Numarul de clienti ai unei institutii de credit arata forta, vizibilitatea, atractivitatea si prestigiul unei banci si, de aceea, lupta pentru atragerea unui numar cat mai mare de clienti este acerba. Bancile isi doresc un portofoliu de clienti cat mai consistent – pe de o parte, pentru a-si demonstra toate cele patru calitati enumerate anterior si pe de alta parte – pentru ca in acest fel isi pot multiplica veniturile prin vanzarea incrucisata, scrie Cornel Dinu pe bankingnews.ro.

In acelasi timp, o baza cat mai larga de clienti poate constitui o piatra de temelie pentru succesul noilor produse si servicii lansate pe piata. Totodata, evolutia numarului de clienti demonstreaza indirect calitatea serviciilor si produselor furnizate, faptul ca portofoliile de clienti ale unor banci se subtiaza de la an la an poate constitui un element de ingrijorare si, totodata, de alarma pentru managerii respectivelor institutii de credit. Avand in vedere aceste considerente, este interesant de aflat cum arata topul bancilor autohtone si cum isi impart institutiile de credit milioanele de clienti.

Potrivit datelor obtinute si estimarilor realizate de publicatia online www.bankingnews.ro, numai sapte banci din Romania (BCR, CEC Bank, BRD, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Bancpost si ING Bank) au reusit sa depaseasca pragul de un milion de clienti.

BCR, BRD si Bancpost au pierdut cei mai multi clienti.

Criza financiara a pus presiune pe portofoliile de clienti ale celor mai mari doua banci din Romania, BCR si BRD fiind institutiile de credit care au pierdut in ultimii ani cel mai mare numar de clienti. BCR, cea mai mare banca din Romania dupa nivelul activelor, care avea cei mai multi clienti la finalul anului 2011 (3,7 milioane de clienti), a coborat pe locul secund, dupa CEC Bank.

Daca institutia de credit a statului a reusit in perioada 2011 – 2013 sa-si mentina aproximativ acelasi portofoliu de clienti, inregistrand o usoara crestere de la 3,43 milioane de clienti, cat avea la 31 decembrie 2011, la aproximativ 3,45 milioane de clienti la finalul anului trecut, BCR a consemnat la 31 decembrie 2013 un portofoliu de 3,2 milioane de clienti.

BRD, a doua banca din sistem, ocupa locul al treilea in topul institutiilor de credit dupa numarul de clienti, cu 2,27 milioane de clienti. Banca franceza a pierdut 88.000 de clienti in ultimii doi ani. BRD estimeaza sa ajunga in acest an la 2,333 milioane de clienti, după ce anul trecut numarul a scazut la 2,279 milioane, de la 2,321 milioane in anul 2012.

Si Bancpost se afla printre bancile care si-au restrans portofoliile de clienti in ultimii doi ani. Daca la finalul anului 2011, Bancpost avea 1,25 milioane de clienti, la 31 decembrie 2013, banca numara putin peste un milion de clienti, dintre care peste 50.000 erau companii.

Banca Transilvania, Raiffeisen Bank, Volksbank si UniCredit Tiriac Bank au inregistrat cresteri consistente

Evolutia foarte buna consemnata de Banca Transilvania in anii de criza financiara nu poate fi observata numai in indicatorii financiari, ci si in portofoliul de clienti. In intervalul 2011 – 2013, Banca Transilvania a reusit sa castige increderea a aproape 250.000 de clienti. Numarul de clienti activi din portofoliul bancii de la Cluj Napoca era la finalul anului trecut de aproape 1,76 milioane.

Raiffeisen Bank numara aproximativ 2 milioane clienti persoane fizice, aproape 100.000 de IMM-uri si 7.600 de corporatii mari si medii. Raiffeisen Bank a mentinut un trend ascendent de la an la an, numai anul trecut, institutia de credit sporindu-si portofoliul cu peste 100.000 de clienti. ”Cel mai mult ma bucura faptul ca reusim sa atragem clienti noi si sa dezvoltam relatia cu cei existenti”, evidentia Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank cu ocazia anuntarii rezultatelor financiare consemnate in 2013.

In ultimii doi ani, Volksbank a reusit sa-si majoreze portofoliul de clienti activi cu 38%, iar numai in 2013, banca a atras aproximativ 30.000 de clienti noi ajungand la un total de circa 190.000 de persoane, in crestere cu 19% fata de anul anterior. Segmentul tinta pentru Volksbank a fost constituit de tinerii profesionisti din mediul urban.

In cazul UniCredit Tiriac Bank, ultimii doi ani au insemnat consolidarea portofoliului cu aproximativ 70.000 de clienti, o crestere mai consistenta fiind inregistrata in 2013, cand banca italiana a achizitionat clientii de retail ai RSB Romania.

Topul bancilor dupa numarul de clienti la 31 decembrie 2013

1. CEC Bank – 3,4 milioane

2. BCR – 3,2 milioane

3. BRD – 2,27 milioane

4. Raiffeisen Bank – 2 milioane

5. Banca Transilvania – 1,76 milioane

6. Bancpost – peste 1 milion

7. ING Bank – peste 1 milion (estimare bankingnews.ro)

8. UniCredit Tiriac Bank – 650.000

9. Garanti Bank – 450.000

10. OTP Bank – 310.000

11. Piraeus Bank – 300.000

12. Volksbank – 190.000

13. Intesa Sanpaolo Bank – peste 100.000

14. Millennium Bank – 75.000

Comenteaza pe bankingnews.ro