Calin Popescu Tariceanu: Nu vad posibila o interventie care sa salveze situatia celor care au credite in franci elvetieni. Asistam la o serie de abordari care merg in zona populista

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 20 ianuarie 2015, 15:33 Economie | Finanţe & Bănci

Presedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu a declarat marti ca in opinia sa nu este posibila o interventie a Guvernului sau a Parlamentului care sa a salveze situatia persoanelor care au contractat credite in franci elvetieni si ca abordarile lansate in acest moment de partide "merg in zona populista".

"Asa e in economia de piata, monedele nu sunt stabile, nu sunt garantate de nimeni. Nici guvernul elvetian, nici guvernul roman si nici alte guverne nu pot sa garanteze cotatiile si stabilitatea unor valute, si sunt riscuri pe care cei care doresc sa faca astfel de inginerii sau speculatii trebuie sa si le asume. Cea mai sigura situatie este cand iei creditul in lei si atunci aceste riscuri pot fi indepartate", a declarat presedintele Senatului.

Tariceanu considera ca  "exista in momentul de fata o serie de abordari care merg in zona populista. Trebuie sa acceptam ca nu guvernele controleaza preturile sau ratele de schimb ale valutelor si, ca atare, o interventie care sa salveze situatia celor care au credite in franci elvetieni din partea Guvernului sau a Parlamentului nu o vad posibila."













Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

3818 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    domnu manechin... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 15:44)

    strelka [utilizator]

    Domnu fost manechin, actual mic manechin uita ca exact in perioada in care a fost primministru au avut loc ororile de tip credit doar cu buletinul in franci elvetieni......Cum ramane domnu` manechin cu indemnul dvs. ca primministru sa cumparam case (la preturile din 2008) in USA ? Mai e valabila ?
    • +7 (9 voturi)    
      si inca ceva... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 15:57)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui strelka

      guvernul si mai ales bnr are obligatia sa protejeze cetatenii? cum s-a intamplat acest lucru? stiu ca bnr a introdus un angajament maxim lunar de plata, folosit la dimensionarea initiakla a creditului, dar pe urma il mai urmareste cineva? daca multi au fost momiti cu credite in franci , ca aici se calificau cel mai bine, si daca s-a mers pe amngajamentul lunar maxim de plata, ce s-a intam[plat cu acest angajament cand a ince[put sa creasca francul? ca de la o rata de 1000 lei s-a ajuns la aproape 2000 lei... si nu cred ca veniturile familiei au crescut in asa fel incat sa-si permita acest angajament... bancile si cu atat mai mult bnr, au obligatia sa urmareasca acest angajament lunar de plata pe toata perioada de rambursare a creditului si trebuie sa se incadreze in angajamentul maximal admis? a facut cineva acest lucru? daca nu, atunci si bnr si bancile sunt vinovate si trebuie sa suporte consecintele...
      la urma urmei, un curs de conversie de 2.7 -3 lei pentru un franc este mai mult decat multumitor pentru banci si nimeni nu are de pierdut... nici bancile, chiar daca unii incearca sa acrediteze ideea ca bancile pierd aproape um miliard de franci din acest curs... probabil se uita ca bancile nu au avut niciodata acest miliard si el este obtinut prin umflarea artificiala a cursului...
      • +3 (5 voturi)    
        Cum "nu guvernele controleaza ratele de schimb"?! (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:37)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        Cum poate sa zica Tariceanu ca "nu guvernele controleaza ratele de schimb ale valutelor" cind "Thomas Jordan, președintele boardului Băncii Naționale a Elveției, a luat pe 15 ianuarie 2015 o decizie istorică, eliminând pragul pe care banca îl apăra pentru ca francul elvețian să nu crească foarte tare."
        Sursa: http://www.evz.ro/omul-care-detonat-ieri-francul-cum-arata-cel-care-a-decis-sa-fie-sange-pe-piata-valutara.html

        Aflam asadar ca pina pe 15 Ian. 2015, Banca Nationala a Elvetiei, adica guvernul tarii, apara un anumit prag al francului pentru ca acesta sa nu urce mult iar dupa data respectiva a decis sa nu mai sustina nivelul in cauza, moneda apreciindu-se puternic.

        Atit tinerea sub control a francului de pina la mijlocul lui ianuarie 2015 cit si lasarea lui libera au fost decizii ale guvernului Elvetiei. El are dreptul sa faca jonglerii monetare care afecteaza cetatenii altor tari insa celorlalte guverne, in acord cu Tariceanu, nu le este permis sa actioneze pentru contracararea jocurilor valutare ale Elvetiei!! Este ilogic.

        Intr-un viitor apropiat, Germania, dupa o pregatire minuțioasa, luindu-si toate masurile de siguranta si in intelegere secreta cu citeva state occidentale mari, poate decide renuntarea la Euro peste noapte, prinzind total pe nepregatite tarile din Europa de Est. Conform logicii lui Tariceanu guvernul Romaniei ar trebui sa permita o evolutie haotica a leului cu efecte distrugatoare pentru economiile oamenilor.

        Aprecierea francului avantajează afacerile personale ale lui Tariceanu. Asta este motivul real pentru care cunoscutul escroc se opune oricarei interventii a Romaniei pentru rezolvarea intr-un fel sau altul a situatiei celor care au credite in franci.

        Citat Tariceanu: "Trebuie sa acceptam ca nu guvernele controleaza preturile sau ratele de schimb ale valutelor si, ca atare, o interventie care sa salveze situatia celor care au credite in franci elvetieni din partea Guvernului sau a Parlamentului nu o vad posibila."
  • +7 (9 voturi)    
    Ciudat (Marţi, 20 ianuarie 2015, 15:52)

    justin [utilizator]

    In Croatia s-a impus ieri un curs fix, desi sunt mai putini cu astfel de credite - vreo 50000. In Polonia se vorbeste de acelasi lucru sau masuri similare, la fel si in Austria. Ungaria a facut-o deja de cativa ani. La noi e populism.

    Citez ""Croatian and Polish finance ministry officials have contacted the (Hungarian) ministry to learn about government measures to phase out foreign currency mortgages," the Hungarian Economy Ministry said in a statement, adding that it was ready to share information."

    Sursa: http://www.reuters.com/article/2015/01/19/croatia-currency-idUSL6N0UY3C020150119

    PS: acum vreo doua zile scria HN despre cat de imoral vad polonezii un ajutor oferit celor cu probleme. Vad ca stirea asta nu le-a placut. Asta da jurnalism.
    • 0 (2 voturi)    
      Tot din articol (Marţi, 20 ianuarie 2015, 16:31)

      Simonetta Sommaruga [anonim] i-a raspuns lui justin

      "Thus, we get respite to find a longer-lasting solution. The government is here to protect its citizens," said Prime Minister Zoran Milanovic, who also faces a parliamentary election later this year on the heels of six years of recession."
      • +4 (6 voturi)    
        nu inteleg (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:05)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui Simonetta Sommaruga

        Ai vrut sa confirmi ce am zis eu? "O noua solutie", pentru care au ragaz, va fi sigur in favoarea cetatenilor. O confirma a doua propozitie citata de tine.

        La noi, nea taricel ne spune ca nu guvernul si nici parlamentul nu trebuie sa protejeze cetatenii, ci Dumnezeu, ca el i-a ales in pozitiile lor castigate prin linia de sange divin.
    • 0 (6 voturi)    
      diferenta (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:00)

      ToXRM [anonim] i-a raspuns lui justin

      si diferenta de curs de la sa spunem fix de 3.5 la 4.7 cine o suporta ? restul de prosti care platesc impozite si taxe, pentru ca bancile niciodata nu pierd, si nici statul.
  • +10 (10 voturi)    
    Ghinion (Marţi, 20 ianuarie 2015, 15:54)

    marianos [utilizator]

    din pacate ptr imprumutati a trecut campania electorala
    altfel ponta rezolva problema, evident pe hartie , pana trecea campania
  • +8 (8 voturi)    
    Asta nu stie nici pe ce pod este (Marţi, 20 ianuarie 2015, 16:09)

    GG [anonim]

    daramite sa-si dea cu parerea in astfel de probleme!
  • +4 (6 voturi)    
    moliceanu (Marţi, 20 ianuarie 2015, 16:18)

    nicolae [anonim]

    Mai moliceanu de ce in celelate tari afectate se poate si la noi, nu? Mizerabilule.
  • -1 (9 voturi)    
    Bai... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 16:18)

    Laurentiu78 [utilizator]

    oameni buni...lasand gluma deoparte acum are dreptate...nu ca-mi place mie de "tarfa asta politica", dar "pierzi, castigi, negustor te numesti"...Sunt niste riscuri pe care unii si le-au asumat...si au pierdut...asa cum poate altii in urma cu vreo 6 luni pe bursa, au cumparat la future, franci la un curs de 3.8 RON sa zicem, au castigat un purcoi de bani!!...Nu vad de ce trebuie toti sa platim riscurile asumate de altii...
    • 0 (8 voturi)    
      Bai... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 16:47)

      nocomment [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

      cine pierde daca se impune o marja la schimbul valutar la ratele in creditele cu alte valute(20%)??? iti spun eu, bancile, dar pierd din profit si nu din banii lor.
      si apropo, cand iei un credit nu joci pe bursa, intelegi, desteptule?
      • +1 (3 voturi)    
        Multumesc... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:11)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

        de tonul patronizator...Cand iei un credit iti asumi niste riscuri "cheltuind" niste bani care nu-ti apartin, "jucandu-te" astfel pe piata...Imi place sa cred ca noi nu suntem economie centralizata sa impui bancilor sa piarda bani din "exploatarea" unei situatii globale, pentru protejarea riscurilor altora, asa cum nu sunt de acord sa le "ajuti" atunci cand dau cu bata-n balta si pierd bani datorita uni alte situatii globale...

        Scuza-ma ca sunt liberal pur-sange in gandire, dar "fiecare pasare pe limba ei piere"...
  • +2 (6 voturi)    
    IN ALTE TARI...DA !...la noi de ce NU? (Marţi, 20 ianuarie 2015, 16:42)

    MG [anonim]

    http://hymerion.ro/2015/01/19/cum-reactioneaza-tarile-din-jur-la-problema-chf-polonia-ar-fi-imoral-ca-statul-sa-ajute-pe-cei-imprumutati-franci-cand-riscam-si-castigam-e-ok-dar-cand-riscam-si-pierdem-sa-vina-altii-sa-pla.html
  • +5 (5 voturi)    
    Exista interventii (Marţi, 20 ianuarie 2015, 16:54)

    UnCititor [utilizator]

    Domnule Tariceanu,

    Sa va arat eu o interventie: Legea falimentului persoanei.
    Astfel isi asuma riscuri si persoana imprumutata, dar si banca.
  • +3 (5 voturi)    
    Sigur ca da (Marţi, 20 ianuarie 2015, 16:55)

    Moebius [anonim]

    In 2008 cand a inceput criza bancile au trebuit salvate de la faliment cu bani publici, bancile fiind institutii private cu secialisti in evaluarea riscului. Iar motivul problemelor au fost tocmai investitiile in produse asa numite toxice.
    Acum il numit populism cand nea Ion pentru ca a vrut sa isi cumpere o casa a ales varianta pe care si-o putea permite la acel moment.
    In cazul banzilor a fost salvare, iar acum este populism. Hai sictir!
    • -1 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:48)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Moebius

      Nu e doar "nea ion". Mai sunt cu credite de peste 1 milion si alte persoane publice(si nu ma refer la cantareti gen Temisan) avand credite de sute de mii de CHF. Au tot aparut in presa in ultima saptamana, cea mai mare suma pe care am vazut-o a fost 1,5 MILIOANE (Sorin Rosca Stanescu). E corect sa-i platim si lui incercarea de specula?
      • +4 (4 voturi)    
        corectitudine (Marţi, 20 ianuarie 2015, 18:02)

        Moebius [anonim] i-a raspuns lui tirolez

        Pentru ca a devenit o problema sociala se poate impune instituirea unui prag avand in vedere anumite criterii.
        Pe de alta parte insa regulile ar trebui sa functioneze similar si proportional in acelasi timp pentru toti membrii societatii fie ei persoane juridice sau persoane fizice.
        De asemenea, rolul institutiilor unui stat este, printre altele, sa isi protejeze cetatenii in cazul unor tulburari cu efecte la scara ampla.
        Ma rog, in final discutia nu ar trebui sa porneasca de la etichetari si polemici ci de la a cauta variante de raspuns pentru problemele aparute. De aceea, nu sunt de acord cu ceea ce spune dl. Tariceanu cu referire cuvantul populism.
      • +1 (1 vot)    
        citeste cu atentie (Marţi, 20 ianuarie 2015, 18:48)

        marius [anonim] i-a raspuns lui tirolez

        Nu va mai faceti griji cu SRS, problema creditelor e rezolvata, el e la inchisoare si creditele trecute de mult la pierdere de banci. Lui i se aplica de mult treaba cu falimentul personal.
  • +3 (5 voturi)    
    Bai (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:31)

    gigifisiune [utilizator]

    taricene, ia mai povestete-ne, ba, inca o data, cum a fost sa cheltui toate miliardele alea in 2008? A fost bine?

    Du-te bah si culca-te, lasa-ne.
  • +2 (4 voturi)    
    RESPECT CROATIA !!! (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:34)

    valahiandusk [utilizator]

    Rusine Ponta, Tariceanu, Valcov, Isarescu, Vasilescu si alti mascarici penibili
  • +3 (5 voturi)    
    Populist? (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:39)

    Miky60 [utilizator]

    Adica, sa faci ceva real pentru a-si atinge targetele business-urile din Romania sau chiar people-ul din Romania inseamna actiuni populiste? Pai, d-asta exista guvernul, parlamentul, sa faca legi in concordanta cu realitatea! Spuneti ca sunteti incapabili de altceva in afara de a primi spaga si plecati odata!
  • +2 (4 voturi)    
    Pt. Tariceanu cap de bat (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:40)

    Alinush2015 [utilizator]

    Tariceanu cap de BAT sa ne lasa ca s-a vazut la alegeri ce caracter are ~prostituat~.
  • +1 (5 voturi)    
    Capitalism pe paine sau nu? (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:40)

    ViorelSandu1319195823917 [anonim]

    Pe acelasi principiu se pot solidariza si aia care au jucat la loto si n-au castigat. Adica valutele cresc si scad una fata de cealalta. Cand variatia ne e favorabila ne solidarizam si mergem la banca sa refuzam avantajul? Eu cred ca nu. Cum vine asta sa avem numai upside fara downside?
    Vrem proprietate, vrem capitalism dar numai cand ne e favorabil?
    • +1 (3 voturi)    
      daca ar fi asa dar... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 19:10)

      Moebius [anonim] i-a raspuns lui ViorelSandu1319195823917

      Noi nu avem capitalism. Piata nu este libera ci dictata de foarte multe jocuri de culise: legi date pentru an anumit ”public”, contracte preferentiale etc. In aceiasi masura, institutiile statului au rolul de a informa cetatenii cu privire la comportamentele riscante. Ma rog, discutia ar putea continua mult in acest sens. Ideea de baza este ca nu poti avea capitalism adevarat fara institutii puternice si competente. Nu le avem, de aceea e dificil sa ne ascundem dupa aceasta idee: traim in capitalism, ne asumam.
  • -1 (5 voturi)    
    Lei sau Euro (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:50)

    HP [utilizator]

    Eu nu ma simt in masura sa judec daca a fost bine sau rau ca au luat credit in CHF. Ei au fost de acord, bancile la fel. Nu stiu.

    Insa daca toata lumea recomanda sa luam credite in moneda in care suntem platiti - RON - ce se va intampla in 2020, cand vom adopta EUR ? Se vor trece toate creditele pe EUR de atunci ?
  • +4 (4 voturi)    
    Calin (Marţi, 20 ianuarie 2015, 17:55)

    Ion [anonim]

    Hai ba Taricene laso dracului..Ce dracu regimul administrat de dottore nu functioneaza cum trebuie?Ce credeai tu ca vei fi iar prim ministru...!?
  • 0 (4 voturi)    
    Ia, ia, (Marţi, 20 ianuarie 2015, 19:59)

    gigifisiune [utilizator]

    ca vad la stiri ca din ce in ce mai mult etari iau atitudine. Deci, se poate. Prostovan esti, bah, taricene.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 22:17)

    tirolez [utilizator]

    Eu sunt de acord sa-i ajute, dar sa le plateasca din banii aia pe care inca nu i-a confiscat ANAF-ul si tot o lalaie, nu din taxele pe care le platesc eu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă