ANAF va avea o noua identitate vizuala. Costa peste 1,5 milioane euro.
Sigla Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si siglele structurilor sale subordonate, sunt construite pe baza aceleiasi arhitecturi grafice, constand dintr-un: logotip ANAF, simbol si decriptor.
Logotip-ul A.N.A.F. are aceeasi reprezentare grafica, atat in sigla Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cat si in siglele structurilor sale fara personalitate juridica sau ale unitatilor teritoriale ale acesteia. Logotip-ul consta din acronimul "A.N.A.F.". Decupajul interior al literei A este insotit de o forma semi-circulara, paralela cu latura ingusta a triunghiului interior al literei, din aceasta alaturare rezultand un element grafic in forma unui taler de balanta. Ansamblul este folosit in ambele litere A din cadrul acronimului "A.N.A.F".
Pentru fiecare structura se schimba simbolul prin care este definita competenta structurii respective.
Pentru Directia Generala Antifrauda Fiscala simbolul consta intr-un profil cap de acvila, orientat spre stanga, de culoare alba, incadrat intr-un patrat de culoare rosie.
In cazul Directiei Generale a Vamilor, logotipului ii este asociat simbolul astrologic al comertului constand intr-un baston inaripat cu doi serpi incolaciti in jurul lui, in culoare albastra.
Simbolul Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili este reprezentat printr-o serie de trei trapeze dreptunghice dispuse vertical si paralel, in culoare albastra, primul trapez din stanga avand o inaltime inferioara celorlalte doua ale caror dimensiuni sunt identice.
Pentru Directiile Generale Regionale ale Finantelor Publice a fost adoptat ca simbol conturul hartii Romaniei, in culoare albastra, cu evidentierea de culoare alba a competentei teritoriale a unitatii respective.
Redefinirea identitatii vizuale a institutiei a fost realizata in cadrul unui amplu proiect cu finantare din fonduri europene avand ca obiectiv dezvoltarea unui parteneriat viabil intre A.N.A.F. si contribuabili.
Valoarea totala eligibila a proiectului (fara TVA) este de 7.090.815,63 lei din care:
- 6.027.193.54 lei - valoare eligibila nerambursabila din Fondul Social European;
- 1.063.622,39 lei - cofinantarea eligibila a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in calitate de beneficiar.
Proiectul se desfasoara pe o perioada de 34 luni.

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
Sigla respectiva e intr-adevar simbolica: a se observa cele doua lacrimi suprapuse peste interiorul literelor A, precum si cele doua muchii ascutite din interiorul literei N, precum o ghilotina pentru contribuabil.
Foarte elocventa identitatea vizuala!
Si mai mult, ma simt mandru ca din banii contribuabililor s-au platit 7 milioane de lei noi (1,5 milioane de euro) pentru redefinirea acestei entitati vizuale!
Din pacate, stiilul acesta de barfa pe Internet nu ajuta la nimic. Daca lumea ar fi avut rabdare sa citeasca proiectul, in primul rand ar fi vazut ca cei 1,5 ml EUR sunt din fonduri, iar sigla in nici un caz nu cost atat, oricat de multe astfel de zvonuri ar aparea pe diverse site-uri.
Problemele sunt altele: necesitatea unui astfel de proiect, prezentarea acestuia catre populatie, scopul final. Daca tot ce va ramane dupa acest proiect vor fi doua conferinte de presa in timpul zilei, cand lumea e la munca, si sigla schimbata atunci nu are nici un rost.
Tot mai trist este ca doar o institutie de teapa ANAF-ului poate lua un astfel de proiect, cand se vor redirectiona fonduri de aceasta marime si catre populatie?
ANAF e complet ineficient si mai mult e o institutie profund corupta (jopcuri de sah cu regi/regine/nebuni). Ar trebui schimbata identitatea si structura din radacini nu cosmetizare de suprafata. O prostituata batrana nu o transformi in doamna eleganta cu un strat de fard.
2. despre pitch: http://bogdanbranzas.wordpress.com/2013/09/24/anaf-cumparaturi-second-hand/
cu sublinierea: "Sa nu uitam de pretul maxim specificat, adica “58.050,00 lei fără TVA, echivalentul a 13.130,81 Euro (curs BNR din 22.07.2013, 1Euro = 4,4209 lei); respectiv 71.982,00 lei inclusiv TVA”.”
Multumesc ANAF,
Un designer.
*Pe site-ul ANAF ultimul link privind achizille de servicii are data de 26.09. a.c.
Mai mult, va implica aceasta schimbare un nou site sau integrarea intr-o platforma comuna tuturor serviciilor statului care sa permita plati online, sa aiba standarde si facilitati moderne, nu gluma aia de site care este acum?
@Hotnews: articolul arata de parca ati facut copy/paste dintr-un comunicat al agentiei de publicitate. N-ar strica sa dati detalii exacte ce presupune aceasta schimbare.