Raiffeisen Bank a realizat un profit net de 45 milioane euro in primele sase luni ale lui 2014, fata de 60 milioane euro, cat inregistra in iunie 2013. Profitul estee cu ceva mai mult decat expunerea bancii pe firmele apartinand lui Dan Voiculescu (40 de milioane de euro). Valoarea totala a activelor Raiffeisen Bank a ajuns la 5,94 miliarde euro (crestere cu 6%) fata de cele 5,59 miliarde euro cat erau la finele lui iunie 2013. Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, volumul total al creditelor a crescut cu 6%, pana la 3,83 miliarde euro, iar o evolutie similara au inregistrat si depozitele (+6%), ajungand la 4,3 miliarde euro. Raportul credite/depozite este in prezent de 89% (constant fata de iunie 2013). In termeni comparabili, profitul net inregistrat la jumatatea anului fata de perioada similara a anului trecut a scazut cu 6,2% .

"Veniturile bancii se mentin la acelasi nivel ca si anul trecut, la 221 milioane de euro, ceea ce este in sine o performanta notabila in conditiile actuale de piata. Avem un sistem foarte bun de control al riscurilor si al cheltuielilor care ne-a permis sa fim mai eficienti in activitatea de zi cu zi. Dezvoltarea unor relatii si a unui parteneriat pe termen lung cu clientii nostri ramane unul din obiectivele noastre principale si sunt multumit ca baza de clienti IMM si cea de clienti de top au cele mai mari cresteri in acest an", a spus Steven van Groningen,

Presedinte&CEO Raiffeisen Bank.

Rata solvabilitatii Raiffeisen Bank a fost de 18,4% la sfarsitul primului semestru al lui 2014. Intr-un context economic inca dificil, cheltuielile nete cu provizioanele au crescut la 40 milioane euro comparativ cu primul semestru al lui 2013, cand erau 36 milioane de euro, influentate fiind mai ales de provizioanele in segmentul persoanelor juridice. Pe de alta parte, este demna de mentionat imbunatatirea semnificativa a indicatorilor de risc aferenti persoanelor fizice. Rata creditelor neperformante a inregistrat o crestere usoara, pana la 8,21% fata de 7,95% cat era in iunie 2013.

Ca rezultat al masurilor luate de banca pentru cresterea eficientei si pentru diversificarea surselor de venituri, raportul cost/venituri a ajuns la 58,7% fata de 59,9%, cat era la jumatatea lui 2013. O tendinta imbucuratoare si confirmata de prima jumatate a anului 2014 este aceea ca tot mai multi clienti folosesc canalele electronice pentru a face operatiuni.

Numarul utilizatorilor Raiffeisen Online a depasit 100 mii (+22% fata de anul trecut), in timp ce numarul utilizatorilor Smart Mobile aproape s-a dublat (+93%), ajungand la 13,5 mii. Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 100.000 IMMuri si 7.700 de companii. La mijlocul anului 2014, reteaua Raiffeisen Bank numara 528 de unitati (fata de 524 in iunie 2013), peste 1.100 de ATM-uri si aproximativ 13.000 de EPOS-uri.

Banca avea la mijlocul acestui an 5.478 angajati, fata de 5.427 in 30 iunie 2013.