Cum iti pregatesti firma pentru inspectia fiscala? Ce drepturi ai daca esti persoana fizica? Adina Vizoli si Lucian Barbu, manageri seniori taxe la NNDKP Consultanta Fiscala, au discutat online cu cititorii 

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 17 februarie 2014, 9:28 Economie | Finanţe & Bănci

Adina Vizoli si Lucian Barbu
Foto: Hotnews
Cand poate veni Fiscul in inspectie si cat sta? Care sunt etapele unei inspectii fiscale si ce se intampla in timpul acestora? Care sunt drepturile si obligatiile fiecarei parti in timpul inspectiei? Care sunt obligatiile fiscale accesorii? Stimulente acordate unui client existent beneficiaza de deducere? Despre aspectele practice ale inspectiei fiscale, Adina Vizoli si Lucian Barbu, manageri seniori taxe la NNDKP Consultanta Fiscala, au discutat online cu cititorii HotNews.ro.


  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la finalul textului
  • Nota redactiei: Pentru coerenta si relevanta discutiei, nu vor fi validate comentariile care nu contin intrebari, nu se refera la temele anuntate sau care constau in atacuri la persoana


Citeste mai multe despre   










15831 vizualizari

  • pt invitati (Luni, 17 februarie 2014, 15:04)

    marius antohi [anonim]

    In ce conditii se poate suspenda inspectia fiscala?

    Ce se intampla daca sunt anuntat de inspectie in timp ce sunt plecat in strainatate pt 6 luni?

    Multumesc
    • Raspuns (Marţi, 18 februarie 2014, 11:48)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius antohi

      Legea prevede posibilitatea suspendarii inspectiei fiscale la cererea contribuabilului pentru motive justificate, cu aprobarea organului fiscal. Suspendarea la cererea contribuabilului se poate face o singura data, pentru cel mult 1 luna. In esenta, ramane la latitudinea organului fiscal daca cererea contribuabilului este sau nu temeinic justificata.

      In cazul mentionat de dvs., respectiv lipsa din tara, puteti imputernici o alta persoana sa va reprezinte in fara organului fiscal.
  • cat dureaza o inspectie? (Luni, 17 februarie 2014, 15:06)

    vlad c. [anonim]

    chiar asa, cat timp poate dura o asemenea inspectie? In cazul meu s-a intamplat sa dureze aproape 4 luni. E normal acest lucru?
    • durata (Marţi, 18 februarie 2014, 11:48)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlad c.

      Conform legii, durata inspectiei fiscale ar trebui sa fie de 3 luni pentru contribuabili mici si mijlocii si respectiv 6 luni pentru marii contribuabili. Aceste durate insa nu contin perioadele in care o inspectie fiscala poate sa fie suspendata. Legislatia care reglementeaza suspendarea inspectiei fiscale prevede ca autoritatile fiscale pot suspenda inspectia fiscala ori de cate ori apare una din situatiile care necesita suspendarea si, in general pe orice durata de timp. Ca atare, exista posibilitatea legala ca o inspectie fiscala sa se intinda peste termenul normal de 3 luni respectiv 6 luni daca apar si perioade de suspendare.

      Particular, inspectia fiscala pentru persoane fizice supuse impozitului pe venit dureaza 6 luni, acest termen insa poate fi extins pana la 12 luni daca se solicita informatii din alte state.
  • nemultumire (Luni, 17 februarie 2014, 15:08)

    anamaria zancescu [anonim]

    sotul meu are o retea hoteliera cu unitati in circa 10 judete. Aproape la fiecare doua luni, cate una din unitati e controlata de Fiscul local. Nu se termina bine controlul la Sibiu si incepe in Oradea. Pe urma Bucuresti. Apoi Tulcea. E ok acest sistem?
    • 0 (Marţi, 18 februarie 2014, 11:54)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui anamaria zancescu

      Nu este neaparat ilegal, atata timp cat se respecta principiile unicitatii (acelasi impozit si aceeasi perioada pot fi verificate doar o singura data), al delimitarii competentei intre diversele organe fiscale, etc.
      Dvs. intrebati daca este ok, in principiu nu este ok ca activitatea economica a contribuabilului sa fie perturbata in mod nejustificat :-) dar in esenta asta poate stabili doar instanta, in cazul in care cereti daune interese pentru prejudicii ce urmeaza a fi dovedite.
  • probe (Luni, 17 februarie 2014, 15:10)

    marcel vatamaniuc [anonim]

    Sunt obligati inspectorii sa admita probe suplimentare , din cele pe care el le consider ca ajuta la demonstrarea bunei mele credinte? Au existat voci care spuneau ca nu pot fi obligati sa le primeasca decat daca le solicita ei.
    • probe (Marţi, 18 februarie 2014, 11:55)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui marcel vatamaniuc

      Inspectorii fiscali vor administra mijloacele de proba solicitate in masura in care ei le considera relevante pentru stabilirea situatiei de fapt fiscala verificata. In masura in care detineti informatii suplimentare fata de cele solicitate si care considerati ca sunt in masura sa va demonstreze buna credinta, este bine sa le aduceti la cunostinta autoritatilor fiscale printr-o informare depusa prin registratura autoritatilor fiscale care au venit in control. Totusi, in masura in care echipa de inspectie fiscala nu va considera aceste informatii suplimentare relevante, exista posibilitatea sa nu fie luate in considerare la formularea constatarilor.
  • cheltuieli (Luni, 17 februarie 2014, 15:11)

    daniela pal [anonim]

    Ce se intampla de pilda cu valoarea imobilizarilor in curs de executie care nu se mai finalizeaza si se scot din evidenta pe cheltuieli? Sunt deductibile?
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:00)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniela pal

      Exista o prevedere legala conform careia cheltuielile reprezentand imobilizari in curs de executie sunt deductibile doar daca acestea sunt valorificate prin vanzare sau prin utilizare in activitatea economica. Lucruri destul de greu de demonstrat de exemplu in cazul unei investitii care a constat in servicii intangibile pana la momentul sistarii (studii tehnice capitalizate, ce nu mai pot fi folosite pentru altceva).
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:04)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniela pal

      Continuare - din perspectiva TVA, se mentine dreptul de deducere a TVA aferenta (daca a fost cazul) investitiei sistate, in masura in care sistarea este realizata din motive obiective, independente de vointa persoanei impozabile. Din punct de vedere practic, va recomandam sa documentati decizia de abandonare corespunzator.
  • chiar asa... (Luni, 17 februarie 2014, 15:12)

    martin hahn [anonim]

    Care sunt drepturile si ob;ligatiile celor doua parti in cadrul inspectiei fiscale?
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:02)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui martin hahn

      In principal, in ceea ce priveste drepturile - aveti dreptul sa fiti instiintat de inceperea inspectiei fiscale, suspendarea acesteia daca este necesar si respectiv, finalizarea inspectiei fiscale, aveti dreptul sa fiti informat pe durata desfasurarii inspectiei fiscale asupra constatarilor, inspectia fiscala ar trebui sa se desfasoare de o maniera care sa perturbe cat mai putin activitatea contribuabilului, aveti dreptul la asistenta de specialitate (consultant fiscal), aveti dreptul sa va exprimati punctul de vedere in scris fata de constatarile prezentate la discutia finala. Pe partea de obligatii - aveti obligatia sa nu va sustrageti efectuarii inspectiei fiscale, aveti obligatia sa puneti la dispozitia echipei de inspectie fiscala toate informatiile solicitate (documente si explicatii scrise). Va recomandam sa consultati si carta drepturilor contribuabilului in situatia in care veti fi supus unei inspectii fiscale.
  • gratuitati (Luni, 17 februarie 2014, 15:48)

    Inspector Fisc [anonim]

    Care este tratamentul fiscal al gratuitatilor? Ce spune legea?
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:10)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Inspector Fisc

      Bunurile si serviciile acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor sunt incadrate de lege in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate, deci deductibile la calculul impozitului pe profit. Insa adesea in practica apar probleme la justificarea faptului ca anumite gratuitati sunt acordate in scopul stimularii vanzarilor - aici poate fi de ajutor o politica aprobata la nivelul societatii care sa descrie motivele acordarii, descrierea bunurilor sau serviciilor, beneficiarii eligibili (potentialii clienti).

      Ideal ar fi si sa putem arata si ca in urma programului de stimulare a vanzarilor a crescut numarul de oferte, cifra de afaceri, numarul de clienti, etc :-).
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:12)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui Inspector Fisc

      Continuare - din perspectiva TVA, acordarea de bunuri sau servicii cu titlu gratuit poate atrage obligatia de autocolectare TVA, cu exceptia situatiei cand aceste gratuitati sunt acordate in stransa legatura cu desfasurarea activitatii economice. In acest sens, legislatia prevede cateva destinatii specific exceptate de la autocolectare, cum ar fi bunurile sau serviciile acordate in scop de reclama sau stimularea vanzarilor, precum si o serie de destinatii cu limitare cum sunt bunurile sau serviciile acordate gratuit in scop de protocol sau sponsorizare. Cu titlu de exemplu, bunurile sau serviciile acordate gratuit salariatilor in general nu se incadreaza in exceptiile precizate anterior, aparand obligatia de autocolectare TVA. Pentru situatiile in care acordati gratuitati care s-ar putea incadra in exceptiile permise de lege, recomandarea este sa aveti o politica, asa cum am precizat mai sus.
  • fisc (Marţi, 18 februarie 2014, 4:53)

    maria geamanu [anonim]

    Buna ziua,
    Am primit o instiintare despre inspectia fiscala la PFA, intrucat circa fiscala din oras a fost desfiintata an fost repartizat in alt oras la 20 km de sediu . In informare se preciza ca trebuie in termen de 5 zile sa ma prezint la AFP repartizat, pentru confirmarea soldurilor cu bugetul de stat. Am fost nevoit sa inchid magazinul intrucat sunt singura nu am angajat. Ma deplasez la AFP unde functionara mirata ca am venit comentand ca am fost pus pe drum de cei de la directie, a verificat CNP si a confirmat ca nu am nicio datorie, am solicitat totusi sa imi puna o stampila cu data sa pot demonstra la inspectie ca am fost in termen la finante.
    Am intrebat in ce zi vine inspectia, au ramas surprinsi, cum adica sa vina ? Vi tu la noi sau la municipiu cu rucsacul cu acte. In informarea primita au pus si carta “drepturilor “ mele unde se specifica ca ei vin la sediul contribuabilului asa ca am solicitat sa vina ei, au spus sa sun la municipiu la inspectori. Am sunat si am intrebat la ce ora in data trecuta pe informare sosesc, acelasi raspuns cum adica sa venim noi ? dumneata vi la noi cu cutiile cu acte. Intrebarea mea este ce pot sa fac in acest caz cand drepturile mele sunt calcate in picioare de functionarii platiti de mine ? Trebuie sa inchid iarasi magazinul si sa pierd timpul pe la usile lor, nu ma pot deplasa asa de usor intrucat am probleme de sanatate, nu am cauciucuri de iarna, nu am rovinieta intrucat nu am bani pentru asa ceva.
    La sediul meu pot sa faca inspectia , am birou dotat cu birotica, spatiu corespunzator asa cum prevede legea, nu inteleg de ce nu respecta si ei legile. De ce nu sunt lasat sa imi desfasor activitatea fara sa fiu nevoit sa pierd o zi sau poate cateva zile din cauza lor. Pentru mine conteaza mult si cateva ore cand am inchis, si asa nu sunt prea multe vanzari in aceasta perioda. Lucrez corect Ce sa fac sa trimit o adresa catre AFP si sa ii informez ca ii astept i
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:21)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria geamanu

      Legea prevede ca inspectia fiscala se desfasoara, de regula, la sediul contribuabilului. Pe de alta parte, tot legea prevede si ca organul fiscal poate solicita contribuabilului prezenta la sediul organului fiscal pentru clarificarea starii de fapt fiscale - aici se emite un aviz in care se mentioneaza data si locul discutiei, documentele ce trebuie prezentate de contribuabil, etc. Deci inspectorii au o baza legala si pentru a va solicita sa va prezentati acolo cu anumite documente.

      Le puteti face o adresa prin care sa le solicitati verificarea la sediul dvs. avand in vedere ca dispuneti de spatiul si de birotica necesara. Teoretic exista si posibilitatea acordarii unor daune interese in instanta pentru un prejudiciu ce urmeaza a fi dovedit.
  • fictiv, si totusi nu.... (Marţi, 18 februarie 2014, 4:56)

    florea iancu [anonim]

    Va rog sa ma ajutati,am avut un control de la ANAF unde a aparut o divergenta. Mai exact mi-au fost prestate niste servicii de catre o firma,care mi-a emis facturi apoi le-am platit prin banca,cu ordin de plata.Dupa aproape 3 ani cand a venit ANAF-ul in control mi-au spus ca acea societate nu si-a inregistrat acele facturi care mi le-a dat si ca am de plata t.v.a.-ul aferent ca mi-am scazut t.v.a.-ul din firma si impozit pe profit,cu penalitati si majorari de intarziere aferente.Mi-au mai spus ca aceste tranzactii le considera ca fiind fictive,chiar daca eu le-am prezentat documente ca lucrarea s-a facut efectiv,....ce pot sa fac acum???
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:23)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui florea iancu

      Din perspectiva legii, aveti drept de deducere in masura in care ati prezentat facturile intocmite corect precum si contracte si documente de unde sa reiasa ca prestarea s-a efectuat si aceasta a fost realizata in scopul activitatilor economice desfasurate. Abordarea adoptata de echipa de inspectie fiscala nu este conforma nici cu legislatia fiscala romaneasca si nici cu jurisprudenta europeana care prevede ca dreptul de deducere a TVA trebuie sa fie mentinut atunci cand o persoana impozabila intra intr-o relatie comerciala cu un furnizor care a savarsit frauda sau evaziune fiscala dar despre care beneficiarul nu a avut cunostiinta sau implicare.

      Daca inspectia fiscala s-a efectuat deja, ati avea posibilitatea sa va demonstrati buna credinta in fata instantelor de judecata. Pentru a ajunge acolo, trebuie intai sa faceti contestatie administrativa la autoritatile fiscale in termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei de impunere si, in functie de decizia de solutionare, sa porniti litigiul.
  • tva pe imobiliare (Marţi, 18 februarie 2014, 4:57)

    dan hogea [anonim]

    Daca s-a incheiat un proces verbal de inspectie fiscala avand ca obiect stabilirea sumei datorate la stat ca si cota de TVA pentru tranzactii imobiliare facute pe persoana fizica pentru anul 2008 si eu il semnez si depun banii ca si garantie pentru a nu curge penalitatile mai pot contesta ulterior in instanta acest proces verbal de impunere?
    VA multumesc anticipat
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:27)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan hogea

      Din punct de vedere legal, efectuarea platii sumelor impuse nu anuleaza dreptul la contestare a actelor administrative fiscale. Daca s-a comunicat decizia de impunere, intai trebuie sa faceti contestatie administrativa depusa la autoritatile fiscale care au efectuat inspectia fiscala in termenul de decadere de 30 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere. Ulterior comunicarii deciziei de solutionare, in functie de raspuns, va puteti adresa instantelor de judecata.
  • facturi (Marţi, 18 februarie 2014, 5:03)

    marcel handolescu [anonim]

    Buna ziua. Tocmai ce am avut si eu o inspectie fiscala si sunt foarte nemultumit. Pe langa limbajul de intimidare al inspectorilor... ca ar fi trebuit sa imi dea amenzi mai mari ... ca si asa au luat foarte putin si ii va certa seful, etc, am fost avertizat de la inceput ca oricum imi vor gasi ceva desi eu m-am straduit sa am o evidenta contabila cat mai aproape de idealal.
    Sa revin la problema mea: ce mi-au taiat si sunt nemultumit au fost niste facturi cu materiale de constructie de cand am renovat. Motivul: nu au fost nominalizate bucata cu bucata nici pe bonul de casa nici pe factura... scria doar atat: materiale de constructie. Am cautat in codul fiscal si nu am gasit nicaieri ca asta ar fi o problema. In plus am intrebat si la mai multe magazine care vand asa ceva si mi s-a spus ca dau la majoritatea fara sa detalieze si rar clienti vin cu pretentia detalierii pe factura ( in principiu cei ce revand sau o asociatie de locatari care sa justifice contribuabililor comuni ca nu a unflat factura). Si chiar si asa nu e vina mea, nu eu intocmesc factura, daca au nelamuriri cu detalierea produselor cred ca emitentul facturii ar trebui sa raspunda si nu eu). Din acest punct de vedere as dori daca se poate un sfat de specialitate, are temei legal aceasta justificare a lor sau e un o interpretare proprie a legii?

    O alta nemultumire o am si pt ca mi-au taiat asigurarea RCA la masina pe motiv ca e cu comodat nu proprietatea exclusiva a firmei. Aici suma e mai mica dar totui ma deranjaza temeiul legal deoarece eu in codul fiscal nu am gasit asa ceva
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:33)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui marcel handolescu

      Din punct de vedere legal, facturile trebuie sa contina o descriere a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate. In cazul dvs. specific, in masura in care vorbim de mai multe bunuri achizitionate (materiale de constructii), firesc ar fi fost ca acestea sa fie nominalizate corespunzator macar pe bonul fiscal iar factura aferenta sa faca o trimitere la bonul fiscal. O astfel de nominalizare ar fi necesara nu neaparat pentru intocmirea bonurilor sau a facturilor dar si pentru o corecta descarcare a gestiunii la furnizor. Daca furnizorul a intocmit eronat factura, consecinta privarii dreptului de a deduce TVA are loc la nivelul beneficiarului.
      • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:55)

        Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adina Vizoli

        Continuare - in ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielii cu RCA, daca autoturismul este folosit exclusiv in interesul desfasurarii activitatii economice (fapt demonstrat prin foi de parcurs completate corespunzator), cheltuiala ar trebui sa fie deductibila la calculul impozitului pe profit indiferent ca societatea are dreptul de folosinta in baza unui contract de comodat. In principiu acelasi lucru ar fi valabil si pentru PFA (nu ati specificat daca vorbim de o societate sau de un PFA).
  • 1 (Marţi, 18 februarie 2014, 5:06)

    dragomir banciulea [anonim]

    La mine, inspectia a durat fix o zi si nu am primit niciun document la finele ei.

    In R.U. de control nu ar fi scris nimic daca nu le solicitam eu la final.

    E normal sa nu fi primit niciun document la finele inspectiei? Au descoperit cateva chestii marunte nedeductibile (200 lei), cu care am fost de acord.
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:26)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dragomir banciulea

      Nu este normal. In functie de scopul inspectiei fiscale ar fi trebuit sa primiti (fie pe loc, fie prin posta cu confirmare de primire) raportul de inspectie fiscala, decizia de impunere, etc. Daca e vorba de un control al Garzii Financiare (sau mai nou Directia Antifrauda), se intocmeste proces verbal de constatare.
  • inspectie peste inspectie (Marţi, 18 februarie 2014, 5:07)

    luiza valeanu [anonim]

    DACA PENTRU O SOCIETATE EXISTA O INSPECTIE FISCALA INCEPUTA, DAR NETERMINATA, SE POATE INCEPE O ALTA INSPECTIE , CU ALTA PERIOADA DE CONTROL SI ALT OBIECT AL INSPECTIEI FISCALE? MS
    • 0 (Marţi, 18 februarie 2014, 12:36)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui luiza valeanu

      Exista posibilitatea legala sa aveti in derulare mai multe inspectii fiscale atata vreme cat vizeaza perioade supuse inspectiei fiscale diferite.
  • merita sa contesti? (Marţi, 18 februarie 2014, 5:12)

    andrei galbeni [anonim]

    Stiti situatii in care contribuabilul sa fi castigat contestatia depusa impotriva Fiscului? Eu am avut un control, am vrut sa-l contest dar am fost sfatuit sa n-o fac intrucat Fiscul va veni din doua in doua ore peste mine.
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:33)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei galbeni

      In ultima vreme se poate considera un succes daca solutionarea contestatiei se finalizeaza printr-o decizie de reverificare, in care organul de solutionare indica anumite considerente ce ar trebui avute in vedere de organul de control care efectueaza reverificarea (aspecte de care prima verificare nu a tinut cont).

      De asemenea, contestatia este un pas premergator unei eventuale actiuni in instanta, daca se doreste.
  • recomandari? (Marţi, 18 februarie 2014, 5:18)

    laszlo andras [anonim]

    Care ar fi primele 3 recomandari pe care le-ati face pentru cei care urmeaza sa fie supusi unei inspectii fiscale? Multumesc
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:42)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui laszlo andras

      (i) Incercati sa nu amanati inceperea inspectiei fiscale - prelungirea duratei inspectiei fiscale poate conduce la cresterea nivelului accesoriilor pentru sumele impuse, daca este cazul;
      (ii) Asigurati-va ca documentatia aferenta operatiunilor desfasurate este completa si ordonata corespunzator;
      (iii) Comunicati cu echipa de inspectie fiscala pe parcursul derularii inspectiei fiscale.
  • noutati? (Marţi, 18 februarie 2014, 5:22)

    Sanda Timu [anonim]

    Inteleg ca din ianuarie 2014, inspectia fiscala isi modifica unele aspecte care tin de procedura interna de derulare.
    Care sunt aceste noutati? Multumesc
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:38)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sanda Timu

      In principal s-au transmis catre directiile generale regionale (infiintate anul trecut in procesul de reorganizare ANAF) anumite atributii exercitate anterior de directia care coordoneaza metodologic inspectia fiscala (de exemplu avizarea delegarilor de competenta se va face de directiile generale regionale).
  • Inspectie Fiscala ANAF salariu strainatate (Marţi, 18 februarie 2014, 9:12)

    enels [anonim]

    Buna ziua,
    Sunt persoana fizica, angajat cu contract de munca in strainatate, platit de o companie nerezidenta in Romania. Activitatea se face la sediul angajatorului.
    Plata salariului se face intr-o banca din Romania.

    Am primit invitatie pentru a justifica sumele provenite din aceasta activitate.
    1. Am obligatia de a prezenta extrase de cont care sa justifice sumele intrate sau doar contractul de munca?
    Ar trebui sa existe prezumtia de buna credinta, iar daca ANAF considera ca nu sunt de buna redinta, ei ar trebui sa administreze probele, si nu eu, pe cheltuiala mea.

    2. Cat poate dura in timp un astfel de control fiscal?

    Multumesc!
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:47)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui enels

      1. Aveti obligatia de a prezenta documente justificative pentru stabilirea starii de fapt fiscale. Probabil pentru dvs. s-a facut deja o verificare preliminara (aceasta se face fara informarea contribuabilului) in urma careia organul fiscal a constatat diferente semnificative intre fluxurile de numerar si declaratiile de venit. In cazul in care nu prezentati documente din care sa rezulte ca veniturile nu sunt impozabile in Romania, organul fiscal are posibilitatea de a stabili din oficiu baza de impunere (metoda fluxurilazei de impunere ajustate in cazulor de numerar este una din metodele prevazute de lege pentru stabilirea b persoanelor fizice supuse impozitului pe venit).

      Probabil vi se va cere sa demonstrati ca activitatea dependenta se desfasoara in afara Romaniei.
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:49)

      Lucian Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui enels

      Completare pentru pct. 2 al intrebarii - in cazul persoanelor fizice supuse impozitului pe venit, legea prevede un termen de maxim 6 luni pentru efectuarea verificarii (respectiv 12 luni in cazul in care se solicita informatii din alte state).
  • Intrebari (Marţi, 18 februarie 2014, 10:59)

    calin22 [utilizator]

    1. Este adevarat ca inspectiile ANAF se produc in special atunci cand o firma are pierderi consecutive pentru mai multi ani? Eu am deschis un SRL dar ultimii 2 ani am avut pierdere pentru ca nu am avut incasari conform asteptarilor...
    2. Este adevarat ca firmele cu impozit pe venit (microintreprinderile) fac subiectul unui control ANAF mai rar decat firmele cu impozit pe profit?
    3. In ce masura pot sa imi fac pe firma amenajarea unui sediu care inca nu este inscris in CF (este vorba mai exact de o cladire la stadiul curent de "rosu"). Ce probleme pot sa am si ce trebuie sa am grija?
    • r (Marţi, 18 februarie 2014, 12:59)

      Adina Vizoli [hotnews.ro] i-a raspuns lui calin22

      In ultima vreme, majoritatea inspectiilor fiscale derulate au fost axate pe TVA ca urmare a numarului mare de cereri de rambursare inaintate de contribuabili si a procedurii de solutionare a acestor cereri, care a presupus realizarea unei inspectii fiscale anticipate. O alta serie de controale au fost cele tematice, menite sa identifice printre altele motivele pentru care o firma inregistreaza pierderi consecutive sau sa investigheze anumite situatii exceptionale identificate in declaratiile fiscale - de exemplu, o stornare de sume semnificative. In ultima vreme, nu avem cunostinta de inspectii fiscale derulate la microintreprinderi.

      In ceea ce priveste pct. 3, pentru justificarea dreptului de deducere aferenta amenajarilor inregistrate, recomandarea este sa va asigutati ca acel sediu este alocat activitatii economice care da drept de deducere. De asemenea, ar trebui sa va asigurati ca aveti documentatia care va confera drept de proprietate sau folosinta precum si descrierea amenajarilor realizate, si acest sediu sa fie inregistrat ca sediu sau sediu secundar.
  • buna ziua (Sâmbătă, 17 ianuarie 2015, 15:59)

    bogdan [anonim]

    am o firma de transport persoane mai exact 3 taxiuri cu 5 angajati, am fost contactat telefonic de catre un inspector antifrauda pt a ne intalni sa efectueze un control. intrebarea este a fost sesizat anaf-ul de catre cineva in acest caz? l-am intrebat daca a fost vreo plangere sau ceva mi-a zis ca nu si ca e un control prin sondaj. cei de la anaf imi pot aduce la cunostiinta situatia in care au fost sesizati de catre cineva cu privire la o neregula sau nu au voie? precizez ca nu am auzit pana acum controale la firme asa mici mai ales la cele care au domeniu de activitate trnasp pers in regim taxi.
    in cat la % din cazuri la un control al anaf-ului se da si o amenda ?
  • Invitatie la Finante Arad (Sâmbătă, 24 ianuarie 2015, 18:36)

    Ramneantu Agneta [anonim]

    Sant cetatean australian cu domiciliul in Australia si cu resedinta temporara in Romania ( cu buletin temporar valabil un 1 an cu posibilitate de prelungire).
    As dorii sa aflu, daca daca se poate, daca finante au dreptul sa ma verifice pentru venituri realizate din dobanzi bancare din Australia. Fiind ca eu am inteles din ghidul contribuabilului, ca au dreptul numai asupra veniturilor realizate pe teritoriul Romania.
  • inspectia fiscala la desfiintare srl (Duminică, 20 martie 2016, 14:01)

    marius [anonim]

    In situatia in care se doreste desfiintarea unui srl cu asociat unic, care nu a avut activitate de la infiintare , dar care nu a fost declarat suspendat, in ce consta inspectia fiscala care precede desfiintarea?
    Mentionez ca sediul social nu este punct de lucru si nici alta locatie nu a fost declarata punct de lucru.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi