori de la aceeasi banca. Pagubitii au reclamat disparitia a 131.000 de euro, 400.000 de euro, respectiv 130.000 de euro.

Marti dimineata, un barbat a reclamat Politiei disparitia a 200.000 de euro dintr-o cutie de valori a bancii, in cursul zilei de marti fiind depuse alte trei reclamatii privind disparitia unor sume mari de bani.

Surse din randul anchetatorilor spuneau ca exista doi suspecti principali in acest caz, intre care un barbat cu cetatenie romano-spaniola.

Sursele citate spun ca cei doi barbati sunt clienti ai bancii de mai mult timp, iar in ultimele patru luni ar fi intrat frecvent in banca, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, dupa ce au avut si ei bunuri in mai multe cutii de valori ale unitatii si si-ar fi facut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi in conditiile in care acestia apar in imaginile de pe camerele de supraveghere ale bancii, surprinse vineri, inainte de a fi depusa prima plangere.

Directorul de comunicare al BCR Ionut Stanimir a declarat, marti, ca nu exista indicii privind vinovatia vreunui angajat al bancii in cazurile privind disparitia unor bani si valori, reclamate la Politie, iar banca va evalua "obligatia morala" de a despagubi clientii, chiar daca nu exista o obligatie contractuala.

"In acest moment, colaboram cu Politia si le-am pus la dispozitie toate probele materiale si inregistrarile video, insa din indiciile si din semnele momentane nu exista implicare a angajatilor bancii. Ceea ce va putem spune, de asemenea, este ca, din punct de vedere contractual, nu exista obligatia legala de a despagubi clientii, insa in acelasi timp vom evalua orice obligatie morala pe care o avem in sensul despagubirii, cu ajutorul organelor acreditate.(...) Nu exista niciun semn in ceea priveste complicitatea unui angajat al bancii, momentan nu exista indicii in acest sens. Politia face investigatii preluand probele materiale de la fata locului si inregistrarile video", declara Stanimir.

El le-a descris jurnalistilor sistemul de securitate al bancii din zona de Tezaur si procedura deschiderii unei casete de valori, cu "trei bariere de securitate", precizand ca in niciun moment "un angajat al bancii nu vede, nu observa, nu are idee ceea ce se afla in interiorul acesteia".

Intrebat daca exista posibilitatea ca un client care are o caseta inchiriata sa poata deschide o alta caseta pe care a avut-o candva si dupa care si-a facut mulajul cheii, Stanimir a precizat ca "nu exista aceasta posibilitate" si i-a indemnat pe jurnalisti sa intrebe organele de ancheta despre acest mod de operare.

Chestionat daca se schimba incuietorile in momentul in care o caseta de valori este inchiriata de alt proprietar, directorul de comunicare al BCR a precizat ca o sa verifice "acest aspect", iar intrebat din nou daca se poate face un mulaj dupa cheie Stanimir le-a spus jurnalistilor ca nu poate comenta si i-a indemnat din nou sa intrebe Politia despre o asemenea situatie.