Femeile au o mai mare deschidere in utilizarea cardului, in timp ce barbatii prefera cash-ul - studiu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 5 decembrie 2014, 14:42 Economie | Finanţe & Bănci

Femeile sunt mai deschise la modalitatea de plata cu cardul, atat pentru produse cat si pentru servicii, in timp ce barbatii prefera mai degraba cash-ul, arata im studiu EY Romania. Cand platesc cash, romanii achizitioneaza cel mai adesea produse alimentare, imbracaminte si electronice

Chiar daca platile in numerar reprezinta cea mai veche forma de circulatie a banilor, plata cu cardul este o varianta non-cash din ce in ce mai folosita in practica. Ca sa identifice ponderea celor doua categorii de plata in comportamentul de consum: cash sau non-cash, EY Romania a realizat o cercetare in perioada 31 martie ¬ 5 mai, pe un esantion de 280 de persoane, cu varsta intre 20 si 35 de ani.

Astfel, studiul arata ca in Romania femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plata in timp ce barbatii prefera cash-ul. Studiul a fost structurat pe etapele pasilor de cumparare a 5 tipuri de produse si 4 tipuri de servicii din care am extras datele relevante pentru modalitatea de plata si experienta post-cumparare.

Iata cateva dintre concluzii:

  •  In ce priveste achizitionarea serviciilor, femeile prefera ca modalitate de cumparare: 79% in magazin, 7% online si 14% ambele; in timp ce barbatii prefera ca modalitate de cumparare 70% in magazin, 8% online si 22% ambele.
  •  Cumpararea produselor este preferata de femei in varianta: 68% in magazin, 6% online si 22% ambele; in timp ce barbatii opteaza pentru modalitatea de cumparare in magazin 63%, online 7% si ambele 30%.
  •   Atat femeile (85%) cat si barbatii (82%) prefera sa faca imprumuturi bancare in sucursala. Femeile prefera sa cumpere produse alimentare (87%) in magazin si asigurari (81%) in agentie, in timp ce barbatii prefera si ei sa cumpere serviciile medicale (77%) si automobile (76%) de la sursa.
  •   Desi mici ca pondere, valorile inregistrate la cumpararea in mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt: telefonia mobila/servicii internet -13% femei si 20% barbati, electronice si electrocasnice - 7% femei si 10% barbati. 
Modalitati de plata 

Cash - in functie de categoria produselor, femeile prefera ca modalitate de plata cash-ul pentru: produse alimentare (69%), imbracaminte (68%) si electronice si electrocasnice (52%). In functie de categoria serviciilor, femeile platesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobila/serviciile de internet (57%) si politele de asigurare (55%).

In cazul barbatilor, pentru categoria produselor analizate, in topul preferintelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), imbracaminte (67%) si electronice si electrocasnice (64%). In functie de categoria serviciilor, barbatii platesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobila/servicii de internet (75%) si asigurari (63%).

Card - in functie de categoria produselor, femeile prefera ca modalitate de plata card-ul pentru: electronice si electrocasnice (39%), automobile (30%) si imbracaminte. In functie de categoria serviciilor, femeile platesc cu cardul pentru: imprumuturile bancare (35%), asigurari (33%) si servicii medicale (22%).

In cazul barbatilor, pentru categoria produselor analizate, in topul preferintelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele si electrocasnicele (30%), imbracaminte (29%) si produse alimentare (26%). In functie de categoria serviciilor, barbatii platesc cel mai mult cu cardul pentru: imprumuturi bancare (33%), asigurari (25%) si telefonie mobila/servicii internet (21%).   
 
Caracteristicile pentru care ar plati in plus


In functie de categoria produselor, 21% dintre femei ar plati in plus pentru disponibilitate imediata, iar 15% pentru caracteristici inovatoare in timp ce 19% dintre barbati ar plati in plus pentru disponibilitate imediata, iar 18% pentru caracteristici inovatoare.

In ceea ce priveste categoria serviciilor, 34% dintre femei sunt dispuse sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata iar 18% pentru servicii premium, in timp ce 27% dintre barbati sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata, iar 17% pentru servicii premium si 16% pentru personalizare.
 
Caracteristica principala in functie de categoriile de produse/servicii analizate pentru care sunt dispuse femeile sa plateasca in plus este disponibilitatea imediata pentru serviciile medicale 43%, imprumuturi bancare 36%, comparativ cu barbatii care sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitatea imediata la achizitia de servicii medicale 33% si 27% pentru imprumuturi bancare si asigurari.  

Experienta post-cumparare

Pentru femei, experienta personala buna si foarte buna de cumparare cu furnizorii produselor si serviciilor analizate inregistreaza cele mai mari procente pentru imbracaminte 53% si produse alimentare si servicii medicale cate 48%, in timp ce pentru barbati acelasi tip de experienta este asociata furnizorilor de imbracaminte 56%, automobile 54% si, la egalitate, telefonie mobila/servicii de internet, produse alimentare si electronice si electrocasnice 52%.

Din perspectiva serviciilor achizitionate, cele mai importante aspecte referitoare la experienta post-cumparare pentru servicii sunt: asistenta client pentru 29% dintre femei si 34% dintre barbati, urmata de asistenta in garantie pentru 28% dintre femei si 21% dintre barbati.

In timp ce din perspectiva experientei post-cumparare a produselor distributia procentuala pe genuri arata ca, pentru 31% dintre femei si 30% dintre barbati, asistenta in garantie este un aspect important urmat de asistenta client pentru 25% dintre femei si 28% dintre barbati. Asistenta client este importanta pentru 34% si 33% dintre femei la achizitionarea de asigurari si servicii medicale si pentru 45% si 37% dintre barbati la achizitia de imprumuturi bancare si imbracaminte.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

889 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Asa este! (Vineri, 5 decembrie 2014, 14:52)

    scepticu [utilizator]

    dupa cum remarca cercetatorii Vasluieni sunt motive intemeiate pt asta. Printre altele:
    - Femeile se duc la mall (card), barbatii in carciumi (cash)
    - Femeile se duc la terapeut (merge si su cardul), barbatii pe centura (doar cash).
    Oricum, studiul de mai sus sugereaza si faptul ca mama Omida a inceput sa accepte plati cu cardul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri