Patru mesaje de la Mugur Isarescu pentru Guvern: faceti reforme structurale asa cum ati promis, creati locuri de munca si stimulati inovatia, atentie cum cheltuiti banii si nu va mai bazati pe cartile de economie!

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 6 august 2014, 14:25 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu
Foto: Agerpres
In conferinta de presa de miercuri, Guvernatorul BNR nu s-a adresat ziaristilor prezenti in sala Mitita Constantinescu, nici economistilor sefi din bancile comerciale care au fost prezenti si cu atat mai putin boardului BNR, aflat in mare parte in sala. S-a adresat in mod subtil Guvernului, caruia i-a adresat cel putin patru mesaje. Desigur, in mod indirect intrucat tehnic, BNR e independenta, adica nu primeste si nu da sfaturi. Isarescu s-a adresat presei, stiind ca aceasta ii va transmite mesajele, iar Guvernul i le va citi.

  • Primul mesaj: Guvernul sa faca reformele structurale la care s-a angajat!
Daca vrem sa adoptam euro, sa ne facem temele in privinta reformelor pe care le avem de facut. "Incertitudinile  dintr-un an electoral privind implementarea reformelor structurale conform calendarelor stabilite cu FMI si Comisia Europeana prezinta riscul de a creste inflatia. Romania a indeplinit in aceste luni si ultimul criteriu necesar din punct de vedere al criteriilor de la Maastricht", a spus Isarescu. O amanare a reformelor ar avea serioase consecinte nu doar asupra credibilitatii sau a inflatiei, ci ne-ar indeparta pe termen nedefinit de trecerea la moneda unica. "M-a intrebat cineva cand vom intra in zona euro. I-am spus ca atunci cand vom avea o autostrada care sa strabata Carpatii. Atunci vom intra!", a spus Isarescu.

  • Al doilea mesaj: BNR si-a cam facut temele, acum mingea e la Guvern. "Cresterea economica nu depinde de inflatie, ci de cresterea locurilor de munca, de stimularea inovatiei si a managementului performant", a explicat Isarescu
BNR si-a facut treaba, dar e nevoie de mult mai mult. Sa crestem numarul locurilor de munca, sa stimulam managementul performant (vezi esecul proiectului management privat la Stat), sa stimulam munca si inovatia. Stimularea muncii se poate face si prin canalul reducerii taxarii ei (scaderea CAS la angajator) si prin reformarea pietei muncii (despre care Guvernatorul a spus ca se observa o redresare lenta).
  • Al treilea mesaj: Teoriile e care le invatam din carti nu mai sunt valabile. Trebuie sa te adaptezi din mers noilor situatii

Cine s-ar fi gandit ca intr-o tara care are la granita conflicte deschise, vor fi intrari masive de capitaluri? Si eu am invatat in scoala ca aceste zone sunt ocolite de investitori. Ei bine, practca ne-a aratat ca ne-am confruntat cu intrari de capital, cu o crestere neta a rezervei BNR si cu o  apreciere a leului!  Sigur, o parte din bani intra, stau putin si peaca. Altii raman. Dar trebuie gestionati toti, a mai adaugat Guvernatorul.

  • Al patrulea mesaj: Banii au randamente  din ce in ce mai mici, aveti mare grija cum ii utilizati!
"Discutam de dobanzi real negative in lume, si asta la nivel nominal! Devine o problema plasamentul banilor pentru a  obtine un randament bun. Pe acest fond, nu e de mirare ca si bancile comerciale reduc dobanzile la depozite. Avem un exces masiv de lichiditate pe piata interna", a spus miercuri Isarescu.

Reamintim ca miercuri, Guvernatorul BNR a sustinut o conferinta de presa in care a vorbit despre perspectivele cresterii preturilor din Romania, la finalul ei multumindu-i viceguvernatorului Cristi Popa pentru activitatea in cadrul bancii de emisiune.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

17037 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    Suntem nepregatiti pt.acesti pasi ! (Miercuri, 6 august 2014, 15:04)

    Plagarus [utilizator]

    35 % rata de absorbtie a fondurilor europene.
    Cum este posibil ca Voinea sa ii ia locul lui Popa la BNR ? 4,3 milioane de angajaţi cu acte în regulă şi cu un salariu mediu de 1.700 de lei pe lună (380 de euro) susţin 5 milioane de pensionari şi 8-9 milioane de minori. Aproape două milioane de români lucrează în economia informală, de unde statul nu ia niciun fel de taxe.
    Cinteza, seful supravegherii bancilor din BNR, s-a hotarat in sfarsit sa ia boul de coarne in privinta rezolvarii problemei creditelor neperformante, a caror rata a depasit 22% din volumul total de imprumuturi, dupa critici repetate din partea reprezentantilor FMI si altor institutii financiare internationale, dar si a bancherilor romani, care au reprosat BNR ca intarzie in luarea unor masuri in acest sens, precum modificarea legislatiei aferente.
    Polonia nu a trecut prin criza pentru ca banca lor centrala a tinut din scurt creditul privat si nu s-a intamplat ce s-a intamplat la noi, unde Mugur Isarescu a “uitat” robinetul creditelor deschis la maxim.
    Oare politicienii inteleg ceva din mesajele clare pe care guvernatorul le transmite adesea public?
    • +14 (16 voturi)    
      politicienii...... (Miercuri, 6 august 2014, 16:09)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      .....nu doar ca nu inteleg dar nici macar nu ii intereseaza.
      Pentru ei, "reprezentantii nostri", conteaza doar acapararea puterii pentru a-i satisface interesele personale si pentru aceasta sunt in stare sa isi vanda si tara.

      Groapa mizerabila in care am fost aruncati si in care ne afundam din ce in ce mai mult, este rezultatul clar al acestui sistem politic ticalos, in care toti mincinosii si escrocii isi gasesc culcusul.
      Asa ca, degeaba incearca Isarescu sa le transmita mesaje. Poate ca daca mesajele ar fi pe ritmuri de manele, macar ar fi ascultate, chiar daca nu sunt intelese.
      • -1 (11 voturi)    
        Oare ce l-a oprit... (Miercuri, 6 august 2014, 17:04)

        Ion B [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        pe Isarescu sa traga acest semnal de alarma cu mult mai devreme?
        Oare chiar sa-i dam asa de mult credit unuia care este practic, transpartinic?!
        Oare ce calitati NEMAIPOMENITE are acest personaj, de nimeni, nici "ai nostrii" nici "ai vostrii" nu au gasit nimic de reprosat domnului Isarescu?
        Aud?
        Banii?
        Masoneria?
        ...
        mici copii, asta suntem; niste mici copii!
        • +4 (4 voturi)    
          mda... (Miercuri, 6 august 2014, 18:44)

          Ar3s [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

          nu poti sti cu adevarat caror grupuri mai mult sau mai putin obscure slujesc acest gen de oameni. Daca slujesc vreunuia. Cert este ca in momentul in care treaba se duce de rapa, in mod firesc apar ,,mesajele".
          Observatia (corectia) mea asupra acestor mesaje ar fi una de terminologie. In loc de ,,inovatie" as folosi mai degraba ,,creativitate". Este mult mai potrivita, alaturi de Eficienta, facand referire la conditiile de baza ce definesc Cresterea economica. Nu poti vorbi de Creativitate daca nu construiesti fabrici, infrastructura de transport, energie, amenajari terenuri agricole, samd.
          Asa cum Economia este definita de catre starile de Necesitate si Posibilitate (cerere/oferta), in relatie directa, potrivit legii antagonismului, starile de Creativitate si Eficienta economica sunt total diferite.
          De asemenea, din cate vad, Isarescu asociaza Eficienta economica sintagmei ,,management performant".
          Poate ca seful BNR are dreptate. Poate ca manualele de economie nu mai constituie o baza. Nu ca ar fi gresite, insa prin prisma filozofiei Legii Antagonismului, invatamintele sunt puse intr-o alta lumina. De exemplu, in ce manual scrie clar faptul ca ceea ce numim Comert, reprezinta starea de neutralitate dintre Productie si Consum? In niciun manual economic nu se regasesc elemente filozofice care sa indice cele trei stari de baza ale oricarui proces (sistem). Nu cred ca seful BNR a invatat clar filozofia Rezervelor ca fiind o stare aflata in relatie directa cu Acumularea/Investitiile (financiare).
          • +1 (3 voturi)    
            sunt placut surprins...... (Miercuri, 6 august 2014, 21:29)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui Ar3s

            ....de postarea dvs si apreciez faptul ca va straduiti, in acest spatiu limitat, sa aduceti putina lumina.
            Felicitari !
          • 0 (0 voturi)    
            bnr (Vineri, 15 august 2014, 19:01)

            ConstantinMarina [anonim] i-a raspuns lui Ar3s

            Aproape ca se pune caruta inaintea calului . Cei care cer cresterea numarului de locuri de munca , probabil se gandesc ca numai asa vor primi uriasele salari adica pentru prestatiile lor (??) trebuie sa muncesca atitia oameni. Din cate stiu eu legea valori functioneaza indiferent de deciziile subiective ale unor factori decidenti, asa ca se produce destul cat uni sa beneficieze de imense beneficii. Adica eu cred ca se produce mult, .foarte mult , Productivitatea muncii a crescut de multe ori si parca nivelul de trai nu prea. BNR poate gaseste explicatia corecta si ne spune si noua.Domnilor economisti , haide-ti sa ne facem datoria.
        • +6 (8 voturi)    
          guvernatorul bancii nationale...... (Miercuri, 6 august 2014, 21:20)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

          .....nu trebuie sa fie afiliat politic !!
          Treaba lui este, printre altele, sa protejeze moneda nationala si sa supravegheze sistemul bancar.
          In Banca Nationala nu ar trebui sa existe numiri pe criterii politice ci doar recrutari pe baza de profesionalism dar in acest sistem politic ticalos, nimic nu scapa necapusat si nemanjit.

          Daca ar fi iesit mai devreme cu astfel de remarci, s-ar fi intamplat exact ceea ce se intampla si acum, adica nimic. Cainii latra, ursul trece !
          Daca nu ne-a fost de ajuns un sfert de secol ca sa intelegem ca "alesii neamului" nu dau doi bani pe alegatori, imseamna ca avem o mare problema.
    • +1 (11 voturi)    
      usoara confuzie (Miercuri, 6 august 2014, 17:36)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      NU bancile au dat credit cu buletinul! cand Stan papusa semneaza pentru un tv cu 32% dobanda pe an, nu-l scoate pe Isarescu vinovat.
      Cand bancile au preluat apoi aceste credite [chiar daca au generat neperformante] nu-l scoate pe Isarescu vinovat.
      Cand vecinul tau se supraindatoreaza si nu-si mai plateste intretinerea esti tu vinovat cumva sau Isarescu?
      • 0 (6 voturi)    
        asa este (Joi, 7 august 2014, 10:09)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        Guvernatorul chiar a atras atentia public ca tindem sa ne indatoram prea mult, si creditul cu buletinul este un mare pericol. Numai ca nu l-a ascultat nimeni (nici atunci). Nu mai traim in comunism ca banca centrala sa dea ordin bancilor sa nu mai dea credite. Bancile sunt insitutii private, au ca scop profitul, si pot sa dea cate credite vor ele, cu conditia sa respect normele in vigoare.
        Si cum atunci nu exista nici o lege care sa interzica creditul cu buletinul...uite unde s-a ajuns
      • +4 (4 voturi)    
        si da si nu (Joi, 7 august 2014, 12:27)

        greenforest [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        Eu sunt de acord ca bancile trebuie sa suporte aceste pierderi.
        Dar si BNR-ul a gresit lasand ca populatia sa se imprumute pana la 75% din venituri fara alte criterii. E una sa iti iai un credit cu rata de 7.500 euro can ai venit de 10.000 si e alta sa iti ai credit cu rata de 750 RON cand ai venit de de 1000. Cam greu sa traiesti din 250 RON.

        Consider ca si BNR-ul are o parte de vina in aceasta situatie. Nu te poti astepta ca toti oamenii din lume sa fie economisti sa faca risk management, etc... Asta era rolul BNR-ului sa nu ii lase sa ajunga in aceasta situatie.

        O parte din vina o au si bancile prin faptul ca au dat prea usor credite ca cel din exemplul de mai sus.
        O parte din vina o au si cei care au luat credite ca cel din exemplul de mai sus.
        O parte din vina o are criza economica.

        Legat de articolul in sine: Isarescu tot timpul trimite astfel de mesaje. Cred ca ar putea sa se inregistreze si sa de filmul din cand in cand pe post.
        Problema pe care o vad eu e acest tip de comunicare. Cred ca in Romania metoda de comunicare prin mesaje frumos formulate nu tine. Daca nu se tipa si nu se arata cu degetul catre persoana responsabila nu il baga prea multa lume in seama. Nu prea intelege multa lume despre ce e vorba. Ce ziceti daca ar fi zis: "Ponta a promis ca face aia si aia, dar nu a facut. Ba Ponta vezi ca trebuie sa faci asa si asa ca altfel dam de dracu." Ar fi inteles oamenii mai bine despre ce e vorba? Eu zic ca da.
        Mai e si problema daca Ponta se simte responsabil cand Isarescu zice guvernul.

        Numa bine
    • +3 (5 voturi)    
      abordare gresita, consum scazut - lipsa locuri de (Miercuri, 6 august 2014, 18:36)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      4,3 mil angajati nu spune nimic . Pot fi 4 sau 7 mil . Problema majora este alta ; Citi angajati cu CM sint in mediul privat ?? cca 1,1 mil
      . Salariile angajatilor de la stat vin din bugetele locale sau din cel de stat, pe cind salariile angajatilor din mediul privat contribuie la bugetul de stat.
      Daca situatia ar fi fost invers ar fi fost mai bine .
      Guvernantii nu vor sa vada situatia din tara , ei se uita pe statistici facute cu tasta "del" adica cum convine unora sau altora .
      Ca sa se creeze noi locuri de munca ar trebui ca firmele sa vinda produse, sa existe consum . Consumul e redus acum din cauza taxelor introduse de guvernanti de-a lungul timpului si cel mai important din cauza faptului ca populatia este supraindatorata la banci pt inca cca 14 ani . Ex:

      Cine a luat credit pt casa in 2008 sau in bum imobiliar avea o rata de cca 450 euro la 3,9 lel/euro = cca 1750 lei . Bancile au majorat dobinzile +devalorizarea leului de 0,4 lei/euro au dus acea rata la min 2100 lei . In acea familie cei 350 lei au fost folositi pt consum iar acum nu . Situatia e similara la toate creditele iar populatia nu mai are bani pe care sa-i introduca in consum
  • +12 (18 voturi)    
    dar (Miercuri, 6 august 2014, 15:15)

    404.8 [utilizator]

    despre coruptia cat China si evaziunea cat jumatate de buget, despre faptul ca se colecteaza jumatate din taxe si impozite, nu spunem nimic?
    • -3 (13 voturi)    
      spune-ti singur! (Miercuri, 6 august 2014, 17:39)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui 404.8

      cand te duci la cafenea/restaurant si nu iei bon fiscal, cand cumperi la butic fara sa ceri bon fiscal, cand il aduci pe zugrav fara acte, TU faci evaziune fiscala.
      Daca nu ai cumpara TU tigari/bere la negru unde si-ar vinde evazionistii marfa? Cand cumperi legume din Turcia in piata FACI evaziune.
      • -3 (9 voturi)    
        atentie... (Joi, 7 august 2014, 5:41)

        boromir [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        ...mare, cand il aduc pe zugrav cum "pana mea" fac evaziune fiscala, ca il platesc din bani impozitati deja. AAhhh, ca statul vrea taxe si impozite la un venit deja impozitat, asta e cu totul alta treaba. Mai oameni buni, da' ia ganditi-va oleaca, eu iau un salar, sa zicem de 1000 lei net, taxat cu toate cele, chem zugravul, ii platesc 1000 lei din care statul sa zicem ca iar mai lua vreo 200 lei impozite, el cheama la randul lui un instalator caruia ii da aia 800 lei ramasi, statul il taxeaza si pe asta cu vreo 180 lei, asta se duce la un electrician si-i da restul de bani, si tot asa...In final, din 1000 de lei deja impozitati statul mai ia inca vreo 600 daca nu mai mult. Pai eu nu inteleg ceva, statul nu a facut nimic si a luat cea mai mare parte din bani, si partea cea mai proasta este ca daca acesti bani s-ar folosi cu cap ar fi cum ar fi, dar cand jumate' din ei se fura...avem o mare problema. Cam asa vad eu statul in conceptia actuala, vrea multe taxe si impozite, te-ai trezit si-ti iei micul dejun? pac 1 leu, ai iesit din casa? pac 1 leu, mergi pe strada? iar 1 leu...Problema-i cand tu, ca si contribuabil, ai nevoie de ceva, statul nu da doi bani pe tine.
      • +1 (5 voturi)    
        poate (Joi, 7 august 2014, 10:46)

        404.8 [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        ca cineva ar trebui sa inchida cafeneaua /restaurantul ala care face evaziune
        poate ca cineva ar trebui sa controleze buticul ala care nu da bon fiscal
        poate ca cineva ar trebui sa puna pe toti cetatenii sa depuna obligatoriu la sfarsitul anului o declaratie de venit( indiferent cine esti si ce faci)
        poate ca cel care vinde la negru ar trebui prins inainte sa faca evaziune
        poate legumele alea ar trebui sa nu ajunga la taraba fara trasabilitate fiscala

        cine este acela care sa faca toate astea?
    • -6 (8 voturi)    
      o sa fii surprins, (Joi, 7 august 2014, 10:11)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui 404.8

      dar sunt o gramada de tari cu evaziune muuult mai mare decat in Romania, si coruptie mult mai mare. Nu vreau sa ii apar pe guvenranti, dar se putea mult mai rau.
      Romania este o tara corupta, dar nu ,,inalt corupta" si mafia nu controleaza politicul si economia tarii. Gandeste-te ca sunt tari in care mafia este de facto la putere.
      • +5 (7 voturi)    
        :) (Joi, 7 august 2014, 10:41)

        404.8 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        amicul cinic vrea sa spuna ca traim cu totii conform unei norme sociale impamintenite, in sensul ca toti facem evaziune( vruta sau nu, cu intentie sau nu).
        nu am o statistica sa pot judeca asta, insa am oarece indoieli atunci cand generalizeaza.
        nu toti suntem asa cum ne descrie cinic.INCA.

        guvernantii , au pus intotdeauna presiune pe cei care au impins caruta fiscala, pe cei buni platnici.daca ai sa privesti cu atentie lista primilor 100 de mari datornici la taxe si impozite vei intelege ce NU FAC guvernantii, si de ce guvernantii AU CEA MAI MARE VINA in tot ceea ce se intampla.

        nu am naivitatea sa cred ca ar putea sa dispara coruptia , insa traiesc cu speranta sa fie redusa la ceva decent( probabil peste 50 de ani).

        cu PSD sau guverne care au in componenta PSD nu cred ca exista posibilitatea sa fie redusa coruptia , ci dimpotriva.
        exemplul cel mai elocvent sunt parlamentarii( care se scapa unii pe altii) si frontul comun pe care il fac cei din PSD atunci cand vine vorba de justitie ( Pitesti-Nicolescu este doar un exemplu).
      • +1 (3 voturi)    
        ai dreptate... (Joi, 7 august 2014, 12:09)

        greenforest [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Sunt si tari in care daca ai alta opinie decat sefu' tarii esti impuscat. E ok?
        Tu vrei sa mergem in directia acelor tari?

        Depinde ce iti doresti si la ce te raportezi. Te uiti la cei care o duc mai rau decat tine, sau te uiti la cei care o duc mai bine, si actionezi in ca atare
  • +7 (11 voturi)    
    de investitii (Miercuri, 6 august 2014, 15:16)

    nash pandelica [utilizator]

    nimic, dle mugurescu ?!
    parca spunea de traversarea carpatilor ....

    locuri de munca, vor mai face, tot la stat, la bujet.

    reforme ? pai le vor continua pe cele ale usl, adica regionalizarea dragnea, constitutia kkrau, etc.
    mai ales acum, cand si'au rotunjit majoritatea, cu aportul viitorului catindat motocicleanu...

    cat despre carti, d'ale pa apa sambetei, sa le ardem.
    ne'am cam prins noi ca sunteti ..anti Harvard :))
  • +11 (15 voturi)    
    Pe bune? Reforme si cresterea locurilor de munca? (Miercuri, 6 august 2014, 15:22)

    Matrafirefox [utilizator]

    Cu P$D-ul la putere? Nu se poate, P$D-ul sunt prea cretini si prea hoti sa faca treaba.

    Sova a avut ani de zile la dispozitie sa faca noi autostrazi si ce a facut? Studii de fezabilitate la suprapret!

    Ce sa mai zic, si Ponta va ajunge la parnaie in cele din urma.
    • +4 (6 voturi)    
      Incorect! (Miercuri, 6 august 2014, 17:10)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Da'mi voie sa introduc errata la cele scrise de tine.
      In loc de: "in cele din urma" a se citii: "cat de curand".
      Asa suna corect din punct de vedere penal.

      Hai sa traiesti.
    • -3 (3 voturi)    
      multi vor ajunge la parnaie. (Joi, 7 august 2014, 10:12)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Si Ponta, dar si altii.
  • -4 (8 voturi)    
    ? (Miercuri, 6 august 2014, 15:25)

    Gigi Kent [utilizator]

    Care reforme?

    Decat sa fie rau mai bine sa fie bine.

    Ce reforme structurale nene Isarescule? Spune cu subiect si predicat. Reindustrializare? Cum si cu cine? Agricultura? Investitii, de unde? Turism? Da niste sugestii. Cum "stimulezi" inovatia si managementul performant? Sau pur si simplu reforma inseamna sa fie deficitul mic, inflatia mica si cam atat ... Asta se poate realiza dar nu inseamna imbunatatirea nivelului de trai sau cresterea competitivitatii economiei.

    Vorbeste despre cum nu mai sunt valabile diverse concepte din carti dar vorbeste tot ca din carti.
    • +1 (9 voturi)    
      sa NU se mai dea! (Miercuri, 6 august 2014, 17:43)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      cand trebuia restructurat CFR ce a zis Sova? "vom vorbi cu FMI sa nu restructuram".
      Cand trebuia restructurat TAROM ce-au facut marxistii? au dat afara managerul..
      Mai vrei exemple? Oltchim poate?
      AFARA cu statul din economie, asta e reforma primara.
  • +11 (13 voturi)    
    Isa parca-i copilul ala de arunca cu pietre (Miercuri, 6 august 2014, 15:28)

    Wanheda [utilizator]

    in balta sa le sperie pestii la pescari...iar la aia nici nu le pasa, ca au dinamitat sau curentat toata balta deja.
  • 0 (12 voturi)    
    Vai ce mesaj deosebit (Miercuri, 6 august 2014, 15:37)

    OrlyOpinions [anonim]

    Deci in concluzie nu vom intra in zona euro cat timp la domnia BNR se afla Mugurel.
    Scuze se gasesc tot timpul, anul asta e an electoral, la anul iar nu se poate ca e post an electoral si doar ce se aseaza apele, apoi se intra in campanie pentru noile alegeri, si avem an pre pre electoral, pre electoral, si an electoral.
    Mai este si urmatoarea criza financiara mondiala in 3-4 ani, ca sa se incheie cu gaurile din imobiliare.

    Cresterea locurilor de munca este imposibila fara cresterea nivelului salarial, macar la jumatate din cat e in UE, ca doar prost sa fii sa te duci la munca pe salariul minim pe economie, cand banii aia ii faci in 2 zile la cersit in tarile dezvoltate. Dar politicile anti criza masonice vor Romania o tara cu locuri de munca ieftine dar cu preturi la combustibili si utilitati la nivel international.

    Este normal ca sa intre capitaluri straine in Romania, pentru ca suntem o tara cu un potential foarte bun de crestere economica, doar ca mai luam pauze din cand in cand, ba un razboi, ba niste tampiti care promoveaza izolarea economica si eliminarea indatorararii tarii, ba o revolutie, ba alti tampiti speriati de o criza economica. DA! Crestem ca economie din 1858.

    La partea cu autostrazile are mare dreptate, de exemplu Basescu a castigat alegerile datorita activitatii ca ministru al transporturilor ("Aici sunt banii dvs.") . Forta politica care intelege necesitatea si e capabila sa dezvolte infrastuctura romaniei va fi ce-a care va castiga alegerile.
    Este ridicol ca de 24 de ani sa tot faci studii de fezabilitate pe aceleasi proiecte facute pe timpul raposatului si sa construiesti autostrazi in milimetri, la preturi aberante si cu viteza melcului ardelenesc.
    Nu putem ajunge o tara normala EU fara autostrazi, aeropoarte (+curse aeriene, evident), si portul ala amarat la Marea Neagra. Cine are infrastructura creste economic.
    • +3 (7 voturi)    
      Nu sint de acord (Miercuri, 6 august 2014, 16:38)

      Shinobi-Shiro [utilizator] i-a raspuns lui OrlyOpinions

      Hai sa nu mai aratam cu degetul si sa facem fiecare ceva la nivel individual! salariile cresc odata cu productivitatea. Teoriile masonice imi aduc aminte de ideologia si propaganda comunista...nu pot nu pentru ca nu sint in stare ci pentru ca "ala" nu ma lasa. Cat despre puterea politica actuala...cum spunea un bun amic...vom trai si vom avea politicieni ca nemtii cand la nivel individual ne vom comporta si gandi ca nemtii.

      P.S. Putina atentie la cacofonii..."politica care"...
    • -2 (6 voturi)    
      marire de salarii? (Miercuri, 6 august 2014, 17:45)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui OrlyOpinions

      in schimbul a ce? furat de la serviciu, venit tarziu, venit cu alcool in nas, chiulit pe rupte???
      sunt clustere tehnologice in tara cu salarii de CINCI ORI mai mare decat media. Dar nu sunt ale statului si nu-si baga marxistii nasul in ele.
  • +6 (8 voturi)    
    Cartile de economie...nu mai sunt bune... (Miercuri, 6 august 2014, 16:09)

    BPM [utilizator]

    Nu va faceti probleme d-le Isarescu - baietii propusi de dl Ponta si care au fost sefi la caminul cultural in provincie nu se vor ghida dupa cartile de economie.
    In cel mai bun caz se vor ghida dupa 'almanahe' ca sa citam un mare clasic in viata...
  • +7 (9 voturi)    
    si Isarescu asta e un vulpoi vopsit in oaie... (Miercuri, 6 august 2014, 16:11)

    brahmenau [utilizator]

    Pana acum se gudura si se lingea cu ponta si nici vorba de semnale de alarma...ca de 2 ani se tot asteapta niste schimbari si reforme structurale, basca milionul de locuri de munca si o colectare mai eficienta de taxe, actiuni de stoparea evaziunii fiscale si cate si mai cate...
  • +3 (5 voturi)    
    TOTUL E DIN CARTI LA EI. (Miercuri, 6 august 2014, 16:21)

    Johanis [utilizator]

    Ca sa te adaptezi din mers iti trebuie experienta, ori, in cazul ministrilor responsabili, aceasta lipseste cu desavarsire. Infantil e ala de i-a numit pe copiii astia in asemenea functii, el de asemenea un copil pentru caciula ce-o poarta azi.
    E ca si cum ar fi plecat pe mare Basescu avand in echipajul sau numai elevi de la Liceul Militar Naval. Fara oameni experimentati corabia se scufunda, oricat ar minti actualul guvern!
  • +5 (7 voturi)    
    Dificil!!! (Miercuri, 6 august 2014, 16:33)

    Shinobi-Shiro [utilizator]

    Nu putem discuta de reforme structurale promise de PSD, crearea de locuri de munca (altele decat cele de la buget si aici ma refer la mediul privat, adevaratul creator al plus valorii in economie) si stimularea inovatiei, atentia cu cheltuiea baniilor publici si cartile de economie! Puterea actuala nu are profesionistii necesari, incepind cu Premierul...nu poseda zestrea de cadre necesara iar promovarea nonvalorilor este arhicunoscuta in PSD. Din nefericire avem o putere ostila intereselor nationale si dedicata total interesului de grup. Dar...asta prefer electoratul roman asa ca e greu de discutat, la urma urmei fiecare plateste pentru faptele sale si incultura politica a romanului nu este benefica!
    • -1 (1 vot)    
      da, dar... (Joi, 7 august 2014, 11:55)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Shinobi-Shiro

      ...si cei care stiu si au invatat au datoria de a trece mai departe zestrea lor...
      Unii chiar o fac - MI este unul care a fost preocupat sa creasca valori.

      Este inca nevoie de persoane interesate sa cedeze din zestrea lor (educationala,culturala) catre cei care vor sa preia aceste valorile - si evident este nevoie de timp.

      Pentru mine este de neinteles cum un prodecan de la o Facultate era implicat intr-o retea de plagi pentru tezele de diploma. Nu ma mira ca este atat incultura economica. (O absolventa - studii superioare economice - mi-a dovedit ca nu intelesese nimic din cash flow - dupa explicatii mi-a multumit... Asta este nivelul - oribil)

      Asa sa ne uitam unii la altii - de pe un mal catre celalalt - si eventual sa ne vaitam nu ajuta cu nimic.
  • +6 (8 voturi)    
    Iata ce dorea sa precizeze Guvernatorul (Miercuri, 6 august 2014, 17:10)

    SRA [utilizator]

    Altfel, spus pe româneste ce a gândit Guvernatorul :

    1. Reducerea cu 200'000 unitati din aparatul birocratic, administratia locala si centrala
    2. Legea sanatati si liberalizarea caselor de asigurare de sanatate - 200'000 noi locuri de munca
    3. Introduceti ucenicia in sistem DUAL, reduce somajul in rândul tinerilor 15 - 25 ani 100'000 noi.
    4. Revenirea la legea educatie lansat in perioada guvernarii BOC si legalizarea bacalaureatului stiintific, literar, cultura generala si profesional.

    Merci va sunt la dispozitie cu modele de implementare imediata

    Bien Cordialement
  • -1 (3 voturi)    
    nicio grija, (Miercuri, 6 august 2014, 17:14)

    revo [utilizator]

    n-au ei treaba cu cartile de economie. Singurele obiective au fost: sa luam puterea ca sa-l dam jos pe Base, sa punem mana pe justitie ca sa ne scapam pielea. Nu prea le-a iesit, este adevarat. Ce carti, ce economie, ce investitii, astea sunt fleacuri... altele sunt grijile lor mari.
  • -2 (2 voturi)    
    Poate Guvernatorul ? (Miercuri, 6 august 2014, 18:08)

    SRA [utilizator]

    Poate Guvernatorul sa ne spuna cât a costat ROMANIA mentinerea monedei RON prin ingineriile financiare la o valoare competitiva ?

    Moneda nationala trebuie lasata libera si astfel se poate evalua eficienta guvernului.

    Referirea cu intrarea in zona EURO, Guvernatorul apreciaza peste vreo 25 ani. Este foarte GRAV, intrarea in zona EURO cât mai rapid eficienteaza ROMANIA !
    • 0 (2 voturi)    
      Nu a costat nimic (Joi, 7 august 2014, 8:25)

      Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      BNR vinde euro cand este cursul sus (ca sa scada) si cumpara cand este cursul jos (sa mentina la un anumit nivel pentru a nu pierde exportatorii)....din astea doua se fac bani nu se pierd....
  • 0 (2 voturi)    
    Ce plictiseala! (Miercuri, 6 august 2014, 19:28)

    un-buburuz [utilizator]

    "-cresterea locurilor de munca,
    -stimularea inovatiei
    -si a managementului performant"
    bla-bla-bla

    Sfaturi numai bune pentru hotii care ne conduc. Cum sa spun? Daca e adevarat ca intre 60 si 80% din banii publici sunt sifonati de clientela partidelor, atunci domnul Isarescu, fost prim-ministru si posesor de know-how in privinta asta, ofera consultanta doar pentru marirea bazei de "dijmuire".
    In rest, are dreptate. In lumea larga si civilizata, cartile de economie trateaza chestii cvasi-complicate. In Romania, problema e mult mai simpla, drept pentru care Biblia devine si un tratat economic de baza. Nu acolo zice sa "nu furati"?
    De aici incepem, dom' bancher. Dupa aia puteti vorbi cat vreti de micro si macro-economie.
  • 0 (4 voturi)    
    ha, ha ! (de fapt e de plans decat de ras) (Miercuri, 6 august 2014, 19:45)

    arletty [utilizator]

    Si cu cine sa faci performante? Cu niste picati din Luna total nauci, cu multiple incompetente ?
  • -5 (5 voturi)    
    Bla Bla Bla de 25 de ani (Joi, 7 august 2014, 7:43)

    Maximilian [utilizator]

    Citesc cu interes comentariile celor de aici ( cu siguranta si cei care fac aceste articole ) si este suficient ca sa intelegi in ce tara traim . Unii incearca sa isi spuna parerile profesionale , altii se dau cu presupusul ,iar marea majoritate delireaza . Teoretic , Romania este plina de oameni inteligenti , bine pregatiti , profesionisti care pot sustine cu succes orice polemica asupra oricarui subiect , unii chiar filozofand asupra acestora. Practic suntem o tara de prosti . Peste 80 % din populatia acestei tari este sub nivelul mediu de inteligenta iar restul de 20 la suta nu pot sa faca aproape nimic . Pe acest lucru se bazeaza si clasa politica care cu preponderenta face parte din cei 80% . In 25 de ani toti romanii au devenit niste teoreticieni desavarsiti gasind solutii asupra oricarei probleme aparute in economia acestei tari . Domnul Isarescu nu a facut nimic in acesti 25 de ani decat sa isi protejeze imaginea de virgin si sa slujeasca interesul american , acolo unde a fost format (racolat ???) . S-au vazut capacitatile lui cat a fost prim ministru in 1999-2000. In rest a aparat interese .Apartenenta la Masonerie spune foarte multe . Pentru Romania, nimic . Sustine sistemul bancar care goleste Romania de resurse . In 1989 eram un pericol pentru toata Europa . Aveam 0 datorii , aveam milioane de dolari in conturi (risipiti de baietii destepti cu ochi albastri ), aveam milioane de dolari de primit (care au fost cesionate catre diverse firme de recuperare in schimbul unor sume infime ) , aveam o industrie care functiona bine , chiar daca in cateva locuri trebuia retehnologizata , aveam o flota de nave si pescadoare cu profesionisti recunoscuti in toata lumea ( si astazi ) , o industrie de utilaje de extragere a titeiului locul II in lume si lista ar putea continua .... Eram un pericol !!! Cu un guvern de profesionisti la acel moment am fi putut fi alaturi de Elvetia ( puteam da bani intregii Europe ) . Dar nu s-a dorit . Serviciile altora si-au facut t
    • -2 (2 voturi)    
      tu ce faci acum? (Joi, 7 august 2014, 12:57)

      greenforest [utilizator] i-a raspuns lui Maximilian

      Nu iti dai cu presupusul?
      Si la faza ca eram pericol dupa '89 chiar o sa folosesc expresia ta, si anume ca delirezi.

      Tot ce aveam atunci era parte dintr-o economie inchisa. Nu zic ca era buna sau rea. Doar ca era altfel decat ce a urmat dupa '89. Noi ca tara am vrut sa facem parte din economia globala, iar aici lucrurile stau diferit.
      Te rog sa nu imi explici ca masonii au vrut sa preia controlul asupra tarii sau alte teorii cu conspiratii. Pe care nu le neg, doar ca cei care ne-au condus au semnat si au decis niste chestii care au un anumit impact.
      Si eu as vrea sa dau vina pe ei, pe altii, dar ca sa intelegem de ce suntem aici, nu putem da doar vina pe alti, straini sau conducatorii nostri, cred ca ar trebui sa ne identificam cu conducatorii nostri. Sa zicem ceva de genul: Eu am decis sa fiu parte din EU, Eu am decis sa fiu membru NATO, Eu am decis sa dau gazul pe nimic OMV-ului, Eu am decis sa iau spaga.
      Si atunci cred ca o sa intelegem ca aceste conspiratii au fost facute cu implicarea MEA.
      Dupa ce realizam acest lucru, o sa incepem sa privim diferit lumea. O sa incepem sa ne implicam, sa nu mai lasam asa usor pe cineva sa ia decizii in locul meu, O sa fim mai atenti pe cine punem sa ia decizii in locul nostru, o sa ne intereseze ce decizii ia, o sa fim atenti la ce zice. Si o sa ii dau peste bot cand ia decizii care nu sunt in interesul nostru.

      Numa bine
  • +3 (7 voturi)    
    Locurile de munca (Joi, 7 august 2014, 8:19)

    coco04 [utilizator]

    De cate ori aud ca statul trebuie sa creeze locuri de munca ma ingrozesc.
    Statul nu poate crea locuri de munca decat cu titlu de exceptie si pe perioada limitata (constructie de infrastructura,etc).
    Acele locuri de munca prin care statul angajeaza ümfland aparatul birocratic,se stie de fel de locuri de munca sunt.
    Mediul privat e cel care creeaza locurile de munca,
    Statul poate doar STIMULA creerea de locuri de munca.
    • 0 (0 voturi)    
      locuri de munca (Vineri, 15 august 2014, 19:07)

      ConstantinMarina [anonim] i-a raspuns lui coco04

      Nici nu trebuie sa fi economist ca sa iti dai seama ca ceva nu merge. Rau de tot nu merge , si eu cred ca nu guvernul este de vina.Sau parlementul !.Cand uni incaseaza imense sume de bani ca salarii , poate ca ar trebui sa mai si investeasca exact acolo unde ii invata pe aiti sa o faca.Fara suparare Daca se produce atat de mult incat uni sa castige 20 -30 salarii medii , probabil ca vor mai mult.
  • 0 (0 voturi)    
    Dl Isarescu cu sacii in car !!! alt mandat !!! (Vineri, 8 august 2014, 8:34)

    andreesanu [utilizator]

    Si pentr ca sa nu se zica ca nu-i interesat de viitorul BNR care la o adica tine de starea economica a tarii, Dl cu N mandate la BNR s-a apucat de indicatii !!!.
    Ce mare filozofie sa vezi ca Romania este la pamint ???,ca industria este o umbra !,ca agricultura este la voia si la speranta in cel de sus !,ca serviciile sunt o bataie de joc,ca bancile traiesc din banii clientilor si deponentilor,ca nu s-au facut investitii si-ii abandonat viitorul !!!,ca guvernele Ponta sunt niste caricaturi incompetente sa faca proiecte pentru absorbtie de fonduri
    europene,ca imbogatitii din privatizari nu-s in stare sa puna un leu ca si cofinantare la proiecte
    de investitii cu absorbtie de fonduri europene .
    Vorbe goale pe toate canalele :politice,guvernamentale,bancare,si de informare=prostirea populatiei.
    Jale,jale,jale !!!.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri