Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Bancile reclama timpul scurt de dezbatere pe comisioanele la ATM si ca nu au fost consultate de ANPC

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 27 august 2014, 7:42 Economie | Finanţe & Bănci

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania reclama timpul relativ scurt de dezbatere publica acordat de ANPC privind proiectul de ordin privind afisarea comisionalelor in suma absoluta la retragerile de numerar de la bancomate, precum si faptul ca nu au fost consultate anterior publicarii acestuia, scrie Mediafax.  "Orice masura menita a satisface acest obiectiv va fi sprijinita de catre CPBR cu conditia ca asemenea masuri sa fie implementate in mod constructiv si sa nu produca distorsiuni in piata. CPBR considera ca ar fi trebuit initiat un proces consultativ mai amplu, care sa cuprinda si reprezentanti ai comunitatii bancare inca dinaintea publicarii proiectului, pentru a putea discuta diferitele aspecte de ordin tehnic si operational ce tin de asemenea initiativa si a evita astfel posibile reveniri asupra formei initiale", se arata intr-o pozitie transmisa de Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR).

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a publicat marti un proiect de ordin prin care bancile vor fi obligate sa afiseze pe ecranele bancomatelor toate comisioanele aferente operatiunilor pe care un client doreste sa le efecuteze cu un card de debit sau credit, exprimate in suma exacta, nu procentual.

"Prestatorii de servicii care efectueaza operatiuni de plata prin intermediul cardurilor de debit si a cardurilor de credit la terminalele ATM au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu contractul de prestari servicii, conform prevederilor prezentului ordin", se arata in proiectul de ordin.

Bancomatele trebuie sa afiseze pe ecrane toate informatiile legate de costurile tranzactiei, in ordinea operatiunilor efectuate de catre client, acesta avand astfel posibilitatea de a renunta la operatiunea respectiva, fie ca este vorba despre eliberare de numerar, transfer din cont, plati de facturi sau alte servicii solicitate.

Informatiile privind costurile trebuie sa fie vizibile si usor de citit, precizand suma exacta pe care o persoana o are de platit pentru fiecare operatiune, nu procentul perceput.

"Va trebui ca bancile sa-si faca cunoscute punctele de vedere asupra aceste initiative si in mod independent, fiindca fiecare are particularitatile sale, legate de numar de clienti, numar de ATMuri etc. La modul general vorbind insa, este de la sine inteles ca ar trebui luati in consideratie o serie de factori inainte de lansarea unui astfel de proiect, ca de pilda cadrul legal, posibilitatile tehnice de a implementa astfel de masuri, cat si costurile asociate implementarii unor asemenea aplicatii, inclusiv cine va suporta aceste costuri si ce impact ar putea avea aceste costuri in relatia dintre clienti si banci", se arata CPBR.

CPBR considera ca aspectele enumerate sunt importante si nu pot fi trecute cu vederea in lansarea unor asemenea initiative.

"Bancile membre ale CPBR sunt, bineinteles, deschise in a discuta aceste aspecte cu ANPC si sunt in egala masura interesate sa afle daca ANPC a structurat aceasta propunere legislativa pe baza un studiu sau program care evidentiaza impactul si/sau consecintele acestor masuri asa incat sa produca efecte benefice si corecte in piata. In functie de astfel de considerente si tinand cont de faptul ca pana la acest moment bancile nu au fost consultate in privinta acestei initiative, ramane de vazut daca perioada de consultare propusa de ANPC (1-19 septembrie a.c.) va fi deajuns pentru a servi scopului avut in vedere si a contribui la intarirea echilibrului in piata", se mai spune in nota CPBR.

Proiectul ANPC precizeaza in detaliu obligatiile bancilor, stabilind ca dimensiunea literelor/cifrelor trebuie sa fie egala cu restul caracterelor de pe ecranul ATM-ului.

Daca se blocheaza sau se retine cardul de debit/credit in bancomat, insitutia de credit care detine ATM-ul are obligatia sa informeze clientii respectivi pe ecranul terminalului despre termenul maxim de recuperare a cardului si numarul de telefon la care clientul poate apela in aceasta situatie, cu intervalul orar specificat in care poate contacta banca.

ANPC asteapta propunerile si observatiile pentru proiectul in dezbatere in perioada 1-11 septembrie.

In prezent, bancile nu afiseaza la bancomate costurile privind tranzactiile care se pot efectua la ATM-uri.

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania a fost infiintat in acest an si cuprinde sase dintre cele mai mari banci din Romania: BCR, BRD, Raiffeisen, UniCredit - Tiriac, Volksbank Romania si ING Bank Romania.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1708 vizualizari




ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version