Lista investitiilor de la buget in 2015. Cheltuielile destinate investitiilor: 44,8  miliarde lei. Un sfert din proiectele de investitii sunt in regiunea Bucuresti-Ilfov

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 11 decembrie 2014, 9:26 Economie | Finanţe & Bănci

Centura Sud a Bucurestiului, pe lista investitiilor in 2015
Foto: Hotnews
In anul 2015 cheltuielile destinate investitiilor insumeaza 44,8  miliarde lei, cu 8.7 miliarde mai mult ca in anul 2014, reprezentand aproximativ 6.3  % in PIB si o pondere in total cheltuieli bugetare de 18,7 %,, se arata in Raportul Guvernului privins situatia macroeconomica a Romaniei. Dupa primele 10 luni din 2014, cheltuielile pentru investitii (acestea includ cheltuielile de capital, precum si cele cu programele de dezvoltare finantate din bani interni si externi), au fost de 20,3 miliarde lei (3,1% din PIB), fata de 22,6 miliarde lei in aceeasi perioada a anului precedent. Trei sferturi din cele 25 de proiecte sunt la nivel national si un sfert, in regiunea Bucuresti-Ilfov. Vezi in text lista investitiilor prevazute pentru 2015





Structura investitii
Foto: Hotnews
Iata lista investitiilor, dupa ministerul care o coordoneaza si numele proiectului:



Ministerul    - Denumirea proiectului de investitii
           
        



           
SGG    Constructia Autostrazii Orastie - Sibiu, km 0+000 - km 82+070       
           
MT    Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului IV Pan-European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Sighisoara - Coslariu (Finantat din titlul 56.03 - Programe din Fond de Coeziune)       
           
MEN    Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI-NP)       
           
MT    Masura ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - Reabilitarea sectiunii Baneasa-Fetesti de pe linia de cale ferata Bucuresti - Constanta       
           
SGG    Constructia autostrazii Timisoara ¬ Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada, km 44+500 - km 79+625       
           
MT    Finalizare dig de larg in Portul Constanta  (Finantat din titlul 56.01 - Programe din Fond de Dezv. Regionala)       
           
SGG    Constructia Variantei de Ocolire a Municipiului Brasov       
           
SGG    Reabilitare DN56, Craiova - Calafat, km 0+000 ¬ km 84+020       
           
MT    Imbunatatirea conditiilor de navigatie pe Dunare intre Calarasi si Braila, km  375 ¬ km 175  (Finantat din titlul 56.03 - Programe din Fond de Coeziune, dini 84.01.55.01 -Transferuri interne, respectiv din 84.01.55.01.28 - Chelt. neeligibile ISPA - Fonduri nerambursabile si din 84.08.55.01.09 - Programe ISPA)       
           
SGG    Constructia Autostrazii Sebes - Turda, km 0+000 - km 70+000       
           
SGG    Constructia Autostrazii Lugoj - Deva       
           
SGG    Reabilitare DN 76, Deva - Oradea, km 0+000 ¬ km 184+390       
           
SGG    Modernizare DN 5 sectorul Bucuresti - Adunatii Copaceni       
SGG    Constructia Autostrazii Nadlac ¬ Arad, km 0+000 - km 38+882       
           
MMSC    Protectia si reabilitarea partii sudice a litoralului romanesc al Marii Negre in zona Municipiului Constanta (Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru si Tomis Sud) si Eforie Nord, judetul Constanta 
     
SGG    Reabilitare DN6 Alexandria ¬ Craiova       

SGG    Constructia Variantei de Ocolire a Municipiului Constanta la standard de autostrada, km 0+000 - km 21+775       
           
SGG    Reabilitare DN 15 Tg. Mures¬ Reghin, km 69+500- km 109+940 si DN15A Reghin ¬ Saratel km 0+000 - km 46+597       
           
SGG    Reabilitare DN 14 Sibiu - Medias - Sighisoara, km 0+000 - km 51+100 si km 57+500 - km 89+400       
           
MMSC    WATMAN-Sistem informational pentru managementul integrat al apelor       
           
MC    Teatrul National " I.L. Caragiale- Bucuresti - Stabilitatea si siguranta in exploatare optimizarea functionala  
           
MT    Canal navigabil Dunare-Marea Neagra; DCS 300/1978;       
           
MT    Canal navigabil Poarta Alba-Midia, Navodari; DCS 409/1983;       
           
MS    Refunctionalizare imobil Spital Clinic de Urgenta cu 300 de paturi Iasi, in curs de executie, pentru amenajarea Institutului Regional de Oncologie 300 paturi Iasi       

SGG    Autostrada de Centura a Municipiului Bucuresti - Sector Centura Sud km 52+770 - 100+900


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

13562 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    Regiuni sarace - votanti "prosti, da multi" (Joi, 11 decembrie 2014, 9:39)

    bunicul [utilizator]

    Nici o investitie in Moldova. Regiunea trebuie tinuta in saracie, oricum voteaza cu pesedeul. Numai ca acest calcul incepe sa se clatine. Vezi rezultatele la Prezidentiale.
    • +2 (6 voturi)    
      Spital in Iasi? (Joi, 11 decembrie 2014, 11:01)

      DanT_Cj [utilizator] i-a raspuns lui bunicul

      Si totusi spitalul ala din Iasi e in Moldova.
    • +6 (6 voturi)    
      Problema regiunilor sarace (Joi, 11 decembrie 2014, 11:32)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui bunicul

      nu cred ca e neaparat la Bucuresti... ci e fix acolo... Toate CJurile sunt conduse de burtosi cu multe milioane in conturi pe care ii intereseaza doar bunastarea proprie nu a oamenilor care, culmea ii voteaza mereu... La BT sunt aceiasi oameni corupti de 20 de ani... doar aia care au murit au iesit din prima linie
  • +7 (13 voturi)    
    ... (Joi, 11 decembrie 2014, 9:51)

    msk [utilizator]

    ... de asta trebuie regionalizare ! Banii ajung toti la Bucuresti iar "jupanii" de acolo nu vad mai departe de Pipera.
    • +1 (5 voturi)    
      Pate acolo isi au sediile. (Joi, 11 decembrie 2014, 10:30)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui msk

      Trag tot pentru ei saracii. Sa dea Domnul sa ramana cu atat cat au castigat cinstit.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu are legatura cu Bucurestiul (Joi, 11 decembrie 2014, 11:12)

      Wasp [utilizator] i-a raspuns lui msk

      Dar unii romani nu vad mai departe de strada lor. Arunca un ochi pe proiecte, cei mai multi bani se duc in proiecte de infrastructura. Centura aia de sud a Bucurestiului nu ajuta doar Bucurestenii, ci toti romanii. Cand mergi la mare nu vrei sa faci 3 ore pe autostrada de la Bucuresti la Constanta si 3 ore pe actuala centura. Dar principalii beneficiari sunt firmele din tara care au nevoie de acces mai facil si mai rapid la portul Constanta(camioanele blocate in centura Bucuresti nu ajuta firmele din tara deloc sa stii).
      Titlul articolului este tendentios, de proiectele din vestul tarii(care sunt cele mai multe, daca tot vrei sa unde -ai tu impresia ca- "se fura banii") beneficiaza si Bucurestiul precum si Constanta si Timisoara si Brasovul si restul tarii, la fel cum de proiectele din zona Bucuresti/Dunare/Constanta profita toata tara. Singura problema ar fi intr-adevar lipsa unei perspective de conectare a Moldovei atat la portul Constanta cat si la granita de vest.
      Inca ceva: incercati sa mai vizitati tara, lasati televizoarele si miturile propagate de televiziuni. Pipera este un cartier in fosta comuna(acum oras cica) Voluntari, o zona supra-evaluata, construita haotic, cu strazi inguste(ce vor trebui largite daca zona va fi inglobata de Bucuresti). Zona nu beneficiaza de investitii de la stat (si chiar ar trebui tras cineva la raspundere daca se vor face vreodata exproprieri pentru largiri de sosele de la stat). Investitii sunt doar intr-o zona apropiata de Bucuresti(foste campuri agricole) in care privatii si-au construit cladiri de birouri(pentru a evita taxele din Bucuresti). Restul de asa investitii sunt doar cartiere de case cu acces discutabil in cele mai multe cazuri spre oras. Modelul asta il vezi in mai multe orase din tara. Acolo nu vei gasi prea multi fosti comunisti "cu grade", aia stau si in Bucuresti ca si in tara in conace vechi, in zone cu adevarat spectaculoase, nu in complexe imobiliare din camp.
      • +2 (4 voturi)    
        Centura (Joi, 11 decembrie 2014, 12:12)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui Wasp

        Ca sa faca legatura catre mare e necesara conectarea A1 cu A2 prin centura NORD.
        Partea de sud e necasara mai mult transportatorilor si celor din apropiere.
        Deci prioritatea lor NU este majoritatea romanilor, iar urgentele centura NORD si Pitesti-Sibiu sint tinute CU PREMEDITARE la sertar.
        • 0 (2 voturi)    
          Uita-te pe harta (Joi, 11 decembrie 2014, 13:27)

          Wasp [utilizator] i-a raspuns lui Kap

          Confunzi A1 cu A3, legatura cea mai rapida A1 cu A2 se face prin centura sud. In plus, in nord zona de centura ce leaga A1 cu A3(probabil zona la care te referi tu) este deja modernizata(mai sunt doar cativa km ce vor fi inaugurati anul viitor).
          Ce se intampla cu Sibiu-Pitesti este intr-adevar o magarie ce nu cred ca poate tine decat de interesele unora de a incerca mutarea traficului spre Brasov pe o ruta mai lunga(de ce nu inteleg nici eu, probabil are legatura cu faptul ca vor sa faca autostrada in PPP acolo si constructorul sa incaseze taxe - o hotie intr-o tara in care platesti vigneta de drum -).
          • 0 (2 voturi)    
            Centura (Joi, 11 decembrie 2014, 14:17)

            Kap [utilizator] i-a raspuns lui Wasp

            Comarnic-Brasov fix de-asta vor sa semneze repede, pentru spaga ce vor sa o ia de la un constructor pe care il vor dota cu un contract ultrafavorabil, gen Bechtel.
            Cu centura cred ca tu confunzi: legatura A1 cu A2 a fost gindita sa se faca prin nord e mai scurt si leaga si A3, iar Boc a demarat largirea la 4 benzi pentru a putea merge continuu de la Constanta la Pitesti si in continuare pe fostul coridor IV. Si nu ma refer la zona modernizata (partial as zice eu), ci la toata jumatatea de centura, inclusiv bucatile neterminate: A1 - Chitila si Afumati - A2. Citeste, ca astea au si contracte semnate, dar sint ingropate PREMEDITAT de alde Dragnea ot TR.
      • -1 (1 vot)    
        asta am zis cand am citit titlul! (Joi, 11 decembrie 2014, 13:47)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Wasp

        "Un sfert din proiectele de investitii sunt in regiunea Bucuresti-Ilfov"

        poate este cam mult, dar centura EXTERIOARA trebuie realizata de mult, un inel cam pe la nivelul Snagovului care sa interconecteze drumurile nationale si europene (autostrazi nu prea avem) in afara Bucurestiului, pentru ca nu este normal sa treci prin oras cand vii de la Timisoara si vrei sa ajungi in portul Constanta, sau ai intrat in tara pe la Guurgiu si vrei sa ieis pe la Oradea ...>
        Cu Pipera asa este, trec zilnic pe acolo in drum spre fabrica aflata in Voluntari, drumul catre NorthGate, Vodafone si Romstahl este o sosea cu o singura banda pe sens si noroi pe margini ...
      • -1 (1 vot)    
        .... (Vineri, 12 decembrie 2014, 9:28)

        msk [utilizator] i-a raspuns lui Wasp

        ok, recunosc c-am dat-o de gard si am reactionat la titlul articolului .... comment-ul dinaintea mea (bunicu) spune insa un adevar- Moldova e in aer, acolo nu se investeste nimic, nimeni nu ajunge din Vest in Moldova (investitii) ptr ca nu are pe unde.
        Cat despre centura Bucurestiului, nu cred ca ea trebuie sa se finalizeze "ca sa ajungem la mare".... centura aia trebuia facuta de 20 de ani ptr traficul de marfuri, este o nebunie acolo, am locuit si lucrat 5 ani in Bucuresti si cand eram nevoit sa merg pe centura imi taiam venele; partea de Nord este Ok, dar trebuie interconectate toate cele 3 autostrazi ca sa insemne ceva ptr traficul de marfuri.
    • +3 (3 voturi)    
      Bucurestiul (Joi, 11 decembrie 2014, 11:24)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui msk

      Bucurestiul are cea mai mare rata de angajare din Romania, produce ce-i mai multi bani din taxe si impozite pe profit.

      Chiar imi doresc sa se faca o regionalizare la nivel de judet, nu vad de ce din banii mei din taxe se repara drumurile din, nu stiu, Teleorman, ca sa poata asistatul social sa mearga la birt pe un drum fara gropi.

      Sa ii vezi atunci pe primari ce or sa se mai agite sa faca locuri de munca, acum ii doare in basca, lasa ca muncesc prostii aia din Bucuresti, Brasov, Cluj si Timisoara si am buget fara sa fiu nevoit sa muncesc pentru el.
      • 0 (4 voturi)    
        Mda (Joi, 11 decembrie 2014, 12:45)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Eu m-am oprit aici:
        "produce ce-i mai multi bani".

        Mai departe nu am continuat.
        Nu are sens.
        Ce-i al tau e al tau!
      • +4 (4 voturi)    
        "Moldova nu-i a noastra....." (Joi, 11 decembrie 2014, 12:56)

        ddaann [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Priviti un pic mai departe de raza ochelarilor de citit. Taxele vin din locuri de munca, iar acolo unde nu sunt investitii nu sunt nici locuri de munca si nici taxe pe ele. Adica un cerc vicios. DanT_Cj a punctat ca totusi exista o (UNA!) investitie in Moldova, o sectie de tratare a cancerului. Frumos, dar nu prea cred ca se poate numi investitie economica. Viitorul? Cei tineri fug, votantii in varsta se vor duce; mortii vor mai vota, dupa metoda deja de succes.
  • -2 (8 voturi)    
    Cuibul hotilor. (Joi, 11 decembrie 2014, 10:28)

    dezamagitul [utilizator]

    In zona bucuresti-ilfof este capul mafiei care suge vlaga Romaniei acolo trebuiesc pompati bani sa aiba dragnea sa mituiasca clientii.
    Ai grija doamne de ei fiindca numai tu ii poti pedepsi .
    P.S.Vedeti inundatiile din telorman , Dumnezeu nu bate cu bata, acolo sant multi pacatosi care voteaza multiplu inclusiv morti.
  • +2 (6 voturi)    
    cool (Joi, 11 decembrie 2014, 10:30)

    bogdan1477 [utilizator]

    De aia nu are ursul coada....
    Da' chiar nici macar o investitie in zona Moldovei?!? De aia ar trebui regionalizare si impartire a banilor proportional pe regiuni. Doar Bucurestiu, Transilvalvania si Dobrogea au nevoie de investitii?!?
    • 0 (2 voturi)    
      parere (Joi, 11 decembrie 2014, 16:20)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      nu cred ca Moldova ar fi avantajata daca s-ar reginalizat si banii s-a imparti proportional... Moldova ar avea in situatia asta chiar mai putini bani ca acum... cei mai multi bani vor tot pt Bucuresti/ Ilfov plus Ardeal
  • +2 (2 voturi)    
    Sibiu-MEdias-Sighisoara (Joi, 11 decembrie 2014, 21:13)

    CiciNoka [anonim]

    Mincinosii naibii. Drumul a fost finalizat in primavara. Ce nesimtiti. Va trimit poze maine cu drumul asta sa vedeti ce frumos arata. STRABAG l-a reabilitat. Cautati pe net. O sa gasiti poze


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi