Miercuri la ora 11, conducerea BNR, a Finantelor, reprezentantii comunitatii bancare si ai consumatorilor  vor discuta in dosarul "Francul elvetian" cu m Comisia pentru Buget a Camerei Deputatilor

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 19 ianuarie 2015, 15:34 Economie | Finanţe & Bănci

francii elvetieni
Foto: sxc.hu
Conducerea BNR, a Finantelor, reprezentantii comunitatii bancare si ai consumatorilor vor fi audiati de Comisia pentru Buget a Camerei Deputatilor miercuri incepand cu ora 11, au confirmat pentru HotNews.ro surse din Parlament.  Reamintim ca prim-vicepresedintele PNL, Andreea Paul, solicita Comisiei de buget-finante a Camerei Deputatilor sa-l convoace la o audiere pe guvernatorul Bancii Nationale, Mugur Isarescu, in care acesta sa prezinte masurile pe care BNR le are in vedere privind protejarea persoanelor ce au contractat credite in franci elvetieni, ca urmare a aprecierii acestei monede.

Situatia financiara a numerosi romani, care au contractat credite in franci elvetieni, este grav amenintata dupa ce Banca Nationala de la Berna a decis sa renunte la plafonul cursului de schimb al monedei elvetiene. La Bucuresti, decizia a urcat imediat cursul oficial al francului elvetian pana la nivelul record de 4,32 lei, in crestere cu 15% fata de ziua precedenta, 14 ianuarie 2014. Concret, la o rata de 100 de franci elvetieni, de pilda, romanul se vede nevoit sa scoata din buzunar cu aproape 60 de lei mai mult de pe o zi pe alta, echivalentul a 60 de paini sau a peste 11 litri de benzina, in urma unei miscari pur artificiale a cursului de schimb.

Parlamentul Romaniei si BNR au datoria de a nu ramane indiferente fata de aceasta situatie si, mai ales, fata de pericolele financiare la care sunt expusi romanii indatorati in franci elvetieni. Deja, multi dintre ei fac mari eforturi ori sunt in imposibilitatea sa-si achite creditele contractate, sub presiunea unui curs galopant.

Consider ca situatia impune un raspuns urgent pentru ca evolutia francului risca sa arunce debitorii cei mai vulnerabili in strada. Conform datelor BNR, peste 4% din ratele romanilor sunt exprimate in franci elvetieni, in timp ce rata creditelor neperformante totale este de 15%.

In aceasta situatie, cer audierea urgenta a BNR si a guvernatorului Mugur Isarescu in Comisia de Buget, Finante si Banci a Camerei Deputatilor, pentru un punct de vedere si solutii concrete in sprijinul romanilor afectati, in concordanta cu regulile europene si cu un sistem bancar sanatos.

A.   Solicitarea se impune avand in vedere ca doua proiecte de lege care vizeaza completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele pentru consumatori sunt tergiversate in dezbaterea parlamentara in urma pozitiei BNR (PL-x nr. 337/2014 si nr.345/2014).

B.   Solicitarea se impune avand in vedere ca interpelarea din 27 noiembrie 2013, pe aceeasi tema, pe care am adresat-o in scris, din Parlament, guvernatorului Isarescu, a ramas fara raspuns. Acum 14 luni ceream conducerii Bancii Nationale sa prezinte situatia concreta a creditelor romanilor in franci elvetieni, precum si solutiile preconizate de BNR pentru sprijinirea celor puternic afectati de aprecierea monedei elvetiene. Reiau intrebarile mai jos:

1.     La ce suma se ridica valoarea totala a creditelor in franci elvetieni ale populatiei?

2.     Care este valoarea restantelor pentru creditele in franci elvetieni si cat reprezinta aceasta din valoarea totala a creditelor neperformante?

3.     Care sunt modalitatile luate in calcul de BNR pentru a-i proteja pe debitorii romani care au credite in franci elvetieni de miscarile artificiale si brutale ale cursului?

Pentru a sprijini debitorii, Franta, de pilda, a interzis creditele in franci elvetieni in 2013, iar Ungaria a stabilit un curs fix pentru forintul raportat la francul elvetian la care s-au rambursat ratele in perioada 2011-2014. In Romania, Tribunalul Galati a dat castig de cauza debitorului, anul trecut, si a decis conversia creditului la cursul din data acordarii, la care se poate adauga o devalorizare de maximum 10%.

Fara a sustine vreuna dintre aceste abordari, ma intreb daca putem agrea un mecanism de sprijin pentru cei afectati de calamitatile financiare, similar cu cele existente in agricultura? Dar raportarea creditelor pentru nevoi personale, cel putin, in lei, avand in vedere ca populatia nu percepe riscul valutar la care se expune cand veniturile sale sunt in lei, iar creditul in alta moneda?", scrie Andreea Paul pe blogul ei.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

7289 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    ce masuri sa ia statul si BNR-ul sa ajute (Luni, 19 ianuarie 2015, 15:35)

    bancher [utilizator]

    debitorii in franci elvetieni? Cea mai eficienta ar fi sa le plateasca statul o parte din rate, dar s-ar crea un precedent periculos, si nimeni nu ar mai fi incurajat sa isi plateasca ratele, toti asteptand sa ii salveze statul.
    • +5 (11 voturi)    
      de ce sa ajute statul ? (Luni, 19 ianuarie 2015, 17:32)

      akanom [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Ce e statul, mama mare sa vina sa plateasca din buzunar greselile unora ?

      Prea des se uita unii in Romania la stat ca la pusculita personala, sau la mamica care vine sa pupe si trece totul.
      • +4 (4 voturi)    
        impartasesc aceeasi opinie de minoritar (Luni, 19 ianuarie 2015, 19:18)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui akanom

        desi de data asta minoritarii au dreptate . Cine nu-si poate plati rata cu parere de rau exista proceduri care trebuiesc aplicate . Se vinde bunul care este ipotecat.

        Statul trebuie sa se ocupe cu alte aspecte si nu cu salvarea unor inconstienti care atunci cind au luat credite mai ieftine in fr decit in euro sau lei a fost ok insa cind vine vorba de plata nu-i mai ok .

        La fel si pt banci . Cind bancile cistiga e OK , dau bonusuri, fac petreceri, isi amenajeaza sedii pompoase, INSA cind pierd bani trebuie a vina statul sa le plateasca paguba DIN BANII CONTRIBUABILILOR . DE CE si pina cind?
    • +1 (1 vot)    
      pai si eu vreau... (Luni, 19 ianuarie 2015, 19:05)

      Keyser Soze [anonim] i-a raspuns lui bancher

      am un credit in lei si in nici o luna nu nimeresc suma de plata..............
  • -2 (8 voturi)    
    Gogu (Luni, 19 ianuarie 2015, 15:54)

    mgu [utilizator]

    Nu aveti altceva mai bun de facut decit sa discutativorbe goale despre cresterea CHF?Cu asa ministru de finante nu ma mir,,bateti apa in piua pe bani contribuabililor.Cei care au facut creditele nu au nici o responsabilitate,de ce trebuie sa ma incarc eu,ca si cotribuabil cu problemele altora?Ei nu au stiut la ce risc se inhama cind au semnat contractele.Este doar prblema lor si atat.Nimic mai mult.
    • +4 (6 voturi)    
      Gogu (Luni, 19 ianuarie 2015, 16:29)

      Vezuviu [utilizator] i-a raspuns lui mgu

      Bravo Gogule. Sunt de acord cu tine. Ba chiar mai mult, de maine BNR sa lase cursul leu-eura liber pt ca eu asa imi doresc. Pentru mine e mai bine daca se duce leul in cap. Ce ma intereseaza pe mine ca unii au fost fraieri si au facut credite in euro, franci sau cine stie ce alte monede.
  • +2 (2 voturi)    
    Mugurel... (Luni, 19 ianuarie 2015, 16:10)

    demaGOGU [utilizator]

    ...toujours parchive

    prin sustinerea asa-numitei electorate arunca povara pe buget, i.e contribuabil si sustine pana in panzele albe
    bancile care, din nou!, privat-izeaza profitul si soci-alizeaza pierderea

    curat...capitalism propovaduit de marii preoti gras stipendiati din benere
  • -2 (2 voturi)    
    vai, vai, vai... (Luni, 19 ianuarie 2015, 16:35)

    ..13 [utilizator]

    Rapid m-am uitat pe statisticile de la BNR si nu am gasit ca este o situatie de urgenta.

    Mai mult chiar in text este identificata cota creditelor in CHF si dupa niste calcule banale se poate estima ca restantele sunt undeva la nivel de aprox.1% daca ne raportam la totalul de credite acordate....

    Daca dna Vlass stie sa citeasca statisticile BNR de ce mai doreste niste raspunsuri? Numai pentru ca doreste un pic de circ???

    Si uite ca au venit si niste propuneri de la BNR...
    Dar legea veche data pentru electorat nu a miscat populatia si acum ce se doreste???
  • +1 (1 vot)    
    ... oh ce veste ... (Luni, 19 ianuarie 2015, 17:02)

    Observatore [utilizator]

    ... minunaaata !
  • 0 (0 voturi)    
    rugativa (Luni, 19 ianuarie 2015, 17:27)

    nocomment [utilizator]

    CHF-ul merge in jos pana la sedinta......
  • +2 (4 voturi)    
    Pentru Gogu (Luni, 19 ianuarie 2015, 17:34)

    Alinush2015 [utilizator]

    Gogule aici este vorba de complicitatea bancilor cu Isarescu. Nu se poaste sa faci un credit si sa-ti creasca cursul cu peste 120%, atata timp cat BNR-ul este cel care arbitreza toate aceste produse de pe piata.
    Dar iata ca in mintea ta a aparut acea vorba romaneasca ~Sa moara si capra vecinului~. Dar daca tu erai in aceasta situatie cum reactionai.. poti sa raspunzi la asta obiectiv? Si nu crezi ca a venit vremea sa plateasca si bancile si Isarecu pentru ceea ce au facut? Eu cred ca da...
    • 0 (0 voturi)    
      aici nu ai dreptate (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:42)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alinush2015

      BNR nu poate influenta in nici un fel cursul CHF. La noi se coteaza direct doar cursul euro, care poate fi infuentat pe termen scurt prin cumparari sau vanzari de euro de catra banca centrala (BNR cumpara euro=se devalorizeaza leul, BNR vinde euro=se apreciaza leul). Dar cursul CHF fata de leu este copiat dupa paritatea fata de euro. Pana acum 1 euro=1.2 CHF, curs stabilit artificial printr-o intelegere intre BCE si Banca Elvetiei. Acum in lume a crescut foamea de CHF (vazuta ca moneda de refugiu) si Banca Elvetiei nu a mai putut tine cursul...care s-a apreciat pana la 1 EUR=1.00675 CHF. Tare imi e mie teama sa nu se duca la 1 EUR-0.9 CHF..
      In aceste conditii BNR nu poate influenta cursul CHF...se pot lua alte masuri, gen amanari de plata a ratelor, inghetarea cursului de plata a ratelor pt o perioada de 6-12 luni la 1 EUR=1.2 CHF, reesalonarea unor credite, conversia soldului datoriei la un curs agreat de banca si client....
      aici ar trebui sa se implice foarte mult si Protectia consumatorului.
  • +1 (1 vot)    
    Daca tot s-a starnit r......l !!! (Luni, 19 ianuarie 2015, 17:36)

    Mirobo [utilizator]

    Poate iese ceva bun din asta.
  • +3 (5 voturi)    
    cum sa ajute statul? (Luni, 19 ianuarie 2015, 18:09)

    tba [utilizator]

    adik eu, in calitate de contribuabil si platitor de taxe sa sustin financiar creditul acordat in chf lui x si y?
    pai daca ajungea 1 chf = 1 leu, mie-mi iesea ceva? ar fi fost vreo 75.000 de debitori ai bancilor care si-ar fi frecat mainile de fericire k au fost destepti!
    ce, se duceau la creditor sa-l ajute?
    daca risti, castigi sau pierzi. trebuie sa intelegem asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Ruleta masluita (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:44)

      UnCititor [utilizator] i-a raspuns lui tba

      Risti sau pierzi; sigur, e un joc mult mentionat pe acest subiect.

      Dar sunt indicii ca acest joc a fost agresiv trucat de catre marii jucatori. Statul TREBUIE sa intervina doar sa identifice trucurile (daca exista); nu trebuie sa ii ajute pe creditori.

      Dar pentru ca cei ce au trucat acest joc sunt mai puternici decat statul Roman, probabil ca frauda va ramane vesnic nedescoperita.
  • -1 (5 voturi)    
    Copiii lui Salam (Luni, 19 ianuarie 2015, 18:15)

    valahiandusk [utilizator]

    Nu am mai vazut asa bucurie in tara de la victoria Romaniei asupra Argentinei in 1994. Inca putin si ies cocalarii sa sarbatoreasca in Pta Universitatii. Cei care au credite in franci platesc lunar la stat mai mult de 10000 ron( CAS, sanatate, somaj), taxe aferente salariilor. Salarii mari inseamna taxe mari, pentru asistatii sociali care comenteaza pe hotnews..Si culmea, singurii care au incercat sa faca ceva au fost cei de la UDMR si maghiarii de la OTP Bank Restul............copiii lui Salam!!
    • 0 (2 voturi)    
      Asa, si...? (Luni, 19 ianuarie 2015, 21:12)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui valahiandusk

      Asa, si...?

      Presupunand ca prezumtia matale e corecta (e total tampita, dar tin cu ursul!) si cei care au credite in franci platesc mai multe taxe la stat....
      ...de unde rezulta ca populatia, in ansamblul ei, trebuie sa le plateasca creditele imprumutatilor in franci?

      PS: Da, e de rasul curcilor cum asistatii sociali de pe HN au grija de averea lui Bill Gates, dar una-i una si alta-i alta; sa nu incurcam planurile.
  • +2 (4 voturi)    
    Capul face capul trage (Luni, 19 ianuarie 2015, 18:48)

    MirelaV [utilizator]

    Dar in anii 90, cand s-a devalorizat leul foarte tare fata de dolar si cei care aveau bani la CEC pentru o masina de abia si-au putut lua un televizor cu ei, le-a dat cineva ceva oamenilor? Nu, fiecare si-a suportat pierderea. Asa si acum, trebuie sa invatam odata si odata - fiecare sa raspunda pentru faptele sale. Zice o vorba romaneasca: capul face, capul trage. Nu si-au pus problema ca se poate intampla ca chr sa creasca, sa iti scada veniturile, sa te imbolnavesti si tot asa ? Multe se pot intampla in 20-30 ani.. Te indatorezi la 70% din venituri si acum sa te ajute statul ca ai fost ori lacom, ori prost ? Nu, are dreptate polonezul, este imoral sa plateasca restul de 96% din populatie pentru prostia cei 4% care au patit-o.
    • +1 (5 voturi)    
      Capul n-are cap (Luni, 19 ianuarie 2015, 19:12)

      valahiandusk [utilizator] i-a raspuns lui MirelaV

      Gospodarule, nu plateste nimeni pentru nimeni, nu-ti ia nimeni din parizerul tau ieftin, miza este sa nu ia banca prea mult, nemeritat....dupa ce ca nu intelegi mai dai si sfaturi de comunist. Relaxeaza-te, nu dispare Taraf TV
      • -1 (3 voturi)    
        Afaceristule, (Luni, 19 ianuarie 2015, 20:18)

        MirelaV [utilizator] i-a raspuns lui valahiandusk

        da' cand ai semnat contractul de imprumut nu te-a dus mintea ca banca este prea zambitoare si grabita sa te imbrobodeasca, atunci nu te-ai gandit ca banca castiga nemeritat de mult, nu ai citit si ce scria cu litere mici prin contract? Nuu, atunci iti frecai mainile ce afacere grozava faci.. Acum taci si inghite francul asta barosan! Vasilescu ala de la BNR zicea pe toate posturile TV "imprumutati-va in moneda in care sunteti platiti" iar acum BNR-ul e de vina pentru ca Banca Elvetiei si-a luat mana de pe franc si trebuie sa faca ceva sa ii scape din belea pe neispraviti. Singura solutie morala este sa cadeti la intelegere cu banca. Punct.
        • +2 (4 voturi)    
          cata rautate... (Luni, 19 ianuarie 2015, 22:22)

          mendax [utilizator] i-a raspuns lui MirelaV

          ce usor e sa judeci pe cineva a carui singura greseala a fost ca a la un moment dat a avut nevoie de bani si a acceptat sa joace dupa cum i-a cantat banca. daca ar fi avut el fraiele si posibilitatea de a face regulile jocului, sau macar de a le negocia, cu siguranta nu s-ar fi ajuns aici. dar suntem experti la a da cu parul.
          • -2 (2 voturi)    
            Nu e rautate.. (Marţi, 20 ianuarie 2015, 0:05)

            MirelaV [utilizator] i-a raspuns lui mendax

            Dar a avut fraiele!! Nu i-a pus nimeni sula in coaste sa ia credit in franci. Sa va explic cum a luat fiul meu creditul pentru casa. A facut credit in euro pentru ca si salariul lui negociat era in euro, am citit 4 oameni contractul bancii de la cap la coada, am intrebat si asteptat lamuriri pentru tot ce era neclar. Nu a semnat pana nu am inteles fiecare virgula din el. Gradul de indatorare era la momentul acela 30% din venitul lui. Acum sunt doua salarii in casa si rata este si mai usor de suportat. Mai mult de atat, in fiecare luna ei pun deoparte putin in plus de rata. Asa s-au adunat in timp bani care acopera rata pentru cateva luni pentru cazuri neprevazute. Poate peste ceva vreme pateste si euro la fel ca francul, poti sa stii? 30 de ani este o perioada lunga si nu stii ce iti rezerva viata asa ca e bine sa fii prevazator. Nu este rautate, dar sa te impovarezi cu buna stiinta cu peste 50% din ce castigi este inconstienta. Si nu e treaba statului sa iti rezolve tie problema. Este problema ta pe care o rezolvi cu banca. Vad ca deja Volksbank a inghetat cursul la 3,8 pentru 3 luni, deci poate exista dialog cu banca fara sa se bage BNR-ul, parlamentul sau guvernul.
            • +2 (2 voturi)    
              dar ce e? ipocrizie (Marţi, 20 ianuarie 2015, 1:26)

              Vezuviu [utilizator] i-a raspuns lui MirelaV

              Ia sa vedem cata ipocrizie e in tine.
              Saptamana viitoare se face euro 6 lei pt ca au zis aia creditati in franci ca nu e corect ca BNR sa mai intervina in cursul leu-euro.. Guvernul da ordonanta pt reconversie. Aia cu 20%. Tu ce faci? Ii spui lu' fiu-tu: bai sa nu te puna dracu sa accepti ca te reneg. Asa-i?
              Ipocritule.
            • +2 (2 voturi)    
              Antena Stars (Marţi, 20 ianuarie 2015, 9:46)

              valahiandusk [utilizator] i-a raspuns lui MirelaV

              Femeie, tu nu pricepi ca este vorba de abuzuri? Chiar ai lasat Antena Stars sa dai comentarii aici?
              • 0 (0 voturi)    
                Intotdeauna altul e vinovat.. (Marţi, 20 ianuarie 2015, 12:00)

                MirelaV [utilizator] i-a raspuns lui valahiandusk

                Dar cand ai semnat contractul nu ai vazut ca sunt clauze abuzive ? De ce nu ai protestat atunci ca banca vrea sa iti dea credite dubios de ieftine? Ai semnat, ti-ai asumat contractul cu clauze cu tot.. Ce imi place ca ati descoperit abuzurile doar cand a inceput sa cresca francul, cand statea pe loc erau foarte bune clauzele..
  • +2 (4 voturi)    
    Credite (Luni, 19 ianuarie 2015, 19:18)

    Keyser Soze [anonim]

    Uneori toti putem ajunge la mana bancilor... banca e zambitoare cand iti da creditul si apoi zambetul se transforma in ranjet, dar niciodata in viata lucrurile frumoase sunt la fel pe lunga durata. Am luat credite de la o banca olandeza (I**) si m-au ars, dar si pe alte credite m-am simtit relaxat. M-am ferit de euro la credit si de franci elvetieni, yeni sau US$, macar stiu cat platesc !!!!!!!!!!!!!
    Am platit rate si de 15% dar in lei!!!!! Asa ca Isarescu a avut dreptate, plateste in banii pe care ii castigi. Te intinzi cat e plapuma si poti sa iti faci o proggnoza.
    Sincer imi pare rau de cei care au luat credite de casa in CFC, dar eu am zis ca e mai bine sa ma pregatesc la rata mare (ce e mai rau) in lei. Nu sunt un mare finantist, nu lucrez in Banci, dar stiu ca e bine sa te imrumuti la banci cand ai nevoie de maxim 10 salarii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ce e mai mult scapa de sub control.
  • +1 (3 voturi)    
    UDMR vs copiii lui Salam (Luni, 19 ianuarie 2015, 20:18)

    valahiandusk [utilizator]

    Isarescu nu a scos o vorba de franci in 2007-2008 si in ciuda protestelor a dat gir clauzelor abuzive. Acum da sfaturi si rade cu Vasilerscu, platiti din banii celor pacaliti de perversitatea lor. Singurii care au luat atitudine au fost UDMR si maghiarii de la OTP Bank. Macar stiu cu cine votez data viitoare. Macar maghiarii sunt mai solidari decat romanii care cred ca trebuie sa plateasca din buzunare `lacomia burgeza.
    • 0 (4 voturi)    
      Bre, ti-au mai spus-o vreo trei pe aici (Luni, 19 ianuarie 2015, 22:09)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui valahiandusk

      Bre, ti-au mai spus-o vreo trei pe aici: "Cand te-ai imprumutat in franci a fost problema matale, acum tot problema matale ramane sa-i dai inapoi !"

      Isarescu le are pe ale lui, dar NU asta ! In compensatie, poti da in judecata Banca Elvetiei...SUCCESURI !

      Iar votul il dai cui vrei matale, dupa criteriile matale, dar asta nu inseamna ca altcineva trebuie sa-ti plateasca datoriile personale facute voluntar in moneda straina !
      • +1 (3 voturi)    
        Manele (Marţi, 20 ianuarie 2015, 9:48)

        valahiandusk [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Nu plateste nimeni sarantocule! Incompetentul de Isarescu trebuie sa impiedice bancile sa faca abuzuri
  • +4 (4 voturi)    
    BNR trimite oamenii in instante (Marţi, 20 ianuarie 2015, 9:53)

    icsulescu99 [utilizator]

    Ce sa faca bancile? In acest moment au cele mai mari profituri. De ce ar renunta la ele?
    Daca s-ar renunta la clauzele si comisioane abuzive castigate in instante de mii de clienti nu ar mai conta asa de mult cat este francul/euro sau impactul nu ar fi asa de mare.
    Cand BNR-ul ar putea lua o decizie sa le impuna bancilor scoaterea comisioanelor si clauzelor abuzive din contracte conform hotararilor definitive si irevocabile date de instante ei ce spun "domle sunt de acord ca bancile fura, dar fiecare client sa faca pe politistul si sa mearga in instanta ca pe noi nu ne intereseaza"
    Mai exista si acel articol din contracte cum ca daca moneda in care s-a luat creditul se devalorizeaza/intareste fata de moneda nationala cu un procent de 10% banca va converti creditul in LEI la dobanda de la data creditului.
    Deci BNR cu puterea pe care o are s-ar putea implica, dar fuge de raspundere.
    Este cea mai proasta, imbatranita si rea intentionata conducere a BNR-ului.
    Eu unul nu vreau nici un leu ajutor de la stat ci doar sa se respecte conditiile din contract si sa se scoata clauzele si comisioanele abuzive.
    Asta loveste in toate contractele de credit.
    Trist...
    • +3 (3 voturi)    
      Felicitari (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:06)

      valahiandusk [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

      In sfarsit cineva rational...BRAVO! Ceilalti comentatori au intrat doar sa se bucure in saracia lor miintala
  • +2 (2 voturi)    
    Trist (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:26)

    MikePort [utilizator]

    Sunt unul dintre "prostii" care a luat CHF in 2008. Culmea, sotia lucra in banca tocmai pe creditare in acea perioada si impreuna cu noi au facut credite in CHF si alti angajati ai bancii. Personal mi-am asumat riscul insa in acel moment nu am realizat cat de mare este si acum e prea tarziu. Nu va mai bucurati de necazul altuia, in marea majoritate a cazurilor nu a fost lacomie ci doar singura posibilitate pentru o familie tanara de a lua credit in acea perioada.
    O alta problema mare : valoarea imobilelor a scazut foarte mult din 2008, daca ramaneau la o valoare similara nu era asa mare necaz, cel putin pentru noi. Si la faza asta am fost "prosti"?
    Si o ultima remarca, mai multe banci gen OTP au externalizat creditele, noi NU FIGURAM in Romania cu credit, deci nu facem parte din cei 75000 de creditati in CHF(dar putem fi executati de OTP in Romania). As fi curios sa aflu cati sunt in aceasta situatie si numarul real al creditelor in CHF, am o presimtire ca e mult mai mare.
  • 0 (0 voturi)    
    Chemat la audieri ? (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:49)

    cristinelu [utilizator]

    Ce populist suna ! BNR e institutie independenta. Trebuiau sa spuna convocata la consultari
    In economie nu exista solutii simple. Ce e prea frumos nu e adevarat
    O tara care incalca contracte plateste !
    Francul ar putea sa-si revina dupa decizia BCE de joi si dupa alegerile din Grecia din 25 ianuarie
  • +1 (1 vot)    
    CHF VS CHF (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:37)

    UnCititor [utilizator]

    Sunt din cei care considera ca statul nu trebuie sa "salveze" anumiti debitori, dar nici nu protejeze creditorii.

    Comisia parlamentara ar trebui sa obtina urmatoarele informatii de la banci:
    1. Valoarea totala a creditelor in CHF vandute in Romania.
    2. Valoarea totala a fondurilor in CHF atrasa de fiecare banca pentru a sustine creditele vandute.

    De aici s-ar putea trage muuulte concluzii interesante
  • +2 (2 voturi)    
    CHF (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:40)

    Mururoa28 [utilizator]

    Acum cativa ani iti cumparai telefon cu abonament pe 2 ani (in orice retea), iar la sf perioadei operatorul nu iti debloca telefonul sa-l folosesti liber in orice retea doresti. In contract nu era specificata aceasta clauza, pt ca operatorul nu dorea acest lucru, iar tu ca si consumator nu o puteai negocia.
    Si totusi lumea cumpara telefoane blocate in retea
    Cand s-a considerat ca asta e o clauza abuziva, nu am auzit pe nimeni comentand, ca aia care au semnat erau niste 'prosti' si cine i-a pus sa semneze
    Acelasi lucru e si acum
    Daca s-ar elimina clauzele abuzive (si se facea acest lucru daca BNR nu se opunea implementarii corecte a OUG 50/2010), multi si-a plati ratele chiar si la cursul asta
    Daca bancile ar accepta sa nu mai faca profit si din schimbul valutar (adica sa faca schimbul la cursul BNR)
    Multe procese treneaza de ani de zile si din cauza asta multi nu isi pot permite sa plateasca ratele si nici nu pot negocia cu banca (pt ca banca solicita sa renunti la orice procese curente sau viitoare ca sa faca o rescadentare)
    Deci unde sunt afectati cei cu credite in Euro sau RON?
    In loc sa va uniti si sa solicitati conditii mai bune pt toti consumatorii, o reglementare mai stricta a bancilor
    Pt ca o sa vina urmatoarea criza si iar o sa platim noi, pt ca bancile sunt prea mari sa dea faliment
    Apropo cresterea de TVA, taierile de salarii de la bugetari, cresterea taxelor, cresterea cursului valutar, este cauzata de consumatorii de credite (indiferent de valuta) sau de modul iresponsabil al bancilor si al politicului ?
  • 0 (0 voturi)    
    E-BGP (Marţi, 20 ianuarie 2015, 14:19)

    BGP [utilizator]

    In ce tara rea traim! Sunteti ca betivii care stau la bogeda si se bucura de necazul celor care o sa ramana fara case din cauza inundatiilor. Nu va cere nimeni ajutorul! Dar sunteti in stare sa furati si sacii de nisip.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă