Presiune pe Putin, pietele arunca rubla ruseasca in aer. Consecintele razboiul dolarului cu rubla pentru leul romanesc

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 16 decembrie 2014, 17:22 Economie | Finanţe & Bănci

Vladimir Putin
Foto: Rompres
Pe vremea lui Ceausescu, circula un banc: care e diferenta dintre o marca germana si un leu romanesc? Raspunsul: o marca germana! Dealerii prezenti pe pietele valutare spun ca marti a fost un adevarat macel impotriva rublei rusesti si ca bancul aproape ca s-a materializat. Perechea dolar/rubla si euro/rubla ajunsesera sa se tranzactioneze la praguri record. Pentru un dolar la un moment dat se dadeau 78 de ruble, iar pentru un euro, 98. Ordinele de vanzare a rublei veneau in volume mari si in valuri carora cu greu le faceau fata traderii, a explicat marti pentru HotNews.ro un dealer autohton.





Pare sa fie un joc geopolitic prin care se urmareste declansarea unor stari puternic conflictuale in Rusia, stare care ar putea duce la miscari prin care Putin sa fie inlaturat. Dealtfel, autoritatile din Rusia fac apel la populatie sa nu intre in panica, desi pentru companiile rusesti care au contractate credite in valuta sau pentru exportatorii rusi situatia este dramatica. La fel stau lucrurile pentru omul obisnuit care a luat un imprumut in euro de la vreo banca din Rusia.. "Situatia ar putea dura pana cand Kremlinul se aseaza la masa negocierilor sau pana cand Putin va pleca", mai spun surse din cadrul economistilor sefi din banci. Romania are si de pierdut si de castigat din acest razboi.Daca din valuta care iese din Rusia, o parte se va opri la noi, se cheama ca e de bine. Daca insa bursele straine vor scadea iar sentimentul de insecuritate regionala se accentueaza, avem de pierdut.





Caderea rublei din acest an este legata de criza Ucrainea side  sanctiunile impuse asupra Rusiei in contextul unui pret al petrolului in scadere. Inchiderea accesului Rusiei la finantarea externa si micsorarea veniturilor din exporturile de petrol si gaze au facut ca intrarile de valuta in aceasta tara sa se diminueze considerabil, punand presiune pe cursul de schimb al rublei", explica pentru HotNews.ro Radu Craciun, economistul sef al BCR. 

Potrivit acestuia, accelerarea deprecierii din ultimele zile este legata de temerile ca pretul petrolului nu da semne de stabilizare, scaderi viitoare punand si mai mult la incercare balanta comerciala si bugetul Rusiei. Banca Centrala a Rusiei a fost perceputa ca miscandu-se excesiv de incet si adoptand masuri mult prea timide fata de seriozitatea situatiei cu care se confrunta piata financiara rusa. Urcarea dobanzii cheie la cu 6,5 puncte procentuale a venit la numai cateva zile dupa o alta crestere de doar 1 punct procentual, ceea ce arata o banca centrala indecisa si incapabila sa ia masuri de natura a  rupe cercul vicios in care se afla rubla. Aceasta perceptie nu face decat sa adanceasca aversiunea investitorilor fata de rubla, unii dintre acestia luand inclusiv pozitii speculative care sa le aduca castiguri din scadere rublei.
 
Craciun mai crede ca pe piata leului romanesc, miscarile valutare abrupte de la rusi trebuie judecate intr-un alt context. Economistul sef al BCR spune ca prabusirea rublei a dus inclusiv  la scaderea burselor in ultima perioada. "Principlalele surse de preocupare ale investitorilor care ii fac pe acestia sa aiba un apetit de risc in scadere sunt evolutiile din Ucraina si perspectiva unei intrari a acesteia in incapacitate de plata, evolutiile politice din Grecia unde un partid eurosceptic este favorit in cazul alegerilor anticipate precum si scadere excesiva a pretului petrolului . Aceasta scadere creaza presiuni deflationiste in crestere in intreaga lume, dar in primul rand in Europa unde o inflatie negativa ar creste efortul finantarii deficitelor bugetare datorita veniturilor in scadere. In acelasi timp, pretul in scadere al petroluluii pune sub semnul intrebarii sustenabilitatea bugetelor intr-o serie de tari dependente de exporturile de petrol crescand riscul pentru investitorii care au finantat aceste tari", mai explica Radu Craciun. 

"In Rusia avem de-a face cu o regandire a ordinii mondiale. Rusia se afla intre Vest, China si Japonia. Este o consecinta a conflictului ucrainean. Cred ca se doreste schimbarea lui Putin, dar nu prin razboi ci prin intermediul preturilor la materii prime. Statele Unite si-au facut rezerve de energie, de petrol, isi permit sa tina in frau din punct de vedere economic colosul rusesc. In Rusia acum este o criza dramatica si este clar ca in urmatoarele trimestre aceasta nu se va ameliora. Capitalurile straine ies in volume mari si cu rapiditate din tara, dar asta nu inseamna ca ele se vor opri in Romania. Daca ati fost atent la miscarile globale ale banilor, anul trecut s-a cam iesit de pe pozitia aur si minereuri si s-a intrat pe materii prime. Acestea vor fi noile arme de distrugere. Sa ajungi ca intr-o singura noapte sa dublezi aprope dobanda Bancii Centrale arata o disperare uriasa. De suferit vor suferi toti cei care au relatii cu Rusia. Uitati-va la China sau Japonia, care au si asa problemele lor structurale", a explicat pentru HotNews.ro un alt economist sef dintr-o banca cu capital strain.  "Economia Rusiei este dependenta de exportul de materii prime, in special de exportul petrolului. In aceasta situatie scaderea pretului hidrocarburilor pe plan mondial, mai ales in a doua jumatate a lui 2014, pune Rusia intr-o pozitie delicata din doua motive: primul este ca are loc o dezechilibrare a balantei de cont curent prin reducerea exporturilor, in paralel cu o scadere drastica a veniturilor la buget prin scaderea taxelor si a impozitelor legate de exploatare, productie, rafinare, export iar al doilea este intrarea pe pierdere a gigantilor petrolieri rusi care luptand cu un mediu fiscal nu prea prietenos si in absenta unor stimulente pentru a investi intampina costuri mai mari decat concurentii din alte parti si sunt mai sensibili decat acestia la variatia pretului", spune Camil Apostol, economist sef al Piraeus Bank. 

Evident, adauga Aposto,l atat scaderea fluxului de dolari catre Rusia cat si faptul ca mai multi investitori au urmat rationamentul de mai sus a dus la o scadere accentuata a apetitului pentru ruble. Desi banca centrala mai crescuse ratele de dobanda incercand sa stopeze scaderea rublei fata de dolar, acum a luat o masura mai hotarata ridicand marti dimineata cu 650 puncte de baza la 17% rata cheie si a crescut volumul de valuta pe care il ofera bancilor locale prin operatiuni repo de la 1.5 miliarde dolari la 5 miliarde dolari. Surprinzatoarea masura a readus dolarul sub 60.0 ruble pentru o scurta perioada dar s-a intors ca un bumerang cand s-a lovit de lipsa de incredere a investitorilor, perechea retragandu-se in momentul de fata peste 72.5 dupa un episod la 80.1.


"Nu credem ca speculatorii au condus piata azi (desi probabil cei mai indrazneti au incercat sa parieze pe directia de desfasurare a evenimentelor) ci investitorii pe termen lung a caror rabdare s-a subtiat si care si-au format asteptarea ca pretul petrolului va sta la nivele scazute pentru mai mult timp. Economia romaneasca este mai putin dependenta de Rusia decat majoritatea economiilor din ECE, schimburile directe fiind relativ reduse. Dar ar fi gresit sa spunem ca nu vom fi afectati. Unul din motivele pentru evolutia ezitanta a economiilor din zona euro este scaderea schimburilor economice cu Rusia, iar o zona euro mai slaba duce la o economie romaneasca mai slaba. Pe de alta parte investitorii straini care sunt acum printre obisnuitii pietei locale de debit suveran vor evita zona sau vor cere randamente mai mari", conchide economistul sef al Piraeus.

Economistul sef al BRD, Florian Libocor spune ca interpretarea economica este “criza financiara” si este justificata de o majorare cu 6.5 procente a dobanzii cheie  “peste noapte”.  Interpretarea politica este “criza geopolitica” si este justificata de lipsa unei solutii adecvate pentru a rupe “cercul vicios” al crizei ucrainene. "Fundamentul oricarei interpretari este “lipsa de incredere”, mai spune Libocor. 

In acest context, consecintele economice sunt cele clasice: caderea monedei, fuga investitiilor, cresterea preturilor si perspective consistente fie de indatorare fie de austeritate severa.   

"Data fiind delimitarea finantatorilor internationali explicata prin atitudinea critica a UE si SUA fata de pozitionarea Rusiei in conflictul ucrainean, o sursa externa de finantare va fi greu de gasit dar nu imposibil. Pe de alta parte, caderea masiva a cotatiilor petrolului, ca urmare a deciziei OPEC de a mentine productia in pofida abundentei de oferta din piata, si cresterea gradului de integrare a pietei europene de energie, a deteriorat levierul finantarii interne a Rusiei bazat pe exportul de resurse. In acest context, aparent de blocaj, capacitatea de rezilienta a Rusiei si rolul care poate fi jucat de China nu trebuie subestimate", considera economistul sef al BRD.  

Potrivit acestuia, o abordare in forta va prelungi in mod aproape cert solutionarea situatiei actuale si poate genera efecte de contagiune.

O abordare economica „interna” in care Rusia sa reformeze structural economia poate da rezultate dar nu peste noapte si nu facil in contextul tensiunilor geopolitice actuale. Astfel, abordarea diplomatica pare a fi calea de urmat pentru ca partile sa detensioneze gradual relatiile si sa refaca increderea.
  

Daca ne uitam in urma in istorie, par ca fiind certe cel putin trei lucruri, crede Florian Libocor: Primul este acela ca Rusia va accepta in cel mai rau caz o remiza, situatie in care perioada de timp necesara este doar o simpla variabila a ecuatiei.

Al doilea este acela ca solutia care va fi gasita trebuie agreata in primul rand de aceia care vor continua sa fie in pozitii si relatii de vecinatate.

Al treilea este acela ca echilibrul nu este atat de greu de atins pe cat este de dificil de mentinut.

In ceea ce priveste efectele de contagiune in regiune este evident ca exista si, cata vreme provocarile nu sunt adresate, se pot amplifica, conchide Libocor.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

39327 vizualizari

  • +7 (19 voturi)    
    pentru miticul cel mitic (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:38)

    nellino [utilizator]

    nu am stiu din timp ca dolarul se dadea cu 100 de ruble si euro cu 80 de ruble ca faceam o manevra de genul cumparam ruble de 10.000 de dolari, iar apoi cumparam euro cu rublele alea. La final as fi avut 12.500 de euro. Pe astia ii schimbam pe orice exchange european in dolari la curs de 1.25 dolari pe euro si obtineam peste 15000 de dolari.
    ce zi ar mai fi fost!
    • +3 (19 voturi)    
      Raport euro - dolar (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:48)

      dedreapta [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Dan Popa a schimbat euro cu dolarul. Sint detalii cu care nu pierde timpul in cursa spre notorietate ca "expert" in economie.
      • +12 (12 voturi)    
        nu l-a schimbat... (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:37)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui dedreapta

        ...asta a fost situatia de fapt, se platea 100 de ruble pe dollar, cred ca rusii sunt aproape de panica, nu mai cred in rubla dar nici in euro. Nu se vad salvati decat de dolar...Ciudat, nu?!
        Asta spune ceva despre puterea, forta reala a unei tari, a unei economii.
        • +1 (1 vot)    
          Transnistria (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:18)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

          Ca sa-ti dai seama cat de dobitoci sunt rusii... ei se cred mari si tari, dar in Transnistria facturile se pot plati fie in ruble transnistrene fie in dolari americani! Nici macar in ruble rusesti, euro sau lei moldovenesti!
          SUA este intr-adevar mult peste Rusia la orice, dar mai ales la putere financiara.
  • +36 (46 voturi)    
    N-a fost nici un macel "impotriva" rublei (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:48)

    Wanheda [utilizator]

    Phutin s-a macelarit singur. Cand restul lumii isi pierde complet increderea in tine....nu mai valorezi nici cat o ceapa digerata.
    • -18 (28 voturi)    
      incoltzit (Miercuri, 17 decembrie 2014, 5:46)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Atentie, animalul incoltzit devine periculos.
      Daca, in buna traditie decembrista, asa cum au facut-o in 1979 in Afghanistan si in 1989 in Romania, rusii intreprind acum ceva spectaculos? Invadarea Estoniei, sa zicem. Oare ar misca NATO vreun deget? Sau pur si simplu taie gazul Europei? Occidentul in descompunere ii va pupa picioarele imediat doar sa dea drumu' la gaz.
      • +12 (16 voturi)    
        Deschide o carte (Miercuri, 17 decembrie 2014, 7:46)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Fa cornete, fii util!
        Tu ai idee ce-au "facut" rusii in '79 in Afganistan??
    • +5 (7 voturi)    
      si ce mai plangeau unii... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 15:05)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      ce mai plangeau unii ca Romania nu adezvoltat suficient colaborarea economica cu Rusia!
      De parca rusii ar sti sa colaboreze normal cu cineva...
  • -35 (65 voturi)    
    proverb (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:52)

    Mazeta [utilizator]

    Cine se bucură acum nu știe pe ce lume trăiește. Este un bun proverb care zice: „când se bat elefanții, suferă iarba”.
    • +35 (39 voturi)    
      Nu ma bucur deloc (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:40)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Dar daca Licuriciul sef semneaza legea pentru inasprirea sanctiunilor, elefantul tau ramane un muc mic...mic...mic
      cat tine de mic ;)
    • +29 (29 voturi)    
      proverbul ala bun (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:55)

      artifice [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      de care vorbesti e ugandez.
      Invata si cateva mai apropiate atit geografic cat si situatiei,Putin le va experimenta curand:

      India:
      1.Se spune despre elefant că uneori plânge.
      2.Şi elefantul cade dacă face un pas greşit.
    • +8 (10 voturi)    
      ... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:39)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      frumoase cuvintele tale dar total irelevante.
      mazeto, singurii care sufera sunt cei platiti in ruble.
      • -10 (10 voturi)    
        Este,poate, (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:29)

        canuta [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        prima data cind ii dau dreptate Mazetei.
        Va amagiti singuri prieteni.Lumea asta nu-i facuta numai din supermarket-uri si circiumi.
        • +8 (8 voturi)    
          gresesti tu amice... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 11:30)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui canuta

          lumea asta nu e facuta din ruble... punct!
      • +3 (3 voturi)    
        mazeta (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:20)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        un motiv cat se poate de serios sa fie ingrijorata mazeta
    • +5 (11 voturi)    
      mai baieti, retorica cu -Sa fie Pace in lume! (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:58)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      e de pe vremea lui Brejnev si Ceausescu, pe vremea cand sovieticii exportau revolutia peste tot in lume si urlau din toate puterile ca ei vor pacea dar capitalistii nemernici nu sunt de acord.
    • +2 (2 voturi)    
      " filozofu' " lu' tata.... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 19:05)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu ma face sa rid ca am buzele crapate...
  • +44 (54 voturi)    
    Crimeea + Donbas = doua mere otravite (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:00)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Iata cum un castig teritorial te poate ingropa...
    • +26 (26 voturi)    
      mai ales cand nu stii ce sa faci cu... (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:42)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      ...atatea teritorii...
      Degeaba ai teritorii si bogatii naturale pe care mintea nu le poate cuprinde cand nu ai cap.
      Ce era rau daca rusii erau prieteni cu Occidentul si doreau instaurarea democratiei? Mai suferea cineva acum? Cred ca toti investitorii lumii se calcau in picioare care sa prinda o bucatica din afacerile rusesti.
      Rusia, daca avea conducatori cu cap si dragoste pentru popor, ar fi avut cele mai mari sanse, mai mari decat China, sa fie noul motor economic al lumii...
      • -9 (11 voturi)    
        ...prietenie cu occidentul.. :)) (Miercuri, 17 decembrie 2014, 11:05)

        SV [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

        ...in afaceri nu exista prietenie...iar cand vad aici pe comentarii...pe unii cu rusii bunii...iar pe altii cu occidentalii aia buni...incep sa realizez cat de multi romani au inceput sa se vanda pe mici si bere...
        Si unii si altii au facut macel din tara asta...si unii si altii ne vor sclavi...e ca in curtea scolii...ala mai mare iti ia halvita :))
        • 0 (2 voturi)    
          Comentariul dvs. - o dovada... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:10)

          Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui SV

          ...de ce Natura a ales sa reimprospateze tot ce este vechi.
          Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca acest Pamant, fiind leaganul acestei civilizatii, noi toti, fara deosebire de nationalitate, trebuie sa traim ca fratii. In loc sa ne luptam si dusmanim pentru interese meschine mai bine sa actionam in interesul comun, pentru a crea o viata mai usoara, mai frumoasa, mai sigura, mai lunga, pentru a cuceri spatiul cosmic si "transforma omul din specie planetara in specie multiplanetara" (Elon Musk - despre motivele colonizarii planetei Marte).
          Daca nu vom aceste obiective care sa ne conduca in ceeace credem si facem vom inceta sa existam iar aceasta creatie extraordinara a naturii - omul - va sfarsi fara a-si fi realizat scopul pentru care a fost creat.
          • +1 (1 vot)    
            o fi cum zici tu... (Joi, 18 decembrie 2014, 11:44)

            lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

            numai ca visam prea mult si nu vedem realitatea, din cauza unora care ne-o prezinta prea roz intr-o parte si prea grie in alta, cand de fapt lupta este pe resurse din ambele parti...
            "aceste obiective" ar trebui sa-i conduca pe cei care pot influenta destinele omenirii, nu pe noi, care putem in cel mai rau caz, sa imbogatim pe unii...
          • 0 (0 voturi)    
            Foarte 'poetic' raspuns... (Joi, 18 decembrie 2014, 16:36)

            Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

            ...dar cred ca ar fi timpul sa te dai jos din pat!
            • 0 (0 voturi)    
              @Lucyan & @Cadillac (Joi, 18 decembrie 2014, 22:22)

              Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

              Ce am expus nu reprezinta de loc un vis este o necesitate stringenta.
              De sute de milioane de ani Pamantului i s-a dat sansa sa fie aparat de coliziunea cu un alt obiect ceresc care ar sterge orice urma de viata pe Pamant. Acest lucru, insa, este foarte real si posibil. Asta este pericolul ce ne asteapta iar noi ne facem ca nu-l vedem.
              Liderii trebuie sa-si asume aceste responsabilitatii dar popoarele sunt cele ce-i pot forta.
        • -1 (1 vot)    
          cred ca este cel mai (Joi, 18 decembrie 2014, 11:40)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui SV

          adevarat comentariu... felicitari...
      • +8 (8 voturi)    
        Putin ca si U$Listi nostrii nu se gandeste la... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 11:24)

        Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

        ..la popor ci cum sa se mentina la putere. Manevrele astea i-au adus capital politic.

        Spune politicieni si trage apa.
  • +16 (20 voturi)    
    hm (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:10)

    Xorciser [utilizator]

    "Pentru un dolar la un moment dat se dadeau 100 de ruble, iar pentru un euro, peste 80. "

    Ar fi bine sa corectati. Probabil ca e invers.
    • +2 (6 voturi)    
      Asta (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:57)

      insist pana la capat [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      a fost inainte de 2000 cand moneda europeana abia se lansase pe piata valutara ! Dolarul american era mult peste euro in acea perioada pana sa se inverseze raportul !
    • +1 (1 vot)    
      nu cred (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:22)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      stiind situatia din Transnistria, tind sa cred ca rusii sunt mult mai disperati dupa dolar decat dupa euro.
  • +2 (4 voturi)    
    Corectie? (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:13)

    InsusiLuci [anonim]

    "se aseaza la masa "
  • +19 (25 voturi)    
    destinul Monarhie Ruse se poate aplica (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:22)

    un domn [utilizator]

    si lui Putin....o Planeta ar rasufla usurata
  • +10 (10 voturi)    
    o mica erata (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:36)

    pehash [utilizator]

    cu sutele alea de ruble.. mi-e greu sa cred ca ajunsese atat de mare confuzia incand sa fie dolarul mai scump ca euro.
    • 0 (0 voturi)    
      recomandare (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:23)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Iti recomand o vizita in Transnistria. Vezi ce poti cumpara cu Euro si ce poti cumpara cu Dolari.
  • +15 (17 voturi)    
    Iarasi plang... (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:47)

    Excelsior [utilizator]

    ...intens.
  • +24 (28 voturi)    
    am mai vazut astfel de situatii (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:10)

    axismundi [utilizator]

    Conform ultimelor stiri, Putin defileaza cu armata, isi arata muschii, face exercitii militare intense. Probabil ca e rupt complet de realitate, daca crede ca sclipiciul pe care il afiseaza poate masca mizeria pe care tot el a creat-o. Si probabil ca in mica lui lume minunata, afisarea excesiva de forta militara functioneaza si pentru "vestul decadent" si pentru proprii cetateni. Cumva, daca ei vor paine si circ si li s-a terminat painea, atunci o sa le arate si mai mult circ.

    Cam asa incepe sfarsitul oricarei dictaturi (fie ea fatisa, fie ascunsa). Parca urma un discurs al lui zilele astea... il astept sa vad daca confirma teoria sau nu.
    • +19 (25 voturi)    
      O sa apara matol la discurs (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:00)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui axismundi

      si o sa spuna niste chestii bolshevice de mama rusia ca ce mare e si mu moare...doar ca de data asta n-o sa mai racneasca ... o sa guitze.
    • -32 (42 voturi)    
      Hartie igeinica (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:02)

      echidistantul [anonim] i-a raspuns lui axismundi

      Atat USD, EUR cat si rubla sunt hartie igienica. Ce conteaza ca 80 de metri de Mucart se dau pentru 1 metru de Zewa? Cand Rusia nu va avea produse agricole pentru mancare, metale pentru armata si petrol pentru motoare atunci sa le plangeti de mila. Rusii se indarjesc mai tare impotriva cotropitorilor vestici si sunt gata de mari sacrificii. Mai bine sa ne plangem noua de mila, ca deja suferim mai mult ca ei. Dau faliment pe capete producatorii de carne din Romania din cauza sanctiunilor impuse Rusiei si noi stam cu coada pe sus :)
      • +8 (14 voturi)    
        Cine mah? (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:08)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

        Da niste exemple de producatori (???) sau procesatori de carne, ma rog, de oricare produse alimentare, falimentati din cauza autosanctiunilor rusesti.
        • -12 (14 voturi)    
          Cunosti? (Miercuri, 17 decembrie 2014, 7:53)

          echidistantul [anonim] i-a raspuns lui coldplayer211

          Alex Jurconi, preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro.

          Acesta a explicat că cele mai mari cantităţi de carne provin de la firme din Olanda şi Polonia.

          El a afirmat că din acest motiv, producătorii de carne de porc au acumulat, în ultimele două luni, pierderi "uriaşe". Patronatele din domeniu estimează că aceste pierderi au ajuns depăşit 20 de milioane de euro.
          Iti sunt cunoscute numele de Costin Badila si Ion Popa? Intreaba-i pe dansii.
          Radem ca puiu'n buda de rusi si noi ne ducem la vale de doua ori mai repede decat ei... din cauza aiurelilor americane.
          • +5 (5 voturi)    
            PĂI PARCĂ (Miercuri, 17 decembrie 2014, 12:29)

            pointless man [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

            noi (România) nu mai producem NIMIC agroalimentar și importăm TOTUL ? Trebuia să vină criza din Rusia ca să aflăm că, de fapt, PRODUCEM (fructe, carne, etc.), ba chiar și EXPORTĂM ?
            • -3 (3 voturi)    
              O sa ajungem si unde zici tu (Miercuri, 17 decembrie 2014, 14:30)

              echidistantul [anonim] i-a raspuns lui pointless man

              ...Adica sa nu mai producem nimic. Si sa importam totul. Pe platforma de la Semanatoarea , de la Tractorul Brasov, de la Autocamioane Roman Brasov nu producem nimic. Consumam.
              • 0 (2 voturi)    
                ÎN 1976 (Joi, 18 decembrie 2014, 13:36)

                pointless man [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

                un prieten, inginer auto cu facultatea făcută la Brașov, s-a dus să ridice 5 camionae NOI. La întoarcere l-am întrebat cum merg. Mi-a răspuns: ”Nu intră decît în viteza 2 și 4.” ”Păi cum vine asta ?” Concluzie finală (amară): ”Se lasă singure. Se lasă !”

                După ASTA plîngi DUMNEATA (nu TU) ?

                DE LIVIU BABEȘ AI AUZIT ?
                • 0 (2 voturi)    
                  Vrajeala ieftina..... (Joi, 18 decembrie 2014, 16:56)

                  Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

                  ...de doi lei:
                  1 Crezi ca daca ai mentionat anul 1976, mica ta 'poveste' nu poate fi verificata? Wrong! Am locuit citava vreme in Cristian.....LINGA Brasov!!!

                  2 Daca te mai intilnesti cu 'faimosul' tau "inginer", spune-i ca maninca 'ciuperci'!

                  3 La vremea respectiva, inginerii nu 'ridicau' camioane (dac-aveai nevoie de 5, urcai 5 soferi in Personalul de Brasov si asta, basta! Plata era deja facuta prin virament - daca sti ce-i "aia")

                  4 La vremea respective exista CTC - daca sti ce-i "aia" - iar cel care avea stampila, mai avea si un mare 'morcov' in coor!

                  Asa ca, las-o mai moale cu povestile de Craciun...

                  Mai ESTE unii care STIE cum a fost in '76.
        • +2 (4 voturi)    
          are partial dreptate echidistant (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:59)

          clujeanca [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

          Intradevar producatorii si procesatorii de carne sunt afectatii de criza din Rusia. Dar celelate tari iau masuri (ex: Polonia - subventie pe carne 30%) la fel ar putea face si Romania. Sau macar inlaturarea evaziunii fiscale care se face mai ales acestui TVA urias care lasa loc de manevra evazionistilor.
          • 0 (0 voturi)    
            Are o laie (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:14)

            coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui clujeanca

            Fabrica la care lucrasem până în 2012 făcea cam 20% pentru RusHidro. Echipamentele fiind serii mici sau unicat nu prea pot fi modificate pe alte proiecte. Sunt de utilizare dublă aşa că au intrat la sancţiuni.

            Acum, foştii mei colegi stau cu comenzile în curte, le-a scazut cifra de afaceri si au fonduri blocate în produse finite. Dar de la asta pana a afirma ca "echidistantul" că producătorii (cine-s, apropos) falimentează şi, mâine poimâine vor muri de foame este o diferenţă tot atât de mare ca între Hotnews şi RussiaToday
      • +12 (16 voturi)    
        Pai sa-si bage mintile in cap Phutin (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:20)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

        desi ma gandesc ca o fi sclerozat deja...incurabil.
        Si poate nu stiai...la cat de mare e Mujicia...cam importa mancare, is atat de puturosi si betivi ca nu-s in stare sa-si asigure necesarul de hrana.
        • -12 (14 voturi)    
          la noi e mai rau (Miercuri, 17 decembrie 2014, 7:59)

          echidistantul [anonim] i-a raspuns lui Wanheda

          Din pacate pentru noi, Rusia nu plange cand S&P, Fitch sau altii ii scad nota la purtare. Nici cand hartiile se retrag din Rusia. Nu este vorba de tocilarul cu ochelari pe care il bate taticu ca nu a luat nota buna, ci de haiducul obisnuit sa manance o data la 3 zile vanat pe jumatate crud.
          • +7 (7 voturi)    
            intreaba te daca nu cumva p$d (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:03)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

            stie de ce ? daca nu cumva privatizarile a la roman petrica..el insusi condamnatul infractor adrian nastase stiu cumva ..de ce ?
      • +3 (13 voturi)    
        hai nu zau.... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 8:08)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

        cine da faliment la noi de sanctinile rusiei?
        poate tu prietene....
        mai stii cum a crapat blocul sovietic? deja vu...
        • -13 (15 voturi)    
          Faliment (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:04)

          echidistantul [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

          Crescătorii de porci au fost nevoiţi să scadă preţurile cu peste 25% în ultimele două luni, pierzând 20 de milioane de euro, după ce pe piaţa românească a intrat carne la preţuri mici practicate de producători europeni care au pierdut contractele cu piaţa rusă, potrivit federaţiei Pro Agro.
          Serghei Lavrov avea dreptate cand spunea ca economia Rusiei este prea mare sa se prabuseasca, mentionand ca acest lucru "se poate intampla doar in tari mici si, probabil, in Ucraina". Romania este o tara mica, asa ca voi care jubilati aici de raul rusului nu vedeti situatia in care e Romania.
          • -2 (10 voturi)    
            incredibil (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:06)

            clujeanca [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

            cine nu e cu noi e impotriva noastra :((
            Daca nu cunoasteti situatia si va este lene sa va documentati nu mai dati minusuri aiurea.
            Mare parte din producatori de carne de porc sun la un pas de faliment, cu toate ca pretul din magazine nu a scazut de loc (castiga ca de obicei doar comerciantii) pretul la porc in viu fata de anul trecut a scazut cu 30%.
            Nu se ia nici o masura de guvern pentru a salva ce se mai poate salva. Inca cateva luni asa si jumatate din feremele din Romania vor fi inchise. Astept minusuri fara sa va documentati daca am sau nu dreptate, voi le stiti deja pe toate.
            • -7 (9 voturi)    
              Postacii (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:31)

              echidistantul [anonim] i-a raspuns lui clujeanca

              Postacii traiesc si cu porci crescuti in Farmville. Sau asa cred ei acuma.
              Cand ne vom trezi, va fi prea tarziu... economia Romaniei va fi sublima dar inexistenta.
              • +9 (9 voturi)    
                concluzia... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 11:32)

                un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

                sa aderam de urgenta la NovoRusia sa salvam porcii!! si nu ma refer la animale...
              • 0 (0 voturi)    
                de ce nu spuneti (Miercuri, 17 decembrie 2014, 17:19)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

                Ca in timp ce producatorii de carne(in viu) dau faliment, procesatorii beneficiaza de materie prima cu 30% mai ieftina? Sunt de acord ca reducerea asta nu se vede in buzunarul consumatorului final dar asta e alta poveste.
            • +2 (2 voturi)    
              La cat de toxica e carnea de porc (Miercuri, 17 decembrie 2014, 15:54)

              Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui clujeanca

              Pot sa dea faliment linistiti daca nu stiu sa-si gestioneze afacerile. Ce, numai Rusia exista pe lumea asta???? Tot timpul trebuie sa ai o paleta larga de clienti...tocmai pt situatii de genul asta. Nu ai? Bye bye.
  • +10 (12 voturi)    
    politica in forta (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:21)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    a dlui ras-putin afecteaza nu numai rusia
  • +14 (20 voturi)    
    nu e mult de atunci, (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:23)

    victor L [utilizator]

    de cind Ioropa il considera pe Putin omul anului; si parca in 2 ani la rind.
    Usor de pacalit vesticii.
    Si Ceausescu ii pacalise un timp, pina s-au trezit :P
  • +14 (14 voturi)    
    100 ruble (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:13)

    rokoz [utilizator]

    E timpul sa iese Putin la balcon si sa mai promita 100 ruble in plus la pensii :)
  • +5 (9 voturi)    
    piata libera ? (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:51)

    DanielDorado [anonim]

    s-au spus multe aici.
    cel mai remarcabil este titlul articolului.
    deci se pare gallonul de petrol a scazut tocmai din acest motiv ?
    bun, inteleg ca da.
    urmarea logica: exista o entitate care dispune de mijloacele de a scadea - deci si de a creste -pretul petrolului.
    intrebare : este deci piata 'libera' ?
    ganditi-va
    a tine partea unora sau altora este - din partea unor insignifianti - pe cat de inutil, atat de ridicol.
    s-a terminat cu liberalismul, trebuie ceva mai mult decat sa alegi intre doua tabere
    • +7 (15 voturi)    
      Nu asta e motivul, americanii produc tot mai mult (Miercuri, 17 decembrie 2014, 1:01)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui DanielDorado

      titei la ei acasa, e un surplus de petrol pe piata. Faza e cumva ciclica, cam la 5 ani vine o perioada cand se face un fel de reset global.
      Mie-mi convine, si la 60 de centi si la 1.2$ litru nu ma afecteaza deloc la buget cand fac plinul dar economiile still bananier si tarile sarace sufera.
      Unii mai au si altceva pe langa....la americani de exemplu consumul e 68% din economie, restul e oil and gas, agricultura, constructii, asigurari, industrie, arta, etc...
      Prin comparatie Phutin ce back up are??? Vodca si work girls???
  • +12 (20 voturi)    
    Taras Bulba, Gustav333 si alti putinisti (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:16)

    Maniu [utilizator]

    nu comenteaza nimic? Bine zice cineva mai sus despre "castiguri teritoriale" care, in lumea contemporana, fac cam tot cat facea "industria grea" ceausista in anii'80 cand personal computer batea la usa (in USA).
    • +9 (11 voturi)    
      Numara sacul de ruble sa cumpere o paine (Miercuri, 17 decembrie 2014, 1:02)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      probabil.
  • +4 (12 voturi)    
    Fiti seriosi (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:38)

    andrei_radulescu-banu [utilizator]

    "Se incearca indepartarea lui Putin de la Kremlin prin aruncarea rublei rusesti in aer..."

    Fiti, domnilor, seriosi. De cand a ajust hotnews.ro sa faca apologia conspiratiei? Sa fim seriosi. Cititi mai bine surse inteligibile cum ar fi WSJ:

    http://www.wsj.com/articles/tracing-oil-price-plunge-back-to-texas-1418404579

    Chiar daca ar vrea, guvernul Statelor Unite nu are puterea sa miste pretul petrolului. Dinpotriva, guvernul federal SUA a facut tot ce i-a stat in putere sa impiedice dezvoltarea tehnologiilor de 'fracking' si 'horizontal drilling' care au facut posibila exploatarea noului petrol in Mid-West. Conducta Keystone, din Canada si North Dakota catre rafinariile din zona Golfului in Sud nu a fost nici acum aprobata.

    Caderea pretului petrolului i-a luat prin aceeasi surprindere pe toti.
    • +6 (10 voturi)    
      Mai usor cu Keystone-ul pe scari... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 2:40)

      Canadian13 [utilizator] i-a raspuns lui andrei_radulescu-banu

      1. Keystone nu a fost aprobat ca nu i-a venit inca vremea de aprobare. Cand o sa-i vina , aprobarea se va face intr-o noapte. Acset lucru se va intampla imediat dupa alegerile din Canada....
      2 Caderea pretului petrolului nu a luat pe nimeni prin surprindere. Putin a fost avizat atat de serviciile secrete rusesti cat si direct de catre "prietenii " sai, din pacate ( ptr rusii de rand care sufera, nu ptr el) nu a putut face nimic, ...caderea pretului petroluiui a fost negociata intre Obama , Harper si Abbott
      3 Rusii sunt pe cale sa pregateasca o contraofensiva, din pacate nu mai au nici timp si nici aliati ( ca de obicei Chinezii stau pe margine, asteapta sa vada cine pica primul) , deci probabil meciul se va termina null, pe termen lung...
  • +16 (16 voturi)    
    ... (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:35)

    dragos234 [utilizator]

    Putin si-a facut-o cu mana lui, nu e vorba de niciun macel. E clar ca la cursurile KGB nu prea se facea economie. Asta e draga Putin, in loc de Istoria Rusiei trebuia sa ai sub perna Economy for dummies.
    • +13 (15 voturi)    
      La cursurile kgb a invatat sa gatuie oameni (Miercuri, 17 decembrie 2014, 1:04)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      cu mainile goale; n-ai vazut cum se uita la Obama si cameron? I-ar fi gatuit pe amandoi dar nu putea ca e pitic....si de atunci se pare ca s-a debilizat, complexul inaltimii a fost prea puternic.
  • +5 (5 voturi)    
    situatie dramatica pentru _exportatori_ (Miercuri, 17 decembrie 2014, 5:26)

    Nevermind [utilizator]

    serios?
  • +5 (5 voturi)    
    Play-time is over ? (Miercuri, 17 decembrie 2014, 7:14)

    utug [utilizator]

    ... this is probably the most important political speech since Churchill's “Iron Curtain” speech of March 5, 1946:

    Putin to Western elites: Play-time is over
    http://cluborlov.blogspot.ro/2014/10/putin-to-western-elites-play-time-is.html

    [March 5, 1946 | Winston Churchill Warns of Soviet "Iron Curtain"
    http://www.historyguide.org/europe/churchill.html ]
  • -10 (22 voturi)    
    Singurul rezultat (Miercuri, 17 decembrie 2014, 7:44)

    Taras Bulba [utilizator]

    Singurul rezultat al acestui demers de-a dreptul iresponsabil al amerilocilor este o antipatie si mai mare din partea rusilor. Atat. Rusul nu va veni niciodata sa se puna in genunchi la american, oricat de rupt in fund ar fi. Sa nu uitam, au mai incercat si altii de-a lungul istoriei sa-i sugrume si au esuat lamentabil.

    Este interesant cum aparatorii libertatii si democratiei trambiteaza necontenit ca ei sprijina popoarele in deciziile pe care le fac, ca ei doresc respectarea alegerilor facute de popoare, ca nimeni n-are dreptul sa atenteze la dreptul unui popor de a-si alege propriul destin si proprii conducatori. Desigur, atat timp cat totul convine intereselor americane :-)

    Uncle Sam, n-ai inteles inca? Rusii nu-ti suporta aroganta. Rusii nu doresc sa faca parte dintr-o lume pe care tu o dirijezi dupa bunul tau plac si propriul tau interes. Mai mult, rusii nu vor sa asiste pasiv la dinamica acestei lumi. Poti sa-i faci rusului ce vrei, dar inainte sa capituleze poti fii sigur ca te va da jos de pe falsul piedestal unde te-ai urcat si-ti va da voalul la o parte de pe fata, pentru a vedea intr-adevar ce se ascunde dedesubt - un lup moralist, nimic mai mult.

    Tineti minte: lumea nu inseamna numai pupincuristii americanilor. Lumea inseamna la fel de mult America de Sud, Africa, dar mai ales Asia. Succes cu "pivotul" :))
    • +7 (11 voturi)    
      ... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:11)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Rusolocii sa dea Basarabia inapoi si pe urma mai vorbim.
    • -3 (5 voturi)    
      Obama + Saudi Arabia King (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:29)

      utug [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Obama wants Saudi Arabia to destroy Russian economy
      http://syrianfreepress.wordpress.com/2014/04/06/obama-wants-saudi-arabia-to-destroy-russian-economy-asking-saudi-king-to-deploy-oil-weapon-to-punish-putin-over-ukraine/
      http://redpilltimes.com/boomerang-saudi-arabia-asks-u-s-big-producer-now-cut/


      Saudi Arabia's Oil Price 'Manipulation' Could Sink The Russian Economy
      http://www.businessinsider.com/russia-saudi-arabia-and-oil-prices-2014-10#ixzz3M8LhvzbC
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:52)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui utug

        Cata vreme un purtator de turban din desertul Arabiei Saudite te poate ingropa economic inseamna ca economia ta e praf.
        Simplu!
    • +1 (5 voturi)    
      Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:48)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Bai mancurtule, dar parca sanctiunile erau doar asa de forma.
      N-aveau cum sa atinga maretia Rusiei...
      Parca asa ne informa Putinica de la Maskva. :)

      Pe de alta parte, daca ai o economie in care exportul de hidrocarburi si gaze reprezinta (cel putin) 50% din PIB inseamna ca esti tara bananiera.
      Si fluctuatiile preturilor te vor arunca foarte des in groapa.

      Nu-i vina americanilor ci a tampitilor de rusi care si-au pastrat tara bananiera. (sic)

      Comcluzionand, Rusia se duce-n groapa din motive de conducatori idioti da' matale strigi din toata gura: jos americanii!?!

      Buna vodka? ;)
    • +1 (3 voturi)    
      da da, lumea inseamna doua parti (Miercuri, 17 decembrie 2014, 15:58)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Lumea Civilizata si Lumea Mujicilor.
      Si rusii tai is cu 100 de ani in urma civilizatiei.
    • +1 (3 voturi)    
      tezaur? (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:35)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Sa inteleg ca daca romanii vor tezaurul inapoi il dau rusii inapoi, mujilaule?
  • -2 (12 voturi)    
    bani (Miercuri, 17 decembrie 2014, 8:46)

    ZamfiroiuSpiridon [anonim]

    Daca cei care detin circuitul banilor il infrang pe Putin,respectiv marea Rusie ,inseamna ca pana la ingenucherea globala nu mai este decat un pas...saracul Ceausescu in nimicnicia lui ,in anul 1989, nici macar nu banuia si nici nu intelegea sistemul ,cu toata securitatea lui de doi bani ...Astazi informatia nu mai este puterea ci numai modul cum este ea folosita.
    • +14 (16 voturi)    
      1812 (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:20)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui ZamfiroiuSpiridon

      Marea Rusie a devenit mare furand de la altii, inclusiv de la noi.
      • +3 (3 voturi)    
        SovRom fara legatura cu Jigodia SOV (Miercuri, 17 decembrie 2014, 15:56)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

        Sovrom-urile, de multe ori SOVROM, au fost societăți mixte româno-sovietice înființate în 1945 în urma unui acord între România și Uniunea Sovietică, semnat la Moscova pe 8 mai 1945, cu scopul oficial de a gestiona recuperarea datoriilor României față de Uniunea Sovietică (vezi Tratatele de pace de la Paris, 1947). Sovrom-urile au funcționat până în 1956, când au fost dizolvate.

        Aceste societăți mixte au devenit cunoscute cu numele de "sovromuri", termen asociat cu spolierea României de către URSS. Sovromurile au reprezentat cea mai durabilă și mai rentabilă formă de exploatare de către URSS a bunurilor generale din România, dar de fapt exploatarea la sânge a bogățiilor naturale ale țării și, în general, a economiei românești. [1]

        Într-un memoriu adresat prim-ministrului de atunci, Petru Groza, academicianul Onisifor Ghibu califica înființarea societăților mixte româno-sovietice drept "un capitol al tragediei noastre de astăzi, camuflat sub firma prieteniei 'româno-sovietice' ". Cât despre activitatea lor, același Onisifor Ghibu considera că "sub acest nume benign, se duc în Rusia cele mai de seamă bogății de tot felul ale țării noastre, cu prețuri derizorii, în timp ce pe piețele noastre lipsesc cele mai necesare articole sau suntem nevoiți să le plătim înzecit mai mult decât plătesc pe ele sovietele
  • +15 (15 voturi)    
    ehe, ce bune erau... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 8:46)

    catelu [utilizator]

    ... acum alea 50 de miliarde de euro tocate pe olimpiada de la Soci!
    • +3 (3 voturi)    
      boicotata de altfel (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:37)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      si cu un feedback destul de negativ din partea participantilor :))
  • -2 (16 voturi)    
    putin (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:00)

    ZamfiroiuSpiridon [anonim]

    Scenariul se repeta :
    Daca cunosti istorie intelegi cum functioneaza lumea : eu cred ca Putin este cel care il inlocuieste acum ,la mutare zic, pe HITLER,. In anii 30 Germania a trecut printr-un embargou asemanator ca cel care se face momentan in Rusia .Ajunsese inflatia la dimensiuni inimaginabile : o paine se cumpara cu peste 3 miliarde de marci ( da ati auzit bine ! 3 miliarde de marci ).GERMANIA A FOST IMPINSA IN RAZBOI de marea finanta internationala pentru a rezolva marea problema a poporului german.Ceea ce urmeaza stiim cu totii...PUTIN si RUSIA sant impinsi sa porneasca al treilea razboi mondial si o va face , in detrimentul nostru al nerozilor postaci de pe acest foum...
    • -2 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:24)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui ZamfiroiuSpiridon

      Germania interbelica nu si-a platit despagubirile de razboi! Franta in schimb a platit dupa razboiul din 1870 pierdut cu Germania tot ce i s-a cerut.
    • 0 (8 voturi)    
      pana sa inceapa razboiul (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:40)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui ZamfiroiuSpiridon

      mai bine ia o bormashina si purcede la o gaura in capul tau gol..daca simti vibratiile burghiului inseamna ca sub pleata ta reavana..a fost meru un mare gol
  • -4 (8 voturi)    
    Anti rapnadci (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:45)

    Ricardo [utilizator]

    Daca mama Rusia nu avea valoare, acum Ilievici Ion nu avea acum libertatea si nici macar costumele pe care le are. Dramatic este cand subventionezi o non valoare, ce prin politica-i distructiva pentru Romania, iar d-na Nina nu era-n casa prezidentiabila.
    Era judecat de urgenta daca Constantinescu era asteptarea Romaniei si condamnat precum Ceausescu, care ar fi avut meritele ca fiecare om trebuia sa munceasca, ca fiecare familie are dreptul la o locuinta, unde nu se punea problema ca nu trebuie evacuata ca nu are bani pentru achitarea utilitatilor.
    Orice lux impune tradare, impune manipulare, impune batjocorirea celor multi, impune o retea prin care reusesti sa decontezi serviciile personal avute in schimbul retrocedarilor spatiilor comerciale, terenurilor de maxima valoare in localitatile de maxima valoare, in schimbul salariilor si mai ales pensiilor nesmtite, obtinute de fii, descendentii, apartenentii lor politice spre a guverna si stoarce tara de Euroi.
    Asa sa ne ajute Dumnezeu!

    P.S.
    Eu inca mai folosec un produs fara achizitionat de la Moscova, achizitionat in 1977, non stop, prevalandu-ma de date tehnice. Tehnic nu nu inseamna tradare patriotica ci doar realitate.
    Aici sunt admise parerile celor ce au trait real, confruntarea cu realitatea.
    Am fost la revolutia romana, fara sa am pretentia unor avantaje sine die. Am fost la revolutie sa schimb un sistem ticalosit desi lucram cu foarte multi din copii celor aflati in CC-PCR, si familiile c slujeau sistemul comunist, fara sa revendic Certificat de Revolutionar.
    Acest Certificat de Revolutionar se poate acorda graduat familiilor celor ucisi, celor handicapati.
    In rest toti trebuie sa multumim lui Dumnezeu ca suntem in viata si Romania inca traieste la aparate fiind conectata.
    Dece trebuie sa controleze securitatea Comunista conectarea Romaniei la aparate?
  • -4 (12 voturi)    
    care democratie (Miercuri, 17 decembrie 2014, 11:03)

    laborator [utilizator]

    Daca democratia pe care o clamati atat de mult exista intr-adevar, atunci cum va explicati ca absolut toate mesajele de mai sus care sunt oarecum "anti-capitaliste" sau "pro-rusesti" sunt SEMIINCHISE (adica sagetica este rosie si trebuie activata pentru a citi mesajul) ??? Cine nu stie, ramane cu impresia ca (ABSOLUT DEMOCRATIC ?!) toti suntem "pro-americani". As fi putut sa dau o mie de alte exemple de "DEMOCRATIE" dar ma opresc la unul singur - ce s-a intamplat cu Salvador Allende in 1973 in Chile ? Cititi pe Wikipedia: "On 11 September 1973 the military moved to oust Allende in a coup d'état sponsored by the United States Central Intelligence Agency.[3][4][" No comment !
    • +2 (6 voturi)    
      Laboratorule (Miercuri, 17 decembrie 2014, 17:29)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui laborator

      chestia cu sagetica care inchide sau nu mesajul este stabilita de ceilalti useri care dau +/- la un anumit comentariu si nu are legatura cu politica editoriala a Hotnews.
      Cat de spre Salvador Allende , era un comunist din soiul cel mai activ, sub el Chile ar fi devenit un fel de Venezuela zilelor noastre. Iar de dat jos l-a cam dat jos propria armata.
      Sincer sa fiu as fi vrut si eu sa sponsorizeze CIA o operatiune care sa-l dea jos pe Ceausescu in '73, nu era tarziu nici in '83.
      • -3 (3 voturi)    
        Stai ca n-am inteles (Miercuri, 17 decembrie 2014, 23:50)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Deci Roosevelt si cu Stalin si-au impartit sferele de influenta iar apoi americanii ar fi trebuit sa se amestece in sfera de influenta ruseasca si sa-l dea jos pe Ceausescu? Pai a fost intelegere sau n-a fost, ca nu inteleg??

        Nu e curios cum numai americanii au dreptul sa se-amestece nerusinat in sferele de influenta ale altora?!
        • +2 (4 voturi)    
          Prefer americanii decat jihadisti sau mujici (Joi, 18 decembrie 2014, 1:06)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

          Cu mijicii se stie cum e deja, ei iau mierea si plebeii impart egal mizeria ramasa; cu jihadistii....e si mai bine, te trimit direct in oblivion prin decapitare...te scapa de toate grijile.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version