Ce cumpara romanii din hipermarketuri si supermarketuri. Cum arata cosul de cumparaturi in cele mai mari judete din tara

de DP     HotNews.ro
Joi, 31 octombrie 2013, 13:29 Economie | Finanţe & Bănci

Alimentele reprezinta peste 68% din cumparaturile romanilor in hiper si supermarketuri, locuitorii din Timis alocand o pondere mult mai mare acestor produse, de 70,4%, in timp ce Sibiul se afla la polul opus, cu 63,8%, potrivit unui studiu realizat de RetailZoom in cele mai mari zece judete, citat de Mediafax.  Studiul a analizat vanzarile retelelor de retail Carrefour, cora, Mega Image, Penny Market, Metro Profi, Billa si Inmedio din judetele Bacau, Timis, Sibiu, Ilfov, Iasi, Brasov, Prahova, Cluj, Constanta si din Bucuresti in primele noua luni ale anului.

La nivel national, in perioada analizata, media ponderii detinute de alimente in cosul de cumparaturi al romanilor a fost de 68,6%, a tutunului de 9%, a produselor nealimentare (haine, jucarii, carti, electronice si electrocasnice, articole pentru casa, etc) de 11% si a produselor pentru bebelusi, pentru ingrijirea casei si cosmetice de 11,3%.

In prima parte a clasamentului, cu ponderi peste medie la alimente se regasesc locuitorii din Bacau (68,2%), Bucuresti (68,3%), Brasov (68,3%) si Prahova (68,9%).

La polul opus, locuitorilor din judetul Sibiu li se alatura cei din Iasi, in cosul carora alimentele reprezinta 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, si cei din Constanta, cu 67,8%.

Sibienii detin locul fruntas la categoria tutun, care are o pondere de 13,9% in cumparaturi, mai mult decat produsele nealimentare sau cele de ingrijjire a casei si cosmetice. Sibiul este urmat in acest clasament de Ilfov - 11,5%, Prahova - 10,5%, Timis -10,1%, Constanta - 10%, Bacau - 9,7% si Cluj - 9,8%.

Locuitorii din Brasov sunt cei care aloca cei mai putini bani pentru produsele din tutun, respectiv 7%. De asemenea, tutunul are o pondere sub 9% si in cosul de cumparaturi al populatiei din Iasi - 7,3% si Bucuresti - 8,9%.

Produsele nealimentare au cea mai mare pondere in cosul locuitorilor judetului Iasi - 15,4%, dar si in cel al populatiei din Cluj - 13,3%, Brasov - 13%, Sibiu - 11,9%, Constanta - 11,8% si Bucuresti - 11%.

Locuitorii din Prahova aloca cel mai mic buget pentru produsele nealimentare, de 9,8%, ponderi sub medie inregistrandu-se si in Bacau - 10,9% si Timis - 10,8%.

Pentru produsele pentru bebelusi, de ingrijire a casei si cosmetice, locuitorii din Iasi aloca 12% din cosul de cumparaturi, fiind urmati de cei din Capitala - 11,9%, Brasov - 11,7%, Bacau - 11,5% si Cluj - 11,4%.

La polul opus se afla locuitorii judetului Timis, in cosul carora produsele de pe acest segment detin o pondere de doar 9%. Ponderi sub media la aceasta categorie se inregistreaza in Prahova - 10,8%, Sibiu - 10,5%, Constanta - 10,5% si Ilfov - 10,1%.

De asemenea, compania analizeaza mai detaliat obiceiurile de cumparare a alimentelor in patru dintre cele mai importante orase din Romania, respectiv Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi.

Astfel, in Capitala 18,8% din cumparaturi sunt reprezentate de legume si fructe, 14,1% de lactate, 14% de carne, 13,8% de bauturi racoritoare, 12,5% de alimente proaspete, 9,8% de bauturi alcoolice, 9,8% dulciuri si 3,1% produse congelate.

Cosul locuitorilor din Brasov cuprinde 21% legume si fructe, 12,5% lactate, 14,8% carne, 13,1% bauturi racoritoare, 10,1% alimente proaspete, 11,9% bauturi alcoolice, 7.8% dulciuri si 3% produse congelate.

Pentru clujeni, cosul de cumparaturi este format in proportie de 20,4% de legume si fructe, 14% lactate, 12,5% carne, 13,5% bauturi racoritoare, 10,6% alimente proaspete, 11,9% bauturi alcoolice, 8,2% dulciuri si 3% produse congelate.

In Iasi, legumele si fructele reprezinta 22,2% din cumparaturi, lactatele 9,7%, carnea 12,8%, bauturile racoritoare 12,8%, alimentele proaspete 11,8%, bauturile alcoolice 12,6%, dulciurile 7,9% si produsele congelate 3,7%.

RetailZoom este o companie multinationala de cercetari de marketing prezenta in peste 15 tari din Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa. In Romania este prezenta de doi ani si realizeaza retail audit si analize de pret si promovare pentru 270 categorii.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4980 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    studiul (Joi, 31 octombrie 2013, 15:46)

    victor L [utilizator]

    este doar pentru " Carrefour, cora, Mega Image, Penny Market, Metro Profi, Billa si Inmedio".
    Exista, pentru cumparaturi, diferite piete, atit alimentare cit si nealimentare.
    Asa ca nu reprezinta ceva exact, ci o aproximatie pentru hiper/supermarketurile respective.
    (o spun in cunostinta de...cumparator :P )


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă