Sari direct la conținut

Judetele cele mai asistate social. Teleormanul e campion, urmat de Vaslui si Mehedinti. La polul opus, Bucuresti si Brasov

HotNews.ro
top, Foto: Hotnews
top, Foto: Hotnews

Nu ne-am uitat la numelere in sine, ci la cat la suta din populatia unui judet obtine sprijin financiar de la Stat (ajutor minim garantat). Teleormanul e primul in top, cu toate ca PIB-ul/judet nu este ultimul din tara. Nici salariul mediu/judet nu e cel mai scazut in Teleorman, asa incat explicatia trebuie sa stea in alta parte. Poate in controlul facut de Curtea de Conturi, despre care HotNews a scris primul sau poate in alegerile care vor urma (nefiind dificil de facut legatura dintre ajutoare si voturi). La polul celalalt al clasamentului sta Capitala si Brasovul.

Mai jos aveti acest top in care am incercuit media pe tara ca sa va faceti o idee.

Media pe tara e de 1,1%. In Teleorman, media celor care obtin sprijinul financiar descris in graficul de deasupra este 2,64%. Dar ar fi pacat sa nu amintim ca in localitatea Orbeasca din Teleorman, media urca la 7% Dealtfel, potrivit presei locale, inspectorii Agentiei Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala Teleorman au descoperit ca din cei peste 400 de beneficiari , peste un sfert erau cu nereguli si li s-a sistat ajutorul.

Mai jos aveti un grafic cu cele mai recente date privind PIB/ul/judet, obtinut de la Statistica.

Daca in cazul judetelor Vaslui si al Mehedinti, PIB-ul scazut justifica si salariul mediu mic din judet si numarul ridicat al celor asistati, la Teleorman asistam oarecum la un paradox.

Una dintre explicatii poate fi si in alegerile care urmeaza. O alta, in coruptia functionarilor de la Stat. Dealtfel, interesant este ca in 2013 numarul teleormanenilor care au „prins” ajutor financiar (venit minim garantat) a urcat de la 8700 (ianuarie) la 9500 (in noiembrie). Datele sunt furnizate chiar de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS).

Daca va mai amintiti, exista o miza foarte importanta prin prisma alegerilor viitoare, referitoare la plata acestor stipendii sociale. Una peste alta, sa ne aducem aminte si ca in Teleorman, la alegerile din 2012 USl a luat 64,58%, iar PDL – 20,05%.

ARHIVĂ COMENTARII
Miky60 • 2014-01-27 16:44:39
Ar trebui taiate toate ajutoarele sociale! M-am saturat de toti lenesii care stau in casa din loc sa munceasca! Suntem si asa prea multi in lume, cine muncest sa ia bani, cine nu, adio! Nu vreau eu sa muncesc si altii sa stea pe banii mei!
12 26
IonescuIonel • 2014-01-27 18:15:31
Din primele 20 de judete doar 3 sunt din Ardeal. Din primele 10 judete cele mai neasistate nu este nici unul din Moldova. Saljul desi edte aproape ultimul la PIB este de abia la mijlocul clasamentului la ajutor social, probabil nu sunt asa inspirati ca In Teleorman unde PIB ul este pe la 2/3 din clasament dar sunt primii la ajutoare. Asta spune multe. E interesant de suprapus o harta cu judetele asistate si neasistate peste o harta cu preferintele de votare. S-ar vedea clar niste lucruri...
3 27
translativus • 2014-01-27 18:57:58
....ca acolo unde ingramaditii la pomana sunt multi, la vot castiga PSD-ul ? Telemormanul este emblematic ! Aceasta este insasi doctrina socialista : incurajarea lenesilor prin "ajutoare", contra voturi, evident. Astfel, escrocii isi creeaza o masa de milogi, incapabili de a gandi singuri si care sunt o sursa sigura de voturi. Cine plateste factura ? Fraierii care muncesc cinstit si isi platesc toate taxele, impozitele, "comisioanele" si accizele de tot felul. Sunt de acord cu ajutoarele sociale acordate adevaratilor handicapati cu incapacitate de munca, mi se pare omenesc, dar nu si lenesilor sanatosi !
2 21
FFF T • 2014-01-27 22:28:24
Cât cinism când vorbiţi aşa despre amărâţii care se târăsc de pe o zi pe alta fără de mâncare şi cu haine de la second! Ştiu oameni care după ce-au muncit toată viaţa ca roboţii în fabrici au ajuns să trăiască din venitul minim garantat. După ce împlinesc 45 de ani nu-i mai angajează nimeni. Duceţi-vă prin provincie să vedeţi ce penurie este peste tot şi cât de greu găseşti de muncă prin orăşele şi sate. Revoltaţi-vă că sunt bogaţii cu vile şi maşini scumpe, nu pentru asta!
9 10
MRSmrs • 2014-01-27 23:14:45
Corect! Este rusinos ca oamenii au ajuns atat de rai...au ajuns sa urasca pe semenii lor mai mult decat pe caini. Aceasta este o societate inumana in care iese tot raul la suprafata...
6 3
translativus • 2014-01-28 09:36:53
....este rusinos sa pretinzi ca cel care munceste, sa te tina si pe tine in spinare iar tu sa votezi de fiecare data impotriva celui pe spinarea caruia traiesti. Revolta ar trebui sa fie impotriva celor care au jefuit tara si prin minciunile lor v-au facut sa ii votati iar si iar. De cate ori trebuie sa fiti mintiti, ca sa incetati a-i mai vota pe mincinosi ? Daca a cere dreptate, pentru dvs inseamna rautate, cred ca avem o problema de intelegere a realitatii !
1 8
jackalphonse • 2014-01-28 11:02:31
explica-mi si mie cum este cu votul castigator si votul pierzator. cand s-a gtrait bine dintr-un vot bine pus si cand s-a trait rau dintr-0un vot neinspirat. numai votari si partide aveti in cap. sunteti deconectati total de la realitate (cel putin aparent)
3 4
translativus • 2014-01-28 15:44:46
....niciodata pentru asa este sistemul "democratiei parlamentare" dar s-au pierdut foarte multe ocazii de a indrepta situatia tocmai prin votul nostru. Daca aveti impresia ca opinia publica nu mai conteaza, asta fiind realitatea de care vorbiti, hadeti sa boicotam total alegerile europarlamentare si referendum-ul despre modificarea constitutiei. Poate nu ati fost atent dar eu nu fac propaganda niciunui partid si militez pentru desfiintarea acestui sistem politic perfid. Poate ca asa se va putea evita transformarea "rasului cu lacrimi" in plans.
1 2
MRSmrs • 2014-01-28 13:57:08
Esti prea imbibat de politica dar mai putin de gandire, cultura, educatie.
Depinde unde, ce si cum muncesti...munca multa inutila nu te creste pe scara sociala...
1 2
translativus • 2014-01-28 15:52:38
.....raspuns de antenist sadea. La niste probleme ridicate, se raspunde cu jigniri. Este normal pentru cei ce nu au argumente ! Munca inutila de care pomeniti, este apanajul politicienilor ca de altfel si prostia cu "scara sociala". Nu este cazul meu !
2 1
MRSmrs • 2014-01-28 23:29:56
Nu te jigneam...era doar o ideie ca nu cel care munceste fara cap, dar mult duce inainte societatea. TU nu duci pe nimeni in spate...lasa basismele, povestile cu cel slab si cel gras.:)) Au fost dati afara multi bugetari, cu cat au scazut taxele tale? Referitor la votat mincinosi...chiar nu te-ai saturat de bese si grupul sau? PS.Lasa postaceala cu =antena=, etc....nu tine. -Sa nu scrii povesti ca eu sunt bugetar ca te faci de 2 bani.
1 2
adrian_rolland • 2014-01-28 13:17:38
Mi se pare mie sau esti din Teleorman?? Prefer sa urasc puturosii care stau si asteapata ajutoare sau toarna copii in acelasi scop decit un ciine care nu are nici o vina ca a ajuns pe strazi...
3 1
translativus • 2014-01-28 15:57:37
....o fi din telemorman dar dupa modul de gandire, sigur este un socialist alarmat de faptul ca lumea a inceput sa se trezeasca din vrajeala socialista si constata cu groaza in ce hal a fost mintita.
3 1
florinb1 • 2014-01-28 00:36:02
Eu cred ca exista o diferenta intre cei care intr-adevar au muncit, si cei care acum stau la mana intinsa. Nu este atat vina oamenilor de 45 de ani ca nu-si gasesc de lucru, cat este a celor care ar putea sa creeze locuri de munca si nu o fac pentru ca nu le pasa.
1 2
translativus • 2014-01-28 09:49:08
Este chiar curios, cum pot unii sa perceapa realitatea si considera ca problema locurilor de munca se rezolva prin ajutoare sociale si nu prin responsabilitatea lor in fata urnei de vot. In loc sa ceara socoteala celor pe care i-au votat, pentru ca nu au locuri de munca, ei vor ajutoare sociale din salariile celor care muncesc si care sunt din ce in ce mai putini. Se pare ca socialismul mincinos, a reusit, iremediabil, pervertirea unora.
1 2
translativus • 2014-01-28 09:25:30
Aici se vorbea de lenesii incurajati la ne-munca de catre socialisti, tocmai pentru a-si vinde votul. Penuria de care vorbiti este intradevar reala dar cine este de vina ca de un sfert de secol si in ciuda tuturor rautatilor indurate, sunt votati tot aceiasi si aceiasi politicieni care au distrus tara ? Bogatii cu vile si masini scumpe, nu sunt cumva tocmai cei pe care "provincia" ii voteaza si revoteaza mereu ? Dispretul si cinismul de care vorbiti nu este la adresa saraciei ci la adresa prostiei. Daca alegi un hot sa iti pazeasca portofelul, nu ai dreptul sa te plangi ca ai saracit !
2 4
lucyan • 2014-01-28 09:58:09
in primul rand cine a muncit ca robotul toata viata in fabrica nu are venit minim garantat, ca nu are o pensie decenta, este o alta poveste, dar intr-o tara in care salariul minim garantat este mizerabil, nici pensiile nu pot fi altfel... cat priveste la tara, este o rusine ca la 45 ani sa primesti ajutor de la stat, este o penurie de forta de munca, personal cunosc foarte multi batrani care sa vaita ca nu mai pot munci pamantul dar nu gasesc nici cui sa-l arendeze si nici sa puna oameni cu ziua, ca cei mai multi primesc ajutor de la stat si sunt pline carciumile cu ei... si astea nu sunt povesti, este o realitate cruda, o zi de munca se plateste cu minim 50 lei, plus mancare, bautura si tigari si tot nu gasesti oameni... cam cat ar castiga intr-o luna? si nu numai in sezon, tot timpul anului, dar e mai comod sa primsti ajutor de la stat decat sa muncesti... cine este de vina? politicul, asta este politica cultivata de psd de 25 ani...
1 4
translativus • 2014-01-28 11:15:47
....iar culmea trandaviei s-a putut vedea in timpul inundatiilor cand, militarii si femeile munceau la ridicat diguri din saci cu nisip iar "saracii imbracati de la second hand" erau in carciumi si beau de le sareau palariile de pe cap. Repet, sunt de acord cu ajutorarea celor care, din motive medicale, nu pot munci dar de aici si pana la intretinerea tuturor smecherilor si a puturosilor......este cale lunga.
1 6
H0mbre • 2014-01-28 11:28:44
Suntem 3 milioane de angajati in mediul privat care sustinem restul de pana la 20 de milioane. Pensii, ajutoare sociale, alocatii, tot. Da, si aia de la stat tot din ce producem noi isi iau salariile. Impozitele directe pe un salariu au crescut peste 50% (angajat+angajator). Iar cele indirecte sunt pe la 80% (tva, accize, etc) Traim in epoca fanariota, unde se da cu biciul pe cei care muncesc. Oamenii trebuie sa inteleaga ca daca vor vota USL ca sa "le dea" la nesfarsit, in cele din urma economia se va prabusi si nu vor avea nici ei mare lucru. Economia ar trebui sa fie prima prioritate a celor care voteaza, nu ajutoarele lor sociale.
0 3
Werwolf1 • 2014-01-28 11:51:01
Hai sa fim seriosi .Nu e cinism .Asta e socialismul. Du-te in orice sat din Romania la carciuma si acolo o sa ii gasesti pe cei mai multi dintre asistatii sociali . Ai mei s-au mutat la tara dupa ce au iesit la pensie (intamplator intr-un sat din jud TR) vecinul din fata casei este asistat social, nu pleaca de la carciuma decat noaptea sa inhame calul la caruta si sa plece la furat .Asta e un exemplu . Te pot lua de mana sa iti arat cateva numai acolo si sunt probabil mii in toata tara .De ce sa ma revolt ca sunt bogatii cu vile masini si bani? Ma revolt ca daca s-au imbogatit pe nedrept nu exista un sistem care sa ii puna acolo unde le este locul .Mai termina cu bullshit-urile astea proletare si vedeti ca" inaintasii "asistatilor pe care ii plangi au fost primii care s-au aliat cu jigodiile sovietice si au crapat capatanile taranilor gospodari .Astia sunt aia care imi pot da foc sau alunga dintr-un loc numai ca eu am reusit si ei nu .Astia voteaza pe o sticla de matrafox si pe diavol.Sarac si animal nu sunt acelasi lucru sa stii si tu . Cand iti plang copii de foame in casa , iti sta pamantul din curte nelucrat (din curte ,nu de la camp) si tu stai numai la carciuma vii acasa si iti bati nevasta, atunci da, esti un animal creat de socialism . Fa un sondaj de unu singur intr-un sat si vezi ce fel de oameni sunt cei mai multi asistati si cati merita pe bune ajutorul ala .
1 6
dumitrica • 2014-01-27 19:01:29
Incercati sa taiati ajutoarle sociale si a doua zi va veti trezi cu o revolutie comunista care se va solda in mai putin de o saptamina cu spinzurarea tuturor afaceristilor, politicienilor si jurnalistilor afirmati dupa "revolutie". O mina de infractori a pus mina pe resursele tarii si a aruncat in saracie majoritatea locuitorilor Romaniei. Unde sa lucreze oamenii daca locurile de munca pur si simplu nu exista. Daca un smecher a taiat o fabrica si a vindut-o la fier vechi, imbogatindu-se si desfiintind 1000 joburi, ce sa faca fostii angajati ca alta companie nu s-a realizat in locul celei date la topit? Intelegeti odata pentru totdeauna ca daca, de ex., in Romania sunt disponibile 1 mil. locuri de munca nu pot avea salarii la un moment de timp dat mai mult de 1 mil. persoane. Cu restul ce faci? Ii trimiti in strainatate? Si acolo este aceeasi situatie ca la noi.
16 6
dumitrica • 2014-01-27 19:21:17
Desi se tot vorbeste de ajutoarele sociale multe platite de statul Roman, tara noastra nu are un sistem serios de ajutoare. In Canada, SUA si alte state din ajutor traiesti intr-o metropola avind bani de chirie si mincare. In Romania nu poti supravietui din social la Bucuresti, de ex., fara sa ai casa ta. In Canada si America, mai mult de trei sferturi din populatia activa traieste din social sub o forma sau alta. Astea sunt lucruri ascunse pe care romanii nu le cunosc si de care ziarele nu vorbesc.
17 4
vali2 • 2014-01-27 20:30:18
"In Canada si America, mai mult de trei sferturi din populatia activa traieste din social sub o forma sau alta. Astea sunt lucruri ascunse pe care romanii nu le cunosc si de care ziarele nu vorbesc." Mai mult de 3 sferturi, asta inseamna peste 75% Citeste mai intai articolo, dupa aia documenteaza-te ; Abia dupa aia mai scrie ceva.. poate-o sa-ti iasa ceva mai bine decat aberatia scrisa inainte
1 9
Archaeocyathus • 2014-01-27 22:44:51
Explica-mi cum e Canada in G7...cu atatia asistati social? N-ai habar de nimic, vorbesti de pe pereti, mai iesi afara din beciul ala de unde postezi ca esti rupt de realitate. Unde-s eu aproape ca nu exista somaj, 4% ala e mai mult din cauza celor prinsi intre doua job-uri, se migreaza frecvent in pozitii mai bune, dovada de competitivitate si economie sanatoasa. Batranii fac voluntariat sa nu se plictiseasca, tinerii incep si ei cu voluntariat de la 14 ani si muncesc part time de la 16. De la 16 ani marea majoritate au masina Dumitrica, din ajutoare sociale crezi tu ca au masini? hahahahahahahha, trist trebuie sa mai fii. Lasa-ti adresa sa o dau la un azil de batrani de aici sa-ti trimita niste jucarii.
3 10
Mao2 • 2014-01-28 11:39:18
chiar ca nu mai munceam niciunul...poate doar pe salarii mai mari ca in Germania...nimeni nu se duce de drag la munca...tocmai necesitatea te impinge sa pleci la 6 dimineata de acasa...ori daca nu exista necesitatea mai bine stai si mai dormi....
0 1
CatalinPetrica • 2014-01-27 21:22:48
Cauza pentru care in Moldova este mai multa saracie nu se datoreaza oamenilor ci guvernului si conjuncturii In vestul tarii se fac cele mai multe investitii, deoarece este mai aproape de vest, si asa vin si mai multi investitori, si din acest motiv creste decalajul In glati de exemplu PSD a dat SIDEX de pomana si de la 30.000 de salariati mai are doar cam 10%, restul au fost trimisi in somaj Galatiului i se refuza un aeroport si din acest motiv nu po veni investitiile, de asemenea nu este proiectat a fi nici un traseu de autostrada spre noi, am discutat cu directori de la firme mari, ei investesc doar daca au acces rapid de la avion
1 5
cititor9 • 2014-01-28 11:08:19
Guvernul ar trebui sa considere o autostrada gen Tg Mures - Iasi in loc de Comarnic- Brasov. Pe de alta parte e si vina autoritatilor locale ca nu reusesc sa atraga bani UE si investitori. Cei alesi sunt suficient de corupti ca sa nu accepte fara spaga nici macar un supermarket, dar cine stie ce fabrici...
0 1
ultramarin • 2014-01-27 19:38:20
stii ce este ajutorul social? stii cum poti beneficia de el si in ce conditii? stii cam cat este cuantumul pentru 1 persoana,2 persoane,samd? stii ca majoritatea celor care sunt beneficiari sunt ori prea mici ca sa munceasca ori prea batrini? stii ca aia buni de munca din zonele cele mai sarace nu mai sunt demult in tara , ci in lumea larga? @dan - mare sef, cand mai dai drumul la informari de astea ( care sunt interesante, ce-i drept ) spune tot pachetul , barosane, ca sa stie si astia gen Rambo, cum sta treaba ( adica spune-ne ce e ala ajutor social, ca e 125 de lei /persoana/luna - ~cat platesc 2 ca miky60 internetul pe luna, ce grupe de varsta sunt majoritare, cati din zonele rurale apar in scripte dar sunt plecati,etc). @all si stanga si dreapta se bazeaza pe ei si cu ei castiga alegerile.Intotdeauna. Nimeni nu ii ia in seama , iar daca o face cineva ,o face cu gandul si intentia sa se foloseasca de ei. Pe nimeni nu intereseaza ce probleme au si intotdeauna se descurca singuri asa cum pot si atit cat ii duce mintea. asa ca mai usor cu morala, daca nici unul din voi, nu a facut nimic vreodata ca sa schimbe ceva in lumea lor. e alta lume, o lume in care cu 1 milion e luna esti un adevarat boier.
2 10
pointless man • 2014-01-27 19:50:59
În farmacia bunicului matern din Mărășești intră un individ zdravăn în floarea vîrstei care cere de pomană sub pretextul ”Știți, sînt orfan !”. Bunicul, un om foarte introvertit și cam timid, i-a răspuns sec: „ȘI EU !”
0 13
liviusmaximus • 2014-01-28 18:35:13
Cei vinovati nu sunt asistatii (doar o mica parte din ei se complace in situatia asta). 1 ) vinovatii sunt cei din administratie, care ii tin fortat in aceasta stare pt a-i folosi ca masa de manevra si sursa sigura de voturi. in mediul rural, desi asistatii ar trebui sa faca munca in folosul comunitatii, o fac doar cand are dl primar nevoie. si are nevoie doar la alegeri sau la lucrarile agricole proprii. E un fapt cunoscut. Oamenii aia sunt betivi si lenesi pt ca statul i-a facut asa. Daca, spre exemplu, statul ar folosi banii alocati unei firme de deszapezire pt a-si crea serviciu propriu, local, sigur ar fi mai ieftin si ar mai incasa si taxe. Sau, daca ar face-o cu privati, dar la modul riguros si serios, acele firme ar avea nevoie de forta de munca. Dar, daca poti castiga contractul cu 2 excavatoare si un tractor, poti incasa banii si cand e soare, de ce ai angaja ? 2) in categoria asistentei sociale intra si banii livrati periodic ca ajutoare "de urgenta". Inundatii, viscol, seceta, etc. Am vazut la stiri, in Buzau, FIX aceleasi case si persoane acoperite de zapada, ca acum 2 sau 3 ani. Unde-s banii primiti atunci ? S-au plantat perdelele de vegetatie promise ? S-au montat parazapezile promise ? Ioc. S-au papat banii, s-au luat voturile si o luam de la capat cu tragediile care ne lovesc "imprevizibil". Stai sa vina primavara cu mici inundatii. tot prin zona aia sunt. sa urmarim unde s-au dus banii pt indiguiri...
0 0
un dac • 2014-01-27 16:46:14
Daca matale ai fi din Teleorman si ai fi vecin cu un vicepremier, nu ti s-ar parea normal ca omul ala sa faca ceva pentru tine? Sa te reprezinte, cu alte cuvinte? Bucurestiul ar face bine sa propuna si ei penali, sa ne mearga si noua bine. Si Brasovul la fel. Uite, Oprescu de exemplu, hai sa-i deschidem niste dosare penale, poate creste ajutorul de la stat si in Bucuresti.
12 5
polonyca • 2014-01-27 17:11:41
4 19
Ciribanstula • 2014-01-27 17:22:43
Ca tu ai dreptul sa iti bati joc de un judet intreg! NU iti poate da NIMENI dreptul asta! Nu stiu cum iti poti permite sa consideri toate judetele Sarace cu acte in regula ca fiind VASALE USL! Poate te mai gandesti!
19 5
nellino • 2014-01-27 17:47:17
nu ar putea veni cu o idee prin care Dreapta care ne va salva pe toti de Ponta, Dragnea, China, Rusia si Coreea de Nord sa castige vreodata in judetele acelea nici daca i-ar depinde viata de asta! Desi galetile portocalii sigur nu au fost inventate de USL...
3 8
mamalustefancelmare • 2014-01-27 17:26:40
si la marean e tot cam la fel...
0 12
aqualung • 2014-01-27 19:11:31
Merită observat și județul Buzău. Este imediat după Vaslui și Mehedinți la ponderea asistaților sociali, dar la PIB e pe undeva pe la mijlocul clasamentului. What gives?
1 4
corvus coraX • 2014-01-27 17:27:29
Sunt aceleași județe roșii unde lenea este endemică...
5 17
xxxxxxxxxxx • 2014-01-27 20:59:22
mafiile locale, au structuri administrative f. puternice, se sustin reciproc, se fura la greu.,primeaza numai interesul pers, ......se pare ca acolo,inst. justitiei nu prea functioneaza la toate nivelele.......concluzia, va mai fi nevoie de inca un deceniu basescian.
0 2
gigi1 • 2014-01-27 17:36:27
Aparent de vina sunt oamenii ca sunt lenesi dar problema de fapt e concentrarea economica mostenita de la comunisti care au dezvoltat cateva orase/judete iar altele au ramas doar cu cap-uri, asta se vede cel mai bine la Bucuresti unde e concentrat totul din perioada comunista chiar si acum totul e in Bucuresti si nu din cauza ca acolo sunt cei mai harnici oameni.
3 9
corvus coraX • 2014-01-27 18:02:37
Păi ia vezi care regiuni istorice au profitat în comunism cu investiții babane!! Dacia la Pitești, Oltcit la Craiova, Oțel la Galați! Numai orașe cu veche tradiție industrială...
1 6
Archaeocyathus • 2014-01-27 18:09:55
Sa vedem, Teleorman....plin de moroi care voteaza, Vaslui, plin de tarani specialisti in foraj orizontal, geomecanica rocilor, geologie structurala si zone de platforma. Sorry dar astia nu-s asistati is oameni de stiinta.
1 12
artistul000 • 2014-01-27 18:15:37
Dar nimeni nu vine cu o idee penyru acele zone.... Puterea se foloseste de ele pentru capital electoral... Nu au niciun plan economic pentru acele zone... Am vorbit cu mylti prin teleorman, vaslui, calarasi si altele sarace iar oamenii is dornici de munca numai ca.... Surpriza ... Nu au unde.... Investitorii nu vin pentru ca nu au infrastructura....sau macar facilitati fiscale pentru a investi in acele zone... Dar... Ce sa faci.... Daca puterea nu vrea...iar la vot....li se promite marea cu sarea...iar aici va dau dreptate ca oamenii de acolo nu-sanctioneaza pe alesii lor la urm alegeri...dar dupa cum observati asta eate un sport national...din pacate
1 12
miguelito • 2014-01-27 18:18:55
o situatie exacta ar trebui sa avem si gradul de industrializare al judetelor si ponderea lor in PIB.
0 5
A78 • 2014-01-27 18:26:26
Curios faptul ca judetele sarace si care stau cu mâna intinsa voteaza mereu cu PSD , iar judetele bogate , care muncesc , voteaza mereu cu dreapta , de 20 de ani . Cum naiba asa coincidenta ?
3 13
Cutezatorii2013 • 2014-01-27 19:00:21
Stai linistit ca nu sunt romanii mai cu mot decat altii. Asa este in toate tarile/regiunile din lume. Dreapta = individualism/performanta/munca, Stanga = socialism/prostie/lene. Tocmai asta e frumusetea lumii in care traim, nu suntem toti la fel. Eu am remarcat in primul rand discrepanta uriassssa dintre bucuresti si al doilea clasat la PIB.
1 9
A78 • 2014-01-27 19:38:11
Toate firmele care au venituri mai mari de X milioane de euro sunt OBLIGATE sa isi declare sediul fiscal in Bucuresti . De aici diferenta aceea .
6 6
xxxxxxxxxxx • 2014-01-27 21:09:12
inventate , acolo local.
1 2
Nevermind • 2014-01-28 00:20:34
Si marmota ce spunea? Ai citit in stele? Cati cunoscatori pe aici, sa mor... Cum naiba asa coincidenta ca inferioritatea naste comentarii halucinogene? Probabil toate firmele falimentare sunt OBLIGATE sa se mute in judetul tau, ca sa-ti iasa logica impecabila la culoare.
0 3
catelu • 2014-01-28 08:16:36
In Romania se remarca insa separatia geografica clara intre Ardeal si Banat care voteaza 'dreapta' si Moldova si Muntenia care voteaza 'stanga'. Asta din 1990 incoace, in mod constant. Sigur ca nu e singurul stat din lume in care se intampla asta, si in Ucraina e la fel.
0 1
..13 • 2014-01-28 17:15:42
Practica demonstreaza ca daca vrei sa ai scalvi creezi un sistem care sa ii faca pe oameni sa fie dependenti de un anumit sistem - poate sa fie stat poate sa fie un alt tip de sistem, de tip mafiot... Problema este daca acesti oameni vor sa iasa din acel sistem? Unii ies afara din sistem, fara sa se uite inapoi Altii ies din el si pun foc la sistemul din spate Altii - cei mai multi - ramani ancorati, din comoditate, din lipsa de putere, din lipsa de interes, in acelasi sistem...Tot pi loc, pi loc sa rasara busuioc... Spune-mi unde esti ca sa iti spun de ce fel de om esti - scuze pentru exceptii locale din sistem...
0 0
Xorciser • 2014-01-27 19:07:44
Nu stiu cum e in Teleorman, dar in Vaslui sigur se dau "pomeni" electorale, inclusiv suport pentru inregistrarea la veniturile minime garantate. Asta e valabil mai ales la primarii (oamenii aleg primarul, primarul le aproba solicitarile de venit minim garantat si toata lumea e fericita).
1 9
srpc • 2014-01-27 19:48:54
de ce puneti in dreptul capitalei taxele platite de marii contribuabili din toata tara? nu e firesc ca o firma care lucreaza in Cluj sau Brasov sa plateasca taxele la Bucale, iar apoi acestea sa fie contabilizate la PIB-ul acelui oras! toate firmele cu cifra de afaceri peste 15 mil de Euro/an platesc la Bucuresti! asta se cheama centralism aberant, si de asta vrem noi autonomie locala si regionala.
4 11
Nevermind • 2014-01-27 21:30:00
1. Dacia plateste in Arges, nu la Bucale. Altex la Pietricica si tot asa 2. Impozitele pe salarii puncte lucru >5 angajati se platesc in localitatea unde se desfasoara activitatea 3. Cam cat crezi ca produc programatorii din cladirile de sticla din nordul Buc? Masoara in fabricutze locale. Un alt exemplu ar fi Dante Intl (Emag)... cam cate firme de online din tara adunate fac cat asta? Ah, ce mi-as dori autonomie regionala... In special pentru Covasna, Harghita si alti ardeleni muncitori si sugative nete de la buget. Cat produci, atata papi.
3 3
Xorciser • 2014-01-27 21:39:50
Poate platesc taxele in Bucuresti, dar sigur nu sunt inregistrate la PIB din Bucuresti...
1 2
GorillaKilla • 2014-01-28 10:14:32
PIB nomina/capita Luxemburg (cel mai mare din lume): 106.406 $
PIB nominal/capita Buc: >132000 $ conform graficului.

Traiati macar ca la Praga? Nici vorba, ca va cam papa raia si paduchii.

Asa ca mai verificati modul cum a calculat HN  graficul!
2 2
Xorciser • 2014-01-28 11:27:39
Graficul Hotnews din cate vad eu e in milioane RON total- Bucurestiul are 130mld RON aprox. Asta inseamna cam 29mld EUR. Cam 15000 EUR/cap locuitor. E o mica diferenta pana la Luxemburg.
0 2
Nevermind • 2014-01-28 15:17:15
complexul de inferioritate ii impiedica sa inteleaga si desenat cu acuarele
0 0
feisbuk • 2014-01-27 21:42:56
Mortii poruncesc celor vii. Taramul Hobitilor. My precious county.
0 12
Archaeocyathus • 2014-01-27 22:59:31
Mereu e plin de oameni care asteapta Reanimarea si Dracnea e Tatal lor.
0 7
electron • 2014-01-28 09:44:36
Ce nu inteleg eu este ce este in mintea acestor oameni. Adica ei sunt saraci de cand ii lumea si pamanatul. Si tot de cand ii lumea si pamantul ei ii voteaza tot pe aceeasi oameni/partid. Nu se trezesc o data si zic ma eu nu am dupa ce bea apa, hai sa votez si cu ceilalti, mai rau nu poate fi.
1 2
..13 • 2014-01-28 16:57:31
oamenii, saracii, nu au studii si nu vad nici o solutie... Poate este nevoie ca cineva sa le povesteasca un pic despre solutiile alternative si sa le arate un exemplu, doua exemple despre modul de a face lucrurile altfel... Oamenii ar trebui sa fie pur si simplu incurajati sa gandeasca cu propriul lor cap si sa incerce si altceva. evident cu un alt tip de ajutor... Povestea este : vrea jupan PSD sa ajute sclavii sa se elibereze??? Nu prea cred, dar oamenii vor cauta solutii alternative cu sau fara ajutorul altora... Cu optimism privesc spre viitor - chiar daca este sa fie si un viitor mai indepartat, pe care poate nu o sa il mai apuc sa il vad...
0 0
[deleted] • 2014-01-28 10:09:52
Acest comentariu a fost șters.
2 4
jbas • 2014-01-28 11:13:49
Doar 1% asistati social in Romania? Pai si dreptacii nostri pe unde mai scot camasa, ca ei cica din cauza asistentei sociale acordate de PSD (?) au pierdut alegerile.
2 1
..13 • 2014-01-28 16:50:44
Uite cum se verifica axioma ca statul de asistat social te transforma in sclav la jupanul cel rau numit comunism/socialism sau, mai clar, sclav la DRACU' GOL!!!!
0 0
..13 • 2014-01-28 17:26:13
multumesc pentru info!
0 0
benois • 2014-01-29 01:16:56
Domnilor, unde naiba este judetul Mures?????????
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro