​Miercuri s-a incheiat prima etapa a recrutarii membrilor noii Directii Generale Antifrauda din ANAF, in Bucuresti urmand sa opereze 400 de inspectori in plus fata de personalul existent, a declarat joi Octavian Deaconu, secretarul general al ANAF. "Pana ieri am recrutat 850 de inspectori iar in primavara vom completa posturile ramase vacante. Aveam de pilda 120 de inspectori in Olt si numai 64 in Ilfov, iar numarul companiilor din cele doua judete era invers proportional cu resursele noastre", a mai explicat Deaconu, prezent la conferinta organizata de PwC intitulata "Cum ne organizam cand ANAF se reorganizeaza?" In prima parte a conferintei care se desfasoara la aceasta ora i-a fost prezentat reprezentantului ANAF un sondaj deloc favorabil Fiscului ca imagine.(vezi documentul in atasament)

  • Potrivit documentului atasat, in cazul ultimei inspectii fiscale, aceasta a durat intre 6 luni si doi ani pentru circa o firma din 5, lucru considerat ingrijorator de catre Mihaela Mitroi, PwC

Secretarul general al ANAF admite ca au existat si sincope de comunicare intre Fisc si contribuabil, vina apartinand grabei cu care se desfasoara reorganizarea ANAF.

"In ultimul an, ANAF a suferit transformari importante in interior pentru a creste calitatea serviciilor pe care le oferim. As dori sa spun ca aceasta transformare a ANAF poate fi privita si din perspectiva contribuabililor dar eu am mai degraba perspectiva interna. A existat poate mai putina comunicare din partea noastra, insa au existat si cateva mesajje publice", a spus Deaconu.

Problema pleca de la nivelul conformarii voluntare care la noi este inca scazut, a mai explicat secretarul general al Fiscului. "Ne aflam la un nivel mai scazut decat in alte state europene si asta se transpune in consturi suplimentare. Vrem sa ajungem la 95% nivel al conformarii voluntare.Legat de structura organizatorica, aveam 42 de unitati judetene, apoi structura Vamii foarte stufoasa, la fel si Garda Financiara. Toate acestea consumau foarte multe resurse. Eficienta noastra era astfel scazuta. Aveam de pilda 120 de inspectori in Olt si numai 64 in Ilfov, iar numarul companiilor din cele doua judete era invers proportional cu resursele noastre", a mai spus acesta..

O alta problema este legata de lipsa integrarii diferitelor activitati, a mai admis Deaconu. "Fluxurile de lucru sunt destul de greoaie si speram ca in anii urmatori sa schimbam aceasta stare de lucru. Trebuie sa integram mai usor informatiile intre Fisc si Vama de pilda. Principala noastra dificultate a fost legata de trecerea timpului. Totul s-a facut pe repede inainte", mai explica reprezentantul ANAF.