Noi reguli pentru firmele cu peste 20 de salariati: Angajatorii ar putea fi obligati sa puna la dispozitia salariatilor agenda sedintelor conducerii si copiile tuturor documentelor transmise AGA (proiect)

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 11 decembrie 2013, 11:22 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(11 Dec 2013) PDF, 93KB
Un nou proiect de hotarare propus de Ministerul Muncii dar care nu a fost postat pe site-ul institutiei pana miercuri stabileste o procedura de informare si consultare a angajatilor (din firmele cu peste 20 de angajati)  cu privire la activitatea firmei. Aceasta va fi pusa in practica de anumite persoane desemnate sa ii reprezinte pe salariati, proiectul fiind dezbatut pe 6 decembrie, in cadrul Comisiei de Dialog Social constituita la nivelul Ministerului Muncii.
Vezi in atasament proiectul integral

De asemenea, reprezentantii angajatilor ar urma sa aiba aceleasi drepturi cu cei din conducerea firmei si prin urmare vor putea primi indemnizatii de sedinta si dividende.

"Potrivit noului proiect, sindicalistii sau angajatii trebuie sa desemneze persoane care sa se consulte cu managementul in privinta activitatii firmei. Totusi, documentul nu specifica exact daca aceste persoane trebuie sa fie sau nu membri de sindicat. In plus, se vor acorda niste plati suplimentare sindicalistilor pentru activitatea de informare si consultare a angajatilor, Am fost socati de acest proiect. Cerem de urgenta retragerea proiectului, pentru ca vor fi afectate 26.000 de intreprinderi care au un mare potential in economie", a declarat marti presedintele CNIPMMR, citat de Avocatnet.ro in cadrul unei conferinte.

Ce se mai spune in Proiect:

  • Cheltuielile organului de reprezentare sunt suportate de catre companie, care pune la dispozitia membrilor organului resursele financiare si materiale necesare care sa le permita sa isi indeplineasca misiunea in mod corespunzator
  • Angajatorii urmeaza sa suporte cheltuielile de organizare a reuniunilor, de sejur si de deplasare pentru membrii organului de reprezentare.
  • Angajatorii ar putea fi obligati sa puna la dispozitia reprezentantilor salariatilor agenda sedintelor organului de administrare, organului de conducere si de control, precum si copiile tuturor documentelor transmise adunarii generale a actionarilor, dupa caz, cu cel putin trei zile lucratoare inainte.
  • Obiectivele se refera in special la structura, situatia economica si financiara, evolutia probabila a activitatilor, a productiei si a vanzarilor, la situatia si la evolutia probabila a ocuparii fortei de munca, a investitiilor, precum si la schimbarile substantiale privind organizarea, introducerea unor noi metode de lucru sau a unor noi procedee de productie, la transferuri de productie, fuziuni, reduceri de capacitate sau inchideri de intreprinderi, unitati sau parti importante din acestea, precum si la concedierile colective.
Reprezentantii CNIPMMR au declarat in conferinta ca aceasta prevedere nu poate fi pusa in practica, pentru ca ar incalca secretul firmei.

Vom reveni.






Citeste pe Stirile ProTV

Comuna care sta si se uita la 1 milion de euro, asteptandu-i pe chinezi. Ce s-a ales de liceul tehnologic, abandonat de 3 ani

O investitie de un milion de euro zace fara folos intr-o comuna din Dambovita. Cu bani europeni, dar si de la Ministerul Educatiei, autoritatile au ridicat un liceu tehnologic care ar fi trebuit sa formeze specialisti pentru o fabrica de electronice.








6298 vizualizari
  • +22 (24 voturi)    
    exceptie (Miercuri, 11 decembrie 2013, 11:34)

    Rasmus [utilizator]

    guvernul care face sedinte cu agenda tinuta la secret
  • +17 (23 voturi)    
    Idioti (Miercuri, 11 decembrie 2013, 11:39)

    CatalinPetrica [anonim]

    Cine sunt astia care fac legile?
    Eu ca director va trebui sa am de acum incole o consultare cu femeia de servici si paznicul daca este bine cum imi conduc eu afacerile, sa ma justific in fata lor de ce actiuni intreprind eu
    In plus ei daca hotarasc ca au o sedinta de sindicala Maiami eu trebuie sa le platesc deplasarea.
    Eu cred ca astia au in plan distrugerea economiei romaniei.
    chiar ma intreb daca nu cumva avem in guvern oameni [platiti de ceva servicii straine, pentru ca asa sugereaza actiunile facute in ultimele 6 luni
    • -11 (21 voturi)    
      Re: idiotii (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:12)

      schreiber [utilizator] i-a raspuns lui CatalinPetrica

      E o mica parte de cum se face in firmele din Germania din anii 50. Vezi Mitbestimmung. Dupa cum se traieste in Germania pot sa trag concluzia ca e o treaba buna.

      Poate nu-ti convine tie ca director dar angajatilor tai sigur o sa le convina.
      • +11 (15 voturi)    
        Cred ca nu e chiar asa. (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:29)

        dragos_k [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

        Din cate stiu, in Germania problema se pune in mod diferentiat, incepand cu firmele care au peste 500 de angajati si continuand cu cele care au peste 2000 de angajati. Nu mai vorbim de faptul ca in Germania angajatul este in general preocupat de ceea ce are de facut, iar la noi mai mult de cum sa faca o mica smecherie.
      • +8 (10 voturi)    
        Zauuuu ? (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:33)

        Gigell [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

        E mult mai complicat decat intelegi tu.
        - Se aplica doar la firme cu mai mult de 500 de angajati.
        - Ala e, de obicei, pe pozitia de director de HR si e ceva mai complicat cum ajunge acolo, nu-i nea Gicu de la scularie, ca l-au pus colegii.
        - Depinde de multe conditii cum si in ce fel apar reprezentatii muncitorilor in conducerea unei firme si ce prerogative au.
      • +11 (15 voturi)    
        Eu am muncit in Germania recent. Tu? (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:34)

        pepi78 [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

        Eu am muncit in Germania recent si nu am intalnit asemenea aberatie. Tu cand si pe ce perioada ai lucrat in Germania de iti dai cu parerea ?
        • +1 (11 voturi)    
          Re: Gigell si pepi78 (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:58)

          schreiber [utilizator] i-a raspuns lui pepi78

          Sunt 3 forme de Mitbestimmung :

          1. Betriebsverfassungsgesetz - prin care angajatul are dreptul sa faca sugestii managementului si sa se uite pe anumite documente ale managementului
          2.Betriebliche Mitbestimmung - codeterminare operationala - tine de controlul angajatului in organizarea businessului.
          3.Unternehmensmitbestimmung - ce zice Gigell legat de firme cu mai mult de 500 angajati numai ca e ales de toti angajatii, da.

          @pepi78 - nu am muncit in Germania dar pot totusi sa caut si sa gasesc informatie. Nu stiu in ce situatie ai fost tu in Germania sau daca asta se aplica si la rezidenti non-cetateni germani.
      • +4 (8 voturi)    
        mai surubel ! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:44)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

        tu chiar crezi ce scrii ?

        Adica actionarii firmelor gen Ford sau OMV ori alti angajatori romani crezi ca iti vor da tie acces la documentele sedintelor . Te crezi in Rusia ??

        ai deraiat rau de pe linie
        • -2 (12 voturi)    
          Re: mai surubel (Miercuri, 11 decembrie 2013, 13:05)

          schreiber [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          Daca se poate face in Romania e o alta chestie dar ca idee o foarte buna.
          Se poate si fara sarcasm?
          • +3 (5 voturi)    
            sarcasm (Miercuri, 11 decembrie 2013, 15:34)

            Vlad C [anonim] i-a raspuns lui schreiber

            E o idee stupida.

            Daca firma are un produs revolutionar la care lucreaza o echipa restransa ca sa nu afle competitia, ti se pare normal sa afle de acest lucru toti angajatii, care pe urma sa sifoneze informatia la competitie?

            Sarcasm. Tot folosesti cuvantul asta. Nu cred ca inseamna ce crezi tu ca inseamna.

            De examplu, sarcarm ar fi fost: "Cu siguranta actionarii firmelor gen Ford sau OMV ori alti angajatori romani iti vor da tie acces la documentele sedintelor."
            • 0 (6 voturi)    
              Re: sarcasm (Miercuri, 11 decembrie 2013, 18:17)

              schreiber [utilizator] i-a raspuns lui Vlad C

              Lucrez intr-o firma de IT. Toata lumea stie ce produse se fac in firma. Daca vrea cineva si acum poate sa sifoneze informatie la concurenta. Nu asta e problema.

              Ce zice legea din Germania e ca ai dreptul sa stii informatii financiare ale firmei, profit, pierderi, pe ce se dau banii, etc.

              Ai dreptate totusi cu sarcasmul. Merci.
            • +1 (3 voturi)    
              Deci sa inteleg ca (Joi, 12 decembrie 2013, 10:04)

              dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Vlad C

              " mai surubel ! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:44)

              mnicku [utilizator] i-a raspuns lui schreiber
              tu chiar crezi ce scrii ?

              Adica actionarii firmelor gen Ford sau OMV ori alti angajatori romani crezi ca iti vor da tie acces la documentele sedintelor . Te crezi in Rusia ??

              ai deraiat rau de pe linie " nu e sarcasm dupa tine? Si nici 'E o idee stupida" sau "Tot folosesti cuvantul asta. Nu cred ca inseamna ce crezi tu ca inseamna." nu e sarcasm.
              Atunci uite aici o mostra de sarcasm fara echivoc: cand dai lectii altora, vezi sa nu fii tu primul vizat de aceste lectii. Nu de alta, dar chiar tu apari ca fiind stupid!
        • +2 (4 voturi)    
          nu, dimpotriva! (Joi, 12 decembrie 2013, 10:10)

          CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          Pedeseristul ce semneaza "screiber" a pus punctul pe "i" in ultima sa fraza:
          <POATE NU ITI CONVINE TIE CA DIRECTOR, DAR ANGAJATILOR SIGUR O SA LE CONVINA!>

          numarul angajatilor este mult mai mare decat al celor cu functie de conducere, si toti acestia VOTEAZA! Pe cine vor vota la anul? In mod evident, pedesereul, care ii baga si pe necalificati in Consiliul de Administratie al intreprinderii!
      • +6 (8 voturi)    
        IMM in faliment! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 15:30)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

        Asociatii au pus bani si si-au luta riscuri. Salariatul in cauza e PARTAS la risc? daca da firma faliment copntriobuie la pierdere?
        Daca prin opozitia lui nu se face profit, raspounde el?
        • +2 (2 voturi)    
          cred ca ai pus al doilea punct pe i! (Joi, 12 decembrie 2013, 10:20)

          CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          Deci avem un "i" cu doua puncte ...
          Da, este foarte posibil sa NU fie vorba numai de populism si incompetenta, ci cu o sabotare DELIBERATA a intreprinderilor, fie el mici/ mijlocii sau chiar mari, care PROUC, care functioneaza
          Pedesereul se simte bine in.tr-o tara cu economia la paman, ei stiu bine sa gestioneze penuria, nu belsugul.
          Nu au nevoie de fermierei ce produc pentru export, de IT-isti, de angajati calificati ce lucreaza la Dacia-Renault sau la Ford, ei vor PROLETARI, ce pot fi manipulati usor cu sacosa electorala - ACELA este bazinul electoral al pedesereului!
          Toate intreprindereile ce functioneaza trebuie sabotate, prin orice mijloace ...
      • -1 (1 vot)    
        din pacate, nu-s idioti (Joi, 12 decembrie 2013, 18:41)

        CristianG [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

        Și-au infiltrat securiștii în firme private, însa , probabil, multi au fost mirosiți și nu ajung la informațiile "de sus". Prin urmare, ei vor primi obligatoriu situația la zi pe care o vor raporta mai departe.
        Ce se întâmplă cu rapoartele ? Vor fi folosite de politicienii care au nevoie de donații pentru campania electorala.
        Cam despre asta este vorba.
    • -8 (20 voturi)    
      De ce idioti? (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:30)

      DrPepper [utilizator] i-a raspuns lui CatalinPetrica

      Mi se pare un lucru bun.
      Nu de putine ori conducerea firmei incheie diverse contracte care sunt in detrimentul firmei pe care cica trebuie sa o conduca sau pur si simplu mint agajatii cum ca trebuie sa lucreze mai mult pentru ca nu sunt bani.
      Prin acest fel se poate vedea cine si cum minte.
      Din proiectul de lege eu nu am dedus cum ca conducerea trebuie sa tina cont de parerile angajatlor sau altceva ci numai sa le faca cunoscute anumite decizii..
      Inca odata, un lucru bunn zic eu
      • +1 (3 voturi)    
        Zvonuri, planuri stricate, speculatii... (Miercuri, 11 decembrie 2013, 18:07)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui DrPepper

        Iti zic ceva chestiile enumerate? Orice se discuta acolo a doua zi se va barfi prin toata firma. Deci adio secret daca vrei sa vinzi niste active, cumperi alta firma, etc. Plus ca unele informatii sunt CONFIDENTIALE.

        PS: exista si acuma in legislatie pozitia de reprezentant al salariatilor, nu stiu de la cati angajati se aplica dar nu e platit de firma din ce stiu eu.
  • +13 (19 voturi)    
    Nu imi vine sa cred (Miercuri, 11 decembrie 2013, 11:51)

    Marius Ogrean [utilizator]

    Citesc chestia asta si nu imi vine sa cred ce vad.
    Comunism de-a dreptul.
  • +14 (24 voturi)    
    ce PROSTIE!!! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 11:55)

    Codruta N [utilizator]

    Daca angajatii s-ar pricepe la management de firma, si-ar face firma LOR, nu ar fi "angajati"!!
    ATATA mai lipseste: sa stie toti barfitorii ce planuri are conducerea firmei!! Si sa fie luate deciziile dupa cum vor toti ãia care nu se pricep la mare lucru!!

    Si de ce sa ia sindicalistu' "dividende"? Ce? si-a riscat averea, n-a dormit noptile samd., pentru ca sa le investeasca in firma??
    • +5 (9 voturi)    
      +1 (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:23)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      De cand sunt permise comentariile pe HN, nu cred ca i-am mai dat de mai mult de doua ori +1 Codrutei N. Trebuie sa marchez undeva.
    • +1 (7 voturi)    
      ce interesant (Miercuri, 11 decembrie 2013, 15:02)

      Timbuku [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Sunt actionar unic intr-o firma cu 42 de angajati si cel mai tare mi se pare ca TOT EU RISC sa-mi iau amenda daca nu-l informez pe sindicalist cu "cel putin 3 zile lucratoare inainte" despre deciziile care o sa le iau eu in AGA.
      • 0 (0 voturi)    
        AGA in firma ta? (Joi, 12 decembrie 2013, 13:16)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui Timbuku

        Daca esti actionar unic, nu ai AGA, ci emiti hotarari ale actionarului unic. Cu cine sa sa faci o adunare daca nu ai asociati? Atunci cand emiti o hotarare care afecteaza pe angajati, este logic ca le-o trimiti lor.
  • +6 (14 voturi)    
    ! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:11)

    chiuaua [utilizator]

    Acesta este neocomunismul din Romania!
    Membrii de partid ar mai trebuie sa ne facem.
  • -10 (18 voturi)    
    E o treaba buna (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:22)

    schreiber [utilizator]

    Asa se face in Germania din anii 50 incoace. Se numeste Mitbestimmung. Angajatii chiar pot sa aleaga pana la 50% din conducerea firmei si da trebe informati/consultati cu deciziile luate de conducere.Pe sleau se mai numeste transparenta si worker control, chestii care sunt normale.

    Romanii au o aversiune nefondata in actiuni socialiste pentru ca adevaratul socialism a fost decredibilizat de dictatura pre-89. Din nou, vreau sa punctez ca dictatura pre-89 nu e egala cu socialism/comunism.
    • +5 (11 voturi)    
      Si e vreau din nou (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:40)

      Gigell [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

      sa punctez ca vorbesti fara sa stii ce spui.

      1. Reprezentantul angajatilor e membru AGA incepand de la 500 de angajati.
      2. Cei APROAPE 50% din membrii AGA apar doar de la 2000 de angajati in sus
      3. Puterea lor decizionala este redusa in comparatie cu ce a actionarilor

      Nu-i vorba de socialism aici ci de faptul ca niste imbecili alesi isi bat joc de economia romaneasca si de munca oamenilor.
    • +7 (11 voturi)    
      imixtiune (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:52)

      ngabi_1999 [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

      Poate o fi in teorie o treaba buna, dupa cum spui tu, insa efectiv : banii mei, timpul meu, ideea mea, persuasiunea mea, lupta mea = firma mea. Daca vreau sa duc de rapa firma mea o fac bazat pe considerentele de mai sus.
      O astfel de participare in conducerea firmei ar duce la urmatoarele :
      - Bunastare crescuta angajati
      - Senzatia de apartenenta a firmei prin implicarea in hotararile firmei
      - Cresterea in eficienta a angajatilor prin faptul ca isi asigura propriul job daca isi fac treaba bine
      - Cereri crescande privind bunastarea angajatilor
      - Ignorarea/deturnarea hotararilor care nu le convin angajatilor
      - Impunere prin amenintare a agendei angajatilor
      - Scaderea continua a profitului firmei, implicit a fondului de investitii pentru cresterea productivitatii si eficientei
      - Impunerea prin amenintare a agendei unei persoane, numita reprezentant
      - Impunerea prin amenintare a agendei unui grup de interese exterior firmei
      - Impunerea prin amenintare a agendei unor firme concurente
      - Impunerea prin amenintare a agendei unui partid politic care dispune si de parghii admnistrative si control local

      - Ignorarea unei doctrine foarte simple : angajatorul vrea sa plateasca un angajat pentru un anumit job, atat si nimic mai mult, nu vrea supereficienta ci doar indeplinirea asteptarilor pentru care va fi platit. Atat.
  • +4 (14 voturi)    
    Cred ca trebuie sa plecam din Romania... (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:35)

    pepi78 [utilizator]

    Cred ca trebuie sa plecam din Romania cat mai putem. Am rezistat pana acum, dar m-am saturat. Sa ne grabim pana nu inchid granita :))
  • +9 (13 voturi)    
    Inainte se chema biroul organizatiei de baza (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:40)

    ac [utilizator]

    A oamnilor munci de pe toate meleagurili. Schreiber - poti sa fii tu prim secretar.
    • +1 (7 voturi)    
      Re: ac (Miercuri, 11 decembrie 2013, 18:08)

      schreiber [utilizator] i-a raspuns lui ac

      De obicei nu raspund la continut sarcastic 100% dar vreau sa inteleg care este procesul de gandire care te face sa dispretuiesti asa socialismul.
      As fi recunoscator daca imi poti raspunde fara sarcasm.
      • 0 (0 voturi)    
        este simplu (Joi, 12 decembrie 2013, 13:19)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

        Nu trebuie sa te gandesti mult ca sa ajungi sa dispretuiesti socialismul, este suficient sa ne uitam la istoria Estului Europei din 1945 pana in 1990. Nu este destul???
        • 0 (0 voturi)    
          Re: este simplu (Joi, 12 decembrie 2013, 18:18)

          schreiber [utilizator] i-a raspuns lui minos

          Estul Europei intre 1945-1990 nu a avut societati socialiste ci mai degraba guverne totalitare/dictatoriale. Faptul ca cei care conduceau dictatura pe atunci au ales sa le numeasca socialiste nu inseamna ca si au fost.
  • -6 (14 voturi)    
    Si in Franta (Miercuri, 11 decembrie 2013, 12:50)

    D-or [utilizator]

    Interesul intreprinderii, ca celula a economiei ce asigura, in primul rind, viata salariatilor, a familiilor lor si bunastarea regiunii, primeaza fata de interesele pur economice si fata de interesul proprietarilor intreprinderii. Daca acestia, proprietarii, vor sa distruga intreprinderea sunt decazuti din dreptul de proprietate. Sunt obligati fie sa vinda, fie sa ramina simpli actionari fara drept de vot si fara dreptul de a se implica in conducerea firmei.
    Si acolo, deciziile majore se iau cu informarea salariatilor, care au dreptul sa ceara auditarea firmei.
    • +11 (17 voturi)    
      ca bine zici (Miercuri, 11 decembrie 2013, 13:02)

      ngabi_1999 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      de asta au anual cel mai mare deficit din UE, caci in loc sa investeasca fac protectie sociala, iar cand fac investitii, le fac matusalemice, ingrozitor de costisitoare si fenomenal de complex si scump de intretinut. Daca nu era banca europeana sa-i ajute in urma cu cativa ani, ar fi fost aproape in situatia Greciei.
      Pentru mine Franta este printre cele mai proaste exemple de eficienta economica si administrativa. Este de fapt imaginea comunismului capitalizat europenizat.
    • +12 (20 voturi)    
      ahahahaha (Miercuri, 11 decembrie 2013, 13:02)

      akanom [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Frate, lasa tezele din iulie ca a murit Ceasca.

      Vrei intreprindere, apuca-te si fa-ti. Intreprinderea e proprietate privata, a shareholderilor, si nu e organizatie de binefacere ca pe vremea comunistilor, unde te faceai ca muncesti. Interesul intreprinderii este sa produca profit pentru proprietari, nu sa aiba grija de bunastarea regiunii. Vrei sa lucrezi la bunastarea regiunii, du-te la un non-profit, ca sunt destule.

      Mai incet cu intinsul mainii, un pic de demnitate, va rugam.
      • +7 (11 voturi)    
        procentaj (Miercuri, 11 decembrie 2013, 13:11)

        ngabi_1999 [utilizator] i-a raspuns lui akanom

        exista si un procentaj vis-a-vis la ce ai psus tu : 20% dintre muncitori munceau, 80% aveau alte preocupari la locul de munca...

        sunt sigur ca ai auzit de sintagma "....am muncit o viata..............."
  • +3 (7 voturi)    
    graba strica treaba (Miercuri, 11 decembrie 2013, 16:15)

    liviusmaximus [utilizator]

    din dorinta de a servi MARILOR SEFI DE SINDICATE niste drepturi si banuti in plus au facut o propunere total neinspirata. 20 de angajati !? orice carciuma din centrul vechi are 20. sa verifice bucatarul sau cel de la debarasare contractele managementului ? un service auto cu 4-5 posturi are 20 de angajati. care sunt angajati, pentru ca nu pot sau nu vor sa fie antreprenori ! care-i logica ? om firma IT are planuri de dezvoltare si sparge proiectele in feliute, tocmai pt a-si proteja produsul in faza de implementare. poate fi totul public pt ca asa au visat ineptii care ne conduc din postura de NE-FUNCTIONARI PUBLICI ? Nu amestecati regulile germane (aplicate unor categorii clare de firme) cu ineptia de a aplica aceste reguli oricarui boutique !
    • 0 (6 voturi)    
      Re: graba strica treaba (Miercuri, 11 decembrie 2013, 16:55)

      schreiber [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

      Oricum o firma isi anunta planurile de dezvoltare angajatilor. O sa se inceapa un project nou intr-o firma de IT, se anunta cel putin angajatilor care vor participa in el. Nu ar fi asta o problema.
      Ideea e sa se poata vedea si registrele contabile ale firmei, cat se face profit mai exact, sau cat se pierde - exact pentru companii mici care nu sunt publice la bursa unde se poate vedea simplu (desi si aici se mai fac smecherii).

      Asta se stipuleaza si in legea germana, ca pentru orice companie cu 5+ angajati se pot forma consilii ale muncitorilor care pot alege un reprezentant care sa verfice documentele financiare ale firmei.
      • 0 (6 voturi)    
        PUNCTUAL (Miercuri, 11 decembrie 2013, 19:31)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui schreiber

        1. Nu vorbesc de planuri de dezvoltare sau reducere a activitatii. Vorbesc de cercetare. Unii baga investesc in noile produse si selecteaza cu atentie personalul care va avea acces la informatii in faza de dezvoltare.
        2. Pentru verificarea documentelor exista fiscul. Evidentele contabile sunt PUBLICE. Oricum, in foarte multe situatii, acel comitet nu ar avea pregatirea necesara pt a face verificari.
        3. Asa ca raman la parerea mea. Este MITA pt sindicalisti, pentru a evita PROTESTELE. Nu vad alta logica in aceasta prevedere...
  • +5 (9 voturi)    
    Multumim (Miercuri, 11 decembrie 2013, 22:58)

    rutger [utilizator]

    Partidului ca ne reface COM-ul (comitetul oamenilor muncii pentru tineret). Asa sa ne ajute Ilici sa nu intinam nobilele idealuri ! Iar pe smecherii de la sindicat sa-i bagam in seama ca tot nu muncesc pe banii lor. Iar capitalistilor verosi, patroni de IMM, sa le luam banii fiin'ca au indraznit sa faca afaceri in Ro, mandra tara membra a UE ! Iar investititorii straini sa marce banu' ca ' Noi Suntem Romani" si suntem neam de traco-geti cu ascensiune in Burebista si Decebal !!
  • +2 (2 voturi)    
    copy/paste (Joi, 12 decembrie 2013, 7:57)

    Dedalus [utilizator]

    Aceasta idee apartine unot societati capitaliste foarte evaluate, in care patroniii si ahgajatii INTELEG ca au un interes comun, un anumit interes comun mai bine zis.

    Este insa cu totul nefucntionala si contraproductiva intr-o economie capitalista incipienta ca a Romaniei, unde angajatii si patronii au DOAR interese divergente.

    Nu discut daca e bine sau rau asa, spun doar ca de cate ori sindicatelor li s-a dat un drept cat de mic asupra afacerii in sine, acestea fie au devalizat-o fie au desfiintat-o prin cereri salariale indecente.

    Altfel spus, nu e nici locul si nici momentul pentru o asemenea lege.
    • 0 (2 voturi)    
      Foarte bine Dedalus (Joi, 12 decembrie 2013, 11:16)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ai cel mai bun comentariu la acest articol. Sunt de acord 100% ca acest tip de comunicare si informare apartine sociatatilor occidentale cu traditie in comunicarea cu angajatii. Dupa cum observi ideea de neinformare a angajatilor este zdrobitoare la comentatorii articolului. Se bazeaza pe ideea ca ce e al meu, e al meu si nu trebuie sa dau socoteala nimanui. Evident este o atitudine ce corespunde unui capitalism marunt si primitiv care a fost deja parasita in tarile spre care ne uitam cu jind. De fapt acesti asa-zisi capitalisti (buticari sau tepari marea majoritate ori pur si simplu admiratori ai vedetelor din business - da, exista si asa ceva) vor crea, daca n-au creat deja, o imagine negativa asupra capitalului, a propietatii si prin respingere ii vor indrepta pe cei multi spre miscari de stanga. Foarte multi capitalisti fac rau capitalismului prin atitudinea sfidatoare si de respingere a dialogului. E prematur sa se inteleaga in Romania ca patronul este un element al societatii, al colectivitatii si deci, este responsabil in parte de reusita generala sau de esecul general. Nu are numai drepturi, are si obligatii. De aceea sunt uimit ca presedintele CNIPMMR, care ar trebui sa inteleaga mai bine tematica, cere sa fie retras proiectul in loc sa ceara revizuirea lui. Ne mai trebuie 20 de ani de bajbaiala ca sa recuperam cei 45 de ani de comunism!
      • 0 (2 voturi)    
        capitalism incipient (Vineri, 13 decembrie 2013, 8:09)

        ngabi_1999 [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

        da, este adevarat :
        - capitalismul nostru nu este nici macar incipient, dupa cum se actioneaza si se gandeste la toate nivelurile sociale si administrative, suntem doar intr-un stadiu evoluat de socialism
        - patronii au drepturi.... CARE??? Din cate stiu sunt simpli cetateni, nu au statut special, sau au/nu au statut de functionari publici
        - patronii SUNT obligati sa plateasca impozit la stat pe profit, din tot ceea ce castiga el. Ba mai mult.
        - patronii afacerilor mici sunt obligati, de la inceputul anului, sa platesca impozit pe tot rulajul firmei, indiferent daca ai sau nu profit. Spre exp., un pachet de tigari are profit de 50 bani la 13.5 lei, adica 2.7%, iar impozitul pe rulaj este de 3% din toata suma.
        - patronul trebuie sa plateasca din profit : impozitele, angajatii, chiriile, electricitatea, apa,etc. si eventual reparatiile la un echipament profesional(cu valori de la mii de euro in sus), pentru utilizare defectuoasa
        - patronul este obligat sa faca investitii pentru a creste rentabilitatea firmei, pentru a avea un fond mai mare de salarii, pentru a plati impozite mai mari, etc
        - patronii sunt singurii din tara care contribuie la fondul bugetar al tarii.
        - patronii daca nu ar avea bani de investitii, angajatii nu ar avea loc de munca, nu ar mai fi contributii la stat, datoria tarii pentru a plati sectorul bugetar ar urca exponential.
        - din aceste cauze majoritatea patronilor fenteaza statul, iar veniturile tuturor celor din jur sunt la pamant, ca sa nu mai vorbesc de cele ale statutlui.
        - patronii trebuie sa fie ajutati sa contribuie, nu sa-i dai noi si noi obligatii, sa-l denigrezi in continuu si sa fie priviti ca o gasca de parveniti
        - privirea putin superioara a patronilor nu este legata de puterea financiara(care poate fi mai mica decat a propriilor angajati) ci de zbuciumul zilnc prin care trec si de satisfactia izbandelor mici sau mari in lupta cu statul si angajatii rauvoitori, care il privesc doar ca pe o vaca de muls.
  • 0 (4 voturi)    
    Socialism european (Joi, 12 decembrie 2013, 8:31)

    valentin99 [utilizator]

    Tovarasi, ne punem intrebarea de ce economia europeana e in criza. Tocmai datoriata motivelor enumerate de voi mai sus. Pai daca intreprinderea privata trebuie sa plateasca indemnizatii, contributii sociale, taxe mari (pentru a sustine statul neo-socialist) cum poate sa se bata cu asiaticii, cu americanii sau cu economiile emergente non-europene? Si nu o spuneti pe aia cu "Germania nu simte criza" pentru ca are un capital de prestigiu pe care nici o alta economie nu il are.
  • +1 (5 voturi)    
    Aberatie comunistoida (Joi, 12 decembrie 2013, 8:37)

    BEDE [utilizator]

    Adica asta ar insemna ca pana si intreprinderile mijlocii, de la 20 de angajati in sus sa aiba un fel de sindicat cu lider de sindicat. Si, culmea, liderul de sindicat sa-l plateasca conducerea?
    As fi pt un liberalism. Adica, bine este ca salariatii sa fie informati de ceea ce decide conducerea, iar la firmele mari, mai ales sa fie preveniti anticipat cu privire la perspectivele unor concedieri masive.
    Iar apoi, daca onor' managementul nu tine cont de ideile mai valoroase ale unui salariat - ma refer idei care ar aduce beneficii firmei si ar da de lucru la oameni, nu doar la idei de genul "mai dati-ne si noua..." -, atunci e pacat de firma si probabil acea persoana care crede ca are idei valoroase si nu si le poate realiza va pleca in alta parte.
    Ma rog, unde si prin natura a ceea ce fac nu cred ca va exista vreodata un sindicat care sa ma reprezinte...
    Dar parca sindicatele prea adesea duc mai curand la mutarea afacerilor in alte parti pt ca vin cu pretentii uneori aberante. Si rezultatul este deseori contrar dorintelor membrilor sindicatului, ajungandu-se ca nemultumitului sa i se ia darul - da, chiar ala asa mai saracacios cum este...


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version