VIDEO Isarescu, despre schema de ajutor pentru persoanele cu credite: Nu i-as spune nici rescadentare, nici reesalonare. Este o schema fiscala care va fi detaliata ulterior. Masura se va aplica acelor clienti in cazul carora avantajul ei pare evident

de DP     HotNews.ro
Marţi, 4 februarie 2014, 15:03 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu
Foto: Agerpres
"Exporturile au constituit in 2013 principalul motor al economiei in timp ce redresarea consumului se preconizeaza a fi graduala ", a declarat marti Guvernatorul BNR Mugur Isarescu in cadrul briefingului de presa care a urmat sedintei Consiliului de Administratie al BNR pe probleme de politica monetara. Reamintim ca in cursul diminetii BNR a redus rata dobanzii de politica monetara la nivelul de 3,50% pe an de la 3,75%si a mentinut nivelul rezervelor minime obligatorii. Urmareste in text fisierul video cu interventia Guvernatorului BNR




Cele mai importante declaratii ale lui Isarescu:
  • Analiza celor mai recente date accentueaza accentuarea dezinflatiei, efecte de baza statistice determinate de productia agricola dar si a factorilor cu actiune persistenta: deviatia PIB si anticipatiile inflationiste in scadere
  • Rata medie anuala a inflatiei a scazut la 4% in decembrie iar rata medie armonizata anuala a inflatiei a coborat la 3,12%
  • Exporturile au constituit in 2013 principalul motor al economiei in timp ce redresarea consumului se preconizeaza a fi graduala
  • Reducerea RMO va avea loc in pasi moderati
  • Riscurile asociate  noii proiectii privind inflatia sunt legate de volatilitatea fluxurilor de capital
  • In plan intern, riscurile provin din dinamica implementarii reformelor in acest an electoral
  • Reducerile succesive ale ratei dobanzii de politica monetara s-au reflectat cu un anumit decalaj asupra evolutiei ratelor dobanzilor la imprumuturile acordate sectorului real
  • Sistemul anuntat de premier stimuleaza consumul prin usurarea debitorilor- am inteles ca sunt icirca 900.ooo de debitori- contra unor stimulente fiscale. Este o schema fiscala
  • La BNR s-au discutat doua probleme: relatia banci-clienti, astfel incat sa nu intervina ceva fortat- hazardul moral. In text se spune ca bancile "pot", ele nefiind obligate. Nu i-as spune nici rescadentare nici reesalonare
  • Noi nu avem posibilitatea sa calculam in adancime impactul fiscal al acestei masuri
  • Un alt aspect pe care l-am avut in vedere a fost sa evitam sa apara din partea bancilor reactii de alta natura. Mai multe nu stiu nici eu, pentru ca e un aspect fiscal
  • Exista o speranta ca ceea ce ar fi putut deveni credit neperformant nu se va mai incadra in aceasta categorie intrucat in loc sa aiba o rata de 500 va avea sa zicem 200 de lei rata, iar ceilalti 300 de va duce in consum. Pe de o parte exista o pierdere aparenta de fiscalitate, dar se castiga din taxele pe consum. Dar calculul final e mult mai sofisticat
  • Legat de cursul de schimb. Ministerul Finantelor are in cont sume importante de valuta. Si au de achitat o suma in lei pentru diferite plati. Si atunci Finantele ne vand noua, Bancii Nationale. Cand BNR cumpara, face emisiune monetara. . Creste lichiditatea si masa monetara. O varianta e sa lasam in piata lichiditatea, ceea ce nu e tipic pentru o banca centrala sau o alta varianta e sa vindem ceea ce am cumparat de la Finante.
  • In momentul in care vindem ceea ce ni s-a vandut trebuie sa alegem bine momentul ca sa nu perturbam piata valutara. Daca vinzi cateva miliarde de euro poti perturba aceasta piata
  • Va spun de pilda ca in toamna nu am putut deloc sa vindem. Am fi apreciat cursul inspre zone nesustenabile. 
  • Nu urmarim o anumita miscare de curs. Asteptam si noi o mana cereasca- o criza turceasca- pentru a putea sa vindem fara sa miscam prea mult cursul. 
  • Acum exista un relativ deficit de lichiditate, dar el e temporar
  • Daca vor exista volatilitati ale fluxurilor de capital, preferam sa nu fim foarte ortodocsi si sa lasam putin exces de lichiditate in piata, fara sa umblam la rata dobanzii de politica monetara
  • Din cate am inteles eu, in ultima faza a negocierilor privind masura reducerii ratelor s-a pus si o limita a costului fiscal care trebuie suportat. Oricum, e de preferat decat sa procedam ca in alte tari, care au schimbat la un curs fix creditele in valuta
  • Repet, nu e o chestiune obligatorie. Bancherul sta fata in fata cu clientul si ii spune despre acest stimulent fiscal. Masura se va aplica acelor clienti in cazul carora avantajul ei pare evident
  • La Legea falimentului personal exista mai mult hazard moral decat la actuala propunere privind reducerea ratelor (intrebat daca nu era mai utila o lege a falimentului personal decat reducerea la jumatate a ratelor-n.m. DP)
  • Dobanzile la depozitele populatiei vor ramane cam la acelasi nivel, nu vor mai scadea.



Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4858 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    Mda.... (Marţi, 4 februarie 2014, 15:20)

    Andradda [utilizator]

    De vreo 20 de ani, acest Isarescu vorbeste mult si nu spune nimic.
    Bineinteles ca iau in considerare si posibilitatea ca inteligenta mea nu se ridica la nivelul necesar pt a intelege " vesnicele axiome" ale Dlui Isarescu.
  • +6 (10 voturi)    
    Rata dobanzii (Marţi, 4 februarie 2014, 15:27)

    KostasP [utilizator]

    Rata dobanzii BNR de 3,5% este f. mare atunci cand rata dobanzilor altor banci nationale este de cativa ani buni sub 1% (si aici discutam despre tari ca sua, japonia, canada, etc). Cum sa se dezvolte economia cu dobanzi atat de mari?
    • 0 (2 voturi)    
      Inflatie (Marţi, 4 februarie 2014, 17:56)

      zuperman [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Banii lor nu au inflatie de 3% ca noi. E ok dobanda BNR, poate acoperi inflatia.
  • +12 (12 voturi)    
    Spaga pentru alegeri (Marţi, 4 februarie 2014, 15:35)

    Cobra_Ro [utilizator]

    Este pomana electorala din taxele si impozitele cetatenilor corecti ...dupa alegeri fraierii vor da banii inapoi la stat..
    ASA INCURAJEAZA USL NEMUNCA CU JMECERII...
    • 0 (0 voturi)    
      pai da (Miercuri, 5 februarie 2014, 14:10)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui Cobra_Ro

      la inginerii financiare primii, la munca mai apoi, sau, deloc.
      pontache, lasa prostiile si da drumul la investitii!
  • +12 (16 voturi)    
    schema fiscală (Marţi, 4 februarie 2014, 15:42)

    Mazeta [utilizator]

    Pierderile sunt suportate de cetățeni, riscurile sunt preluate de stat, profitul este virat către bănci.
  • +7 (13 voturi)    
    Porcul Mort in Papusoi. (Marţi, 4 februarie 2014, 15:56)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    1. Nu mai vorbiti despre dezinflatie. Incepe stagflatia, sau inflatia galopanta, una din doua. Acestea sunt caracteristice colapsurilor.
    2. Creditele neperformante sunt gigantice si consider ca statul nu trebuie sa dea bani din banii contribuabililor pentru a echilibra balanta contabila a unor firme private (banci). In cazul asta sa dea si firmei mele sau sa ma scuteasca vreo 3-4 ani de plata impozitelor!
    • -3 (7 voturi)    
      amesteci notiuni cu gratie (Marţi, 4 februarie 2014, 16:58)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      1. staglatia inseamna inflatie + crestere economica zero. Deci nu se exclud. Stagflatia include inflatie galopanta. Iar in cazul romaniei, cel putin anul asta, ambele sunt total improbabile. Nu vor avea nici inflatie nici crestere economica zero.
      2. aici sunt de acord, desi amesteci iar notiuni
  • +9 (9 voturi)    
    nu inteleeeg (Marţi, 4 februarie 2014, 15:57)

    aiv [utilizator]

    "Exista o speranta ca ceea ce ar fi putut deveni credit neperformant nu se va mai incadra in aceasta categorie intrucat in loc sa aiba o rata de 500 va avea sa zicem 200 de lei rata, iar ceilalti 300 de va duce in consum. Pe de o parte exista o pierdere aparenta de fiscalitate, dar se castiga din taxele pe consum. Dar calculul final e mult mai sofisticat" / Cum se vor duce in consum ceilalti 300, daca nu-i are? / nu-i da bancii, pentru ca nu-i / nu-i mai / are ...
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Marţi, 4 februarie 2014, 18:01)

      zuperman [utilizator] i-a raspuns lui aiv

      Corect, sa nu mai spunem de faptul ca e gresit calculul. La o rata de 500 de lei, dobanda ar putea fi cam 300 si principalul cam 200. Statul amana plata a jumatate din principal, deci cam 100 lei, nu 300.
    • 0 (0 voturi)    
      pai cum nu-i are? (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:26)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui aiv

      nu trebuia sa plateasca rata de 500 pana cand ponta a hotarat sa-i platim noi 300?
      ii are, numai ca dupa ce platea banca nu mai avea bani de tigari si bautura, ca nu s-a gandit cand a facut creditul...
      deocamda nu stiu exact cum se va aplica, cei cu salariul sub 1600 lei nu pot avea credite imobiliare, probabil multi au credite de consum... pe 10-15 ani... acum bancile nu mai pot da credite de consum decat pe 5 ani, ori restructurarea presupune sa maresti perioada de creditare pentru a avea o rata mai mica... sa vedem ce va iesi pana la urma, dar cei mai impovarati sunt cei cu credite mari, in valuta, care au pierdut atat din schimbul valutar cat si din cauza scaderii veniturilor...
      • 0 (0 voturi)    
        exemplu (Joi, 6 februarie 2014, 10:22)

        aiv [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        NU-I ARE: o colega de serviciu al carei sot a ramas fara job, a ramas in urma cu platile la banca, deoarece nu-i mai intra in buget 1200/luna... Deci nu-i mai are nici sa-i dea la banca, nici sa-i bage in consum. Am fost de acord sa-i dau un ajutor si le-am cumparat copiilor rechizite pentru un an scolar, insa nu sunt de acord cu masura lui ponta, deoarece sotul (ramas fara job) nu s-a lasat nici de bautura, nici de tigari si nici de agricultuta nu s-a apucat (locuiesc la tara)!!!
  • +11 (13 voturi)    
    E o manevra socialista pt alegeri (Marţi, 4 februarie 2014, 16:01)

    UnOarecare [utilizator]

    Socialisti sunt aia care cheltuie banii pe care nu-i au!

    La final cine va acoperi creditul fiscal? Tot ai care platesc din salariu o treime la stat si firmele cocosate de taxe?

    Dar aia cu venituri sub 1610 lei si fara rate de ce nu primesc credit? E si discriminare! Adica cei mai nesabuiti economic sunt premiati? Curat economie de piata Coane Mitica!

    USL a intrat in campanie electorala si are nevoie de asistati social nu de oameni independenti. De asta cheltuie bugetul tarii pe ajutoare in loc de investitii!
  • +13 (15 voturi)    
    Sa ne facem ca ploua... (Marţi, 4 februarie 2014, 16:18)

    yol [utilizator]

    Cumva legea falimentului personal, care zace de 4 ani in parlament, nu prevedea ca se aplica acelor clienti in cazul carora avantajul ei pare evident??? Nu cumva prin legea falimentului personal se ajutau intr-adevar oamenii (pers. fizice) cu datorii restante, si nu bancile?? Nu cumva prin noul proiect de lege bancile sunt ajutate de stat ( banii nostrii) in mod REAL, iar debitorii sunt doar pasuiti???
    Deci cui i se face un favor domnule Mugur??? Ati ajuns sa aveti aceeasi retorica ca Viorel?
    ///
    • +4 (6 voturi)    
      Cam asa ceva (Marţi, 4 februarie 2014, 17:10)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui yol

      :(
  • +2 (2 voturi)    
    au fost descoperiti fatasii bancorex (Marţi, 4 februarie 2014, 18:00)

    sconcsu [utilizator]

    ... si acum benerelu le ia banii, sa vedeti ...
  • +2 (2 voturi)    
    guvernatorul insarcinat de premier (Marţi, 4 februarie 2014, 20:57)

    mirceaom [utilizator]

    Guvernatorul, disciplinat, va lua masurile necesare de prelungirea ratelor. Dar nu trebuie uitat ca bancile nu fac cadouri de tipul celui facut de Ponta prietenului de la est pe care l-a iertat de sute de milioane de dolari. Acum in plina iarna( dupa facturi la noi s-a instalat deja iarna polara inca din noiembrie) micsorarea ratelor si marirea numarului acestora sunt avantajoase doar pentru banci. Pentru datornic va greu si dupa iesirea din iarna. Smecherul Ponta doreste voturi fara sa sa plateasca.
  • +1 (3 voturi)    
    mugurel de rahatel... (Marţi, 4 februarie 2014, 23:29)

    dekar [utilizator]

    ...mugur bantuie si el, de ! Nu-mi place Mugur nicicum,nici sa ma tai !Si-a mancat malaiul in anul de gratie 2000,in toamna!!! Pentru mine ,ca simplu cetatean,nu mai este credibil oricat staif ar avea,nici ca bancher (respectiv, camatar al BNR) nici ca (prezumtiv) posibil politician in orice ipostaza.Amin.
    Mugurel,stai bland ! Ia-ti banii si lasa-neeeeeeee !
  • +1 (1 vot)    
    Recunosc ! (Marţi, 4 februarie 2014, 23:37)

    dekar [utilizator]

    Recunosc ca am o mare scarba de personajul Mugur Isarescu din toamna anului 2000 cand a consimtit sa fie al doile a candidat al CDR pentru prezidentialele din acel an.Pentru mine,din acel moment,acest personaj,indiferent de ipostaza prezentei sale in viata publica,nu mai este moralmente ,credibil.
  • +1 (1 vot)    
    Este cert ... (Marţi, 4 februarie 2014, 23:52)

    dekar [utilizator]

    Este cert ca Mugur Isarescu este ceea ce se cheama un tip "scrobit",un "guler alb" dar ca moralitate pune mari semne de intrebare.Inteligent si educat ,bun profesionist si civilizat in raport cu Zgonea sau Becali,Mugur paseste ferm si imperturbabil pe drumul lui,al anului de gratie 2014,in contextul unei politici guvernamentale de toata greata.El isi administreaza deja propria podgorie,vanzandu-si vinurile cu preturi frumusele,durandu-l in c... de natie ,incasandu-si dividendele si ragaind discret dupa masa de seara.
    Bancher= camatar modern.
  • 0 (0 voturi)    
    opinie (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:03)

    dekar [utilizator]

    Exista o veche vorbire romaneasca amarata,medievala,despre schimbare, care suna cam asa :"Schimbarea domnilor,bucuria nebunilor !" As zice ca Mugur Isarescu e un (rau) necesar,in sensul ca un alt berbec,in locul lui,ar pute fi de cinci,zece sau cincizeci de ori MAI RAU decat el.Doar atat ,din pacate.
  • +2 (2 voturi)    
    Cate putin... (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:16)

    dekar [utilizator]

    Cate putin din Bancorex,din Banca Agricola din Turco-Romana,din Religiilor,din Dacia Felix,CEC,Safi etc. s.a.m.d. a fost preluat de BNR. Sa fie primit ! Mortii cu mortii,viii cu viii ! Amin! Dar,Mugure,totusi,lasa-ne si duuuute ! Du-te-n via ta ! Caci banuiesc ca ai totusi anii de pensionare si tu si fosila Vasilescu,purtator de vrajeala..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri