Deciziile de impunere transmise de Ministerul Finantelor incepand de marti contin noi informatii

de DP     HotNews.ro
Marţi, 1 iulie 2014, 14:56 Economie | Finanţe & Bănci

Ioana Petrescu
Foto: Hotnews
Formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, transmise contribuabililor incepand de marti, 1 iulie 2014, vor contine o serie de informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie facuta plata, suma de platit si o rubrica de explicatii. "Avem o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe deschidere, respect si flexibilitate. Prin masurile de simplificare a modalitatilor de plata si incurajarea mijloacelor moderne, de plata suntem consecventi strategiei stabilite la inceputul mandatului", a afirmat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Masura face parte din strategia Ministerului Finantelor Publice si ANAF de imbunatatire a relatiei cu contribuabilului si de incurajare a conformarii la plata.

"Avem o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe deschidere institutionala, respect si flexibilitate. Prin masurile de simplificare a modalitatilor de plata si incurajarea utilizarii mijloacelor alternative, moderne, de plata a obligatiilor fiscale suntem consecventi strategiei stabilite la inceputul mandatului de promovare a unei relatii corecte cu contribuabilul", a afirmat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

De asemenea, pe decizia de impunere vor fi incluse informatii privind modalitatile de plata: in numerar, la Trezorerie; prin mandat postal, la subunitatile postale ale CN Posta Romana S.A; prin virament, utilizand ordinul de plata, din contul propriu deschis la o institutie de credit din Romania, inclusiv cel emis prin sisteme de plata electronica de tip "internet banking" sau prin virament, utilizand contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice. Nomenclatorul conturilor de venituri bugetare in care pot fi achitate sume prin intermediul contului tranzitoriu de catre persoanele fizice se regaseste pe site-ul ANAF.

In acest context, Finantele au promovat OUG 40/2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale. Un alt element de noutate vizeaza transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite. Printre efectele acestei masuri se regasesc reducerea costurilor de administrare fiscala si asigurarea celeritatii in solutionarea cererilor contribuabililor.

MFP si ANAF au in lucru, de asemenea, un proiect care sa permita accesul rapid si fara costuri al persoanelor fizice la propriile informatii fiscale virtuale, prin intermediul unei aplicatii care va fi pusa la dispozitia contribuabilului. Intr-o prima etapa, va fi implementat un proiect-pilot pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, urmand ca ulterior acesta sa fie extins la nivel national. Prin intermediul acestei aplicatii, contribuabilul - persoana fizica va putea afla obligatiile de plata catre fisc si, in acelasi timp, va avea posibilitatea de a verifica daca angajatorul a declarat sumele datorate catre bugetele de asigurari sociale aferente nivelului veniturilor pe care le-a primit.

Pana in acest moment, accesarea propriilor informatii fiscale virtuale se putea face utilizand certificatele digitale calificate.


Citeste mai multe despre   










1952 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    multa maculatura (Marţi, 1 iulie 2014, 16:05)

    H0mbre [utilizator]

    Adica na, acum exista cadrul legal pt implementarea depunerii si trimiterii de declaratii in format electronic. (dupa luni de zile de la instalare)
    Doar ca nu stiu cat o sa se faca in practica.
    De ex trimiterea declaratiei prin posta se accepta teoretic, dar in practica nimeni nu ti-o baga in seama. Iti semneaza confirmarea de primire, dar atat. Daca te duci la ei, vezi ca nu s-a inregistrat nimic.
    Cat despre depunerile de declaratii in format electronic de mentionat ca site-ul nu mai merge de cateva saptamani. Evident, termenele nu se modifica, doamnele de la ghiseu raman supra aglomerate, dar in schimb la site nu ne obosim sa-l reparam.

    Se aplica si aici metoda "sova": Facem studii, analizam situatia, discutam sedinte, iar la sfarsit nu facem nimic. Doar reluam procesul.
    Doamna cu usturoiul ar face mai bine sa puna mana pe matura si sa faca curatenie in ograda. E seful finantelor acum, nu mai poate "propune reglementarea posibilitatii".


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version