DOCUMENT Amenzi de pana la 70.000 de euro sau retragerea licentei pentru asiguratorii reclamati intemeiat de clienti, propun service-urile auto​

de C.Z.     HotNews.ro
Luni, 18 august 2014, 12:57 Economie | Finanţe & Bănci

documente
(18 Aug 2014) DOC, 51KB
​​Firmele de asigurari fata de care clientii de polite auto depun la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) multe reclamatii intemeiate ar trebui amendate cu pana la 70.000 de euro sau cu retragerea licentei pe 30 de zile, propun service-urile auto independente.

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) a transmis, luni, Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) 12 propuneri privind norma de solutionare a reclamatiilor si petitiilor in cazul daunelor auto.

In context, Asociatia critica dur actuala propunere (vezi documentul atasat mai jos), recent emisa de ASF, privind modificarea normei de solutionare a reclamatiilor in asigurarile auto, ca fiind favorabila firmelor de asigurari, in detrimentul asiguratilor.

"Actuala propunere a ASF de modificare a normei privind solutionarea reclamatiilor continua sa protejeze mai curand firmele de asigurari si nu asiguratii romani, situatie care pune inca o data la indoiala interesele dupa care Autoritatea se ghideaza in misiunea sa de protejare a asiguratilor romani si ridica semne de intrebare asupra nivelului de pregatire al <<specialistilor>> din cadrul acesteia. Romania are nevoie de o piata de asigurari supravegheta si reglementata in sensul unei protejari autentice a intereselor asiguratilor romani", acuza presedintele ASSAI, Cristian Muntean.

Una dintre propunerile ASSAI se refera la sanctionarea firmelor de asigurari pe clase de abateri, in functie de numarul reclamatiilor intemeiate pe care clientii lor le fac la ASF.

Astfel, la 20 - 50 de reclamatii intemeiate pe luna, firmele de asigurari ar urma sa primeasca un avertisment. La 51 - 150 de reclamatii intemeiate pe luna, firmele de asigurari ar urma sa fie sanctionate cu amenda de 20.000 de euro. La 151 - 300 de reclamatii intemeiate pe luna, amenda ar urma sa creasca la 40.000 de euro, iar la 301 - 500 de reclamatii intemeiate, sanctiunea ar urma sa urce pana la 70.000 de euro.

Firma de asigurari pentru care asiguratii trimit la ASF peste 500 de reclamatii intr-o luna ar urma sa se aleaga cu retragerea licentei de functionare pentru 30 zile, conform propunerilor ASSAI.

"Repetarea a trei luni consecutive a abaterilor identificate sa atraga dupa sine o sanctiune suplimentara aferenta unei categorii superioare de sanctiuni, considerand ca societatea nu a luat masuri de corectare a acestor fapte", mai propune ASSAI.

Spre exemplu, la o sanctionare timp de trei luni in clasa 1 de abateri (20-50 de reclamatii intemeiate), in care societatea de asigurari a primit 3 avertismente, asiguratorul respectiv ar urma sa primeasca si o sanctiune suplimentara aferenta clasei a doua de abateri, respectiv, amenda de 20.000 de euro.

Alte propuneri trimise de ASSAI la ASF pentru norma de solutionare a reclamatiilor si petitiilor in cazul daunelor auto:
  • Rubrica de "Reclamatii petenti" va avea caracter permanent pe prima pagina a site-ului societatii de asigurari. Asiguratorul va include intr-o pozitie vizibila, chiar pe prima pagina a site-ului oficial, o rubrica permanenta denumita Reclamatii Petenti care cuprinde situatia actuala a reclamatiilor inregistrate in ultimele 3 luni incheiate, precum si istoricul reclamatiilor inregistrate in ultimele 12 luni;
  • Informarea clientilor in momentul achizitiei unei polite de asigurari RCA sau/si CASCO cu privire la numarul de reclamatii inregistrate de catre societatea de asigurari. In momentul prezentarii unei oferte de pret pentru vanzarea unei polite RCA sau/si CASCO catre orice client, asiguratorul/brokerul va fi obligat sa ataseze clientului, alaturi de cotatiile de pret pentru primele de asigurare transmise si un tabel cu numarul de reclamatii pentru ultimele 12 luni, pentru fiecare asigurator ofertat. In momentul in care asiguratul decide achizitia unei polite de asigurare RCA/CASCO, acesta sa primeasca si un tabel cu situatia tuturor reclamatiilor la adresa asiguratorului ales pentru ultimele 12 luni.
  • Modificarea continutului rezolutiei de solutionare a reclamatiilor transmise de catre ASF catre petenti. ASF va face dovada catre petent a masurilor de sanctionare a asiguratorului in situatia in care reclamatia se confirma. Autoritatea va raspunde argumentat la toate solicitarile adresate de catre petent.
  • Asumarea raspunderii de catre ASF pentru raspunsurile transmise catre petenti. ASF nu va mai putea include in raspunsul adresat catre client nici o forma de declinare a raspunderii, asa cum se intampla in prezent in cadrul oricarei adrese de raspuns catre petent. Semnatarul adresei de raspuns (angajatul ASF) va putea fi astfel actionat in instanta pentru modul in care a rezolvat reclamatia adresata.
  • Sanctiuni clar specificate pentru incalcarea fiecarei prevederi din propunerea de norma. ASF trebuie ca pentru fiecare obligatie neindeplinita de catre asigurator sa includa in norme si sanctiuni clar prevazute, raportate la gravitatea faptei, descurajante pentru societatile care le incalca. In proiectul prezentat de ASF, tocmai acestea lipsesc.
  • Asumarea raspunderii de catre ASF pentru politele de asigurare facultativa. ASF trebuie sa isi asume raspunderea prin rezolvarea tuturor petitiilor adresate, indiferent de natura si tipul de asigurare reclamat. ASSAI reclama ca in prezent, pentru reclamatiile pentru politele de asigurare facultativa inaintate de petenti catre ASF, institutia isi declina competenta raspunderii sub pretextul existentei unui "contract intre parti" asupra caruia nu poate interveni si ii sugereaza reclamantului sa se adreseze instantelor de judecata pentru rezolvarea situatiei reclamate. Dat fiind ca durata medie de solutionare a actiunilor in instanta este de peste trei ani, asiguratii prejudiciati/ abuzati de firmele de asigurari renunta la o astfel de demers. "In Romania, exista peste 800.000 de asigurati CASCO (polita de asigurare facultativa) care nu sunt protejati de catre ASF", arata ASSAI.
  • Protectia persoanelor juridice abuzate de catre Asiguratori. In prezent, pe site-ul ASF, rubrica de reclamatii contine doar rubrica adresata persoanelor fizice fara optiunea ca o persoana juridica sa poata reclama un abuz al asiguratorilor. Prin urmare, acestia nu sunt protejati de abuzurile asiguratorilor. O astfel de limitare a drepturilor asiguratilor/pagubitilor reprezinta o ingradire, o discriminare si un abuz al unei institutii a carei menire este supravegherea pietei de asigurari. "In Romania, exista peste 2 milioane si jumatate de asigurati RCA persoane juridice neprotejate de catre ASF", sustine ASSAI.
  • Termenul de raspuns din partea ASF catre petenti sa nu depaseasca 30 de zile si sa nu poata fi prelungit.
  • Numarul de reclamatii inregistrate la ASF sa fie contorizat si afisat in permanenta pentru fiecare asigurator in parte. ASF sa afiseze pe prima pagina a site-ului institutiei o rubrica denumita "Reclamatii" ce va cuprinde urmatoarele: numarul total de reclamatii adresate institutiei, pentru intreaga piata de asigurari; numarul total de reclamatii adresate institutiei pentru fiecare societate de asigurari in parte.
  • Doar anumite campuri sa fie obligatorii de completat in momentul formularii unei reclamatii on-line. Singurele campuri obligatorii de completat in aplicatia on-line a ASF sa ramana doar cele care privesc identitatea reclamantului, detaliile si descrierea evenimentelor, abuzului reclamat si pretentiile acestuia.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2512 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    frectie (Luni, 18 august 2014, 13:22)

    za_omu [utilizator]

    De parca eu trebuie sa trec 5 semafoare pe rosu si sa fiu filmat de fiecare data ca sa mi se ridice permisul :))
    Documente facute de copii de scoala primara.
    Nu nene, reclamatia se investigheaza si in functie de gravitate se aplica amenda sau alte sanctiuni ce o fi asa de greu?
  • +1 (1 vot)    
    subtire (Luni, 18 august 2014, 13:50)

    Nevermind [utilizator]

    70k eur per reclamatie si suna rezonabil.
  • -1 (3 voturi)    
    desigur... (Luni, 18 august 2014, 14:08)

    adrian_rolland [utilizator]

    Si imediat autoritatile vor veni in sprijinul asiguratilor prin adoptarea acestor propuneri. Naivii nu-si dau seama ca ala din fruntea ASF-ului este platit de asiguratori si ca nu va avea absolut nici un interes in a solutiona favorabil pt. asigurati reclamatiile primite.

    Uite aici propuneri :

    1. Asigurat cu asigurare valabila, termen de rezolvare a problemei 5 zile lucratoare.

    2. Asiguratul sa-si ia masina din service IMEDIAT dupa reparatie si nu dupa ce da asiguratorul banii

    3. La 100 de reclamatii intemeiate venite pentru neplata serviciilor catre service-urile auto in timp de 5 zile lucratoare de la efectuarea reparatiilor, de catre firma de asigurari, sa i se retraga automat acesteia din conturi sumele solicitate + despagubiri.

    4. Firma de asigurari sa se judece cu cel care a savirsit un accident si nu are asigurarea obligatorie si nu accidentatul.

    5. Retragerea licentei de functionare a firmei de asigurari daca nu-si respecta indatoririle fata de clienti avind mai mult de 1000 de reclamatii intemeiate lunar.
    • 0 (2 voturi)    
      ai utat sa specifici (Luni, 18 august 2014, 16:48)

      tibirk [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      costul politei sa fie de 2 lei...precum comentariul tau.
      Minus.
      • -1 (1 vot)    
        @tibirk (Luni, 18 august 2014, 17:32)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui tibirk

        lucrezi in asigurari si iti pierzi locul de munca / nu-ti mai ioei bonusurile de performanta ... sau ti-a afectat caldura creierii?

        Demonstreaza te rog ca am un comentariu de doi lei, punctual.. astfel.. poate ai de facut plimbarea de seara pe la Cotroceni si eu te retin...
        • +1 (1 vot)    
          imi pierd vremea, dar raspund... :) (Luni, 18 august 2014, 22:05)

          tibirk [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          Nu lucrez in asigurari, nu mi-a afectat caldura "creierii" si nici nu fac "plimbari" pe la Cotroceni.
          Discern si raman uimit de aberatiile pe care le poate debita un cetatean (cel mai probabil nemultumit de serviciile oferite de un service auto, ca urmare a unui accident…apropos de domeniul in care lucrez).
          Speram ca in urma comentariului meu sa mai citesti o data ce ai scris…nu ai facut-o, prin urmare nu vad nici un motiv sa imi pierd vremea punctual…dar pt ca ai cerut-o, hai sa o fac:
          1. Exista deja un termen legal de 10 zile de la data depunerii ultimului document la dosarul de dauna. Acest termen este foarte mic in unele cazuri dar Service-urile au semant conventii de colaborare cu Asiguratorii si plata se face la scadenta conform conventiei. Practic, termenul mult prea scurt aduce in avantaj numai unitatile reparatoare pentru ca il forteaza pe Asigurator sa isi trimita clientul sa repare in regie proprie…. La politele facultative termenul este stabilit de comun acord intre Asigurat si Asigurator, conform conditiilor de asigurare. Platesti polita dublu/triplu sau cat valoarea masinii si iti reduc Asiguratorii termenul la o zi daca vrei.
          2. Asta se intampla in momentul de fata. Conditia este sa mergi la o unitate reparatoare cu care Asiguratorul are decontare directa. Termenul despre care vorbeai la punctul 1 strica tocmai aceasta facilitate.
          3. Termenul la care Asiguratorul plateste catre unitatea reparatoare se stabileste printr-un contract bilateral intre cele doua parti.De ce sa intervina un tert si in ce scop? De ce la 100 si nu la 50? Sau de ce nu la 1000? Un Asigurator are 1.500.000 de clienti si altul are 40.000. Care sunt sansele ca cel cu 1.500.000 de clienti sa ajunga mai repede la cele 100 de reclamatii?
          4. Care firma de asigurari din cele 20-30 care presteaza pe piata? Sau daca vinovatul nu are RCA dam vina pe toate firmele de asigurari?
        • +1 (1 vot)    
          continuare cu pct 5 (Luni, 18 august 2014, 22:06)

          tibirk [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          5. Vezi pct. 3…. Daca un Asigurator are 1.500.000 de clienti si altul are 40.000 cum sa le stabilesti un prag de reclamatii? Nu ai mentionat nimic de nr de reclamatii neintemeiate…cu alea ce facem? Ca daca am eu “boala” pe un Asigurator, ii fac o suta de reclamatii, ii mai faci si tu vre-o 40 si altii tota asa si ajunge imediat la “mia” propusa de tine.
    • 0 (0 voturi)    
      in parte sunt de acord (Luni, 18 august 2014, 18:36)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      dar la punctul 3 , la 4.000.000 reclamatii intemeiate cel putin..
      iar la punctul 5 retragerea licentei la cel putin 10.000.000 reclamtii...cel putin
      eram ironic...
      propun ca ASF sa-si faca treba pt. care functioneaza, nu am pretentia ca in caz de accident firma de asigurari sa-mi plateasca alt mijloc de transport daca nu pot folosi masina accidentata( cum este in Germania) si sa-mi vireze banii in maxim doua saptamani, nu sa dureze peste 18 luni , si sa nu vireze un leu, cum este o firma care a mai fost suspendata odata.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-i retrage nimeni licenta lui Tiriac (Luni, 18 august 2014, 17:05)

    Matrafirefox [utilizator]

    Credeti ca i-ar retrage cineva licenta lui Tiriac? Haha

    "Expertii terta parte" care ar trebui sa-ti constate dauna totala gasesc ei ceva sa nu-ti plateasca si uite asa tot la tribunal ajungi

    Ah, si sa nu faceti niciodata intelegeri amiabile, chemati politia, cereti procesul verbal...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri