​Articol actualizat

Situatie incredibilia in Arges si Alba: aproape 11.000 de copii sunt datori la stat. Fiscul sustine ca a cerut CAS pe dobanzile incasate pentru alocatiile tinute la banci

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 7 ianuarie 2015, 9:17 Economie | Finanţe & Bănci

Aproape 11.000 de copii din Arges sunt buni de plata, dupa ce au primit de la ANAF instiintari sa achite contributiile la asigurarile de sanatate, potrivit unei stiri difuzate de TVR. O premiera pentru alocatiile primite de la stat. Fiecare copil trebuie sa dea inapoi 39 din cei 42 de lei pe care ii primeste drept alocatie. Fiscul argesean considera ca alocatiile copiilor sunt venituri, asa ca trebuie sa plateasca si contributii la asigurarile de sanatate. Reprezentanti ai ANAF au spus pentru HotNews.ro ca cerceteaza in acest moment situatia ivita si imediat dupa 9,30 vor avea o pozitie oficiala, dupa ce vor studia informarile solicitate din teritoriu. Potrivit Fiscului, ar fi vorba de o eroare a softului care genereaza aceste instiintari si ca deocamdata nu au fost sesizate situatii similare in alte judete. Potrivit legii, minorii sunt asigurati gratuit in sistemul de sanatate. Statul a trecut, insa, la impozitarea alocatiilor si le cere copiilor aproape toti banii inapoi. Potrivit site-ului Alba24, si in judetul Alba s-au intalnit cazuri similare.

UPDATE 12.40: "Conducerea ANAF a transmis catre unitatile de administrare fiscala o circulara prin care s-a suspendat regularizarea contributiilor de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile obtinute din dobânda bonificata de banci, pentru alocatiile de stat pentru copii, neridicate din conturile bancare. Precizam, inca o data, ca obiectul impunerii nu ίl constituie alocatia de stat pentru copii, ci veniturile din dobânzile bancare realizate de persoanele care nu şi-au ridicat alocatiile din conturi", au transmis HotNews. reprezentantii ANAF

-----------------------------

La Curtea de Arges si in localitatile din jur au ajuns primele instiintari. Ion Olteanu, Directia Finantelor Publice Arges, citat de TVR: "Deciziile de impunere au fost generate in urma unor rulari ale unor programe emise de Directia Generala a Tehnologiei Informatiei din cadrul ANAF, l-am instalat, am transmis".

Nu au scapat nici minorii cu dizabilitati. Numai spre copiii din Curtea de Arges au plecat, prin posta, mii de astfel de plicuri. Si este posibil ca astfel de instiintari sa ajunga si la alti copii.

Ion Olteanu, Directia Finantelor Publice Arges: "Au venit contribuabili, au depus contestatii legate de acest aspect. Noi am facut demersuri, sesizandu-ne si contribuabilii, am instiintat Administratia Judeteana a Finantelor Publice si Directia Regionala a Finatelor Publice si speram sa rezolvam si aceasta deficienta".

Suma totala pe care un copil trebuie sa o plateasca, raportat la alocatia primita pe un an, depaseste 450 de lei. Adica peste 90% din bani. Reprezentantii Ministerului Finantelor au promis ca vor lamuri situatia maine dimineata.


Citeste mai multe despre   



Comentarii alese de moderator

  • jud. Alba (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 9:46)
    XulescuClone [anonim]

    si judetul Alba este afectat de aceeasi problema! s-au emis 48000 de somatii, multe pentru copii!

    mai multe informatii pe ziarul local alba24 unde se gaseste si o opinie a ANAF

    “Somaţia de plată nu are legătură cu nici o bancă anume, ci este legată de neplata contribuţiilor de asigurări sociale de sănătate aferente unor venituri din investiţii (dobânzi la conturi deschise la bănci).

    Mai explicit: fiecare minor posesor al unui cont la orice bancă a realizat un <profit> din dobândă, profit al cărui impozit a ajuns la ANAF. Acesta a verificat dacă pentru aceste câştiguri impozitate sunt plătite asigurările de sănătate şi <surpriza> pentru minori nimeni nu plăteşte aceste sume pe CNP de minor!

    Drept urmare, ANAF a trimis solicitarea la plată calculată conform unui salariu minim brut pe economie din 2012. Tâmpenia celor de la ANAF este că aceştia NU ştiu că legea privind reforma în sănătate 95 din 2006, art 213 scuteste de la plata asigurărilor toţi minorii până la vârsta de 18 ani.

    Concret: există 2 legi care se bat cap în cap; Codul fiscal cu art 296^27 si Legea 95 din 2006 cu art. 213 si art. 257 ”









13899 vizualizari

  • +23 (27 voturi)    
    /// (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 9:28)

    hmara [utilizator]

    Tara lui ponta-tembelul, care masoara temperatura si atmosfera la intruniri. La altceva nu se pricepe.
    Ce zici mazeto, tot Base e de vina ???
    • +16 (18 voturi)    
      //\\ (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 9:35)

      LiviuP01 [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      Sigur ca Base e de vina!!!
      Da las' ca vine SuperGhita si SIVECO si rezolva situatia, dar nu pe gratis... cateva meleoane de ieuro :)
    • +14 (16 voturi)    
      DA, cu siguranta (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 9:50)

      DanDa [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      Base a taiat salariile, pensiile si acum la plecare a taiat si alocatiile copiilor. Puie Monta a majorat alocatiile copiilor dar uite ca base le impoziteaza cu nesimtire. :))
    • +14 (16 voturi)    
      Mazeta ii ocupata (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 10:18)

      Armadilo [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      Sa numere banii de la alocatiile date inapoi.

      Ce te oftici si tu, trebuie acoperit cumva bugetul de stat, la atatea pomeni.........

      Numai poate face omul un leu de doi la bugetul de stat ca hop si sar oamenii pe el......

      Ponta strange bani de la copii pentru viitoarea campanie electorala.

      Acum ar fi momentul de speculat ca Ponta taie alocatiile copiilor.
    • -6 (6 voturi)    
      de fapt, chiar DA!! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:06)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      Legea asta CRETINA, cu plata CAS la nivelul unui salariu mediu pentru ORICE venit, e creatia dãshteptului de Boc - papagalul lui Base!!
      In orasul meu a fost un scandal inceput inca de prin 2010 - 2011 - deoarece pensionarilor li se ceruse sa-si faca conturi de card pentru virarea pensiei iar pe acele conturi primeau o dobanda de vreo 50 bani lunar. Ei, bine! daca au avut nevoie sa mearga la spital, NU au primit adeverinta de la CJAS, deoarece, pe acea dobanda (max. 6 lei / an) NU isi platisera CAS-ul (pe care nici macar nu aveau habar ca ar trebui sa-l plateasca) - adica vreo 400 lei!!

      Asa ca DA! Base e de vina! da' nu mai ai ce sa ii ceri acum, ca si el a intrat in categoria "asistatilor social" :P
      "O tzara de pensionari, mamici si bebelusi" - zise dansul, cu binecunoscuta-i urã...!
      • +1 (1 vot)    
        Cred ca faci niste confuzii (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:52)

        idsoc [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        1. Aici e vorba de CASS, nu de CAS;
        2. CAS nu se plateste la nivelul unui salariu mediu, ci efectiv la cat castigi.
        El este doar plafonat la de 5 ori salariul mediu, ceea ce e foarte bine ca sa nu platesti contributii infinite cand oricum nu primesti mare lucru inapoi.
    • +3 (3 voturi)    
      ...guvernul... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:44)

      ALTAN [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      ...preia toate taxale platite pt sanatate in bugetul general,apoi,dierctioneaza catre sist sanitar,cit ''vor muschii lui'',dupa ce,desigur a facut plinul fondului de rezerva al prim-ministrului,de unde acesta,adica prim-ministrul ponta,umple visteria bor...cum,fondul de rezerva s-a golit in campanie,s-au gindit sa goleasca si buzunarasele copiilor...posibil tot pt aceeasi actiune...
      • +1 (1 vot)    
        guvernul ca guvernul dar..... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 15:51)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

        .....adevarata problema este la daunatorii care isi spun "reprezentanti ai poporului" si care, in imbecilitatea lor, au elaborat si aprobat o asemenea mizerie de lege.
        Cat de idioata poate fi o gloata, ca sa poata aproba o asemenea enormitate ?

        Dupa ce ca sunt multi si imprasiati in doua camere, mai sunt prosti dar sa nu uitam sa ne bucuram astazi caci maine va fi si mai rau.

        Acestea sunt "maretili realizari" ale "democratiei parlamentare". Mizerie economica si sociala, coruptie si escrocherie la maximum precum si minciuni cat cuprinde.
  • +21 (21 voturi)    
    mda (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 9:30)

    un_comentator [utilizator]

    Mi-e tot mai scarba de ce se intampla in tara asta.
  • +9 (9 voturi)    
    jud. Alba (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 9:46)

    XulescuClone [anonim]

    si judetul Alba este afectat de aceeasi problema! s-au emis 48000 de somatii, multe pentru copii!

    mai multe informatii pe ziarul local alba24 unde se gaseste si o opinie a ANAF

    “Somaţia de plată nu are legătură cu nici o bancă anume, ci este legată de neplata contribuţiilor de asigurări sociale de sănătate aferente unor venituri din investiţii (dobânzi la conturi deschise la bănci).

    Mai explicit: fiecare minor posesor al unui cont la orice bancă a realizat un <profit> din dobândă, profit al cărui impozit a ajuns la ANAF. Acesta a verificat dacă pentru aceste câştiguri impozitate sunt plătite asigurările de sănătate şi <surpriza> pentru minori nimeni nu plăteşte aceste sume pe CNP de minor!

    Drept urmare, ANAF a trimis solicitarea la plată calculată conform unui salariu minim brut pe economie din 2012. Tâmpenia celor de la ANAF este că aceştia NU ştiu că legea privind reforma în sănătate 95 din 2006, art 213 scuteste de la plata asigurărilor toţi minorii până la vârsta de 18 ani.

    Concret: există 2 legi care se bat cap în cap; Codul fiscal cu art 296^27 si Legea 95 din 2006 cu art. 213 si art. 257 ”
    • 0 (0 voturi)    
      curat murdar coane Fanica (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 23:51)

      robert1958 [utilizator] i-a raspuns lui XulescuClone

      La prima vedere art.213al.1 iti infirma afirmatia insa cei avizati stiu ca acesta facand parte dintr-o lege ordinara produce efecte numai daca legea principala care este o lege organica respectiv Codul Fiscal nu prevede.
      Prin OUG 125/2011 aprobata prin legea 106/2012 a fost introdus articolul 296^27 in CF care reglementeaza contributia aferenta castigurilor din investiti care include si dobanzile bancare fara a excepta decat categoriile de persoane incluse la art296^1 la 296^ 26 respectiv capitolul I si II .
      Deci din punct de vedere legal" purtatorii de pempers",persoanele cu handicap, elevii studentii sau persoanele fara venituri constante care au vandut fier de un leu sau au primit dobanda 2 lei nu sant exceptate de la plata contributiei iar baza de impunere este salariul min brut lunar in perioada respectiva
      Asta nu inseamna ca daca un elev cere adeverinta de asigurat nu o va primi de la Casa de Sanatate ,insa fara ai cere dovada platii vreunei contributii conform art, 213 al.1.
      Dracia dracului ,Casa de Sanatate ii va recunoaste calitatea de asigurat fara plata contributiei insa ANAF il va urmarii pentru plata contributiei conform Cod Fiscal pentru dobanda de la alocatie.
      Parca exista un articol in legea 24/2000 care se refera la unificarea legislatiei,,,,
      Unicitatea reglementarii in materie Art. 14
      (1) Reglementarile de acelasi nivel si avand acelasi obiect se cuprind, de regula, intr-un singur act normativ.

      Curat murdar coane Fanica
  • +10 (10 voturi)    
    raspundere bugetari (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 9:57)

    Nevermind [utilizator]

    zboara careva sau ramane cum am stabilit, cu avertisment scris?
    • -4 (4 voturi)    
      pai chiar au zburat! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:09)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Din partea mea, sa NU ii mai vad inapoi pe NESIMTITII ãia (ministrii de finante si ai muncii din guvernele Boc, Boc insusi si Base peste ei totzi) niciodata!!
    • +1 (1 vot)    
      probabil ca o sa zboare.... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:20)

      bogdanlungu [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      ... la new york, la londra, in canare, in hawai.....
  • +9 (9 voturi)    
    la fel e si in Alba (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 10:11)

    mxxl [utilizator]

    s-au trimis peste 48.000 somatii de plata si in Alba. copii, pensionari, liber profesionisti, muritori de foame, cei care au castigat la pariuri sportive etc s-au trezit cu somatii de plata.
    asa dezastru parca nu a fost niciodata. involuam in materie de finante pe zi ce trece.
    sunt curios cine o sa suporte cheltuielile cu emiterea si transmiterea somatiilor precum si cele cu rezolvarea contestatiilor.
  • +14 (14 voturi)    
    Nu va e rusine ???,FA PONTA -tu dormi ??? (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 10:32)

    andreesanu [utilizator]

    ANAF ,desteptarea ,hai treziti-va ,de la copii cereti voi bani ???,ati recuperat toate pagubele ,ati executat silit
    conform hotaririlor judecatoresti pe mafioti.
    Ati redus la 0 evaziunea fiscala ?
    Ati recuperat de la Trita Fanita,de la Voiculescu,pagubele ?
    Ati luat la mana afacerile tiganesti de zeci de milioane
    de euro ?
  • +17 (17 voturi)    
    Doar Ponta... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 10:43)

    mxxl [utilizator]

    va mai amintiti banner-ele cu "Doar Ponta..." si fluturasii trimisi prin posta cu Iohannis care va taia pensiile?
    ar mai fi:

    Doar Ponta va ia alocatia inapoi!
    sau
    Doar Ponta va ia bani pt CASS!

    dand un search pe goagal cu "Doar Ponta" si selectand rezultat "imagini" va veti amuza garantat!
    romanul e inventiv. a fost si va ramane.
    doar prostia e infinita.
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 10:50)

    vitan.sandu [utilizator]

    Printre altele aceste idiotenii se datoreaza si faimoasei "regionalizari" in domeniul finantelor publice. A luat Dragnea directiile judetene si le-a facut directii regionale. Aia de la Alba spun cu nonsalanta ca nu au nici o "contributie" la mizeria provocata, ca softul este undeva pe la Valcea, ca mai nou verificarile se fac la Brasov, ei exista doar sa mai sperie contribuabilii. Vroia dl Dragnea neaparat sa "regionalizeze" administratia, regionalizare care duce administratia de la 100-150 de km de contribuabil la 300-350 de km. Curata binefacere!
  • +8 (8 voturi)    
    cu softuri gen Siveco si Asesoft-Ghita... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 10:52)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    de ce ne miram? pai nu treb sa plateasca si nesmtitii astia de copii, pensionari, someri, etc, zecile de milioane de euro pt soaftele astea ale lui Ghita, etc?!
    PS: si mie mi-a venit impunere, pt chestii din 2012-ca as fi avut contract civil si am avut doar CIM-uri, acum treb sa pierd timp cu contestatie, etc..
  • +8 (10 voturi)    
    Realitatea despre decizii (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:26)

    tothzeno [utilizator]

    Sunt Informatician la un Serviciu Fiscal orasenesc. Inainte de a înjura angajatii de la Fisc, va rog sa luati in considerare urmatoarele. Softul de creare a acestor decizii este la Bucuresti. Colegii care au realizat softul au observat inadvertenta, au luat legatura cu cei care fac procedurile pe baza legislatiei, si au primit raspunsul ca acestia NU SUNT SCUTITI deoarece legea nu EXCLUDE ACESTI MINORI. Inclusiv baiatul meu de 16 ani, orfan de mama are de plata 468 lei pentru DIVIDENDELE de sub 100 lei pentru actiunilor mostenite de la mama decedata.
    Deci niciun angajat de la ghisee, sau care a emis aceste decizii nu a gresit. ASA ESTE LEGEA. ASA A FOST VOTATA IN PARLAMENT.
    • +1 (1 vot)    
      Da-mi voie s ate contrazic (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:26)

      GigielDuru [anonim] i-a raspuns lui tothzeno

      Legea nu prevede asa ceva. Legea prevede niste exceptii pe care softul le-a sarit! Esti slab informat sau esti din ... tabara cealalta? :)
    • +1 (1 vot)    
      Nu stiu cine ti-a spus asta (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 15:40)

      idsoc [utilizator] i-a raspuns lui tothzeno

      L 95/2006, ART. 213*)
      (1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:
      a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;
      • 0 (0 voturi)    
        !!!!!!! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 23:12)

        robert1958 [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

        ANAF aplica prevederile codukui fiscal care fiind lege organica are prioritate in fata legii sanatatii.
        Itradevar Codul fiscal modificat si completat prin OUG 125/20111, aprobata prin legea 106/2012 adoptata de parlamentul Romaniei nu prevede nici o exceptie in situatia de fata . Art 296^27.
    • 0 (0 voturi)    
      ai perfecta dreptate (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 23:41)

      robert1958 [utilizator] i-a raspuns lui tothzeno

      Nu lua in seama pareri care trateaza cu subiectivism problema .
      La prima vedere art.213al.1 iti infirma afirmatia insa cei avizati stiu ca acesta facand parte dintr-o lege ordinara produce efecte numai daca legea principala care este o lege organica respectiv Codul Fiscal nu prevede.
      Prin OUG 125/2011 aprobata prin legea 106/2012 a fost introdus articolul 296^27 in CF care reglementeaza contributia aferenta castigurilor din investiti care include si dobanzile bancare fara a excepta decat categoriile de persoane incluse la art296^1 la 296^ 26 respectiv capitolul I si II .
      Deci din punct de vedere legal" purtatorii de pempers",persoanele cu handicap, elevii studentii sau persoanele fara venituri constante care au vandut fier de un leu nu sant exceptate de la plata contributiei.
      Asta nu inseamna ca daca un elev cere adeverinta de asigurat nu o va primi de la Casa de Sanatate ,insa fara ai cere dovada platii vreunei contributii conform art, 213 al.1.
      Dracia dracului ,Casa de Sanatate ii va recunoaste calitatea de asigurat fara plata contributiei insa ANAF il va urmarii pentru plata contributiei conform Cod Fiscal pentru dobanda de la alocatie
      Parca exista un articol in legea 24/2000 care se refera la unificarea legislatiei,,,,
  • +4 (4 voturi)    
    ANAF (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:48)

    GigielDuru [anonim]

    Acceasi situatie este si in Caras-Severin la batranii care nu au nici un venit dar care sunt sot/sotie al/a asiguratului.
    • +3 (3 voturi)    
      va fi in toate judetele pentru ca (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:18)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui GigielDuru

      au fost tiparite de program in ordine alfabetica...Aceeasi stire ne-a oripilat si in timpul crizei la guvernul boc .Atunci probabil urlau de pe margine, acum o baga sub pres si vor sanctiona aiurea vre-un portar de la fisc
      • 0 (0 voturi)    
        :)))))) (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:36)

        GigielDuru [anonim] i-a raspuns lui fosta zoezoe

        Aha, m-am prins de ce e Alba, Arges, Caras.
        Dar ce au cu Bacau, Brasov, Braila? pe ei de ce ii marginalizeaza? Sau o fi cu stanga si dreapta? Sau poate iau literele mai intai pare, pe urma impare. Sau poate nici nu stiu alfabetul! :)))))))
  • +3 (3 voturi)    
    TARA NEBUNILOR (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:33)

    vodatepes [utilizator]

    Somatiile de plata nu au fost semnate de niste sefi? Acesti sefi nu cunosc legislatia? Sau cand au vazut somatiile de ce nu au cerut un punct de vedere de la ANAF central? Vb acea noi muncim noi nu gandim.Sa vedeti aberati de genul : mama are proprire pe cont iar in acel cont intra alocatia copilului care imediat statul o ridica.In ce tara traim?
    • +1 (3 voturi)    
      Nu e chestie de semnatura (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:58)

      tothzeno [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Acestea au fost emise CONFORM CU CODUL FISCAL IN VIGOARE, DECI NICI UN SEF NU PUTEA REFUZA SEMNAREA DECIZIILOR, NICI MACAR MINISTRA DE FINANTE. Pentru a anula aceste decizii trebuie umblat la BIBLIA IMPOZITELOR: Codul Fiscal. Apropo, de vreo ora a fost sistata trimiterea acestora catre contribuabilii din celelalte judete si se cauta SOLUTIA.
  • +5 (5 voturi)    
    cas bani furati, aruncati pe geam (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:57)

    iuon [utilizator]

    Minora de 17 ani (amandoi parinti lucreaza, platesc cas) calcata de o masina, spitalizata de urgenta, operata, recuperare lunga ... si acum parintii trebuie sa plateasca toata spitalizarea, inclusiv interventiile de urgenta, recuperarea etc ...
    Spitalul de urgente ptr. minori Cluj Napoca. Spitalul de recuperare Cluj Napoca.

    Spitalele sus mentionate, inainte de fiecare interventie, le obliga pe parinti sa semneze un document prin care ei accepta sa plateasca toate cheltuielile. Fara aceasta semnatura nu se face nici o interventie. Parintele cand vede copilul intre viata si moarte, semneaza orice si ei profita de acest lucru.
    • +1 (1 vot)    
      ACCIDENT (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:15)

      tothzeno [utilizator] i-a raspuns lui iuon

      CNAS nu acopera spitalizarile din accident. Acetestea cheltuieli se recupereaza de la cel care a provocat accidentul.
      • 0 (0 voturi)    
        iar firmele de asigurare ce rol au? (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 15:14)

        Caprioara [utilizator] i-a raspuns lui tothzeno

        Dupa logica ta inteleg ca parintele trebuie sa plateasca cheltuielile de spitalizare, dupa care trebuie sa-l urmareasca pe cel care a produs accidentul ca sa recupereze paguba??? Pai atunci de ce mai e nevoie de asigurare? Rolul acestor firme e doar de a aduna bani de la asigurati??
      • 0 (0 voturi)    
        completare (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 15:18)

        Caprioara [utilizator] i-a raspuns lui tothzeno

        Eu imi fac mereu o asigurare de sanatate cand plec in strainatate. S-a intamplat odata sa am un accident. Imi arat doar asigurarea... nu platesc nimic. spitalul din strainatate recupereaza direct de la firma de asigurare. Bine, firma de asigurare e in Japonia, accidentul a fost in Elvetia...
    • +2 (2 voturi)    
      popr fara inima (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:17)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui iuon

      Ai dreptate. m spus si eu de mai multe ori ca romanii nu isi iubesc copiii.

      Nu au trecut 20 de ani de cand ii chinuiam pe orfani prin orfelinate intr-un mod absolut barbar.

      Asa e si I continuare: educaie care distruge copii, ingrijiri medicale manite sa ii decimeze, parinti care isi lasa odraslele si pleaca la munca cu anii etc.

      Nu m-as mira sa vad in piata in curand "carne tocata de copil - pret redus".
    • +2 (2 voturi)    
      Un proces, ceva? (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:28)

      Acestnicknameestedejainregistrat [utilizator] i-a raspuns lui iuon

      Nu sunt jurist, dar asta mi se pare CONDITIONAREA ACTULUI MEDICAL de o plata necuvenita - urgentele pentru minori (si cred ca nu numai!) sunt gratuite.

      Cred ca ar indicat ca parintii sa consulte o casa de avocatura bagata in puscarie toata conducerea spitalului. Sa trateze acolo de scabie nespalatii!
  • +2 (2 voturi)    
    tara lui Ponta voda (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:02)

    bogdan1477 [utilizator]

    Cind premierul isi da ordonanta de urgenta ca sa poata renunta la doctorat, dupa ce, fost procuror fiind, a declarat ca renunta la diploma de doctor fara sa stie ca nu se poate....
    ce ne mai mira ca fiscul vrea sa execute silit copiii pentru a plati asigurari de sanatate din banii de alocatie veniti de la stat...

    Asta-i functionarimea in Romania, doar amante, nepoti si alte categorii de pierdevara bagati in fuctii pe criterii de apartenenta politica. Ce pretentii poti avea de la asemenea oameni?

    Partea prosta e ca degradarea functionarimii e din ce in ce mai rapida. Pe vremea lui Nastase, de exemplu, n-ar fi indraznit un functionar ANAF sa faca asemenea timpenie fara sa intrebe mai sus...
  • +5 (5 voturi)    
    Mda (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:11)

    electron [utilizator]

    Asta se intampla ca la noi legile sunt scrise de niste incompeteni si sunt interpretate de niste incompetenti. Daca cineva sesizeaza o contradictie intre doua legi nu zice nimeni nimic ca nu ii treaba lui, si mana dreapta nu stie ce face mana stanga. Si colac pese pupaza, sistemul de impozitare se schimbe de cateva ori pe an ca si sa fii expert poti intampina probleme.
  • +3 (3 voturi)    
    E vorba de legea 95/2006, a sanatatii, a (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:13)

    fosta zoezoe [utilizator]

    tariceanului -cap de pod care ia bani si de unde nu sunt !!!!!
    Masura aplica o prevedere idioata dar legala ! Ea nu loveste numai copiii ci si adulti care fac gresala sa aiba mici venituri intamplatoare pe an (de ex ca si personal angajat in sectiile de votare care au castigat 2-300 lei si au de plata la sanatate in lipsa altui venit , peste 400 lei, adica salariul minimx12x5.5%) .
    Si atunci masurile sunt domnule docttore :
    1 modificarea legii azi;
    2 doua palme in fata oglinzii pentru intreaga clasa politica;
    3 doua camioane de palme pentru dvs ca sunteti si doctor si om al legii si PM si desi avesti cateva plutoane de consilieri nu aveti niciunul care sa stie citi.....
    4 daca stiti si incercati (iar) sa ne manipulati (ca a fost o eroare a cuiva, a programelor) si jucati rolul de autoritate care sanctioneaza abuzurile unui rau-voitor/prost , alte doua camioane de palme ...(Caci pot sa evoc alte 10 situatii similare soldate cu acelasi ..nimic.)
  • +2 (4 voturi)    
    analfabetim fiscal (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:14)

    Dedalus [utilizator]

    Veniturile din dobanzile din banci NU sunt profit!

    Profitul reprezinta un castig.

    Ori, dupa ce scoti banii din banca, ei de fapt mai putini decat ai depus, nu mai multi.

    Se poate argumenta ca de fapt venitul scriptic apare inainte de a scoat banii, dar asa ceva nu face decat sa instituie un venit ipotetic-fantoma, doar pentrua jstifica un impozit altfel nejustificat.

    De altfel, nu beneficarii au dorit deunerea alocatiei pe card, ci statul.

    Cat priveste CAS pe veniturile din dobanzi, asta e o mizerie oricum. Pe langa faptul ca se mai impoziteaza inca o data veniturile in banci (deja impozitate cel putin o data, daca nu de trei ori), mai apare si o prelevare care costa mai mult decat adduce si genereaza o gramda de problem aiurea.

    Recent am vazut cum o tanara a reusit in Moldova si informatizeze o ultime de actiuni....

    Eu cred ca e vorba de pura incomptenta si lipsa de instruire a celor de la ANAF si a celor de la MFinante.

    Traim intr-o tara in care lipsa de educatie elementara este generala.
  • +5 (5 voturi)    
    dar celălalte venituri? (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:26)

    AlexRunceanu [utilizator]

    Incompetentilor! Impertinentilor!
    Situația nu e doar in Alba sau Argeș. Si nu e vorba doar de alocații. Oameni care au încasat 80 lei pe fier vechi sau 12 lei din acțiuni SIF trebuie sa plătească 468 lei, fiindcă CASS-ul se calculează la salariul minim din 2012, 8400 lei, anual. Cum e posibil asa ceva, cretinilor care sunteți voi cretini????
  • -1 (1 vot)    
    o situatie „HAZLIE“ (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 14:42)

    tothzeno [utilizator]

    Adolecentii inventivi fac smecherii de genul: Dau baii la preietenii majori, care le pun la pariuri sportive. Copii isi iau apoi castigul de la prietenul major. Adultul care a facut scmecheria efectiv, acum pentru ajutorul (desigur nu prea corect din punct de vedere moral) va plati 468 de lei. Nu e gluma, deja vin si asemenea situatii la FISC.
  • 0 (0 voturi)    
    Incompetenta (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 20:02)

    vasivasi [utilizator]

    La inceputul acestei saptamani si eu m-am "bucurat" de aceasta decizie de plata prin care trebuie sa achit suma de 468 lei. După un drum la cei de la Directia Finantelor Publice am aflat ca aceasta decizie mi-a fost trimisa intrucat in anul 2012 am castigat un aparat GPS in cadrul unui concurs organizat de Lukoil, in valoare de 500 lei.
    Am inteles ca se poate face o cerere prin care se solicita renuntarea la aceasta dicizie intrucat nu este corect calculata (in cazul de fata - premiul fiind castigat intr-o singura luna) si nu face obiectul "citatie", apoi mi-a fost recomandat sa anexez si o adeverinta de la serviciu din care sa reiasa ca in anul 2012 mi-au fost platit CASS-ul.
    Ma intrebam, oare de ce există acei sefi de serviciu sau directori? acestia nu au capacitatea de a lua o decizie, de a analiza situatia inainte sa apara aceste probleme? Daca va uitati la deciziile primite acestea sunt aprobate si verificate de niste sefi !!! ... cum au putut trimite decizii la copii sau in cazul meu ???
    Din cate am citat au fost trimise peste 50.000 de somatii de plata, daca consideram ca s-a cheltuit 1 leu pentru fiecare somatie (costuri imprimare, plicuri, trimitere prin posta romana, etc.) rezulta ca au fost cheltuiti (degeaba) peste 50000 lei, deci incompetenta grasa !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi