Circa 45% din romanii din mediul urban isi pastreaza frigiderul foarte bine aprovizionat, fiind aproape plin sau plin de produse, se arata intr-un studiu realizat de agentia de cercetare de piata 360insights pentru revista Magazinul Progresiv. Aceast este caracteristic celor aflati la apogeul profesional (35-44 ani), avand studii superioare si venituri ridicate. La cealalta extrema, 17% dintre gospodarii au frigiderul mai degraba gol, iar din aceasta categorie fac parte in special persoanele in varsta (55-64 ani), cat si cele cu un nivel social scazut ca educatie si venituri. „Daca in anumite cazuri frigiderul gol poate fi o intamplare (sa zicem ca momentul intervievarii este chiar inainte de aprovizionare), profilul acestora ne duce totusi cu gandul la un segment ce nu are posibilitatea financiara de a-si umple frigiderul cu produse, rezumandu-se mai degraba la strictul necesar”, explica Nadia Alexa, Quantitative Researcher in cadrul 360insights.

cons-gr-01-mareFoto: Magazinul Progresiv

Facand lista produselor ce se gasesc in frigiderul romanilor, se remarca anumite categorii ca fiind universale, intrucat in mai mult de 85% din cazuri acestea sunt nelipsite de pe rafturi.

  • Ouale si lactatele au un loc fruntas in clasament, cu o incidenta de peste 90%, reconfirmand astfel statutul de produse de baza in alimentatia romanilor. In dreptul acestor doua categorii nu se observa nicio diferenta notabila intre tineri, adulti sau varstnici, in timp ce, din punct de vedere al statutului social, printre consumatorii cu venituri ridicate incidenta acestor produse atinge cote si mai mari, de aproape 100%.
  • Mancarea gatita are, de asemenea, un loc important rezervat in frigider. 91% dintre persoanele care au participat la studiu au mancare gatita in frigider, confirmand comportamentul de consum inca traditionalist al romanilor.

Citeste intregul studiu in Revista Magazinul Progresiv