E oficial: Romania a reintrat in recesiune economica dupa doua trimestre consecutive cu scadere economica. INS a ascuns datele, Eurostat le-a facut publice

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 14 august 2014, 13:54 Economie | Finanţe & Bănci

Victor Ponta a dus Romania in recesiune
Foto: Agerpres
Cea mai neagra veste pentru Romania: economia a intrat in recesiune, dupa ce doua trimestre consecutive (Trimestrul 1 si Trimestrul 2 din 2014) au inregistrat contractie economica. Informatia a aparut initial intr-un comunicat Eurostat difuzat in cursul diminetii de joi, 14 august, si a fost confirmata telefonic pentru HotNews.ro de Institutul National de Statistica. Economia Romaniei a scazut in trimestrul 2 cu 1% fata de trimestrul 1, si cu 0,2% in trimestrul 1 2014 fata de trimestrul 4 din 2013.

Informatia privind scaderea cu 0.2% a fost data oficial doar de Eurostat in comunicat, INS trecand informatia sub tacere. Informarea initiala a INS privind evolutia T1 2014 fata de T4 2013 a fost de crestere economica de 0,1%, dar intre timp a avut loc o revizuire a datelor, revizuire care a confirmat scaderea economica. INS nu a facut niciodata publica aceasta revizuire negativa. Pana astazi, cand Eurostat a prezentat public cifrele care arata ca Romania a reintrat in recesiune economica pentru prima data dupa iesirea din recesiune in trimestrul 2 din 2012.

Datele oficiului european de statistica arata ca PIB-ul Romaniei s-a contractat pentru al doilea trimestru consecutiv (dinamica trimestru la trimestru), cu 1% in trimestrul II.

  • Nota: Recesiune tehnica inseamna existenta a doua trimestre consecutive cu scadere economica (Eurostat).
  • Nota: Romania mai intrase în recesiune în trimestrul al 3-lea din 2008 si a iesit din recesiune in trimestrul I al anului 2011. Romania a reintrat in recesiune in trimestrul I din 2012 si a iesit din recesiune in Trimestrul 2 din acelasi an.

"Cu alte cuvinte, economia Romaniei a reintrat in recesiune tehnica. Aceasta evolutie a fost determinata de contractia investitiilor productive, care nu a putut fi contrabalansata de relansarea consumului privat. Mentionam faptul ca in primul semestru economia interna s-a confruntat cu o divergenta intre climatul investitional din economia reala si climatul investitional din economia financiara, pe fondul climatului macro-financiar extern, a crizei din Ucraina si a politicii statului in materie de investitii publice", se arata intr-un raport semnat de economistul sef al Bancii Transilvania, Andrei Radulescu, publicat joi dupa pranz.

Intr-o discutie cu oficialii INS acestia au admis ca au revizuit in scadere datele pe primul trimestru din 2014 si ca suntem in recesiune tehnica.

Potrivit Eurostat, singurele tari din UE care mai inregistreaza recesiune economica sunt Cipru si Italia.







Cele mai importante evenimente cu impact negativ asupra economiei in anul 2014:

- Taxe si impozite crescute pentru companii si consumatori.
Celebra taxa pe stalp (taxa pe constructiile speciale) si acciza suplimentara pe combustibil au fost criticate de toti jucatorii economici. De exemplu, Petrom - cea mai mare companie autohtona - a anuntat ieri o scadere semnificativa a vanzarilor si a profitului, blamand exact cele doua taxe suplimentare introduse de Guvernul Ponta

- Nerealizarea veniturilor prognozate de Guvern.
Acest fapt s-a transferat in scaderea investitiilor facute de stat in economie, cu efect pe orizontala

- Investitiile straine directe au scazut in primul semestru cu 10% fata de perioada similara din 2013
(date BNR). Ceea ce inseamna ca in economie a intrat si mai putin capital decat anul trecut, care a fost oricum unul foarte slab din acest punct de vedere

- Situatia foarte slaba in ceea ce priveste atragerea fondurilor europene.
In prima jumatate a acestui an, Romania a cerut de la Bruxelles doar 2,56% din fondurile structurale alocate pe perioada de programare 2007-2013

- Situatia din UE
, unde cresterea economica a incetinit la randul ei

Ce se mai arata in Raportul Bancii Transilvania:


  • La nivelul economiei reale climatul investitional s-a deteriorat, fapt reflectat de declinul formarii brute de capital fix, cu impact nefavorabil pentru dinamica intregii economii. Mentionam faptul ca planurile investitionale ale companiilor au fost nefavorabil influentate in semestrul I de acciza la carburanti si de taxarea constructiilor speciale
  • In economia financiara climatul a fost pozitiv: costul finantarii statului a consemnat noi minime istorice, iar indicele bursier BET a urcat cu 8%
  • Evolutia nefavorabila a investitiilor productive din primele sase luni ale anului se reflecta negativ laa nivelul potentialului economic
  • In scenariul central (care va fi revizuit in toamna) ne asteptam la o relansare graduala a investitiilor productive incepand cu trimestrul al treilea, evolutie sustinuta, printre altele, de declinul costurilor de finantare (la minime istorice) si relansarea creditarii in RON, revigorarea consumului privat, o politica mai proactiva la nivelul investitiilor publice


Citeste mai multe despre   











VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
28150 vizualizari
  • -95 (105 voturi)    
    hmm.. (Joi, 14 august 2014, 14:05)

    Mazeta [utilizator]

    Dacă un organism crește în continuu este o boală. Dacă o economie crește în continuu este progres.
    • +59 (67 voturi)    
      Si totusi (Joi, 14 august 2014, 14:25)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Si totusi, daca e sa comparam economia romaneasca cu un organism, ar fi un adult de 40kg care nu se ingrasa.
      • +42 (46 voturi)    
        nu trebuie sa comparam nimic.... (Joi, 14 august 2014, 16:20)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

        ....pentru ca imaginea plagistorulul mincinos, cu casca pe cap si privind spre "zarile aurii ale socialismului", spune totul.
        Asa ceva ne aminteste de tovarasul Kim, inconjurat de iubitoarea clasa muncitoare, gata sa faureasca "maretili idealuri ale comunismului".

        In realitate, un biet mincinos patologic care si-a gasit prostii si trage pe ei la maximum posibil.
        • +21 (25 voturi)    
          pai doar l-a averizat presedintele (Joi, 14 august 2014, 17:40)

          Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui translativus

          in timpul celebrei intalniri de la Cotroceni:
          - Stiti ca in Vest economiile se contracta ...
          - ???? ;( ??? ;(
          ia zi Pontake, e naspa, ca la MTO, nu?
          • +24 (26 voturi)    
            din nefericire...... (Joi, 14 august 2014, 18:54)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

            ....nu pentru "pontake" si gasca este nasol, ci pentru noi toti, in frunte cu imbecilii iesiti "la plimbare".
            • +17 (23 voturi)    
              BOC (Joi, 14 august 2014, 19:54)

              dorul [utilizator] i-a raspuns lui translativus

              O să ne lipsească domnul Boc. O să-l regretăm.

              Pe Ponta nu îl înjură nimeni că suntem în recesiune.
              • +3 (5 voturi)    
                Boc s-a sacrificat pentru Romania (Vineri, 15 august 2014, 23:11)

                ty [utilizator] i-a raspuns lui dorul

                Ponta a sacrificat Romania pentru interesul lui si a partidului.
                • -1 (3 voturi)    
                  Ei, pe bune? (Sâmbătă, 16 august 2014, 14:16)

                  dbdb [utilizator] i-a raspuns lui ty

                  Hai, nu zi-i! Nu pot sa nu observ insa "mica manipulare" din titlu: recesiune economica, in loc de recesiune tehnica. Aici e clinciul! Romania, avand o economie cu puternice influente generate de anotimpuri, poate sa intre f. usor in "recesiune tehnica" fiindca ultimele 2 trimestre sunt cele mai importante in general la toate business-urile care se deruleaza in Romania. In ultimele 2 trimestre se fac cu adevarat banii, in primele, cam vii cu bani de acasa.
              • 0 (4 voturi)    
                BOC (Joi, 14 august 2014, 19:54) (Sâmbătă, 16 august 2014, 9:16)

                madav [utilizator] i-a raspuns lui dorul

                Nu-l ating injuraturile....are casca
        • +32 (36 voturi)    
          O gasca de hoti care se vor partid politic! (Joi, 14 august 2014, 17:44)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui translativus

          Asta e PSD!
          E oficial, Romania este in recesiune, dupa doi ani de crestere economica. Benzina guvernelor Boc si MRU, care si-au sacrificat carierele politice pentru a trece tara prin criza, s-a terminat neasteptat de repede. INS a ascuns datele dar Eurostat le-a facut publice. Intre timp Ponta se crede pe Playstation 4 jucand "Grand Theft Auto" cu economia Romaniei!...

          Mi-e sila!
          • +22 (24 voturi)    
            intradevar... (Joi, 14 august 2014, 18:59)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            ...o gasca de hoti dar aleasa de o majoritate imbecila naravita la pomana.

            Aceasta este "democratia parlamentara" !
            Smecherii "huzureste" iar prostii "plateste" !
            • +1 (3 voturi)    
              Un sistem care evoluează, (Vineri, 15 august 2014, 7:43)

              Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui translativus

              cel în care mulți muncesc pentru puținii care huzuresc. De ce sistemul în care toți muncesc este nefuncțional?
              • 0 (2 voturi)    
                eroare de directie ! (Vineri, 15 august 2014, 15:46)

                translativus [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

                Escrocheria numita "democratie parlamentara" nu evolueaza (in sensul pozitiv) ci degenereaza intr-un grup infractional organizat, fapt vizibil zi de zi.

                Sunt absolut de acord cu huzurul dar doar pentru cei care prin munca lor onesta si l-au castigat, ori smecheria, minciuna, hotia si escrocheria, in sistemul meu de valori, nu figureaza la capitolul munca onesta.

                Spuneti ca "De ce sistemul în care toți muncesc este nefuncțional? "
                Eu unul nu cunosc un asemenea sistem. Dvs cunoasteti ?
      • -15 (23 voturi)    
        YOY (Joi, 14 august 2014, 16:43)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

        Comparatia se face in mod normal YOY... deci Ponta are dreptate... aici HN era mai ok cu calculele http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-14806597-ins.htm
        • +19 (21 voturi)    
          LOL (Joi, 14 august 2014, 18:44)

          Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          Nota: Recesiune tehnica inseamna existenta a doua trimestre consecutive cu scadere economica (Eurostat).
          Deci n-are nici o treaba ce zici tu (comparatia anuala, YOY), cu definirea recesiunii tehnice, care se face trimestrial.
          Pe de alta parte, se confirma ce am spus de mai multe ori: Ponta si-a subordonat direct INS-ul tocmai pentru a-si putea ascunde antiperformanta, iar "realizarili" cu care s-a tot laudat erau facute din pix.
          • +10 (12 voturi)    
            Omul se bagă-n seamă (Joi, 14 august 2014, 21:48)

            Kute [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

            dar are, sărmanul, o idee fixă care i s-a tras de la frunzărirea unui manual de macroeconomie. De-atunci tresare periodic şi zice: ioi, ce dăştept mi-s, ioi, ioi, ioi! Poate-l aude Ponta şi-l pune în locul ministresei Nuriella Roubinescu la prima remaniere de guvern.
    • +57 (61 voturi)    
      :) (Joi, 14 august 2014, 14:37)

      owl [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      La Stefan Gheorghiu nu se invata nici un pic de economie?
      • +2 (10 voturi)    
        chiar asa educat nu e nici individul asta... (Joi, 14 august 2014, 18:04)

        brahmenau [utilizator] i-a raspuns lui owl

        la Stefan Ghiorghiu erau formate "cadrele"...ori asta, postaci la hotnews pe post de Gica contra numai a "cadru" nu aduce.
        El nu are curajul sa recunoasca "valoarea si priceperea guvernului" si implicit a marelui ponta...freaca menta p-aci
    • +61 (67 voturi)    
      mda... (Joi, 14 august 2014, 14:49)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca o mazeta creste in continuu, este o boala, un cancer, un orgasm, un progres, sau un blestem???

      Intreb si eu...!!!

      Vai de neamul asta care este blestemat sa nu se curete niciodata de asemenea specimene...!!!
      Ne meritam soarta cu varf si indesat...; pana la urma, scapa cine poate...!
      Pentru toti tinerii care au in cap altceva decat A3, emigrati fratilor unde vedeti cu ochii, parasiti aceasta tara condusa de mazete si de laturi, nu va mai uitati in urma ca nu nu va apreciaza nimeni aici! Aici vor ramane doar scursurile care se vor devora intre ele pentru bani, iar politica va fi ciomagul cu care-si vor atinge scopurile!
      Lasati mazetele sa se sfasie intre ele, duceti-va in cele mai indepartate colturi ale lumii si intemeiatii-va famili, traiti-va viata si incercati sa fiti fericiti si linistiti!
      In urmatorii 100 de ani neamul asta se va dezintegra pur si simplu; va disparea de pe harta lumii! Din cauza acestor mazete, tot mai multi romani aleg drumul pribegiei si al instrainarii!

      Pentru asta, va multumim din suflet, mazetelor!!!
      • +11 (15 voturi)    
        It's done already (Joi, 14 august 2014, 15:33)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

        Mai sunt putini, "buni" ramasi.
        Nu creca este alta cale, stai in Romania la cheremul borfashilor si al Dottorului, or alegi calea pribegiei, in 3 ani recuperezi anii pierduti in Romania si dupa aia mergi tot inainte.
    • +22 (30 voturi)    
      Parere (Joi, 14 august 2014, 14:53)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Eu cred ca esti un frustrat inca virgin.

      Sfat: Nu te arunca sub metro cand simti ca te strange stomacul.
      Incearca mai bine sa te arunci in mare....departe...departeeeee...cu tot cu frustrarile tale!
    • +51 (55 voturi)    
      mda... (Joi, 14 august 2014, 14:56)

      Capatu` satului [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      daca analizam cresterea din statele UE am putea sa aflam ca in realitate ea a insemnat o contractie sau o stagnare a economiei;

      recesiunea odata inceputa este foarte greu de oprit, in conditiile in care urmeaza o perioada electorala cand trebuie date cat mai multe pomeni ce este de asteptat sa cresca deficitu` bujetar

      recesiunea este dovada incapacitatii guvernului ponta de a lua masurile economice optime in perioada de criza traversata de economia mondiala si demonstreaza lipsa oricarei competente tehnice a sefilor din finante;

      sa ne reamintim istoria recenta a maretelor realizari economice a ultimilor ani:

      1. guvernu` boc porneste mari lucrari in infrastructura; dupa aparitia crizei decide continurea lucrarilor de investitii si taierea pensiilor si salariilor cu 25 %;
      2. vine guvernu` ponta taie marile lucrari de investitii si da inapoi 25 % la salariatii de la stat si la pensionari;
      3. oprind lucrari le de investii in infrastructura, care produc valoare adaugata in viitorul apropiat si-a taiat craca de sub picioare;
      4. fara investitii se reduc incasarile bujetare se inventeaza taxa pe stalp si cresterea accizei la benzina - ca sa domoleasca nemultumirea se serveste anticipat scaderea TVA la paine;
      5 cresterea accizei la benzina a dus la scaderea si mai mare a incasarilor bujetare, inclusiv la scaderea majora combustibilor vanduti cu efecte negative in industr;
      6. n`ai bani nu poti face cheltuieli asa ca trebuie impozitat cei care lucreaza, ca sa domoleasca nemultumirea se serveste galusca diminuarii CAS, care in mod normal trebuia crescuta avand inj vedere nevoile crescuta de capital in acest domeniu si exemplele din US si UE;
      6 aparare proiectu` noului Cod Fiscal prin care se impoziteaza p...mea (cum ii spunea puscariasu` nastase grosului natiunii romane) si se reduc taxele pt. bogatasii de partid si de stat (reducere taxe pt. masini cu capacitate mare, pt. mai multe locuinte, etc) - acest proiect a fost pana la urma retras, dar poate reveni dupa alegeri
      • +6 (10 voturi)    
        foarte bine explicat... (Joi, 14 august 2014, 17:13)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Capatu` satului

        ..ti-as mai da cateva mii de plusuri..
      • +7 (9 voturi)    
        cind (Joi, 14 august 2014, 20:11)

        bec [utilizator] i-a raspuns lui Capatu` satului

        ai zis ca se ''impoziteaza p...mea'' m-am speriat, chiar aici am ajuns, dupa aia am vazut ca dumneata te refereai la ''pulimea'' lui bombo si oprescu.
      • -1 (5 voturi)    
        :) minune. (Vineri, 15 august 2014, 8:21)

        owl [utilizator] i-a raspuns lui Capatu` satului

        in mare ai dreptate; nu ai dreptate in partea in care pare ca aia de dinainte erau ingeri.

        1. investitii faceau, dar banii erau drenati. In plus, ca si la "fratii" lor de stanga, investitiile nu produceau nimic.

        2. nici un guvern n-a inteles ca cetateanul roman nu mai e dispus sa plateasca taxe mai mari : maresti taxa, scade incasarea. Cresterea TVA a fost un dezastru pentru economie mult mai mare decat greselile comise deocamdata de TONTA. Dar are timp sa recupereze...si in ritmul in care merge cu pomenile, nu mai e mult.

        3. taierea pensiilor a fost umplerea paharului , care a determinat revenirea psd la guvernare. Previzibil. O greseala imensa. ( si "nu aveau de ales" e o prostie. Cand nu te pricepi , sigur ca nu ai de ales)

        Guvernul actual NU are cum sa redreseze economia. Acolo unde ar trebui sa umble, sunt votanti importanti pentru partid. Sau sursele de bani de campanie.
        Guvernul care ar putea veni dupa PSD din pacate cred ca va face tot ce s-a facut in luminoasa guvernare BOC ( mai ales dupa cat vad ca e laudata pe aici, ar fi culmea sa va dezamageasca , nu?)

        Nu prea ramane decat sa ne rugam la o minune. :)
        • 0 (2 voturi)    
          nu te pricepi... (Sâmbătă, 16 august 2014, 1:31)

          Capatu` satului [utilizator] i-a raspuns lui owl

          la economie;

          taierea pensiilor si salariilor era singura masura viabila pt. continuarea investitiilor de infrastructura si permitea realizarea cofinantarii pt. investitiile din banii UE;

          vezi ca toate programele ieuropene de finantare presupun o parte de cofinantare a statului roman = daca ponta a taiat finantarea, nu ma da nici UE bani;

          ponta si`a dat singur sah mat, nu doar in infrastructura ci si pe toate programele de fonduri UE;
          • 0 (2 voturi)    
            Deci, taierea salariilor si pensiilor, (Marţi, 19 august 2014, 9:14)

            dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Capatu` satului

            alimenta investitiile umflate in infrastructura si asta a fost bine? adica, lasi un sfert din populatie cu bani putini, reusesti astfel sa omori consumul si pe partea cealalta, bagi bani cu ghiotura in investitii inutile, din care sunt sifonati si scosi din circuitul normal economic. Bravo, te pricepi tu la economie, de bubui!
    • +32 (36 voturi)    
      hmmm (Joi, 14 august 2014, 15:12)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si daca audienta latrinelor creste este bine sau rau? sau procentele lui pue monta? sau numarul de ultrasi pensinari in strada? :)
      o sa avem un an de cosmar. tinand cont ca este an electoral si plagiatorul o sa arunce cu bani in stanga si-n dreapta, de sarbatori o sa tinem post negru.
      la ce promisiuni a facut acum 2 ani si vreo 4 luni se vede ce bunastarea v-a adus.
      mazeto, le mananci banii degeaba, uita-te la el pe pagina sa vezi ce l-au luat oamenii la trei si la misto.
      du-te pe la tara ca acolo mai ai success. aici nu te mai crede nici dracu :)
    • +10 (14 voturi)    
      pana una alata (Joi, 14 august 2014, 15:59)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      vedem ca dottore tot creste, a luat deja proportii :)

      mazeto, poza asta pare veche de vreo 35 de ani, de pe vremea celui de al 16-lea congres. rimeaza si si cu reales, si cu se vrea ales. :))

      parca ar fi o panza de corneliu baba de la fostul muzeu al partidului.
      mai lipseste ...EA :))

      uite ce fete de emil bobu au aia din jurul sau ! :))
    • +11 (15 voturi)    
      Depinde daca esti copil inca sau nu (Joi, 14 august 2014, 16:27)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Tinand cont ca avem un PIB/capita de 40% din media UE, deci ca suntem foarte jos, noi chiar ar trebui sa crestem mult si bine.

      Putem sa crestem 20 de ani la rand, cu marje de crestere de 3-5% fara sa ne supraincalzim (crestrea sa fie aberanta si sa se investeasca gresit resursele).

      Doar asa avem sanse sa recuperam decalajele.

      Probleme e ca Ponta nu are in cap decat un singiur lucru: sa faca rost de bani pentru pomeni electorale.

      Economia nu poate suporta soc dupa soc: microintreprinderile trecute fortat pe impozitul pe venit, accizele majorate repetat, prin utilizarea unui curs artificial (4,73), apoi prin cresterea directa a accizei al combustibil, taxele pe infrastructura care trebuie achitate de cineva si care duc evident la blocarea investitiilor in infrastructura, blocarea dura a investitiilor publice (unde sunt noile proiecte de autostrazi? cum stam la centura Bucurestiului? dar metroul din Drumul taberei? Nu avem decat liniile facute cu carioca de Sova pe harta Romaniei)

      Pur si simplu Ponta a dat cu toporul la radacina iar si iar si iar, doar ca sa faca rost de bani pentru pomeni.

      Asta e rezultatul.
    • +8 (12 voturi)    
      pai... (Joi, 14 august 2014, 16:59)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      de ce n-o dai pe bune? s-a ales praful de toate promisiunile USL-ului, incepand cu cele 1 milion de locuri de munca...
    • +6 (10 voturi)    
      bine tu (Joi, 14 august 2014, 17:19)

      AliAbbas [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Bai Mazeta, uita-te la cresterea economica si inflatie - un tandem relevant la orice economie de piata mai!!!
      Daca ai inflatie (nu deflatie), si scadere economica, inseamna ca e o economie nesanatoasa, la care preturile cresc din cauza taxelor, iar investitiile scad...
      In fine ... crezi ce vrei..
      Oricum semnalul e dezastruos.
      Ca sa intelegi si tu ceva: preturile nu au crescut din bunastare mai! Inflatia nu e din cauza cresterii nivelului de trai mai!
    • +6 (10 voturi)    
      Dacă populația crește ... (Joi, 14 august 2014, 17:20)

      HaraldHarfagre [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ... economia trebuie neapărat să țină pasul cu ea, altfel nivelul de trai va scădea. Ăsta e motivul pentru care economia ar trebui să se afle permanent în creștere, ca oamenii să nu devină mai săraci decât erau. Iar taxele majorate sărăcesc oamenii simpli, nu îi îmbogățesc, indiferent ce cred votanții lui Ponta.
    • +4 (6 voturi)    
      Daca , "organismu' " e Ponta si PSD-ul ...e BOALA! (Joi, 14 august 2014, 18:07)

      DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca economia Romaniei creste ,ai dreptate , e progres !
    • -3 (7 voturi)    
      Corectie, (Vineri, 15 august 2014, 0:09)

      dan tulceanu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca un organism creste in continuu, nu este o boala si daca o economie creste in continuu, nu are nicio treaba cu progresul.
      In rest tot ce ai spus aici este adevarat.
  • +40 (44 voturi)    
    Stimate domn, noi n-am iesit din recesiune (Joi, 14 august 2014, 14:06)

    mnicku [utilizator]

    Punct. Spuneti d-le adevarul din spatele cifrelor asa cum este

    Vrajelile cu cifrele facute din tasta DEL le cred doar prostii .
    Economia e in genunchi, firmele se inchid pe capete , somajul creste de la luna la alta dar ni se serveste o crestere economica falsa . Mai avem putin si auzim ca economia duduie .

    Duduie de atita prostie in capul guvernatilor
  • +46 (50 voturi)    
    bravo copiatorii (Joi, 14 august 2014, 14:17)

    tenere [utilizator]

    ati dat-o in sfarsit de gard, acum o sa vina doamna cu studiile secrete sa ne spuna cum au reusit marea performanta sa ne bage in recesiune

    tara de stupizi, cand va treziti sa dati jos mascaricii astia cu iz sovietic care ne conduc si ne tot conduc de vreo 60 de ani?
    • +4 (8 voturi)    
      avem o problemã cu soarecii ... (Joi, 14 august 2014, 15:21)

      Mari.an [utilizator] i-a raspuns lui tenere

      Nu zic ca nu trebuie inlocuiti... nici nu trebuiau sa ajunga la putere NICIODATA dupa 1989.
      Dar problema e: cu cine sa-i inlocuiesti? Cu copiii lor? Pai si copiii lor sunt la fel de "alterati" ca doar nu te astepti ca acei comunisti pe care ii aveam in 1990 sa-si creasca copiii ca pe niste democrati?
      Vorba aceea: "ce se naste din pisica, soareci mananca"
      Acum, daca restul populatiei doarme astfel ca Ponta sa aiba liniste, tara asta isi merita soarta.
  • +67 (73 voturi)    
    Pentru spalatii pe creiere de la A3 (Joi, 14 august 2014, 14:20)

    ticbis [utilizator]

    Va traduc eu ce inseamna asta, ca stiu ca nu va prea duce capul...:
    Asta insemna saracie crunta, somaj in crestere, preturi crescute, nivel de trai in scadere, pensiile si salariile bugetarilor afectate grav de inflatie, marirea taxelor, a accizelor si a impozitelor, deprecierea leului, stoparea investitiilor statului in domeniile educatiei, medicinei, infrastucturii publice, reducerea drastica a locurilor de munca in sectorul bugetar, inghetarea pensiilor si a salariilor, imprumuturi cu costuri uriase de pe piata financiara internationala, intrarea tarii in colaps total!

    Ati vrut Ponta, na, acum aveti Ponta pana o sa va iasa pe nas! O sa va saturati de el ca de mere padurete!

    PS: Nu exista niciun roman din tara asta care sa poata afirma cu mana pe inima ca acum o duce mai bine decat in urma cu 3 ani cand "taia Boc salariile si pensiile"!!!
    Nici macar pensionarii, bugetarii amarati, somerii sau asistatii sociali, nici macar Voiculescu, Nastase sau Becali, nici macar Ponta, Dragnea sau Sova! Absolut toti acestia traiesc mult mai rau decat acum 3 ani, in vremea guvernarii Boc!

    PS2: Antena 3 dauneaza grav sanatatii mintale!
    • +5 (11 voturi)    
      pai... (Joi, 14 august 2014, 17:03)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      subscriu, "insa pentru ca toate trebuiau sa aiba un nume", Basescu e de vina!
  • +36 (40 voturi)    
    Sa vezi ca iese lumea la "plimbare"... (Joi, 14 august 2014, 14:27)

    Johanis [utilizator]

    ...noroc ca pensionarii nu inteleg ce se intampla si sunt indemnati doarma linistiti ca economia duduie. Sa vezi in viitorul nu foaret indepartat cum vor merge la jilava sa le dea voiculescu pensiile ca econoimia lu' ponta nu mai are de unde. De, asa e cand minti continuu si sugrumi si privatu', toate prostiile pt voturi si asistati social.
  • +34 (38 voturi)    
    Ponta știe ? (Joi, 14 august 2014, 14:37)

    Fisherman [utilizator]

    ”planurile investitionale ale companiilor au fost nefavorabil influentate in semestrul I de acciza la carburanti si de taxarea constructiilor speciale”

    Economia este globalizată la un asemenea nivel încât un faliment care se finalizează undeva, în Papua, poate declanșa un lanț de evenimente care dezechilibrează alte afaceri undeva, în Europa sau Argentina, iar aceste dezechilibre se propagă, fiecare, în sistemul economic propriu, provocând alte mici lanțuri de dezechilibre.
    În final, buturuga mică va răsturna carul cel mare, insolent și indolent.
    Niciun Hudini al economiei nu va putea controla capcana relațiilor create de Legile Economiei de Piață.
    Poate că ar fi util să fie acceptat principiul entropiei din termodinamică și în economie.

    Din nefericire, nu-i poți explica unui individ, care-și adună cu foarte mult efort, pe un picior de plai, pe o gură de rai, cele necesare existenței zilnice pentru el și familia sa, că decizia lui Ponta de a mări acciza la combustibil a produs un val de neîncredere în lumea investitorilor străini al căror capital ține în viață șubreda economie românească.
    Nici lui Ponta nu-i poți explica asta pentru că acest individ nu înțelege ce înseamnă Legile Economiei de Piață.

    Doar cei care îl manipulează pe Ponta știu !
    Iar aceștia poate chiar doresc falimentarea României.
  • +27 (31 voturi)    
    Of course NOT ! (Joi, 14 august 2014, 14:39)

    LegatusAugusti [utilizator]

    "................nu a putut fi contrabalansata de relansarea consumului privat."
    =====================================

    Cu ce sa faci consum privat ? Cu ajutoarele sociale ???
    10 pachete de tigari (de contrabanda - deci nefiscalizate), niste parizer (fiind foarte cald se strica repede-si el si starea [biologica] a natiunii) , niste pileala contrafacuta (deci si ea nefiscalizata) si un Cola maaaare de promotie de la Paste - de 2,5 litri - (gustul pur al westului fiscalizat - sau poate ceva mai diluat)................in rest pomeni de pe la europarlamentare (faina, peste afumat, zahar, ulei...............astea or fi fost fiscalizate ????).
    Putere de cumparare neamule !

    Da nu vin prezidentialele ?!? In trim IV e crestere mare sigur ! Eurostat o sa vada el ! Creste puternic scandalul, of course !

    Pa !
  • +21 (25 voturi)    
    offf (Joi, 14 august 2014, 14:41)

    MarianDandarila [anonim]

    Offf, si-asa de bine o duceam pana acum cand reintram in recesiune....
  • +31 (35 voturi)    
    Ponta si... (Joi, 14 august 2014, 15:14)

    AlinaNegrescu [anonim]

    Incompetentii de la guvernare...
    • +5 (9 voturi)    
      Padon, (Joi, 14 august 2014, 16:10)

      Yankeu [utilizator] i-a raspuns lui AlinaNegrescu

      ''cinstiti'' si '' cei mai competenti '' ca asa zicea viorel cand se juca de-a guvernul in masina spre valea Prahovei cu crin.Drep e ca viorel e ''cel mai competent'' prim mistru.Cu adevarul si gramatica sta el mai prost.Si cu bunul simt, si cu alea, si cu alea...Dar la minciuni , ne-ar aduce titlul mondial, daca s-ar organiza o astfel de competitie.
  • +10 (14 voturi)    
    Nu se poate, Ponta spunea ca a facut (Joi, 14 august 2014, 15:36)

    Parzivall [utilizator]

    din Romania Tigrul Europei. Sa inteleg ca minte si ca tigrul e de fapt un Pisic?
    • +4 (6 voturi)    
      Da' ce (Joi, 14 august 2014, 22:08)

      Kute [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      pisicu' nu-i şi el felină, ce dacă-i din carton reciclat din numere vechi date la topit din Scânteia.
  • +8 (12 voturi)    
    hai ca se poate./.. (Joi, 14 august 2014, 15:42)

    qwerasdf [utilizator]

    mai scumpiti benzina sa aveti voi bani de pensii si ajutoare sociale
  • +10 (14 voturi)    
    previzibil... (Joi, 14 august 2014, 15:49)

    a.ardeleanul [utilizator]

    dezastrul, nu doar economic,dupa ce batranii/somerii/analfabetii/mortii au votat cel mai cinstit si profesionist guvern!! o adunatura de creaturi sinistre,dominati de aroganta/minciuna/dezinformare,jalnic de nepregatiti,plagiatori,dezinteresati de tara,preocupati de hotie la drumul mare,comportament specific anilor 50 etc...cum sa nu ne calce in picioare cand 30-35 la suta ii voteaza indiferent de ce fac,peste 40 la suta au incredere in ponta...cat de prost poti fi sa nu deosebesti minciuna de adevar si sa creditezi prorusii sa-ti creioneze viitorul tau si al copiilor???!!! sa vedeti ce va urma,ce dezastru planeaza asupra tarii cu astia /// la guvernare...mai vorbim...
  • +6 (10 voturi)    
    E OFICIAL!! (Joi, 14 august 2014, 15:54)

    flyngangel [utilizator]

    Si cand esti cel mai incapabil Pm pe care la avut Romania de cand exista ca stat unitar, Tu, te uiti in oglinda si te vezi marea promisiune a politicii romanesti si viitorul presedinte.
    Cred ca ai nevoie de o baie cu apa sfintita.

    Nu e nevoie sa iti mai pomenesc numele, esti deja prea faimos.

    Of Doamne, unde ai gasesti pe toti acesti genii ?
    Mare iti e gradina.
  • +9 (13 voturi)    
    BUN! (Joi, 14 august 2014, 15:54)

    Patrula10000 [utilizator]

    E nevoie de o noua taxa!
    • +3 (9 voturi)    
      sunt pregatite (Joi, 14 august 2014, 17:24)

      mariushn [utilizator] i-a raspuns lui Patrula10000

      Sunt pregatite deja.
      Le-au ascuns pana se mai limpezesc apele cat de cat.
      Ei pur si simplu nu stiu sa faca altceva.
  • +7 (11 voturi)    
    ii sta bine cu casca aia (Joi, 14 august 2014, 15:55)

    nash pandelica [utilizator]

    cativa ani pe un santier, in costum...cu dungi... si o casca tricolora... l'ar ajuta sa'si mai revina.

    ca prea s'a ingrasat de cand nu mai merge la marsuri si plimbari de protest.

    totusi, costumul de zburator il prindea mai bine.

    proportiile lui au crescut invers proportional cu ale economiei. care pana mai ieri, bubuia. in capul lor.

    o asteptam pe dna menistra sa ne spuna cum se mai da usturoiul in piatza...
  • +1 (5 voturi)    
    Si tu, Brutus? (Joi, 14 august 2014, 15:56)

    Razvan_M [utilizator]

    http://www.zf.ro/zf-24/institutul-de-statistica-a-ajustat-in-secret-datele-pentru-t1-pe-care-le-a-comunicat-numai-eurostatului-romania-a-reintrat-in-recesiune-13091616
  • +8 (12 voturi)    
    e simplu (Joi, 14 august 2014, 15:58)

    dum_i [utilizator]

    La alegeri trebuie fiecare cetatean responsabil sa convinga cat mai multe rude, prieteni samd sa voteze daca nu cu Johannis, macar impotriva lui Ponta.

    Sau daca se simte taliban antenist pana la capat, sa ia o gura de aer adanca si sa faca duminica aia o plimbare .. in parc.

    Asta e tot. Si sa ne rugam ca macar peste 5 ani sa nu mai trebuiasca sa votam negativ.

    Dar un lucru e clar. Ponta la Rahova langa ciracii lui. Nu la cotroceni.
  • +11 (15 voturi)    
    ha-ha-ha.. (Joi, 14 august 2014, 16:00)

    exilatul [utilizator]

    ce imi place poza : imi aduce aminte de unul care se ducea in vizite de lucru pe santiere...sa nu aiba soarta lui si acest escroc plagiator...
  • +13 (17 voturi)    
    Genialul Ponta si taxele din primavara (Joi, 14 august 2014, 16:04)

    AliKimiku [utilizator]

    respectiv taxa pe stalp si suprataxa pe combustibil au lovit scurt. Totul se adauga pe lipsa de proiecte noi de infra-structura si non-absorbtia fondurilor europene. Anul trecut baietii au inaugurat la greu km de autostrada inceputi de hulitul Boc dar de doi ani desteptii nu au inceput nimic.
    Le-a trebuit fix doi ani sa ne puna pe butuci! Si 50% din romani se decalra dispusi sa-l voteze pe Ponta? suntem o natie de cretini?
  • +13 (17 voturi)    
    nu cred, sunteti niste basisti! (Joi, 14 august 2014, 16:08)

    Yankeu [utilizator]

    Nu ne-a spus noua luminosul nostru primministru, ( mandru ca e roman si cretin ortodox ) ca avem o minunata crestere economica? Ca totul este numai lapte si miere? Si voi spuneti ca e doar zer si fiere? Vreti sa spuneti ca mandrul roman ortodox minte?Cum sa cred ca viorel minte? S-ar darama pamantul...
    Viorele, nici nu stii , scadenta tampeniilor facute la guvernare cand vine ( n-am gasit alta rima!).SI vine.Ca sa intelegi si tu, daca masina nu mai are combustibil, orice ar face copy - lotul ( era sa scriu ''paste'' ) tot se opreste.Si atunci e jale!Ca or sa sara pe tine toti cei prostiti pana acum, si baronii care nu vor mai avea ce fura, si telespectaroii antenelor care nu vor mai avea ca manca, si oamenii de buna crednta !
  • +5 (11 voturi)    
    cu tot cu agricultura (Joi, 14 august 2014, 16:09)

    generatie [utilizator]

    stati linistiti oameni buni ca urmatorul trimestru o sa fie cu crestere, doar s-a recoltat graul si rapita in iulie si se recolteaza porumbul in septembrie, noi exportam cat se poate de mult cereale si iar intram pe plus.....dar minunea nu o sa tina decat un trimestru ca din octombrie nu se mai recolteaza nimic......
    • +2 (4 voturi)    
      nici o vrajă (Vineri, 15 august 2014, 2:16)

      aac [utilizator] i-a raspuns lui generatie

      ca să ieși din recesiune îți trebuie două trimestre consecutive pe plus.
  • +11 (15 voturi)    
    cum sa fie oficial? (Joi, 14 august 2014, 16:09)

    victor L [utilizator]

    Atita timp cit prim plagia, pardon, prim ministrul nu declara asa ceva, sint scornelile oamenilor lui Basescu.
    Ieconomia duduie.
  • -2 (4 voturi)    
    protest aniversar (Joi, 14 august 2014, 16:16)

    VecheaVeche [anonim]

    https://www.facebook.com/events/715368795191310/
  • +10 (14 voturi)    
    La cat este de mare si vizionar, vedem Ulan-Batoru (Joi, 14 august 2014, 16:28)

    Plagarus [utilizator]

    Ulaanbaatar este originea stramosilor lui Viorel Dorelul, guvernarii romanesti !
    Acum, cu o creştere anuală de 15 la sută,Mongolia se află pe locul patru printre ţările cu cea mai rapidă dezvoltare
    Ce spui " doctore " nu faci un masterat pe la Ulan Bator si pana te intorci se pune tzara pe picioare ?!
  • +13 (17 voturi)    
    Ce tare-i poza!!! (Joi, 14 august 2014, 16:53)

    bogdan1477 [utilizator]

    Dorel ii arata ceva de dupa deal si pontanacul priveste total nedumerit
  • +5 (9 voturi)    
    urmeaza... (Joi, 14 august 2014, 17:44)

    liviu_ [utilizator]

    cumva cincinalul in 4 ani?!
  • +11 (13 voturi)    
    Demisia, incompetentilor! (Joi, 14 august 2014, 18:15)

    jamiroquai [utilizator]

    Poza imi aminteste de un "Car cu boi" al lui Grigorescu, vedeti cum cerul cu nori arata aproape identic?
    Undeva, in partea de jos, e si carul.
  • -1 (9 voturi)    
    Dle Dan Popa... (Joi, 14 august 2014, 18:41)

    Rares101 [utilizator]

    Mai aveti putin si sunteti echivalentul lui Mihai Gadea de la Antena 3. Romania nu a intrat in nici o recesiune, care e definita ca 2 trimestre de scadere economica COMPARATIV cu aceleasi trimestre de anul trecut. Definitia dateaza din 1975 si apartine statisticianului american Julius Shiskin, iar in SUA nu vorbeste nimeni niciodata de trim asta fata de cel precedent dupa cum bine stiti. Asta e doar o abordare europeana, care da datele si si. Nu e cazul sa inventati dvs definitii si sa picati in ridicol.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Recession#Definition

    Binenteles ca putem vorbi de cauzele unei incetiniri economice, sau gasim sursa problemelor, vinovati si posibile solutii, dar denaturarea adevarului nu e calea. Cum ar fi oare posibil sa aiba o tara cresteri anuale de 3,5% si 2,5% in 2 ani consecutivi, dar in acelasi timp sa intre in recesiune? Asta e un non-sens!
    • -2 (2 voturi)    
      ha (Vineri, 15 august 2014, 8:44)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Rares101

      am citit link-ul dat de tine si nu zice nimic din ce zici tu. Romania este in recesiune, a avut 2 trimestre consecutive de scadere. Tot in articolul ala spune ca o tara este in recesiune daca are o crestere a somajului de 1.5% in 12 luni, ceea ce iarasi e cazul in Romania.
      Nu stiu cu cine tii tu dar cu cu adevarul e clar ca nu tii
    • +1 (3 voturi)    
      si de ce ar trebui (Vineri, 15 august 2014, 9:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rares101

      sa folosim metodologia americana cand suntem in UE? sau folosim ce metodologie ne e favorabila?
      Cat despre cresterea aia fabuloasa de 3.5 sau 2.5% eu cred ca e obtinuta din pix de INS
      Economia pe teren, in retail sau in productie, se vede cu totul altfel cu cifre in scadere si sute de oameni someri.
      PS incearca maine sa angajezi un om cu 1200 lei si intreaba-i pe cei ce vin de ce au plecat de la ultimul loc de munca. 80% iti vor spune ca firma a dat faliment. Mai intraba-i de curiozitate si ce salarii aveau in 2007-2008
  • +8 (10 voturi)    
    Domnule Iohannis, (Joi, 14 august 2014, 18:41)

    Kute [utilizator]

    nu aveţi niciun cuvânt a ne spune? Nici intrarea în recesiune tehnică a ţării careia aspiraţi să-i fiţi preşedinte nu este un subiect serios? Minciuna prin omisiune a Institutului Naţional de Statistică nu vi se pare gravă? Mi-e din ce în ce mai neclar pe voturile cui contaţi dvs. şi ACL.
  • -6 (8 voturi)    
    ... (Joi, 14 august 2014, 19:00)

    klaudyuxxx [utilizator]

    Fata de Q2 2013, avem crestere 1.4% in Q2 2014 . Unde e problema, contractia si recesiunea?
    • +3 (5 voturi)    
      Pai nu-ti acopera nici inflatia taicule (Vineri, 15 august 2014, 2:36)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      aia 1.4%, classic dr klaudica, sguzati, dottor in economie klaudiu; esti si tu pe-o dunga cu ViVi pbserv.
    • +1 (3 voturi)    
      ha (Vineri, 15 august 2014, 9:07)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      si fata de 95 avem crestere daca e s-o iei asa. avem 2 trimestre CONSECUTIVE in care PIB-ul a scazut. asta arata ca trendul este negativ, deci scadem, nu crestem. efectele in economie ale masurilor economice nu sunt imediate, acum incepe sa se vada ce a facut guvernarea de stanga, cresterea s-a datorat trendului ascendent dat de guvernarile de dreapta anterioare (boc, ungureanu)
  • +3 (5 voturi)    
    Kim Jong-un (Joi, 14 august 2014, 20:32)

    654321 [utilizator]

    ...?!
  • +4 (6 voturi)    
    :O (Joi, 14 august 2014, 21:41)

    N-joy [utilizator]

    cum adica INS a ascuns datele?
    vaaai, ce dragutz ca au vrut sa ne protejeze, sa nu ne strice concediile... dar nu ar fi fost mai bine sa stim si noi cum stam?
    asa a inceput si la greci, totul mergea naspa, dar nimeni nu sufla nicio vorba... si uite unde au ajuns...
  • -5 (7 voturi)    
    Sincer (Joi, 14 august 2014, 22:38)

    Alex S [utilizator]

    Sincer sunt de dreapta si imi plac politicile lui Basescu si chiar ale lui Boc, da la faza asta are dreptate plagiatorul. Recesiune e cand scade PIB-ul, nu cand scade viteza de crestere a PIB-ului....
    • +4 (6 voturi)    
      Mai citeste odata ce ai scris (Vineri, 15 august 2014, 2:38)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      si spune si de ce? adica tot restul lumii stie ca recesiunea inseamna doua trimeste consecutive de scadere, tu si cu dottore, ntzzz, ntzzzz.
      Asta-i dottorie mai omule nu stiinta.
    • +1 (3 voturi)    
      sincer (Vineri, 15 august 2014, 9:53)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Eu cred ca "cresterea PIB" raportata de INS este din condei. Discut cu o multime de oameni din retail, din B2B sau din productie si toti imi spun ca cifrele merg in jos sau in cazurile fericite se mentin comparat cu anul trecut.
      1din 10 spune ca e pe crestere.
      Deci de unde crestere de 2.5% ? din exporturile Dacia?
  • +2 (4 voturi)    
    Ceva asemanator cu 'MTO'! (Vineri, 15 august 2014, 6:38)

    hotnewsfil [utilizator]

    Privind in zare, ca vitelul la poarta noua!
  • 0 (2 voturi)    
    multumire (Vineri, 15 august 2014, 8:31)

    waldemarrd [utilizator]

    Citesc foarte des acest site si ma bucur ca am devenit partenerul dvs.
  • -1 (5 voturi)    
    :) (Vineri, 15 august 2014, 8:32)

    owl [utilizator]

    Cata "cerneala" despre o minciuna de stat... Nu merita Ponta atata atentie... Dintre cei care pot intelege, mai e careva care mai are sperante de la guvernarea PSD? Eu nu cred.

    1. INS a invartit intotdeauna datele , ca sa iasa ce trebuie. Intotdeauna insemna inlcusiv pe perioada lui BOC.

    2. Si Basescu ne-a anuntat ca am iesit din criza, inainte de alegeri : desigur, tot o minciuna.
    Diferenta ar fi ca Basescu ne prostea in fata, Ponta a incercat sa ne prosteasca mai sofisticat.

    :) probabil ca e de preferat totusi prosteala lui Basescu.
  • -3 (3 voturi)    
    Reclame electorale pro-Ponta pe HN (Vineri, 15 august 2014, 9:31)

    Nyk1 [utilizator]

    Tocmai am văzut următoarea reclamă la voi pe site:

    „Iohannis minte!

    Traian - Gepetto - Băsescu (păpușarul lui Iohannis)
    Klaus - Pinocchio - Iohannis”
  • 0 (6 voturi)    
    datele la T2 2014 sunt estimative (Vineri, 15 august 2014, 9:37)

    ics_11 [utilizator]

    1. oricui spune ca suntem in recesiune ii rog sa constate ca, asa cum prezinta eurostat, pib-ul a crescut fata de 2013 cu 2.6%.

    2. datele afisate ieri sunt estimative, s-ar putea ca la urmatoarea estimare a datelor pentru T2 sa avem alte valori, nu neaprat negative fata de T1.

    3. basescu a spus ca, in conformitate "cu standardele europene", suntem in recesiune. eu nu stiu sa existe un standard in acest sens, asa ca va rog sa-mi dati un link la standardul european la care face referire, ca sa vedem ca nu a mintit.
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 15 august 2014, 10:53)

    dragos234 [utilizator]

    Cu cateva luni in urma ne miram de ce scad incasarile bugetare in conditiile in care aveam "crestere economica". Explicatia e acum foarte simpla: cresterea economica era de fapt scadere.
  • -2 (6 voturi)    
    In 6 luni crestere economica d 6 % adevarata (Vineri, 15 august 2014, 11:42)

    SRA [utilizator]

    In 6 luni ROMANIA pe crestere economica daca la masurile anuntate de Traian BASESCU, acciza si taxa pe stalpi se ajuta :
    Legea sanatati, liberalizarea caselor de asigurare sanatate, tariful medical, gestiune analitica pe pacient = 220'000 noi locuri de munca

    Campusurile de formare profesionale in sistem DUAL = 200'000 noi locuri de munca

    CASS scos din sarcina firmelor (asigurarea de sanatate) este o notiune privata = 50'000 noi locuri de munca

    Legea educatiei cu inceperea scolii la arsta de 4 ani = 80'000 noi locuri de munca

    Reducerea personalului improductif din administratia locala si centala cu 200'000 unitati.

    In 6 luni se asigura crestere economica de 6 %
    • +3 (5 voturi)    
      nimic ... (Vineri, 15 august 2014, 13:39)

      TRABI [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      nimic nu este productiv ....... hai sa-i facem pe toti la birouri si sa se ocupe de monitorizare cand tara nu are productie .
      Nici o masura luata de asa zisele guverne nu au adus nimic ...> iata tara unde este si amenintator parca fra viitor . Pai cum ?
  • +2 (4 voturi)    
    despre ce se discuta ? (Vineri, 15 august 2014, 13:17)

    TRABI [utilizator]

    Ce mai discutati fratilor atat despre INS , ponta , basescu , tip teoria apa in piua .
    Problema noastra este cine au ales ani la randu aceste lichele in fruntea unei tari care ar avea tot ce-i trebuie .
    Nu vedeti ca fac circ ieftin prin care pun romanii in polemica ??
    Ganditi altfel , nu analizati toata ziua teoria chibritului pe tema pe care le impun impotentii politicieni ....memorati si puneti in scris radacina raului ca sa putem face liste cu dracii care nu ne-au mai lasat nimic . Nu este caragios ca tot cei care distrug socitatile sa faca tot ei restructurarile care dau oamenii pe drumuri ? Sau , guvernele si parlamentul care ne-au tradat in forma continuata sa vina sa ne spuna ca trebuie sa mai platim taxe si sa plecam la lucru in Africa , Asia ca in Europa este mai greu cu locurile de munca.
    Ia sa ne gandim cum sa-i inchidem pe viata sa terminam o data cu mascarada . Sunt multi indivizi cu studii carea au muncit intre oameni si cunosc ce inseamna sa traiesi cu putin si fac si lucruri utile pentru ceilalti fara a recurge la furt - acestora trebuie sa le dam liber imaginatiei si conducerii
    Oricum , avem si am avut in guverne , parlament , presedintie , numai tradatori de tara - hoti - grupari de crima financiara si industrial-agricola . DNA , Curtea de Conturi , Politia economica --> cat mai repede faceti ce trebuie cu criminalii si tradatorii de tara !
  • +3 (5 voturi)    
    Impotenta guvernamentala pe toata linia !!! (Vineri, 15 august 2014, 20:46)

    andreesanu [utilizator]

    Gargaragii,mincinosi ,lichele ,loaze,mafioti,repetenti impostori ,plagiatori,smenari,derbedei golani ,tinichele ,scursuri,tate,i-a tunat i-a adunat Ponta in cele trei guverne de rahat.
    Si cu asa adunatura vreti voi sa progreseze tara asta ?
    Astia-s buni de dus la balamuc or la puscarie ,cine dracul a mai vazut din golani si derbedei ministri ???
  • +4 (4 voturi)    
    Tipic comunist ! (Sâmbătă, 16 august 2014, 5:52)

    John M. [utilizator]

    Stiti ce a raspuns Ceausescu la intrebarea ziaristului american, "De ce sunt magazinele goale in Romania?" A zis asa: " Oamenilor muncii le merge asa de bine in Romania si au atatia bani, incat imediat ce se baga marfa in magazin, acestia o cumpara pe toata. (interviu luat de saptamanalul Newsweek, in august 1989).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă